Edukacja włączająca
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(132)
Forma i typ
Artykuły
(100)
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(32)
Publikacje fachowe
(25)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(68)
wypożyczone
(19)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(16)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(14)
Wypożyczalnia Czarnków
(14)
Wypożyczalnia Trzcianka
(13)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Autor
Leśniewska Katarzyna
(6)
Gajdzica Zenon
(4)
Franków Łukasz
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Podgórska-Jachnik Dorota
(3)
Polak-Janik Ewelina
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Tołwińska-Królikowska Elżbieta
(3)
Zacharuk Tamara
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cytowska Beata
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Gołubiew-Konieczna Monika
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Głażewski Michał
(2)
Ignaciuk Michalina
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Litawa Aleksandra
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Mudło - Głagolska Karolina
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Pawlak Bożena
(2)
Pietras Tadeusz
(2)
Piwowońska Joanna
(2)
Plichta Piotr
(2)
Sipowicz Kasper
(2)
Skrzetuska Ewa
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Włodarczyk Katarzyna
(2)
Zaorska Marzenna
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Żyta Agnieszka
(2)
Bartol Izabella
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bocian Beata
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Bugdalski Bogdan
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Czebiołko Anna
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Deleżyńska Katarzyna
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Donocik Iwona
(1)
Drachal Halina
(1)
Dropińska Dagna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dziółko Marcin
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fula Milan
(1)
Garus Katarzyna
(1)
Gałkowska Monika
(1)
Gniazdowska Karolina
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Grabowski Mariusz
(1)
Grzegorczyk-Dłuciak Nela
(1)
Grzesiak Hanna
(1)
Guratowska Katarzyna
(1)
Jacek Szmalec
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jamińska Angelika
(1)
Joachimczak Beata
(1)
Kaleta Włodzimierz
(1)
Kałuba - Korczak Anna
(1)
Kitlińska-Król Małgorzata
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Knopik Tomasz
(1)
Kocejko Magdalena
(1)
Kocoń Malwina
(1)
Konrad Bogusław
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kotormus Oksana
(1)
Kruś - Kubaszwska Katarzyna
(1)
Krzymowska Ewelina
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kubik Ferdinand
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Kuśpit Małgorzata
(1)
Lis Małgorzata
(1)
Liszkiewicz-Feluś Barbara
(1)
Majerek Bożena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(63)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(95)
Kraj wydania
Polska
(131)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(132)
Odbiorca
Nauczyciele
(40)
Dyrektorzy szkół
(25)
Pedagodzy
(17)
Pedagodzy szkolni
(13)
Terapeuci
(9)
Wychowawcy klas
(8)
Specjaliści terapii uzależnień
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Nadzór pedagogiczny
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3059)
Nauczanie
(2981)
Dziecko
(2710)
Literatura polska
(2309)
Edukacja włączająca
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2175)
Poezja polska
(2113)
Wychowanie
(1995)
Matematyka
(1989)
Nauczanie początkowe
(1771)
Szkolnictwo
(1753)
Uczniowie
(1691)
Młodzież
(1645)
Rodzina
(1548)
Wychowanie w rodzinie
(1526)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1462)
Pedagogika
(1393)
Wychowanie przedszkolne
(1336)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Dzieci
(1094)
Biblioteki szkolne
(1090)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1078)
Filozofia
(1076)
Język angielski
(1034)
Sztuka
(1014)
Zarządzanie
(980)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(958)
Kobieta
(916)
Psychologia
(912)
Kultura
(897)
Uczucia
(895)
Oświata
(869)
Psychoterapia
(854)
Literatura
(846)
Język niemiecki
(824)
Publicystyka polska
(818)
Osobowość
(789)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(765)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(727)
Chemia
(700)
Rodzice
(687)
Kształcenie
(677)
Mowa
(667)
Gry i zabawy
(626)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(612)
Internet
(608)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(601)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(584)
Edukacja medialna
(580)
Biologia
(577)
Relacje międzyludzkie
(575)
Przemoc w szkole
(572)
Alkoholizm
(569)
Gry edukacyjne
(558)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Metody nauczania
(544)
Komunikacja społeczna
(543)
Etyka
(537)
Agresywność
(533)
Socjologia
(533)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(525)
Biblioterapia
(524)
Technika
(518)
Autyzm
(506)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(499)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(487)
Nauka
(481)
Zachowanie
(477)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Postawy
(467)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Promocja czytelnictwa
(442)
Narkomania
(437)
Historia (przedmiot szkolny)
(434)
Pomoce dydaktyczne
(431)
Przyroda
(426)
Wychowanie seksualne
(419)
Przedszkola
(414)
Patologia społeczna
(413)
Polityka międzynarodowa
(411)
Temat: czas
2001-
(43)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Czechy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(96)
Artykuł z czasopisma fachowego
(54)
Artykuł z czasopisma naukowego
(30)
Praca zbiorowa
(10)
Artykuł problemowy
(8)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Opracowanie
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Raport
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Poradnik
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma teologicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Felieton
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Referat
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(123)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Psychologia
(6)
Architektura i budownictwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Historia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły
(14)
Szkoła Specjalna
(14)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(10)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(7)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(7)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(6)
Wychowawca
(5)
Bliżej Przedszkola
(3)
Głos Pedagogiczny
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Życie Szkoły
(3)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
Meritum
(2)
Nauczyciel i Szkoła
(2)
Nowa Szkoła
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Ruch Pedagogiczny
(2)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Remedium
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
132 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury! Autorzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34769 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców:: dla lekarzy, lekarzy psychiatrów, lekarzy pediatrów, pielęgniarek psychiatrycznych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, pracowników poradni zdrowia psychicznego, psychologów oraz wszystkich zainteresowanych tematem. *** Jest to dzieło będące efektem współdziałania specjalistów z różnych dziedzin, co samo w sobie stanowi odzwierciedlenie złożoności problemu - choć autorzy skromnie zaznaczyli w tytule, że recenzowana praca dotyczy tylko wybranych zagadnień diagnozy i terapii. Jednak sposób prezentacji treści i ich dobór daje wgląd w szereg zagadnień wykraczających poza ramy sensu stricto diagnozy i terapii. Z recenzji dr hab. Hanny Żuraw, prof. UPH w Siedlcach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
NowośćPOWIĘKSZ Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej) Cena: 40.00 Ilość: 1 Do koszyka Autor/Redaktor: Kasper Sipowicz, Tadeusz Pietras Rok: 2017 OPIS OPIS FIZYCZNY DO POBRANIA SUGEROWANE W rozwiniętych krajach Zachodu obserwuje się od lat odchodzenie od idei integracji i zastępowanie jej konstruktem inkluzji społecznej. Jest to koncepcja o wiele szersza od integracji, która dalece wykracza poza tradycyjnie pojmowane obszary pracy pedagoga. Pedagogika inkluzyjna nie pozostaje jedynie w sferze teoretycznych rozważań, lecz postuluje wprowadzenie konkretnych rozwiązań w oświacie. Do najważniejszych z nich należą spersonalizowanie procesu nauczania i wychowania oraz praca na zasobach ucznia, czyli skupienie się na talentach uczennic i uczniów, oraz rozwijanie tychże predyspozycji. Polscy pedagodzy, nauczyciele i inni specjaliści mieli jednak ograniczony dostęp do tych nowinek, ponieważ na polskim rynku wydawniczym brakowało książki kompleksowo opisującej tę nową koncepcję pedagogiczną. Dlatego prawdziwy przełom stanowi monografia naukowa Kaspra Sipowicza i Tadeusza Pietrasa pt. Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej). Czytelnik z niniejszej książki dowie się: czym różni się pedagogika inkluzyjna od integracyjnej; jak wygląda w praktyce zastosowanie metod pedagogiki inkluzyjnej w nauczaniu przedszkolnym – pedagogika Reggio; na czym polega dydaktyka w szkole inkluzyjnej; jak należy kształcić nauczycieli i pedagogów do pracy w szkole inkluzyjnej; o związkach pedagogiki inkluzyjnej z Disability Studies; jak zastosować koncepcję pedagogiki inkluzyjnej wobec kryzysu imigracyjnego w Europie i fali emigracji w Polsce; o aspektach ekonomicznych i społecznych wprowadzenia pedagogiki inkluzyjnej; jak wpisuje się pedagogika inkluzyjna we współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114209 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115111 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51799 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41671 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47921 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66744 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka pomaga nauczycielom i specjalistom w opiece nad uczniami z problemami rozwojowymi, utrudniającymi dobre radzenie sobie w szkole. Umożliwia praktyczne uporządkowanie wiedzy na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych, a także zawiera sposoby pracy, które uwzględniają wymagania terapeutyczne. W tej książce znajdują się również procedury udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Autor omawia możliwości, jakie daje system oświatowy, żeby wyrównywać szanse dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Do książki dołączono również arkusze, które pomagają w opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a także indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego IPET, skierowanego do dzieci z orzeczeniem o potrzebie specjalnego podejścia do edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117329 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Edukacja włączająca - niedokończony projekt / Grzegorz Szumski. // Ruch Pedagogiczny. - 2014, nr 4, s. 127 - 139.
Dokument nadrzędny: Ruch Pedagogiczny.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej