Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(49)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(28)
Artykuły
(21)
E-booki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(75)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(11)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(10)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(12)
Wypożyczalnia Trzcianka
(13)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(8)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Autor
Kawula Stanisław
(6)
Śliwerski Bogusław
(4)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Montessori Maria
(2)
Nowotka Małgorzata
(2)
Przybyla Olga
(2)
Bailey Carolyn Sherwin
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Garlicki Jan
(1)
Godyń Andrzej
(1)
Grabda Daria
(1)
Handke Mirosław
(1)
Hohol Mateusz
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Kochanowska-Szlęzak Ewa
(1)
Konarski Stanisław
(1)
Koć - Seniuch Genowefa
(1)
Kunowski Stefan
(1)
Kurdybacha Łukasz
(1)
Kwiatek Łukasz
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Markocki Zygmunt
(1)
Muszyński Heliodor
(1)
Okoń Wincenty
(1)
Orłowski Stanisław
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Pająk Kazimierz
(1)
Poznańska Teresa
(1)
Prucha Jan
(1)
Rogaska Karolina
(1)
Rozmus Maria
(1)
Rutkowski Jan
(1)
Ryszka Rafał
(1)
Schmidt Nicola
(1)
Strózik - Szewczyk Alina
(1)
Szagaj Jolanta
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Szmyd Kazimierz
(1)
Tyrała Paweł
(1)
Walęcka-Matyja Katarzyna
(1)
Wasilewska Katarzyna
(1)
Wieczorek Tadeusz
(1)
Wilczyńska-Aleksandrowicz Sylwia
(1)
Włodarczyk Ewa
(1)
Zawadzka Edyta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(6)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(54)
nieznany (u)
(1)
Język
polski
(54)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Pedagodzy szkolni
(7)
Nauczyciele
(5)
Wychowawcy klas
(4)
Biblioterapeuci
(3)
Coachowie
(3)
Dorośli
(3)
Psycholodzy szkolni
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Rodzice
(2)
Lekarze
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wychowanie - systemy
(11)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Edukacja ekologiczna
(9)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(9)
Wychowanie
(9)
Bezrobocie
(8)
Pedagogika
(8)
Rodzice
(8)
System wartości
(8)
Agresywność
(7)
Dziecko
(7)
Rodzina
(7)
Socjalizacja
(7)
Zmiana społeczna
(7)
Babicki, Józef Czesław
(6)
Ciczkowski, Wiesław Andrzej
(6)
Czas wolny od pracy
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Dykcik, Władysław
(6)
Dziecko ulicy
(6)
Jeżewski, Kazimierz
(6)
Kamiński, Aleksander
(6)
Kawula, Stanisław
(6)
Kibice
(6)
Kowalski, Stanisław
(6)
Lachowicz, Jan
(6)
Lisiecki, Kazimierz
(6)
Mysłakowski, Zygmunt
(6)
Nierówności społeczne
(6)
Olubiński, Andrzej
(6)
Opieka społeczna
(6)
Orłowska, Małgorzata
(6)
Patologia społeczna
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Promocja zdrowia
(6)
Przemoc
(6)
Radlińska, Helena
(6)
Starość
(6)
Starzenie się
(6)
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
(6)
Subkultura
(6)
Syrek, Ewa
(6)
Theiss, Wiesław
(6)
Winiarski, Mikołaj
(6)
Wolny, Marek
(6)
Wroczyński, Ryszard
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Šackij, Stanislav Teofilovič
(6)
Pedagogika waldorfska
(4)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Antypedagogika
(3)
Dewey, John (1859-1952)
(3)
Kształcenie
(3)
Metoda Montessori
(3)
Montessori, Maria (1870-1952)
(3)
Pedagogika Janusza Korczaka
(3)
Pedagogika Nowego Wychowania
(3)
Pedagogika Petera Petersena
(3)
Pedagogika antyautorytarna
(3)
Pedagogika egzystencjalna
(3)
Pedagogika emancypacyjna
(3)
Pedagogika krytyczna
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika międzykulturowa
(3)
Pedagogika personalistyczna
(3)
Pedagogika postmodernizmu
(3)
Pedagogika pozytywistyczna
(3)
Pedagogika pragmatyzmu
(3)
Pedagogika religii
(3)
Społeczństwa pierwotne
(3)
System wychowania
(3)
Systemy szkolne
(3)
Techniki Freineta
(3)
Etyka
(2)
Freinet, Celestin (1896-1966)
(2)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(2)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(2)
Nauczyciele
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Petersen, Peter (1884-1952)
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkoły katolickie
(2)
Wartość
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wychowanie dorosłych
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie religijne
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Cele wychowania
(1)
Człowiek
(1)
Demokracja
(1)
Dzieci
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Foerster Wilhelm (1869-1966)
(1)
GATE
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-
(3)
1989-
(2)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(14)
Artykuł z czasopisma naukowego
(8)
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma sportowego
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(4)
Charaktery
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Wychowawca
(2)
Kultura i Edukacja
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Remedium
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
Życie Szkoły
(1)
55 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85492 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40735 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39500, 39031 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56850 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81271, 99131, 81272 (3 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81273 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40097 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31789, 31882, 31883 (3 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29091 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38537 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 54817 P 2,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95731 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44750 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36016 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58081 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103805, 103804 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47370, 47586, 47020 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62892, 65315 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65343 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42862, 44598 (2 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42861 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40686, 41197 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59590 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jako studentka psychologii dziecięcej zawsze głęboko zainteresowana problemami dobrobytu, które stają przed nami w związku z wychowaniem małych dzieci, w 1913 roku udałam się do Rzymu, aby osobiście zbadać rezultaty systemu wychowawczego Montessori. Wiele już napisano i powiedziano na temat rozwiązań tego systemu. Niewiele jednak przekazano światu informacji na temat losów indywidualnych dzieci, które rozwijały swoją osobowość poprzez autoedukację Montessori. Chciałam więc na miejscu zająć się obserwacją dzieci Montessori. Dzięki łaskawej uprzejmości dr Montessori, otrzymałam przywilej prowadzenia obserwacji w nowym przedszkolu Trionfale, gdzie mogłam prowadzić swoje badania od samego początku wdrożenia tej metody, oraz w przedszkolach Fua Famagosta i Franciscan Convent. Miałam również przywilej wysłuchania wykładu dr Montessori, która wyjaśniła pewne problemy w jej teorii edukacji, które nie były wcześniej nagłaśniane. Dzieci w wieku trzech, czterech i pięciu lat spotkałam otoczone licznymi obserwatorami pierwszej międzynarodowej grupy szkolonej przez Montessori. Mimo zamieszania były one jednak tak cudownie opanowane i samokontrolujące się, że przeszły przez te dni jakby samodzielnie. Widziałam tak znakomite dowody na integralność systemu Montessori, jak przypadki Otella, Bruna i innych, omówione na stronach tej książki. Poniższe strony to seria opisów prawdziwych przykładów rezultatów osiąganych u dzieci dzięki metodzie Montessori. Mam nadzieję, że jako realny zapis namacalnych wyników, przyczynią się one do większej wiary świata w odkrycie Montessori – odkrycie ducha dziecka. Carolyn Sherwin Bailey, Nowy Jork, 1915 r. SPIS TREŚCI: SPIS TREŚCI: WSTĘP DZIECI MONTESSORI Z MARGHERITĄ W DOMU DZIECIĘCYM Ukazanie mimowolnego wpływu prawdziwego środowiska Montessori VALIA Wychowanie fizyczne w systemie Montessori UWOLNIENIE STRASZLIWEGO OTELLA Przebudzenie sumienia poprzez kierowanie wolą CHRYSTUS W BRUNIE O nowym zmyśle duchowym OCZY W PALCACH MARIA Trening zmysłów Montessori GŁÓD RAFFAELA Nauczanie kolorów. Jego wartość STŁUMIENIE WOLI ANTONIA Kierowanie wolą dziecka LILIA ANDREI Metoda Montessori w Naturze CUD OLGI Czytanie i pisanie tak naturalne dla Twojego dziecka jak mowa KLARA – MAŁA MATKA Rozwój społeczny dziecka Montessori PICCOLA – MAŁA GOSPODYNI DOMU Pomocność dziecka Montessori ZABAWY MARIA Montessori i wyobraźnia dziecka WIELKA CISZA Rozwój umiejętności odpoczynku według Montessori
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wyniku szerokiego zainteresowania, jakie wzbudziła moja metoda wychowania dzieci, wydano pewne książki, które mogą się wydawać Czytelnikom autorytatywnymi wykładami systemu Montessori. Pragnę zdecydowanie stwierdzić, że niniejsza praca jest jedynym autentycznym podręcznikiem metody Montessori, a jedynymi innymi autentycznymi lub autoryzowanymi moimi pracami są Metoda Montessori i Antropologia Pedagogiczna. *** Dzieci muszą rosnąć nie tylko w ciele, ale także rozwijać się w duchu, a matka pragnie śledzić tajemniczą podróż duchową ukochanego dziecka, które jutro będzie inteligentnym, boskim stworzeniem, dorosłym człowiekiem. Aż do dnia dzisiejszego małe dziecko nie otrzymało racjonalnej pomocy w wypełnieniu tego żmudnego zadania. Jeśli chodzi o rozwój psychiczny dziecka, znajdujemy się w okresie równoległym do tego, w którym życie fizyczne pozostawione było na łasce przypadku i instynktu – w okresie, w którym śmiertelność niemowląt była plagą. To właśnie za pomocą naukowych i racjonalnych środków musimy ułatwić tę wewnętrzną pracę psychicznego przystosowania, która ma się dokonać w dziecku. Pracę, która w żadnym wypadku nie jest tym samym, co „jakakolwiek fizyczna praca lub produkcja”. Jest to cel, który leży u podstaw mojej metody wychowania i z tego powodu niektóre zasady, które w niej wyrażam, wraz z tą częścią, która dotyczy techniki ich praktycznego zastosowania, nie mają charakteru ogólnego, lecz odnoszą się do szczególnego przypadku dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat, tj. do potrzeb formacyjnego okresu życia. Moja metoda jest naukowa, zarówno w swej istocie, jak i w swym celu. Służy ona osiągnięciu bardziej zaawansowanego etapu postępu, nie tylko w kierunkach materialnych i fizjologicznych. Jest to próba dokończenia kursu, który higiena już obrała, ale dotąd został przyjęty jedynie przy leczeniu zaniedbań od strony fizycznej. dr Maria Montessori
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87099, 87100 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87101 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62277 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38337 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62925, 62801 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44194 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej