Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(24)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(19)
Artykuły
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(43)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(13)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Autor
Kostera Monika
(2)
Mazurkiewicz Grzegorz
(2)
Perechuda Kazimierz
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Armstrong Michael
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Dąbrowski Marcin
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Glinka Beata
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Hopej Marian
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Iwan Stanisław
(1)
Kamińska Małgorzata
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Machalska Marta
(1)
Martan Lesław
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Milata-Troinska Agata
(1)
Moczydłowska Joanna M
(1)
Nawalany Dorota
(1)
Nycz Małgorzata
(1)
Oleksyn Tadeusz
(1)
Owoc Mieczysław Lech
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Paszek Alfred
(1)
Rosiak Tomasz
(1)
Schreyogg Georg
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Sobińska Małgorzata
(1)
Steinmann Horst
(1)
Trajer Jędrzej
(1)
Zgrzywa-Ziemak Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy
(3)
Biolodzy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Temat
Organizacja ucząca się
(15)
Uczenie się
(13)
Zarządzanie wiedzą
(12)
Kadry
(6)
Przedsiębiorstwo
(5)
Przywództwo
(5)
Zarządzanie
(5)
Nauczyciele
(4)
Organizacja
(4)
Zarządzanie czasem
(4)
Innowacje
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Menedżerowie
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wiedza
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Globalizacja
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Informatyka
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Kontrola
(2)
Motywacja
(2)
Nadzór korporacyjny
(2)
Nauczanie
(2)
Negocjacje
(2)
Praca
(2)
Praca zespołowa
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Płaca
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Samokształcenie
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Alians strategiczny (ekon.)
(1)
Alienacja
(1)
Analiza SWOT
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Ankieta
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Asertywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Autorytet
(1)
Benchmarking
(1)
Budżet
(1)
Coaching
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradztwo podatkowe
(1)
Doradztwo strategiczne
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dyrektorzy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
E-learning
(1)
Edukacja globalna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egzaminy
(1)
Ekonometria
(1)
Etnografia
(1)
Gender marketing
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy społeczne
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Informacja
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Instytucja totalna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja sztuczna
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Jakość
(1)
Jakość produktu
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konkurencja
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Kultura pracy
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing personalny
(1)
Marketing sieciowy
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody nauczania
(1)
Monopole
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nastolatki
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Organizacja pracy
(1)
Organizacje
(1)
Osobowość
(1)
Outsourcing
(1)
Oświata
(1)
Planowanie
(1)
Planowanie gospodarcze
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawy
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Podręczniki akademickie
(3)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Zarządzanie i marketing
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(3)
Biologia w Szkole
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podręcznik stanowi zaawansowany kurs na temat współczesnych teorii organizacji i zarządzania. Zawiera informacje dotyczące wybranych istotnych kierunków i tendencji, które są powszechnie znane w Europie i Stanach Zjednoczonych, a z którymi polski czytelnik do tej pory miał ograniczony kontakt. Główne obszary tematyczne podręcznika stanowią: współczesny kontekst organizowania - organizacja w relacjach z otoczeniem, różnorodność świata organizacji - metafory i archetypy, społeczne i techniczne elementy organizacji - powiązania i ewolucja, współczesne trendy w zarządzaniu - teoria i praktyka, badania współczesnych organizacji - wybrane metody i ich implikacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106051 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32240 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103981 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44986 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kompetencjami : teoria i praktyka / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 2. uzup. i uakt. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. - 357 s. : il. ; 24 cm.
(HR)
W ostatnich latach wzrosło niepomiernie zainteresowanie kompetencjami zarówno organizacji, jak i pracowników. Oferowana książka podejmuje to wyzwanie. Autor wyjaśnia pojęcia związane z zarządzaniem kompetencjami i rolami organizacyjnymi, podaje charakterystyki najważniejszych kompetencji, opisuje przywództwo od strony kompetencji i ich zwiększania. Omawia portfele kompetencji najważniejszych grup ludzi związanych z sektorem przedsiębiorstw: przedsiębiorców-biznesmenów, menedżerów i liderów (pokazując różnice między nimi), specjalistów, pracowników merytoryczno-wykonawczych i operacyjnych. Charakteryzuje także zarządzanie własnymi kompetencjami (self-management). Obecne, drugie wydanie zostało zaktualizowane i rozszerzone, między innymi o zaprezentowane w załącznikach profesjogramy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103818 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44648 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42310 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasadniczym celem pracy jest ustalenie wpływu zarządzania talentami na orientację na uczenie się przedsiębiorstw. Jego realizacja wymagała opracowania spójnych koncepcji obu zagadnień oraz ich empirycznej weryfikacji. Autorka ocenia programy i procesy zarządzania talentami w Polsce, zajmuje się problemem modelowania organizacji uczącej się oraz przedstawia wyniki swoich badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi studium wprowadzania koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Wykazane w niej działania są z punktu widzenia interesariuszy pożądane a nie konieczne, co w znaczącym stopniu wpływa na elastyczność i wykonywalność koncepcji. Z tego powodu monografia jest ważna w dyskursie naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. Założenia organizacji uczącej się wprowadziły w życie liczne przedsiębiorstwa. Istnieją instrumenty wspomagające ten proces oraz ułatwiające zarządzanie wiedzą w organizacjach, jednak wszystko to odnosi się przede wszystkim do biznesu i organizacji działających na rynku. Publikacja ma celu ukazanie procesu wdrażania zasad organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego, będącej bardzo ważnym elementem otoczenia biznesu. Jest również próbą opisu procesów, które wciąż zachodzą. Nie daje jednoznacznych recept, ale Autorzy mają nadzieję, że okaże się pomocna przy reformowaniu organizacji sektora publicznego. Sektora, który tych reform niewątpliwie wymaga. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Praca autorstwa Jacka Pasiecznego i Tomasza Rosiaka wypełnia pusta przestrzeń na polskim rynku publikacji książkowych. Trudno bowiem znaleźć pozycję książkową, która z jednej strony łączy tematykę organizacji uczącej się ze sferą administracji publicznej, z drugiej zaś prezentuje szczegółowo proces badawczy i osiągnięte rezultaty. Opracowanie to może stanowić punkt odniesienia dla opracowań powstających w tym obszarze w przyszłości. (Prof. Adam Samborski, Kierownik Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) Książka ta ma ważny dla praktyki walor, gdyż jest swoistym studium wykonalności koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Te, jak wiemy z dotychczasowej praktyki, cechują się bardzo niskim poziomem elastyczności, a z uwagi na pozycję „monopolistyczną” ich ewolucja jest często ograniczona i sprowadza się wyłącznie do implementacji koniecznych, a nie pożądanych przez interesariuszy, zmian. Z tego właśnie powodu uważam jednoznacznie i z całą pewnością, iż monografia stanowi ważny głos w dyskursie nie tylko naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. (Prof. Paweł Antonowicz, Prodziekan ds. Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego) ********* Towards a Learning Organisation. Organisational Transformation as Exemplified by a Public Administration Unit The monograph is a study of introducing the concept of a learning organisation in a public sector organisation. The actions presented are desirable rather than necessary from the stakeholders' point of view, which significantly affects the flexibility and feasibility of the concept. For this reason, the monograph is important in academic discourse, but above all it has a significant practical dimension. The assumptions of a learning organisation have been implemented by numerous enterprises. There are instruments supporting this process and facilitating knowledge management in organisations; however, all this refers primarily to business and organisations operating on the market. The publication aims to show the process of implementing the principles of a learning organisation in a public sector organisation, which is a very important element of the business environment. It also attempts to describe processes that are still on. It does not give unequivocal recipes, but the authors hope that it will prove helpful in reforming public sector organisations. A sector undoubtedly requiring such reforms. ********* Dr hab. prof. UW Jacek Pasieczny (ORCID 0000-0002-9405-3861) – kieruje Zakładem Innowacji Organizacyjnych i Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania UW. Autor kilkudziesięciu publikacji z obszaru zarządzania. Interesuje się problematyką planowania biznesowego, zarządzania zmianą oraz patologii i dysfunkcji organizacyjnych. Obok pracy naukowej prowadzi również działalność konsultingową – autor i współautor kilkudziesięciu prac doradczych dla biznesu i administracji. Były członek i przewodniczący rad nadzorczych spółek z sektora prywatnego i publicznego. Dr Tomasz Rosiak – adiunkt w Zakładzie Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Wydziale Zarządzania UW. W swoich badaniach nad usprawnianiem funkcjonowania organizacji opiera się na dorobku teorii z obszaru organizacji uczących się, podejścia systemowego oraz zarządzania zmianą. Równolegle do kariery akademickiej zajmuje się doradztwem biznesowym. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, reorganizacji procesów biznesowych oraz struktur. Jego doświadczenie konsultingowe obejmuje zarówno projekty doradcze, wdrożeniowe, jak i szkoleniowe dla firm z sektora prywatnego i państwowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej