Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(39)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(26)
Artykuły
(13)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(64)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(13)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(11)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(10)
Wypożyczalnia Złotów
(17)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(9)
Informatorium
(1)
Autor
Kirenko Janusz
(2)
Majorek Czesław
(2)
Wosik-Kawala Danuta
(2)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(2)
Augustynek Kazimierz
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda
(1)
Buchwald Beata
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chorąży Ewa
(1)
Chwaliszewska-Czerwińska Magdalena
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Fudali Robert
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Jaksim Marianna
(1)
Jóźwiak Iwona
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Korzeniowska Regina
(1)
Kowal Janusz
(1)
Kowalczyk Małgorzata
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kozłowska Zofia Teresa
(1)
Krowicki Stanisław Ludwik
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Lewandowski Radosław
(1)
Lisicki Michał
(1)
Lorenc Jakub
(1)
Maciąg Krzysztof
(1)
Michalska Iwonna
(1)
Michalski Grzegorz
(1)
Mrozowska Kamilla
(1)
Mrozowski Krzysztof
(1)
Murawiecka Aneta
(1)
Orzyłowska Anna
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Smolińska-Theiss Barbara
(1)
Starościak Jan
(1)
Szala Elżbieta
(1)
Szczepaniak Marek
(1)
Słodyczka Anna
(1)
Słowikowski Tadeusz
(1)
Techmańska Barbara
(1)
Trychan Grażyna
(1)
Urych Ilona
(1)
Walasek Stefania
(1)
Zarzecka Halina
(1)
Zielecki Alojzy
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Nauczyciele
(10)
Nauczyciele historii
(5)
Pedagodzy szkolni
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Poziom rozszerzony
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Uczniowie
(20)
Nauczanie
(8)
Historia (przedmiot szkolny)
(7)
Nauczyciele
(6)
Pedagogika
(6)
Szkolnictwo
(6)
Wychowanie
(5)
Literatura
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Historia
(3)
Kształcenie
(3)
Matematyka
(3)
Metody nauczania
(3)
Psychologia
(3)
Sztuka
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Agresywność
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(2)
Język polski
(2)
Literatura polska
(2)
Matura
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przyroda
(2)
Socjalizacja
(2)
Uchodźcy
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zainteresowania
(2)
AIDS
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Archiwa
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Autonomia (politologia)
(1)
Biblioteki dziecięce
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Bogedain, Bernard Józef
(1)
Choreoterapia
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytanie
(1)
Demokracja
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy dziecka
(1)
Domy kultury
(1)
Dorosłość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egzaminy
(1)
Emerytura
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Gawroński, Andrzej
(1)
Germanizacja
(1)
Getta żydowskie
(1)
Gliczner, Erazm
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Historia wychowania
(1)
Informatyka
(1)
Instytut Aleksandryjsko-Maryjski Wychowania Panien (Warszawa)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Język dziecka
(1)
Języki
(1)
Katolicyzm
(1)
Kolonie letnie
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korczak, Janusz
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Locke, John (1632-1704)
(1)
Lojalność
(1)
Markiewicz, Stanisław
(1)
Maturzyści
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mundurki szkolne
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Narkomania
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niemcewicz, Julian Ursyn
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1801-1900
(4)
1901-2000
(4)
1901-
(2)
1901-1914
(1)
1901-20002
(1)
1918-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Wyrzysk (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Wyrzysk)
(1)
Zabór pruski
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł z czasopisma historycznego
(9)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Opracowanie
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma teologicznego
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Felieton
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Historia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Tytuł czasopisma
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(7)
Wiadomości Historyczne
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Uczyć lepiej
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 13.)
Trzynasty tom serii, podobnie jak poprzednie, zawiera treści o stosunkowo wysokim stopniu ogólności; zostały one opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji oraz socjalizacji osób niepełnosprawnych. Wyróżnienie dwóch części tego opracowania - pierwszej, ukierunkowanej na procesy edukacyjne, a drugiej na socjalizację - jest zabiegiem umownie porządkującym strukturę tomu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106722, 106777 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33141 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47473, 45259 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwszy z serii tomików przeznaczonych dla rodziców, nauczycieli, wychowawców, może nawet starszego rodzeństwa - każdego, kto chciałby dowiedzieć się czegoś więcej o tym, jak zmienia się sposób myślenia dziecka, kiedy, czego i w jaki sposób się ono uczy. "Kto chodzi do szkoły, dziecko czy uczeń? (...) W rozumieniu prawa dziecko, które znajduje się pod opieką instytucji oświatowej, to uczeń. Do szkoły oprócz "ucznia" chodzi także "dziecko" i to właśnie dziecko (...) jest przedmiotem tego opracowania. Uczeń zdobywa wiedzę, umiejętności, uczy się. Zadaniem szkoły jest doprowadzić do mierzalnego, na konkretnej skali, przyrostu wiedzy i umiejętności. Na przeszkodzie, aby zdobyć szkolne umiejętności, może stanąć "dziecko", które "uczeń" przyniósł do szkoły w tornistrze." O tym, jak można sprawić, by dziecko przyniesione w tornistrze nie tylko nie przeszkadzało, ale pomogło uczniowi traktuje własnie ta książeczka. Bohaterem tej opowieści jest uczeń przekraczający próg etapu edukacyjnego - rozpoczynający naukę w klasie IV szkoły podstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108848 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108849 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49223 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39608 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32703 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46022 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej