Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(50)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(44)
Artykuły
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(160)
wypożyczone
(20)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(27)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(27)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(32)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(24)
Wypożyczalnia Złotów
(27)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(18)
Czytelnia Wągrowiec
(14)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Winczura Barbara
(5)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Bogdanowicz Marta
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(2)
Cytowska Beata
(2)
Florkiewicz Violetta
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Kazek Beata
(2)
Kielin Jacek
(2)
Klimek-Markowicz Katarzyna
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Tońska-Szyfelbein Anna
(2)
Wojciechowska Justyna
(2)
Adamska-Janiak Wioletta
(1)
Aksamit Diana
(1)
Banasiak Anna
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bieńkowska Agnieszka
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Błaszczak Amanda
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dembo Myron H
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hańska Małgorzata
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kiełb Katarzyna
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Kobylińska Marta
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Korendo Marta
(1)
Kosowska Magdalena
(1)
Kozłowska Ewa
(1)
Kołakowska Beata
(1)
Krasnodębski Mikołaj
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kurkowska Ewa
(1)
Kurkowski Z. Marek
(1)
Kurowska Marlena
(1)
Lejzerowicz Magda
(1)
Liberska Hanna
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Marek-Banach Joanna
(1)
Markowska Dorota
(1)
Matczak Anna
(1)
Małachowska Ewa
(1)
Mierzejewska Beata
(1)
Mikrut Adam
(1)
Mikruta Adam
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Olejasz Joanna Marta
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Palak Zofia
(1)
Pankowska Agnieszka
(1)
Pawlak Agnieszka
(1)
Pelc Maria
(1)
Pisula Ewa
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Rojewska Katarzyna
(1)
Rostkowska Joanna
(1)
Rusaczyk Janusz
(1)
Senderski Andrzej
(1)
Siedler Agnieszka
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Soboń Joanna
(1)
Stankiewicz Teresa
(1)
Szafrańska Karina
(1)
Szczepara-Fabian Magdalena
(1)
Szuchnik Joanna
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Weker Maria
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wojewódzka Dorota
(1)
Wyszyński Dariusz
(1)
Ćwiklińska Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Biblioterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Temat
Słuch
(41)
Mowa
(19)
Wzrok
(14)
Dziecko
(13)
Autyzm
(12)
Dziecko niedosłyszące
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Dziecko autystyczne
(9)
Dziecko głuche
(9)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(8)
Zachowanie
(8)
Głusi
(6)
Jąkanie
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Niewidomi
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Zaburzenia słuchu
(6)
Zespół ADHD
(6)
Zmysły
(6)
Afazja
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dziecko z zespołem Downa
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Lateralizacja
(5)
Metoda Petö
(5)
Myślenie
(5)
Niedorozwój umysłowy
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Pamięć
(5)
Pisanie
(5)
Rehabilitacja medyczna
(5)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Uwaga (psychol.)
(5)
Czytanie
(4)
Dwujęzyczność
(4)
Dyslalia
(4)
Dziecięce porażenie mózgowe
(4)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziecko z zaburzeniami słuchu
(4)
Logopedia
(4)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Muzykoterapia
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Poznanie
(4)
Surdopedagogika
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Wady rozwojowe
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Zespół Downa
(4)
Alalia
(3)
Biblioterapia
(3)
Chorzy przewlekle
(3)
Drama (pedagog.)
(3)
Dziecko chore przewlekle
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Emisja głosu
(3)
Fonogesty
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Głuchoniewidomi
(3)
Integracja społeczna
(3)
Język migowy
(3)
Metoda Montessori
(3)
Nauczanie
(3)
Niepełnosprawność
(3)
Odruchy
(3)
Orientacja przestrzenna
(3)
Osobowość
(3)
Padaczka
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Piaget, Jean
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Psychoterapia
(3)
Schizofrenia
(3)
Smak (fizjol.)
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Słuch fonematyczny
(3)
Uczenie się
(3)
Urazy
(3)
Węch
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(3)
Adaptacja
(2)
Adopcja
(2)
Agresywność
(2)
Barwy
(2)
Dogoterapia
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Domy dziecka
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Dotyk
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Podręczniki
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Encyklopedie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Medycyna i zdrowie
(3)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Remedium
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
52 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Pojęcie dysleksji, jej rodzaje i przyczyny Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych Dysortografia - definicja, symptomy, terapia Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka Dzieci zahamowane psychoruchowo Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36414 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42366 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61190 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znakomicie zredagowana książka pod względem strukturalnym oraz przekazu treści merytorycznych. Praca pt. Nowy nauczyciel – nowa edukacja pod redakcją naukową M. Lejzerowicz, T. Stankiewicz i M. Krasnodębskiego podejmuje aktualne i palące zagadnienia doty­czące edukacji i jej kondycji, na które od kilku dziesięcioleci czekają uczeni zajmujący się pedagogiką. Praca jest również skierowana do pedagogów szkolnych, wychowawców i tych wszystkich, którym jest bliska wychowawcza praktyka. Prezentowane w książce stanowiska i zapatrywania uczonych wnoszą wiele interesujących postulatów, myśli i rozwiązań o charak­terze nowatorskim osadzonych w realiach współczesnego świata. Szkoła jako przestrzeń wychowania i kształcenia, to nie tylko miejsce diagnozy współczes­nych wyzwań stojących przed edukacją, ale także środowisko, które wychodzi naprzeciw jed­nostce pełno- i niepełnosprawnej. Inkluzywny charakter edukacji powinien sprzyjać humanizacji życia w relacjach kładących nacisk na dobro drugiego. W tym duchu jedności, pomnażanie wszelkiego dobra podczas socjalizacji, edukacji i terapii sprzyja harmonizacji rozwoju osób i ich osobowości, wchodzących w relacje osobowe z każdym, który ich pragnie w poczuciu prawdy, piękna, dobra i nadziei. W relacjach tych jest też oczywiście dużo miejsca na terapię przez sztukę, w szerokim tego znaczenia pojęciu. Humanizacja edukacji i samego nauczyciela jest zatem naj­istotniejszym wyzwaniem, przed którym stoi współczesna, nie tylko polska, edukacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom ma charakter przeglądu różnych stanowisk w kwestii korelacji między kompetencją językową a percepcją zmysłową człowieka, ale skupia się przede wszystkim na nabywaniu sprawności językowych przez dzieci oraz roli, jaką pełnią tu zmysły, takie jak słuch, wzrok czy dotyk. Prezentuje przy tym duże walory poznawcze, a sposób przedstawienia problemów sprawia, że można go polecić nie tylko specjalistom z dziedziny szeroko rozumianej logopedii, ale także tym wszystkich, którzy chcą zapoznać się z jej bardziej szczegółowymi zagadnieniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114110 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34017 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia traktuje o biologicznych podstawach nabywania języka ze szczególnym zwróceniem uwagi na odbiór i przetwarzanie informacji językowych, także w zależności od lateralizacji słuchowej w przypadku osób z uszkodzonym słuchem. Podkreślono rolę języka w rozwoju funkcji poznawczych małego dziecka, jak i budowaniu tożsamości i możliwości samorealizacji na różnych polach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114072 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem skryptu jest nakreślenie właściwego kierunku pracy z uczniami o różnych dysfunkcjach rozwojowych i pomoc w realizacji procesu terapeutycznego. Nacisk położony jest na najczęściej spotykane zaburzenia, które wpływają niekorzystnie na proces zdobywania umiejętności szkolnych: opóźnienia i zaburzenia percepcji wzrokowej, opóźnienia i zaburzenia percepcji słuchowej, zaburzenia procesu lateralizacji, deficyt pamięciowy, deficyt uwagi powiązany z nadmierną ruchliwością, opóźnienia i zaburzenia mowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115084 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47996, 50327 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40578 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32180 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46017 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63898, 64002 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Oddajemy do rąk Czytelników podręczniki akademickie z zakresu dydaktyki specjalnej. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych to zbiór analiz i przegląd dydaktyk specjalistycznych, będąca praktycznym rozwinięciem definicji i systematyk zawartych w publikacji Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji. Te dwie publikacje stanowią jedyne na rynku kompletne źródło wiedzy na temat dydaktyki specjalnej. Poszczególne rozdziały książki Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji Autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej. Przyjęte w tej publikacji definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stały się pewnego rodzaju wykładnią dla analiz i przeglądu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji pt. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Joanna Głodkowska - profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”. W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51161 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34035 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47492 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66224 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to program Metody Dobrego Startu dostosowany do potrzeb dzieci z wadą słuchu i z opóźnionym rozwojem mowy. Może być także wykorzystywany podczas zajęć z małymi dziećmi rozwijającymi się prawidłowo. W teczce znajdują się książeczki tematyczne, ilustracje, wzory wspomagające prawidłową wymowę wierszyków, zdań i wyrazów, wyrazy do wycinania oraz kartonowe kukiełki. Książeczki tematyczne (o zwierzętach hodowlanych, owocach, warzywach, ubraniach oraz Bożym Narodzeniu) zawierają ćwiczenia wykorzystujące tę metodę. Są one opracowane w taki sposób, aby dzieci z radością je wykonywały. Oprócz zadań, w których opracowują i utrwalają materiał językowy, w książeczkach znajdują się również polecenia łatwiejsze i przyjemniejsze, np. kolorowanie ilustracji, poznawanie świata poprzez własne doświadczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39467 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64941 P 3,5 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Dzieci niepełnosprawne są obecne w wielu klasach szkolnych. Mimo trudności związanych z niepełnosprawnością ich potrzeby są właściwe dla wieku rozwojowego. Tak samo jak ich koledzy chcą poznawać świat, czując miłość i wsparcie bliskich oraz życzliwość nauczycieli i rówieśników. Zawarte w książce treści skłaniają do refleksji i są inspiracją do poszukiwań najlepszych możliwości stworzenia dzieciom z wadą słuchu dobrych warunków edukacji. Publikacja polecana jest wszystkim osobom zainteresowanym wzmacnianiem środowiska szkolnego oraz wspomaganiem funkcjonowania w szkole dzieci niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103195 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51042 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37869 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31549 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64320 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach)
Książka poświęcona jest kompetencjom zawodowym pedagogów specjalnych. Intencją redaktorów merytorycznych i autorów poszczególnych rozdziałów było ukazanie wspomnianych kompetencji nie tylko jako umiejętności skutecznego radzenia sobie w rozmaitych sytuacjach dydaktyczno-wychowawczych, ale również jako określonych dyspozycji osobowościowych do pracy z osobami z niepełnosprawnością. Tej ostatniej kwestii poświęcony został rozdział I. W kolejnym rozdziale przedstawione zostały kompetencje prakseologiczne ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności w zakresie kontroli i oceny postępów uczniów. W rozdziale III omówione zostały kompetencje komunikacyjne nauczycieli oraz zagadnienia dotyczące terapii zaburzeń mowy u dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Natomiast rozdział czwarty obejmuje artykuły skupione wokół idei integracji szkolnej. Autorki pierwszego podrozdziału charakteryzują na podstawie obszernych badań empirycznych postawy nauczycieli wobec tej formy kształcenia uczniów z niepełnosprawnością. Z kolei podrozdział drugi dotyczy opinii nauczycieli na temat kształcenia integracyjnego uczniów z wadą słuchu. Książkę zamykają wspomnienia poświęcone dwóm wybitnym postaciom polskiej pedagogiki specjalnej Ottonowi Lipkowskiemu oraz zmarłemu w ubiegłym roku Janowi Pańczykowi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103543, 103542 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46584 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42847, 44053 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmysły w komunikacji. Wszystkie zmysły prowadzą do mózgu to pierwszy tom publikacji o cyklicznym charakterze, reprezentującej interdyscyplinarne podejście do opisywanej tematyki: funkcjonowania zmysłów w przestrzeni komunikacji międzyludzkiej. Książka składa się z dziewięciu artykułów. Autorzy skoncentrowali się na zagadnieniach dotyczących nabywania, rozwoju i funkcjonowania mowy, a także odnieśli się do współwystępujących zaburzeń. Szczególną uwagę poświęcono funkcjonowaniu mózgu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112319 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50420 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40499 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46847, 47574 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów, którego zamierzeniem jest przedstawienie wybranych zagadnień z zakresu teorii, diagnozowania oraz wspomagania rozwoju kompetencji komunikacyjnych osób z niepełnosprawnością. Uczenie się właściwego interpretowania zachowań komunikacyjnych, adekwatnego odpowiadania na nie, a jeszcze wcześniej - odpowiedniego stymulowania do komunikacji intencjonalnej wynika z podstawowych zadań kształcenia przyszłych nauczycieli i terapeutów osób z niepełnosprawnością różnego rodzaju oraz stopnia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36509 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologicznie trudna sytuacja jest udziałem tych rodziców, którzy posiadają niepełnosprawne dziecko. Brak przygotowania do zmagania się z tego typu doświadczeniem rodzi u nich szereg pytań i wątpliwości. Książka z jednej strony przybliża czytelnikowi dylematy rodziców, towarzyszące sytuacji diagnozy o niepełnosprawności dziecka, z drugiej pozwala odpowiedzieć na pytania kluczowe dla procesu jego wychowania i rehabilitacji. Autorki poszczególnych rozdziałów podjęły trud przeprowadzenia wywiadów z matkami i ojcami dzieci o zaburzonym rozwoju, próbując dowiedzieć się, co stanowi źródło ich niepokoju, a co jest źródłem rodzicielskiej satysfakcji. Wszelkie ujawniane w tych wywiadach wątpliwości, dotyczące rozwoju dzieci, zostały opatrzone komentarzem zawierającym wskazówki na temat wspomagania rozwoju dziecka z danym typem niepełnosprawności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101849, 102954 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47943 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37767 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31419 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44059 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62865 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta to bogaty w ćwiczenia i zabawy terapeutyczne program mający na celu poprawę funkcjonowania dziecka w obszarze funkcji ruchowych oraz percepcji. Stymulacja procesów sensomotorycznych została przedstawiona tu zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI) i dodatkowo przyczynia się do usprawniania procesów poznawczych. Zaproponowane przez autorki zadania dają nauczycielowi czy terapeucie swobodę wyboru i umożliwiają dostosowanie się do potrzeb każdego dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105282 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51053 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39884 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32083 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45216 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wobec złożoności patomechanizmu odpowiedzialnego za współwystępowanie zaburzeń rozwoju u dzieci, grupa badaczy podjęła rozważania nad dylematami diagnostycznymi na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno-pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom współwystępującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105307 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48020 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38689 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32075 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44688 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63867 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest dla logopedów, psychologów, terapeutów, lekarzy, pedagogów i rodzin dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Autorka przedstawia nie tylko współczesne poglądy dotyczące spektrum autyzmu, ale przede wszystkim opisuje przebieg terapii neurobiologicznej, z której korzystać mogą wszystkie dzieci z zakłóceniami rozwoju poznawczego i językowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112405 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51863 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40766 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34013 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46842 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66597 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną. Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52109 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42248 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34985 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48688 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Program Metoda Dobrego Startu. Od głoski do słowa został przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym rozwijających się nieharmonijnie: z opóźnionym rozwojem językowym i mowy o różnych uwarunkowaniach, na przykład niepełnosprawnością słuchową, intelektualną, SLI oraz sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi. Po odpowiednim dostosowaniu, zwłaszcza w zakresie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, można go także stosować podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi (od 2. roku życia), których rozwój przebiega prawidłowo. Celem programu Od głoski do słowa jest wspomaganie rozwoju języka i mowy dzieci z wadą słuchu i opóźnionym rozwojem mowy. Rymowanki i śpiewanki oraz związane z nimi zabawy są podstawą do nabywania i poszerzania słownictwa, a przy ich tworzeniu uwzględniono akcent, melodię i rytm mowy. Zaplanowane ćwiczenia regulują oddech, doskonalą głos, słuch oraz wymowę sylab, słów i prostych zdań. Program Od głoski do słowa zawiera: – podręcznik – instrukcję do programu; – dwa zeszyty ćwiczeń z ilustracjami i tekstami rymowanek; – zestaw 14 kart ze wzorami abstrakcyjnymi do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych (jeden wzór do dwóch rymowanek); – płytę CD z propozycjami melodii do rymowanek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51535 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67339 P 3,6 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to nieocenione źródło wiedzy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy wyjaśniają, jak stworzyć program edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka, postawić diagnozę funkcjonalną czy prawidłowo stawiać wymagania. Opisują zalety i wady pracy dyrektywnej i niedyrektywnej oraz przedstawiają model superwizji. W swoich rozważaniach odwołują się do zasad behawioryzmu i terapii humanistycznych, teorii rozwojowej Jeana Piageta i koncepcji strefy najbliższego rozwoju Lwa S. Wygotskiego, a także podejścia neuropsychologii. Wiele uwagi poświęcają budowaniu relacji z rodzicami dziecka, którzy są osobami kluczowymi dla przebiegu jego terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106947 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52194, 49130 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32384 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45284 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64210 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to nieocenione źródło wiedzy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy wyjaśniają, jak stworzyć program edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka, postawić diagnozę funkcjonalną czy prawidłowo stawiać wymagania. Opisują zalety i wady pracy dyrektywnej i niedyrektywnej oraz przedstawiają model superwizji. W swoich rozważaniach odwołują się do zasad behawioryzmu i terapii humanistycznych, teorii rozwojowej Jeana Piageta i koncepcji strefy najbliższego rozwoju Lwa S. Wygotskiego, a także podejścia neuropsychologii. Wiele uwagi poświęcają budowaniu relacji z rodzicami dziecka, którzy są osobami kluczowymi dla przebiegu jego terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112120 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40276 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej