Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(106)
Forma i typ
Książki
(101)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje fachowe
(13)
Druki ulotne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(279)
wypożyczone
(46)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(47)
Czytelnia Piła
(10)
Wypożyczalnia Chodzież
(54)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(46)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(46)
Wypożyczalnia Złotów
(51)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(21)
Czytelnia Wągrowiec
(34)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(11)
Autor
Naprawa Renata
(9)
Tanajewska Alicja
(9)
Kłodnicka Olga
(6)
Bednarz Marzena
(3)
Bladowska Joanna
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Franczyk Anna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Krajewska Katarzyna
(3)
Ludkiewicz Eliza
(3)
Mach Cecylia
(3)
Miłosz Angelika
(3)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Okoniewska Małgorzata
(3)
Pliwka Aneta
(3)
Szczepańska Krystyna
(3)
Szostak Barbara
(3)
Słupek Kazimierz
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Cytowska Beata
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Karpińska-Szaj Katarzyna
(2)
Klaro-Celej Lidia
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Leśniewska Katarzyna
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Pawlus Marta
(2)
Plichta Piotr
(2)
Radzka Katarzyna
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Szurowska Beata
(2)
Adamiak Barbara
(1)
Babiarz Mirosław
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bochno Ewa
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bullock Claire
(1)
Choina Miłosz
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chwaliszewska-Czerwińska Magdalena
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Czopińska Małgorzata
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Gajewska Marzena
(1)
Gebreselassie Jolanta
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Guzy Anna
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hołub Jacek
(1)
Hudson Diana
(1)
Jarosińska Małgorzata
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Jasińska Monika
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kabzińska Łucja
(1)
Karcz Dominika
(1)
Kawa Janusz
(1)
Kitlińska-Król Małgorzata
(1)
Klinik Anna
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kozak Małgorzata
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Krefft Anna
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kunat Beata
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Lis Małgorzata
(1)
Malec Anna
(1)
Malenko Nataliya
(1)
Miller Piotr
(1)
Mitchell David
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(96)
Okres powstania dzieła
2001-
(50)
Kraj wydania
Polska
(106)
Język
polski
(105)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Szkoły specjalne
(12)
Pedagodzy specjalni
(8)
Rodzice
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
Dzieci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Pedagodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Animatorzy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół zawodowych
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Język polski
(3181)
Polska
(3059)
Nauczanie
(2981)
Dziecko
(2710)
Literatura polska
(2310)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2175)
Poezja polska
(2113)
Wychowanie
(1995)
Matematyka
(1989)
Nauczanie początkowe
(1772)
Szkolnictwo
(1753)
Uczniowie
(1691)
Młodzież
(1646)
Rodzina
(1550)
Wychowanie w rodzinie
(1526)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1462)
Pedagogika
(1393)
Wychowanie przedszkolne
(1337)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Dzieci
(1096)
Biblioteki szkolne
(1091)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1083)
Filozofia
(1076)
Język angielski
(1034)
Sztuka
(1014)
Zarządzanie
(980)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(958)
Kobieta
(916)
Psychologia
(912)
Kultura
(897)
Uczucia
(897)
Oświata
(869)
Psychoterapia
(855)
Literatura
(846)
Język niemiecki
(824)
Publicystyka polska
(818)
Osobowość
(789)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(765)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(727)
Chemia
(700)
Rodzice
(687)
Kształcenie
(677)
Mowa
(667)
Gry i zabawy
(626)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(612)
Internet
(608)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(602)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(584)
Edukacja medialna
(580)
Biologia
(577)
Relacje międzyludzkie
(577)
Przemoc w szkole
(572)
Alkoholizm
(569)
Gry edukacyjne
(558)
Metody nauczania
(548)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Komunikacja społeczna
(543)
Etyka
(537)
Agresywność
(533)
Socjologia
(533)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(525)
Biblioterapia
(524)
Technika
(518)
Autyzm
(506)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(499)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(487)
Nauka
(481)
Zachowanie
(478)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Postawy
(467)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Promocja czytelnictwa
(442)
Narkomania
(437)
Historia (przedmiot szkolny)
(434)
Pomoce dydaktyczne
(432)
Przyroda
(426)
Wychowanie seksualne
(419)
Przedszkola
(414)
Patologia społeczna
(413)
Polityka międzynarodowa
(411)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(4)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wyrzysk (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Wyrzysk)
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(13)
Opracowanie
(8)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Poradnik
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Poradniki
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Encyklopedie
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Program nauczania
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Informator
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Referat
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(46)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(4)
Matematyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
106 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zrozumieć świat głosek i liter [Pomoce dydaktyczne] / Bożena Paździo. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015. - Teka (broszura : 8 s., [61] k. tabl.) ; 31 cm.
Warunkiem osiągnięcia sukcesu przez dziecko jest opanowanie umiejętności czytania i pisania. Od posiadania tych zdolności zależy bardzo wiele, to one decydują o powodzeniu bądź niepowodzeniu w nauce, a także o chęci uczenia się i o radości ze zdobywania wiedzy. Problemy w zakresie czytania i pisania wynikają najczęściej z niezrozumienia przez dziecko świata głosek i świata liter. Dorośli znajdują się w świecie liter, natomiast dzieciom bliższy jest świat głosek. Zadanie dorosłych polega na logicznym ukazaniu stosunków między tymi dwoma światami. Bez tego nie jest możliwe nauczanie czytania i pisania z jednoczesnym rozwijaniem logicznego myślenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49792 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 649 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48379 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram.)
Wśród uczniów, którym szkoła powinna zapewnić wszech­stronną pomoc są dzieci z inteligencją niższą niż przeciętna. Ucznio­wie ci, pomimo zaangażowania w proces edukacji, nie są w stanie opanować wymaganego materiału szkolnego, popełniają mnóstwo błędów, w tym takich, które w istotny sposób zakłócają zrozumie­nie nadawanego komunikatu. Książka jest pierwszą próbą zasygna­lizowania zakresu i specyfiki zachowań językowych uczniów z inte­ligencją niższą niż przeciętna na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110229 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy publikacji: Gładyszewska-Cylulko Joanna, Cytowska Beata, Drzazga Agnieszka, Jagoszewska Iwona, Plichta Piotr i Szczupał Bernadeta Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51712 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41485 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury! Autorzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pewny Start)
"Mój dobry rok. Ola, Adam i ich rok" to zbiór czytanek, które pomagają kształtować kompetencje społeczne uczniów. Bohaterowie, Ola i Adam, uczestniczą w różnych sytuacjach społecznych związanych z porami roku, świętami, wydarzeniami rodzinnymi i prezentują modelowe zachowania, typowe dla wieku i specyfiki funkcjonowania ucznia z niepełnosprawnością intelektualną. Teksty są łatwe do czytania, każdy z nich jest opatrzony kolorową ilustracją. Wszystkie czytanki mają 2 wersje: pełen tekst oraz tekst z lukami do uzupełnienia za pomocą naklejek dołączonych do publikacji. Czytanki zostały wzbogacone o ćwiczenia oraz krzyżówkę, zamieszczoną na końcu publikacji. Publikacja "Mój dobry rok. Ola, Adam i ich rok" składa się 20 czytanek oraz 2 kart z naklejkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40980 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51631 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
(Pewny start.)
Plansze demonstracyjne i materiały interaktywne z zakresu umiejętności społecznych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi to publikacja zawierająca 46 plansz demonstracyjnych oraz towarzyszące im 223 ćwiczenia interaktywne na płycie DVD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 3037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Niniejsza publikacja jest zbiorem artykułów oscylujących wokół problematyki ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych, uwarunkowaniach jego rozwoju, a także sposobów i możliwości wsparcia w wybranych środowiskach i instytucjach. Autorzy tego tomu odwołują się zarówno do dotychczasowych opracowań naukowych dotyczących rozwoju ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych, jak również dzielą się własnymi wynikam i badań, doświadczeniami i przemyśleniami w zakresie szeroko rozumianych problemów terapii pedagogicznej z metodycznymi elementami pracy z uczniem w wybranych środowiskach i instytucjach. W opracowaniu niniejszym spotykają się też różne perspektywy i koncepcje badawcze, z jednej strony prezentujące naukowe efekty pracy badawczej, z drugiej zaś inspirujące doświadczenia praktyków”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40626 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: – wzrokową, – słuchowo-językową, – koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zespół Aspergera, zespół Downa, afazja, autyzm, upośledzenie w stopniu lekkim, z niedosłuchem. W poradniku zamieszczone są wzory opinii wydawanej dla rodziców, zespołu orzekającego oraz wzór karty zajęć rewalidacyjnych oraz korekcyjno-kompensacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115071 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51791 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41669 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34530 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47883 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66703 P 1,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja Podręcznik praktyka – opis wydawcy Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty syste­mu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego spo­sobu nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114560 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41816 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34638 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47816 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesny nauczyciel coraz częściej spotyka się z nowymi wymaganiami, a z roku na rok coraz wyraźniej poszerza się zakres jego odpowiedzialności. Wymagania te mają swoje odzwierciedlenie nie tylko w potrzebach dzieci, ale również w przepisach prawa oświatowego, które nierozłącznie towarzyszą kolejnym procesom transformacji oświaty w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106058 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47987 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38917 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31943, 31942 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45207 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63559 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest wynikiem refleksji związanej z teoretycznymi i praktycznymi aspektami pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, który funkcjonuje w środowisku szkoły ogólnodostępnej. Problematykę opracowania charakteryzuje duża różnorodność, bowiem taki charakter mają trudności tej grupy uczniów i działania pomocowe do nich adresowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110986 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Gry i zabawy podzielono na rozwijające dużą i małą motorykę. Pewne novum stanowi rozdział poświęcony aktywnościom ruchowym w wodzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106049 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49306 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38945 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32527 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45553 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64498 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Druga część „Matematycznych kart pracy”, podobnie jak pierwsza, przeznaczona jest dla uczniów mających problemy z osiągnięciem elementarnych celów edukacyjnych w zakresie umiejętności matematycznych, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i dla niektórych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Karty mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie pracy w systemie lekcyjnym, jak i podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych. Ćwiczenia w części drugiej obejmują: - dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego w zakresie 20; - dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu dziesiątkowego w zakresie 100. Część zadań dotyczy jednostek miar (mierzenie długości, masy, temperatury, pojemności płynów). Wprowadzone zostały również ćwiczenia rozwijające umiejętność mierzenia czasu (czas odmierzany kalendarzem, czas odmierzany zegarem).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52345, 52594 (2 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Matematyczne karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 3 / Kazimierz Słupek. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - Teka (85 stron, [1] karta) : ilustracje ; 30 cm.
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Trzecia część Matematycznych kart pracy, podobnie jak pierwsza i druga, przeznaczona jest dla uczniów mających problemy z osiągnięciem elementarnych celów edukacyjnych w zakresie umiejętności matematycznych, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i dla niektórych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Karty mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie pracy w systemie lekcyjnym, jak i podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych. Część trzecia zawiera zadania dotyczące: dodawania i odejmowania liczb dwucyfrowych; mnożenia i dzielenia w zakresie tabliczki mnożenia; zapisywania i odczytywania liczb trzycyfrowych. Niektóre zadania, podobnie jak w części pierwszej i drugiej, dotyczą obliczeń pieniężnych i jednostek miar: mierzenie długości; mierzenie masy; mierzenie temperatury; mierzenie czasu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52595, 52346 (2 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 806 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115111 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51799 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41671 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47921 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66744 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52196 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej