Nocoń Jolanta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(8)
Forma i typ
Artykuły
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Krzyżanowski Julian
(625)
Nocoń Jolanta
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(287)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Reymont Władysław Stanisław
(131)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(125)
Denek Kazimierz
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Elsner Danuta
(121)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Nowak Małgorzata
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(93)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Nauczyciele
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Językoznawstwo
(2)
Bar, Józef (1930-2008)
(1)
Egzaminy ustne
(1)
Gramatyka
(1)
Jokiel, Irena (1947- )
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Język polski - kształcenie językowe
(1)
Języki
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Korelacja (statystyka)
(1)
Matura
(1)
Uczniowie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Księgi pamiątkowe
(2)
Literatura
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Tytuł czasopisma
Polonistyka
(4)
Zeszyty Szkolne
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na publikację składają się artykuły o tematyce literaturoznawczej, językoznawczej, kulturoznawczej i glottodydaktycznej. Przedmiotem opracowań są różnego rodzaju teksty: utwory literackie i muzyczne, filmy, teksty prasowe i tzw. użytkowe (w tym ogłoszenia towarzyskie, życiorysy uczniów, negocjacje), także teksty kultury tradycyjnej i regionalnej. Część artykułów podejmuje problemy związane z edukacją filologiczno-kulturową we współczesnym świecie. Równie zróżnicowane i zindywidualizowane są metodologie badawcze i przywoływane konteksty interpretacyjne. Publikacja obrazuje, czym zajmuje się współczesna humanistyka w zakresie badań filologicznych, jakie teksty i jak bada oraz jak wzbogaca wiedzę o człowieku i wzbogaca człowieka w jego wymiarze podmiotowym. Zgromadzone w tomie artykuły pokazują wspólnotę badań filologicznych, bez rozbicia na filologie narodowe. Praca adresowana jest do szerokiego grona odbiorców. Obok akademickich specjalistów, to propozycja dla wszystkich osób zainteresowanych dawną i współczesną kulturą, a także problemami edukacji kulturowo-językowej, w tym dla nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108129 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
W rozdziale zatytułowanym Problemy teoretyczne i metodologiczne zebrano artykuły, w których omówione zostały zagadnienia ogólnodydaktyczne. W kolejnych tekstach mowa jest m.in. o relacjach między naukową, potoczną i szkolną wiedzą o języku, o modelach i koncepcjach nauczania o języku ojczystym, o kształtowaniu pojęć na lekcjach języka polskiego, a także o metodach edukacji ikonicznej. Kilka tekstów dotyczy możliwości wykorzystania w procesie edukacyjnym najnowszego dorobku językoznawstwa, w tym teorii tekstu, analizy dyskursu oraz krytycznej analizy dyskursu (KAD-u). Rozdział drugi, Programy i oceny sprawności nauczania, grupuje artykuły opisujące i projektujące działania nauczycieli języka polskiego oraz omawiające efekty ich pracy. W kolejnych tekstach poruszono np. kwestie związane z kształceniem kompetencji językowo-komunikacyjnej (dawniej tzw. ćwiczenia w mówieniu i pisaniu) oraz kształceniem językowym (nauką o języku). Na uwagę zasługują artykuły podejmujące takie tematy, jak opis wzorca zawodowego nauczyciela-polonisty, który ujawnia się w opiniach z praktyk pedagogicznych oraz rozwijanie kompetencji tekstotwórczej przyszłych nauczycieli. W tej części znalazły się także teksty przybliżające poglądy z bliższej i dalszej przeszłości na temat kształcenia umiejętności mówienia, pisania i czytania. Niektóre z dawnych koncepcji zdają się być nadzwyczaj nowoczesne i zdolne inspirować również i dziś. Na ostatni rozdział, Propozycje metodyczne, analizy i oceny tekstów, składają się artykuły o orientacji pragmatyczno-praktycznej. Autorzy przyglądają się tekstom uczniowskim różnego typu (m.in. próbom poetyckim, tekstom perswazyjnym, wypracowaniom egzaminacyjnym) i w różnym ujęciu (w tym: sposobom realizacji wzorców tekstowych, typom argumentów oraz cechom języka). W części artykułów znaleźć można propozycje szkolnych analiz wierszy, powieści, obrazów. Książka jest adresowana do badaczy języka i literatury polskiej, studentów kierunków humanistycznych oraz nauczycieli polonistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107212 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Język a Edukacja, ISSN 2299-5528 ; 4.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65811 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej