Afazja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(77)
Forma i typ
Książki
(74)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Artykuły
(3)
Druki ulotne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(150)
wypożyczone
(30)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(35)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(24)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(28)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(24)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(32)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(14)
Czytelnia Wągrowiec
(12)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(5)
Paluch Anna
(5)
Szłapa Katarzyna
(5)
Tomasik Iwona
(5)
Wrzesiński Sławomir
(5)
Mikosza Lucyna
(4)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(3)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(3)
Milewski Stanisław
(3)
Panaś Regina
(3)
Pąchalska Maria
(3)
Balejko Antoni
(2)
Bobryk Jerzy
(2)
Herzyk Anna
(2)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Kurcz Ida
(2)
Kułaga Karolina
(2)
Kądzielawa Danuta
(2)
Manicki Krystian
(2)
Maruszewski Mariusz
(2)
Miechowska Anna
(2)
Mierzejewska Halina
(2)
Nowis-Zalewska Małgorzata
(2)
Panasiuk Jolanta
(2)
Pastuszek-Lipińska Barbara
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szumska Jadwiga
(2)
Tarkowski Zbigniew
(2)
Wnukowska Katarzyna
(2)
Żulewska Justyna
(2)
Bakiera Lucyna
(1)
Borkowska-Gaertig Danuta
(1)
Czapla Joanna
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Dawidziuk Aleksander
(1)
Der-Staszewska Barbara
(1)
Domagała Aneta
(1)
Jankowska Małgorzata. (logopeda)
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kania Józef Tadeusz
(1)
Klimkowski Marceli
(1)
Kordyl Zofia
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Krajewska Małgorzata
(1)
Krzemińska Marcelina
(1)
Kuz Iwona
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Nowacki Zenon
(1)
Nowakowska Maria
(1)
Olszewska Agnieszka
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Przesmycka-Kamińska Joanna
(1)
Przybysz-Piwko Marta
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Radwańska Anna
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szewczyk Sara
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Tłokiński Waldemar
(1)
Wydawnictwo Harmonia
(1)
Załęska Sławomira
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łuria Aleksander
(1)
Żerko Natalia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(77)
Język
polski
(73)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Logopedzi
(14)
Nauczyciele
(5)
Chorzy z afazją
(4)
Terapeuci
(4)
Psycholodzy
(3)
Rodzice
(3)
Pedagodzy
(2)
Lekarze
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neurolodzy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3059)
Nauczanie
(2981)
Dziecko
(2710)
Literatura polska
(2308)
Afazja
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2174)
Poezja polska
(2113)
Wychowanie
(1994)
Matematyka
(1989)
Nauczanie początkowe
(1771)
Szkolnictwo
(1753)
Uczniowie
(1691)
Młodzież
(1640)
Rodzina
(1548)
Wychowanie w rodzinie
(1526)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1462)
Pedagogika
(1393)
Wychowanie przedszkolne
(1336)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Dzieci
(1091)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1073)
Język angielski
(1034)
Sztuka
(1013)
Zarządzanie
(980)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(958)
Kobieta
(916)
Psychologia
(912)
Kultura
(897)
Uczucia
(895)
Oświata
(869)
Psychoterapia
(853)
Literatura
(846)
Język niemiecki
(824)
Publicystyka polska
(818)
Osobowość
(788)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(765)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(727)
Chemia
(700)
Rodzice
(686)
Kształcenie
(675)
Mowa
(667)
Gry i zabawy
(626)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(612)
Internet
(607)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(601)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(584)
Edukacja medialna
(580)
Biologia
(577)
Relacje międzyludzkie
(575)
Przemoc w szkole
(572)
Alkoholizm
(568)
Gry edukacyjne
(558)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Komunikacja społeczna
(543)
Metody nauczania
(542)
Etyka
(536)
Agresywność
(533)
Socjologia
(533)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(525)
Biblioterapia
(524)
Technika
(518)
Autyzm
(506)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(499)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(487)
Nauka
(481)
Zachowanie
(477)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Postawy
(466)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Promocja czytelnictwa
(442)
Narkomania
(437)
Historia (przedmiot szkolny)
(434)
Pomoce dydaktyczne
(431)
Przyroda
(426)
Wychowanie seksualne
(419)
Patologia społeczna
(413)
Przedszkola
(413)
Polityka międzynarodowa
(411)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(19)
Monografia
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Encyklopedie
(2)
Poradniki
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Studium przypadku
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Medycyna i zdrowie
(9)
Językoznawstwo
(5)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Meritum
(1)
Poradnik Językowy
(1)
77 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Monografia traktuje o biologicznych podstawach nabywania języka ze szczególnym zwróceniem uwagi na odbiór i przetwarzanie informacji językowych, także w zależności od lateralizacji słuchowej w przypadku osób z uszkodzonym słuchem. Podkreślono rolę języka w rozwoju funkcji poznawczych małego dziecka, jak i budowaniu tożsamości i możliwości samorealizacji na różnych polach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114072 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42607 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43984 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem wieloletnich doświadczeń Autorek, na co dzień zajmujących się terapią dzieci afatycznych. Zasadniczą część książki stanowi skala, będąca konkretną propozycją sposobu zbierania materiału służącego do oceny sprawności językowej i komunikacyjnej dziecka z zaburzonym rozwojem mowy. Z pozycji praktyków, Autorki dzielą się również swoimi przemyśleniami na temat trudności związanych z diagnozowaniem i opisem afazji. Ich badania opierają się na obserwacji zachowań dziecka sytuacji celowo zorganizowanej. Za pomocą materiałów werbalnych i graficznych, starają się one stworzyć sytuację eksperymentalną, w miarę możliwości naturalną, po to, by sprowokować reakcję dziecka, zarejestrować je i ocenić. W książce zostały poruszone problemy rzadko omawiane w literaturze logopedycznej. Zasadniczym jej celem jest ułatwienie logopedom - praktykom diagnozy i planowania terapii dzieci afatycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108360 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39345 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64732 P 3, 5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem wieloletnich doświadczeń autorek, na co dzień zajmujących się terapią dzieci afatycznych. Zasadniczą część książki stanowi skala, będąca konkretną propozycją sposobu zbierania materiału służącego do oceny sprawności językowej i komunikacyjnej dziecka z zaburzonym rozwojem mowy. Z pozycji praktyków, autorki dzielą się również swoimi przemyśleniami na temat trudności związanych z diagnozowaniem i opisem afazji. Ich badania opierają się na obserwacji zachowań dziecka sytuacji celowo zorganizowanej. Za pomocą materiałów werbalnych i graficznych, starają się one stworzyć sytuację eksperymentalną, w miarę możliwości naturalną, po to, by sprowokować reakcję dziecka, zarejestrować je i ocenić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46926 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest wynikiem pracy zespołu osób od wielu lat zajmujących się problematyką dzieci afatycznych. Specyficzne zaburzenie, dotyczące głównie rozwoju mowy i sprawności językowej, o którym mowa w podręczniku, ma istotny wpływ na proces uczenia się dziecka. W różnym stopniu ujawnia się w toku rozwoju dziecka, towarzysząc mu zwykle przez całe życie. Wiedza o niedokształceniu mowy o typie afazji (specyficznym zaburzeniu języka) jest nie wystarczająco rozpowszechniona wśród rodziców i nauczycieli Ich rolą nie jest diagnozowanie, to pozostawiamy specjalistom. Natomiast to oni zwykle jako pierwsi zauważają trudności dziecka i w głównej mierze wspierają je na co dzień. Prezentowany poradnik jest próbą dialogu specjalistów z nauczycielami i rodzicami. Autorki dążyły do stworzenia przejrzystego i czytelnego obrazu dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji. Bardzo cennym fragmentem poradnika jest materiał przygotowany przez rodziców, którzy założyli i prowadzą Fundację dla Osób z Afazją „Wyrazić siebie”. Ta część poradnika jest niezależna. Głos rodziców jest dowodem ich zaangażowania w działania na rzecz poprawy warunków oraz możliwości diagnozy, terapii i edukacji ich dzieci. Zdajemy sobie sprawę, że niniejsza publikacja nie rozwiąże wszystkich dotkliwych, praktycznych problemów związanych z nauczaniem i wspieraniem uczniów z tym zaburzeniem. Liczymy jednak na to, iż w niewielkim choćby stopniu pozwoli zrozumieć trudności dzieci i nauczyć się dostrzegać ich mocne strony. Wiemy przecież, że chcąc dziecku pomóc, musimy je poznać, zrozumieć i zaakceptować. Anna Paluch Ze Wstępu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41327 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34308 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47762 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obszerna rozprawa nosi znamiona solidnej (w wielu fragmentach wręcz erudycyjnej) monografii, która podejmuje problematykę tekstologiczną (tekstu zaburzonego, kontekstu i metatekstu) z perspektywy afazjologicznej i neurologopedycznej w sposób holistyczny, łącząc umiejętnie dane dotyczące teorii i praktyki logopedycznej. Tym samym nawiązuje do wcześniejszych znakomitych artykułów, rozpraw i opracowań Autorki. Wiele wątków a aspektów Jolanta Panasiuk rozwija w sposób nowatorski, kreatywny, wskazujący na najnowsze europejskie i światowe tendencje w interpretacji faktów i zjawisk afazjologicznych (w duchu socjologii i psychologii humanistycznej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język a komunikacja w afazji / Jolanta Panasiuk. - Wydanie II - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2022. - 402, [1] strona : wykresy ; 24 cm.
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 29)
Monografia Jolanty Panasiuk ma walory, które dotyczą nie tylko bogatego materiału badawczego, ale też nowoczesnego podejścia do zagadnień opisu zaburzeń mowy u osób po uszkodzeniach lewej półkuli mózgu. Autorka wyszła poza ramy lingwistycznej analizy zaburzeń afatycznych z konstatacją miejsca uszkodzenia w ośrodkowym układzie nerwowym, które to podejście dominowało w prowadzonych badaniach klinicznych. Przedmiotem rozważań nie jest jedynie afazja, lecz człowiek z poważnym defektem mowy. Autorka należy do pierwszych badaczy w kraju, którzy podjęli kierunek badań zainicjowany przez Olivera Sacksa w 1979 r. w odniesieniu do pacjentów psychiatrycznych w Anglii i Aleksandra R. Łurię w Rosji z początkiem lat 70. ubiegłego wieku w odniesieniu do chorych neurologicznie. Monografia Jolanty Panasiuk ma walory, które dotyczą nie tylko bogatego materiału badawczego, ale też nowoczesnego podejścia do zagadnień opisu zaburzeń mowy u osób po uszkodzeniach lewej półkuli mózgu. Autorka wyszła poza ramy lingwistycznej analizy zaburzeń afatycznych z konstatacją miejsca uszkodzenia w ośrodkowym układzie nerwowym, które to podejście dominowało w prowadzonych badaniach klinicznych. Przedmiotem rozważań nie jest jedynie afazja, lecz człowiek z poważnym defektem mowy. Autorka należy do pierwszych badaczy w kraju, którzy podjęli kierunek badań zainicjowany przez Olivera Sacksa w 1979 r. w odniesieniu do pacjentów psychiatrycznych w Anglii i Aleksandra R. Łurię w Rosji z początkiem lat 70. ubiegłego wieku w odniesieniu do chorych neurologicznie. Jolanta Panasiuk w badaniach odeszła od statycznego pojmowania afazji i zanalizowała to zjawisko dynamicznie w ujęciu rozwojowym. To pozwoliło Jej spojrzeć na osobę z uszkodzeniem mózgu, która podejmuje próby radzenia sobie w codziennych sytuacjach życiowych, przezwyciężania trudności w komunikowaniu się z otoczeniem. Opisała również problemy osób chorych w spostrzeganiu i ocenie ich sytuacji, wskazała na braki w rozumieniu emocji, motywacji i kontroli własnych zachowań. Dzięki takiemu podejściu konstatowała różnice w zachowaniach wielu chorych, niezależnie od natężenia zaburzeń mowy. [...] Autorka jest także świadoma, że stan funkcjonalny badanych osób nie jest trwały, może być modyfikowany przez różne czynniki dodatkowe: organiczne, psychologiczne, sytuacyjne. Dlatego chorych badała w przedziale kilku tygodni, kilku miesięcy, a nawet kilku lat. Takie podejście ma uzasadnienie w postępach neurofizjologów, psychofarmakologów, neurologów, którzy dokumentują znaczenie plastyczności ośrodkowego układu nerwowego oraz mechanizmów adaptacyjnych, decydujących o kompensacji zaburzeń, co jest wyznacznikiem skuteczności oddziaływań rehabilitacyjnych logopedów, neuropsychologów i neuropsychiatrów. Z recenzji prof. dra hab. Marcelego Klimowskiego Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49444 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja : odbudowa komunikacji : ćwiczenia językowe. Zeszyt 1 / Regina Panaś. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2020. - 64 stron, [2] karty tablic : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Seria "Afazja. Odbudowa komunikacji. Ćwiczenia językowe" to propozycja zarówno dla terapeutów, jak i dla rodzin osób z zaburzeniami percepcji i ekspresji mowy, pamięci i koncentracji uwagi. Publikacja powstała, by nieść pomoc osobom, które utraciły zdolność pełnej komunikacji językowej na skutek zaburzeń funkcji mózgowych. Zaproponowany podział materiału w obrębie zeszytów ułatwia indywidualizację ćwiczeń oraz pracę na różnych poziomach funkcjonowania osób dotkniętych afazją. Zeszyt 1 zawiera ćwiczenia z materiałem ilustracyjnym ułatwiającym pacjentowi powiązanie wyrazów z właściwą osobą lub czynnością, umożliwiając tym samym podjęcie pierwszych kroków w procesie odbudowy kompetencji językowej. Seria składa się z trzech zeszytów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118038 (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Seria "Afazja. Odbudowa komunikacji. Ćwiczenia językowe" to propozycja zarówno dla terapeutów, jak i dla rodzin osób z zaburzeniami percepcji i ekspresji mowy, pamięci i koncentracji uwagi. Publikacja powstała, by nieść pomoc osobom, które utraciły zdolność pełnej komunikacji językowej na skutek zaburzeń funkcji mózgowych. Zaproponowany podział materiału w obrębie zeszytów ułatwia indywidualizację ćwiczeń oraz pracę na różnych poziomach funkcjonowania osób dotkniętych afazją. Zeszyt 2 stanowi kolejny krok w terapii. Zawiera zadania dotyczące tematyki bliskiej pacjentowi, materiał ćwiczeniowy nie jest już jednak poparty ilustracjami. Wspiera proces tworzenia lub uzupełniania zwrotów i zdań. Seria składa się z trzech zeszytów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118039 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seria "Afazja. Odbudowa komunikacji. Ćwiczenia językowe" to propozycja zarówno dla terapeutów, jak i dla rodzin osób z zaburzeniami percepcji i ekspresji mowy, pamięci i koncentracji uwagi. Publikacja powstała, by nieść pomoc osobom, które utraciły zdolność pełnej komunikacji językowej na skutek zaburzeń funkcji mózgowych. Zaproponowany podział materiału w obrębie zeszytów ułatwia indywidualizację ćwiczeń oraz pracę na różnych poziomach funkcjonowania osób dotkniętych afazją. Zeszyt 3 zawiera zadania o najwyższym stopniu trudności. Zebrano w nim ćwiczenia pomagające wprowadzić w świat pojęć abstrakcyjnych i posiadające znaczenie przenośne. Seria składa się z trzech zeszytów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118040 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia jest poświęcona Melodic Intonation Therapy (MIT) - metodzie wspierającej terapię mowy u osób cierpiących na zaburzenia mowy spowodowane nieprawidłowościami w pracy ośrodkowego układu nerwowego. Skierowana jest do osób zainteresowanych oddziaływaniem muzyki na człowieka, jego rozwój poznawczy i emocjonalny, na rozwój funkcji językowych i komunikacyjnych, a także mechanizmami tego wpływu w kontekście użyteczności muzyki w terapii zaburzeń mowy i zaburzeń komunikacyjnych. Każdy z rozdziałów poprzedzony jest wprowadzeniem, które zawiera definicje oraz klasyfikacje dotyczące zagadnień poruszanych w publikacji. W pierwszym przedstawiono cele i założenia badań własnych oraz projektu, w którego ramach powstała monografia. W drugim zaprezentowano metodę oraz twierdzenia leżące u jej podstaw, a także historię jej powstania. W trzecim opisano oddziaływanie metody MIT z uwzględnieniem różnych perspektyw, tj. neuronaukowej, psychologicznej oraz językoznawczej, w tym aspektów psycholingwistycznych oraz językoznawstwa naturalnego. Dokonano analizy czynników leczących w MIT, biorąc pod uwagę różne aspekty muzyki oraz obserwacje własne, współpracowników i naukowców zajmujących się badaniem skuteczności metody oraz zakresu jej oddziaływania. W czwartym przedstawiono profile pacjentów, uwzględniając charakterystyki poszczególnych osób uczestniczących w projekcie, metodologię pracy badawczej, trudności oraz indywidualne potrzeby poszczególnych pacjentów. Omówiono także te obszary i zaburzenia mowy, które objęte były interwencją w projekcie. Ponadto zaprezentowano metodologię pracy oraz przebieg projektu badawczego, jak również opis wyników badań. W rozdziale piątym opisano przebieg projektu, a w ostatnim zamieszczono dyskusję na temat rezultatów badań, podsumowanie poczynionych analiz oraz wnioski. Rozdział ten zawiera także opis ograniczeń projektu i krótkie zestawienie badań, które powinny być przeprowadzone w przyszłości w celu uzyskania odpowiedzi na pytania dotyczące kwestii wciąż budzących kontrowersje. Książka zawiera materiały opublikowane bądź obecnie poddawane recenzji w redakcjach kilku czasopism naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110070 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Melodic Intonation Therapy : metoda pracy z osobami cierpiącymi na zaburzenia mowy / Barbara Pastuszek-Lipińska. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015. - 140, [1] s. ; 24 cm.
Monografia jest poświęcona Melodic Intonation Therapy (MIT) - metodzie wspierającej terapię mowy u osób cierpiących na zaburzenia mowy spowodowane nieprawidłowościami w pracy ośrodkowego układu nerwowego. Skierowana jest do osób zainteresowanych oddziaływaniem muzyki na człowieka, jego rozwój poznawczy i emocjonalny, na rozwój funkcji językowych i komunikacyjnych, a także mechanizmami tego wpływu w kontekście użyteczności muzyki w terapii zaburzeń mowy i zaburzeń komunikacyjnych. Każdy z rozdziałów poprzedzony jest wprowadzeniem, które zawiera definicje oraz klasyfikacje dotyczące zagadnień poruszanych w publikacji. W pierwszym przedstawiono cele i założenia badań własnych oraz projektu, w którego ramach powstała monografia. W drugim zaprezentowano metodę oraz twierdzenia leżące u jej podstaw, a także historię jej powstania. W trzecim opisano oddziaływanie metody MIT z uwzględnieniem różnych perspektyw, tj. neuronaukowej, psychologicznej oraz językoznawczej, w tym aspektów psycholingwistycznych oraz językoznawstwa naturalnego. Dokonano analizy czynników leczących w MIT, biorąc pod uwagę różne aspekty muzyki oraz obserwacje własne, współpracowników i naukowców zajmujących się badaniem skuteczności metody oraz zakresu jej oddziaływania. W czwartym przedstawiono profile pacjentów, uwzględniając charakterystyki poszczególnych osób uczestniczących w projekcie, metodologię pracy badawczej, trudności oraz indywidualne potrzeby poszczególnych pacjentów. Omówiono także te obszary i zaburzenia mowy, które objęte były interwencją w projekcie. Ponadto zaprezentowano metodologię pracy oraz przebieg projektu badawczego, jak również opis wyników badań. W rozdziale piątym opisano przebieg projektu, a w ostatnim zamieszczono dyskusję na temat rezultatów badań, podsumowanie poczynionych analiz oraz wnioski. Rozdział ten zawiera także opis ograniczeń projektu i krótkie zestawienie badań, które powinny być przeprowadzone w przyszłości w celu uzyskania odpowiedzi na pytania dotyczące kwestii wciąż budzących kontrowersje. Książka zawiera materiały opublikowane bądź obecnie poddawane recenzji w redakcjach kilku czasopism naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40204 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazjologia / Maria Pąchalska. - Wyd. 1 -2 dodr. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2011. - 414, [1] s. : faks., fot., nuty, portr., rys., wykr., err. ; 24 cm
Temat
Praca podejmuje zagadnienia związane z zaburzeniami organizacji funkcji w korze mózgowej zwanymi afazją, problematykę zjawisk afatycznych, struktury procesu terapeutycznego oraz metody rehabilitacyjne, w tym także nowatorskie, autorskie programy rehabilitacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazjologia / Maria Pąchalska. - Wyd. 1 -3 dodr. - Warszawa ; Kraków : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 414, [1] s. : faks., fot., nuty, portr., rys., wykr., err. ; 24 cm.
Praca podejmuje zagadnienia związane z zaburzeniami organizacji funkcji w korze mózgowej zwanymi afazją, problematykę zjawisk afatycznych, struktury procesu terapeutycznego oraz metody rehabilitacyjne, w tym także nowatorskie, autorskie programy rehabilitacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40500 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. W tomie drugim autorka omawia problemy związane z wyższymi funkcjami, takimi jak myślenie, mowa i język, tożsamość i osobowość oraz trudności z reintegracją pacjenta po urazie mózgu w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ISSN 0239-6661 ; 428. Prace Psychologiczne ISSN 0137-110X ; XII)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33926 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34232 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: – wzrokową, – słuchowo-językową, – koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem. W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115071 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51791 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41669 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34530 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47883 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66703 P 1,5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej