Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(89)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(59)
Książki
(29)
Publikacje fachowe
(19)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje naukowe
(9)
Dostępność
dostępne
(107)
wypożyczone
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(21)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(16)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(22)
Wypożyczalnia Trzcianka
(21)
Wypożyczalnia Złotów
(19)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Łoskot Małgorzata
(6)
Pomianowska Małgorzata
(5)
Jankowski Bogdan
(3)
Szymański Mirosław Józef
(3)
Dix Paul
(2)
Elsner Danuta
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Kamińska Małgorzata
(2)
Kordziński Jarosław
(2)
Leśniewska Katarzyna
(2)
Nowak Małgorzata
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Popiela Bożena
(2)
Rusin Kinga
(2)
Smoleń Dorota
(2)
Łukasik Joanna Małgorzata
(2)
Appelt Karolina
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bronk Dorota
(1)
Charczuk Barbara
(1)
Chrost Marzena
(1)
Dobrzyńska Marta
(1)
Dojer Anna
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Frąckowiak Marzena
(1)
Giertych PIotr
(1)
Gulczyńska Justyna (pedagog)
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Jakubczyk Kamila
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kochanowska Bożena
(1)
Korczewska Elżbieta
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Koszyła Bernadeta
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kowalczuk-Walędziak Marta
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Królikowska Anna
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Kupiec Monika
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwiatowska Maria
(1)
Malenda Anna
(1)
Mazur Agnieszka
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Mendel Maria
(1)
Michałkiewicz-Smentek Ewa
(1)
Mikulska Aleksandra
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Mróz-Harbarczyk Karolina
(1)
Młynek Patrycja
(1)
Nowak Małgorzata (1959- )
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pawłowska Sylwia
(1)
Pecyna Maria
(1)
Petrynka-Szymańska Natalia
(1)
Pietrań Klaudia
(1)
Pietruszka Lidia
(1)
Pilichowska Agnieszka
(1)
Piotrowska Małgorzata
(1)
Przygońska Ewa
(1)
Reddy Linda A
(1)
Rybińska Anna
(1)
Sałasiński Mirosław
(1)
Solecki Roman
(1)
Swędrowska Małgorzata
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szarkowska Agnieszka Kinga
(1)
Szczurkowska Jolanta
(1)
Szelewa Stanisław
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Wiankowska Agnieszka
(1)
Winiarski Mikołaj
(1)
Wojtasz Małgorzata
(1)
Wróbel Jan
(1)
Wróbel Małgorzata
(1)
Wyczółkowska Ewa
(1)
Ławicka Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(61)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(90)
Język
polski
(90)
Odbiorca
Nauczyciele
(30)
Dyrektorzy szkół
(20)
Pedagodzy
(14)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Pedagodzy szkolni
(4)
Wychowawcy klas
(4)
Bibliotekarze
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pracownicy oświaty
(2)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Współdziałanie
(89)
Nauczyciele
(69)
Rodzice
(48)
Uczniowie
(20)
Szkolnictwo
(19)
Relacje międzyludzkie
(14)
Komunikacja interpersonalna
(12)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Wychowanie
(7)
Zachowanie
(7)
Dziecko
(6)
Praca zespołowa
(6)
Szkoły
(6)
Wychowawcy klas
(6)
Wychowawstwo
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
Praca
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Agresywność
(4)
Efektywność nauczania
(4)
Interakcje społeczne
(4)
Przedszkola
(4)
Socjalizacja
(4)
Uczucia
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Wywiadówka
(4)
Autorytet
(3)
Doskonalenie zawodowe
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Klasa szkolna (socjol.)
(3)
Klimat szkoły
(3)
Kształcenie rodziców
(3)
Nadzór pedagogiczny
(3)
Nagrody
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Postawy
(3)
Rada pedagogiczna
(3)
Stres
(3)
Uczenie się
(3)
Zespół klasowy
(3)
Awans zawodowy
(2)
Biblioteki szkolne
(2)
COVID-19
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Integracja społeczna
(2)
Konflikt
(2)
Manipulacja (psychol.)
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Oceny szkolne
(2)
Odpowiedzialność
(2)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(2)
Osobowość
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Perswazja
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przywództwo edukacyjne
(2)
Psychologia pracy
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Stres zawodowy
(2)
Substancje uzależniające
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wagary
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zaufanie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Aktywne uczenie
(1)
Alkoholizm
(1)
Artmann, Nicolai
(1)
Biblioteki pedagogiczne
(1)
Błędy wychowawcze
(1)
Coaching rodzicielski
(1)
Dawid, Jan Władysław
(1)
Dobrowolski, Stanisław Marian
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dokumenty
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dzwonkowski, Roman
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Elastyczność poznawcza
(1)
Etnografia
(1)
Geografia
(1)
Globalizacja
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(57)
Artykuł z czasopisma fachowego
(46)
Poradniki dla nauczycieli
(8)
Opracowanie
(5)
Raport z badań
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(66)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(13)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(10)
Bliżej Przedszkola
(7)
Dyrektor Szkoły
(7)
Wychowanie na Co Dzień
(3)
Biblioteka w Szkole
(2)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Nowe w Szkole
(2)
Polonistyka
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Remedium
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Meritum
(1)
Życie Szkoły
(1)
90 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przed współczesnym nauczycielem-wychowawcą staje wiele wyzwań. Od nauczyciela wymaga się bardzo wiele w zakresie działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i społecznych. Książkę kierujemy do nauczycieli-wychowawców, szczególnie tych o krótkim stażu zawodowym. Także doświadczeni nauczyciele-wychowawcy znajdą w naszym podręczniku wiele inspirujących materiałów. Praca składa się dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Pierwsza to źródło wiedzy teoretycznej i praktycznych wskazówek. Część druga - Aneksy - zawiera szereg konkretnych propozycji metodycznych, gotowych scenariuszy, ciekawych pomysłów na zajęcia z dziećmi i młodzieżą, z rodzicami i nauczycielami. Nauczycielom i nauczycielom-wychowawcom życzymy wielu sukcesów oraz nieustających inspiracji do pracy z wychowankami. Odbiorcy: nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy - zarówno doświadczeni w codziennej pracy z uczniem, jak i rozpoczynający swą karierę zawodową oraz studenci kierunków pedagogicznych. Dlaczego warto nabyć tę książkę? Jest ona efektem twórczej pracy i doświadczeń nauczycieli akademickich., zarówno jej część teoretyczna, jak i praktyczna opierają się na konkretnych doświadczeniach pedagogicznych, to materiał z pierwszej linii szkolnego frontu. Jest to praktyczna pomoc dla nauczycieli, z której korzystać będą każdego dnia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106132 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48549 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39216 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32328 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45157 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64090 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65115 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem niniejszego opracowania jest próba zaprezentowania możliwości wykorzystania perswazji i manipulacji w pracy nauczyciela z uczniem jako jednostką, jak również z grupą uczniów, rozpatrywanymi w kontekście uwarunkowań społecznych i kompetencyjnych nauczycieli. Perswazja w tym ujęciu to metoda jawnego wywierania wpływu na jednostkę lub grupę, której celem jest zmiana poglądów, postaw i zachowań. Manipulacja natomiast to planowane działania ukryte dotyczące sfery społecznej, pedagogicznej i psychologicznej, które prowadzą do osiągnięcia ściśle określonego przez manipulatora celu. W przypadku manipulacji w kontaktach z uczniami cel ten musi być zgodny z etyką zawodową nauczyciela, co oznacza, że ma służyć wychowaniu i rozwojowi kompetencji indywidualnych i społecznych wychowanków, a nie zaspokajaniu celów osobistych i zawodowych nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110473 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50144 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40282 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33129 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46544 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65120 P 3,2 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Współpraca z rodzicami / Karolina Appelt. // Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców. - 2023, nr 139, strony 51 - 54.
(Poradnik Pozytywnego Wychowania)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne.)
W funkcjonowanie szkoły wpisana jest współpraca wielu podmiotów - organizowana przez nauczycieli, ale angażująca uczniów współdziałających zarówno ze sobą, jak i z nauczycielami oraz rodziców. Podejmowanie wspólnych działań oraz zespołowe uczenie się sprzyjają indywidualnemu rozwojowi, zwiększają efektywność oddziaływań edukacyjnych na uczniów, a przede wszystkim wzmacniają rozwój szkoły jako organizacji uczącej się. Efektem zaangażowania wielu podmiotów jest także wzrost skuteczności pracy szkoły oraz zwiększenie jej roli w środowisku, a co za tym idzie - wzmocnienie jej konkurencyjności wobec innych podobnych placówek działających na tym samym terenie. W książce czytelnik znajdzie m.in.: - praktyczne odniesienia do przepisów prawa określających zadania dyrektorów szkół w ramach nadzoru pedagogicznego na zarządzanie szkołą i zespołami nauczycielskimi, - rozwiązania dotyczące organizacji pracy nauczycieli z uczniami oraz współpracy z ich rodzicami, a także współpracy z innymi nauczycielami, - gotowe propozycje i rozwiązania w zakresie nawiązania i rozwoju współpracy, które można wykorzystać w pracy na rzecz szkół.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41086 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Materiały i Podręczniki Mariana Pietraszewskiego.)
Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół i przedszkoli, nauczycieli, pedagogów oraz psychologów szkolnych, którym pomocne mogą okazać się techniki oraz metody skutecznej i przyjaznej komunikacji z rodzicem, wskazówki skutecznego przyjmowania i wyrażania krytyki, techniki wywierania wpływu, obrony przed manipulacją. Książka zawiera wyczerpujące odpowiedzi na pytania nauczycieli z zajęć warsztatowych autorki. Poradnik został napisany w sposób praktyczny, aby w konkretnej sytuacji każdy mógł po niego sięgnąć i znaleźć kilka możliwości rozwiązania trudnej sprawy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110042 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49173 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40155 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33375 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65141 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi efekt zbiorowej pracy kilkunastu autorów, w większości pracowników naukowo-dydaktycznych różnych uczelni, ale i praktyków, którzy podjęli namysł nad złożonością zjawiska twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej. Z punktu widzenia dydaktycznej idei wzajemnego przenikania się myśli naukowej oraz rozwiązań i wdrożeń praktycznych, wychodząc naprzeciw konieczności współpracy i współdziałania wszystkich podmiotów uczestniczących w organizacji i przebiegu procesu kształcenia (zarówno w warstwie refleksji naukowej, jak i realizacyjnej), podjęcie tej problematyki należy uznać za niezwykle cenne i ze wszech miar uzasadnione. […] Publikacja stanowi wartościowe teoretycznie i uwzględniające realia praktyki edukacyjnej studium monograficzne, które bez zbędnej pretensjonalności, ale w duchu troski o dostrzeganie możliwości i ograniczeń oraz dostarczanie inspiracji na drodze twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej ukazuje czytelnikowi bogate spektrum działań służących realizacji tytułowej idei. W tym znaczeniu książka ta łączy zalety interesującej poznawczo publikacji naukowej, jak również nośnika o charakterze aplikacyjnym. […] Publikację tę rekomenduję pedagogom - zarówno teoretykom, jak i praktykom, nauczycielom akademickim, a także studentom pedagogiki, kandydatom do zawodu nauczyciela oraz nauczycielom różnych etapów edukacyjnych. [z recenzji dr hab. Anny Karpińskiej, prof. nadzw. UwB] Dlaczego taki temat książki? Pedagogika jest nauką budującą system teoretycznej wiedzy o wychowaniu, kształceniu i samokształtowaniu człowieka oraz określającą praktyczną użyteczność, aplikacyjność tej wiedzy w praktyce, zatem jest nauką teoretyczno-praktyczną. Dlatego istnieje potrzeba twórczego wiązania teorii praktyki pedagogicznej, które może przynieść obustronne korzyści. Dysponowanie przez praktyków solidnym, aktualnym zapleczem teoretycznym, głębokim namysłem nad działaniem i jego konsekwencjami, posiadanie szerokiego zakresu wiedzy ogólnej jest podstawowym składnikiem poznawczego i praktycznego oglądu rzeczywistości społeczno-pedagogicznej. Natomiast aktywne zaangażowanie intelektualne teoretyków w praktykę pedagogiczną stwarza możliwość formułowania nowych pytań badawczych, odkrywania nowych kategorii językowych, redefinicji zjawisk pedagogicznych, weryfikowania w praktyce treści istniejących koncepcji (konstruktów) teoretycznych, co ma miejsce przede wszystkim w dydaktyce ogólnej. Praca stanowi próbę uwolnienia się od tego stereotypu i otwarcia się na twórcze, wspólnotowe perspektywy poznawcze i praktyczne. Wspólnym celem redaktorek pracy i autorów tekstów było: ukazanie możliwości twórczego wiązania teorii i praktyki pedagogicznej; określenie wyzwań, barier, ograniczeń, które trzeba pokonać, aby to wiązanie przynosiło pożądane rezultaty; dostarczenie inspiracji/przykładów dobrych praktyk. Tak sformułowane cele pracy wyznaczyły jej strukturę, na którą składają się trzy części.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32794 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46019 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 22)
Tom pomyślany jako podsumowanie serii okazał się podwójnym pożegnaniem - zamierzonym pożegnaniem z serią oraz, niestety, pożegnaniem z Autorką. [...] Przychodzi smutne skojarzenie z mądrą myślą wyrażoną przez księdza Jana Twardowskiego - trzeba się śpieszyć, by dzielić dobro. Pozostaje po Bronisławie Dymarze dobra pamięć, pamięć o szlachetnym Człowieku, zaangażowanej Nauczycielce, Autorce oryginalnych prac. Sięgajmy zatem do Jej dzieł i przeżywajmy tę formę - także ważnego - współbycia. [...] Powstała książka niewielka pod względem objętości, ale spełniająca wiele funkcji. Jest to podsumowanie serii, ale również przegląd poglądów, koncepcji i teorii wychowania, a także praktyk edukacyjnych z XIX i XX wieku. Ponadto jest to oryginalna propozycja teoretycznej refleksji o dziecięcości oraz inspiracja do studiów i badań nad edukacją małych dzieci. Publikacja spełnia też funkcje promocji wartościowych lektur i zapewne będzie wykorzystana jako pewnego rodzaju przewodnik po literaturze, a więc okaże się przydatna nauczycielom, studentom i w ogóle osobom zainteresowanym edukacją małych dzieci. Sądzę, że przyczyni się również do kształtowania jeszcze większej wrażliwości środowisk akademickich na sprawy współczesnej oświaty. Może wreszcie stać się impulsem do ożywienia społecznych dyskusji o istocie, powinnościach i praktyce edukacji - szczególnie edukacji małych dzieci. Jak na jedną niewielką książkę to bardzo dużo. [z recenzji prof. zw. dr. hab. Tadeusza Lewowickiego]. Ten tom jest jeszcze jednym krokiem ku kreowaniu przestrzeni dialogicznego i egzystencjalno-personalnego współbycia nauczycieli/wychowawców z dziećmi/wychowankami. To nie jest książka o kopernikańskim przewrocie w pedagogice, o inwersji pedagogicznych ról, ale o współtworzeniu przez oba światy (dzieci i dorosłych) wspólnotowych przestrzeni czy środowisk życia, w których każdy zyskuje moc swojego rozwoju i odnajduje sens uspołecznienia. [...] z jednej strony ocala ona od zapomnienia ewolucję poglądów i normatywnych oczekiwań wobec transgresji pedagogiki autorytarnej ku pedagogice humanistycznej, a z drugiej strony stanowi propozycję nowych modeli poznawczych, dzięki którym staje się możliwe odczytywanie wielowymiarowości obu światów: dziecięcego i dorosłego. Całość została napisana mądrze, oparta na bogactwie źródeł i subtelnej wrażliwości ich ponow(n-)ego odczytania, budzi zainteresowanie i chęć do polemik czy konstruowania własnych projektów badawczych. [...] Rozprawa pozwala nam dotknąć słów, które są adresowane do kolejnych pokoleń pedagogów. [...] Nie zamykajmy zatem tej serii, bo - jak pisała ulubiona przez B. Dymarę laureatka Nagrody Nobla - Wisława: Tego nie robi się dzieciom. [z recenzji prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40078 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33011 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46474 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64938 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W środkach masowego przekazu, dyskusjach autorytetów w dziedzinie wychowania i nauczania coraz częściej słyszy się głosy o kryzysie współczesnej szkoły w aspekcie jej funkcji wychowawczej. Odbiorca masmediów jest wręcz bombardowany informacjami na temat niewłaściwych zachowań uczniów, naruszających nie tylko reguły obowiązujące w szkole, ale również powszechnie uznawane normy społeczne. Tego typu informacje kończą się najczęściej pytaniami - co będzie dalej z polską szkołą, w jakim kierunku ona zmierza? Jedną z przyczyn takiej sytuacji jest najprawdopodobniej fakt, że współczesna polska szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na nauczanie nie zaś na wychowanie, które jest realizowane niejako "po drodze", może trochę "na siłę". Konsekwencją postrzegania szkoły jedynie przez pryzmat jej funkcji kształcącej jest fakt, że nauczyciele czują się niejednokrotnie zwolnieni od prowadzenia działalności wychowawczej. Wychowanie staje się jedynie domeną wychowawcy klasy (ma on "wychować" ucznia w trakcie jednej godziny wychowawczej w tygodniu!) bądź pedagoga szkolnego. Zwłaszcza ten ostatni staje się w szkole swego rodzaju "specjalistą od spraw wychowawczych", co z jednej strony należy uznać za właściwe, jednak oczekiwanie, iż "załatwi" on wszelkie problemy wychowawcze wydaje się już być mało realne. Publikacja dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z uczniem. Książka zainteresuje wychowawców, studentów pedagogiki, psychologii i kierunków studiów nauczycielskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110595 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107851 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49137, 49531, 49585 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39480 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32546 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45641 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64517 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej