Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(65)
Forma i typ
Artykuły
(56)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(10)
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(8)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(6)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Appelt Karolina
(2)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(2)
Fingas Bartosz
(2)
Karpińska-Musiał Beata
(2)
Pawlak Agnieszka
(2)
Pomianowska Małgorzata
(2)
Rowicka Agnieszka
(2)
Sitko Maria
(2)
Andrychowicz-Trojanowska Agnieszla
(1)
Baca Robert
(1)
Baranowska Aneta
(1)
Berska Joanna
(1)
Białek Kinga
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Brzezińska Anna I
(1)
Cichecka Dorota
(1)
Czekierda Piotr
(1)
Dziedziczak - Foltyn Agnieszka
(1)
Ferenc Kinga
(1)
Fijałkowski Adam
(1)
Franc Małgorzata
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Grodecka Ewa
(1)
Głowacki Andrzej
(1)
Głowacki Zdzisław
(1)
Hirszel Krzysztof
(1)
Jaśniewicz Barbara
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kominiarek Łukasz
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kowalczuk-Walędziak Marta
(1)
Kowalewski Karol
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Król - Mazurkiewicz Joanna
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kuzitowicz Włodzisław
(1)
Leżucha Magdalena
(1)
Marchow Marta
(1)
Matejczuk Joanna
(1)
Matusiak Beata
(1)
Moczydłowska Joanna M
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Murawska Ewa
(1)
Mursztyn-Goroń Dorota
(1)
Mysior Radosław
(1)
Panfil Ryszard
(1)
Panońko Magdalena
(1)
Ratajczak Sabina
(1)
Sajdera Jolanta
(1)
Sarant-Ciastko Adrianna
(1)
Sarczyńska Anna
(1)
Sarnat - Ciastko Adrianna
(1)
Sarnat-Ciastko Adrianna
(1)
Sawczuk Wiktor
(1)
Sawiński Julian Piotr
(1)
Skowrońska-Pućka Agnieszka
(1)
Starski Daniel
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szczepkowska Katarzyna
(1)
Szykowna Daria
(1)
Słaboń Krzysztof
(1)
Wardak Anna
(1)
Wasilewska Jolanta
(1)
Wesołowska Elżbieta
(1)
Wojtaszewska Małgorzata
(1)
Worsztynowicz Anna
(1)
Wróblewska Małgorzata
(1)
Zakrzewska Aldona
(1)
Zbonikowski Andrzej
(1)
Zielka Sylwester
(1)
Łodej Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(65)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Dyrektorzy szkół
(9)
Pedagodzy szkolni
(8)
Wychowawcy klas
(7)
Pedagodzy
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Nauczyciele języków
(2)
Doradcy zawodowi
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele chemii
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Nauczanie - metody - tutoring
(31)
Tutoring
(26)
Metody nauczania
(7)
Kształcenie
(4)
Nauczanie
(4)
Coaching
(3)
Nauczyciele
(3)
Tutoring szkolny
(3)
Uczenie się
(3)
Autyzm
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Indywidualizacja (pedagogika)
(2)
Innowacje
(2)
Mentoring
(2)
Nauczyciel - uczeń - stosunki
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Tolerancja
(2)
Tutoring akademicki
(2)
Tutoring rówieśniczy
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Asertwność
(1)
Autorytet
(1)
Chemia
(1)
Chemia organiczna
(1)
Demokracja
(1)
Dialog
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Historia wychowania
(1)
Holizm (filozofia)
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jedynacy
(1)
Jąkanie
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kadry
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej
(1)
Lekcje muzealne
(1)
Liberalizm
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Małżeństwo
(1)
Mediacja
(1)
Mediacja rówieśnicza
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie - indywidualizacja
(1)
Nauczanie indywidualne
(1)
Nauczyciele języka francuskiego
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ojcostwo
(1)
Otyłość
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Personalizm
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Poradnictwo psychologiczne
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca zespołowa
(1)
Program "Młodzież w Działaniu"
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przywództwo
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Rodzina niepełna
(1)
Samokształcenie
(1)
Samotność
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(49)
Artykuł z czasopisma fachowego
(25)
Artykuł z czasopisma naukowego
(10)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(1)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(58)
Psychologia
(2)
Chemia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły
(6)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(6)
Forum Oświatowe
(5)
Wychowawca
(5)
Nowa Szkoła
(3)
Uczyć lepiej
(3)
Języki Obce w Szkole
(2)
Meritum
(2)
Oświata Mazowiecka
(2)
Polonistyka
(2)
Remedium
(2)
Szkoła Specjalna
(2)
Życie Szkoły
(2)
Chemia w Szkole
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Język Polski w Gimnazjum
(1)
Język Polski w Liceum
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Matematyka
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Sygnał
(1)
Wychowanie Na Co Dzień
(1)
65 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka stanowi efekt zbiorowej pracy kilkunastu autorów, w większości pracowników naukowo-dydaktycznych różnych uczelni, ale i praktyków, którzy podjęli namysł nad złożonością zjawiska twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej. Z punktu widzenia dydaktycznej idei wzajemnego przenikania się myśli naukowej oraz rozwiązań i wdrożeń praktycznych, wychodząc naprzeciw konieczności współpracy i współdziałania wszystkich podmiotów uczestniczących w organizacji i przebiegu procesu kształcenia (zarówno w warstwie refleksji naukowej, jak i realizacyjnej), podjęcie tej problematyki należy uznać za niezwykle cenne i ze wszech miar uzasadnione. […] Publikacja stanowi wartościowe teoretycznie i uwzględniające realia praktyki edukacyjnej studium monograficzne, które bez zbędnej pretensjonalności, ale w duchu troski o dostrzeganie możliwości i ograniczeń oraz dostarczanie inspiracji na drodze twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej ukazuje czytelnikowi bogate spektrum działań służących realizacji tytułowej idei. W tym znaczeniu książka ta łączy zalety interesującej poznawczo publikacji naukowej, jak również nośnika o charakterze aplikacyjnym. […] Publikację tę rekomenduję pedagogom - zarówno teoretykom, jak i praktykom, nauczycielom akademickim, a także studentom pedagogiki, kandydatom do zawodu nauczyciela oraz nauczycielom różnych etapów edukacyjnych. [z recenzji dr hab. Anny Karpińskiej, prof. nadzw. UwB] Dlaczego taki temat książki? Pedagogika jest nauką budującą system teoretycznej wiedzy o wychowaniu, kształceniu i samokształtowaniu człowieka oraz określającą praktyczną użyteczność, aplikacyjność tej wiedzy w praktyce, zatem jest nauką teoretyczno-praktyczną. Dlatego istnieje potrzeba twórczego wiązania teorii praktyki pedagogicznej, które może przynieść obustronne korzyści. Dysponowanie przez praktyków solidnym, aktualnym zapleczem teoretycznym, głębokim namysłem nad działaniem i jego konsekwencjami, posiadanie szerokiego zakresu wiedzy ogólnej jest podstawowym składnikiem poznawczego i praktycznego oglądu rzeczywistości społeczno-pedagogicznej. Natomiast aktywne zaangażowanie intelektualne teoretyków w praktykę pedagogiczną stwarza możliwość formułowania nowych pytań badawczych, odkrywania nowych kategorii językowych, redefinicji zjawisk pedagogicznych, weryfikowania w praktyce treści istniejących koncepcji (konstruktów) teoretycznych, co ma miejsce przede wszystkim w dydaktyce ogólnej. Praca stanowi próbę uwolnienia się od tego stereotypu i otwarcia się na twórcze, wspólnotowe perspektywy poznawcze i praktyczne. Wspólnym celem redaktorek pracy i autorów tekstów było: ukazanie możliwości twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej; określenie wyzwań, barier, ograniczeń, które trzeba pokonać, aby to wiązanie przynosiło pożądane rezultaty; dostarczenie inspiracji/przykładów dobrych praktyk. Tak sformułowane cele pracy wyznaczyły jej strukturę, na którą składają się trzy części.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32794 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46019 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Masz Prawo do Mediacji w Szkole :-))
Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. Mediacje rówieśnicze w praktyce szkolnej. Implikacje i rekomendacje To zbiór opracowań teoretycznych i praktycznych, stanowiących bazę programu szkolenia mediatorów rówieśniczych. Jest cennym źródłem informacji o uwarunkowaniach wprowadzania mediacji rówieśniczych do szkół. Autorki pokazują, w jaki sposób warsztaty mediacji dla uczniów mogą rozwijać ich kompetencje kluczowe, podnosząc wartość wychowania i jakość kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115808 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48551 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
W cztery oczy. Tutoring /Bartosz Fingas. // Sygnał. - 2015, nr 4, s. 42 - 45.
Dokument nadrzędny: Sygnał.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Polecana publikacja przybliża problematykę tutoringu i jego aplikacji w rzeczywistości akademickiej w Polsce i pokazuje kierunki działań dla polityki edukacyjnej, definiując przy okazji rolę uniwersytetu we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej uwarunkowanej przez ekspansję edukacji. Tekst jest efektem współpracy trzech badaczek z różnych nurtów badań edukacyjnych, dzięki czemu możliwe stało się wieloaspektowe oświetlenie pola problemowego z tutoringiem jako centralną kategorią. W warstwie merytorycznej opracowanie jest na wysokim poziomie i autorki dowodzą w tym tekście szerokiej wiedzy na temat omawianego problemu...
Opisywane na łamach tej książki ujęcia teoretyczne i przykłady empirycznego uchwycenia i dookreślenia wartości tutoringu akademickiego pozwalają na zarysowanie możliwych kierunków dalszej naukowej eksploracji zjawiska edukacyjnego, jakim jest tutoring. Nie jest to bowiem temat, który wyczerpuje swój potencjał w ramach wąskiego spektrum badań nad dydaktyką akademicką z perspektywy stricte pedagogicznej i socjologicznej, choć w obecnym punkcie transformacji są to najbardziej oczywiste pola dla badania tej formy kształcenia. Nie ulega jednak wątpliwości, że tutoringiem zajmować się mogą również psychologowie, językoznawcy, kulturoznawcy, ekonomiści i przedstawiciele nauk o zarządzaniu czy marketingu, reprezentanci nauk politycznych i prawnych oraz zapewne jeszcze kilku innych dyscyplin naukowych, także spoza dziedziny nauk społecznych czy nauk humanistycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116361 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Efektywne uczenie się tylko w symbiozie nauczyciel - uczeń(?) / Joanna Król - Mazurkiewicz. // W: Być nauczycielem - opiekunem - wychowawcą. Między teorią a praktyką / Red. nauk. Grażyna Durka, Ewa Murawska. - Toruń: Wydawnictwo "Adam Marszałek", 2012. - S.260 - 274.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej