Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(10239)
IBUK Libra
(79)
Forma i typ
Książki
(6031)
Artykuły
(4111)
Publikacje dydaktyczne
(662)
Publikacje fachowe
(542)
Publikacje naukowe
(271)
Poradniki i przewodniki
(199)
E-booki
(79)
Czasopisma
(62)
Publikacje informacyjne
(42)
Proza
(24)
Publikacje popularnonaukowe
(22)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(17)
Filmy i seriale
(15)
Komiksy i książki obrazkowe
(10)
Gry i zabawki
(7)
Druki ulotne
(5)
Muzyka
(4)
Audiobooki
(3)
Publikacje religijne
(3)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Grafiki
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(14389)
wypożyczone
(653)
nieokreślona
(54)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3125)
Czytelnia Piła
(305)
Wypożyczalnia Chodzież
(2448)
Czytelnia Chodzież
(64)
Wypożyczalnia Czarnków
(2270)
Czytelnia Czarnków
(26)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1925)
Czytelnia Trzcianka
(34)
Wypożyczalnia Złotów
(2276)
Czytelnia Złotów
(37)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1927)
Czytelnia Wągrowiec
(333)
Informatorium
(27)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(82)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(207)
Zbiory specjalne Złotów-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(5)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Śliwerski Bogusław
(75)
Żaba-Żabińska Wiesława
(54)
Cyrański Czesław
(50)
Suchodolski Bogdan
(47)
Łobocki Mieczysław
(42)
Korczak Janusz
(32)
Lewin Aleksander
(29)
Łempicki Stanisław
(29)
Bielski Janusz
(28)
Muszyński Heliodor
(28)
Kawula Stanisław
(27)
Bogdanowicz Marta
(25)
Goetz Magdalena
(25)
Merta Tomasz
(25)
Wojnar Irena
(25)
Gordon Thomas
(24)
Kwieciński Zbigniew
(24)
Winczewski Piotr
(24)
Bronikowski Michał
(23)
Dymara Bronisława
(23)
Okoń Wincenty
(23)
Pacewicz Alicja
(23)
Łasocha Natalia
(23)
Łoskot Małgorzata
(23)
Kamień Dorota
(22)
Kołodziejska Lidia
(22)
Król Teresa
(22)
Sulisz Seweryn
(22)
Bora Piotr
(21)
Filipczuk Halina
(21)
Frątczak Jan
(21)
Kozakiewicz Mikołaj
(21)
Marchel Paweł
(21)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(21)
Sujak Elżbieta
(20)
Szuścik Urszula
(20)
Wlaźnik Kazimiera
(20)
Jaczewski Andrzej
(19)
Majewska Monika
(19)
Bartczak-Sroka Ewa
(18)
Bugajska Agnieszka
(18)
Ciechowicz Sandra
(18)
Denek Kazimierz
(18)
Dudzikowa Maria
(18)
Kalinowska Felicja
(18)
Krzysztoszek Zofia
(18)
Smutek Zbigniew
(18)
Wroczyński Ryszard
(18)
Frątczak Emilia
(17)
Gajda Janusz
(17)
Góra Dominika
(17)
Możdżeń Stefan Ignacy
(17)
Niemiec Katarzyna
(17)
Obuchowska Irena
(17)
Woynarowska Barbara
(17)
Wołoszyn Stefan
(17)
Zielińska Ewa
(17)
Barańska Małgorzata
(16)
Brzozowska-Wicherek Ewa
(16)
Dziewiecki Marek
(16)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(16)
Kluska Dorota
(16)
Woźniak Marlena
(16)
Ćwikła Ewa
(16)
Faber Adele
(15)
Janke Andrzej W
(15)
Juul Jesper
(15)
Kalinowski Adam
(15)
Mazlish Elaine
(15)
Niewiadomski Michał
(15)
Tokarska Elżbieta
(15)
Warchoł Krzysztof
(15)
Brągiel Józefa
(14)
Chrzan Beata
(14)
Dunin-Wąsowicz Maria
(14)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(14)
Kierczak Urszula
(14)
Kopała Jolanta
(14)
Kot Stanisław
(14)
Kuszak Kinga
(14)
Przetacznikowa Maria
(14)
Chałas Krystyna
(13)
Dudzińska Irena
(13)
Jakubiak Krzysztof
(13)
Krzelowska Magdalena
(13)
Maleska Janusz
(13)
Nowacki Tadeusz Wacław
(13)
Protasewicz Ewelina
(13)
Łopatkowa Maria
(13)
Godzimirska Bożena
(12)
Jakacka Ewa
(12)
Jankowska Anna
(12)
Jaworski Zygmunt
(12)
Jelonek Marta
(12)
Lew-Starowicz Zbigniew
(12)
Machnicki Jarosław
(12)
Makowska Alicja
(12)
Maszczak Tadeusz
(12)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(12)
Mystkowska Halina
(12)
Rok wydania
2020 - 2024
(918)
2010 - 2019
(2188)
2000 - 2009
(3417)
1990 - 1999
(1766)
1980 - 1989
(653)
1970 - 1979
(725)
1960 - 1969
(355)
1950 - 1959
(199)
1940 - 1949
(26)
1930 - 1939
(48)
1920 - 1929
(15)
1900 - 1909
(3)
1890 - 1899
(1)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2546)
1989-2000
(289)
1901-2000
(22)
1945-1989
(15)
1918-1939
(8)
1901-1914
(2)
2001-
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1989-20002001-
(1)
2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(10314)
nieznany (??p)
(1)
nieznany (p)
(1)
nieznany (u)
(1)
Język
polski
(10045)
nieznany (po)
(243)
angielski
(2)
nieznany (0 p)
(1)
nieznany (p)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(985)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(671)
Nauczyciele przedszkoli
(624)
Sportowcy
(520)
Lekarze
(517)
Pedagodzy szkolni
(480)
Wychowawcy klas
(469)
Rodzice
(240)
Pedagodzy
(213)
Wychowawcy małych dzieci
(189)
Dyrektorzy szkół
(158)
Nauczyciele nauczania początkowego
(140)
Nauczyciele muzyki
(138)
Przedszkola
(110)
Muzykoterapeuci
(81)
Dorośli
(65)
Dzieci
(58)
Nauczyciele języka polskiego
(53)
Terapeuci
(49)
Nauczyciele techniki
(43)
Bibliotekarze
(42)
Nauczyciele bibliotekarze
(42)
6-8 lat
(35)
Psycholodzy szkolni
(34)
Biblioterapeuci
(33)
Szkoły podstawowe
(33)
Coachowie
(32)
Uczniowie
(29)
Socjoterapeuci
(28)
0-5 lat
(26)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(26)
Młodzież
(24)
9-13 lat
(21)
Pracownicy oświaty
(19)
Psycholodzy
(18)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(16)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(14)
Szkoły średnie
(14)
Nauczyciele biologii
(13)
Szkoły wyższe
(13)
Biolodzy
(12)
Katecheci
(11)
Klasa 2.
(11)
Klasa 1.
(10)
Klasa 3.
(10)
Klasa 5.
(10)
Nauczanie początkowe
(10)
Pracownicy socjalni
(10)
Psychoterapeuci
(10)
Klasa 6.
(9)
Studenci
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
14-17 lat
(8)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Gimnazja
(7)
Klasa 4.
(7)
Klasa 7.
(7)
Klasa 8.
(7)
Nauczyciele zawodu
(7)
Klasa 2
(6)
Nauczyciele geografii
(6)
Nauczyciele języków
(6)
Dyrektorzy przedszkoli
(5)
Klasa 1
(5)
Klasa 3
(5)
Logopedzi
(5)
Szkoły ponadpodstawowe
(5)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Specjaliści terapii uzależnień
(4)
Szkoły ponadgimnazjalne
(4)
Literaturoznawcy
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczyciele chemii
(3)
Nauczyciele historii
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Wychowawcy świetlic
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczyciele informatyki
(2)
Nauczyciele plastyki
(2)
Nauczyciele przysposobienia wojskowego
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Socjolodzy
(2)
14-18 lat
(1)
8-12 lat
(1)
9-13
(1)
Analitycy ochrony środowiska
(1)
Animatorzy
(1)
Arteterapeuci
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bibliolodzy
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Filozofowie
(1)
Instruktorzy harcerscy
(1)
KLasa 3.
(1)
Katolicy
(1)
Klasa 7
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Licea
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(58)
Literatura amerykańska
(15)
Film polski
(10)
Literatura angielska
(8)
Literatura duńska
(8)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Literatura włoska
(2)
Literatura czeska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Przynależność kulturowa Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie
(1994)
Wychowanie w rodzinie
(1526)
Wychowanie przedszkolne
(1336)
Dziecko
(1023)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Uczniowie
(449)
Rodzina
(446)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Wychowanie seksualne
(419)
Młodzież
(365)
Nauczanie początkowe
(340)
Pedagogika
(338)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(298)
Wychowanie fizyczne
(283)
Nauczyciele
(270)
Nauczanie
(253)
Gry i zabawy
(242)
Rodzice
(224)
Wychowanie patriotyczne
(222)
Szkolnictwo
(207)
Dzieci
(203)
Wychowanie do wartości
(175)
Wychowanie estetyczne
(172)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(162)
Wychowanie rodzinne
(150)
Agresywność
(128)
Dziecko trudne
(128)
Telewizja - wychowanie
(115)
Wychowanie zdrowotne
(114)
Wychowanie moralne
(108)
Oświata
(105)
Uczucia
(103)
Szkoła - wychowanie
(100)
Gry i zabawy ruchowe
(98)
Kształcenie
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(97)
Sport
(97)
Wychowanie komunikacyjno-drogowe
(97)
Socjalizacja
(95)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(94)
Wartość
(93)
Wychowanie dorosłych
(90)
Środki masowego przekazu
(89)
Sztuka
(87)
Przedszkole - wychowanie
(86)
Wychowawstwo
(85)
Nastolatki
(84)
Przedszkola
(83)
Gry edukacyjne
(82)
Aktywność fizyczna
(79)
Psychologia wychowawcza
(78)
Godzina wychowawcza
(77)
Osobowość
(77)
Ojcostwo
(76)
Stosunki interpersonalne
(76)
Muzyka
(75)
Mowa
(74)
Rodzicielstwo
(73)
Wychowanie komunikacyjne
(73)
Zachowanie
(73)
Dojrzałość szkolna
(72)
Domy dziecka
(72)
Pedagogika społeczna
(72)
Wychowanie religijne
(72)
Psychologia dziecka
(69)
Wychowanie - podmiotowość
(69)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(68)
Małżeństwo
(68)
Nauczanie początkowe - wychowanie fizyczne
(68)
Oświata dorosłych
(67)
Patologia społeczna
(67)
Wychowanie muzyczne
(65)
Wychowanie społeczne
(63)
Miłość
(62)
Etyka
(61)
Historia
(61)
Przedszkole - wychowanie przyrodnicze
(61)
Przemoc
(60)
Matematyka
(59)
Wychowanie pozaszkolne
(58)
Niepowodzenia szkolne
(57)
Przedszkole - wychowanie społeczne
(57)
Telewizja
(57)
Język polski
(55)
Dziecko autystyczne
(54)
Postawy
(54)
Szkolnictwo podstawowe
(54)
Pedagogika resocjalizacyjna
(53)
Relacje międzyludzkie
(52)
Współdziałanie
(52)
Niedostosowanie społeczne
(50)
Przemoc w rodzinie
(50)
Uczenie się
(50)
Kultura
(49)
Macierzyństwo
(49)
Metoda Montessori
(49)
Wychowanie fizyczne - konspekty, lekcje
(49)
Edukacja prozdrowotna
(48)
Komunikacja interpersonalna
(47)
Pedagogika opiekuńcza
(47)
Temat: dzieło
"Kto ty jesteś"
(3)
Biblia
(2)
Kubuś Puchatek
(2)
"Alfabet polski"
(1)
"Bohaterski miś"
(1)
"Bracia Lwie Serce"
(1)
"Dziewczynka ze srebrnym zębem"
(1)
"Haczyk"
(1)
"Kopidoł i Kwiaciareczka"
(1)
"Kredki"
(1)
"Nasza paczka i niepodległość"
(1)
"Oskar i pani Róża"
(1)
"Pogorzelisko"
(1)
"Projekt Breslau"
(1)
"Skutki uboczne eliksiru miłości"
(1)
"Wojtek. Żołnierz bez munduru"
(1)
104 atrakcje dla dzieci. Polska z pomysłem
(1)
Also sprach Zarathustra
(1)
Biblia. NT
(1)
Biblia. ST
(1)
Brzydkie Kaczątko
(1)
Epistulae ad familiares
(1)
Historia żółtej ciżemki
(1)
Kobieta i Życie (czasopismo ; 1951-2002)
(1)
Mały Przegląd (czasopismo)
(1)
Michalina Wisłocka
(1)
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Politikon
(1)
Przyjaciółka (czasopismo)
(1)
Skala Gotowości Szkolnej
(1)
Sztuka kochania
(1)
Wojtek. Żołnierz bez munduru
(1)
Wychowanie bez porażek
(1)
Władca Lewawu
(1)
Temat: czas
2001-
(1309)
1989-2000
(132)
1901-
(105)
1989-
(96)
2001-0
(80)
1901-2000
(55)
1801-
(37)
1701-
(23)
1801-1900
(22)
1945-1989
(15)
1918-
(12)
1945-
(9)
1601-
(6)
1501-
(5)
1701-1800
(5)
401-
(5)
1501-1600
(4)
1601-1700
(4)
901-
(4)
1-100
(3)
1001-
(3)
1101-
(3)
1201-
(3)
1301-
(3)
1401-
(3)
1918-1939
(3)
400-301 p.n.e.
(3)
501-
(3)
601-
(3)
701-
(3)
801-
(3)
1-
(2)
100-1 p.n.e.
(2)
1001-1100
(2)
101-200
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1901-1914
(2)
1939-1945
(2)
200-101 p.n.e.
(2)
2001
(2)
201-300
(2)
300-201 p.n.e.
(2)
301-
(2)
301-400
(2)
401-500
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
701-800
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
101-
(1)
1914-1918
(1)
1939-
(1)
201-
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(108)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Ukraina
(4)
Włochy
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(3)
Europa
(3)
Francja
(3)
Warszawa
(3)
Wielka Brytania
(3)
Wielkopolska
(3)
Województwo lubelskie (1999- )
(3)
Afryka
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(2)
Grecja
(2)
Holandia
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(2)
Niemcy
(2)
Rzym
(2)
Szwecja
(2)
Wisła (rzeka)
(2)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(2)
ZSRR
(2)
Australia
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Brodnica (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Brodnica(woj.kujawsko-pomorskie:okręg)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Ciche (woj. małopolskie)
(1)
Czechy
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Finlandia
(1)
Galicja
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Hiszpania
(1)
Inflanty
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Krajenka (woj. wielkopolskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Kuźnice (Zakopane ; część miasta)
(1)
Kórnik (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Kórnik)
(1)
Malbork (woj. pomorskie)
(1)
Malta
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Meksyk
(1)
Norwegia
(1)
Nowa Święta (woj. wielkopolskie)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Pałuki (Wielkopolska; okręg)
(1)
Piła (woj. wielkopolskie)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Podróżna (woj. wielkopolskie)
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat płocki (woj. mazowieckie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Radawnica (woj. wielkopolskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Tarnów Opolski (woj. opolskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Wersk (woj. wielkopolskie)
(1)
Wielki Buczek (woj. wielkopolskie, pow. Złotów)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Wyspy Owcze (Dania)
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Zakrzewo (woj. wielkopolskie, pow. Złotów)
(1)
Złotów (woj. wielkopolskie)
(1)
Złotów(woj.wielkopolskie)
(1)
Łódzkie, województwo (od 1999)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3465)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1420)
Artykuł z czasopisma naukowego
(877)
Scenariusz zajęć
(217)
Czasopismo pedagogiczne
(194)
Poradnik
(179)
Poradniki dla rodziców
(153)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(137)
Poradniki
(135)
Artykuł z czasopisma sportowego
(117)
Poradniki dla nauczycieli
(99)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(95)
Gry i zabawy
(91)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(77)
Czasopismo muzyczne
(72)
Praca zbiorowa
(72)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(68)
Gry i zabawy ruchowe
(58)
Podręczniki akademickie
(57)
Artykuł problemowy
(56)
Opracowanie
(55)
Wydawnictwa popularne
(48)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(41)
Dokumenty audiowizualne
(41)
Materiały pomocnicze
(41)
Ćwiczenia i zadania
(40)
Film edukacyjny
(38)
Materiały konferencyjne
(38)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(37)
Program nauczania
(35)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(32)
Gry sportowe
(30)
Monografia
(29)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(27)
Opowiadania i nowele
(27)
Dokumenty dźwiękowe
(25)
Literatura dziecięca polska
(25)
Scenariusze zajęć
(24)
Bajki i baśnie
(22)
Artykuł z czasopisma harcerskiego
(21)
Raport z badań
(20)
Podręczniki
(19)
Scenariusze lekcji
(18)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(17)
Wywiad dziennikarski
(17)
Artykuł z czasopisma związkowego
(16)
Piosenka dziecięca polska
(15)
Programy wychowania przedszkolnego
(14)
Film
(13)
Film polski
(13)
Gry i zabawy terenowe
(13)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(12)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(12)
Dokument audiowizualny
(12)
Kamishibai
(12)
Książka obrazkowa
(12)
Literatura dla dzieci
(12)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(12)
Gry komputerowe
(11)
Podręcznik
(11)
Teatr japoński
(11)
Scenariusz lekcji
(10)
Książki dla przedszkolaków
(9)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(9)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(9)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(9)
Artykuł z czasopisma historycznego
(8)
Dokumenty elektroniczne
(8)
Literatura
(8)
Pieśń i piosenka
(8)
Wydawnictwa dla dzieci
(8)
Artykuł z czasopisma literackiego
(7)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(7)
Gry i zabawy dziecięce
(7)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(7)
Pamiętniki i wspomnienia
(7)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(6)
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Czasopismo fachowe
(6)
Dokument elektroniczny
(6)
Efekty dźwiękowe
(6)
Gry edukacyjne
(6)
Księgi pamiątkowe
(6)
Literatura dziecięca
(6)
Poradnik dla rodziców
(6)
Program autorski (pedagogika)
(6)
Programy nauczania początkowego
(6)
Publicystyka polska
(6)
Scenariusz
(6)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(6)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(6)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(6)
Film edukacyjny polski
(5)
Komiksy
(5)
Materiały pomocnicze dla szkół
(5)
Materiały pomocnicze dla szkół muzycznych
(5)
Opowiadanie dziecięce polskie
(5)
Poezja dziecięca polska
(5)
Programy nauczania
(5)
Programy nauczania dla gimnazjów
(5)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4022)
Psychologia
(323)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(218)
Socjologia i społeczeństwo
(204)
Kultura fizyczna i sport
(114)
Medycyna i zdrowie
(99)
Historia
(47)
Językoznawstwo
(30)
Religia i duchowość
(19)
Filozofia i etyka
(17)
Literaturoznawstwo
(17)
Kultura i sztuka
(16)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(15)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(9)
Media i komunikacja społeczna
(8)
Rozwój osobisty
(8)
Geografia i nauki o Ziemi
(7)
Nauka i badania
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Chemia
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Matematyka
(3)
Biologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Tytuł czasopisma
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(580)
Bliżej Przedszkola
(353)
Lider
(269)
Wychowawca
(227)
Wychowanie w Przedszkolu
(188)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(151)
Życie Szkoły
(115)
Edukacja i Dialog
(101)
Głos Pedagogiczny
(91)
Nauczanie Początkowe
(85)
Wychowanie na Co Dzień
(83)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(81)
Dyrektor Szkoły
(79)
Kultura Fizyczna
(66)
Nowa Szkoła
(62)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(62)
Kwartalnik Pedagogiczny
(61)
Nauczyciel i Szkoła
(56)
Gazeta Szkolna
(55)
Remedium
(55)
Wychowanie Muzyczne
(54)
Problemy Rodziny
(43)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(41)
Wychowanie Komunikacyjne
(34)
Pedagogika Społeczna
(33)
Kultura i Edukacja
(30)
Wychowanie na co dzień
(28)
Charaktery
(27)
Chowanna
(26)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(26)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(26)
Psychologia w Szkole
(25)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(24)
Meritum
(23)
Ruch Pedagogiczny
(23)
Biblioteka w Szkole
(22)
Harcerstwo
(21)
Szkoła Specjalna
(20)
Wszystko dla Szkoły
(18)
Forum Oświatowe
(17)
Głos Nauczycielski
(16)
Przegląd Oświatowy
(16)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(14)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(14)
Opieka Wychowanie Terapia
(14)
Edukacja Wczesnoszkolna
(13)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(13)
Biologia w Szkole
(12)
Nowe w Szkole
(12)
Polonistyka
(11)
Świat Problemów
(11)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(10)
Edukacja Medialna
(10)
Poradnik Bibliotekarza
(10)
Wychowanie Na Co Dzień
(10)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(9)
Problemy Alkoholizmu
(9)
Edukacja dla Bezpieczeństwa
(8)
Drama
(7)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(7)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(7)
Język Polski w Liceum
(7)
Język Polski w Szkole IV-VI
(7)
Niebieska Linia
(7)
Szkoła Zawodowa
(7)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(7)
Biblioteka Publiczna
(6)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(6)
Geografia w Szkole
(6)
Język Polski w Gimnazjum
(6)
Guliwer
(5)
Języki Obce w Szkole
(5)
Nowa Polszczyzna
(5)
Przedszkolak i Uczeń
(5)
Przegląd Psychologiczny
(5)
Przysposobienie Obronne - Obrona Cywilna w Szkole
(5)
Sygnał
(5)
Wiadomości Historyczne
(5)
Amicus : Niezależna Szkoła w Polsce
(4)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(4)
Kultura i Społeczeństwo
(4)
Małżeństwo i Rodzina
(4)
Pedagogika Pracy
(4)
Problemy Narkomanii
(4)
Przedszkole
(4)
Przyjaciel Dziecka
(4)
Społeczeństwo Otwarte
(4)
Trendy
(4)
Wychow. Muzyczne w Szkole
(4)
Biblioterapeuta
(3)
Chemia w Szkole
(3)
Język Polski w Szkole
(3)
Język Polski w Szkole IV - VI
(3)
Praca Socjalna
(3)
Profilaktyk
(3)
Przegląd Historyczno-Oświatowy
(3)
Scholasticus
(3)
Sens : psychologia dla ciebie
(3)
Studia Edukacyjne
(3)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(3)
10318 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jest to wznowienie uzupełnionego wydania „Zrównoważonego rozwoju dziecka w świetle nowych wyzwań“ z 2008 roku (Oficyna Wydawnicza IMPULS).Jak pisze Autorka we wstępie: Książka jest hołdem dziecku we mnie, które przez lata przypominało mi, że wszystko co dotyczy mnie jest żywe, obecne, choć głęboko „zakopane“ i wymaga uwagi, a przede wszystkim wyjścia naprzeciw fundamentalnej potrzebie bezwarunkowej miłości i akceptacji jego obecności. Potrzebuje ono bowiem nieustannej troski o harmonijny (zrównoważony) rozwój i wspieranie zdrowia na wszystkich jego poziomach. Książka jest propozycją skierowaną do twórców programów edukacyjnych dla nauczycieli, także tworzenia edukacji rodziców - wychowania do zdrowia, aby po latach nie trzeba było terapii w wielu sferach życia, tym samym jest częścią całożyciowej edukacji. Oby starczyło nam wyobraźni i cierpliwości na ten nieustanny kontakt z fundamentalnym fragmentem nas samych, korzeniami naszej historii, dla budowania harmonii w sobie, dziecku, rodzinie i świecie. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja przedstawia wiedzę naukową i kliniczną dla czytelnika szerszego niż środowisko profesjonalistów. Sposób prezentacji aktualnej wiedzy o anoreksji w tej monografii pozwala na dotarcie do: rodziców osób chorych, nauczycieli i wychowawców, wreszcie do osób doświadczających problemów z anoreksją. [...] Z recenzji naukowej prof.dr hab. Czesława Czabały Większość tekstu to próba odpowiedzi na pytania dotyczące natury, przebiegu i leczenia tych zaburzeń. Wśród pytań pojawiają się m.in. Czy anoreksja jest chorobą? Jak rozpoznać osobę z anoreksją w najbliższym otoczeniu? Czy anoreksja jest nałogiem? Czy przyczyną anoreksji jest kultura? Jaki jest „tajemniczy kod” osób z anoreksją? Dlaczego stosuje się terapię anoreksji za pomocą poczty elektronicznej? Czy osoba z anoreksją chce umrzeć? Jak powinno się rozmawiać z osobą z anoreksją?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98699/T.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45676 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36716 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30665 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42789/T.2 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61986 P 5,2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Badania nad możliwością poprawy funkcjonowania poznawczego osób w różnym wieku dzięki krótkotrwałym treningom poznawczym wzbudzają w ostatnich latach coraz większe zainteresowanie psychologów. Celem badań własnych autorki było sprawdzenie skuteczności treningu uwagi wykonawczej w grupie dzieci 4-letnich i 6-letnich. Szczególnie interesujące stało się przeanalizowanie wielkości poprawy w wykonywaniu trenowanych zadań, angażujących uwagę wykonawczą, ale także zakresu transferu na zadania nietrenowane, angażujące pamięć operacyjną oraz inteligencję płynną. Badanie przeprowadzono w paradygmacie eksperymentalnym, z jedną grupą treningową i dwiema kontrolnymi. Wzięło w nim udział 180 dzieci typowo rozwijających się w okresie średniego dzieciństwa. Książka składa się z czterech głównych części, tj. podstaw teoretycznych, metodologii badań własnych, części empirycznej oraz dyskusji wyników.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddajemy w ręce Czytelnika monografię zawierającą teksty, które swoimi treściami wpisują się w obszar problemów społecznej teorii i praktyki wychowania fizycznego oraz rekreacji i sportu. Traktują tym samym aktywność fizyczną wraz z promocją zdrowia realizowaną m.in. w szkolnym wychowaniu fizycznym, na zajęciach pozaszkolnych, a także w ramach dodatkowej działalności człowieka jako istotny czynnik jego holistycznego, wielowymiarowego rozwoju w różnych uwarunkowaniach. Kilku autorów zwraca szczególną uwagę na ten aspekt w sytuacji trwającej pandemiiCOVID-19. Przedstawione wyniki badań diagnozują pedagogiczną rzeczywistość wychowania fizycznego, sportowego i zdrowotnego, wskazując możliwe kierunki ich zmian.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35832 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42376 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Rodzinne przeboje : szkoła podstawowa. Cz. 1 i 2 [Film] / reż. i produkcja Wiktor W. Kammer ; scen. Anna Bugaj. - Kraków : Wydawnictwo i Hurtownia Rubikon Katarzyna Król, cop. 2014. - 2 dyski optyczne (DVD) (55 min) : dźw., kolor. ; 12 cm + Książka : 43, [1] s. ; 19 cm.
Rodzinne przeboje to serial 10 filmów do WDŻ dla uczniów szkoły podstawowej, który w przystępny sposób wprowadzi uczniów w temat funkcjonowania w rodzinie. Klasa V: Film 1 Witaj w domu. O funkcji opiekuńczej Film wprowadza w atmosferę życia rodziny, w której pojawia się maluszek - trzecie dziecko. Starsze dzieci, obserwując rodziców, poznają trud macierzyństwa i ojcostwa. Już wiedzą, że miłość to dawanie siebie drugiemu, co przynosi radość i spełnienie. Film 2 Babcia to babcia O rodzinie wielopokoleniowej Jak pomagać sobie nawzajem? Jak uczyć się empatii? Dlaczego życie rodzinne czasami wymaga wyrzeczeń, zmiany planów? Fabuła filmu zmusza do refleksji i podyskutowania na temat powyższych zagadnień. Film pomaga zrozumieć, na czym polega funkcja wychowawcza i psychiczno-uczuciowa rodziny. Film 3 Tak, zaoszczędziłem! O zarządzaniu rodzinnymi finansami Film jest obrazem realizacji funkcji ekonomicznej rodziny. Wtajemnicza dzieci w planowanie domowego budżetu, pokazuje, że to wcale nie jest takie łatwe. Porusza problem racjonalnego gospodarowania pieniędzmi i potrzebę oszczędności. Film 4 Przecież jesteś dziewczyną! O stereotypach płci W okresie dojrzewania nie zawsze łatwo o porozumienie i dobrą komunikację między dziewczętami i chłopcami. Obserwowane preferowanie kontaktów z osobami własnej płci czasem przybiera formę antagonizmu i stereotypizacji płci. Jak łagodzić tego typu zachowania? - o tym opowiadają filmowe scenki. Film 5 Nie wiem, co myśleć? O huśtawce nastrojów Przeplatające się emocje pozytywne i negatywne (euforia i smutek) to typowe stany uczuciowe charakteryzujące adolescentów. W tym okresie bywają one szczególnie nasilone. Rodzice i najbliższe otoczenie muszą wykazać się empatią, altruizmem i cierpliwością − filmowi rodzice również. Film 6 To ze mną też tak będzie? Kilka słów o dojrzewaniu Przychodzi czas, kiedy rodzice winni podjąć się niełatwego dla nich zadania, czyli rozmowy z dzieckiem o zmianach związanych z okresem dojrzewania. Filmowa mama i filmowy tata radzą sobie całkiem dobrze, ale liczą również na wsparcie szkoły. A więc dalszy ciąg rozmów na lekcjach WdŻ? Klasa VI : Film 7 Co to za zapach? O higienie nastolatków Jak właściwie się odżywiać? Dlaczego nastolatkom potrzebny jest ruch fizyczny? Jak się wdrożyć do higienicznego trybu życia? Na podstawowe pytania z zakresu higieny odpowiada film. W tym względzie jest dużo więcej zasad postępowania, które młody człowiek powinien poznać także w nauczaniu szkolnym. Film 8 Wstęp tylko w strojach wieczorowych! O ubiorze nastolatek Nadmierna erotyzacja młodych ludzi poprzez modę, media czy presję rówieśników może być przyczyną lekkomyślnego stosunku do spraw płci i zagrożeń ze strony otoczenia. Starsi to rozumieją, dlatego chcąc ochronić swoje dzieci przed niebezpieczeństwami, przyjmują postawę zdecydowaną, a zarazem wspierającą. Film 9 Co kolega może? Co kolega powinien?Kilka słów o koleżeństwie Rodzice wskazują swoim dzieciom wzory postępowania, również w sprawie ich kontaktów z rówieśnikami. Tłumaczą, na czym polega dobre koleżeństwo i na co możemy liczyć w przyjaźni; jakimi powinniśmy być kolegami i przyjaciółmi; jak rozwijać te więzi społeczne. Film 10 Spotkamy się w realu?O uzależnieniu od nowych technologii Czy zachowanie pieska na ekranie tableta jest ciekawsze niż w rzeczywistości? Dlaczego kontakty międzyludzkie są coraz krótsze, zdawkowe, ograniczone? Filmowe scenki mogą stać się pretekstem do klasowej dyskusji na temat uzależnienia od nowych technologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 2701/2, DVD. 2700/1 (2 egz.)
E-book
W koszyku
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy resocjalizacyjnej pedagog nie tylko posługuje się posiadaną wiedzą i zdobytymi kompetencjami, lecz także wyciska na podopiecznym piętno własnej osobowości i stylu funkcjonowania, żeby pomóc mu zmienić swoje życie. Zadaniem wychowawcy jest dopasowanie posiadanej wiedzy i wykorzystywanych technik pracy z osobowością własną i podopiecznego. W niniejszej książce omówiono głównie kluczowe umiejętności i techniki stosowane w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi. Opisane umiejętności mogą być wykorzystywane zarówno w warunkach środowiska otwartego, placówkach resocjalizacyjnych pobytu dziennego, jak i ośrodkach całodobowych. Przedstawiona propozycja jest wynikiem przemyśleń i doświadczeń autora zdobytych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Autor uważa, iż teorie poznawczo-behawioralne są godne uwagi w pedagogice resocjalizacyjnej. Wskazują na nieadekwatne treści poznawcze osób niedostosowanych społecznie, zalecają określone strategie zaradcze oraz uczą specyficznych sposobów rozwiązywania problemów wykorzystując instrukcje, modelowanie, ukierunkowane ćwiczenia i informacje zwrotne. Dla pełniejszego zilustrowania problemu oraz ze względu na poruszany obszar i cel opracowania w książce zostały podane przykłady zaczerpnięte z doświadczenia zawodowego autora. W książce autor chce pokazać Czytelnikom możliwości wykorzystania w pracy resocjalizacyjnej empatii, autorytetu, asertywności, sposoby motywowania wychowanków oraz rozwiązywania problemów. Oddana do ich rąk książka opisuje między innymi, jak kształtować prospołeczne umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie. Uwzględnia wiele technik i umiejętności psychokorekcyjnych, takie jak: aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, rozmowy motywacyjne czy praca zorientowana na rozwiązanie problemu. Zdolność do kształtowania prospołecznych umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie jest jedną z kluczowych kompetencji pedagoga resocjalizacyjnego, która determinuje efektywność podejmowanych przez niego oddziaływań. Im więcej będzie się o tym mówiło, pisało i uczyło, tym większe korzyści będą odnosiły osoby niedostosowane społecznie, praktycy oraz społeczeństwo. Książka ta będzie pomocna zarówno dla teoretyków, jak i praktyków. Ponieważ uwzględnia zarówno teoretyczny, jak i praktyczny aspekt resocjalizacji, jest ona skierowana do szerokiego grona odbiorców. Polecamy studentom, badaczom, pedagogom resocjalizacyjnym, psychologom i socjologom zainteresowanym tą tematyką. Dla badaczy może być inspiracją do rozwijania teorii i prowadzenia studiów nad skutecznością interwencji psychokorekcyjnych, a dla praktyków – do pewnych rozważań porządkujących ich warsztat pracy. Książka jest zaadresowana przede wszystkim do tych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności wychowawcze potrzebne w pracy z osobami niedostosowanymi społecznie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tom […] przygotowano z należytą starannością metodologiczną. Przyjęte cezury chronologiczne są zasadne. Za datę początkową przyjęto 1905 rok, w którym miały miejsce znamienne wydarzenia polityczne w Rosji, ale także oświatowe, związane ze strajkiem szkolnym w Królestwie Polskim. Końcowa data to 1918 rok, czyli odzyskanie przez Polskę niepodległości. Okres ten obfitował we wzmożoną aktywność oświatową. Była ona wynikiem poznawania psychologii dziecka oraz zmiany w podejściu do wychowanka i ucznia […]. Powstał ważny dla pedagogiki nurt Nowego Wychowania, którego przedstawiciele propagowali swobodny rozwój dziecka i jego aktywność. W tym czasie pojawiały się publikacje popularyzujące dokonania w tym zakresie. Miejscem przekazu nowej wiedzy stawała się też prasa […]. Podjęte badania […] mają ogromną wartość poznawczą, a dla badacza stają się przewodnikiem w poszukiwaniach tematycznych. Niniejsza praca ukazuje rzeczywistość początku XX wieku w Królestwie Polskim, obrazuje zainteresowanie przedstawicieli różnych dziedzin wiedzy zagadnieniami oświatowymi, dokumentuje dorobek kulturowy tego czasu. […] W dotychczasowych prasoznawczych publikacjach bibliograficznych brakuje danych odnoszących się do ujęcia adnotowanego w odniesieniu do zagadnień edukacyjnych. Ta pozycja wypełni więc tę lukę. Z recenzji prof. Janiny Kamińskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
(...)By móc zrealizować zadania wynikające ze zmienności i nietrwałości współczesnej kultury, trzeba rozpocząć od namysłu nad edukacją – już tą dotyczącą dzieci najmłodszych. W trakcie studiów pedagogicznych wiele czasu poświęca się na zaznajomienie studentów ze specyfiką okresu dzieciństwa. Charakterystyczne dla niego są szerokie możliwości wszechstronnego rozwoju (m.in. w aspekcie fizycznym, intelektualnym,emocjonalnym), którego prawidłowe stymulowanie zaważy na przyszłej realizacji indywidualnego potencjału, tkwiącego w każdym dziecku. Jednak należy zadać sobie retoryczne pytania: Czy zawsze rozwój ten jest w pełni realizowany? Czy w wielu przypadkach dzieci pochodzących z tzw. patologicznych środowisk jest on realizowany w ogóle? Czy też wreszcie jest on odpowiednio indywidualizowany,z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych (w tym rozwojowych) coraz większej grupy uczniów? Myślimy, że każdy pedagog i każda osoba zainteresowana indywidualnym rozwojem człowieka potrafi odpowiedzieć na te pytania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Publikowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Celem czasopisma jest umożliwianie i pobudzanie dyskusji na poziomie akademickim wokół najważniejszych dla współczesności problemów edukacyjnych, popularyzowanie dorobku polskiej pedagogiki wśród pedagogów obcojęzycznych (artykuły w językach obcych) i ułatwianie polskim pedagogom poznania tego, co dzieje się w pedagogice w innych krajach, poprzez publikowanie tłumaczeń prac obcojęzycznych. Znajdujemy tu zarówno prace już uznanych autorów, jak i początkujących adeptów nauki. Czasopismo kierowane jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko rozumianej edukacji, a zwłaszcza do nauczycieli akademickich i studentów różnych obszarów humanistyki i nauk społecznych. The Polish journal issued since 1956, publishes articles presenting theories of broadly defined pedagogy and research findings on functioning of the individual in society. The articles discuss various pedagogical subdisciplines, including pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactic methods, psychology of education, philosophy of education, aesthetic education, etc. The journal seeks to allow and stimulate academic discussions on the most important current issues in education. It promotes achievements in Polish pedagogy among foreign language educators (articles in foreign languages). It also familiarises Polish educators with current trends in the field of pedagogy in other countries by publishing translations of articles in foreign languages. The journal contains papers by already well-established authors, as well as papers by new adepts of the field. The journal seeks to serve all interested in issues of broadly defined education, especially academic teachers and university students of Humanities and Social Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Sukces edukacyjny, sukces zawodowy, sukces życiowy / redakcja naukowa Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin, 2018. - 302 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Publikacja poświęcona jest zagadnieniom związanym z osiągnięciem sukcesu życiowego w ujęciu interdyscyplinarnym. Tematyka poszczególnych rozdziałów skoncentrowana jest wokół kategorii sukcesu życiowego młodzieży. Analizie poddane zostają wychowawcze i edukacyjne rozwiązania występujące we współczesnej szkole sprzyjające osiągnięciu sukcesu szkolnego oraz zagadnienia związane z projektowaniem indywidualnej ścieżki zawodowej. Omówione zostały również uwarunkowania sukcesu życiowego młodzieży (społeczne, edukacyjne, zdrowotne). Tematyka obejmuje także dylematy wychowawcze związane z procesami pedagogicznymi młodzieży i dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115285 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52439 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41835 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34770 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48198 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90592/T.12 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05461 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31528 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45541, 05995 pr (2 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43010 pr, 05996 pr (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98321 P (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji. W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej