Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(6668)
Katalog główny
(7)
Forma i typ
E-booki
(6668)
Książki
(7)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Autor
Konopnicka Maria
(165)
Praca zbiorowa
(157)
Słowacki Juliusz
(132)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Lenartowicz Teofil
(111)
Prus Bolesław
(100)
Gomulicki Wiktor
(91)
Orzeszkowa Eliza
(89)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Ujejski Kornel
(79)
Czechowicz Józef
(69)
Kraszewski Józef Ignacy
(65)
Baudelaire Charles
(63)
Lange Antoni
(60)
Mickiewicz Adam
(54)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(46)
Dygasiński Adolf
(44)
Laskowski Kazimierz
(44)
Niemojewski Andrzej
(40)
Szarzyński Mikołaj Sęp
(39)
Andersen Hans Christian
(37)
Wyspiański Stanisław
(37)
Brzozowski Stanisław
(35)
Zapolska Gabriela
(35)
Żeromski Stefan
(33)
Oppman Artur
(32)
Bałucki Michał
(30)
Lewicka Maria
(30)
Grimm Jakub
(29)
Grimm Wilhelm
(29)
Pawlak Mirosław
(28)
Czechow Anton
(27)
Sienkiewicz Henryk
(27)
Lubowski Edward
(26)
Kozioł Leszek
(25)
Niemcewicz Julian Ursyn
(24)
Rolle Antoni Józef
(24)
Autor nieznany
(22)
Krasicki Ignacy
(22)
Kochanowski Jan
(21)
Reymont Władysław
(21)
Szujski Józef
(20)
Jeż Teodor Tomasz
(19)
Lam Jan
(19)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(19)
Bartoszewski Jakub
(18)
Niewiadomska Cecylia
(18)
Poe Edgar Allan
(18)
Michalec Katarzyna
(17)
Sokołowski Jerzy
(16)
Maciejowski Ignacy
(15)
Mochnacki Maurycy
(15)
Karpiński Franciszek
(14)
Londyński Bolesław
(14)
Malewska Helena Szymanowska
(14)
Morawska Zuzanna
(14)
Norwid Cyprian
(14)
Fredro Aleksander
(13)
Jeske-Choiński Teodor
(13)
Montessori Maria
(13)
Niedźwiecki Zygmunt
(13)
Ostrowska Bronisława
(13)
Staszic Stanislaw
(13)
Gorzelak Grzegorz
(12)
Nowak Edward
(12)
Reymont Władysław Stanisław
(12)
Gawroński Franciszek
(11)
Nowosielski Teofil
(11)
Oniszczenko Włodzimierz
(11)
Orkan Władysław
(11)
Gawalewicz Marian
(10)
Gruszecki Artur
(10)
Leśmian Bolesław
(10)
Lompa Józef
(10)
Sygietyński Antoni
(10)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(10)
Łoś Jan
(10)
Bartoszewicz Kazimierz
(9)
Jajuga Krzysztof
(9)
Papi Jadwiga
(9)
Shakespeare William
(9)
Łoziński Władysław
(9)
Łoś Wincenty
(9)
Żabiński Arkadiusz
(9)
Giaro Tomasz
(8)
Kołłątaj Hugo
(8)
Krasiński Zygmunt
(8)
Laskarys Jerzy
(8)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(8)
Niedbalski Jakub
(8)
Witkiewicz Stanisław Ignacy
(8)
Zola Emil
(8)
Zybert Elżbieta Barbara
(8)
Łętowski Ludwik
(8)
Balzac Honoré de
(7)
Bełcikowski Adam
(7)
Buszczyński Stefan
(7)
Drelich-Skulska Bogusława
(7)
Dumas Aleksander
(7)
Fijałkowski Adam
(7)
Rok wydania
2020 - 2024
(1110)
2010 - 2019
(5142)
2000 - 2009
(318)
1990 - 1999
(41)
Kraj wydania
Polska
(6611)
Język
polski
(6332)
angielski
(266)
niemiecki
(13)
Temat
Internet
(3)
Biologia molekularna
(1)
Dyscyplina pracy
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Kultura masowa
(1)
Mechanizmy regulacyjne
(1)
Nauczyciele
(1)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Stygmatyzacja społeczna
(1)
Wyszukiwanie informacji
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(476)
E-booki
(2)
6675 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Artykuły zaprezentowane w monografii są odpowiedzią na sytuację, jaka zaistniała w związku z pandemią COVID-19 i jej konsekwencjami odnoszącymi się zarówno do obecności technologii informatycznych we wszystkich obszarach życia społecznego, jak i powszechności ich wykorzystania. Celem publikacji jest więc zobrazowanie złożoności i dynamiki zachodzących procesów wirtualizacji życia społecznego i ich wpływu na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami, także z uwzględnieniem ostatnich wydarzeń związanych ze światową epidemią. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się m.in. na: sposobach wykorzystania Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami, edukacji online i kompetencjach cyfrowych osób z niepełnosprawnościami, wirtualnej aktywności obywatelskiej oraz aktywności społecznej i politycznej osób z niepełnosprawnościami. Istotny nacisk został też położony na wymiar aplikacyjny przygotowywanych tekstów. Publikacja łączy w sobie zarówno cechy opracowania naukowego, opartego na badaniach własnych poszczególnych autorów, jak i wnioski mające charakter rekomendacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problematyka kryzysu penitencjarnego rodzin, choć stanowi ważne zagadnienie w ramach teorii i praktyki resocjalizacyjnej, nadal wydaje się nierozpoznana. Studium doświadczeń rodzicielskich to propozycja szczególnego wglądu w biografie ojców i matek uwięzionych (dorosłych) dzieci. Autorka w interpretatywnej perspektywie odkrywa, ujawnia i analizuje biografie rodziców przygniecionych ciężarem przestępczej działalności dzieci. Krok po kroku przeprowadza czytelnika przez kolejne etapy narastania bezładu, wzmacniania napięć i kumulowania zagrożeń. Kim są, kim byli i kim ostatecznie stają się rodzice więzionych dzieci? Jak postrzegają swoją rodzicielską rolę? Jak kształtuje się ich relacja z dzieckiem pozbawionym wolności? To tylko kilka wybranych pytań towarzyszących podjętym analizom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zachowania problemowe nastolatków są zjawiskiem na stałe wpisanym zarówno w pracę profilaktyczną szkół ogólnodostępnych jak i placówek resortu edukacji realizujących zadania socjoterapeutyczne i resocjalizacyjne. Celem publikacji jest próba przeanalizowania aktualnych obszarów zachowań problemowych wśród dorastających, które identyfikują ich nauczyciele i wychowawcy oraz ustalenie rozwiązań stosowanych w praktyce pedagogicznej. Perspektywa teoretyczna podjętych badań odnosi się do tematyki trudnych, bardzo często nieakceptowanych społecznie zachowań nastolatków manifestowanych zarówno jako problemy z pełnieniem roli ucznia jak i zachowania ryzykowne. Przedmiotem analiz teoretycznych uczyniono także kwestię rozwiązywania problemów uczniów w warunkach instytucji resortu edukacji - szkól ogólnodostępnych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii i młodzieżowych ośrodków wychowawczych. Zaprezentowane wyniki badań o charakterze porównawczym, przeprowadzonych wśród nauczycieli pracujących w szkołach ogólnodostępnych oraz w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii i w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, pokazują aktualną mapę zachowań ryzykownych dorastających oraz problemów w funkcjonowaniu społecznym uczniów. Odsłaniają również kategorie trudności związanych z procesem edukacyjnym i pełnieniem roli ucznia, które są znaczące dla powstawania problemów w funkcjonowaniu społecznym nastolatków. Dzięki ustaleniu poziomu wiedzy i nastawienia badanych pedagogów do realizacji zadań z zakresu profilaktyki w warunkach placówki, w której pracują, udało się wyznaczyć priorytetowe kierunki działań chroniących młode pokolenie przed zachowaniami ryzykownymi i patologia społeczną. Adresatami książki są wszyscy zainteresowani profilaktyką zachowań ryzykownych nastolatków, szczególnie nauczyciele, wychowawcy i dyrektorzy szkół, pracownicy organów prowadzących placówki systemu oświaty oraz organów nadzoru pedagogicznego, a także studenci pedagogiki przygotowujący się do pracy z dziećmi i młodzieżą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Witaj w świecie wspaniałych doświadczeń chemicznych dla dzieci! Książka ta dostarczy rozrywki i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 40 ciekawych doświadczeń do wykonania, wraz z wyjaśnieniami, jak powstają nieoczekiwane wonie, barwy i inne zaskakujące zjawiska. Chemia jest niezwykle ważną częścią wielu innych nauk przyrodniczych. Zaawansowana chemia jest w biologii, geologii, astronomii, fizyce i biochemii, i to w bardzo istotnym i szerokim zakresie. Właściwie, reakcje chemiczne są wszędzie! We współczesnym świecie funkcjonuje akronim STEAM (od słów angielskich: science, technology, engineering i mathematics) symbolizujący syntezę teoretycznej i praktycznej wiedzy przyrodniczej. Dodając do tego zestawu sztukę (ang. art), mamy rozszerzony skrót STEAM. Chemia wykorzystuje wszystkie te przedmioty, nawet sztukę z chemią kolorów lub kształtów cząsteczek. Tak czy inaczej, po prostu nie ma ucieczki od chemii, która jest wszędzie wokół ciebie, każdego dnia. Każde doświadczenie opisane w tej książce można wykonać w domu, posługując się przedmiotami i substancjami ogólnodostępnymi lub łatwymi do nabycia w handlu detalicznym i w internecie. Doświadczenia te będą zabawne i intrygujące, ale mają wam dać coś więcej niż atrakcyjne, lecz powierzchowne przeżycia. Każde z nich uczy czegoś z chemii – wyjaśnia, „jak” coś się dzieje i „dlaczego”. Zapraszamy do bezpiecznego eksperymentowania i poznawania cudownego świata chemii!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Seria Krótki kurs to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Omawiając z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje autorzy-eksperci sprawiają, że tematy trudne stają się przystępne w lekturze. Pamięć. Krótki kurs to przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących funkcjonowania ludzkiej pamięci. Czytelnik dowie się z niego: • Jak pierwsze, przełomowe badania doprowadziły do sformułowania najwcześniejszych modeli pamięci i jak te modele zostały przekształcone wskutek nowszych odkryć. • W jaki sposób powstają wspomnienia i dlaczego są tak podatne na zniekształcenia. • Czy można zaszczepić komuś wspomnienie lub odzyskać takie, które się utraciło. • Na ile wiarygodne są zeznania świadków i co należy wiedzieć o ludzkiej pamięci, gdy się je analizuje. • Na czym polegają zaburzenia pamięci i jaką wiedzę o zapamiętywaniu, przechowywaniu i odtwarzaniu informacji uzyskali naukowcy, badając pacjentów z uszkodzeniami mózgu. • Jak rozwijają się zdolności pamięciowe człowieka i na czym polegają zmiany w pamięci związane ze starzeniem się. • Jak usprawniać zdolności pamięciowe, planować uczenie się nowych rzeczy i ułatwiać sobie zdawanie egzaminów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Nowa odsłona serii Biblioteka Położnej Bogato ilustrowane kompendium dla położnych, studentów kierunku położnictwo i ratowników medycznych. W książce szczegółowo i starannie opisano takie zagadnienia jak: opieka położnicza podczas porodu, anatomiczne i fizjologiczne podstawy porodu, badanie podmiotowe i przedmiotowe rodzącej, monitorowanie stanu płodu, poród prawidłowy, postępowanie z noworodkiem, powikłania przebiegu porodu, opieka nad rodzącą i dzieckiem podczas porodu w przypadku współistnienia chorób matki, standard organizacji opieki okołoporodowej w warunkach szpitalnych i pozaszpitalnych, zasady postępowania z ciężarną i rodzącą biorącą udział w katastrofie, czy wypadku komunikacyjnym. Treści są zgodnie z zaleceniami WHO, wytycznymi ICM, FIGO, PTGiP oraz zasadami opieki okołoporodowej opartej na dowodach naukowych czy też w ujęciu transkulturowym. „Techniki położnicze i prowadzenie porodu” to obowiązkowa lektura zarówno dla doświadczonych praktyków, jak i osób rozpoczynających kształcenie w dziedzinie położnictwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddając do rąk Czytelnika publikację Znaczenie edukacyjne projektu „Jestem fair” opartego na idei neoolimpizmu, wyrażam nadzieję, że jej lektura wyzwoli chęć poszukiwania nowych metod kształtujących wszechstronnie osobowość młodego człowieka, które można wykorzystać w pracy pedagogicznej w różnych środowiskach wychowawczych. W monografii, poza opisem pewnego wycinka rzeczywistości społecznej, jakim było wprowadzenie do szkół przed EURO 2012 projektu edukacyjnego Jestem fair, podjęto próbę – na podstawie przedstawionych wyników badań – odniesienia się do oczekiwań pedagogicznych i wskazania na skuteczność podjętych działań. Zawarte w książce wnioski i wskazówki mogą przyczynić się nie tylko do usprawnienia sposobu pracy na specyficznym obszarze oddziaływań wychowawczych, jakim jest praca z młodzieżą (szczególnie w okresie dorastania), ale także można je wykorzystać jako sugestie przy projektowaniu programów edukacyjnych przez różne podmioty (w tym nauczycieli wychowania fizycznego i trenerów sportowych). Aby jednakże zmiany te były skuteczne, więcej uwagi należy poświęcić wartościom o charakterze uniwersalnym, które są zrozumiale i cenione przez młodzież z różnych środowisk (w tym przez kibiców). Takimi mogą się stać wartości wyniesione ze sportu, z główną zasadą olimpizmu – fair play.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Dotychczasowe ustalenia dotyczące poziomu, przejawów i powodów uczestnictwa obywatelskiego tracą swoją moc wyjaśniającą przede wszystkim dlatego, że ewoluująca demokracja od lat jest w kryzysie. Nieuchronnie powoduje to, że także przestrzeń publiczna, a wraz z nią sfera obywatelska ulega coraz większej komplikacji i stawia nowe zadania. Są przesłanki, by sądzić, iż doświadczamy daleko idącej emergencji nowej sfery publicznej i nowych wzorów zachowania obywatelskiego. Jaką rolę w tym procesie będzie miała młodzież i młodzi dorośli, dziś „patologicznie bierni”? Młodzi dorośli to niestabilni i niedojrzali obywatele. Określani są, podobnie jak młodzież, jako indyferentni, bierni, apatyczni politycznie, „biernie wrodzy wobec polityki” i formujący „demokrację odmowy”. Jeśli jednak zmienimy perspektywę rozumienia obecności tego pokolenia w sferze publicznej, dostrzeżemy, że wyłania się „jakiś” nowy publiczny dyskurs, przynajmniej w odniesieniu do kwestii ważnych dla tego pokolenia. Jaki? Chodzi tu przede wszystkim o „lepsze” (bo świeże) recepty na to, jak reagować i jak stawiać czoła publicznym sprawom. Autorka szuka potencjału obywatelskości wśród młodych ludzi, ale także odpowiedzi na pytanie, co powoduje, że jest on dziś uśpiony, i co może sprawić, że się ujawni. Książka jest bardzo ważnym projektem, który wpisuje się w zapotrzebowanie nauk społecznych, zarówno socjologii, psychologii, jak i pedagogiki oraz społecznej praktyki. dr hab. Beata Krzywosz-Rynkiewicz, prof. UWM (z recenzji) Znakomita monografia, ukazująca w świetle wyników badań obszary i przyczyny wycofania i nieobecności młodej generacji w sferze publicznej, a także rzeczywiste i potencjalne źródła wycofania z aktywności obywatelskiej młodzieży i młodych dorosłych o charakterze systemowym, kulturowym i socjalizacyjnym. Wyróżnia się szerokim polem rozważań, interdyscyplinarnością, doskonałym warsztatem badawczym, a także wnikliwością i złożonością wnioskowania. Autorka nie udziela prostych odpowiedzi, ukazując badany przez nią obszar rzeczywistości społecznej w całej jego złożoności, antycypując zarazem, co może wydarzyć się w przyszłości. dr hab. Barbara Galas, prof. UKSW (z recenzji)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Die Arbeit ist insofern attraktiv für die Translationsdidaktik, als sie den Forschungsstand im Bereich der Translatorik ordnet und auf die aktuellen Forschungsrichtungen beim Evaluationsprozess des Translationsproduktes hinweist, in die sich das vom Autor präsentierte und geprüfte Modell zur Evaluation von Übersetzungen einreiht. Viele Publikationen auf dem Gebiet deuten oft auf die Notwendigkeit, die Translationsdidaktik je nach der Translationsart zu modellieren, aber ganz wenige bieten dazu entsprechende Modelle an. Aus der Rezension von Dr. habil. Joanna Pędzisz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce znajdziemy ćwiczenia do utrwalania głosek szeregu syczącego: s, z, c, dz. Polegają one na uzupełnianiu tekstów odpowiednimi głoskami. Do każdego tekstu dołączony jest labirynt oraz krzyżówka. Przemierzając labirynt czytamy na głos napotkane po drodze wyrazy. Podobnie postępujemy rozwiązując krzyżówkę. W ten sposób dzieci nie tylko ćwiczą wymowę, ale też świetnie się przy tym bawią.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W prezentowanej monografii skupiamy się przede wszystkim na wpływie, jaki zachodzące obecnie procesy i ich dynamika mają na osoby z niepełnosprawnościami. Jakie jest życie z niepełnosprawnością w świecie VUCA? Czy doświadczenia izolacji, niepewności jutra i utraty kontroli w trakcie pandemii zmieniły coś w funkcjonowaniu osób z niepełnosprawnością i w ich rzeczywistościach? Czy na skutek pandemii mamy do czynienia z kolejnymi wymiarami wykluczenia? Jakie są sposoby rozwiązywania dylematów codzienności i strategie radzenia sobie osób z niepełnosprawnością z elementami świata VUCA? Jak definiują siebie, tworzą tożsamości i odnajdują swoje miejsce w „płynnej nowoczesności”? Autorzy poszczególnych rozdziałów – naukowcy, praktycy i osoby z niepełnosprawnościami – próbują odpowiedzieć na te pytania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorki koncentrują się na opisie działań praktycznych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz w normie intelektualnej prowadzących do dostrzeżenia osobowości drugiego człowieka z jego mocnymi i słabymi stronami; nie koncentrują się na cechach wynikających z niepełnosprawności czy ponadprzeciętności. Praca może być przydatna zarówno dla młodzieży akademickiej, jak i osób pracujących z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, a także instytucji pomocowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wydajemy sześć numerów w roku. Tematyka pisma obejmuje wszystkie etapy procesu budowlanego. Artykuły zamieszczane są w odpowiednich działach: wnętrza, budowa, instalacje, ogrody. Piszemy m.in. o najnowszych materiałach i technologiach budowlanych, instalacjach elektrycznych, grzewczych, klimatyzacji i wentylacji. Stałe miejsce w czasopiśmie mają tematy związane z urządzaniem i wyposażaniem wnętrz. Poruszamy także tematy związane z projektowaniem i pielęgnacją ogrodów przydomowych. Prezentujemy również nowe produkty pojawiające się na rynku. Mocną stroną pisma jest zamieszczanie przeglądów rynkowych produktów (w każdym wydaniu po kilka). Są to szczególnie cenne materiały dla czytelnika, bo prezentują ofertę wielu producentów (można porównać ceny, parametry itp.). Atutem pisma jest przystępny i zrozumiały język prezentowanych artykułów oraz bogata i atrakcyjna szata graficzna, efektowna, oryginalna okładka i nowe, bardziej czytelne logo. Autorami artykułów są dziennikarze świetnie znający branżę budowlaną i wnętrzarską, a także osoby zawodowo związane z branżą budowlaną i instalacyjną, inżynierowie i projektanci. Redakcja współpracuje również z kilkoma stowarzyszeniami branżowymi, np. Stowarzyszeniem na Rzecz Systemów Ociepleń, Polskim Stowarzyszeniem Gipsu, Stowarzyszeniem Producentów Wełny Mineralnej Szklanej i Skalnej oraz Stowarzyszeniem Polska Wentylacja. Magazyn ukazuje się od 2003 roku. Nakład czasopisma to 15 tys. egzemplarzy, objętość – 60-100 str.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kiedy ludzie nie mają wyboru, życie jest wręcz nie do zniesienia. Ponieważ ilość dostępnych wyborów wzrasta – tak, jak w naszej kulturze konsumpcjonizmu – autonomia, kontrola oraz wyzwolenie wniesione przez tę różnorodność są potężne i pozytywne. Ale, ponieważ ilość wyborów ciągle rośnie, zaczynają pojawiać się negatywne aspekty posiadania wielości wyborów. Kiedy ilość możliwości dalej wzrasta, te negatywy eskalują, aż w końcu jesteśmy nim przeciążeni. W tym miejscu, wybór wcale już nie uwalnia, ale osłabia. Można nawet rzec, że tyranizuje. (Fragment książki) Każdy z nas, każdego dnia konfrontuje się z trudną do oszacowania liczbą mniej lub bardziej istotnych dylematów. Stojąc na rozdrożu, analizujemy alternatywy i wcześniej czy później decydujemy się na wybór jednej opcji, odrzucając pozostałe. Czy jest to wybór najlepszy z możliwych? Czy wzięliśmy pod uwagę dostateczną liczbę alternatyw? Czy czegoś nie przeoczyliśmy? Te i inne pytania drążą umysł przeciętnego decydenta nie tylko przed dokonaniem wyboru, ale także po podjętej decyzji. Nierzadko towarzyszy temu obniżenie nastroju, uczucie rozczarowania i żalu. Czasem wewnętrzne głosy wyrażające wątpliwości nie milkną nawet po wielu latach. Dlaczego tak jest i jak możemy sobie z tym poradzić? Właśnie na tych kwestiach skupił się w Barry Schwartz w swojej książce "Paradoks wyboru". Autor w przystępny sposób wprowadza Czytelnika w meandry psychologicznych mechanizmów podejmowania decyzji, dowodząc, że głównym źródłem trosk i napięć jest nadmiar możliwości wyboru. Z żelazną konsekwencją wykazuje, że aby zwiększyć osobistą satysfakcję związaną z procesem decyzyjnym, należy ograniczać zbiór rozważanych opcji. Książka jest godna polecenia zarówno osobom pasjonującym się psychologią, jak i specjalistom z dziedzin pokrewnych, a więc ekonomistom, socjologom czy badaczom rynku. (Z recenzji dr Pawła Fortuny)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja pozwala spojrzeć na uzależnienia z perspektywy współczesnych teorii naukowych oraz szczegółowo omawia możliwości diagnozy i terapii problemów związanych z używaniem substancji psychoaktywnych. Autor poświęca wiele uwagi różnym formom pomocy osobom zagrożonym uzależnieniem, uzależnionym i ich rodzinom. Wskazuje na zjawiska wspólne dla uzależnień chemicznych i uzależnień behawioralnych, prezentując istotę uzależnienia psychicznego prowadzącego do zachowań nałogowych. Łączy w interesujący sposób wiedzę naukową z doświadczeniem klinicznym psychologa-praktyka. Publikacja skierowana jest zarówno do teoretyków problematyki uzależnień badających to zjawisko, jak też do praktyków zajmujących się organizacją i prowadzeniem szeroko rozumianych działań pomocowych. Treści książki mogą zainteresować zarówno psychologów, pedagogów i resocjalizatorów jak również psychiatrów, terapeutów uzależnień, pracowników socjalnych, pielęgniarki oraz inne osoby odpowiedzialne za pomaganie. Publikacja pomoże także studentom psychologii, pedagogiki społecznej i resocjalizacji w zdobywaniu wiedzy na temat uzależnień.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce przedstawiono rezultaty badań własnych, które umożliwiły ujęcie zagadnień gleboznawczych w ramach regionalizacji fizycznogeograficznej Polski. Uwzględniając granice makroregionów, zaprezentowano charakterystykę podłoża, właściwości użytkowe gleb i udziały procentowe kolejnych kompleksów przydatności rolniczej gruntów ornych. W granicach mezoregionów opisano występowanie oraz położenie w rzeźbie terenu dominujących typów gleb użytków rolnych. Dla porównania makroregionów zaproponowano do powszechnego stosowania indeks ważony kompleksów IWK. Wzór na obliczanie wartości IWK waloryzuje dowolną powierzchnię gruntów ornych na podstawie numerów kompleksu przydatności rolniczej i powierzchni, które zajmują w porównywanych obszarach badań. Monografia zawiera około pięćdziesiąt tysięcy wyników z monitoringu chemizmu gleb ornych Polski prowadzonego przez IUNG w Puławach w latach 1995–2017. Badania zmierzały w kierunku potwierdzenia możliwości oceny chemicznych właściwości poziomów próchnicznych gleb ornych na tle regionalizacji fizycznogeograficznej. W publikacji znajduje się ponad pięćdziesiąt kartogramów, które ilustrują zróżnicowanie wybranych właściwości fizycznych i ogromnej ilości chemicznych parametrów gleb ornych w granicach analizowanych regionów glebowych Polski.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Kartezjusz uważał, że umysł istnieje niezależnie od mózgu. Dzisiaj, prawie czterysta lat po śmierci francuskiego filozofa, nadal nie do końca rozumiemy, jak z elektrycznych i chemicznych procesów zachodzących w mózgu wyłania się umysł. Niniejsza książka przedstawia zarys odpowiedzi, jakie udało się do tej pory na ten temat uzyskać. Mam głęboką nadzieję, że jej lektura zachęci cię do tego, by dowiedzieć się więcej o tym wspaniałym narządzie umysłu, który znajduje się w twojej głowie. Z tekstu Profesor Gary L. Wenk zebrał w tej książce najbardziej podstawowe, a jednocześnie rzetelne i aktualne informacje na temat ludzkiego mózgu, a następnie przedstawił je w języku i formie przystępnych dla czytelnika niespecjalisty. Poszczególne rozdziały zawierają odpowiedzi na następujące pytania: Jak wyewoluował mózg? Co to są emocje? Co to są halucynacje? Jak się uczymy? W jaki sposób nasza dieta wpływa na nasze myślenie i samopoczucie? Co się dzieje ze starzejącym mózgiem? W jaki sposób mózg tworzy wspomnienia? Dlaczego pacjenci z chorobą Alzheimera mają takie kłopoty z pamięcią? Jak leczy się utratę pamięci? Jak leczy się depresję? Dlaczego tak źle śpimy, kiedy mamy depresję? Dlaczego osoby chore na schizofrenię słyszą głosy? Dlaczego jestem uzależniony od kawy? W jaki sposób flora jelitowa wspomaga mózg? Czy przyprawy są dobre dla mózgu? Jak z wiekiem zmienia się sen? Czy istnieją cudowne leki na starzenie się mózgu? Czy mózgi kobiet i mężczyzn różnią się od siebie?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z założeniami teorii równoważenia wielorakich ról, o której pisały m.in. B. Schneider oraz L. J. Waite (2005), między pełnionymi przez osobę rolami może dochodzić do konfliktu lub facylitacji. Pełnienie jednej roli nie pozostaje bez wpływu na realizowanie pozostałych ról (Lachowska, 2012). Role podejmowane w rodzinie (m.in. małżonka, rodzica) mogą być w konflikcie lub wzajemnie się ubogacać. Niniejsza monografia podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie o oblicze współczesnego ojcostwa i charakter ojcowskiego zaangażowania w pełnienie roli rodzicielskiej w odniesieniu do relacji małżeńskiej. Przedstawia zagadnienie małżeńskiej jakości oraz uwarunkowania zadowolenia z małżeństwa w świetle badań psychologicznych. Ukazuje rolę i znaczenie ojca w procesie wychowania oraz skutki jego nieobecności. Prezentuje ojcostwo z perspektywy wybranych teorii psychologicznych. Przedstawia modele ojcostwa i rolę ojca, jaką odgrywa on we współczesnej rodzinie. Książka ukazuje związek między jakością małżeństwa a stylem pełnienia roli ojca oraz stworzoną na podstawie przeprowadzonych badań typologię relacji ojcowskich u mężczyzn ze związków różniących się pod względem małżeńskiej jakości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„BHP w firmie. Bezpieczeństwo i higiena pracy od A do Z” to jedyna taka publikacja dla pracowników służby bhp, która pozwoli stworzyć faktyczne bezpieczeństwo w zakładzie pracy. Można się z niej przede wszystkim dowiedzieć, jak rozmawiać z pracownikami, aby przestrzegali zaleceń, i jak przewidywać ich najbardziej niespodziewane zachowania. W „BHP w firmie. Bezpieczeństwo i higiena pracy od A do Z” znajdują się szczegółowe i zarazem praktyczne omówienia przepisów oraz zasad bhp, których znajomość jest niezbędna w codziennej pracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia prezentuje przygotowanie zarówno samego systemu zarządzania w opiece zdrowotnej, jak i podmiotów do zagrożenia, jakim jest pandemia. W pracy dokonano rozpoznania i oceny polskiego systemu na tle wybranych krajów Unii Europejskiej. Krytycznej ocenie poddano wpływ pandemii na politykę zdrowotną oraz działania podejmowane przez poszczególne rządy w celu łagodzenia skutków COVID-19 zwłaszcza w trakcie pierwszej fali. Próba zebrania danych statystycznych w odniesieniu do ogólnej pojemności zakładów, szacowanej zdolności intensywnej opieki do radzenia sobie ze wzrostem liczby pacjentów oraz wskazanie wydatków w zakresie dodatkowych środków przeznaczonych na służbę zdrowia w czasie pandemii to tylko przykładowe obszary objęte obserwacją statystyczną, umożliwiającą wysunięcie pierwszych wniosków. Ze względu na wielość poruszanych zagadnień i zróżnicowanie poziomu szczegółowości wywód jest prowadzony na dwóch zasadniczych poziomach – regulacji prawnych wprowadzonych w okresie pandemii i realnych problemów zarządczych w obszarze ambulatoryjnej opieki i lecznictwa zamkniętego. Wielość problemów pojawiających się na poszczególnych etapach analizy spowodowała, że pracę ograniczono jedynie do zarysowania zagadnień, ukazując konieczność zmian.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej