Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1312)
IBUK Libra
(38)
Forma i typ
Książki
(759)
Artykuły
(542)
Publikacje dydaktyczne
(156)
Publikacje fachowe
(93)
Publikacje naukowe
(53)
E-booki
(38)
Poradniki i przewodniki
(29)
Publikacje popularnonaukowe
(12)
Publikacje informacyjne
(11)
Audiobooki
(6)
Proza
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Gry i zabawki
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1902)
wypożyczone
(156)
nieokreślona
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(467)
Czytelnia Piła
(35)
Wypożyczalnia Chodzież
(356)
Czytelnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(303)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(254)
Czytelnia Trzcianka
(7)
Wypożyczalnia Złotów
(311)
Czytelnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(225)
Czytelnia Wągrowiec
(53)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(31)
Autor
Kloskowska Adriana
(19)
Czerniawska Ewa
(18)
Rudniański Jarosław
(15)
Goetz Magdalena
(14)
Włodarski Ziemowit
(14)
Garstka Tomasz
(11)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(11)
Woj Olga
(11)
Niemierko Bolesław
(10)
Brześkiewicz Zbigniew W
(9)
Ilska Paulina
(8)
Kruszewski Krzysztof
(8)
Pieter Józef
(8)
Sawiński Julian Piotr
(8)
Buzan Tony
(7)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(7)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(7)
Minge Krzysztof
(7)
Minge Natalia
(7)
Łoskot Małgorzata
(7)
Bąbel Przemysław
(6)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(6)
Ledzińska Maria
(6)
Naprawa Renata
(6)
Szurawski Marek
(6)
Tanajewska Alicja
(6)
Zimbardo Philip G
(6)
Żylińska Marzena
(6)
Filipiak Ewa
(5)
Kordziński Jarosław
(5)
Kozłowski Waldemar
(5)
Matiugin Igor J
(5)
Orczyk Józef
(5)
Pietrasiński Zbigniew
(5)
Pietrzak Leszek
(5)
Radzicki Józef
(5)
Wyspiański Sławomir
(5)
Łuba Małgorzata
(5)
Bandura Ludwik
(4)
Brophy Jere E
(4)
Buhlmann Rosemarie
(4)
Czebiołko Anna
(4)
Cęcelek Grażyna
(4)
Fearns Anneliese
(4)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(4)
Gregorczyk Grażyna
(4)
Grzywniak Celestyna
(4)
Hankała Andrzej
(4)
Hollins Peter
(4)
Janowski Andrzej
(4)
Jurek Anna
(4)
Jóźwiak Bożena
(4)
Lisicki Michał
(4)
Pomianowska Małgorzata
(4)
Skura Małgorzata
(4)
Szwed Tomasz
(4)
Taraszkiewicz Małgorzata
(4)
Umińska Agnieszka
(4)
Urbanowicz Adriana
(4)
Zielińska Ewa
(4)
Łukasiewicz Monika
(4)
Śliwerski Bogusław
(4)
Bogdanowicz Marta
(3)
Budzik Małgorzata
(3)
Dix Paul
(3)
Dryden Gordon
(3)
Dziamska Dorota
(3)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(3)
Dłużniewski Bohdan
(3)
Elsner Danuta
(3)
Gilewicz Joanna
(3)
Goddard Sally
(3)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(3)
Harmin Merrill
(3)
Janowska Zofia
(3)
Jastrząb Jadwiga
(3)
Johnson Robert L
(3)
Jąder Mariola
(3)
Kałuba-Korczak Anna
(3)
Kondrat Dorota
(3)
Kostera Monika
(3)
Kulpa Jan
(3)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Lewowicki Tadeusz
(3)
Materska Maria
(3)
Nawalany Dorota
(3)
Niebrzydowski Leon
(3)
Niedźwiecka Barbara
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Pawlik Olga
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Putkiewicz Zygmunt
(3)
Radwańska Anna
(3)
Reid Gavin
(3)
Rojek Marcin
(3)
Rossowski Dariusz
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Sosin Irena
(3)
Spitzer Manfred
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(243)
2010 - 2019
(442)
2000 - 2009
(356)
1990 - 1999
(145)
1980 - 1989
(64)
1970 - 1979
(59)
1960 - 1969
(32)
1950 - 1959
(7)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(520)
1989-2000
(26)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1347)
Język
polski
(1328)
nieznany (po)
(14)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
nieznany (pl)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(257)
Pedagodzy
(111)
Dyrektorzy szkół
(67)
Pedagodzy szkolni
(38)
Dorośli
(36)
Nauczyciele języka polskiego
(35)
Wychowawcy klas
(33)
Nauczyciele akademiccy
(29)
Szkoły podstawowe
(25)
Nauczyciele przedszkoli
(24)
Rodzice
(22)
Nauczyciele nauczania początkowego
(18)
Nauczyciele języków
(16)
Nauczyciele matematyki
(16)
Klasa 7.
(15)
Klasa 8.
(15)
Szkoły ponadpodstawowe
(12)
Biolodzy
(11)
Nauczyciele biologii
(11)
Doradcy zawodowi
(10)
Klasa 6.
(10)
Nauczyciele bibliotekarze
(8)
Dzieci
(7)
Nauczyciele historii
(7)
Szkoły średnie
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(7)
Bibliotekarze
(6)
Klasa 4.
(6)
Klasa 5.
(6)
Młodzież
(6)
Coachowie
(5)
Nauczyciele fizyki
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Terapeuci
(5)
9-13 lat
(4)
Biblioterapeuci
(4)
Psycholodzy
(4)
Psycholodzy szkolni
(4)
Studenci
(4)
Nauczyciele geografii
(3)
Pracownicy oświaty
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Uczniowie
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Licea
(2)
Menedżerowie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka niemieckiego
(2)
Pracodawcy
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Trenerzy pracy
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
7-107 lat
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Coache
(1)
Edukatorzy
(1)
Filozofowie
(1)
Gimnazja
(1)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(1)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(1)
Grupa wiekowa Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Literatura polska
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele etyki
(1)
Nauczyciele filozofii
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języka francuskiego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy HR
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Trenerzy
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(5)
Literatura polska
(5)
Film angielski
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Przynależność kulturowa Literatura polska
(1)
Temat
Uczenie się
(956)
Nauczanie
(188)
Motywacja uczenia się
(151)
Uczniowie
(108)
Pamięć
(93)
Dziecko
(70)
Nauczyciele
(68)
Niepowodzenia szkolne
(63)
Metody nauczania
(57)
Mózg
(52)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(51)
Motywacja
(48)
Język niemiecki
(46)
Mnemotechnika
(39)
Myślenie
(39)
Nauczanie początkowe
(39)
Psychologia
(39)
Praca umysłowa
(38)
Osobowość
(36)
Dysleksja i dysgrafia
(34)
Szkolnictwo
(34)
Wychowanie
(33)
Samokształcenie
(32)
Kształcenie
(31)
Uczucia
(31)
Czytanie
(29)
Matematyka
(28)
Uczenie się - motywacja
(27)
Organizacja ucząca się
(26)
Inteligencja (psychol.)
(25)
Oceny szkolne
(25)
Efektywność nauczania
(24)
Języki
(24)
Pedagogika
(23)
Kształcenie ustawiczne
(22)
Myślenie twórcze
(22)
Psychologia rozwojowa
(22)
Stres
(22)
Dziecko zdolne
(21)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(20)
Ocenianie kształtujące
(20)
Strategie uczenia się
(20)
Uczeni
(20)
Zachowanie
(20)
Zdolności
(20)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(19)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(19)
Współdziałanie
(19)
Oświata dorosłych
(18)
Spostrzeganie
(18)
Młodzież
(17)
Nauczanie języków obcych
(17)
Pisanie
(17)
Psychologia wychowawcza
(17)
Wychowanie w rodzinie
(17)
Agresywność
(16)
Dojrzałość szkolna
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Zmysły
(16)
Dzieci
(15)
Neuroedukacja
(15)
Rodzice
(15)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(15)
Wiedza
(15)
Poznanie
(14)
Zespół ADHD
(14)
Gry edukacyjne
(13)
Gry i zabawy
(13)
Pedagogika specjalna
(13)
Pomoce dydaktyczne
(13)
Samopoznanie
(13)
Twórczość
(13)
Uczniowie klas początkowych
(13)
Wzrok
(13)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(12)
Poczucie własnej wartości
(12)
Psychoterapia
(12)
Słuch
(12)
Trudności
(12)
Uwaga (psychol.)
(12)
Zarządzanie wiedzą
(12)
Diagnoza pedagogiczna
(11)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(11)
Innowacje
(11)
Język angielski
(11)
Język polski (przedmiot szkolny)
(11)
Nauczanie na odległość
(11)
Praca zespołowa
(11)
Przemoc
(11)
Psychologia społeczna
(11)
Rodzina
(11)
Szkoły
(11)
Uczenie się języków obcych
(11)
Autyzm
(10)
Dziecko niepełnosprawne
(10)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(10)
Kinezjologia edukacyjna
(10)
Klasa szkolna (socjol.)
(10)
Kompetencje kluczowe
(10)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Temat: dzieło
Dom dzienny, dom nocny
(1)
Wiktor Lato, ilustrator
(1)
Włam się do mózgu
(1)
Temat: czas
2001-
(162)
1901-2000
(11)
1989-2000
(11)
2001-0
(7)
1801-1900
(6)
1701-1800
(4)
1989-
(4)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1901-
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-1914
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2009-2010
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(28)
Finlandia
(3)
Niemcy
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Estonia
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Rumunia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(470)
Artykuł z czasopisma fachowego
(283)
Artykuł z czasopisma naukowego
(42)
Poradnik
(32)
Scenariusz zajęć
(29)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(28)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(28)
Poradniki
(26)
Podręczniki akademickie
(25)
Ćwiczenia i zadania
(21)
Opracowanie
(19)
Poradniki dla nauczycieli
(19)
Materiały pomocnicze
(14)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(12)
Monografia
(12)
Raport z badań
(12)
Wydawnictwa popularne
(12)
Artykuł fachowy
(11)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(11)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(11)
Praca zbiorowa
(11)
Podręcznik
(10)
Poradniki dla rodziców
(10)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(9)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(8)
Artykuł z czasopisma historycznego
(8)
Dokumenty elektroniczne
(8)
Podręczniki
(7)
Karty pracy ucznia
(6)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(5)
Audiobooki
(5)
Scenariusze zajęć
(5)
Czasopismo matematyczne
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(3)
Dokumeny elektroniczne
(3)
Film
(3)
Gry i zabawy
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(2)
Artykuł z czasopisma literackiego
(2)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(2)
Bajki i baśnie
(2)
Biografia
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Dokumenty audiowizualne
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Encyklopedie
(2)
Film edukacyjny
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry komputerowe
(2)
Gry komputerowe dla dzieci
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Powieść biograficzna
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Aforyzmy
(1)
Ankieta
(1)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma filozoficznego
(1)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Bibliografia
(1)
Czasopisma naukowe polskie
(1)
Film angielski
(1)
Film biograficzny
(1)
Film dokumentalny
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Ilustracje
(1)
Komiksy
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki mówione
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Portrety
(1)
Powieść historyczna
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Relacja
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Streszczenie w języku angielskim
(1)
Szkice literackie
(1)
Wydaw. popularne
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(610)
Psychologia
(69)
Językoznawstwo
(24)
Historia
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Matematyka
(16)
Medycyna i zdrowie
(13)
Praca, kariera, pieniądze
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Rozwój osobisty
(9)
Fizyka i astronomia
(5)
Literaturoznawstwo
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Nauka i badania
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(43)
Dyrektor Szkoły
(38)
Meritum
(37)
Polonistyka
(29)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(26)
Życie Szkoły
(23)
Matematyka
(16)
Psychologia w Szkole
(15)
Gazeta Szkolna
(14)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(14)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(13)
Edukacja Wczesnoszkolna
(12)
Biologia w Szkole
(11)
Sygnał
(11)
Edukacja i Dialog
(10)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(10)
Nowa Szkoła
(10)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(10)
Ruch Pedagogiczny
(10)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(9)
Głos Nauczycielski
(9)
Języki Obce w Szkole
(8)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(8)
Remedium
(8)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(7)
Kwartalnik Pedagogiczny
(7)
Wszystko dla Szkoły
(7)
Wychowanie w Przedszkolu
(7)
Biblioteka w Szkole
(6)
Wiadomości Historyczne
(6)
Wychowanie na Co Dzień
(6)
Bliżej Przedszkola
(5)
Język Polski w Gimnazjum
(5)
Trendy
(5)
Charaktery
(4)
Wychowawca
(4)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(3)
Język Polski w Szkole IV - VI
(3)
Nauczyciel i Szkoła
(3)
Nowe w Szkole
(3)
Szkoła Specjalna
(3)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(3)
Chowanna
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(2)
Fizyka w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Forum Oświatowe
(2)
Geografia w Szkole
(2)
Przegląd Psychologiczny
(2)
Psychologia Wychowawcza
(2)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(2)
Twoje Dziecko
(2)
Warsztaty Polonistyczne
(2)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(2)
Biblioteka Centrum Informacji
(1)
Biblioteka Szkolne Centrum Informacji
(1)
Filozofuj! : magazyn popularyzujący filozofię
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Praca Socjalna
(1)
Praca z uczniem mającym trudności z matematyką : poradnik metodyczny, diagnozy, karty ćwiczeń i gry : szkoła podstawowa klasy IV-VI
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Wiadomości Opinie Materiały
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie Na Co Dzień
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
Zeszyty Szkolne
(1)
Świat Problemów
(1)
Świetlica w Szkole
(1)
1350 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wychowanie, obok kształcenia i opieki, to główne zadania współczesnej szkoły. Oczekuje się od niej, aby była nie tylko instytucją nauczającą, ale także chroniącą indywidualność każdego ucznia, przygotowującą do świadomego i wartościowego uczestnictwa w życiu społecznym oraz do kierowania własnym rozwojem i samorealizacji. Szczególną rolę w procesie wychowania szkolnego odgrywają nauczyciele - wychowawcy klas. Od ich wiedzy, umiejętności, postaw i zaangażowania w dużej mierze zależy stosunek uczniów do obowiązków szkolnych, nastawienie i motywacja do nauki, funkcjonowanie w grupie rówieśniczej, a w konsekwencji jakość życia szkolnego. Bardzo ważne dla skuteczności podejmowanych przez nauczyciela działań wychowawczych jest pozyskanie dla współpracy rodziców. Tym głównym kierunkom refleksji pedagogicznej nad wychowaniem w szkole poświęcone jest niniejsze opracowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105759 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48409 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38878 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32192 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45011 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, prezentowane w poprzednich tomach serii wydawniczej. Publikacja adresowana jest do nauczycieli, studentów i rodziców dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym zainteresowanych problematyką rozwoju i wychowania na tym etapie edukacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106961 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48942 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39239 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32417 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45322 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64203 P 2,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest ukazanie wybranych problemów i wyzwań, które stają przed ZZL, a dotyczą oczekiwań obecnych i przyszłych pracowników wobec organizacji i samych siebie, a także zagrożeń, jakie niosą rozwój w zakresie technologii informatycznych i zmiany w relacjach międzyludzkich. Zagadnienia te rozważano zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i empirycznym, prezentując wyniki przeprowadzonych badań oraz ukazując możliwości narzędzi i metod badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
This monograph is a collection of texts written by researchers, practitioners and theoreticians of adult education from Central and Eastern Europe (Poland, the Czech Republic, Slovakia, Ukraine, Russia). Its focus is on areas of contemporary adult education. The key issue is informal-learning space, where we can see the shift towards positive valuation of the ideas of localism and social commitment and to learning through (auto)reflection shaped by currents of information and individual experience. Another significant matter is the non-formal area of education, where intensive changes are taking place. The activities of associations and foundations, the dissemination of knowledge, work within open-education institutions, the non-governmental educational institution sector, citizenship – all are important areas of research, comparison and analysis that can be used to increase andragogical knowledge. I find it especially valuable to present Central and Eastern European perspectives, which to date have been neglected and marginalised in the global discourse. This publication complements existing works in the field of pedagogy – general, comparative, social – andragogy pedagogy, pedeutology, social work and health pedagogy, following the spirit of the times and providing the most current presentation of the view of lifelong learning in operation among individuals, organisations, institutions [...]. (Anna Odrowąż-Coates, vice rector, and professor, Maria Grzegorzewska Academy of Special Education (APS) in Warsaw) [This work] is marked with an enlightened conviction and optimism about learning’s role as an activity conducive to improving the quality of life [...]. PhD students and researchers will find interesting inspiration, sources and connection in the publication. [It] will also contribute by expanding the network of international research cooperation in the andragogical community, as its contents constitute a source of information for researchers seeking partners for various international projects in the field of andragogy. Clearly, it will also prove interesting reading for practitioners of adult education, as the proposed and postulated methods of working with adult students deserve their attention, as well as implementation into educational reality. (Ewa Kurantowicz, rector and professor, University of Lower Silesia (DSW) in Wrocław) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Nauka nigdy się nie kończy... Przestrzenie edukacji dorosłych: perspektywy Europy Środkowo-Wschodniej Monografia jest zbiorem tekstów w języku angielskim napisanych przez badaczy, praktyków i teoretyków edukacji dorosłych z Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rosja). Teksty w książce są podzielone na pięć rozdziałów, z których każdy dotyczy znaczących problemów związanych z uczeniem się dorosłych i nauczaniem w ponowoczesnym świecie. Pierwsza część poświęcona jest współczesnym problemom związanym z rozwojem teorii i praktyki edukacji dorosłych oraz andragogiki w perspektywie regionalnej Europy Środkowo-Wschodniej. W drugiej części zebrano teksty dotyczące kompetencji współczesnych edukatorów osób dorosłych. Następny rozdział został poświęcony formom wsparcia edukacyjnego dla dorosłych. W części czwartej można znaleźć teksty związane z nieformalnym uczeniem się z życia i doświadczeń. Piąta część poświęcona jest obywatelstwu, ruchom społecznym, uczącym się miastom i regionom. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab., prof. UW Zofia Szarota (ORCID 0000-0002-6342-3135) – Associate Professor at the University of Warsaw, where she is Head of the Department of Continuing Education and Andragogy at the Faculty of Education. Her scientific interests include issues of adulthood in educational contexts as well as problems accompanying old age and aging. Her research interests focus on problems of adult learning, social integration and equality, as well as social gerontology and geragogy. She is the author of over 140 publications. Professor Szarota is on the editorial committees of several international and domestic scientific journals. She is a member of the Academic Andragogical Association and the Association of Social Gerontologists and an educator at the Universities of the Third Age, where she lectures on non-formal adult education. She was vice president of the Social Pedagogy Team of the Committee of Pedagogical Sciences at the Polish Academy of Sciences (2016–2020), and is currently secretary of the Geronotology Section of the academy’s Committee of Pedagogical Sciences (2020–2023). She has been a board member of the Academic Andragogical Association since 2008, and is a member of the Expert Team for Senior Citizens at the Ombudsman. Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – Lecturer at the University of Warsaw, andragogue, doctor of social sciences in the field of education, presently with the Department of Lifelong Education and Andragogy at the faculty of Education at the University of Warsaw. Dr Wojciechowska’s theoretical and empirical interests include issues related to adult education and biography, as well as to professional change, careers, patterns in contemporary life and careers, inter- and multicultural learning, intercultural counseling and the fate of emigrants. At present her particular interests include issues related to distance education, innovative solutions in remote education, edutainment techniques and digitisation in education (she also teaches academic subjects related to these topics). She belongs to the group of members of the Academic Andragogical Association in Poland, and is also a practitioner of adult education. For ten years, she has been involved in language education, including teaching Polish to foreigners. She is also a member of the quality-evaluation committee overseeing education at the University of Warsaw. --------- Dr Zuzanna Ewa Wojciechowska (ORCID 0000-0001-6373-6937) – andragog, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pracownik Katedry Edukacji Ustawicznej i Andragogiki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z edukacją dorosłych, biografią i biograficznością, uczeniem się z własnej biografii i z biografii innych. W kręgu jej zainteresowań badawczych znajdują się również (re)konstrukcje biograficzne, zmiana zawodowa, kariera, współczesne wzory życia i wzory karier, uczenie się międzykulturowe, doradztwo międzykulturowe, losy emigrantów, problematyka kobieca, społeczno-kulturowe uwarunkowania płci. Należy do grona członków Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, jest również praktykiem edukacji dorosłych. Od wielu lat zajmuje się kształceniem językowym, w tym nauczaniem cudzoziemców języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorami poszczególnych rozdziałów są wykładowcy Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, którzy aktywnie biorą udział w rozwoju sztucznej inteligencji. W rozdziale pierwszym znajdują się informacje o historii, charakterze i zastosowaniach sztucznej inteligencji. Rozdział drugi traktuje o podstawowym nie tylko dla sztucznej inteligencji zagadnieniu przeszukiwania przestrzeni stanów w poszukiwaniu rozwiązań zadanego problemu. Towarzyszy temu omówienie metod optymalizacji, które wskazują najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia przyjętego kryterium. Tematem kolejnego rozdziału jest uczenie maszynowe. Rozdział czwarty został poświęcony archi-tekturom sztucznych sieci neuronowych, w tym sieciom głębokim. W rozdziale piątym znajduje się prezentacja i dyskusja dotycząca wzajemnych związków etyki i sztucznej inteligencji, ze szczególnym naciskiem na konieczność przedstawiania wyników działania systemów SI w sposób zrozumiały dla człowieka. Każdy rozdział jest opatrzony notą bibliograficzną, która podaje pozycje rozszerzające omówiony materiał. Książka może służyć jako podręcznik i wsparcie dydaktyczne wykładów z zakresu SI, a czytelnik powinien wiedzieć, jak dane są reprezentowane w postaci cyfrowej, umie czytać pseudokod i potrafi programować strukturalnie. Przedstawione metody autorzy wyjaśniają w sposób intuicyjny, ale dbają też o precyzję, wykorzystują przykłady i podają algorytmy. Kontynuacją książki jest tom prezentujący metody sztucznej inteligencji dla różnych grup zastosowań, m.in. analizy danych strukturalnych (tabelarycznych), analizy tekstów w języku naturalnym, analizy sekwencji biologicznych, widzenia maszynowego, przetwarzania mowy oraz bezpieczeństwa systemów SI.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Redaktorowi, profesorowi Wiktorowi Żłobickiemu, z całą pewnością udało się zgromadzić w tomie takie egzemplifikacje transgresji w edukacji, które – jak wyeksponował to we wstępie – „są stałym elementem edukacji w wymiarze nie tylko grupowym, ale także jednostkowym/ indywidualnym, i towarzyszą człowiekowi na różnych etapach jego życia, dając szanse na rozwój, lecz stanowiąc również o barierach, które ów rozwój utrudniają czy wręcz uniemożliwiają”. Mamy tutaj przy tym do czynienia – jak pisze słusznie redaktor – z „edukacją, która przybiera formę swoistej gry o wykorzystanie potencjału rozwojowego jednostki”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110216/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46212 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych: • Przedmiot diagnozy. Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej. • Metody diagnostyczne. Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej. • Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problematyka monografii wpisuje się w nurt rozważań na temat istoty całożyciowego rozwoju człowieka dorosłego za sprawą edukacji i moderowania własnych planów życiowych przez wybór różnorodnych ścieżek kariery. Nowe konceptualizacje dotyczące życia zawodowego, jawiące się w tle przeobrażeń związanych z postępem technologicznym, gospodarką cyfrową, nowymi formami zatrudnienia i nowymi wyzwaniami edukacyjnymi, permanentnie aktualizują tematykę całożyciowego uczenia się, stanowiąc o jej randze. Autorzy tekstów prezentują różnorodne ujęcia tytułowego problemu, odnosząc się zarówno do teorii jak i praktyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W ostatnich latach, wraz z szybkim rozwojem technologii komputerowych i internetowych, coraz większego znaczenia nabierają komputerowe metody badania tekstu, w szczególności metody ustalania sentymentu czy też wydźwięku tekstu. Metody komputerowe mogą być później wykorzystywane w takich zagadnieniach, jak streszczanie tekstu, wyszukiwanie informacji z tekstu, sprawdzanie poprawności tekstu, maszynowe tłumaczenie tekstu i wielu innych. Niniejsza monografia zawiera przegląd metod analizy sentymentu dla dokumentów głównie anglojęzycznych, badanie efektywności wybranych metod analizy sentymentu w zastosowaniu do dokumentów polskojęzycznych, propozycje nowych metod, które mogą poprawić jakość klasyfikacji. W nowych propozycjach nacisk został położony na problemy klasyfikacji binarnej, niekorzystanie ze źródeł zewnętrznych, korzystanie w jak najmniejszym stopniu ze zbioru uczącego. Proponujemy przenieść ciężar klasyfikacji tekstów z obszernego zbioru uczącego na wyszukiwanie i analizowanie związków pomiędzy słowami tworzącymi dokument, a nawet grupami słów. Zaproponowana metoda ma prostą interpretację, może konkurować z metodami standardowymi oraz może być wykorzystana do innych problemów związanych z ustalaniem sentymentu tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Część pierwsza (A-K) tomu trzeciego "Portretów Uczonych" zawiera eseje biograficzne poświęcone wybitnym postaciom, których najbardziej znacząca działalność naukowa i dydaktyczna przypadła po 1945 roku. Mowa będzie zatem o osobach stopniowo, ale konsekwentnie odtwarzających Uniwersytet po zniszczeniach wojennych oraz budujących jego pozycję społeczną i rangę naukową. Przedstawione w tomie trzecim "Portretów” grono 186 uczonych cechuje duże zróżnicowanie. Niektórzy z nich urodzili się jeszcze w XIX wieku, wyższe wykształcenie zdobyli w czasie I wojny światowej lub tuż po niej, kariery zawodowe rozpoczynali i kontynuowali w latach II Rzeczypospolitej, po II wojnie stając się środowiskowymi autorytetami. Inni decydowali się na emigrację, zrywając więzi z Uniwersytetem, ale zarazem odnosząc niekwestionowane sukcesy naukowe i utrzymując kontakty z krajem. Byli jednak i tacy, którzy właśnie wtedy, po wojnie, z zagranicy do kraju przyjechali. Skomplikowanie ludzkich losów spowodowało, że decyzja o przypisaniu konkretnej postaci do tomu drugiego lub trzeciego musiała mieć charakter arbitralny. Najliczniej na kartach niniejszego tomu są reprezentowani uczeni urodzeni pomiędzy wielkimi wojnami, ukształtowani w dwudziestoleciu i z takim zapleczem moralnym oraz intelektualnym funkcjonujący w powojennej rzeczywistości. Pojawiają się tu także osoby, których całe świadome życie, łącznie z intelektualną formacją, upłynęło w czasach PRL oraz w okresie po odzyskaniu przez Polskę pełnej suwerenności. Część tekstów powstała specjalnie na potrzeby Monumentów, wiele było pisanych przez bliskich współpracowników danego uczonego, niektóre są przedrukami wcześniejszych publikacji. Zamierzeniem redaktorów naukowych nie było stworzenie zbioru zwięzłych biogramów typu słownikowego, lecz przybliżenie zainteresowanym czytelnikom najwybitniejszych postaci środowiska uniwersyteckiego – stąd teksty zarówno eseistyczne czy wspomnieniowe, jak i bardziej naukowe, obudowane odnośnikami i przypisami. Przy każdym eseju zamieszczono także standardowy biogram encyklopedyczny. Trzy tomy "Portretów Uczonych" (podzielone na sześć części) zawierają teksty o wybitnych uczonych – profesorach Uniwersytetu Warszawskiego, których działalność naukowa, praca dydaktyczna i organizacyjna pozostały w pamięci szeroko pojmowanego środowiska naukowego. Bohaterowie esejów są związani ze wszystkimi dziedzinami nauki reprezentowanymi na Uniwersytecie Warszawskim: humanistycznymi, społecznymi, ścisłymi, przyrodniczymi, medycznymi i artystycznymi. Wybór nie był łatwy i wymagał wielu konsultacji. Warto zaznaczyć, że lista uczonych ograniczona jest do osób nieżyjących. ********* Dr hab. Waldemar Baraniewski – historyk sztuki, profesor w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego i na Wydziale Zarządzania Kulturą Wizualną Akademii Sztuk Pięknych. Prof. dr hab. Wojciech Tygielski – historyk czasów nowożytnych, profesor zwyczajny. Zajmuje się historią społeczną Polski i Europy w XVI–XVII wieku, kontaktami polsko-włoskimi oraz podróżami w okresie nowożytnym, a także dziejami dyplomacji. Przez wiele lat związany z Instytutem Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskał magisterium (1977), doktorat (1983), habilitację (1992) i tytuł profesora (2006). Wykładał też w Centrum Europejskim UW oraz w Akademii Teatralnej w Warszawie. Obecnie pracuje w Instytucie Historii Sztuki UW. Dyrektor Instytutu Polskiego w Rzymie oraz radca tamtejszej Ambasady RP (1993–1995); prodziekan Wydziału Historycznego ds. ogólnych (1999–2002), prorektor Uniwersytetu Warszawskiego ds. badań naukowych i współpracy z zagranicą (2002–2008). Członek redakcji rocznika „Odrodzenie i Reformacja w Polsce”, członek Komitetu redakcyjnego rocznika „Kronika Zamkowa”, wiceprzewodniczący Rady Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, członek Rady Muzeum Historii Polski. W latach 2010–2012 oraz od 2014 roku członek Rady Narodowego Centrum Nauki. Przez 3 kadencje uczestniczył w pracach Rady Historyków (Rady ds. Numizmatycznych) przy Zarządzie NBP. Prof. dr hab. Andrzej Kajetan Wróblewski – fizyk i historyk fizyki, emerytowany profesor Uniwersytetu Warszawskiego, członek PAN i PAU, przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Historii Nauki PAN, autor artykułów i książek z dziedziny fizyki i historii fizyki, m.in. "Prawda i mity w fizyce" (1981, 1987), "Historia fizyki od czasów najdawniejszych do współczesności" (2006).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
50 rzeczy, które trzeba wiedzieć o mózgu. Moheb Constandi przedstawia najważniejsze informacje o tym, jak zbudowany jest mózg człowieka, w jaki sposób się rozwija i jak działa. Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób informacje są przekazywane do mózgu, jak kształtuje się umysł, świadomość, osobowość, poczucie Ja. Poznasz najważniejsze informacje o procesach poznawczych, takich jak myślenie, pamięć, podejmowanie decyzji. Dowiesz się, jakie koncepcje na temat mózgu odeszły do lamusa i czy maszyny dorównają kiedyś mocom tego fascynującego ludzkiego narządu. Ta książka jest próbą podsumowania ponad wieku rozważań o mózgu. Zbiera wpływowe koncepcje neuronaukowe, aktualizuje te starsze w odniesieniu do nowych dowodów, oraz przedstawia te, które pojawiły się niedawno. Ma wyjaśniać koncepcje w sposób szczegółowy i lekkostrawny zarazem; oddzielać ziarno od plew i odczarować tajemniczą materię w naszych głowach. Z tekstu 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi studium wprowadzania koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Wykazane w niej działania są z punktu widzenia interesariuszy pożądane a nie konieczne, co w znaczącym stopniu wpływa na elastyczność i wykonywalność koncepcji. Z tego powodu monografia jest ważna w dyskursie naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. Założenia organizacji uczącej się wprowadziły w życie liczne przedsiębiorstwa. Istnieją instrumenty wspomagające ten proces oraz ułatwiające zarządzanie wiedzą w organizacjach, jednak wszystko to odnosi się przede wszystkim do biznesu i organizacji działających na rynku. Publikacja ma celu ukazanie procesu wdrażania zasad organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego, będącej bardzo ważnym elementem otoczenia biznesu. Jest również próbą opisu procesów, które wciąż zachodzą. Nie daje jednoznacznych recept, ale Autorzy mają nadzieję, że okaże się pomocna przy reformowaniu organizacji sektora publicznego. Sektora, który tych reform niewątpliwie wymaga. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Praca autorstwa Jacka Pasiecznego i Tomasza Rosiaka wypełnia pusta przestrzeń na polskim rynku publikacji książkowych. Trudno bowiem znaleźć pozycję książkową, która z jednej strony łączy tematykę organizacji uczącej się ze sferą administracji publicznej, z drugiej zaś prezentuje szczegółowo proces badawczy i osiągnięte rezultaty. Opracowanie to może stanowić punkt odniesienia dla opracowań powstających w tym obszarze w przyszłości. (Prof. Adam Samborski, Kierownik Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) Książka ta ma ważny dla praktyki walor, gdyż jest swoistym studium wykonalności koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Te, jak wiemy z dotychczasowej praktyki, cechują się bardzo niskim poziomem elastyczności, a z uwagi na pozycję „monopolistyczną” ich ewolucja jest często ograniczona i sprowadza się wyłącznie do implementacji koniecznych, a nie pożądanych przez interesariuszy, zmian. Z tego właśnie powodu uważam jednoznacznie i z całą pewnością, iż monografia stanowi ważny głos w dyskursie nie tylko naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. (Prof. Paweł Antonowicz, Prodziekan ds. Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego) ********* Towards a Learning Organisation. Organisational Transformation as Exemplified by a Public Administration Unit The monograph is a study of introducing the concept of a learning organisation in a public sector organisation. The actions presented are desirable rather than necessary from the stakeholders' point of view, which significantly affects the flexibility and feasibility of the concept. For this reason, the monograph is important in academic discourse, but above all it has a significant practical dimension. The assumptions of a learning organisation have been implemented by numerous enterprises. There are instruments supporting this process and facilitating knowledge management in organisations; however, all this refers primarily to business and organisations operating on the market. The publication aims to show the process of implementing the principles of a learning organisation in a public sector organisation, which is a very important element of the business environment. It also attempts to describe processes that are still on. It does not give unequivocal recipes, but the authors hope that it will prove helpful in reforming public sector organisations. A sector undoubtedly requiring such reforms. ********* Dr hab. prof. UW Jacek Pasieczny (ORCID 0000-0002-9405-3861) – kieruje Zakładem Innowacji Organizacyjnych i Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania UW. Autor kilkudziesięciu publikacji z obszaru zarządzania. Interesuje się problematyką planowania biznesowego, zarządzania zmianą oraz patologii i dysfunkcji organizacyjnych. Obok pracy naukowej prowadzi również działalność konsultingową – autor i współautor kilkudziesięciu prac doradczych dla biznesu i administracji. Były członek i przewodniczący rad nadzorczych spółek z sektora prywatnego i publicznego. Dr Tomasz Rosiak – adiunkt w Zakładzie Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Wydziale Zarządzania UW. W swoich badaniach nad usprawnianiem funkcjonowania organizacji opiera się na dorobku teorii z obszaru organizacji uczących się, podejścia systemowego oraz zarządzania zmianą. Równolegle do kariery akademickiej zajmuje się doradztwem biznesowym. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, reorganizacji procesów biznesowych oraz struktur. Jego doświadczenie konsultingowe obejmuje zarówno projekty doradcze, wdrożeniowe, jak i szkoleniowe dla firm z sektora prywatnego i państwowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Mózg jest najbardziej złożonym narządem w znanym nam Wszechświecie, a opisanie mechanizmów neuronowych stanowiących podłoże struktur i kontaktów społecznych stało się jednym z największych wyzwań neuronauki XXI wieku. Przedsięwzięcie to jest ekscytujące i zniechęcające zarazem, ponieważ wymaga zintegrowania teorii, metodologii i danych z różnych poziomów organizacji, uwzględnianych w licznych dyscyplinach i dotyczących różnych gatunków społecznych. Żeby sprostać takiemu wyzwaniu, obszar neuronauki społecznej rozrósł się spektakularnie, przekształcając się w dziedzinę interdyscyplinarną. Z tekstu Celem tej książki jest przybliżenie Czytelnikom neuronalnych podstaw aktywności społecznej człowieka i innych zwierząt. Podręcznik zapewnia podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia psychologicznych, neuronalnych, hormonalnych, komórkowych i genomicznych mechanizmów leżących u podstaw tak różnorodnych procesów społecznych, jak samotność, empatia, teoria umysłu, zaufanie i współpraca. Tym, co wyróżnia tę książkę, jest integracja badań prowadzonych z udziałem ludzi i zwierząt, opisy przypadków klinicznych, wielopoziomowe analizy zagadnień od płaszczyzny genów po społeczeństwo oraz różnorodne metodologie. Stephanie i John T. Cacioppo zawarli tu: • podstawowe informacje na temat rozwoju neuronauki społecznej oraz jej związków z innymi dyscyplinami nauki, • opis kształtowania się „mózgu społecznego” oraz metod poznawania go i wnioskowania o jego ewolucji i funkcjonowaniu, • wiedzę na temat znaczenia relacji społecznych dla prawidłowego funkcjonowania człowieka oraz konsekwencji obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej, a także opis ewolucyjnej teorii samotności, • opis tzw. sił łączących, czyli zjawisk umożliwiających społeczną wymianę, jak zarażanie emocjonalne, mentalizacja, empatia, identyfikacja czy społeczne uczenie się, • doniesienia z badań na temat percepcji społecznej i znaczenia różnego rodzaju informacji w odczytywaniu i interpretowaniu sygnałów z twarzy i oczu, • wiedzę na temat zjawisk zachodzących w grupach społecznych, m.in. wzajemności, współpracy, powstawania stereotypów i uprzedzeń, dyskryminacji oraz altruizmu, • informacje o neuronalnych podstawach wpływu społecznego, • opis zdrowych więzi społecznych z punktu widzenia neuronauki: autorzy opisali proces tworzenia wspólnych reprezentacji poznawczych z osobami znaczącymi, rodzaje miłości oraz jej wpływ na poznanie społeczne i ucieleśnione, a także aktywność neuronalną zachodzącą u osób, które doświadczyły odrzucenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej