Tanajewska Alicja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(80)
Forma i typ
Książki
(77)
Publikacje dydaktyczne
(32)
Publikacje fachowe
(16)
Druki ulotne
(4)
Dostępność
dostępne
(205)
wypożyczone
(26)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(21)
Czytelnia Piła
(17)
Wypożyczalnia Chodzież
(36)
Wypożyczalnia Czarnków
(41)
Wypożyczalnia Trzcianka
(36)
Wypożyczalnia Złotów
(17)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(35)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(5)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(18)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(656)
Krzyżanowski Julian
(625)
Tanajewska Alicja
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(288)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(246)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Reymont Władysław Stanisław
(132)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(126)
Denek Kazimierz
(123)
Elsner Danuta
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Nowak Małgorzata
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(94)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(59)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(75)
Odbiorca
Szkoły specjalne
(19)
Nauczyciele
(16)
Szkoły podstawowe
(16)
Pedagodzy specjalni
(15)
Rodzice
(11)
Terapeuci zajęciowi
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Klasa 1.
(5)
Klasa 2.
(5)
Klasa 3.
(5)
Uczniowie szkół specjalnych
(5)
Logopedzi
(4)
Pedagodzy
(4)
Przedszkola
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Psycholodzy
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele szkół zawodowych
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(34)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(18)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(15)
Nauczanie
(15)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(15)
Czytanie
(12)
Nauczanie początkowe
(11)
Dziecko
(10)
Nauka pisania
(10)
Diagnoza pedagogiczna
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Język polski
(7)
Nauka liczenia
(7)
Pedagogika specjalna
(6)
Język polski (przedmiot szkolny)
(5)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Nauka czytania
(4)
Pisanie
(4)
Programy nauczania
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Samodzielność
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(3)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(3)
Matematyka
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Muzyka
(2)
Oceny opisowe
(2)
Podstawa programowa
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Przyroda
(2)
Sherborne, Veronica (1922-1990)
(2)
Sztuka
(2)
Trudności w czytaniu
(2)
Trudności w uczeniu się
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Freinet, Célestin
(1)
Historia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mowa
(1)
Narkomania
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Programy nauczania szkoły podstawowej specjalnej
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Streszczenie
(1)
Stylistyka
(1)
Sztuka pisania
(1)
Słuch
(1)
Technika
(1)
Techniki Freineta
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Upośledzeni umysłowo
(1)
Upośledzenie lekkie
(1)
Upośledzenie umysłowe
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wywiad
(1)
Wzrok
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(17)
Materiały pomocnicze
(15)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(13)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Programy nauczania początkowego
(8)
Program nauczania
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Poradnik
(5)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Programy nauczania
(3)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Artykuły
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Czasopisma szkolne
(1)
Listy
(1)
Notatka prasowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusze
(1)
Zaproszenia
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Życzenia okolicznościowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(32)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
80 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65443 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: – Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. – Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). – Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować – to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. – Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31478 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalistach pracujących z uczniami z niepełno-sprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, a także studentach pedagogiki specjalnej. Proponowany program umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwala na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiałów, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania. Ze względu na specyfikę zaburzeń w upośledzeniu umysłowym stopnia umiarkowanego układ treści ma charakter spiralny, czyli do poszczególnych cykli tema-tycznych powraca się, aby je pogłębić, zwiększając zakres wiedzy i opanowania umiejętności. Niniejsza publikacja została przygotowana w oparciu o rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 roku oraz z dnia 30 kwietnia 2013 roku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110883 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49972 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40194 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33210 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46540 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65179 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny powstał z myślą o nauczycielach, pedagogach, terapeutach oraz innych specjalistach pracujących na co dzień z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Program zawiera praktyczne informacje i wskazówki dotyczące: zakresu wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania dostosowanych do potrzeb i możliwości każdego ucznia; rodzaju i zakresu zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną; form i metod pracy; form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej; działań wspierających rodziny i bliskich ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107009 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49200 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40270 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45372 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64281 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, czyli takich, podczas których usprawnia się zaburzone funkcje (korekcja) i wspomaga funkcje rozwijające się prawidłowo (kompensacja), aby stały się wsparciem dla tych zaburzonych. Takie działania wzmacniają dalszy rozwój ucznia, a także pomagają w prawidłowym kształtowaniu jego osobowości w sferze emocjonalnej. Do napisania programu wykorzystano wiele materiałów, publikacji oraz doświadczenie zawodowe nauczycieli pracujących z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program został dostosowany do potrzeb dzieci i może być wykorzystany przez nauczycieli, terapeutów i logopedów w pracy z uczniami w klasach I-III oraz IV-VI szkoły podstawowej w ramach zajęć kompensacyjno-korekcyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, rewalidacyjnych, terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 106009 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49528, 48385 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38911 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32232 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45101 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64027 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33714 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej, klas 4-6 oraz gimnazjów, a także nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów, psychologów, pracujących na co dzień z dziećmi z obniżoną normą intelektualną i trudnościami w nauce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105720 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50486 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38844 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32167 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63742 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33716 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 590 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33717 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 591 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programy edukacji dla dzieci i młodzieży... zostały opracowane w oparciu o podstawę programową z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej (MEN) z dnia 23 grudnia 2008 roku. Umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci. Książka składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym zawarte są wybrane definicje upośledzenia umysłowego oraz ogólna charakterystyka uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu znacznym i głębokim. W drugim rozdziale omówiono cele i zadania specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego oraz organizację zajęć rewalidacyjnych, a także zaprezentowano wybrane metody i ćwiczenia charakterystyczne dla pedagogiki specjalnej. W kolejnej części przedstawiono wskazówki dotyczące planowania i konstruowania programów edukacji oraz zaprezentowano przykłady programów edukacji dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. W czwartym rozdziale zebrano przykłady indywidualnych programów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym lub głębokim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106040 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48386 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40280 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32286 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64435 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała z myślą o nauczycielach szkół masowych uczących w klasach IV-VI, klasach integracyjnych, prowadzących zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, rewalidacyjne, edukacyjne z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, pracujących w ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach, a także o osobach z najbliższego otoczenia dzieci - rodzicach i rodzeństwie. Proponowane programy umożliwiają: monitorowanie treści podstawy programowej dla II etapu nauczania; realizowanie podstawy programowej w klasach IV-VI zarówno w ramach obowiązujących zajęć edukacyjnych, jak i zajęć dydaktyczno-wyrównawczych; ułożenie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych w pracy z uczniem. Publikacja została przygotowana w oparciu o rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. z 2012 r. poz. 977) z dnia 30 kwietnia 2013 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107104 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49201 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64669 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta powstała z myślą o nauczycielach klas integracyjnych, ośrodków szkolno-wychowawczych, szkół masowych prowadzących zajęcia rewalidacyjne, a także o specjalistach pracujących na co dzień z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Może być wykorzystana podczas tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim, orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania; uczniów posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, orzekającej o różnego typu trudnościach w nauce oraz zaburzeniach w zachowaniu, wynikających z deficytów rozwojowych. Charakter publikacji umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych, swobodny dobór materiału, metod oraz form pracy wspomagających proces nauczania i wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105795 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48249 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38698 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32118 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64069 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100669 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100670 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37283 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31133 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62511 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami zawiera ramowy i szczegółowy program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W aneksie znajdują się przykładowe miesięczne arkusze obserwacji dziecka sześcioletniego, które są mierzalnym, realnym i efektywnym źródłem informacji z realizacji programu nauczania. Program przeznaczony jest dla nauczycieli uczących: - dzieci z wychowania przedszkolnego, - uczniów z trudnościami w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości oraz umiejętności z edukacji matematycznej, - uczniów objętych zajęciami indywidualnymi w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj.edukacji matematycznej, - uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, - uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, - uczniów z deficytami rozwojowymi w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52905 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42728 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67743 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja ta powstała z myślą o Was - nauczycielach klas integracyjnych, ośrodków szkolno-wychowawczych, szkół masowych prowadzących zajęcia rewalidacyjne; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a także o osobach z najbliższego otoczenia dziecka - rodzicach i rodzeństwie. Programy te mogą być również wykorzystywane przez nauczycieli, którzy uczą dzieci z obniżoną normą intelektualną oraz trudnościami w nauce. Programy są zgodne z podstawą programową z dnia 23 sierpnia 2007. Zawierają treści kształcenia i przewidywane osiągnięcia ucznia ułożone klasami - od I do III. Ponadto w pozycji znajduje się wzór indywidualnych programów edukacyjnych i obszerny opis ich tworzenia. Dla klas 1-3.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107097 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46758 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40256 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30874 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62510 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Przewodnik do kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym obejmuje treści kształcenia zgodne z podstawą programową MEN. Przewodnik jest skierowany do nauczycieli wykorzystujących w swojej pracy karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato. Przewodnik umożliwi nauczycielom: monitorowanie realizacji podstawy programowej uczniów z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym, zaplanowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla swojego ucznia, zapis tematów realizacji zajęć w dziennikach lekcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113113 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33720 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta z pewnością będzie cennym narzędziem w codziennej pracy nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych, a także terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, pedagogów i psychologów pracujących z dziećmi z obniżoną normą intelektualną i trudnościami w nauce. Książka okaże się pomocna podczas tworzenia programu zajęć kompensacyjno-korekcyjnych, programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego. Została ona opracowana w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego z dnia 27 sierpnia 2012 roku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110729 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107011 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49202 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39655 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32435 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45333 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64292 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany przewodnik dla nauczyciela odnosi się do treści nauczania zawartych w publikacjach Alicji Tanajewskiej, Renaty Naprawy i Doroty Kołodziejskiej Śladami pór roku. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną, cz. 1 (Jesień), 2 (Zima), 3 (Wiosna), 4 (Lato). Przewodnik umożliwi nauczycielom: monitorowanie realizacji podstawy programowej uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym; zaplanowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla swojego ucznia oraz zapis tematów realizacji zajęć w dziennikach lekcyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51656 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41547 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114119 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany przewodnik dla nauczyciela odnosi się do treści nauczania zawartych w publikacjach Alicji Tanajewskiej i Renaty Naprawy "Uczę się czytać, pisać i liczyć. Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi", cz. 1-4. Jest skierowany do nauczycieli uczących: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. Przewodnik umożliwi nauczycielom zapis tematów zajęć w dziennikach lekcyjnych oraz monitorowanie realizacji podstawy programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115099 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51615 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34536 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68074 P 4,1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej