Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(105)
Forma i typ
Książki
(100)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Grafiki
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(256)
wypożyczone
(21)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(49)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(45)
Wypożyczalnia Czarnków
(40)
Wypożyczalnia Trzcianka
(31)
Wypożyczalnia Złotów
(46)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(30)
Czytelnia Wągrowiec
(15)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(17)
Autor
Bogdanowicz Marta
(7)
Hinz Magdalena
(5)
Naprawa Renata
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Braun Eldon M
(4)
Brzezińska Anna
(4)
Davis Ronald D
(4)
Reid Gavin
(4)
Zakrzewska Barbara
(4)
Adryjanek Anna
(3)
Czajkowska Irena
(3)
Filipiak-Kudasik Izabela
(3)
Herda Kazimierz
(3)
Koźmińska Irena
(3)
Olszewska Elżbieta
(3)
Pętlewska Halina
(3)
Sawa Barbara
(3)
Schaffer H. Rudolph
(3)
Skoczylas Grażyna
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Balejko Antoni
(2)
Green Shannon
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Rożyńska Małgorzata
(2)
Sazon-Brykajło Janina
(2)
Zakrzewska Izabela
(2)
Barańska Małgorzata
(1)
Bierońska Elżbieta
(1)
Chmielewska Elżbieta
(1)
Czarnecka Lidia
(1)
Czerska Aneta
(1)
Danielewicz Teresa
(1)
Doman Glenn J
(1)
Doman Janet
(1)
Dryden Gordon
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Górniewicz Ewa
(1)
Hanter Ewa
(1)
Hartman Monika
(1)
Huup Stephen
(1)
Jakacka Ewa
(1)
Jakubowicz Anna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jewell Jeremy
(1)
Jurek Anna
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kaczmarek Bogusława
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kohut Dorota
(1)
Korendo Marta
(1)
Kostyło Piotr
(1)
Koźmińska Anna
(1)
Krzykowski Grzegorz
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kurdziel Marta
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lenartowska Krystyna
(1)
Lewinson Joan
(1)
Lubiewska Katarzyna
(1)
Maciągowska Agata
(1)
Magnuska Janina
(1)
Majer-Gemińska Barbara
(1)
Maurer Alicja
(1)
McKeown Sally
(1)
Minge Krzysztof
(1)
Minge Natalia
(1)
Nowak Izabela
(1)
Nowicka Ewa
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Opolska Teresa
(1)
Petrus Paulina
(1)
Pietras Izabela
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Plenkiewicz Maria
(1)
Podleśna Małgorzata
(1)
Półtorak Małgorzata
(1)
Rocławski Bronisław
(1)
Rokita Andrzej
(1)
Rose Colin
(1)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(1)
Skibińska Helena
(1)
Skrzetuska Ewa
(1)
Sobkowiak Monika
(1)
Sochacka Krystyna
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Squires G
(1)
Szurmiak Maria
(1)
Szurowska Beata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Waliś Robert
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Wejchert-Spodenkiewicz Aleksandra
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Woźny Agnieszka
(1)
Wypych Agnieszka
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Włodarczyk Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(58)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(105)
Język
polski
(100)
nieznany (po)
(5)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(6)
Gimnazja
(4)
Młodzież
(4)
Nauczyciele gimnazjów
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Uczniowie szkół specjalnych
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
0-5 lat
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Czytanie
(103)
Dziecko
(94)
Pisanie
(76)
Dysleksja i dysgrafia
(41)
Język polski
(22)
Nauczanie początkowe
(20)
Niepowodzenia szkolne
(18)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(15)
Mowa
(14)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Pamięć
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Uczenie się
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Gry i zabawy
(7)
Matematyka
(7)
Nauczanie
(7)
Dojrzałość szkolna
(6)
Gry edukacyjne
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Pomoce dydaktyczne
(6)
Rodzice
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Uczucia
(6)
Vygotskij, Lev Semenovič
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Nauka pisania
(5)
Piaget, Jean
(5)
Poczucie własnej wartości
(5)
Poznanie
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Wzrok
(5)
Dojrzałość emocjonalna
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziedziczność
(4)
Grupy rówieśnicze
(4)
Języki
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Logopedia
(4)
Nauka liczenia
(4)
Noworodek
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Płeć
(4)
Rodzina
(4)
Słuch
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Umysł
(4)
Wcześniak
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Dziecko chore
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Muzykoterapia
(3)
Przyroda
(3)
Spostrzeganie
(3)
Bajkoterapia
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Komputery
(2)
Multimedia
(2)
Muzyka
(2)
Młodzież
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Technika
(2)
Trening koncentracji
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Wychowanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Agresywność
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bogdanowicz, Maria
(1)
Chorzy z zespołem Downa
(1)
Czytanie na głos
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dobro
(1)
Dogoterapia
(1)
Doman, Glenn
(1)
Dotyk
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dyslalia
(1)
Dysortografia
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Eksperyment
(1)
El'konin, Daniil Borisovič
(1)
Emocje i uczucia
(1)
Feuerstein, Reuven
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(9)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Podręczniki akademickie
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół
(4)
Poradniki
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(4)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Elementarze polskie
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(2)
105 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Specjalistka pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, profesor wyższej uczelni podjęła bardzo ważny temat dotyczący etapu przejścia dziecka z przedszkola do szkoły. Jak zaznacza Autorka we wstępie, dziecko chce iść do szkoły i ten optymizm jest podstawowym motywatorem chęci uczenia się. Rozważane są więc w opracowaniu warunki jego podtrzymywania, a nie niszczenia. O czym jest więc ta książka? M.in. właśnie o tym, aby wykorzystać tę radość, z jaką dziecko przystępuje do nauki szkolnej. Jak udowadnia Autorka prowadzone rozmowy z dziećmi przekonują o oczekiwaniu przez nie nobilitacji społecznej wiążącej się z pójściem do szkoły. Rozmaitość zaś metod i środków dydaktycznych ma te przygodę z edukacją ułatwić i uatrakcyjnić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108636 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49157 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39581 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32769 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45861 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Omówiona w książce problematyka nie skupia się na jednym wybranym okresie w rozwoju dziecka, lecz omawia zarówno zaburzenia okresu prenatalnego, jak i wczesnoszkolnego; ukazuje nie tylko problemy natury psychologicznej, ale i np. logopedycznej. Dzięki tak szeroko zakrojonej tematyce książka staje się tym, czym chciała Autorka: „poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka”, napisanym dla terapeutów przez terapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41033 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47049 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem powstania tej książki jest przedstawienie społecznych, edukacyjnych i emocjonalnych aspektów dysgrafii, czyli niezdolności do wyraźnego pisania. Specjaliści szacują, że duża grupa uczniów szkół podstawowych zmaga się z zaburzeniami przyswajania wiedzy, które wymagają interwencji. Spektrum takich zaburzeń jest bardzo szerokie, a jednym z nich jest dysgrafia. Na łamach niniejszej książki przyjrzymy się dzieciom dotkniętym tym problemem. Gdy po raz pierwszy zajęłam się tym tematem w 1985 roku, odkryłam, że jest on bardzo zaniedbany i nie istnieją praktycznie żadne publikacje dotyczące dysgrafii. Od tamtej pory nauka poczyniła duże postępy. Dziś wiele osób zajmuje się rozpoznawaniem podobnych zaburzeń i układaniem dla dotkniętych nimi dzieci specjalnych programów edukacyjnych. Dzięki Internetowi wyniki najnowszych badań stały się ogólnie dostępne. Jestem zbudowana postępem, jaki dokonał się w ostatnich dwudziestu latach, i mam nadzieję, że moja książka stanie się dla państwa źródłem wiedzy i motywacji umożliwiającym skuteczną pomoc osobom doświadczającym problemów z pisaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96693 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35722 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30057 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43439 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63935 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Tm porusza zagadnienia ważne zarówno z perspektywy teoretycznej, jak i praktycznej. Porządkuje wiedzę dotyczącą trudności w uczeniu się, ich różnicowania i charakterystyki a także systemu pomocy uczniom, którzy mają specyficzne problemy edukacyjne. Wskazuje na specyficzne trudności w uczeniu się pisania, jako ważny problem badawczy, dydaktyczny i diagnostyczny. Zawiera również elementy aplikacyjne dotyczące pomysłów na pracę z osobami z dysleksją na lekcjach języków obcych oraz ważnego komponentu diagnostycznego - diagnozy funkcji poznawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 105802 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48273, 49597 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32211 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44950 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja Podręcznik praktyka – opis wydawcy Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty syste­mu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego spo­sobu nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114560 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41816 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34638 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47816 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, prezentowane w poprzednich tomach serii wydawniczej. Publikacja adresowana jest do nauczycieli, studentów i rodziców dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym zainteresowanych problematyką rozwoju i wychowania na tym etapie edukacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106961 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48942 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39239 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32417 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45322 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64203 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Czy wiesz, że nowo narodzone dziecko ma większą potencjalną inteligencję niż Leonardo da Vinci kiedykolwiek wykorzystał, a nawet trzylatek może już czytać, liczyć lub mówić w dwóch językach? Do szóstego roku życia mózg kształtuje się aż w 80% ľ właśnie wtedy następuje rozwój możliwości intelektualnych, jakimi człowiek będzie dysponował przez resztę życia. W procesie wspierania rozwoju małego człowieka rodzice mogą odegrać naprawdę ogromną rolę, dlatego jeśli chcesz zapewnić dziecku najlepszy start, koniecznie sięgnij po ten poradnik. Z książki dowiesz się m.in., jak kreatywnie wspomagać rozwój dziecka już od pierwszych miesięcy życia, jak w pełni wykorzystać jego wrodzony potencjał i rozwijać zdolności. Przekonaj się, że nauka czytania, matematyki czy języków obcych to okazja do fantastycznej zabawy i sposób na przyjemne spędzanie czasu. Poznaj unikalne i sprawdzone pomysły wspólnych gier i zabaw, których nie znajdziesz w Internecie. Wskazówki i porady opracowane przez autorów ľ psychologów i rodziców ľ pozwolą ci jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby twojego malucha. Dzięki licznym ćwiczeniom, ciekawostkom oraz przykładom dowiesz się, jak bez presji i stresu zachęcić dziecko do poszerzania wiedzy i jak obudzić w nim pasję małego odkrywcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 109909 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47746 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40235 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31764 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka przedstawia zagadnienie nauczania czytania i pisania w kontekście współczesnych teorii naukowych. Przybliża problem wzajemnych zależności między rozwojem dziecka a wyborem określonego podejścia metodycznego w nauczaniu piśmienności oraz zwraca uwagę na fakt, jakie konsekwencje dla rozwoju uczniów mogą wynikać z decyzji podjętych przez autorów podręczników i nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106008 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48372 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38870 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32252 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64321 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64322 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja doskonali percepcję wzrokową i słuchową, niezbędną do opanowania trudnej umiejętności czytania i pisania. Ponadto pomaga dziecku w utrwaleniu obrazu graficznego liter - wielkich i małych drukowanych. W teczce znajduje się 50 kart z ćwiczeniami, karty odpowiedzi i szablony odpowiedzi. Materiał ćwiczeniowy jest podzielony na dwie części: obrazkowo-literową i obrazkowo-sylabową. Wykonując ćwiczenia, dzieci bawią się, są aktywne, mają wysoką motywację, z ciekawością oczekują na efekt swojej pracy. Samodzielnie sprawdzają poprawność wykonanego zadania, a w przypadku pomyłki próbują jeszcze raz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza koncentruje się na teoretycznych aspektach podejmowanej tematyki. Otwiera ją tekst A.Maciarz, będący wprowadzeniem w zjawisko ryzyka dysleksji. Autorka dzieli się w nim dylematami związanymi z tym pojęciem i jego implikacjami dla praktyki oświatowej. Zagadnieniem rozpoznawania ryzyka dysleksji zajęła się A.Nowicka, analizując proces postępowania diagnostycznego. J.Lipińska-Lokś systematyzuje wiedzę na temat zasad i specyfiki pracy terapeutycznej z dziećmi. Artykuł U.Konkol jest natomiast przypomnieniem zadań, jakie ma do wypełnienia placówka przedszkolna wobec podopiecznych przejawiających trudności rozwojowe. Druga część książki ma charakter praktyczny. Stanowi zbiór tekstów poświęconych wybranym metodom pracy terapeutycznej z dziećmi z ryzyka dysleksji. W pierwszym z nich A.Rudzińska-Rogoża, poprzez analizę indywidualnego przypadku, pokazuje możliwości zastosowania teorii integracji sensorycznej J.Ayres w diagnozie i terapii dzieci z ryzyka dysleksji. E.Ćwikła z perspektywy terapeuty opisuje trudne doświadczenia szkolne ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Kolejny tekst U.Konkol prezentuje przykład optymalnej realizacji zadań związanych ze wspomaganiem rozwoju dzieci w jednym z zielonogórskich przedszkoli. E.Skorupka, akcentując znaczenie ruchu w edukacji dziecka, dzieli się propozycjami zajęć stymulujących motorykę dużą i małą. Rozważania A.Matusiak koncentrują się z kolei wokół muzyki jako znaczącego narzędzia terapeutycznego. Artykuł zawiera interesujące scenariusze zajęć muzykoterapeutycznych. Tekst autorstwa U.Kochanowskiej przedstawia założenia teoretyczne oraz wybrane rozwiązania praktyczne skutecznej, ale wciąż mało znanej metody - glottodydaktyki przedszkolnej i szkolnej. L.Wiatrowska natomiast wprowadza czytelników w polisensoryczne metody nauki czytania i pisania. Publikację zamyka wykaz wybranej literatury i pomocy terapeutycznych, zarówno dla specjalistów, jak i rodziców. Pozycja jest adresowana przede wszystkim do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeutów pedagogicznych, pedagogów szkolnych oraz studentów kierunków pedagogicznych. Ze względu na jej wymiar praktyczny - ciekawe propozycje ćwiczeń, gier i zabaw korekcyjno-kompensacyjnych zawartych w konspektach i scenariuszach zajęć - może być również pomocą dla rodziców, którzy chcą się aktywnie włączyć w oddziaływania profilaktyczno-terapeutyczne wobec własnych pociech.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104693 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48408 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39485 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44936 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63555, 63718 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram.)
Książka poświęcona jest specjalnym trudnościom w nauce czytania i pisania oraz sposobom ich pokonywania. Jej zawartość bazuje na pracach uczestników Podyplomowego Studium Terapii Zaburzeń Czytania i Pisania działającego na Uniwersytecie Gdańskim. Oprócz rozważań teoretycznych można w niej znaleźć przykłady nowoczesnych metod terapii dysleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103333 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45399 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest m.in.: wspomaganie dobrego startu dziecka sześcioletniego w szkole; przedstawienie charakterystyki rozwoju dziecka sześcioletniego; ukazanie zadań szkoły, wychowawcy, nauczycieli związanych z edukacją dziecka sześcioletniego w szkole; wsparcie nauczyciela w sposobach i formach planowania oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej; zaproponowanie różnorodnych indywidualnych lub grupowych programów pomocy psychologiczno-pedagogicznej wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej dostosowanych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia sześcioletniego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108613 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49149 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39573 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32723 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45776 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64421 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 567 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68073 P 4,1 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 717 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej