Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(24)
Forma i typ
Artykuły
(14)
Publikacje fachowe
(10)
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Wydra Magdalena
(4)
Olszewska Barbara
(3)
Ordetx Kristina
(2)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Dudel Barbara
(1)
Filip Anna
(1)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(1)
Grandin Temple
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Jackiewicz Martyna
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kosztołowicz Mariola
(1)
Kołodziejczyk Anna
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Kłysz-Sokalska Natalia
(1)
McIlwee Myers Jennifer
(1)
Nęcki Szymon
(1)
Olszewska Barbara (pedagog)
(1)
Paczyńska Anna
(1)
Pająk Katarzyna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pietrasik-Kulińska Kinga
(1)
Sikorska Iwona
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Stępień-Nycz Małgorzata
(1)
Sufa Beata
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Vaškevič-Buś Jovita
(1)
Wawrzyniak Sonia
(1)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(1)
Winiarek Ida
(1)
Włodarczyk Katarzyna
(1)
Śliwa Sławomir
(1)
Śnieżyński Marian (1939- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Pedagodzy szkolni
(8)
Nauczyciele
(7)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Terapeuci
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Specjaliści terapii uzależnień
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Dorośli
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Kompetencje społeczne
(20)
Nauczanie
(8)
Nauczanie początkowe
(7)
Metody nauczania
(4)
Uczniowie
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Kompetencje kluczowe
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Uczucia
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Ajurweda
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Godziny wychowawcze - konspekty
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Indywidualny tok nauki
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Komunikologia
(1)
Konstruktywizm społeczny
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mózg
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przemoc
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rytmika
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjoterapia
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Teoria umysłu
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Umysł
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Scenariusz zajęć
(7)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Psychologia
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Matematyka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(5)
Głos Pedagogiczny
(2)
Bliżej Przedszkola
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Matematyka
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Polonistyka
(1)
Wychowawca
(1)
Życie Szkoły
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50911 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65768 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria umysłu to jedno z najważniejszych zagadnień w życiu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Do dziś niewiele materiałów łączyło badania naukowe w tej dziedzinie z praktyką – lukę tę wypełnia książka Kirstiny Ordetx. Dwunastotygodniowy program jej autorstwa można w łatwy sposób wykorzystać w klasie lub gabinecie terapeutycznym. Przygotowanie poszczególnych zajęć nie zajmuje dużo czasu, a ich treść znakomicie motywuje uczniów. Niniejsza książka ma potencjał, by zmienić to, jak osoby ze spektrum rozumieją zachowania społeczne, i ułatwić im budowanie relacji międzyludzkich. dr Brenda Smith Myles Ohio Center for Autism and Low Incidence W niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program wykorzystuje podejście multisensoryczne i jest przeznaczony do pracy z dziećmi w wieku 5–9 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu. Dr Kirstina Ordetx jest specjalistką z zakresu psychologii rozwoju i terapii poznawczo-behawioralnej. Od ponad 20 lat pracuje jako terapeutka dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi trudnościami społecznymi. Dla swoich podopiecznych założyła szkołę Pinnacle Academy w Sarasocie na Florydzie (USA), w której nauczanie odbywa się według autorskiego programu. Prowadzi również zajęcia dla studentów psychologii i nauk o zachowaniu. Mieszka w Brandenton na Florydzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116661 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52687 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42318 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67790 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program jest przeznaczony do stosowania w niewielkich grupach dzieci i młodzieży w wieku 7–16 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52908 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42479 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35503 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67791 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy - zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112394 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50616 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40849 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33599 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47449 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 342)
Zespół hiperkinetyczny to schorzenie, którego objawy ujawniają się w dzieciństwie i utrzymują się często w wieku dorosłym, powodując długofalowe skutki. Jest najczęstszym rozpoznaniem we wczesnym wieku szkolnym. Charakteryzuje się obecnością trwałych wzorców zachowania układających się w triadę objawów: problemów z koncentracją uwagi, impulsywnością oraz nadruchliwością, które wpływają znacznie na funkcjonowanie dzieci i młodzieży w różnych obszarach życia. Zmienność, nieprzewidywalność i złożoność współczesnego świata stawiają przed uczniami z ADHD trudne wyzwanie sprostania jego wymaganiom, jednak najtrudniejsze zadanie przypada edukacji. Uczniowie z ADHD to grupa dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Głównym celem pomocy psychologiczno-pedagogicznej świadczonej na terenie szkoły jest wyrównywanie szans edukacyjnych, budowanie odpowiednich strategii pracy do możliwości i potrzeb uczniów z ADHD. Kluczowym celem sformułowanym w książce jest ukazanie specyfiki i uwarunkowań zależności zarysowującej się między funkcjonowaniem dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej a oddziaływaniami środowiska edukacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118087 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 924)
Kompetencje społeczne w dużym stopniu wpływają na osiąganie sukcesów w życiu szkolnym, a później zawodowym, dlatego tak ważne jest ich rozwijanie już u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Książka w sposób jasny i klarowny analizuje, wyjaśnia i przekonuje czytelnika o potrzebie zwracania uwagi na ten problem. Korzystać z niej mogą nie tylko osoby profesjonalnie zajmujące się dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, ale również nauczyciele akademiccy, studenci kierunków psychologicznych i pedagogicznych, a także rodzice dzieci rozpoczynających edukację szkolną. Zapraszamy do wypożyczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 313)
Książka podejmuje niezwykle ważny problem związany z funkcjonowaniem człowieka we współczesnym świecie zdominowanym przez dynamicznie rozwijające się technologie informacyjne. Jej wartość polega na tym, że Autorka podejmuje niezwykle trudny, a jednocześnie bardzo rzadko omawiany, zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i empirycznym, problem funkcjonowania w cyfrowym świecie dzieci we wczesnym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116138, 115993 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106555 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48907 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39091 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32345 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45255 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64133 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej