Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Bębas Sylwester
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta
(1)
Stanek Janusz
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Łacina-Łanowski Artur
(1)
Łączek Tomasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Więźniowie
(5)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(2)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Jakość życia
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Kariera
(1)
Korczak, Janusz (1878-1942)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Młodzież
(1)
Nagrody
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Podmiotowość
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przestępczość
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samobójstwo
(1)
Stres zawodowy
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły przywięzienne
(1)
Więziennictwo
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Czechy
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 447.)
Publikacja poświęcona jest edukacji więźniów, uwarunkowaniom i jej skuteczności w trzech krajach europejskich: Polsce, Niemczech i Czechach. Całość pracy została podzielona na dwie części ľ teoretyczną i empiryczną. W pierwszej części w rysie historycznym zakreślono wartość i znaczenie szkół przywięziennych w tworzącym się społeczeństwie informacyjnym, podkreślając przy tym: miejsce i zadania pedagogiki resocjalizacyjnej w systemie penitencjarnym w świetle współczesnych nurtów dydaktyczno-pedagogicznych, rozwój szkolnictwa przywięziennego obejmujący okres od II wojny światowej aż do czasów obecnych na ziemiach polskich, niemieckich i czeskich z uwzględnieniem podstaw prawnych i bogatej statystyki oraz ukazano trendy progresji edukacji więziennej zarejestrowane w wymienionych państwach. Druga część została poświęcona prezentacji wyników empirycznych wraz ze szczegółowymi analizami jakościowymi oraz ilościowymi zewnątrz- i wewnątrzgrupowymi, uzupełnionymi statystycznymi testami nieparametrycznymi, interpretacją psychopedagogiczną oraz symulacją komputerową uwzględniającą algorytm opracowany metodą Krefft. Przechodząc do bardziej szczegółowych poszukiwań, podjęto próbę określenia, w ujęciu teorii Ervinga Goffmana, emocjonalnego klimatu pracy nauczyciela w szkole przywięziennej, wzajemnych stosunków między kadrą nauczającą a uczącymi się więźniami, a także efektów zastosowanych metod dydaktycznych. Całość kończą wnioski i rekomendacje. Unikatową cechą publikacji jest porównawcza analiza kształcenia więźniów w trzech różnych systemach penitencjarnych oraz wykorzystanie tekstów źródłowych i archiwaliów. Publikacja kierowana jest do naukowców zajmujących się edukacją z perspektywy komparatystycznej i resocjalizacyjnej, studentów kierunków pedagogicznych i prawnych oraz praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47828 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38332 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45844 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63394 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48770 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja uzupełnia teoretyczno-praktyczny wymiar procesu resocjalizacji penitencjarnej oraz resocjalizacji młodzieży. Omawiane w tej monografii zagadnienia są na czasie, gdyż aktualne stany cywilizacyjne i społeczne niosą dla młodzieży wiele istotnych zagrożeń. Autorzy szczegółowo omawiają te dewiacje, wskazują też na zagrożenia w rozwoju rodziny m.in.: rozluźnienie i zanik więzi emocjonalnych, zaburzenia moralnego, brak poszanowania tradycji i uniwersalnych wartości. Na tle tych i innych zaburzeń rozwoju społecznego odczuwa się zapotrzebowanie na działania profilaktyczne i innowacyjne w wychowaniu młodego pokolenia Polaków. Książka ta wskazuje na potrzebę doskonalenia i kompetencji pedagogów resocjalizujących. Opracowanie stanowi interesującą pozycję, która wzbogaci zasób publikacji w procesie studiowania resocjalizacji przez pedagogów, psychologów i praktyków. [z recenzji wydawniczej prof. nadzw. dr hab. Józefa Sowy]: Książka stanowi interesującą i wartościową jednocześnie próbę rozwiązania niektórych problemów związanych z przedmiotem analiz zawartych w tytule. Autorzy treści, poprzez interdyscyplinarne podejście do wielu modeli, teorii i koncepcji dążą do pogłębionych poszukiwań oraz modelowych rozwiązań organizacyjnych a także metodycznych. Rzetelność i otwartość podejmowanych uniwersalnych analiz, stosowane terminy i przystępny pragmatyczny język oraz przyjmowane założenia metodologiczne stanowią o wartości recenzowanej książki. [z recenzji wydawniczej prof. APS dr hab. Józefa Bednarka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces edukacyjny, sukces zawodowy, sukces życiowy / redakcja naukowa Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin, 2018. - 302 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Publikacja poświęcona jest zagadnieniom związanym z osiągnięciem sukcesu życiowego w ujęciu interdyscyplinarnym. Tematyka poszczególnych rozdziałów skoncentrowana jest wokół kategorii sukcesu życiowego młodzieży. Analizie poddane zostają wychowawcze i edukacyjne rozwiązania występujące we współczesnej szkole sprzyjające osiągnięciu sukcesu szkolnego oraz zagadnienia związane z projektowaniem indywidualnej ścieżki zawodowej. Omówione zostały również uwarunkowania sukcesu życiowego młodzieży (społeczne, edukacyjne, zdrowotne). Tematyka obejmuje także dylematy wychowawcze związane z procesami pedagogicznymi młodzieży i dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115285 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52439 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41835 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34770 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48198 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na ogół wychowanie rozumiane jest jako proces, czyli swoisty rodzaj ludzkiego działania lub jako wynik czy produkt oddziaływań wychowawczych. Od innych wpływów wyróżnia je to, że jest podejmowane świadomie i celowo dla uformowania osobowości wychowanka, a jego efekty mają wymiar nie tylko jednostkowy, ale również społeczny. Dlatego zainteresowane są nim nie tylko jednostki, ale także grupy społeczne, przede wszystkim rodzina i nauczyciele. To właśnie tym grupom wielu Autorów przypisało kluczową rolę w wychowaniu, czyniąc je podmiotem swych rozważań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110246 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46071 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej