Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(374)
IBUK Libra
(16)
Forma i typ
Książki
(320)
Artykuły
(54)
Poradniki i przewodniki
(36)
Publikacje popularnonaukowe
(36)
Publikacje dydaktyczne
(32)
Publikacje fachowe
(26)
E-booki
(16)
Publikacje naukowe
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Dostępność
dostępne
(619)
wypożyczone
(93)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(171)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(126)
Czytelnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(115)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(83)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(117)
Czytelnia Złotów
(6)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(66)
Czytelnia Wągrowiec
(17)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Kloskowska Adriana
(15)
Siegel Daniel J
(11)
Amen Daniel G
(6)
Goetz Magdalena
(6)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(6)
Binder Marek
(5)
Jessel David
(5)
Kancewicz-Hoffman Nina
(5)
Moir Anne
(5)
Żernicki Bogusław
(5)
Binder Anna
(4)
Grabowska Anna
(4)
Harciarek Michał
(4)
Jóźwiak Bożena
(4)
Karpiński Maciej
(4)
Luriâ Aleksandr Romanovič
(4)
Perlmutter David
(4)
Phillips Charles
(4)
Sadowski Bogdan
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Spitzer Manfred
(4)
Sugiero Joanna
(4)
Umińska Agnieszka
(4)
Vetulani Jerzy
(4)
Zimbardo Philip G
(4)
Andruszko Robert
(3)
Bogusławski Stanisław
(3)
Bryson Tina Payne
(3)
Burnett Dean
(3)
Ditfurth Hoimar von
(3)
Frith Christopher D
(3)
Goldberg Elkhonon
(3)
Guzowska Małgorzata
(3)
Hansen Anders
(3)
Iłowiecki Maciej
(3)
Jankowski Andrzej
(3)
Kowaliszyn Artur
(3)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Leaf Caroline
(3)
Loberg Kristin
(3)
Mazurek Maria
(3)
Ołtarzewski Eryk
(3)
Pąchalska Maria
(3)
Radomski Norbert
(3)
Radwan Beata
(3)
Radzicki Józef
(3)
Rossowski Dariusz
(3)
Talarska Dorota
(3)
Tauszyńska Anna Danuta
(3)
Wieczorowska-Tobis Katarzyna
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Zemełka Adam
(3)
Aronson Elliot
(2)
Barrett Feldman Lisa
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bauer Joachim
(2)
Berns Gregory
(2)
Birkenbihl Vera F
(2)
Blakemore Sarah-Jayne
(2)
Bragdon Allen D
(2)
Brizendine Louann
(2)
Ciechaniewicz Wiesława
(2)
Doliński Dariusz
(2)
Domańska Łucja
(2)
Eliot Lise
(2)
Fabisiak Emilia
(2)
Gamon David
(2)
Gerhardt Sue
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gomola Aleksander
(2)
Grandin Temple
(2)
Greenberg Melanie
(2)
Górska Teresa
(2)
Hanson Rick
(2)
Haralambie Dana
(2)
Herzyk Anna
(2)
Ignaciuk Michalina
(2)
Jarmocik Anna
(2)
Johnson Robert L
(2)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan
(2)
Kaczmarzyk Marek
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kalat James W
(2)
Kamiński Bogdan
(2)
Karwowska Dorota
(2)
Keysers Christian
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Kurcz Ida
(2)
LeDoux Joseph E
(2)
Lipiński Andrzej
(2)
Materska Maria
(2)
Mazurek Krzysztof
(2)
McCann Vivian
(2)
Narkiewicz Olgierd
(2)
Nordengen Kaja
(2)
Oakley Barbara
(2)
Oniszczenko Włodzimierz
(2)
Panek Richard
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Perlmutter Austin
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(91)
2010 - 2019
(185)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(24)
1980 - 1989
(19)
1970 - 1979
(12)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(140)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(388)
Język
polski
(382)
nieznany (po)
(6)
nieznany (pl)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(41)
Pedagodzy
(25)
Pedagodzy szkolni
(10)
Dorośli
(8)
Psycholodzy
(7)
Rodzice
(7)
Wychowawcy klas
(7)
Młodzież
(5)
9-13 lat
(4)
Coachowie
(4)
Dzieci
(4)
Nauczyciele biologii
(4)
Terapeuci
(4)
Biolodzy
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Bibliotekarze
(2)
Biblioterapeuci
(2)
Lekarze
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Studenci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(6)
Literatura polska
(5)
Literatura angielska
(2)
Temat
Mózg
(335)
Uczenie się
(52)
Pamięć
(46)
Neuropsychologia
(43)
Uczucia
(34)
Myślenie
(30)
Umysł
(29)
Układ nerwowy
(21)
Neurobiologia
(19)
Stres
(19)
Dziecko
(18)
Świadomość
(18)
Mowa
(17)
Psychofizjologia
(17)
Psychologia
(17)
Depresja psychiczna
(15)
Zachowanie
(15)
Neuroedukacja
(14)
Płeć
(14)
Udar mózgu
(14)
Agresywność
(13)
Osobowość
(13)
Higiena psychiczna
(12)
Alkoholizm
(11)
Autyzm
(11)
Kobieta
(11)
Sen
(11)
Zmysły
(11)
Nauczanie
(10)
Nałóg
(10)
Odżywianie
(10)
Przemoc
(10)
Psychologia rozwojowa
(10)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Afazja
(9)
Dzieci
(9)
Lęk
(9)
Mężczyzna
(9)
Trening umysłu
(9)
Wzrok
(9)
Zespół ADHD
(9)
Ból
(8)
Choroba Parkinsona
(8)
Choroby psychiczne
(8)
Empatia
(8)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(8)
Inteligencja (psychol.)
(8)
Internet
(8)
Kreatywność
(8)
Nastolatki
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Poznanie
(8)
Psychologia kliniczna
(8)
Psychoterapia
(8)
Słuch
(8)
Burza mózgów
(7)
Młodzież
(7)
Radzenie sobie ze stresem
(7)
Samopoznanie
(7)
Starość
(7)
Starzenie się
(7)
Urazy
(7)
Zdrowie psychiczne
(7)
Choroba Alzheimera
(6)
Fizjologia człowieka
(6)
Hormony
(6)
Medytacja
(6)
Metody nauczania
(6)
Myślenie twórcze
(6)
Narkomania
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Samorealizacja
(6)
Stres pourazowy
(6)
Aktywność fizyczna
(5)
Genetyka zachowania
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Język
(5)
Kinezjologia edukacyjna
(5)
Logopedia
(5)
Mózgowie
(5)
Neurony
(5)
Nikotyna
(5)
Oddychanie
(5)
Palenie tytoniu
(5)
Psychopatologia
(5)
Rdzeń kręgowy
(5)
Schizofrenia
(5)
Szczęście
(5)
Twórczość
(5)
Uczniowie
(5)
Uwaga (psychol.)
(5)
Współdziałanie
(5)
Wychowanie
(5)
Zdrowe odżywianie
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Autopsychoterapia
(4)
Bezrobocie
(4)
Czytanie
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecięce porażenie mózgowe
(4)
Temat: dzieło
Włam się do mózgu
(1)
Temat: czas
2001-
(45)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(46)
Artykuł z czasopisma fachowego
(38)
Opracowanie
(34)
Poradnik
(33)
Wydawnictwa popularne
(21)
Poradniki
(16)
Podręczniki akademickie
(8)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(7)
Podręcznik
(6)
Podręczniki
(5)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(4)
Przepisy kulinarne
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Monografia
(2)
Pamiętniki amerykańskie
(2)
Pamiętniki rosyjskie
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Wywiady
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
E-booki
(1)
Encyklopedie
(1)
Film edukacyjny
(1)
Gry komputerowe
(1)
Książka kucharska
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Opracowanie DBN
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Pamiętniki szwajcarskie
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(84)
Edukacja i pedagogika
(58)
Medycyna i zdrowie
(47)
Biologia
(11)
Rozwój osobisty
(7)
Nauka i badania
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Psychologia i zdrowie psychiczne
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(19)
Życie Szkoły
(9)
Biologia w Szkole
(4)
Charaktery
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(3)
Gazeta Szkolna
(3)
Polonistyka
(3)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Meritum
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Świat Problemów
(1)
390 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedmiotem tego opracowania jest uczestnictwo osób niepełnosprawnych w przestrzeni publicznej oraz efektywność systemu wsparcia i zabezpieczenia tej grupy. Publikacja ma na celu uświadomienie odpowiednim instytucjom konieczności interdyscyplinarnego podejścia do problemów niepełnosprawności i przełamywania barier wynikających ze stereotypów. W książce zwrócono szczególną uwagę na wyjątkowość, odmienność i różnorodność niepełnosprawności. Poszczególne rozdziały zostały zobrazowane studiami przypadku (case). Niektóre z nich opracowano przy aktywnym współudziale praktyków. W publikacji można znaleźć omówienie m.in.: społeczno-ekonomicznych kontekstów niepełnosprawności, teoretycznych podstaw podmiotowego i przedmiotowego traktowania osoby niepełnosprawnej, instytucjonalnych aspektów wsparcia osób niepełnosprawnych w Polsce, organizacji pozarządowych w procesie integracji i budowania społeczeństwa bez barier, profilu osoby niepełnosprawnej, dobrych praktyk pracy z osobą niepełnosprawną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105185 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44711 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63597 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Gdyby ludzki mózg był tak prosty, że moglibyśmy go zrozumieć, bylibyśmy tak głupi, że nie zrozumielibyśmy go i tak. Gdzie tkwi dobro człowieka, a gdzie zło? Co odróżnia nas od zwierząt? Po co nam emocje? Czy normy etyczne u polityków są zaniżone? Czy pornografia rzeczywiście szkodzi? Co dzieje się w mózgu seksoholików? Czy marihuana ma właściwości lecznicze? Czemu tak lubimy jeść, a nawet się opychać? Czy starzenie się jest nie do uniknięcia? Czy w mózgu znajdziemy kiedyś odpowiedź na pytanie, czy Bóg istnieje? Wybitny neurobiolog Jerzy Vetulani w rozmowie z Marią Mazurek opowiada o tajemnicach skomplikowanego i wciąż nie do końca poznanego organu: ludzkiego mózgu. Podejmuje niełatwe i często kontrowersyjne kwestie, takie jak: narkotyki i uzależnienia, płeć mózgu, neurobiologia polityki i religii. Wyjaśnia działanie naszego wewnętrznego kompasu, zastanawia się nad rolą sztuki w kształtowaniu mózgu, mówi o konsekwencjach zdrowotnych stresu i metodach walki z nim, a także o wielu innych zjawiskach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji. Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej. Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP). Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza na rynku wydawniczym publikacja, która prezentuje aktualną wiedzę z zakresu rehabilitacji i pielęgnowania osób niepełnosprawnych. W książce skupiono się przede wszystkim na zagadnieniach przydatnych w codziennej praktyce pielęgniarskiej. Poszczególne rozdziały omawiają pielęgnowanie i usprawnianie osób dorosłych oraz dzieci z niepełnosprawnością, np. po urazach, amputacjach. Publikacja zawiera również ryciny ilustrujące przykłady zabiegów usprawniających oraz udogodnienień technicznych, związanych m.in. z przenoszeniem i asekuracją osób niepełnosprawnych. Książka skierowana jest do pielęgniarek, studentów pielęgniarstwa, a także do osób sprawujących opiekę nad pacjentami niepełnosprawnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49400 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Psychologia-Etologia-Genetyka jest serią wydawniczą z pogranicza psychologii i biologii. Adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych następującymi obszarami badawczymi: mechanizmy zachowania, rozwój osobniczy i ewolucyjny zachowania, różnice indywidualne, rola czynników genetycznych i środowiskowych w kształtowaniu zachowania, porównawcza analiza zachowania się różnych gatunków zwierząt (w tym człowieka), zastosowania psychologii, etologii i genetyki zachowania. Publikowane są wyniki badań, osiągnięcia teoretyczne oraz propozycje zastosowań w działalności praktycznej. Seria wydawana jest wraz z Interdyscyplinarnym Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Oddajemy do rąk Czytelników podręczniki akademickie z zakresu dydaktyki specjalnej. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych to zbiór analiz i przegląd dydaktyk specjalistycznych, będąca praktycznym rozwinięciem definicji i systematyk zawartych w publikacji Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji. Te dwie publikacje stanowią jedyne na rynku kompletne źródło wiedzy na temat dydaktyki specjalnej. Poszczególne rozdziały książki Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji Autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej. Przyjęte w tej publikacji definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stały się pewnego rodzaju wykładnią dla analiz i przeglądu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji pt. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Joanna Głodkowska - profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”. W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51161 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34035 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47492 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66224 P 3,5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91511 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Mózg jest najbardziej złożonym narządem w znanym nam Wszechświecie, a opisanie mechanizmów neuronowych stanowiących podłoże struktur i kontaktów społecznych stało się jednym z największych wyzwań neuronauki XXI wieku. Przedsięwzięcie to jest ekscytujące i zniechęcające zarazem, ponieważ wymaga zintegrowania teorii, metodologii i danych z różnych poziomów organizacji, uwzględnianych w licznych dyscyplinach i dotyczących różnych gatunków społecznych. Żeby sprostać takiemu wyzwaniu, obszar neuronauki społecznej rozrósł się spektakularnie, przekształcając się w dziedzinę interdyscyplinarną. Z tekstu Celem tej książki jest przybliżenie Czytelnikom neuronalnych podstaw aktywności społecznej człowieka i innych zwierząt. Podręcznik zapewnia podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia psychologicznych, neuronalnych, hormonalnych, komórkowych i genomicznych mechanizmów leżących u podstaw tak różnorodnych procesów społecznych, jak samotność, empatia, teoria umysłu, zaufanie i współpraca. Tym, co wyróżnia tę książkę, jest integracja badań prowadzonych z udziałem ludzi i zwierząt, opisy przypadków klinicznych, wielopoziomowe analizy zagadnień od płaszczyzny genów po społeczeństwo oraz różnorodne metodologie. Stephanie i John T. Cacioppo zawarli tu: • podstawowe informacje na temat rozwoju neuronauki społecznej oraz jej związków z innymi dyscyplinami nauki, • opis kształtowania się „mózgu społecznego” oraz metod poznawania go i wnioskowania o jego ewolucji i funkcjonowaniu, • wiedzę na temat znaczenia relacji społecznych dla prawidłowego funkcjonowania człowieka oraz konsekwencji obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej, a także opis ewolucyjnej teorii samotności, • opis tzw. sił łączących, czyli zjawisk umożliwiających społeczną wymianę, jak zarażanie emocjonalne, mentalizacja, empatia, identyfikacja czy społeczne uczenie się, • doniesienia z badań na temat percepcji społecznej i znaczenia różnego rodzaju informacji w odczytywaniu i interpretowaniu sygnałów z twarzy i oczu, • wiedzę na temat zjawisk zachodzących w grupach społecznych, m.in. wzajemności, współpracy, powstawania stereotypów i uprzedzeń, dyskryminacji oraz altruizmu, • informacje o neuronalnych podstawach wpływu społecznego, • opis zdrowych więzi społecznych z punktu widzenia neuronauki: autorzy opisali proces tworzenia wspólnych reprezentacji poznawczych z osobami znaczącymi, rodzaje miłości oraz jej wpływ na poznanie społeczne i ucieleśnione, a także aktywność neuronalną zachodzącą u osób, które doświadczyły odrzucenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] Marta Witkowska, Patrycja Naumczyk, Krzysztof Jodzio: Nadciśnienie tętnicze w ujęciu neuropsychologicznym [Neuropsychology of hypertension], s. 7–22; Judyta Gulatowska, Paweł Ostaszewski, Maciej Trojan: Stabilność grupy społecznej jako czynnik wpływający na nasilenie wokalizacji 22 kHz u szczurów [Social group stability as a factor influencing 22 kHz ultrasound vocalizations in rats], s. 23–36; Karol Lewczuk: Dwie strony medalu? Impulsywność oraz skłonność do ryzyka w kontekście Regulacyjnej Teorii Temperamentu oraz efektywności podejmowania decyzji [Two sides of the same coin? Impulsivity and venturesomeness in the context of Regulative Theory of Temperament and decision making effectiveness], s. 37–54; Julia Małgorzata Szymańska: Osobowość a centralność wybranych aspektów religijności [Personality and centrality of chosen religiosity dimensions], s. 55–68; Sławomir Postek, Maria Ledzińska: Temperamentalne predyktory stresu informacyjnego w grupie menadżerów wysokiego szczebla [Temperamental predictors of information stress in high ranking managers], s. 69–87.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Książka zawiera unikatowe i zgodne z najnowszym stanem wiedzy informacje dotyczące procesów starzenia się i starości. Będzie pomocna profesjonalistom zajmującym się tymi zagadnieniami od strony teoretycznej, osobom wspomagającym czy też opiekującym się ludźmi w wieku senioralnym, jak i samym seniorom. Na uwagę zasługuje podjęcie tematyki z zakresu prawa, co umożliwi osobom starszym przebrnięcie przez gąszcz obowiązujących uregulowań normatywnych istotnych z punktu widzenia codziennego funkcjonowania seniora.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110898 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50174 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46617 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Bóle głowy u dzieci i młodzieży to kolejna pozycja w serii Praktyka Pediatry. Badania wskazują, że około 60% populacji dziecięcej doświadcza bólów głowy, a znaczna część dzieci jest z tego powodu hospitalizowana. W publikacji zostały omówione, zgodnie z obowiązującą międzynarodową klasyfikacją ICHD-3, różne rodzaje bólów głowy, m.in.: migrena, bóle głowy typu napięciowego, bóle głowy objawowe (w guzach mózgu, pourazowe, w chorobach naczyniowych mózgu, narządu wzroku, laryngologicznych, ogólnoustrojowych, psychicznych, a także w padaczce). Książka skierowana jest przede wszystkim do pediatrów i lekarzy rodzinnych, którzy na co dzień spotykają się z problemem bólów głowy u dzieci, a także neurologów dziecięcych, pracujących zarówno w lecznictwie otwartym, jak i zamkniętym. Mamy nadzieję, że podręcznik oparty na najnowszym piśmiennictwie, a także doświadczeniu Autorów, pomoże Czytelnikowi w diagnostyce i leczeniu bólów głowy u dzieci i młodzieży.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Interdyscyplinarny opis funkcjonowania poznawczego i emocjonalnego osób zakażonych wirusem HIV leczonych według najnowszych standardów światowych. Autorzy podsumowują wyniki wieloletnich pionierskich w Polsce badań nad wpływem starzenia się na przebieg infekcji HIV, charakteryzując funkcjonowanie neuropsychologiczne badanych osób HIV+ oraz analizując stan struktur i aktywność mózgu w odniesieniu do funkcji neuropsychologicznych i chemosensorycznych uczestników projektu. Książka przeznaczona jest dla psychologów klinicznych, lekarzy i personelu medycznego, pedagogów zajmujących się zakażeniem HIV i chorobami neuroinfekcyjnymi, a także dla studentów, pracowników socjalnych i osób chcących specjalizować się w pomocy takim chorym i ich bliskim. Monografia jest […] doskonałym przykładem wieloośrodkowej współpracy specjalistów różnych dziedzin na rzecz poznawania mechanizmów HIV, a w efekcie przykładem możliwości tworzenia zespołów diagnostyczno-terapeutycznych adresowanych do tej grupy chorych. Nie bez znaczenia jest bardzo precyzyjny sposób narracji trudnych, bo często specjalistycznych treści. Są one uporządkowane, zawierają dodatkowe wyjaśnienia i klarowne wnioski. (Z recenzji dr hab. Małgorzaty Szepietowskiej, prof. UMCS) W monografii prezentowane są zagadnienia doniosłe, wpisujące się w nurt światowych badań. Przedstawione wyzwania i niepokoje […] pokazują głęboko humanistyczne, nacechowane wielką troską podejście Autorów zarówno do chorych, jak i rzetelnej diagnostyki i ewentualnej rehabilitacji neuropsychologicznej. Cały Zespół ma do tego wysokie kompetencje osobowościowe, a także świetny warsztat badawczy. (Z recenzji prof. dr hab. Marioli Bidzan) Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Neuropsychological functions of HIV-infected people in the era of highly effective antiretroviral therapy. Reports from research from the Harmonia project Neuropsychological functions of HIV-infected people in the era of highly effective antiretroviral therapy. Reports from research from the Harmonia project An interdisciplinary description of the cognitive and emotional functioning of HIV-infected individuals treated according to the latest world standards. The authors summarize the results of many years of pioneering research in Poland on the impact of aging on the course of HIV infection, characterizing the neuropsychological functioning of HIV+ subjects and analyzing the state of brain structures and activity in relation to the neuropsychological and chemosensory functions of the project participants. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab. Emilia Łojek (ORCID 0000-0002-0809-5601) – profesor zwyczajny na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w neuropsychologii klinicznej. Studiowała i realizowała prace naukowe w Applied Psychology Unit University of Cambridge (UK), University College London (UK), College of Medicine Ohio State University (USA). Opublikowała wiele prac naukowych na temat m.in. problemów porozumiewania się językowego osób z uszkodzeniami mózgu, zmian funkcji neuropsychologicznych u pacjentów z chorobami neurodegeneracyjnymi, u osób żyjących z wirusem HIV oraz osób w podeszłym wieku. Autorka lub współautorka adaptacji oraz oryginalnych testów do diagnozy neuropsychologicznej (H-RNTB, RHLB, RFFT, CVLT, CTT, KPD) i prac dotyczących rehabilitacji neuropsychologicznej. Pełni funkcję członka Zarządu International Neuropsychological Society. Dr hab. Emilia Łojek – is a full professor at the Faculty of Psychology at the University of Warsaw. She specializes in clinical neuropsychology.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Agata Dukowicz, Julia Sikorska, Justyna Szymańska, Maciej Trojan: Asymetria funkcjonalna mózgu w badaniach z udziałem naczelnych [Functional asymmetry of the brain in studies of primates], s. 7–28; Małgorzata Anna Basińska, Agnieszka Szocińska: Temperament a występowanie syndromów psychosomatycznych według The Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR u pacjentów z chorobami kardiologicznymi [Temperament and the occurrence of psychosomatic syndromes described in the Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR taking into consideration patients with heart diseases], s. 29–46; Karolina Stala, Łukas z Malanowski: Rozpoznawanie emocji przez sprawców przestępstw seksualnych [Emotion recognition in sex offenders], s. 47–64; Włodzimierz Oniszczenko, Wojciech Łukasz Dragan: Cechy temperamentu w ujęciu Regulacyjnej Teorii Temperamentu: związek z zaburzeniami psychicznymi i ich genetycznym podłożem [Temperament traits in terms of Regulative Theory of Temperament: The relationship with mental disorders and their genetic background], s. 66–92.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96888 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96889 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47275, 47276 (2 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47274 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37990 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37989 P (26) (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31572, 31571 (2 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31570 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44165 p, 44164 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63275 P 7,3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka prezentuje rezultaty badań dedykowanych eksploracji zagadnienia jakości życia rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz jej związku z empatią. Rezultaty badań wskazują, że rodzice dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym mierzą się z wieloma trudnościami związanymi ze specyfiką roli, jaką pełnią – rodziców dziecka z niepełnosprawnością. Ich rodzicielstwo jest wyzwaniem nie tylko w aspekcie czynności opiekuńczo-wychowawczych wobec dziecka, ale także w aspekcie dobrostanu psychicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej