Tarachowicz Algierd
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Krzyżanowski Julian
(625)
Tarachowicz Algierd
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(287)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Reymont Władysław Stanisław
(131)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(125)
Denek Kazimierz
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Elsner Danuta
(121)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Nowak Małgorzata
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(93)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Egzaminy
(1)
Lęk
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Szachy
(1)
Szachy (gra)
(1)
Gatunek
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Choroba egzaminacyjna / Algierd Tarachowicz. - Łódź : Bookplan.pl, [2022]. - 132, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Żyjemy w dynamicznie zmieniającym się świecie – przepełnionym informacją, która atakuje nas codziennie i ze wszystkich stron: z telewizji, radia, gazet, Internetu… Jak owa rzeczywistość wpływa na nasz mózg, umiejętność przyswajania nowej wiedzy, uczenia się, poszerzana horyzontów myślowych, a także rozumowania i wnioskowania, czyli – krótko mówiąc – na wzrastanie i rozwój świadomego, inteligentnego człowieka? Jaką rolę w tym procesie odgrywa system edukacji? W książce "Choroba egzaminacyjna" został nakreślony obraz współczesnego świata, w którym – według badań – człowiek stale podłączony do sieci nie czyta tekstu ze zrozumieniem, lecz skanuje go jak robot, a już wkrótce zdolność skutecznego przyjmowania skomplikowanych tekstów, czytania złożonej literatury […] stanie się elitarnym przywilejem, dostępnym tylko specjalnej kaście ludzi… Okazuje się bowiem, iż pomimo postępującego rozwoju technologicznego i cywilizacyjnego – niestety – nasza inteligencja spada… Autor podejmuje wyzwanie i mierzy się z tematem. Wskazuje przyczyny takiego stanu rzeczy oraz przedstawia receptę na to, jak zahamować proces degradowania ludzkich umysłów, a także wzmocnić ich potencjał do przyswajania wiedzy oraz korzystania z niej. Ukazuje rolę poszczególnych elementów nauczania systemowego i dobrze zorganizowanej samodzielnej nauki w tym procesie. Komentuje także obowiązujący system oceniania, jednocześnie podpowiadając, jak z łatwością wyeliminować stres towarzyszący egzaminom. Podsumowując swoje przemyślenia, autor przedstawia propozycję organizacji nowego systemu kształcenia, który sprostałby wyzwaniu wspierania w rozwoju inteligentnego, świadomego obywatela. Czy, aby nie zatracić umysłowych zdolności właściwych Homo sapiens, potrzebna jest nam rewolucja, czy jedynie ewolucyjna zmiana w podejściu do edukacji? Odpowiedź na to pytanie została zapisana na kartach tej książki. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118032 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarz szachowy : program dla szkół i przedszkoli. Cz. 1 / Algierd Tarachowicz. - [Warszawa] : rozpisani.pl, copyright 2017. - 401, [1] strona : ilustracje ; 25 cm.
Metoda klasyczna różni się od analitycznej tym, że ta pierwsza od razu kieruje uwagę na figurę króla. Metoda analityczna natomiast kładzie nacisk na tworzenie układów, zdobywanie przestrzeni, przyswojenie zasad walki totalnej itd. Tym samym od samego początku stwarza możliwość poznawania elementów strategii. Tyle teoria. W praktyce zaś metoda analityczna daje każdemu dziecku szansę nauczenia się gry w szachy. Odrzuca mity i w rezultacie widać, że wszystkie dzieci są genialne. Nauczyciel ma lepszą możliwość nauczenia przedmiotu i wcale nie musi być mistrzem szachowym… Może nawet w ogóle nie grać w szachy… Minie kilka lat i metoda klasyczna nauczania gry w szachy zejdzie do historii pedagogiki. Podręczniki szachowe dla dzieci będzie się pisać według koncepcji, która została przedstawiona w tej publikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113637 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51215 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Szachy. Ćwiczenia stosowane. Zarys metodyczny dla nauczycieli i rodziców" ma pomóc w uporządkowaniu ćwiczeń i metod stosowanych w treningu szachowym juniorów. Jakie ćwiczenia wybrać? Co jest w danym momencie najbardziej potrzebne w treningu, aby podczas gry zawodnik mógł prawidłowo znaleźć i określać relacje w sytuacji szachowej? Jak znaleźć ćwiczenia wzajemnie się uzupełniające. Od czego zacząć, trenując najmłodszych? Kiedy i dlaczego dane ćwiczenie należy stosować oraz jakie braki w systemie informacji szachowej są one w stanie wypełnić lub skorygować? Autor stara się odpowiedzieć na te i inne pytania, jednocześnie podsuwając najlepsze metody treningowe, aby w praktyce zbliżyć się do ideału. Nauczycielem gry w szachy może zostać każdy umiejący grać na średnim poziomie. Jednak kto podejmuje się uczenia innych, powinien pamiętać, że cały czas będzie musiał się uczyć, doskonalić swój warsztat metodyczny i ciągle poszukiwać nowych dróg w nauczaniu gry w szachy i w treningu szachowym. W tym właśnie ma mu pomóc ta książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51216 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej