Ganczarska Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(9)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(7)
Artykuły
(2)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Krzyżanowski Julian
(625)
Ganczarska Małgorzata
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(287)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Reymont Władysław Stanisław
(131)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(125)
Denek Kazimierz
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Elsner Danuta
(121)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Nowak Małgorzata
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(93)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(1)
Temat
Socjoterapia
(3)
Bajkoterapia
(2)
Biblioterapia
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Kształcenie
(1)
Leczenie
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Mnemotechnika
(1)
Myślenie
(1)
Nauczanie - metody
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pogotowie opiekuńcze
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzina wieloproblemowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Uczeń - aktywizacja
(1)
Wizualizacja (psychologia)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręczniki
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93879, 93878, 93880 (3 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Od diagnozy do projektowania doświadczeń korygujących - model postępowania socjoterapeutycznego / Małgorzata Ganczarska. // W: Socjoterapia wychowanków pogotowia opiekuńczego / Red. Małgorzata Ganczarska. - Opole: Wydawnictwo Uniw. Opolskiego, 2008. - S. 49 - 62.
Forma i typ
Odbiorca
Temat
Dziedzina i ujęcie
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie - Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 543.)
Opracowanie ukazuje specyfikę trudności rozwojowych dzieci pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych, niektóre uwarunkowania tych trudności oraz możliwości prowadzenia działań pedagogicznych, nakierowanych na udzielenie uczniowi pomocy na terenie szkoły. Dzieci pochodzące z rodzin dysfunkcyjnych zachowują się w szkole na tyle specyficznie, że nauczyciel jest w stanie je zauważyć, gdyż zwykle stosują one charakterystyczne strategie obronne, przekładające się na funkcjonowanie w następujących rolach: bohatera, czarnej owcy, aniołka bądź błazna. W książce znalazły się konkretne wskazówki przydatne w pracy wychowawczej. Najważniejsza to ta, by działania nauczyciela zmierzały nie tylko do udzielenia uczniowi wychowawczego wsparcia, ale też umożliwiały mu „wyjście z roli”, czyli poniechanie szkodliwego dla niego schematu funkcjonowania. Oprócz wyjaśnień natury teoretycznej książka zawiera autentyczne historie uczniów, których nauczyciele rozpoznali jako funkcjonujących w określonych rolach-strategiach. Nauczyciele szczegółowo zrelacjonowali przebieg swoich oddziaływań, a także ich efekty. Relacje te zostały opatrzone stosownymi komentarzami. Książka jest adresowana głównie do nauczycieli, ale również do studentów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela, a także do osób zainteresowanych tematyką rodzin dysfunkcyjnych czy też problematyką poszerzania kompetencji zawodowych nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113929 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50987 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99516, 99515 (2 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45788 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie stanowi próbę połączenia osiągnięć współczesnej pedagogiki, psychologii i psychoterapii, a także bajkoterapii w prostą formułę, którą nazwano interwencjami terapeutyczno-wychowawczymi i zaadresowano do dzieci przejawiających indywidualne trudności w funkcjonowaniu. Interwencje te mogą przebiegać zarówno w sposób bezpośredni, czyli rozgrywać się między dorosłym a dzieckiem, jak i w sposób pośredni – metaforyczny, z udziałem fikcyjnego terapeuty, który pojawia się w wymyślonym specjalnie dla dziecka opowiadaniu korygującym. Niewątpliwym atutem książki są przykłady takich opowiadań tworzonych dla konkretnych dzieci, dodatkowo opatrzone komentarzami. Książka adresowana jest nie tylko do rodziców, ale i do pedagogów różnych specjalności – nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej czy też pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podjęta problematyka może również zainteresować studentów pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110278 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39800 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie stanowi próbę połączenia osiągnięć współczesnej pedagogiki, psychologii i psychoterapii, a także bajkoterapii w prostą formułę, którą nazwano interwencjami terapeutyczno-wychowawczymi i zaadresowano do dzieci przejawiających indywidualne trudności w funkcjonowaniu. Interwencje te mogą przebiegać zarówno w sposób bezpośredni, czyli rozgrywać się między dorosłym a dzieckiem, jak i w sposób pośredni - metaforyczny, z udziałem fikcyjnego terapeuty, który pojawia się w wymyślonym specjalnie dla dziecka opowiadaniu korygującym. Niewątpliwym atutem książki są przykłady takich opowiadań tworzonych dla konkretnych dzieci, dodatkowo opatrzone komentarzami. Książka adresowana jest nie tylko do rodziców, ale i do pedagogów różnych specjalności - nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej czy też pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podjęta problematyka może również zainteresować studentów pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50778 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65016 P 1,4 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
W poszukiwaniu współczesnego rozumienia metod aktywizujących / Małgorzata Ganczarska. // W: Wybrane aspekty procesu kształcenia w reformującej sie szkole / Pod red. Ewy Smak, Katarzyny Wreszczyńskiej i Małgorzaty Ganczarskiej. - Opole: Wydawnictwo NOWIK Sp.j., 2011. - S. 88 - 100.
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 608)
Stres jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka i może być zjawiskiem zarówno pozytywnym, jak i negatywnym. Funkcjonowanie szkolne uczniów wczesnej edukacji obfituje w obydwa rodzaje stresu. Skoro w życiu szkolnym dziecka pojawia się stres negatywny, warto rozważyć zastosowanie metod czy technik relaksacyjnych. Jedną z technik relaksu jest znana od wieków wizualizacja. Polega ona na tworzeniu wielozmysłowych obrazów mentalnych, będących odzwierciedleniem pozytywnych pragnień osoby ją praktykującej. Dzięki wizualizacji można zatem odzyskiwać zdrowie, poprawiać swoją kondycję psychiczną czy też osiągać sukcesy np. w nauce. Oprócz rozważań teoretycznych w książce zawarto opis techniki „Cudowne biurko”, stanowiącej praktyczną propozycję wykorzystania wizualizacji w edukacji wczesnoszkolnej. Pełni ona funkcję profilaktyczną, czyli ma na celu wskazanie uczniom drogi, jaką można podążać, aby radzić sobie z negatywnym stresem spowodowanym nauką szkolną i szkołą. Jednocześnie jej celem jest sprawienie, aby codzienne, monotonne czynności związane z uczeniem się stały się dla dzieci radością ze zdobywania różnych kompetencji. W opracowaniu dokonano również konfrontacji teorii z praktyką edukacyjną, czyli zamieszczono opinie uczniów klasy II – uczestników wizualizacji oraz ich rysunki, a także wypowiedź ich nauczycielki, która od kilku miesięcy systematycznie relaksuje uczniów za pomocą tej techniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103757 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Stres jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka i może być zjawiskiem zarówno pozytywnym, jak i negatywnym. Funkcjonowanie szkolne uczniów wczesnej edukacji obfituje w obydwa rodzaje stresu. Skoro w życiu szkolnym dziecka pojawia się stres negatywny, warto rozważyć zastosowanie metod czy technik relaksacyjnych. Jedną z technik relaksu jest znana od wieków wizualizacja. Polega ona na tworzeniu wielozmysłowych obrazów mentalnych, będących odzwierciedleniem pozytywnych pragnień osoby ją praktykującej. Dzięki wizualizacji można zatem odzyskiwać zdrowie, poprawiać swoją kondycję psychiczną czy też osiągać sukcesy np. w nauce. Oprócz rozważań teoretycznych w książce zawarto opis techniki „Cudowne biurko”, stanowiącej praktyczną propozycję wykorzystania wizualizacji w edukacji wczesnoszkolnej. Pełni ona funkcję profilaktyczną, czyli ma na celu wskazanie uczniom drogi, jaką można podążać, aby radzić sobie z negatywnym stresem spowodowanym nauką szkolną i szkołą. Jednocześnie jej celem jest sprawienie, aby codzienne, monotonne czynności związane z uczeniem się stały się dla dzieci radością ze zdobywania różnych kompetencji. W opracowaniu dokonano również konfrontacji teorii z praktyką edukacyjną, czyli zamieszczono opinie uczniów klasy II – uczestników wizualizacji oraz ich rysunki, a także wypowiedź ich nauczycielki, która od kilku miesięcy systematycznie relaksuje uczniów za pomocą tej techniki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej