Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(321)
IBUK Libra
(48)
Forma i typ
Książki
(224)
Artykuły
(94)
E-booki
(48)
Publikacje naukowe
(24)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Czasopisma
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(413)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(132)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(63)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(44)
Wypożyczalnia Trzcianka
(30)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(67)
Czytelnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(45)
Czytelnia Wągrowiec
(9)
Informatorium
(6)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(12)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Luberda Michał
(6)
Krajewska-Tartakowska Barbara
(4)
Lewczuk Aleksander
(4)
Sosińska-Kalata Barbara
(4)
Szafranek Ryszard
(4)
Czerniak Stanisław
(3)
Fazlagić Jan
(3)
Głodek Paweł
(3)
Jarosz Adam
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Krajna Andrzej
(3)
Krzemień-Ojak Sław
(3)
Krzyżanowska Anna
(3)
Lewicka Maria
(3)
Moszyński Kazimierz
(3)
Niżnik Józef
(3)
Perechuda Kazimierz
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Sordylowa Barbara
(3)
Biliński Lucjan
(2)
Brdulak Jakub
(2)
Bruckman Amy S
(2)
Centkowski Jerzy
(2)
Chmielecki Andrzej
(2)
Chuchro Ewa
(2)
Chymkowski Roman
(2)
Czekaj Janusz
(2)
Fic Maciej
(2)
Haffer Mirosław
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kania Beata
(2)
Kielisiak Katarzyna
(2)
Kowalska Małgorzata
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof
(2)
Kubin Jerzy
(2)
Kuciński Kazimierz
(2)
Kurjata Joanna
(2)
Lendzion Jarosław Piotr
(2)
Madajczyk Czesław
(2)
Mannheim Karl
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Miziński Jan
(2)
Montessori Maria
(2)
Okoń Wincenty
(2)
Oleksyn Tadeusz
(2)
Olszewski Lucjan
(2)
Radomski Wojciech
(2)
Ryk Leszek
(2)
Scheler Max
(2)
Sikorska Joanna
(2)
Suchodolski Bogdan
(2)
Sujak-Lesz Krystyna
(2)
Trzmielak Dariusz M
(2)
Weresa Marzenna
(2)
Wiśniewska Magdalena
(2)
Woźniak Jacek
(2)
Wójtowski Michał
(2)
Węgrzecki Adam
(2)
Zielińska Agnieszka
(2)
Znaniecki Florian
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Aaint-Saens Camille. Karnawał zwierząt. Łabędź
(1)
Afeltowicz Łukasz
(1)
Aleksandrowicz Julian
(1)
Aleksandrowicz Renata
(1)
Amsterdamski Stefan
(1)
Amstrong Luis. No one else but you (trad.)
(1)
Apanowicz Jerzy
(1)
Arkabus Agata
(1)
Armstrong Michael
(1)
Auleytner Julian
(1)
Babik Wiesław
(1)
Bach Jan Sebastian. Koncert Brandeburski G-dur, BWV 1048
(1)
Bach Jan Sebastian. Preludium i fuga a-moll, BWV 543
(1)
Bach Jan Sebastian. Suita orkiestrowa h-moll 2, BWV 1067
(1)
Baczyński Krzysztof Kamil. Wiersze wojenne
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Banaś Bernardyna
(1)
Baraniewski
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Bartnicka Alicja
(1)
Bartosz Bogna
(1)
Bartuzi Katarzyna
(1)
Bartók. Allegro barbaro
(1)
Beethoven Ludwig van. Sonata cis-moll zwana księżycową
(1)
Beethoven Ludwig van. Symfonia V c-moll cz.1- Allegro con brio
(1)
Behr Valentin
(1)
Bendyk Edwin
(1)
Berger Peter L
(1)
Bergier Tomasz
(1)
Bessard Sylvie
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Białokur Marek (1974- )
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bielecka Maria
(1)
Bizet Gerges. Carmen. Habanera z I aktu
(1)
Bobrowska Agnieszka
(1)
Bojarska-Sokołowska Agnieszka
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(60)
2010 - 2019
(135)
2000 - 2009
(113)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(23)
1970 - 1979
(15)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(114)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(367)
Język
polski
(355)
nieznany (po)
(11)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(60)
Nauczyciele bibliotekarze
(16)
Pedagodzy
(12)
Bibliotekarze
(10)
Doradcy zawodowi
(8)
Dyrektorzy szkół
(7)
Nauczyciele historii
(4)
Szkoły średnie
(4)
Wychowawcy klas
(4)
Klasa 6.
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Nauczyciele fizyki
(3)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Biblioterapeuci
(2)
Coachowie
(2)
Dorośli
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Menedżerowie
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele chemii
(1)
Nauczyciele filozofii
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele języka niemieckiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Wiedza
(92)
Zarządzanie wiedzą
(65)
Popularyzacja wiedzy
(44)
Wiedza o społeczeństwie (przedmiot szkolny)
(40)
Wiedza o kulturze
(33)
Gospodarka oparta na wiedzy
(27)
Nauczanie
(23)
Innowacje
(20)
Kadry
(17)
Przedsiębiorstwo
(17)
Uczenie się
(17)
Zarządzanie
(16)
Historia (przedmiot szkolny)
(13)
Nauka
(13)
Organizacja ucząca się
(12)
Wiedza o społeczeństwie
(10)
Konkursy wiedzy
(8)
Menedżerowie
(7)
Nauczyciele
(7)
Uczniowie
(7)
Informacja
(6)
Informatyka
(6)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(6)
Mądrość
(6)
Organizacja
(6)
Postęp techniczny
(6)
Przedsiębiorczość (postawa)
(6)
Systemy informatyczne zarządzania
(6)
Szkolnictwo
(6)
Teoria poznania
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
Biblioteki publiczne
(5)
Filozofia
(5)
Historia
(5)
Internet
(5)
Konsumenci (ekon.)
(5)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Kultura
(5)
Matura
(5)
Metoda projektów
(5)
Muzyka
(5)
Praca
(5)
Praca kulturalno-oświatowa
(5)
Rynek pracy
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Wychowanie obywatelskie
(5)
Czytelnictwo
(4)
Fizyka
(4)
Gimnazja
(4)
Gospodarka
(4)
Konkurencja
(4)
Metody nauczania
(4)
Motywacja
(4)
Motywacja pracy
(4)
Myślenie
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Outsourcing
(4)
Przywództwo
(4)
Rolnictwo
(4)
Samokształcenie
(4)
Szkoły średnie
(4)
Technika
(4)
Technologia informacyjna (IT)
(4)
Wychowanie muzyczne
(4)
Zawód
(4)
Banki
(3)
Bezrobocie
(3)
Biblioteki szkolne
(3)
Controlling
(3)
Decyzje
(3)
Egzaminy szkolne
(3)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(3)
Globalizacja
(3)
Ideologia
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Język
(3)
Język polski
(3)
Kształcenie
(3)
Marketing
(3)
Mądrość Boża
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Osobowość
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Poznanie
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Przemysły wysokiej techniki
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Regionalizacja gospodarcza
(3)
Religia Słowian
(3)
Rozwój regionalny
(3)
Społeczeństwo wiedzy
(3)
Sztuka
(3)
Słowianie
(3)
Towarzystwa naukowe
(3)
Temat: dzieło
Nad Niemnem
(1)
Słup soli. Jak powstrzymać szkolnych dręczycieli
(1)
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(28)
1989-
(8)
2001-0
(8)
1001-
(2)
1101-
(2)
1201-
(2)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
701-
(2)
801-
(2)
901-
(2)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1945-1989
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Europa
(2)
Europa Zachodnia
(1)
Gmina Jarocin (woj. wielkopolskie, pow. jarociński)
(1)
Historia
(1)
Kurpie (region)
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Niemcy
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wrocław (województwo dolnośląskie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(81)
Artykuł z czasopisma fachowego
(41)
Artykuł z czasopisma historycznego
(29)
Scenariusz zajęć
(20)
Praca zbiorowa
(18)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(17)
Artykuł z czasopisma naukowego
(11)
Podręczniki akademickie
(9)
Materiały konferencyjne
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Opracowanie
(6)
Monografia
(5)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(4)
Podręcznik
(4)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Dokument elektroniczny
(3)
Encyklopedie
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Scenariusz
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Film
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(1)
Artykuł z czasopisma komputerowego
(1)
Artykuł z czasopisma politologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Czasopisma popularno-naukowe
(1)
Dokument dźwiękowy
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Film edukacyjny
(1)
Gry i zabawy
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Poradniki
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Reportaże
(1)
Scenariusz lekcji
(1)
Synteza
(1)
Szkice literackie
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Tablice i wzory
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(90)
Historia
(33)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Praca, kariera, pieniądze
(7)
Psychologia
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(6)
Filozofia i etyka
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Fizyka i astronomia
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Nauka i badania
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Chemia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Tytuł czasopisma
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(19)
Wiadomości Historyczne
(10)
Biblioteka Centrum Informacji
(7)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(7)
Gazeta Szkolna
(4)
Poradnik Bibliotekarza
(4)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(4)
Wychowawca
(4)
Biblioteka Publiczna
(3)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
TIK w Edukacji
(3)
Wszystko dla Szkoły
(3)
Biblioteka w Szkole
(2)
Charaktery
(2)
Dyrektor Szkoły
(2)
Języki Obce w Szkole
(2)
Bibliotekarz
(1)
Bliżej Przedszkola
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Chemia w Szkole
(1)
Chowanna
(1)
Encyklopedia Współczesna
(1)
Meritum
(1)
My Zawodowcy
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Praca Socjalna
(1)
Problemy Narkomanii
(1)
Społeczeństwo i Polityka
(1)
Wiadomości Historyczne : dwumiesięcznik Ministerstwa Oświaty i Wychowania
(1)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie : dwumiesięcznik
(1)
369 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kontekstami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tematyką niniejszej książki jest wdrażanie i funkcjonowanie systemu scoutingu wiedzy w ramach uczelni wyższej. Zawiera ona szereg modeli wdrażania zmian oraz praktycznych wskazówek, odnoszących się m.in. do zasad działania scoutingu wiedzy, pozyskiwania zasobów niezbędnych dla jego uruchomienia oraz innych wyzwań, którym trzeba sprostać, by osiągnąć jego efektywność. Uczelniany scouting wiedzy to rozwiązanie nowe w warunkach polskich. Stanowi ono ważne uzupełnienie istniejących na uczelniach struktur i działań dotyczących komercjalizacji wiedzy. Jego celem jest systematyczny i aktywny monitoring, a następnie wstępna ocena efektów prac badawczych i innych składników wiedzy. Polega on na wprowadzeniu do struktur organizacyjnych uczelni tzw. scoutów technologicznych. Nie zastępują oni działalności istniejących centrów transferu technologii, ale poprzez swoją pracę wspierają je i podnoszą efektywność ich działań. Scouting wiedzy stosowany jest w wiodących europejskich uczelniach i instytucjach badawczych, m.in. na Uniwersytecie w Oxfordzie, Politechnice w Turynie, Politechnice w Eindhoven czy Biomedicum w Helsinkach. Wśród uczelni wyższych w Polsce pionierem wdrażania uczelnianego scoutingu wiedzy jest Uniwersytet Łódzki. Opracowanie niniejsze stanowi podsumowanie doświadczeń Uniwersytetu Łódzkiego w tym zakresie. Posiada zarówno walory teoretyczne, jak i praktyczne, poszerzając dotychczasową wiedzę związaną z zarządzaniem kapitałem intelektualnym uczelni wyższych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Poznaj dzieje wielkiej intelektualnej przygody. Poręczne, ilustrowane kompendium historii nauki dla czytelników w każdym wieku. Przystępnie omawia ponad 5000 lat naukowej historii, od kolebki cywilizacji po Dolinę Krzemową, skupiając się na rozwoju 16 kluczowych dyscyplin: Matematyka Medycyna Filozofia Geografia Optyka Botanika Anatomia Astronomia Chemia Inżynieria Geologia Mikrobiologia Fizyka Neurobiologia Informatyka Genetyka Dowiedz się o rozwoju narzędzi rolniczych, początkach anatomii w starożytnym Egipcie, badaniu wzorców pogodowych i tworzeniu map. Zanurz się w najnowocześniejsze nauki XXI wieku – inżynierię genetyczną, fizykę kwantową i sztuczną inteligencję. Poznaj niezwykłe postacie, dzięki którym zaczęliśmy rozumieć wszechświat, i dowiedz się, jakie odkrycia i przełomy są jeszcze przed nami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Editorial We are happy to offer our readers English translations of selected papers published in Issues 1, 2 and 3 of The Sociological Review (Przegląd Socjologiczny)from 2008. The presented issue is not, therefore, thematically consistent. On the contrary, our aim is to demonstrate the diversity of our interests.We begin with a program article by F. Schütze, wherein the author indicates the benefits of the application of interpretative biography analysis in European studies. The text is accompanied by an article by K. Waniek, which illustrates the pro et contra of international social integration. The subsequent articles concern sociological description of local communities. M. Halamska presents a review of studies, in which she discusses the strengths and weaknesses of social capital in the Polish countryside, while A. MichalskaŻyła analyzes the issue of identification with one’s native city. Recently, numerous countries, including members of the European Union, have begun to incorporate the notion of the knowledge-based society into their programs. In spite of the rapidly growing number of publications, the issue is still rather ambiguous. First, L. Zienkowski offers a review in which the issues concerning the problem of the ‘knowledge-based economy’ are organized. Next, M. Zemło proposes a critical view of the knowledge-based society from the perspective of the sociology of knowledge. European integration, social capital and knowledge-based society – these are the keywords of this issue of The Review. These are also the keywords of the current debate within the Polish and international sociological milieu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka prezentowanego zbioru opracowań jest stosunkowo szeroka i zróżnicowana, co może wywoływać wrażenie pewnej przypadkowości i eklektyczności ich doboru. Właściwość ta jest jednak trwałym, trudnym do uniknięcia, elementem tożsamości nauk o przedsiębiorstwie, jest warunkiem odpowiednio wszechstronnego, całościowego poznawania natury przedsiębiorstwa oraz mechanizmów rządzących jego powstawaniem i rozwojem. Dwa początkowe opracowania (J. Czupiała i G. Osbert-Pociechy) mają charakter stosunkowo ogólny i traktują o ważnych tendencjach i warunkach rozwoju współczesnego zarządzania. Kolejne trzy opracowania (Cz. Zająca, D. Tenety-Skwiercz, A. Sokołowskiej) poświęcone są nabierającej znaczenia problematyce społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspólnym mianownikiem kolejnej grupy artykułów (K. Grzesik, A. Pietroń-Pyszczek, A. Jagody, A. Cierniak-Emerych) jest spojrzenie z różnych perspektyw na miejsce człowieka w organizacji (przedsiębiorstwie) oraz na pełnione przezeń i wobec niego funkcje. Przedmiotem kolejnych trzech opracowań (M. Trenkner, M. Morawskiego, E. Tabaszewskiej) jest wyjątkowo nośna współcześnie problematyka zarządzania wiedzą, przy czym opracowanie M. Trenkner jest granicznym między tym i poprzednim obszarem przedmiotowym. Trzy dalsze artykuły (Sz. Kłopockiego, A. Połomskiej-Jesionowskiej, M. Kwiecińskiej) podejmują doniosłe zagadnienia więzi międzyorganizacyjnych w sferze gospodarczej i pozagospodarczej. Dla ostatnich czterech opracowań trudno znaleźć wspólny mianownik, przy czym one także znakomicie mieszczą się w jakże rozległej tematyce nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy, przyjmując w pełni odpowiedzialność za treść i sposób prezentacji poruszanych zagadnień, będą wdzięczni Czytelnikom za wszelkie, kierowane pod ich adresem uwagi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja przybliża możliwości zastosowania nowych technologii w naukach społecznych i humanistycznych. W swoich tekstach badacze i praktycy prezentują w sposób przekrojowy, a zarazem systematyczny, jak można korzystać z różnych popularnych programów z rodziny CAQDAS podczas prowadzenia badań rozmaitymi metodami i z zastosowaniem wielu narzędzi badawczych. Czytelnik otrzymuje bardzo rzetelną wiedzę opartą na wieloletnim doświadczeniu ekspertów. Książka powinna zaspokoić oczekiwania zarówno niedoświadczonych użytkowników oprogramowania, jak i wytrawnych badaczy, którzy dzięki niej mogą nieco zrewidować swój warsztat badawczy i odnaleźć świeży powiew inspiracji. W doskonały sposób łączy analizy teoretyczne wybranych zagadnień z walorem praktycznym ich zastosowania. Może być traktowana jako swoisty przewodnik po metodach i technikach służących odkrywaniu wiedzy w procesie analizy danych jakościowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rozprawa naukowa niezbędna dla informatologów, naukoznawców i bibliotekarzy. Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia prezentuje wyniki badań dotyczących wybranych problemów zarządzania niematerialnymi zasobami organizacji, w szczególności zarządzania informacją, wiedzą i kapitałem intelektualnym, z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego. Ważną rolę w tym opracowaniu odgrywają wielowymiarowe dociekania autorów dotyczące jakości życia różnych podmiotów (mieszkańców, gospodarstw domowych i przedsiębiorstw) i jej aspektów, takich jak praca, dochody i ich rozdysponowanie czy poziom zaspokojenia potrzeb oraz ryzyko działalności gospodarczej. Rozdziały, opracowane przez przedstawicieli najbardziej liczących się w Polsce ośrodków naukowych, mają charakter teoriopoznawczy oraz empiryczny. Książka kierowana jest zarówno do przedstawicieli środowisk naukowych, studentów, jak i praktyków zarządzania zainteresowanych rozwojową problematyką zarządzania niematerialnymi zasobami przedsiębiorstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji przedstawiono istotne aspekty teoretyczne i praktyczne związane z procesem generowania innowacji w relacji uczelnia ‒ przedsiębiorca. Uwzględniono w niej możliwości współpracy przedsiębiorców z uczelniami w zakresie transferu technologii za pośrednictwem centrów transferu technologii i spółek celowych uczelni oraz relacje z tym związane. Podkreślono rolę brokerów innowacji jako ekspertów łączących środowiska uczelniane i biznesowe w związku z transferem technologii. Odniesiono się do zagadnienia wyceny wartości rynkowej nowych technologii. Omówiono zastosowanie skali oceny poziomów gotowości technologii w procesie generowania innowacji. Przybliżono ogólny zarys zagadnienia praw własności przemysłowej i zastosowania badań patentowych. Przedstawiono możliwości ochrony wyników B+R za pośrednictwem tajemnicy przedsiębiorstwa (know-how). Przeanalizowano wybrane ryzyka w poszczególnych fazach procesu generowania innowacji. Scharakteryzowano istotne warunki umów stosowanych w procesie transferu technologii, w szczególności umów licencyjnych. Zaprezentowano przykładowe modele opłat licencyjnych oraz wybrane warunki negocjacji umów komercjalizacyjnych. Pokazano proces komercjalizacji wyników B+R z perspektywy przedsiębiorcy i uczelni wyższej. Przybliżono ogólne zasady świadczenia usług badawczych na rzecz przedsiębiorców. Opisano przywileje podatkowe związane z B+R dedykowane przedsiębiorcom, ze szczególnym uwzględnieniem centrów badawczo-rozwojowych. Wskazano na podstawowe korzyści komercjalizacji dla uczelni i przedsiębiorców. Podano przykłady dobrych praktyk w zakresie komercjalizacji wyników B+R z uczelni wyższych do przedsiębiorstw oraz ich wdrożenie do działalności gospodarczej i/lub w efekcie na rynek.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka przedstawia wyniki przedsięwzięcia badawczego, którego przedmiotem stały się znaczenia nadawane pracy oraz samookreślenia tożsamości podmiotów pracy. Kontrastywna fenomenografia uzupełniona Krytyczną Analizą Dyskursu pozwala określić ponadindywidualne sensy pracy, a także prześledzić przekształcenia się znaczeń pracy w cyklu życia. Badania osadzone są w paradygmacie krytycznym pedagogiki, a także inspirowane są rozwiązaniami przyjmowanymi w studiach kulturowych. Główny zamysł książki – do czego nawiązuje tytuł – polega na zbudowaniu dystansu względem tradycyjnej pedagogiki pracy, która redukuje funkcje szkoły do odpowiadania na zapotrzebowania rynku pracy. Zderzenie założeń paradygmatu konserwatywnego w pedagogice pracy ze znaczeniami nadawanymi pracy nie pozostawia wątpliwości, iż główny problem na styku człowiek-wychowanie-praca jest problemem demokratycznej kontroli nad gospodarką w ogóle, a miejscem pracy w szczególności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorzy książki dokładnie analizują zagadnienia marketingu nowych technologii w koordynacji z procesem badawczo-rozwojowym. Określają unikalny proces marketingowy i pułapki związane z przełożeniem nowej technologii na nowy produkt. Ba-dają czynniki, które decydują o sukcesie handlowym produktów nowej technologii. Publikację można polecić uczestnikom kursów MBA oraz wszystkim biorącym udział w procesie komercjalizacji wiedzy i technologii. Z recenzji Larry’ego Kilhama – specjalisty zarządzania technologią z pięćdziesięcioletnim doświadczeniem jako technolog, członka zarządu spółek technologicznych, autora książek z zakresu przedsiębiorczości. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie szybkiego rozwoju produktów i szybko powstających technologii często wyzwaniem jest znalezienie i skoncentrowanie się na strategicznej wizji, konkurencyjnym pozycjonowaniu i powiązanych strategiach sprzedaży nowych technologii. Rynki nowych technologii produktowych są przesycone informacjami, intensywnym wysyłaniem wiadomości i szumem technologicznym. Dariusz M. Trzmielak i William Bradley Zehner przedstawiają w swojej książce wyrafinowane, a jednocześnie pragmatyczne badania, analizy i aktywne podejście do wprowadzania nowych technologii i powiązanych produktów na chaotyczny rynek globalny. Doskonała lektura dla doświadczonych profesjonalistów opracowujących i wprowadzających nowe produkty na obecne rynki, jak również dla przedsiębiorców opracowujących nowoczesne technologie w celu tworzenia nowych rynków. Z recenzji Wayne’a Ronhaara – lidera technologii z trzydziestopięcioletnim doświadczeniem w zarządzaniu, zajmującego się strategiami technologicznymi, rozwojem produktów i promocją, założyciela i prezesa Cylentium – przedsiębiorstwa zajmującego się cyberbezpieczeństwem. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98703, 98704 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30408 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44631 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze: Wojciech Kulesza : A co ja robię tu? Teoria poziomu identyfikacji działania dwadzieścia lat później [What am I doing here? Action Identification Theory twenty years later], s. 197–209; Monika Wróbel : O transferze emocji i nastrojów między ludźmi – mechanizm i psychologiczne wyznaczniki zarażenia afektywnego [On the transfer of emotions and moods between people – the mechanism and psychological determinants of affective contagion], s. 210–230; Irena Pilch : Makiawelista wśród ludzi. Nowe badania [A Machiavellian among people. New research], s.231–242; Katarzyna Jaśko, Małgorzata Kossowska : Wpływ wartości na rozumienie pojęcia demokracji [Values and understanding of the concept of democracy], s. 243–257; Jarosław Piotrowski, Magdalena Żemojtel-Piotrowska : Wnioskowanie o bliskości względem „ja” na podstawie myślenia o innym człowieku w kategoriach sprawnościowych i moralnych [Effects of moral and competence categories on estimation of distance between self and others], s. 258–270.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Psychoarytmetyka jest książką, w której Maria Montessori bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną – jak arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie. Psychoarytmetyka bada psychologiczne aspekty uczenia się w odniesieniu do arytmetyki i matematyki, a także ujawnia, jak można „przygotować” umysł dziecka, by do wspomnianych tematów podchodziło z radością i głębokim zainteresowaniem. Z Psychoarytmetyki dowiadujemy się, jak przedstawić arytmetykę jasno i dokładnie, jak w przyjemny sposób – dzięki wielu przykładom – zaznajomić się z systemem dziesiętnym, pierwiastkiem sześciennym i jego wyciąganiem, a także wzorami algebraicznymi. Montessori ożywia również matematykę, dostarczając spersonalizowanych przykładów, które przemówią do umysłu dziecka. Philip D. O’Brien Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori (AMI) Pomysł, który przenika całą książkę, jest następujący: musimy pozwolić dzieciom doświadczyć piękna arytmetyki, w sposób bliski ich spontanicznej percepcji. Arytmetyka nigdy nie jest listą procedur do zapamiętania; służy zawsze do ręcznego odkrywania i poznawania, zanim zostanie zrozumiana przez umysł. Ta ogólna zasada, rewolucyjna w owym czasie, jest dziś powszechniej akceptowana, nawet jeśli nie została w pełni wdrożona. Kay Baker i Benedetto Scoppola
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja przybliża aktualne wyzwania i perspektywy dla polityki ekonomicznej, zarówno w wymiarze krajowym, jak i międzynarodowym. Związane są z one otwartą i wolnorynkową gospodarką, z pozytywnymi i negatywnymi konsekwencjami globalizacji i liberalizacji stosunków ekonomicznych. Z jednej strony, wiąże się to z dynamicznym rozwojem innowacji, nowoczesnych technologii, budową gospodarki opartej na wiedzy, zmianami strategii funkcjonowania podmiotów gospodarczych dla uzyskania wyraźnej przewagi konkurencyjnej na światowych rynkach. Z drugiej natomiast, to relatywnie dużo większa łatwość w przenoszeniu zagrożeń o charakterze społeczno-gospodarczym pomiędzy gospodarkami, regionami i państwami, wynikającymi z nierównomiernym ich rozwojem, dysproporcją poziomu zamożności społeczeństw, ich struktury demograficznej oraz wyczerpywaniem się podstawowych zasobów naturalnych określających ich podstawy egzystencji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasób wiedzy podmiotów funkcjonujących na rynku jest niedoskonały i zróżnicowany. W książce przedstawiono możliwości działań niwelujących asymetrię wiedzy dotyczącej żywności, zarówno po stronie producenta, jak i konsumenta. Część empiryczna poświęcona została aktywności informacyjnej klienta, czyli poszukiwaniu i analizie informacji o produkcie na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego oraz przekazywaniu takich informacji innym konsumentom. Celem pracy jest ustalenie zależności między poziomem wiedzy konsumentów a ich aktywnością informacyjną oraz związków tej zależności z asymetrią wiedzy między konsumentami a producentami żywności. Badania prowadzono od grudnia 2014 do kwietnia 2015 r. w Wielkopolsce. Zastosowano podejście interdyscyplinarne, ponieważ podjęta tematyka wywodzi się z zagadnień mikroekonomicznych (z ekonomiki informacji), w mniejszym stopniu analizowane kwestie odnoszą się do teorii ryzyka i niepewności, czerpią również z innych obszarów nauki: zarządzania czy ekonomii behawioralnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej