Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(135)
IBUK Libra
(9)
Forma i typ
Artykuły
(91)
Książki
(44)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(9)
Publikacje fachowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(122)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(34)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(21)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(15)
Wypożyczalnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(31)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(12)
Czytelnia Wągrowiec
(5)
Autor
Bałachowicz Józefa
(3)
Pawłowska Regina
(3)
Śliwerski Bogusław
(3)
Adamski Franciszek
(2)
Appelt Karolina
(2)
Dudzikowa Maria
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Kołodziejska Dorota
(2)
Myrdzik Barbara
(2)
Popławska Agata
(2)
Romanowska-Łakomy Halina
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Sławiński Stanisław
(2)
Tymieniecka-Suchanek Justyna
(2)
Ablewicz Krystyna
(1)
Asińska Katarzyna
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Bahyrycz Monika
(1)
Bartkowski Jerzy
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bielska Ewa
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bokus Barbara
(1)
Boroch Robert
(1)
Borys Edyta
(1)
Bąbel Przemysław
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Błahut Teresa
(1)
Cackowska Małgorzata
(1)
Charko-Klekot Paulina
(1)
Chrobak Stanisław
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cichocki Ryszard
(1)
Ciesiołkiewicz Konrad
(1)
Cybulska Halina
(1)
Czakon Dorota
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Dobrzyńska Jolanta
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Gadacz Tadeusz
(1)
Gajdamowicz Halina
(1)
Gauza Wacław
(1)
Goryniak Martyna
(1)
Gruszczyńska Renata
(1)
Gzyra Dariusz
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Głazek Stanisław
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Jakowicka Maria
(1)
Jakóbowski Jan
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Jundziłł Irena
(1)
Kamińska - Juckiewicz Małgorzata
(1)
Karczewska Joanna
(1)
Karwat Mirosław
(1)
Kawecki Michał Józef
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Knasiecka-Falbierska Karina
(1)
Koc Krzysztof
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Kosowska Ewa
(1)
Kołyszko Wojciech
(1)
Kramarz Henryka
(1)
Król Roman
(1)
Książkiewicz Izabela
(1)
Kubala Konrad
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Kustra Czesław
(1)
Kutyło Łukasz
(1)
Kwiatkowska-Ratajczak Maria
(1)
Kędzierska Hanna
(1)
Kłakówna Zofia Agnieszka
(1)
Lasota Wojciech
(1)
Lejzerowicz Magda
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lewicki Marek
(1)
Lisiecka-Bednarczyk Agnieszka
(1)
Majerek Bożena
(1)
Malicka Małgorzata
(1)
Markowski Michał Paweł
(1)
Marzec Magdalena
(1)
Maternicki Jerzy
(1)
Mierzejewska Maria J
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Misior Radosław
(1)
Muszyński Heliodor
(1)
Muś Anna
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Nalaskowski Stanisław
(1)
Nijakowski Lech M
(1)
Nowicka-Kozioł Maria
(1)
Obuchowska Irena
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Oryl Mieczysław
(1)
Ostasz Lech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(53)
1990 - 1999
(38)
Okres powstania dzieła
2001-
(44)
1989-2000
(11)
Kraj wydania
Polska
(143)
Język
polski
(140)
angielski
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(44)
Wychowawcy klas
(16)
Pedagodzy szkolni
(15)
Nauczyciele języka polskiego
(6)
Pedagodzy
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Socjoterapeuci
(3)
Terapeuci
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Szkoły średnie
(2)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Filozofowie
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele etyki
(1)
Nauczyciele filozofii
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie - podmiotowość
(71)
Podmiotowość
(63)
Wychowanie
(19)
Sylwetki wybitnych pedagogów
(10)
Nauczyciele
(7)
Osobowość
(7)
Uczniowie
(7)
Nauczanie
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Antropologia filozoficzna
(5)
Rodzice
(5)
Wartość
(5)
Autorytet
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Socjalizacja
(4)
Szkolnictwo
(4)
Twórczość
(4)
Uczenie się
(4)
Antypedagogika
(3)
Globalizacja
(3)
Integracja społeczna
(3)
Kapitał społeczny
(3)
Konflikt
(3)
Kształcenie
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Pedagogika
(3)
Starość
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Agresywność
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Descartes, René
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dorosłość
(2)
Dzieci
(2)
Dzieci - płeć
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Fenomenologia
(2)
Godność ludzka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Husserl, Edmund
(2)
Indywidualizacja (pedagogika)
(2)
Interes prywatny
(2)
Interes społeczny
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(2)
Kreatywność
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Odpowiedzialność moralna
(2)
Personalizm
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Polityka
(2)
Praca
(2)
Praca zespołowa
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Religijność
(2)
Różnorodność
(2)
Samokształcenie
(2)
Samorealizacja
(2)
Socjologia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Stres zawodowy
(2)
Tolerancja
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczeń
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wychowawstwo
(2)
Władza
(2)
Własność
(2)
Zaufanie
(2)
Zdolności
(2)
Światopogląd
(2)
Adaptacja szkolna
(1)
Anonimowi alkoholicy
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Autonomia
(1)
Autonomia (filoz.)
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autorytaryzm
(1)
Autyzm
(1)
Awans zawodowy
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Bagiński, Tomasz (1976- )
(1)
Temat: czas
2001-
(29)
1989-2000
(6)
1989-
(5)
2001-0
(4)
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(63)
Artykuł z czasopisma fachowego
(26)
Artykuł z czasopisma naukowego
(15)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(2)
Esej
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma filozoficznego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma sportowego
(1)
Artykuł z czasopisma związkowego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Encyklopedie
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(93)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Językoznawstwo
(5)
Psychologia
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(7)
Nowa Szkoła
(6)
Edukacja i Dialog
(5)
Wychowawca
(5)
Życie Szkoły
(5)
Chowanna
(3)
Wychowanie na Co Dzień
(3)
Wychowanie na co dzień
(3)
Edukacja Medialna
(2)
Gazeta Szkolna
(2)
Język Polski w Gimnazjum
(2)
Amicus
(1)
Biblioterapeuta
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Filozofuj! : magazyn popularyzujący filozofię
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Język Polski w Liceum
(1)
Język Polski w Szkole
(1)
Język Polski w Szkole IV - VI
(1)
Język Polski w Szkole Średniej
(1)
Kultura Fizyczna
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Lider
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowa Polszczyzna
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Polonistyka
(1)
Przedszkole
(1)
Przegląd Oświatowy
(1)
Przyjaciel Dziecka
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Scholasticus
(1)
Wiadomości Historyczne
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Zeszyty Szkolne
(1)
144 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Przedmiotem tego opracowania jest uczestnictwo osób niepełnosprawnych w przestrzeni publicznej oraz efektywność systemu wsparcia i zabezpieczenia tej grupy. Publikacja ma na celu uświadomienie odpowiednim instytucjom konieczności interdyscyplinarnego podejścia do problemów niepełnosprawności i przełamywania barier wynikających ze stereotypów. W książce zwrócono szczególną uwagę na wyjątkowość, odmienność i różnorodność niepełnosprawności. Poszczególne rozdziały zostały zobrazowane studiami przypadku (case). Niektóre z nich opracowano przy aktywnym współudziale praktyków. W publikacji można znaleźć omówienie m.in.: społeczno-ekonomicznych kontekstów niepełnosprawności, teoretycznych podstaw podmiotowego i przedmiotowego traktowania osoby niepełnosprawnej, instytucjonalnych aspektów wsparcia osób niepełnosprawnych w Polsce, organizacji pozarządowych w procesie integracji i budowania społeczeństwa bez barier, profilu osoby niepełnosprawnej, dobrych praktyk pracy z osobą niepełnosprawną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105185 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44711 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zbiorowa (na 404 stronach) pod redakcją dr Marzeny Żylińskiej to kompendium wiedzy na temat: - wszystkich obecnych aktualnie w polskiej edukacji koncepcji wywodzących się z nurtu Nowego Wychowania, - neurodydaktyki oraz - szkół demokratycznych i unschoolingu. O poszczególnych metodykach piszą eksperci, którzy od lat propagują nowoczesną edukację opartą o jak najlepsze wzorce, które powstały na przełomie XIX i XX wieku. Całość okraszona bogatym komentarzem psychologa Marcina Jaracza oraz neurodydaktyka dr Marzeny Żylińskiej. Na dzieło składają się rozdziały, w których autorzy opisują każdą z koncepcji pedagogicznych, uzupełnione przez spojrzenie przez pryzmat wiedzy o mózgu i uczeniu się. Jest to pierwsza taka książka na rynku edukacyjnym, która jest podsumowaniem kilkunastu lat pracy edukatorów, dla których zmiana podejścia do uczenia się stała się misją ich życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115729 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49758, 49759 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Praca jest przedsięwzięciem z pogranicza socjologii, nauk politycznych i studiów regionalnych, w nich bowiem sytuuje się pojęcie "samorządności", wokół którego krążą rozważania autorów. Myśli autorów podążają w kierunku szukania optymalnych modeli zarządzania publicznego na poziomie lokalnym, a co za tym idzie - warunków ich implementacji, ograniczeń i możliwych dysfunkcji. Starają się oni pokazać, w jaki sposób samorząd terytorialny wpływa na rozwój podlegających mu obszarów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106098 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45095 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na ogół wychowanie rozumiane jest jako proces, czyli swoisty rodzaj ludzkiego działania lub jako wynik czy produkt oddziaływań wychowawczych. Od innych wpływów wyróżnia je to, że jest podejmowane świadomie i celowo dla uformowania osobowości wychowanka, a jego efekty mają wymiar nie tylko jednostkowy, ale również społeczny. Dlatego zainteresowane są nim nie tylko jednostki, ale także grupy społeczne, przede wszystkim rodzina i nauczyciele. To właśnie tym grupom wielu Autorów przypisało kluczową rolę w wychowaniu, czyniąc je podmiotem swych rozważań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110246 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kreatywność, twórczość i rozwój to procesy, które nierozerwalnie wiążą się z życiem ludzkim, zarówno w wymiarze społecznym, jak i jednostkowym. Wyróżniają one człowieka spośród innych istot żywych i wynoszą go ponad świat materialny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106531 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48911, 48788 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45165 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to bez wątpienia książka w pedagogice polskiej nowatorska, niezwykle ważna w filozofii i teorii wychowania, doskonale rekonstruująca źródła i główne idee etyki Józefa Tischnera oraz ogarniająca całościowo implikacje jego filozofii dla podstaw teoretycznych i zasad realizacji pedagogiki dobra (agatologicznej), książka napisana gruntownie, przejrzyście, jasno, przekonywająco i pięknie. Jest to wzorcowy przykład odczytania dla pedagogiki pism filozofa, nie pisanych z myślą o przeznaczeniu ich i umiejscowieniu w pedagogice i wychowaniu, a zatem rekonstrukcji pedagogii "implicite", dyskretnej, odczytanej pośrednio, nie wprost z pism filozoficznych, "zobaczenie - jak pisze Autorka - wychowana w filozofii bezpośrednio z nim nie związanej".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104652 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48047 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31965 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje holistyczną wizję człowieka, jego podmiotowość, dążenia twórcze i zdolność konfrontacji z deficytami osobistymi oraz trudnościami wynikającymi z uwarunkowań współczesnej kultury. Prezentowane teksty zmierzają do wydobycia kreatywnej strony ludzkiej istoty; pokazują jak realizuje się potencjał człowieka na drodze stawania się istotą lepszą, mądrzejszą oraz zdolną do głębszego rozumienia innych, np. w procesie wychowania (pedagogika integralna) czy w dążeniach do integracji niepełnosprawności (sfera cienia).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46018 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Monografia dotyczy profesji nauczycielskiej i czynników ją warunkujących. Podejmowana w niej problematyka jest obecnie niezwykle istotna, ponieważ nauczyciel pełni strategiczną rolę w funkcjonowaniu i efektywności systemu edukacji. W trakcie zmian społecznych rola ta jest redefiniowana, zaś on sam staje ciągle wobec nowych wyzwań i zadań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106811 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48577 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39388 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32541 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45266 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64213 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64987 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłanie tego leksykonu można określić dwojako. Z jednej strony, staramy się w przedstawionym katalogu haseł ukazać, jak niezbędne jest w myśleniu politycznym, w próbach zrozumienia mechanizmów życia politycznego, działania politycznego, gry politycznej, walki, rządzenia etc. posługiwanie się w punkcie wyjścia pojęciami teorii polityki. Z drugiej strony, staramy się też ukazać, jak pomocne są pojęcia i schematy teorii polityki w refleksyjnym, krytycznym, dociekliwym operowaniu terminami pozornie oczywistymi lub banalnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46829 p (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia : analiza społeczeństwa / Piotr Sztompka. - Wyd. 2 poszerz. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2012. - 728, [32] s.: il. kolor ; 24 cm.
Przygotowane przez autora nowe wydanie sprawia, że książka będzie nie tylko najlepszym z nich, ale także najaktualniejszym. Piotr Sztompka przejrzał i znacznie rozszerzył pierwotną wersję podręcznika, dopisując m.in. nowe rozdziały i wzbogacając książkę o nowe fotografie. Publikacja obejmuje całokształt problematyki socjologicznej od najprostszych kontaktów międzyludzkich aż po najbardziej złożone struktury i procesy występujące w społeczeństwie globalnym. Jej celem jest prezentacja pojęć, kategorii i modeli teoretycznych stosowanych w socjologii współczesnej. Książkę uzupełniają liczne diagramy i wykresy, biogramy wybitnych socjologów, bibliografia, słownik pojęć, liczne fotografie oraz test sprawdzający nabyte wiadomości, ma dopomóc w kształtowaniu niezbędnej dziś każdemu socjologicznej wyobraźni. Jest ona adresowana do wszystkich zainteresowanych problematyką życia społecznego, a zwłaszcza do studentów socjologii i innych kierunków nauk społecznych, ekonomicznych czy humanistycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104958 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48044 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38612 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka.)
Pierwszy z dwóch tomów stanowiących interdyscyplinarną pracę zbiorową poświęconą fenomenowi człowieczeństwa, jaki podejmuje od lat redaktorka książki. Problematyka ta była przedmiotem konferencji naukowej na Uniwersytecie Warmińsko- Mazurskim (Olsztyn, 2008). Publikacja obejmuje aspekty subiektywne, jak i ponadczasowe istoty człowieka, temat wizji człowieka w literaturze i sztuce, jak też zagadnienia związane z uwarunkowaniami życia naszej cywilizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109853 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46132 (1 egz.)
E-book
W koszyku
„Teksty z Ulicy. Zeszyt memetyczny” to jedyne w kraju czasopismo naukowe, poświęcone badaniu zjawisk społecznych i kulturowych w perspektywie memetycznej. Od 2005 roku publikuje artykuły naukowe, monograficzne i przeglądowe badaczy reprezentujących różne dyscypliny nauk społecznych, przyrodniczych i humanistycznych, którzy aplikują memetykę do swych warsztatów badawczych. Jest to czasopismo interdyscyplinarne, obrazujące ewolucję teorii memu oraz możliwości jej stosowania w analizie i interpretacji zachowań społecznych (mody, kulty, epidemie, ideologie), w badaniu języka mediów ( memy internetowe, netlore, netykieta), komunikacji społecznej (np. reklama), replikacji pamięci kulturowej (tradycje, kultura masowa i popularna, cyberkultura) oraz koewolucji genetyczno-kulturowej i ewolucji maszyn. Publikuje również dyskusje, polemiki i recenzje prac interesujących dla memetyki i jej krytyków. Posiada wersję online w otwartym dostępie www.memetyka.us.edu.pl Na liście ministerialnej B – 5 punktów. Siedziba Redakcji: Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Śląski, Plac Sejmu Śląskiego 1, 40-032 Katowice. Redaktor naczelna: dr hab. Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska, e-mail: dobroslawa.wezowicz-ziolkowska@us.edu.pl. Aktualny numer jest poświęcony dyskusjom z Susan Blackmore i jej teoriami człowieka jako maszyny memowej. Temat został sprowokowany spotkaniem z Autorką „ The Meme Machine”, jakie odbyło się w Warszawie na Wydziale Lingwistyki Stosowanej na specjalne zaproszenie dra Roberta Borocha - redaktora tematycznego tego numeru.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka wyrasta z przekonania o niesłuszności nagminnej krytyki edukacji. Autorka sugeruje, że docenienie szkoły może inspirować do podejmowania późniejszych prób zmiany kształcenia na lepsze. Dezaprobata raczej konserwuje dawne przyzwyczajenia niż wspiera w szukaniu nowych rozwiązań. Badaczka przekonuje, że konsekwencji jednostronnych i przez to niebezpiecznych sądów doświadczamy w procesie kolejnych reform. Przygląda się kierunkom zmian w najnowszych podręcznikach polonistycznych i zestawia je z uwagami czynionymi już w latach 90. XX wieku. Prezentuje materiały wywiedzione wprost z praktyki. Porównuje edukację w Polsce i szkole międzynarodowej. Opisuje działania inspirowane przez historyka, nauczycielki plastyki i przedsiębiorczości, a także efekty lekcji języka polskiego i przedmiotu nazwanego oblicza współczesnej kultury. Wiele z analizowanych propozycji miało miejsce w latach 2018/2019 oraz 2019/2020. Bohaterami większości tekstów są uczennice i uczniowie, a w centrum uwagi usytuowane są ich szkolne teksty. Metodyczny konkret nie tylko służy oglądowi edukacyjnej rzeczywistości. Umożliwia jej zdecydowanie bardziej panoramiczne obrazowanie, osadzenie na tle dawniejszej i współczesnej myśli metodycznej. Dokumentację tegoż stanowią przywoływane prace dotyczące rozmaitych opcji dydaktycznych. Różnice między nimi otwierają przed szkołą sferę wolności, zapewniając nauczycielkom i nauczycielom wybór najbliższej im koncepcji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Do rąk Czytelników oddajemy trzeci już monograficzny numer interdyscyplinarnego czasopisma "Zoophilologica" 2017/3, zawierający artykuły autorów, którzy ani wprost, ani w jednolity sposób nie definiują statusu i podmiotowości zwierząt, ale podejmują próby badania owego zagadnienia poprzez pryzmat własnych dziedzin badawczych – z ich specyficzną siatką pojęciową i metodologią. Wszyscy oni próbują – każdy w inny sposób rozkładając akcenty – penetrować, analizować i rozważać warunki, w jakich dochodzi do tworzenia i rozpoznania pozaludzkiego podmiotu. Ich praca stanowi skromny wkład dla określenia wieloaspektowej istoty podmiotowości zwierząt, ale bez wątpienia stanie się cenna w kontekście pytania o to, kim jesteśmy my sami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
The authors discuss truth and falsehood in science and the arts. They view truth as an irreducible point of reference, both in striving for elementary knowledge about the world and in seeking methods and artistic means of achieving this goal. The multilevel and multiple-aspect research presented here, conducted on material from different periods and different cultures, shows very clearly that truth and falsehood lie at the foundation of all human motivation, choices, decisions, and behaviors. At the same time, however, it reveals that every bid to extrapolate the results of detailed studies into generalizations aimed at universalization – by the very fact of their discursivation – either subjects the discussion to the rules of formal logic or situates it outside the realm of truth and falsehood. Autorzy podejmują refleksję nad prawdą i fałszem w nauce i sztuce. Przypisują prawdzie status nieredukowalnego punktu odniesienia – tak w próbach dotarcia do elementarnej wiedzy o świecie, jak i w poszukiwaniach metod i środków artystycznych niezbędnych do osiągnięcia tego celu. Zaprezentowane tu wielopoziomowe i wieloaspektowe badania, prowadzone z wykorzystaniem materiałów pochodzących z różnych epok i różnych kultur, wyraźnie dowodzą, że prawda i fałsz stanowią podstawę wszelkiego rodzaju ludzkich motywacji, wyborów, decyzji i zachowań. Jednocześnie ujawniają, że każda próba ekstrapolacji wyników poszukiwań szczegółowych na poziom uogólnienia o ambicjach uniwersalizujących – przez sam fakt ich dyskursywizacji – albo podporządkowuje prowadzone rozważania regułom logiki formalnej, albo sytuuje je poza prawdą i fałszem. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Współcześnie, praktyka stosowania prawa do samostanowienia narodów (ludów) często prowadzi do pojawienia się pytania o jego zakres podmiotowy: jakie grupy są uprawnione do powoływania się na wykonywanie tego prawa? Głównym celem prezentowanej monografii jest zbadanie relacji między problemem podmiotowości w prawie międzynarodowym a prawem do samostanowienia narodów (ludów). Ponadto książka odnosi się w szeroki sposób do ewolucji praktyki w tym zakresie oraz do istniejących osiągnięć doktryny oraz orzecznictwa, przede wszystkim dążąc do odpowiedzi na pytanie: kto i w jakim zakresie, zgodnie z prawem międzynarodowym, jest objęty zakresem stosowania prawa do samostanowienia?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kolejny numer interdyscyplinarnego czasopisma „Zoophilologica” 2018/4 nosi tytuł „Polowanie”. Artykuły tu zamieszczone poruszają różnorodne zagadnienia dotyczące myślistwa, a ich autorzy reprezentują humanistykę i przyrodoznawstwo, co wpisuje czwarty zeszyt monograficzny w „trzecią kulturę”. Reprezentują oni różne dyscypliny naukowe: biologię, zoologię, ekologię, filmoznawstwo, literaturoznawstwo, językoznawstwo, filozofię i prawo. Stąd też na polowanie patrzą z własnej perspektywy badawczej, przyjmując przy tym różne optyki badawcze: dalszą i bliższą, teoretyczną i praktyczną, dosłowną i metaforyczną. Autorzy poszukują odpowiedzi m.in. na pytania: czy polowanie w XXI wieku ma jakikolwiek sens? Czy jest z naukowego / etycznego punktu widzenia uzasadnione? Dlaczego polowanie wzbudza tyle emocji i kontrowersji? Czy udział dzieci i młodzieży w polowaniu jest szkodliwy? Czy jest jakaś etyczna różnica pomiędzy polowaniem a kłusownictwem? Jaką rolę odgrywa(ło) myślistwo w kulturze ludowej? Jakie myślistwu towarzyszą mity, stereotypy i uprzedzenia? Dlaczego polowanie i towarzyszące mu obrzędy można uznać za rodzaj niezaplanowanego wyrafinowanego performance’u („teatru śmierci”)? Jak polowania prezentują pisarze / reżyserzy / malarze / autorzy tekstów piosenek? Zapewne nie udało się w wyczerpujący sposób odpowiedzieć na wszystkie postawione pytania. Warto jednak zwrócić uwagę na wspólny mianownik aksjologiczno-etyczny łączący większość zamieszczonych tutaj rozważań, polemik, refleksji, ocen i stanowisk. Jest nim zdecydowany sprzeciw moralny wobec praktykowanego we współczesnym świecie łowiectwa dla rozrywki i sportu, czyli przyjemności. Zwłaszcza biolodzy skutecznie, bo z udziałem wiedzy empirycznej, demaskują hipokryzję myśliwych i obalają wciąż pokutujący w potocznej świadomości mit o tym, że polowanie jest wyższą koniecznością sprzyjającą kontroli populacji dzikich zwierząt.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Interdyscyplinarne czasopismo humanistyczne, istniejące od 1957 roku. Do 2014 roku ukazywało się jako dwumiesięcznik, od 2015 roku jest kwartalnikiem. Publikowane są w nim artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszczane są również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Część monograficzna tomu 2/2017 „Chowanny” pod redakcją Ewy Bielskiej została zatytułowana Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emanacją a stagnacją. Jej celem jest utworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany refleksji dotyczącej kategorii oporu. Efektem współpracy z licznym gronem badaczy tejże problematyki reprezentujących dyscypliny takie, jak psychologia, socjologia, pedagogika, jest możliwość zaprezentowania zróżnicowanych kontekstów ulokowania refleksji nad oporem we współczesnych naukach społecznych. Egzemplifikacje dotyczą tutaj refleksji w studiach z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, teorii i praktyki profesji pomocowych, studiów z zakresu resocjalizacji i szeroko rozumianej teorii i praktyki związanej z treatment (czy też differentia treatment). Podjęte rozważania problematyki oporu odnoszą się także do socjologicznego ujęcia praktyk kulturowych o charakterze kontestacji, oporu wobec zmiany w przestrzeni edukacyjnej oraz oporu wobec normatywnych matryc kulturowych. Część tekstów rozporoszonych tomu tematycznie odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej, satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia, medialne wzory kultury zdrowotnej, aktywność fizyczna, percepcja lęku przed śmiercią, zdrowotne i społeczne zagrożenia wynikające z uzależnień od czynności, pojęcie uzależnienia w środowisku lokalnym, peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych, kulturowe źródła dydaktyki szkolnej, osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym. W numerze: Joanna Trzópek: Czy w psychologii społecznej jest miejsce na kategorię podmiotowości? [Does social psychology have room for the category of subjectivity?], s. 115–139; Romana Kadzikowska-Wrzosek: Determinizm i nieświadoma wola a podmiotowość [Determinism, “unconscious volition” and subjectivity], s. 140–150; Krzysztof Mudyń: Podmiotowość. Co to może znaczyć? [Subjectivity: What does it mean?], s. 151–157; Joanna Trzópek: Podmiot w psychologii: odpowiedzi na artykuły komentujące [Subject in psychology: Reply to commentaries], s. 158–161; Krystyna Skarżyńska, Kamil Henne: Studenci jako obywatele: kapitał ludzki i społeczny jako źródła akceptacji porządku politycznego i ekonomicznego oraz aktywności społecznej [Students as citizens: Human and social capital as sources of acceptance for political and economical order and social activity], s. 162–182; Joanna Roszak: Otwartość na doświadczenie i poglądy na role płciowe a oceny kobiet i mężczyzn nietypowych dla swojej płci [Openness to experience, attitudes to gender roles and evaluations of gender nonstereotypical males and females], s. 183–197.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej