Czytanie ze zrozumieniem
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(71)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Artykuły
(11)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(102)
wypożyczone
(14)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(29)
Wypożyczalnia Chodzież
(28)
Wypożyczalnia Czarnków
(11)
Wypożyczalnia Trzcianka
(13)
Wypożyczalnia Złotów
(18)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(12)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(3)
Autor
Nowak Grażyna Małgorzata
(5)
Barańska Małgorzata
(4)
Kurdziel Marta
(4)
Bladowska Joanna
(3)
Dudek Sandra
(3)
Jakrzewska Dominika
(3)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(3)
Kamińska Dominika
(3)
Ślęzak-Stachulak Alicja
(3)
Hinz Magdalena
(2)
Klimkiewicz Danuta
(2)
Król Anna
(2)
Maciągowska Agata
(2)
Melnik Aleks
(2)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka
(2)
Patrzałek Tadeusz
(2)
Płaszewska Bożena
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Zagnińska Maria
(2)
Łojewska Aleksandra
(2)
Adryjanek Anna
(1)
Astramowicz Marzena
(1)
Baszczak Janusz
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Burzyńska-Kupisz Małgorzata
(1)
Bąk Janusz
(1)
Błaszczak Amanda
(1)
Deman Isabelle
(1)
Dłużniewska Agnieszka (pedagogika)
(1)
Finkstein Anna
(1)
Giedrojć Magdalena
(1)
Giełdon Grażyna
(1)
Grabowska Lucyna
(1)
Grelowska S
(1)
Harackiewicz Katarzyna
(1)
Jabłoński Sławomir
(1)
Jakacka Ewa
(1)
Jasiński Aleksander
(1)
Jaśkowska Ewa
(1)
Jaśkowski Piotr
(1)
Juda-Mieloch Małgorzat
(1)
Jurewicz Monika
(1)
Jurkiewicz Agata
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Korendo Marta
(1)
Korolczuk Katarzyna
(1)
Kozieł Jacek
(1)
Kołat Anna
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Kęsek-Leśniewska Natalia
(1)
Leduchowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Malczewska Jolanta
(1)
Mazur-Wasylkowska Matylda
(1)
Mickiewicz Janina
(1)
Mitulska Wiesława
(1)
Molicka Maria
(1)
Nowacki Piotr (1979- )
(1)
Ober Jan
(1)
Olender Maciej
(1)
Pelc Maria
(1)
Pietras D
(1)
Polańska Jolanta
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Popiela Maria
(1)
Połeć Monika
(1)
Romeyko-Hurko Barbara
(1)
Sirak-Stopińska Katarzyna
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Stadtmüller Ewa
(1)
Stolarek B
(1)
Studzińska Joanna
(1)
Surdej Andrzej
(1)
Surdej Beata
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Umińska Agnieszka
(1)
Vardanian Suren
(1)
Wach Katarzyna
(1)
Włodarczyk G
(1)
Zakrzewska Barbara
(1)
Zalewski Leszek
(1)
Zawilska Małgorzata
(1)
Zioła-Zemczak Katarzyna
(1)
Ziętara Renata
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(70)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(70)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(10)
6-8 lat
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Dzieci
(4)
Klasa 8.
(4)
0-5 lat
(3)
Nauczyciele
(3)
Biblioterapeuci
(2)
Coachowie
(2)
Dorośli
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 7.
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Rodzice
(2)
13-18 lat
(1)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 6.
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Poziom nauczania Szkoły ponadpostawowe
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3058)
Nauczanie
(2977)
Dziecko
(2710)
Literatura polska
(2310)
Czytanie ze zrozumieniem
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2172)
Poezja polska
(2113)
Matematyka
(1989)
Wychowanie
(1988)
Nauczanie początkowe
(1769)
Szkolnictwo
(1751)
Uczniowie
(1682)
Młodzież
(1626)
Rodzina
(1538)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1447)
Pedagogika
(1392)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1071)
Dzieci
(1066)
Język angielski
(1033)
Sztuka
(1012)
Zarządzanie
(979)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(958)
Kobieta
(910)
Psychologia
(909)
Kultura
(896)
Uczucia
(885)
Oświata
(868)
Literatura
(849)
Psychoterapia
(839)
Język niemiecki
(825)
Publicystyka polska
(818)
Osobowość
(787)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(761)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(728)
Chemia
(700)
Rodzice
(681)
Kształcenie
(672)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(621)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(610)
Internet
(606)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(596)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(586)
Biologia
(578)
Edukacja medialna
(578)
Przemoc w szkole
(571)
Alkoholizm
(566)
Gry edukacyjne
(558)
Relacje międzyludzkie
(557)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Metody nauczania
(542)
Komunikacja społeczna
(541)
Etyka
(535)
Socjologia
(532)
Agresywność
(531)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(524)
Biblioterapia
(523)
Technika
(518)
Autyzm
(504)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(498)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(486)
Nauka
(480)
Zachowanie
(476)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Postawy
(465)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Narkomania
(434)
Historia (przedmiot szkolny)
(433)
Promocja czytelnictwa
(432)
Pomoce dydaktyczne
(431)
Przyroda
(420)
Wychowanie seksualne
(419)
Patologia społeczna
(413)
Polityka międzynarodowa
(411)
Przedszkola
(410)
Temat: dzieło
Katarynka
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(21)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Materiały pomocnicze
(7)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(7)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Sprawdziany i testy do nauczania początkowego
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(2)
Poradnik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Sprawdziany i testy dla szkół podstawowych
(1)
Wiersze
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(28)
Językoznawstwo
(7)
Literaturoznawstwo
(6)
Psychologia
(5)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Polonistyka
(4)
Charaktery
(2)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(1)
71 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Abrakadabra! Czytam! to zestaw prostych czytanek oraz ćwiczeń funkcji poznawczych skierowany do wszystkich dzieci: tych z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych, komunikacji językowej, a także tych, które objęte są wczesną nauką czytania lub chcą opanować czytanie metodą sylabową. Dzięki niemu dzieci, które poznały już sylaby i potrafią je odczytać, mogą zacząć czytać proste teksty. Czytanki zbudowane są z sylab otwartych, co ma ułatwić dzieciom czytanie, ponadto we wszystkich tekstach został zaznaczony podział wyrazów na sylaby. Czytanki są zapisane czcionką bezszeryfową, a dodatkowym ułatwieniem jest zapis dużej litery i z kropką. Ćwiczenia zostały tak skonstruowane, by dorosły miał możliwość dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Wykonując zadania, dziecko poprawi technikę czytania, czytanie ze zrozumieniem, podniesie poziom rozumienia pytań, usprawni umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań i formułowania odpowiedzi na pytania. Praca z materiałem wyrazowym i obrazkowym będzie też okazją do wzbogacania słownictwa oraz poprawnego wypowiadania się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116654 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Abrakadabra! Czytam!" to zestaw prostych czytanek oraz ćwiczeń funkcji poznawczych skierowany do wszystkich dzieci: tych z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych, komunikacji językowej, a także tych, które objęte są wczesną nauką czytania lub chcą opanować czytanie metodą sylabową. Dzięki niemu dzieci, które poznały już sylaby i potrafią je odczytać, mogą zacząć czytać proste teksty.Czytanki zbudowane są z sylab otwartych, co ma ułatwić dzieciom czytanie, ponadto we wszystkich tekstach został zaznaczony podział wyrazów na sylaby. Czytanki są zapisane czcionką bezszeryfową, a dodatkowym ułatwieniem jest zapis dużej litery i z kropką. Ćwiczenia zostały tak skonstruowane, by dorosły miał możliwość dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Wykonując zadania, dziecko poprawi technikę czytania, czytanie ze zrozumieniem, podniesie poziom rozumienia pytań, usprawni umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań i formułowania odpowiedzi na pytania. Praca z materiałem wyrazowym i obrazkowym będzie też okazją do wzbogacania słownictwa oraz poprawnego wypowiadania się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja to zestaw tekstów przygotowanych dla uczniów chcących usprawnić umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz zagrożonych dysleksją, którzy na drodze zdobywania tej umiejętności napotkali trudności i niekiedy bardzo niechętnie czytają. Teksty powstały dzięki analizie dziecięcych zainteresowań, abstrahują od czytanek elementarzowych, lektur, wydarzeń szkolnych. Poznając sekrety dzikich zwierząt, spotykamy się na neutralnym gruncie. Każdy tekst został opatrzony zestawem ćwiczeń językowych, ortograficznych, gramatycznych, rozwijających pamięć, koncentrację, mowę i myślenie. Teksty doskonale uzupełnią zajęcia szkolne, terapeutyczne, rewalidacyjne oraz pracę domową uczniów z rodzicami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117228, 117160 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49172 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67973 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ortograffiti. Czytanie ze zrozumieniem (rz-ż, u-ó) opiera się na materiale wyrazowym skoncentrowanym wokół pisowni rz i ż oraz u i ó. Publikacja zawiera ćwiczenia rozwijające umiejętność czytania, kształci rozumienie czytanego tekstu oraz doskonalą funkcje słuchowo-językowe (percepcję słuchową). Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest kluczową kompetencją wymaganą podczas wszystkich egzaminów. Po każdym tekście następuje pięć ćwiczeń oznaczonych odpowiednim piktogramem, pomagających uczniowi lepiej zrozumieć tekst według czterech poziomów rozumienia: na poziomie dosłownym uczeń odnajduje i wydobywa to, co jest w tekście na poziomie interpretacyjnym – zauważa związki przyczynowo-skutkowe wynikające z tekstu, ale nie wskazane w nim bezpośrednio na poziomie krytycznym – odnosi się do własnych ocen i doświadczeń na poziomie twórczym tekst staje się dla ucznia inspiracją do nowego działania. Bardzo pomocne dla wszystkich uczniów mających trudności w czytaniu i pisaniu są ćwiczenia słuchowe. W zestawach ćwiczeń słuchowych znalazły się takie, które wszechstronnie doskonalą wrażliwość słuchową (uwaga słuchowa, zainteresowanie dźwiękami, rozróżnianie dźwięków, ich natężenia, wysokości, czasu trwania oraz ilości), słuch fonemowy, umiejętności fonologiczne oraz pamięć słuchową. Na końcu zeszytu zamieszczono cztery dyktanda bazujące na słownictwie z zakresu ćwiczonych trudności ortograficznych. Stanowią one doskonałą okazję do sprawdzenia stopnia opanowania tych trudności. Przy każdym ćwiczeniu słuchowym i dyktandzie umieszczono kod QR do nagrania, aby uczeń mógł je sprawnie odnaleźć i odtworzyć. Czytają profesjonalni aktorzy, wykwalifikowani do pracy z dziećmi i młodzieżą. Dla młodzieży 13-18 lat. opiera się na materiale wyrazowym skoncentrowanym wokół pisowni ch i h, rz i ż, ji i ii. Publikacja zawiera ćwiczenia rozwijające umiejętność czytania, kształci rozumienie czytanego tekstu oraz doskonalą funkcje słuchowo-językowe (percepcję słuchową). Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest kluczową kompetencją wymaganą podczas wszystkich egzaminów. Po każdym tekście następuje pięć ćwiczeń oznaczonych odpowiednim piktogramem, pomagających uczniowi lepiej zrozumieć tekst według czterech poziomów rozumienia: na poziomie dosłownym uczeń odnajduje i wydobywa to, co jest w tekście na poziomie interpretacyjnym – zauważa związki przyczynowo-skutkowe wynikające z tekstu, ale nie wskazane w nim bezpośrednio na poziomie krytycznym – odnosi się do własnych ocen i doświadczeń na poziomie twórczym tekst staje się dla ucznia inspiracją do nowego działania. Bardzo pomocne dla wszystkich uczniów mających trudności w czytaniu i pisaniu są ćwiczenia słuchowe. W zestawach ćwiczeń słuchowych znalazły się takie, które wszechstronnie doskonalą wrażliwość słuchową (uwaga słuchowa, zainteresowanie dźwiękami, rozróżnianie dźwięków, ich natężenia, wysokości, czasu trwania oraz ilości), słuch fonemowy, umiejętności fonologiczne oraz pamięć słuchową. Na końcu zeszytu zamieszczono cztery dyktanda bazujące na słownictwie z zakresu ćwiczonych trudności ortograficznych. Stanowią one doskonałą okazję do sprawdzenia stopnia opanowania tych trudności. Przy każdym ćwiczeniu słuchowym i dyktandzie umieszczono kod QR do nagrania, aby uczeń mógł je sprawnie odnaleźć i odtworzyć. Czytają profesjonalni aktorzy, wykwalifikowani do pracy z dziećmi i młodzieżą. Dla młodzieży 13-18 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118000 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48157 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monika Jurewicz, doktor nauk humanistycznych, absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, adiunkt w Katedrze Edukacji i Kultury Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Autorka publikacji poświęconych uwarunkowaniom edukacji szkolnej dziecka oraz funkcjonowania nauczyciela w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-pedagogicznej. Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest niezbędnym elementem procesu uczenia się, jak również ważną potrzebą we współczesnym społeczeństwie. Jaki jest poziom opanowania czytania ze zrozumieniem przez uczniów szkół podstawowych? Czy istnieje zależność pomiędzy stopniem opanowania tej kompetencji a uwarunkowaniami rodzinnymi? Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na te i inne kluczowe pytania, poszukując zależności między stopniem opanowania tej kompetencji a warunkami społeczno-kulturowymi i ekonomicznymi. Pokazuje, że choć czytanie ze zrozumieniem jest umiejętnością złożoną i uwarunkowaną wieloma czynnikami (m.in. indywidualnymi i pedagogicznymi), to jednak istotny wpływ na poziom jej opanowania ma środowisko rodzinne. Autorka, prezentując wyniki swoich badań, dopełnia, odnawia i weryfikuje wcześniejsze analizy. Obala wnioski z pospiesznych ekspertyz, które już po roku reformy szkolnej przypisywały jej twórcom cudowne zniesienie wpływu zróżnicowań środowiskowych na opanowanie kluczowych umiejętności szkolnych. [z recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa Kwiecińskiego] Wartością tej pracy jest wnikliwa analiza związku pomiędzy rodzinnymi uwarunkowaniami a poziomem opanowania umiejętności czytania ze zrozumieniem. Przedstawione przez autorkę wyniki badań mają duże znaczenie zarówno dla teorii, jak i praktyki edukacyjnej. [z recenzji dr hab. Anny Karpińskiej]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102850 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49740 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37753 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31471 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44079 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63049 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to zbiór nietypowych ćwiczeń do nauki czytania. W zebranym materiale dominują zbudowane z sylab otwartych pseudowyrazy, czyli słowa pozbawione znaczenia. Tak dobrany materiał sprawia, że dzieci koncentrują się na odczytywaniu sylab, wyrazów, zdań – nie mogą bowiem zgadywać lub domyślać się ich treści. Ponieważ nauka czytania nie może ograniczyć się do umiejętności dekodowania, w książce znajdują się również ćwiczenia sprawdzające rozumienie, na przykład krzyżówki, pytania czy zadania matematyczne. Bardzo ważną część stanowią te ćwiczenia, które stymulują zaburzone funkcje u dzieci z dysleksją, na przykład analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową. Zdania te pomagają dzieciom w różnicowaniu podobnych liter (na przykład l – ł, o – ó, z – ż, n – m) oraz umożliwiają zapamiętanie odpowiedniej kolejności sylab, gwarantując rozumienie przeczytanego wyrazu i zdania. Istotne znaczenie mają także ćwiczenia, które uczą dziecko ze specyficznymi trudnościami właściwego postrzegania kierunku czytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to zbiór nietypowych ćwiczeń do nauki czytania. W zebranym materiale dominują zbudowane z sylab otwartych pseudowyrazy, czyli słowa pozbawione znaczenia. Tak dobrany materiał sprawia, że dzieci koncentrują się na odczytywaniu sylab, wyrazów, zdań – nie mogą bowiem zgadywać lub domyślać się ich treści. Ponieważ nauka czytania nie może ograniczyć się do umiejętności dekodowania, w książce znajdują się również ćwiczenia sprawdzające rozumienie, na przykład krzyżówki, pytania czy zadania matematyczne. Bardzo ważną część stanowią te ćwiczenia, które stymulują zaburzone funkcje u dzieci z dysleksją, na przykład analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową. Zdania te pomagają dzieciom w różnicowaniu podobnych liter (na przykład l – ł, o – ó, z – ż, n – m) oraz umożliwiają zapamiętanie odpowiedniej kolejności sylab, gwarantując rozumienie przeczytanego wyrazu i zdania. Istotne znaczenie mają także ćwiczenia, które uczą dziecko ze specyficznymi trudnościami właściwego postrzegania kierunku czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50871 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to zbiór nietypowych ćwiczeń do nauki czytania. W zebranym materiale dominują zbudowane z sylab otwartych pseudowyrazy, czyli słowa pozbawione znaczenia. Tak dobrany materiał sprawia, że dzieci koncentrują się na odczytywaniu sylab, wyrazów, zdań - nie mogą bowiem zgadywać lub domyślać się ich treści. Ponieważ nauka czytania nie może ograniczyć się do umiejętności dekodowania, w książce znajdują się również ćwiczenia sprawdzające rozumienie, na przykład krzyżówki, pytania czy zadania matematyczne. Bardzo ważną część stanowią te ćwiczenia, które stymulują zaburzone funkcje u dzieci z dysleksją, na przykład analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową. Zadania te pomagają dzieciom w różnicowaniu podobnych liter (na przykład l - ł, o - ó, z - ż, n - m) oraz umożliwiają zapamiętanie odpowiedniej kolejności sylab, gwarantując rozumienie przeczytanego wyrazu i zdania. Istotne znaczenie mają także ćwiczenia, które uczą dziecko ze specyficznymi trudnościami właściwego postrzegania kierunku czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115772 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanie ze zrozumieniem to kluczowa kompetencja nie tylko na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, ale również w całym dorosłym życiu. Po raz pierwszy poziom jej opanowania sprawdzany jest już u uczniów kończących klasę trzecią. Na zakończenie pierwszego etapu edukacyjnego dzieci przystępują do sprawdzianu kompetencji, tzw. trzecioteściku. Jego celem jest dostarczenie informacji na temat poziomu wiadomości i umiejętności, które uczniowie zdobyli w ciągu pierwszych trzech lat nauki. Dobrze opanowana umiejętność czytania ze zrozumieniem, którą sprawdzają i rozwijają prezentowane testy, pomaga małemu uczniowi osiągnąć sukces i zapewnić powodzenie nie tylko podczas pierwszego poważnego sprawdzianu, ale i w dalszej karierze szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49961 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33080 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanie ze zrozumieniem to kluczowa kompetencja nie tylko na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, ale również w całym dorosłym życiu. Po raz pierwszy poziom jej opanowania sprawdzany jest już u uczniów kończących klasę trzecią. Na zakończenie pierwszego etapu edukacyjnego dzieci przystępują do sprawdzianu kompetencji, tzw. trzecioteściku. Jego celem jest dostarczenie informacji na temat poziomu wiadomości i umiejętności, które uczniowie zdobyli w ciągu pierwszych trzech lat nauki. Dobrze opanowana umiejętność czytania ze zrozumieniem, którą sprawdzają i rozwijają prezentowane testy, pomaga małemu uczniowi osiągnąć sukces i zapewnić powodzenie nie tylko podczas pierwszego poważnego sprawdzianu, ale i w dalszej karierze szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49962 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33165 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93168, 93167 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43547, 43546 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00767/B, 00766/B (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 1478 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58839, 58838 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Językowa Dzisiaj : podręcznik akademicki)
Nowoczesny, przystępnie napisany podręcznik do nauczania języków obcych! Podręcznik uwzględnia obecną sytuację w szkolnictwie i na rynku usług edukacyjnych: wdrażanie nowej podstawy programowej; obniżenie wieku rozpoczynania nauki języka obcego; powstanie nowych kontekstów edukacyjnych (kursy e-learningowe czy blended learning); ogromny wzrost liczby uczniów o specyficznych trudnościach w nauce języka (uczniowie dyslektyczni, uczniowie niepełnosprawni); upowszechnienie nauki języka obcego zintegrowanej z treścią (CLIL). Autorzy, wybitni specjaliści z całego kraju, napisali książkę, która jest znakomitym podręcznikiem dla wszystkich studentów kierunków filologicznych oraz wsparciem dla nauczycieli języków obcych. W kolejnych rozdziałach podręcznika omawiają: nowoczesne cele nauczania języka obcego; wymagania nowej podstawy programowej; europejską politykę językową; rozwijanie kompetencji interkulturowych; umiejętność posługiwania się nowymi technologiami; problemy specyficzne dla poszczególnych grup uczących się; trudności, z którymi borykają się uczniowie (np. lęk komunikacyjny); sposoby identyfikowania trudności ucznia i wspierania go w ich pokonywaniu. Podręcznik stanowi znakomitą pomoc zarówno dla czynnych nauczycieli języków obcych, jak i dla studentów zdobywających kwalifikacje zawodowe w zmieniających się warunkach nauczania języków obcych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103824 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47749 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38096 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44314 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 537.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101093, 101094 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49123 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114979 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej