Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(14)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(9)
Artykuły
(4)
E-booki
(4)
Grafiki
(1)
Gry i zabawki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Czytelnia Piła
(1)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Gajda Janusz
(3)
Bajan Magdalena
(1)
Jachimczak Barbara Wanda
(1)
Jarkiewicz Katarzyna
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Mullaney Thomas S
(1)
Palka Stanisław
(1)
Rea Christopher
(1)
Tryl Fabian
(1)
Winiarski Mikołaj
(1)
Włodarczyk Rafał
(1)
Zawadzka Bożena
(1)
Żurek Sławomir Jacek
(1)
Żłobicki Wiktor
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(17)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
6-8 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 1.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Nauki humanistyczne
(9)
Nauki społeczne
(4)
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1770-1831)
(3)
Jan Paweł II
(3)
Mysłakowski (1890-1971)
(3)
Pedagogika humanistyczna
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika religijna
(3)
Wojnar Irena
(3)
Wychowanie narodowe i państwowe
(3)
Wychowanie patriotyczne
(3)
Croce Benedetto (1866-1952)
(2)
Dilthey Wilhelm (1833-1911)
(2)
Gentile Giovani (1875-1944)
(2)
Górski Karol (1903-1988)
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Kerschensteiner Georg (1854-1932)
(2)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(2)
Maritain Jacques (1882-1973)
(2)
Mounier Emmanuel (1905-1950)
(2)
Nawroczyński Bogdan (1882-1974) -pedagogika kultury
(2)
PastuszkaJozef (1897-1989)
(2)
Pedagogika
(2)
Sośnicki Kazimierz (1883-1976)
(2)
Spranger Edward (1882-1963)
(2)
Suchodolski Bogdan (1903=-1992)
(2)
Szczepanowski Stanisław Prus (1848-1800)
(2)
Szuman Stefan (1889-1972)
(2)
Windelband Wilhelm (1848-1915)
(2)
Zarzecki Lucjan (1873-1925)
(2)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(2)
Arteterapia
(1)
Arystoteles
(1)
Autorytet
(1)
Badania naukowe
(1)
Baśń
(1)
Blok humanistyczny
(1)
Croce, Benedetto (1866-1952)
(1)
Dilthey, Wilhelm (1833-1911)
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egzaminy gimnazjalne
(1)
Etyka
(1)
Fenomenologia
(1)
Filozofia
(1)
Folklor
(1)
Gentile, Giovani (1875-1944)
(1)
Górski, Karol (1903-1988)
(1)
Hessen, Sergiusz (1887-1950)
(1)
Historia
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kerschensteiner, Georg (1854-1932)
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
Logopedia
(1)
Maritain, Jacques (1882-1973)
(1)
Mounier, Emmanuel (1905-1950)
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nawroczyński, Bogdan (1882-1974) -pedagogika kultury
(1)
Pastuszka, Jozef (1897-1989)
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Platon
(1)
Polska
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psychoterapia
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Socjalizacja
(1)
Sokrates
(1)
Sośnicki, Kazimierz (1883-1976)
(1)
Spożycie
(1)
Spranger, Edward (1882-1963)
(1)
Status społeczny
(1)
Suchodolski, Bogdan (1903-1992)
(1)
Szczepanowski, Stanisław Prus (1848-1800)
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Szuman, Stefan (1889-1972)
(1)
Teatr
(1)
Tożsamość zawodowa
(1)
Windelband, Wilhelm (1848-1915)
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zajęcia dydaktyczne
(1)
Zarzecki, Lucjan (1873-1925)
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Znaniecki, Florian (1882-1958)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Nauka i badania
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja : studia, badania, innowacje
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Multidyscyplinarny podręcznik przeznaczony dla studentów przygotowujących się do prowadzenia własnych badań na kierunkach społecznych i humanistycznych. W przeciwieństwie do innych publikacji poświęconych prowadzeniu badań, książka nie skupia się na uczeniu technik badawczych, lecz na omówieniu metod pozwalających dokonać odpowiedniego wyboru przedmiotu badań. Opisuje autorską, szczegółową metodologię, która pozwala na skuteczny wybór tematu badawczego dopasowanego do indywidualnych pasji, zainteresowań i talentów badacza.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117907 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia z Polonistycznej Teorii Kształcenia ; 3.)
Tom Etyka nauczyciela pod redakcją Magdaleny Bajan oraz Sławomira Jacka Żurka to niezwykle wartościowa i potrzebna pozycja wydawnicza. W jej skład wchodzą artykuły naukowe i popularnonaukowe z zakresu bardzo szeroko rozumianej humanistyki, nastawionej na problemy etyczne. Ich autorami są bowiem zarówno nauczyciele akademiccy, prowadzący prace badawcze, jak i nauczyciele-praktycy, pracujący w różnego rodzaju placówkach oświatowych, co wyznacza nowoczesny kurs otwartego dyskursu szkoły z uniwersytetem. -Dr hab. Krzysztof Biedrzycki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116882 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65162 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"(...) pod koniec 2019 roku stoję na granicy dwóch światów akademickich. Jeden to świat tradycyjny, który ukształtował zarówno moją tożsamość profesora-naukowca, jak i tożsamość nauczyciela akademickiego. Drugi to świat kolejnych nowych regulacji prawnych, które tworzą nową rzeczywistość polskich uniwersytetów – co przynosi konieczność pewnej rekonstrukcji mojej tożsamości, zarówno w odniesieniu do nauki,jak i dydaktyki. Funkcjonowanie w dwóch rzeczywistościach (i pełnienie w nich przez dekady wielu odpowiedzialnych funkcji akademickich): owej tradycyjnej i tej „nowej” pozwala mi na – jestem o tym przekonany – „jasne spojrzenie”. Byłem/jestem wewnątrz/na zewnątrz obydwu tych rzeczywistości i potrafię się w nich odnaleźć. Rozumiem logikę każdej z nich. Książka, w zamierzeniu poświęcona głównie pasji uprawiania nauki, w trakcie pisania „modyfikowała się”; powstały w moim umyśle nowe pola problemowe, które są zobrazowane w kolejnych jej rozdziałach. Ale jednak zdecydowałem się zachować w tytule pojęcie pasji, bowiem to właśnie pasja jest jej głównym i optymistycznym bohaterem – nawet jeśli niekiedy tylko domyślnym"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115995 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 550 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 0029 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W części pierwszej, zatytułowanej „Interdyscyplinarność i transdyscyplinarność pedagogiki – wymiar teoretyczny”, znalazły się prace autorów, którzy wykorzystując różne perspektywy badawcze i założenia, podjęli namysł teoretyczny nad kategoriami oraz przejawami inter- i transdyscyplinarności w pedagogice. Część drugą, pt. „Interdyscyplinarny transfer wiedzy – doświadczenia pedagogicznego pogranicza”, tworzą teksty lokujące się na pograniczach dyscyplin i obszarów badawczych, ukazujące próby integracji pozyskiwanej z nich wiedzy na gruncie pedagogiki. Doświadczenia związane z podejmowaniem przez badaczy problemów i zagadnień znajdujących się na granicach dyscyplin oraz dotyczące transferu wiedzy z innych dyscyplin naukowych i dziedzin badawczych na obszar pedagogiki dostarczają także wiedzy teoretycznej z zakresu praktyki interdyscyplinarnej. W części trzeciej, pt. „Interdyscyplinarność pedagogiki – doświadczenia transdyscyplinarne”, znalazły się prace autorów koncentrujących swoją uwagę na styku pedagogiki i różnych dziedzin oraz form praktyki społecznej. Społecznie wytwarzana wiedza, nierespektująca dyscyplinarnych podziałów, wykraczająca poza kompetencje dyscyplinarne, stanowi dla badaczy nie lada wyzwanie, ponieważ jej integracja z wiedzą wytwarzaną na gruncie pedagogiki wymaga właściwego przygotowania oraz kompetentnie prowadzonych badań. Inne tego autora
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47058 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63795 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo "Stan Rzeczy" za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią, a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo "Stan Rzeczy" za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią, a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100822, 100823 (2 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44689 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42348 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64091 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika kultury w zarysie / Janusz Gajda. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2016. - 318 stron ; 24 cm.
Praca Pedagogika kultury w zarysie pomyślana została jako podręcznik akademicki i ma wszelkie szanse, żeby stać się publikacją zaliczaną do kanonu lektur na wielu kierunkach studiów humanistycznych, a przede wszystkim na kierunkach „pedagogika” i „kulturoznawstwo”. Autor – wybitny znawca i reprezentant pedagogiki kultury – przedstawił rodowód tego kierunku czy nurtu myśli pedagogicznej, nakreślił dzieje kształtowania się założeń filozoficznych i metodologicznych pedagogiki kultury, przywołał poglądy klasyków tego kierunku (tworzących w Polsce i w innych krajach). Przyjęty w tej pracy układ chronologiczno-problemowy pozwala śledzić losy pedagogiki kultury i jej zwolenników, pozwala także dostrzec dokonujące się przemiany i uwarunkowania przemian w pojmowaniu oraz uprawianiu pedagogiki kultury. prof. dr hab. Tadeusz Lewowicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41072 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej