Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(10218)
IBUK Libra
(76)
Forma i typ
Książki
(6027)
Artykuły
(4092)
Publikacje dydaktyczne
(662)
Publikacje fachowe
(529)
Publikacje naukowe
(269)
Poradniki i przewodniki
(196)
E-booki
(76)
Czasopisma
(62)
Publikacje informacyjne
(42)
Proza
(24)
Publikacje popularnonaukowe
(22)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(16)
Filmy i seriale
(15)
Komiksy i książki obrazkowe
(10)
Gry i zabawki
(7)
Druki ulotne
(5)
Muzyka
(4)
Audiobooki
(3)
Publikacje religijne
(3)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Grafiki
(1)
Książka
(1)
Poezja
(1)
Poradniki
(1)
Dostępność
dostępne
(14310)
wypożyczone
(723)
nieokreślona
(54)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3126)
Czytelnia Piła
(305)
Wypożyczalnia Chodzież
(2448)
Czytelnia Chodzież
(64)
Wypożyczalnia Czarnków
(2270)
Czytelnia Czarnków
(26)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1925)
Czytelnia Trzcianka
(34)
Wypożyczalnia Złotów
(2270)
Czytelnia Złotów
(37)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1924)
Czytelnia Wągrowiec
(332)
Informatorium
(27)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(82)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(207)
Zbiory specjalne Złotów-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(5)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Śliwerski Bogusław
(75)
Żaba-Żabińska Wiesława
(54)
Cyrański Czesław
(50)
Suchodolski Bogdan
(47)
Łobocki Mieczysław
(42)
Korczak Janusz
(32)
Lewin Aleksander
(29)
Łempicki Stanisław
(29)
Bielski Janusz
(28)
Muszyński Heliodor
(28)
Kawula Stanisław
(27)
Bogdanowicz Marta
(25)
Goetz Magdalena
(25)
Merta Tomasz
(25)
Wojnar Irena
(25)
Gordon Thomas
(24)
Kwieciński Zbigniew
(24)
Winczewski Piotr
(24)
Bronikowski Michał
(23)
Dymara Bronisława
(23)
Okoń Wincenty
(23)
Pacewicz Alicja
(23)
Łoskot Małgorzata
(23)
Kamień Dorota
(22)
Kołodziejska Lidia
(22)
Król Teresa
(22)
Sulisz Seweryn
(22)
Łasocha Natalia
(22)
Bora Piotr
(21)
Filipczuk Halina
(21)
Frątczak Jan
(21)
Kozakiewicz Mikołaj
(21)
Marchel Paweł
(21)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(21)
Sujak Elżbieta
(20)
Szuścik Urszula
(20)
Wlaźnik Kazimiera
(20)
Jaczewski Andrzej
(19)
Majewska Monika
(19)
Denek Kazimierz
(18)
Dudzikowa Maria
(18)
Kalinowska Felicja
(18)
Krzysztoszek Zofia
(18)
Smutek Zbigniew
(18)
Wroczyński Ryszard
(18)
Bartczak-Sroka Ewa
(17)
Ciechowicz Sandra
(17)
Frątczak Emilia
(17)
Możdżeń Stefan Ignacy
(17)
Obuchowska Irena
(17)
Woynarowska Barbara
(17)
Wołoszyn Stefan
(17)
Zielińska Ewa
(17)
Barańska Małgorzata
(16)
Brzozowska-Wicherek Ewa
(16)
Bugajska Agnieszka
(16)
Dziewiecki Marek
(16)
Gajda Janusz
(16)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(16)
Góra Dominika
(16)
Kluska Dorota
(16)
Niemiec Katarzyna
(16)
Woźniak Marlena
(16)
Ćwikła Ewa
(16)
Faber Adele
(15)
Janke Andrzej W
(15)
Juul Jesper
(15)
Kalinowski Adam
(15)
Mazlish Elaine
(15)
Niewiadomski Michał
(15)
Tokarska Elżbieta
(15)
Warchoł Krzysztof
(15)
Brągiel Józefa
(14)
Dunin-Wąsowicz Maria
(14)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(14)
Kierczak Urszula
(14)
Kopała Jolanta
(14)
Kot Stanisław
(14)
Przetacznikowa Maria
(14)
Chałas Krystyna
(13)
Chrzan Beata
(13)
Dudzińska Irena
(13)
Jakubiak Krzysztof
(13)
Krzelowska Magdalena
(13)
Kuszak Kinga
(13)
Maleska Janusz
(13)
Nowacki Tadeusz Wacław
(13)
Protasewicz Ewelina
(13)
Łopatkowa Maria
(13)
Godzimirska Bożena
(12)
Jakacka Ewa
(12)
Jankowska Anna
(12)
Jaworski Zygmunt
(12)
Lew-Starowicz Zbigniew
(12)
Machnicki Jarosław
(12)
Makowska Alicja
(12)
Maszczak Tadeusz
(12)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(12)
Mystkowska Halina
(12)
Przychodzińska Maria
(12)
Rok wydania
2020 - 2024
(894)
2010 - 2019
(2187)
2000 - 2009
(3417)
1990 - 1999
(1766)
1980 - 1989
(653)
1970 - 1979
(725)
1960 - 1969
(355)
1950 - 1959
(199)
1940 - 1949
(26)
1930 - 1939
(48)
1920 - 1929
(15)
1900 - 1909
(3)
1890 - 1899
(1)
1880 - 1889
(1)
10 - 19
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2522)
1989-2000
(289)
1901-2000
(22)
1945-1989
(15)
1918-1939
(8)
1901-1914
(2)
2001-
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1989-20002001-
(1)
2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(10290)
nieznany (??p)
(1)
nieznany (p)
(1)
nieznany (u)
(1)
Język
polski
(10021)
nieznany (po)
(243)
angielski
(2)
nieznany (0 p)
(1)
nieznany (p)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(982)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(671)
Nauczyciele przedszkoli
(612)
Sportowcy
(520)
Lekarze
(517)
Pedagodzy szkolni
(479)
Wychowawcy klas
(466)
Rodzice
(235)
Pedagodzy
(213)
Wychowawcy małych dzieci
(189)
Dyrektorzy szkół
(158)
Nauczyciele nauczania początkowego
(140)
Nauczyciele muzyki
(138)
Przedszkola
(107)
Muzykoterapeuci
(81)
Dorośli
(65)
Dzieci
(58)
Nauczyciele języka polskiego
(53)
Terapeuci
(49)
Nauczyciele techniki
(43)
Bibliotekarze
(42)
Nauczyciele bibliotekarze
(42)
6-8 lat
(35)
Psycholodzy szkolni
(34)
Biblioterapeuci
(33)
Coachowie
(32)
Szkoły podstawowe
(32)
Uczniowie
(29)
Socjoterapeuci
(28)
0-5 lat
(26)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(26)
Młodzież
(24)
9-13 lat
(21)
Pracownicy oświaty
(19)
Psycholodzy
(18)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(16)
Nauczyciele biologii
(15)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(14)
Szkoły średnie
(14)
Szkoły wyższe
(13)
Biolodzy
(12)
Klasa 2.
(11)
Katecheci
(10)
Klasa 1.
(10)
Klasa 3.
(10)
Nauczanie początkowe
(10)
Pracownicy socjalni
(10)
Psychoterapeuci
(10)
Klasa 5.
(9)
Studenci
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
14-17 lat
(8)
Klasa 6.
(8)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Gimnazja
(7)
Nauczyciele zawodu
(7)
Klasa 2
(6)
Klasa 4.
(6)
Klasa 7.
(6)
Klasa 8.
(6)
Nauczyciele geografii
(6)
Nauczyciele języków
(6)
Dyrektorzy przedszkoli
(5)
Klasa 1
(5)
Klasa 3
(5)
Logopedzi
(5)
Szkoły ponadpodstawowe
(5)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Specjaliści terapii uzależnień
(4)
Szkoły ponadgimnazjalne
(4)
Analitycy ochrony środowiska
(3)
Literaturoznawcy
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczyciele chemii
(3)
Nauczyciele historii
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Wychowawcy świetlic
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczyciele informatyki
(2)
Nauczyciele plastyki
(2)
Nauczyciele przysposobienia wojskowego
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Socjolodzy
(2)
14-18 lat
(1)
8-12 lat
(1)
9-13
(1)
Animatorzy
(1)
Arteterapeuci
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bibliolodzy
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Filozofowie
(1)
Instruktorzy harcerscy
(1)
KLasa 3.
(1)
Katolicy
(1)
Klasa 7
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Licea
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(58)
Literatura amerykańska
(15)
Film polski
(10)
Literatura angielska
(8)
Literatura duńska
(8)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Literatura włoska
(2)
Literatura czeska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Przynależność kulturowa Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie
(1984)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Dziecko
(1023)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Uczniowie
(447)
Rodzina
(443)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Wychowanie seksualne
(418)
Młodzież
(363)
Nauczanie początkowe
(340)
Pedagogika
(338)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(288)
Wychowanie fizyczne
(283)
Nauczyciele
(269)
Nauczanie
(252)
Gry i zabawy
(237)
Rodzice
(222)
Wychowanie patriotyczne
(221)
Szkolnictwo
(206)
Dzieci
(199)
Wychowanie do wartości
(174)
Wychowanie estetyczne
(172)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(162)
Wychowanie rodzinne
(152)
Agresywność
(128)
Dziecko trudne
(128)
Telewizja - wychowanie
(115)
Wychowanie zdrowotne
(115)
Wychowanie moralne
(108)
Oświata
(105)
Uczucia
(103)
Szkoła - wychowanie
(101)
Gry i zabawy ruchowe
(98)
Wychowanie komunikacyjno-drogowe
(98)
Dziecko niepełnosprawne
(97)
Kształcenie
(97)
Sport
(97)
Socjalizacja
(95)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(94)
Wartość
(91)
Wychowanie dorosłych
(90)
Środki masowego przekazu
(89)
Sztuka
(87)
Przedszkole - wychowanie
(86)
Wychowawstwo
(85)
Nastolatki
(84)
Gry edukacyjne
(82)
Przedszkola
(81)
Aktywność fizyczna
(79)
Psychologia wychowawcza
(78)
Godzina wychowawcza
(77)
Osobowość
(77)
Ojcostwo
(76)
Stosunki interpersonalne
(76)
Muzyka
(75)
Mowa
(74)
Zachowanie
(73)
Dojrzałość szkolna
(72)
Domy dziecka
(72)
Pedagogika społeczna
(72)
Rodzicielstwo
(72)
Wychowanie komunikacyjne
(72)
Wychowanie religijne
(72)
Wychowanie - podmiotowość
(70)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(68)
Nauczanie początkowe - wychowanie fizyczne
(68)
Psychologia dziecka
(68)
Małżeństwo
(67)
Oświata dorosłych
(67)
Patologia społeczna
(67)
Wychowanie muzyczne
(65)
Przedszkole - wychowanie przyrodnicze
(63)
Wychowanie społeczne
(63)
Miłość
(62)
Etyka
(61)
Historia
(61)
Przemoc
(60)
Matematyka
(59)
Wychowanie pozaszkolne
(58)
Niepowodzenia szkolne
(57)
Przedszkole - wychowanie społeczne
(57)
Telewizja
(57)
Język polski
(55)
Dziecko autystyczne
(54)
Postawy
(54)
Szkolnictwo podstawowe
(54)
Pedagogika resocjalizacyjna
(53)
Relacje międzyludzkie
(52)
Współdziałanie
(52)
Przemoc w rodzinie
(50)
Kultura
(49)
Macierzyństwo
(49)
Metoda Montessori
(49)
Niedostosowanie społeczne
(49)
Uczenie się
(49)
Wychowanie fizyczne - konspekty, lekcje
(49)
Edukacja prozdrowotna
(47)
Komunikacja interpersonalna
(47)
Pedagogika opiekuńcza
(47)
Temat: dzieło
"Kto ty jesteś"
(3)
Biblia
(2)
Kubuś Puchatek
(2)
"Alfabet polski"
(1)
"Bohaterski miś"
(1)
"Bracia Lwie Serce"
(1)
"Dziewczynka ze srebrnym zębem"
(1)
"Haczyk"
(1)
"Kopidoł i Kwiaciareczka"
(1)
"Kredki"
(1)
"Nasza paczka i niepodległość"
(1)
"Oskar i pani Róża"
(1)
"Pogorzelisko"
(1)
"Projekt Breslau"
(1)
"Skutki uboczne eliksiru miłości"
(1)
"Wojtek. Żołnierz bez munduru"
(1)
104 atrakcje dla dzieci. Polska z pomysłem
(1)
Also sprach Zarathustra
(1)
Biblia. NT
(1)
Biblia. ST
(1)
Brzydkie Kaczątko
(1)
Epistulae ad familiares
(1)
Historia żółtej ciżemki
(1)
Kobieta i Życie (czasopismo ; 1951-2002)
(1)
Mały Przegląd (czasopismo)
(1)
Michalina Wisłocka
(1)
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Pan Tadeusz
(1)
Politikon
(1)
Przyjaciółka (czasopismo)
(1)
Skala Gotowości Szkolnej
(1)
Sztuka kochania
(1)
Wojtek. Żołnierz bez munduru
(1)
Wychowanie bez porażek
(1)
Władca Lewawu
(1)
Temat: czas
2001-
(1294)
1989-2000
(132)
1901-
(105)
1989-
(96)
2001-0
(80)
1901-2000
(55)
1801-
(37)
1701-
(23)
1801-1900
(22)
1945-1989
(15)
1918-
(12)
1945-
(9)
1601-
(6)
1501-
(5)
1701-1800
(5)
401-
(5)
1501-1600
(4)
1601-1700
(4)
901-
(4)
1-100
(3)
1001-
(3)
1101-
(3)
1201-
(3)
1301-
(3)
1401-
(3)
1918-1939
(3)
400-301 p.n.e.
(3)
501-
(3)
601-
(3)
701-
(3)
801-
(3)
1-
(2)
100-1 p.n.e.
(2)
1001-1100
(2)
101-200
(2)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1901-1914
(2)
1939-1945
(2)
200-101 p.n.e.
(2)
2001
(2)
201-300
(2)
300-201 p.n.e.
(2)
301-
(2)
301-400
(2)
401-500
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
501-600
(2)
601-700
(2)
701-800
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
101-
(1)
1914-1918
(1)
1939-
(1)
201-
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(107)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Ukraina
(4)
Włochy
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(3)
Europa
(3)
Francja
(3)
Warszawa
(3)
Wielka Brytania
(3)
Wielkopolska
(3)
Województwo lubelskie (1999- )
(3)
Afryka
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(2)
Grecja
(2)
Holandia
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(2)
Niemcy
(2)
Rzym
(2)
Szwecja
(2)
Wisła (rzeka)
(2)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(2)
ZSRR
(2)
Australia
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Brodnica (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Brodnica(woj.kujawsko-pomorskie:okręg)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Ciche (woj. małopolskie)
(1)
Czechy
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Finlandia
(1)
Galicja
(1)
Goleniów (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Hiszpania
(1)
Inflanty
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Krajenka (woj. wielkopolskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Kuźnice (Zakopane ; część miasta)
(1)
Kórnik (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Kórnik)
(1)
Malbork (woj. pomorskie)
(1)
Malta
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Meksyk
(1)
Norwegia
(1)
Nowa Święta (woj. wielkopolskie)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Pałuki (Wielkopolska; okręg)
(1)
Piła (woj. wielkopolskie)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Podróżna (woj. wielkopolskie)
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat płocki (woj. mazowieckie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Radawnica (woj. wielkopolskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Tarnów Opolski (woj. opolskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Wersk (woj. wielkopolskie)
(1)
Wielki Buczek (woj. wielkopolskie, pow. Złotów)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Wyspy Owcze (Dania)
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Zakrzewo (woj. wielkopolskie, pow. Złotów)
(1)
Złotów (woj. wielkopolskie)
(1)
Złotów(woj.wielkopolskie)
(1)
Łódzkie, województwo (od 1999)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3445)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1409)
Artykuł z czasopisma naukowego
(874)
Scenariusz zajęć
(213)
Czasopismo pedagogiczne
(194)
Poradnik
(177)
Poradniki dla rodziców
(153)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(137)
Poradniki
(135)
Artykuł z czasopisma sportowego
(117)
Poradniki dla nauczycieli
(99)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(94)
Gry i zabawy
(88)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(76)
Czasopismo muzyczne
(72)
Praca zbiorowa
(72)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(68)
Gry i zabawy ruchowe
(58)
Podręczniki akademickie
(57)
Artykuł problemowy
(56)
Opracowanie
(55)
Wydawnictwa popularne
(48)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(41)
Dokumenty audiowizualne
(41)
Materiały pomocnicze
(41)
Ćwiczenia i zadania
(40)
Film edukacyjny
(38)
Materiały konferencyjne
(38)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(37)
Program nauczania
(35)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(32)
Gry sportowe
(30)
Monografia
(29)
Opowiadania i nowele
(27)
Dokumenty dźwiękowe
(25)
Literatura dziecięca polska
(25)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(24)
Scenariusze zajęć
(24)
Bajki i baśnie
(22)
Artykuł z czasopisma harcerskiego
(21)
Raport z badań
(20)
Podręczniki
(19)
Scenariusze lekcji
(18)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(17)
Wywiad dziennikarski
(17)
Artykuł z czasopisma związkowego
(16)
Piosenka dziecięca polska
(15)
Programy wychowania przedszkolnego
(14)
Film
(13)
Film polski
(13)
Gry i zabawy terenowe
(13)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(12)
Dokument audiowizualny
(12)
Kamishibai
(12)
Książka obrazkowa
(12)
Literatura dla dzieci
(12)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(12)
Gry komputerowe
(11)
Podręcznik
(11)
Teatr japoński
(11)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(10)
Scenariusz lekcji
(10)
Książki dla przedszkolaków
(9)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(9)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(9)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(9)
Artykuł z czasopisma historycznego
(8)
Dokumenty elektroniczne
(8)
Literatura
(8)
Pieśń i piosenka
(8)
Wydawnictwa dla dzieci
(8)
Artykuł z czasopisma literackiego
(7)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(7)
Gry i zabawy dziecięce
(7)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(7)
Pamiętniki i wspomnienia
(7)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(6)
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Czasopismo fachowe
(6)
Dokument elektroniczny
(6)
Efekty dźwiękowe
(6)
Gry edukacyjne
(6)
Księgi pamiątkowe
(6)
Literatura dziecięca
(6)
Poradnik dla rodziców
(6)
Program autorski (pedagogika)
(6)
Programy nauczania początkowego
(6)
Publicystyka polska
(6)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(6)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(6)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(6)
Film edukacyjny polski
(5)
Komiksy
(5)
Materiały pomocnicze dla szkół
(5)
Materiały pomocnicze dla szkół muzycznych
(5)
Opowiadanie dziecięce polskie
(5)
Poezja dziecięca polska
(5)
Programy nauczania
(5)
Programy nauczania dla gimnazjów
(5)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(5)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4002)
Psychologia
(320)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(214)
Socjologia i społeczeństwo
(202)
Kultura fizyczna i sport
(114)
Medycyna i zdrowie
(99)
Historia
(46)
Językoznawstwo
(30)
Religia i duchowość
(19)
Filozofia i etyka
(17)
Literaturoznawstwo
(17)
Kultura i sztuka
(16)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(15)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(9)
Media i komunikacja społeczna
(8)
Rozwój osobisty
(8)
Geografia i nauki o Ziemi
(7)
Ochrona środowiska
(6)
Nauka i badania
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Chemia
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Matematyka
(3)
Biologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Tytuł czasopisma
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(580)
Bliżej Przedszkola
(340)
Lider
(269)
Wychowawca
(224)
Wychowanie w Przedszkolu
(188)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(149)
Życie Szkoły
(115)
Edukacja i Dialog
(101)
Głos Pedagogiczny
(91)
Nauczanie Początkowe
(85)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(81)
Dyrektor Szkoły
(79)
Wychowanie na Co Dzień
(77)
Kultura Fizyczna
(66)
Nowa Szkoła
(62)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(62)
Kwartalnik Pedagogiczny
(61)
Nauczyciel i Szkoła
(56)
Gazeta Szkolna
(55)
Remedium
(54)
Wychowanie Muzyczne
(54)
Problemy Rodziny
(43)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(41)
Wychowanie Komunikacyjne
(34)
Pedagogika Społeczna
(33)
Wychowanie na co dzień
(32)
Kultura i Edukacja
(30)
Charaktery
(27)
Chowanna
(26)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(26)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(26)
Psychologia w Szkole
(25)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(24)
Meritum
(23)
Ruch Pedagogiczny
(23)
Biblioteka w Szkole
(22)
Harcerstwo
(21)
Szkoła Specjalna
(20)
Wszystko dla Szkoły
(18)
Forum Oświatowe
(17)
Głos Nauczycielski
(16)
Przegląd Oświatowy
(16)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(14)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(14)
Opieka Wychowanie Terapia
(14)
Edukacja Wczesnoszkolna
(13)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(13)
Biologia w Szkole
(12)
Nowe w Szkole
(12)
Polonistyka
(11)
Świat Problemów
(11)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(10)
Edukacja Medialna
(10)
Poradnik Bibliotekarza
(10)
Wychowanie Na Co Dzień
(10)
Problemy Alkoholizmu
(9)
Edukacja dla Bezpieczeństwa
(8)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(8)
Drama
(7)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(7)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(7)
Język Polski w Liceum
(7)
Język Polski w Szkole IV-VI
(7)
Niebieska Linia
(7)
Szkoła Zawodowa
(7)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(7)
Biblioteka Publiczna
(6)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(6)
Geografia w Szkole
(6)
Język Polski w Gimnazjum
(6)
Guliwer
(5)
Języki Obce w Szkole
(5)
Nowa Polszczyzna
(5)
Przedszkolak i Uczeń
(5)
Przegląd Psychologiczny
(5)
Przysposobienie Obronne - Obrona Cywilna w Szkole
(5)
Sygnał
(5)
Wiadomości Historyczne
(5)
Amicus : Niezależna Szkoła w Polsce
(4)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(4)
Kultura i Społeczeństwo
(4)
Małżeństwo i Rodzina
(4)
Pedagogika Pracy
(4)
Problemy Narkomanii
(4)
Przedszkole
(4)
Przyjaciel Dziecka
(4)
Społeczeństwo Otwarte
(4)
Trendy
(4)
Wychow. Muzyczne w Szkole
(4)
Aura
(3)
Biblioterapeuta
(3)
Chemia w Szkole
(3)
Język Polski w Szkole
(3)
Język Polski w Szkole IV - VI
(3)
Praca Socjalna
(3)
Profilaktyk
(3)
Przegląd Historyczno-Oświatowy
(3)
Scholasticus
(3)
Sens : psychologia dla ciebie
(3)
Studia Edukacyjne
(3)
10294 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć − i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne − do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia Polski język migowy w doświadczeniach osób niesłyszących, ich rodziców i rehabilitantów to książka z zakresu surdopedagogiki, poruszająca problematykę miejsca, jakie w procesie wspomagania rozwoju osób niesłyszących i słabosłyszących zajmuje język migowy. Same autorki określają to miejsce jako istotne w odniesieniu do wczesnego wspomagania rozwoju, edukacji, budowania tożsamości, a także szeroko rozumianej integracji społecznej wyżej wymienionej grupy. Ilustracją dla ich rozważań teoretycznych stały się badania zrealizowane w paradygmacie interpretatywnym. Osoby z uszkodzonym słuchem, a także ich rodzice i rehabilitanci, jako osoby badane, podzieliły się z czytelnikami swoim subiektywnym spojrzeniem na znaczenie języka migowego we własnej biografii. Tak oto dla niektórych z badanych opowieść o miejscu języka migowego we własnych doświadczeniach stała się rodzajem walki o prawo do rozpowszechniania tego języka jako sposobu porozumiewania się mniejszości kulturowej w Polsce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja może stać się ważnym źródłem informacji dla studentów kierunków pedagogicznych i wychowania fizycznego. W sposób kompletny opisano w niej zagadnienia przybliżające czytelnikowi wiedzę z zakresu historii sportu, terminologii specjalistycznej związanej z tym obszarem nauki, problematyki edukacji olimpijskiej, interakcji zachodzących w relacjach trener–zawodnik, wychowawczego znaczenia ról odgrywanych przez trenerów i instruktorów oraz ich znaczenia dla prawidłowego wychowania. Autor pisze we wstępie: „W europejskim szkolnictwie wyższym pedagogika sportu została uznana za ważną dyscyplinę akademicką, funkcjonującą w dziedzinie nauk o sporcie, której celem jest wspomaganie działań edukacyjnych (wychowawczych) osób uczestniczących w treningu sportowym i innych formach aktywności fizycznej, niezależnie od miejsca i czasu ich realizacji w ciągu całego życia”. Opinia ta jest najwłaściwszym wyjaśnieniem potrzeby opracowania tej problematyki w formie prezentowanego podręcznika. Z recenzji dr hab. Danuty Umiastowskiej prof. Uniwersytetu Szczecińskiego '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski. - Wydanie nowe. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2019. - 1127 stron : ilustracje ; 29 cm.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki - zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych - jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej - w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych - tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115578 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52107 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41921 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35002 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48459 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jako studentka psychologii dziecięcej zawsze głęboko zainteresowana problemami dobrobytu, które stają przed nami w związku z wychowaniem małych dzieci, w 1913 roku udałam się do Rzymu, aby osobiście zbadać rezultaty systemu wychowawczego Montessori. Wiele już napisano i powiedziano na temat rozwiązań tego systemu. Niewiele jednak przekazano światu informacji na temat losów indywidualnych dzieci, które rozwijały swoją osobowość poprzez autoedukację Montessori. Chciałam więc na miejscu zająć się obserwacją dzieci Montessori. Dzięki łaskawej uprzejmości dr Montessori, otrzymałam przywilej prowadzenia obserwacji w nowym przedszkolu Trionfale, gdzie mogłam prowadzić swoje badania od samego początku wdrożenia tej metody, oraz w przedszkolach Fua Famagosta i Franciscan Convent. Miałam również przywilej wysłuchania wykładu dr Montessori, która wyjaśniła pewne problemy w jej teorii edukacji, które nie były wcześniej nagłaśniane. Dzieci w wieku trzech, czterech i pięciu lat spotkałam otoczone licznymi obserwatorami pierwszej międzynarodowej grupy szkolonej przez Montessori. Mimo zamieszania były one jednak tak cudownie opanowane i samokontrolujące się, że przeszły przez te dni jakby samodzielnie. Widziałam tak znakomite dowody na integralność systemu Montessori, jak przypadki Otella, Bruna i innych, omówione na stronach tej książki. Poniższe strony to seria opisów prawdziwych przykładów rezultatów osiąganych u dzieci dzięki metodzie Montessori. Mam nadzieję, że jako realny zapis namacalnych wyników, przyczynią się one do większej wiary świata w odkrycie Montessori – odkrycie ducha dziecka. Carolyn Sherwin Bailey, Nowy Jork, 1915 r. SPIS TREŚCI: SPIS TREŚCI: WSTĘP DZIECI MONTESSORI Z MARGHERITĄ W DOMU DZIECIĘCYM Ukazanie mimowolnego wpływu prawdziwego środowiska Montessori VALIA Wychowanie fizyczne w systemie Montessori UWOLNIENIE STRASZLIWEGO OTELLA Przebudzenie sumienia poprzez kierowanie wolą CHRYSTUS W BRUNIE O nowym zmyśle duchowym OCZY W PALCACH MARIA Trening zmysłów Montessori GŁÓD RAFFAELA Nauczanie kolorów. Jego wartość STŁUMIENIE WOLI ANTONIA Kierowanie wolą dziecka LILIA ANDREI Metoda Montessori w Naturze CUD OLGI Czytanie i pisanie tak naturalne dla Twojego dziecka jak mowa KLARA – MAŁA MATKA Rozwój społeczny dziecka Montessori PICCOLA – MAŁA GOSPODYNI DOMU Pomocność dziecka Montessori ZABAWY MARIA Montessori i wyobraźnia dziecka WIELKA CISZA Rozwój umiejętności odpoczynku według Montessori
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wyniku szerokiego zainteresowania, jakie wzbudziła moja metoda wychowania dzieci, wydano pewne książki, które mogą się wydawać Czytelnikom autorytatywnymi wykładami systemu Montessori. Pragnę zdecydowanie stwierdzić, że niniejsza praca jest jedynym autentycznym podręcznikiem metody Montessori, a jedynymi innymi autentycznymi lub autoryzowanymi moimi pracami są Metoda Montessori i Antropologia Pedagogiczna. *** Dzieci muszą rosnąć nie tylko w ciele, ale także rozwijać się w duchu, a matka pragnie śledzić tajemniczą podróż duchową ukochanego dziecka, które jutro będzie inteligentnym, boskim stworzeniem, dorosłym człowiekiem. Aż do dnia dzisiejszego małe dziecko nie otrzymało racjonalnej pomocy w wypełnieniu tego żmudnego zadania. Jeśli chodzi o rozwój psychiczny dziecka, znajdujemy się w okresie równoległym do tego, w którym życie fizyczne pozostawione było na łasce przypadku i instynktu – w okresie, w którym śmiertelność niemowląt była plagą. To właśnie za pomocą naukowych i racjonalnych środków musimy ułatwić tę wewnętrzną pracę psychicznego przystosowania, która ma się dokonać w dziecku. Pracę, która w żadnym wypadku nie jest tym samym, co „jakakolwiek fizyczna praca lub produkcja”. Jest to cel, który leży u podstaw mojej metody wychowania i z tego powodu niektóre zasady, które w niej wyrażam, wraz z tą częścią, która dotyczy techniki ich praktycznego zastosowania, nie mają charakteru ogólnego, lecz odnoszą się do szczególnego przypadku dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat, tj. do potrzeb formacyjnego okresu życia. Moja metoda jest naukowa, zarówno w swej istocie, jak i w swym celu. Służy ona osiągnięciu bardziej zaawansowanego etapu postępu, nie tylko w kierunkach materialnych i fizjologicznych. Jest to próba dokończenia kursu, który higiena już obrała, ale dotąd został przyjęty jedynie przy leczeniu zaniedbań od strony fizycznej. dr Maria Montessori
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
W siedmiu częściach książki zawarto informacje związane z medycznymi/genetycznymi podstawami zespołu Downa, artykuły poruszające tematykę rozwoju dziecka z zespołem Downa w zakresie procesów poznawczych oraz komunikacji językowej, opisano funkcjonowanie dzieci z zespołem Downa (uśrednione rzecz jasna) w wybranych metodach pracy edukacyjnej i wspomagających rozwój oraz część moim zdaniem bardzo istotną, a poświęconą życiu rodzinnemu z osobą z zespołem Downa. W książce znajdziemy także to, o czym pisałam powyżej - czyli wypowiedzi rodziców o dzieciach i dzieci o sobie samych. Ważnym dodatkiem jest niezbędnik adresowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34782 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z uwagi na swój złożony charakter zagadnienie demoralizacji i przestępczości nieletnich pozostaje w sferze zainteresowań badaczy wielu dyscyplin naukowych. Nie da się bowiem ograniczyć rozważań nad tym, niestety wciąż narastającym problemem, do sfery prawnokarnej czy też wyłącznie pedagogicznej. Z tego powodu publikacja poświęcona problematyce demoralizacji i przestępczości nieletnich oraz prawnemu systemowi przeciwdziałania tym zjawiskom stanowi klasyczny przykład rozważań o charakterze kryminologicznym nad patologicznymi zachowaniami nieletnich, ich źródłami i sposobami ich przezwyciężenia. Książka ta stanowi niejako próbę włączenia się w żywą dyskusję o poszukiwaniu skutecznego panaceum na naganne postawy nieletnich, co wydaje się być nabierać dodatkowej doniosłości w kontekście podejmowanych prób zmiany obecnego ustawodawstwa dotyczącego nieletnich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104595 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44616 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65573 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej