Bar, Józef (1930-2008)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1)
Autor
Nocoń Jolanta
(1)
Łucka-Zając Elżbieta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3058)
Nauczanie
(2977)
Dziecko
(2710)
Literatura polska
(2310)
Bar, Józef (1930-2008)
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2172)
Poezja polska
(2113)
Matematyka
(1989)
Wychowanie
(1988)
Nauczanie początkowe
(1769)
Szkolnictwo
(1751)
Uczniowie
(1682)
Młodzież
(1626)
Rodzina
(1538)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1447)
Pedagogika
(1392)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1071)
Dzieci
(1066)
Język angielski
(1033)
Sztuka
(1012)
Zarządzanie
(979)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(958)
Kobieta
(910)
Psychologia
(909)
Kultura
(896)
Uczucia
(885)
Oświata
(868)
Literatura
(849)
Psychoterapia
(839)
Język niemiecki
(825)
Publicystyka polska
(818)
Osobowość
(787)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(761)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(728)
Chemia
(700)
Rodzice
(681)
Kształcenie
(672)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(621)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(610)
Internet
(606)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(596)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(586)
Biologia
(578)
Edukacja medialna
(578)
Przemoc w szkole
(571)
Alkoholizm
(566)
Gry edukacyjne
(558)
Relacje międzyludzkie
(557)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Metody nauczania
(542)
Komunikacja społeczna
(541)
Etyka
(535)
Socjologia
(532)
Agresywność
(531)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(524)
Biblioterapia
(523)
Technika
(518)
Autyzm
(504)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(498)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(486)
Nauka
(480)
Zachowanie
(476)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Postawy
(465)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Narkomania
(434)
Historia (przedmiot szkolny)
(433)
Promocja czytelnictwa
(432)
Pomoce dydaktyczne
(431)
Przyroda
(420)
Wychowanie seksualne
(419)
Patologia społeczna
(413)
Polityka międzynarodowa
(411)
Przedszkola
(410)
Gatunek
Księgi pamiątkowe
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
W rozdziale zatytułowanym Problemy teoretyczne i metodologiczne zebrano artykuły, w których omówione zostały zagadnienia ogólnodydaktyczne. W kolejnych tekstach mowa jest m.in. o relacjach między naukową, potoczną i szkolną wiedzą o języku, o modelach i koncepcjach nauczania o języku ojczystym, o kształtowaniu pojęć na lekcjach języka polskiego, a także o metodach edukacji ikonicznej. Kilka tekstów dotyczy możliwości wykorzystania w procesie edukacyjnym najnowszego dorobku językoznawstwa, w tym teorii tekstu, analizy dyskursu oraz krytycznej analizy dyskursu (KAD-u). Rozdział drugi, Programy i oceny sprawności nauczania, grupuje artykuły opisujące i projektujące działania nauczycieli języka polskiego oraz omawiające efekty ich pracy. W kolejnych tekstach poruszono np. kwestie związane z kształceniem kompetencji językowo-komunikacyjnej (dawniej tzw. ćwiczenia w mówieniu i pisaniu) oraz kształceniem językowym (nauką o języku). Na uwagę zasługują artykuły podejmujące takie tematy, jak opis wzorca zawodowego nauczyciela-polonisty, który ujawnia się w opiniach z praktyk pedagogicznych oraz rozwijanie kompetencji tekstotwórczej przyszłych nauczycieli. W tej części znalazły się także teksty przybliżające poglądy z bliższej i dalszej przeszłości na temat kształcenia umiejętności mówienia, pisania i czytania. Niektóre z dawnych koncepcji zdają się być nadzwyczaj nowoczesne i zdolne inspirować również i dziś. Na ostatni rozdział, Propozycje metodyczne, analizy i oceny tekstów, składają się artykuły o orientacji pragmatyczno-praktycznej. Autorzy przyglądają się tekstom uczniowskim różnego typu (m.in. próbom poetyckim, tekstom perswazyjnym, wypracowaniom egzaminacyjnym) i w różnym ujęciu (w tym: sposobom realizacji wzorców tekstowych, typom argumentów oraz cechom języka). W części artykułów znaleźć można propozycje szkolnych analiz wierszy, powieści, obrazów. Książka jest adresowana do badaczy języka i literatury polskiej, studentów kierunków humanistycznych oraz nauczycieli polonistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107212 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej