Gajdzica Zenon
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(37)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(22)
Artykuły
(15)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(11)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(7)
Wypożyczalnia Czarnków
(7)
Wypożyczalnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(9)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Krzyżanowski Julian
(625)
Gajdzica Zenon
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(287)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Reymont Władysław Stanisław
(131)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(125)
Denek Kazimierz
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Elsner Danuta
(121)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Nowak Małgorzata
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(93)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(37)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Pedagodzy
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
Pedagodzy szkolni
(1)
Rodzice
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(10)
Niepełnosprawni
(8)
Integracja społeczna
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Nauczyciele
(5)
Edukacja włączająca
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Socjalizacja
(3)
Szkolnictwo specjalne - integracja
(3)
Dystans społeczny
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Szkolnictwo specjalne - nauczanie
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Bezradność
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Dorosłość
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dyslalia
(1)
Działalność charytatywna
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Erotyzm
(1)
Globalizacja
(1)
Historia
(1)
Holandia
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura szkoły
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Nauczanie początkowe - nauczyciel
(1)
Nauczyciel - kompetencje
(1)
Nauczyciel - zawód
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Norwegia
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Prawodawstwo
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestrzeń
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe specjalne
(1)
Szkolnictwo specjalne - podręczniki
(1)
Szkolnictwo specjalne - wychowanie
(1)
Szkoły (budynki)
(1)
Szkoły ogólnodostępne
(1)
Słowenia
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Włochy
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zespół ADHD
(1)
Znaniecki, Florian
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Życie seksualne
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(2)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Tytuł czasopisma
Ruch Pedagogiczny
(3)
Chowanna
(2)
Szkoła Specjalna
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
38 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99526 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; Tom 11)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37306 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Wyrażony w tytule tomu rezerwat przestrzeni publicznej z pozoru stanowi dość kontrowersyjną kategorię opisu i wyjaśniania sytuacji społecznej osób niepełnosprawnych. Samo pojęcie rezerwatu nawiązuje do tradycji kolonialnej lokującej osoby niepełnosprawne w ograniczonej przestrzeni zarezerwowanej dla Innych lub/i Obcych. Każdy z rezerwatów, o których mowa w poszczególnych rozdziałach, generuje nieco inne problemy osób niepełnosprawnych lub jest ich następstwem. Natomiast łączy je możliwa siła oddziaływania, która sprawia, że niektóre z nich są palące.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106813 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33078 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45250 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64200 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (m.in.: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową - jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi - różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne m.in.: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji - rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga - w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (między innymi: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową – jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi – różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne, między innymi: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji: rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga – w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41049 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65181 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Konsumeryzm a problematyzowanie rzeczywistości wychowawczej uczniów z upośledzeniem umysłowym / Zenon Gajdzica. // W: Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów. Z. 12 / Pod red. Renaty Wawrzyniak - Beszterdy. - Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2008. - S. 109 - 122.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Między ignorancją a euforią, czyli o wykorzystywaniu komputera w procesie kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym / Zenon Gajdzica. // W: Media i edukacja w aspekcie globalizacji / pod red. Andrzeja W.Mitasa]. - Cieszyn: Uniw. Śląski Filia w Cieszynie, 2003. - S. 29 - 36.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336. Publikacje Filii Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie ISSN 0208-6336 ; nr 2038)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87486, 87487 (2 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rola mediów w procesie kształcenia uczniów upośledzonych umysłowo / Zenon Gajdzica. // W: Media a edukacja : III międzynarodowa konferencja / pod red. Wacława Strykowskiego. - Poznań: Wydawnictwo "eMPi2", 2000. - S. 488 - 499.
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych t. 3.)
Wprowadzenie Część I Problemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech Edukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną - z doświadczeń krajów zachodnich Doświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w Niemczech Kształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na Słowacji Możliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice Słowackiej Organizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej Część II Polski system kształcenia specjalnego - orientacje teoretyczno-badawcze Pedagogika specjalna czy pedagogika szkoły specjalnej? (organizacja procesów) Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczne Kształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w Polsce Perspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce - analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań Część III Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądrych i odpowiedzialnych rodziców) Rola prawa w systemie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych Prawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109935 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30959 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42992 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64001 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30963 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej