Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(37)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(8)
E-booki
(7)
Artykuły
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(66)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(21)
Wypożyczalnia Chodzież
(12)
Wypożyczalnia Czarnków
(12)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(6)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Informatorium
(1)
Autor
Niżnik Józef
(3)
Bruckman Amy S
(2)
Czerniak Stanisław
(2)
Mannheim Karl
(2)
Miziński Jan
(2)
Sikorska Joanna
(2)
Znaniecki Florian
(2)
Afeltowicz Łukasz
(1)
Aleksandrowicz Julian
(1)
Aleksandrowicz Renata
(1)
Behr Valentin
(1)
Berger Peter L
(1)
Borowska Alina
(1)
Chmielecki Andrzej
(1)
Czarnecki Kazimierz
(1)
Dolby R. G. A
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Gulczyński Andrzej
(1)
Hałas Elżbieta
(1)
Jabłońska Maria
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kojs Wojciech
(1)
Korczyński Tomasz M
(1)
Korzeniowski Janusz
(1)
Kozak Wioletta
(1)
Kremień Wasyl G
(1)
Kruszelnicki Wojciech
(1)
Kuruliszwili Sergo
(1)
Luckmann Thomas
(1)
Majcher Iwona
(1)
Malicki Krzysztof
(1)
Malinowska Joanna
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Mizińska Jadwiga
(1)
Nalaskowski Aleksander
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Papież Jan
(1)
Rainko Stanisław
(1)
Scheler Max
(1)
Spólny Jacek
(1)
Stańczyk Piotr
(1)
Suska-Wróbel Ryta
(1)
Susskind Daniel
(1)
Susskind Richard E
(1)
Szacki Jerzy
(1)
Szydłowski Henryk
(1)
Tryl Fabian
(1)
Wilk Sławomir
(1)
Węgrzecki Adam
(1)
Załęski Piotr
(1)
Zemło Mariusz
(1)
Ziółkowski Marek
(1)
Żuk Iwona
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(40)
nieznany (po)
(3)
Odbiorca
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Wiedza
(27)
Nauka
(5)
Nauczanie
(4)
Popularyzacja wiedzy
(4)
Uczniowie
(4)
Ideologia
(3)
Nauczyciele
(3)
Społeczeństwo wiedzy
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Kształcenie
(2)
Myślenie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauki polityczne
(2)
Pedagogika
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjologia wiedzy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Teoria poznania
(2)
Wiedza
(1)
6-8 lat
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Antropocentryzm
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Berger, Peter L.
(1)
Białaczka
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Cukrzyca
(1)
Cyberkultura
(1)
Czytelnictwo
(1)
Durkheim, Emile (1858-1917)
(1)
Dzieci
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Fizyka
(1)
Globalizacja
(1)
Godność ludzka
(1)
Historia
(1)
Historia wychowania
(1)
Horkheimer, Max (1895-1973)
(1)
Humanizm (prąd)
(1)
Instytut Pamięci Narodowej
(1)
Języki obce
(1)
Kreatywność
(1)
Mannheim, Karl
(1)
Mannheim, Karl (1893-1947)
(1)
Mikroelementy
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pamięć zbiorowa
(1)
Pedeutologia
(1)
Podstawa programowa
(1)
Polityka historyczna
(1)
Polska
(1)
Popper, Karl R. (1902-1994 )
(1)
Postęp
(1)
Postęp techniczny
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Scheler, Max (1874-1928)
(1)
Siła robocza
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Studenci
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Technika
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Tożsamość (filozofia)
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Tradycja
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Weber, Max (1864-1920)
(1)
Wiedza o społeczeństwie (przedmiot szkolny)
(1)
Wiedza potoczna
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Zainteresowania techniczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zawód
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: dzieło
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Monografia
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(7)
Historia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Tytuł czasopisma
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Chowanna
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Praca Socjalna
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Jest to ostatnia, niedokończona przez Floriana Znanieckiego za życia praca. Zebrany maszynopis jest pełen zapowiedzi przyszłych analiz, które wskazują kierunek myślenia uczonego i jego zamysł zintegrowania wiedzy na gruncie teorii systemów społecznych. Dokonując porównawczej analizy kolejnych, coraz bardziej złożonych systemów, Znaniecki przechodzi od relacji społecznych do teorii ról społecznych, zaskakując bogactwem historycznych i antropologicznych przykładów. "Czym jest socjologia? Oto pytanie, które od dawna zadaje wielu: przedstawiciele nauk ścisłych oraz humanistycznych niebędący socjologami; przywódcy religijni, polityczni, wojskowi i gospodarczy, którzy zastanawiają się, czy z ich punktu widzenia socjologia może być przydatna, czy raczej szkodliwa; wreszcie studenci próbujący zdecydować, czy warto uczęszczać na kursy socjologii. Sami socjologowie nie są w stanie udzielić nań jednogłośnej odpowiedzi. Zgadzają się oni w pewnym stopniu co do tego, czym socjologia jest lub powinna być, jednak w odniesieniu do innych zagadnień ich zdania są różne. Przyjrzymy się kwestiom, w których są zgodni, odnotujemy główne rozbieżności w ich opiniach, następnie zaś postaramy się odkryć, czy rozbieżności te da się pogodzić i w jaki sposób to uczynić". (z tekstu) Florian Znaniecki (1882-1958) - filozof i socjolog, jeden z głównych przedstawicieli socjologii humanistycznej. Autor licznych publikacji, m.in. Ludzie teraźniejsi a cywilizacja przyszłości, Socjologia wychowania, Nauki o kulturze, Prawa psychologii społecznej, Współczesne narody, Metoda socjologii. Międzynarodową sławę przyniosła mu pisana wspólnie z Williamem I. Thomasem praca Chłop polski w Europie i Ameryce, w której jako jeden z pierwszych socjologów zastosował metodę badania dokumentów osobistych, takich jak autobiografie, listy czy pamiętniki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104267 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38470 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ISSN 0239-6661 ; 1460. Prace Psychologiczne ISSN 0137-110X ; XXX)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77523 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczne role uczonych / Florian Znaniecki ; red. Jerzy Szacki. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1984. - XXII, 618, [3] s., [1] k. portr. ; 20 cm.
(Biblioteka Socjologiczna)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51500, 51501 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28303, 28302 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19862 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23240 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24741 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiedza stwarza nadzieję / Julian Aleksandrowicz. - Warszawa : "Wiedza Powszechna", 1975. - 119, [1] s. : wykr. ; 18 cm.
(Omega : Biblioteka Wiedzy Współczesnej ISSN 0208-9653 ; 278)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14147 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10940 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12125, 15045 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16486, 19671, 17682 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42915 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51200 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka należy do kanonu socjologii wiedzy, a nawet jest jej dziełem "założycielskim". Autor, Karl Mannheim sam niejako stał się ofiarą zarówno ideologii, jak i utopii w XX-wiecznym totalitarnym sensie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do zrozumienia naszej codzienności niezbędne jest uchwycenie mechanizmów funkcjonowania nauki i techniki. Tak jak w ciągu ostatnich trzydziestu lat radykalnej przebudowie uległ socjologiczny obraz współczesności, tak samo - a może bardziej - zmieniły się sposoby postrzegania nauki oraz jej wytworów. Laboratoria w działaniu oferują doskonałą mapę owych przemian, a jednocześnie przedstawiają oryginalną wizję nauki i techniki w działaniu. Zaprezentowany tu model przebiegu innowacji technologicznej rzuca śmiałe wyzwanie tradycyjnym ścieżkom interpretacji nauki i jej społecznego oddziaływania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109981 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45809, 45810 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24868, 24867 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16890, 16891 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22035, 22036 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33235, 33233 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56014, 56013, 56012 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55252 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z wielką satysfakcją oddajemy państwu do rąk wyjątkową pracę z zakresu socjologii wiedzy, która powstała jako wyraz uznania polskich socjologów dla dorobku wybitnych myśliciela europejskiego Karla Mannheima i jego dzieła ''Ideologia i utopia''.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niewiedza jest wyzwaniem. Pokłady ludzkiej niewiedzy mogą być dla badacza ciekawsze niż erudycja. Pod jednym wszak warunkiem, że nie będziemy się niewiedzy przyglądać jak dwugłowemu cielęciu, jak zabawnemu karłowi, ale będziemy ją traktować jak odłóg do zaorania i uprawiania. Jak potencjalnie życiodajną ziemię, która – dzisiaj odstraszając czy raniąc bezużytecznością – jutro obsypie nas zbożem i dostatkiem. Tylko tak można przyglądać się ludzkiej niewiedzy. Nie jest ona bowiem ani chorobą, ani przypadłością, ani stanem ducha, ani tym bardziej grzechem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110918 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46507 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40628 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ISSN 0860-2751 ; T.(DCXXIV) 550)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95990, 95991, 95992, 95988, 95993, 95989 (6 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46648 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36649 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30436 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. 550.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45394 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27518, 27519 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99208 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem opracowania jest wiedza społeczna uczniów, rodzaj wiedzy jednostki, jaką konstruuje ona w interakcjach i współdziałaniu z innymi tj. dziećmi i dorosłymi, co stwarza warunki do budowania obrazu siebie, innych i otaczającego świata w realnym kontekście społeczno-kulturowym. Zakres tematyczny tak pojmowanej wiedzy społecznej rozszerza się i nie jest kojarzony wyłącznie z treściami dawnego środowiska społeczno-przyrodniczego, lecz wyraźnie poza nie wykracza. Miejsce "starej", programowej tematyki, sprowadzającej aktywność dziecka wyłącznie do sfery rodzinnych obowiązków i klasowych powinności, zastępują aktualne problemy, ujęte z perspektywy dziecka żyjącego w wielowymiarowym i skonfliktowanym świecie. Realne stają się wówczas szanse na podejmowanie tematów dotyczących życia codziennego dzieci, problemów egzystencjalnych, rasowych, demograficznych, kwestii religijnych czy aspektów politycznych. Punktem odniesienia w przyjęciu takiego rozumienia wiedzy społecznej jest osadzenie rozważań w kontekście paradygmatu konstrukcjonizmu poznawczego i społecznego. Oba odsłaniają mechanizm tworzenia się wiedzy społecznej uczniów, wskazują na potrzebę poszerzania tematyki społecznej z racji dokonujących się przemian społeczno-kulturowych i zmieniających się potrzeb rozwojowych dzieci. Próba oglądu praktyki szkolnej wydaje się z tej perspektywy ciekawa i ważna. W opracowaniu została ona dokonana z perspektywy nauczycieli klas I-III, by poznać, jakie znaczenia nadają oni pojęciu "wiedza społeczna" i w jaki sposób mogą one rzutować na charakter znaczeń nadawanych przez uczniów. Z badań nad osobistymi teoriami pedagogicznymi wynika wyraźnie, że rzutują one na charakter edukacji uprawianej przez nauczycieli. Celem opracowania nie jest jednak zrekonstruowanie nauczycielskich ideologii, lecz jedynie odsłonięcie jednego z jej elementów, tj. tworzonych przez pedagogów koncepcji wiedzy, w tym społecznej. Zadaniem publikacji nie jest również ukazanie poprawnego modelu wiedzy społecznej, lecz raczej jego rekonstrukcja, polegająca na wydobywaniu sensów i wymiarów, które mogą być znaczące dla lepszego i głębszego rozumienia wiedzy społecznej przez uczniów wczesnej edukacji, a w przyszłości stanowić podstawę do redefiniowania pojęcia. Z uwagi na takie założenia koncepcja badań osadzona została w paradygmacie interpretatywnym, upatrując w nim możliwości zdobycia nowej wiedzy, nowego poznania, a nie wyłącznie sprawdzania już istniejących teorii. W ramach paradygmatu interpretatywnego zdecydowano się na perspektywę fenomenograficzną, uznając ją za najlepszą formę legitymizacji myślenia jednostkowego i kolektywnego nauczycieli wczesnej edukacji o wiedzy społecznej uczniów. W efekcie podstawą prowadzonej analizy, a następnie interpretacji były wyłonione w toku badań kategorie opisu odzwierciedlające nauczycielskie widzenie świata i rozumienie wiedzy (społecznej) uczniów i jej źródeł. Uzyskane kategorie opisu pozwoliły odsłonić jakościowo różne sposoby doświadczania przez nauczycieli edukacji i związanych z nią procesów. W pierwszej kolejności odzwierciedlany był świat bezpośrednio postrzegany przez badanych, a potem świat widziany przez badacza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105150 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78939, 78941, 78940 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43106 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej