Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2233)
IBUK Libra
(31)
Forma i typ
Książki
(1743)
Artykuły
(462)
Publikacje fachowe
(188)
Publikacje dydaktyczne
(178)
Poradniki i przewodniki
(109)
Publikacje naukowe
(83)
E-booki
(31)
Druki ulotne
(11)
Proza
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
Grafiki
(5)
Poezja
(5)
Audiobooki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Filmy i seriale
(1)
Gry i zabawki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(4491)
wypożyczone
(479)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(946)
Czytelnia Piła
(76)
Wypożyczalnia Chodzież
(873)
Czytelnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(773)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(700)
Czytelnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(694)
Czytelnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(548)
Czytelnia Wągrowiec
(217)
Informatorium
(10)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(47)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(65)
Autor
Bogdanowicz Marta
(32)
Brzezińska Anna
(24)
Barańska Małgorzata
(22)
Hinz Magdalena
(21)
Tanajewska Alicja
(20)
Naprawa Renata
(19)
Montessori Maria
(17)
Chmielewska Elżbieta
(14)
Franczyk Anna
(14)
Jaczewski Andrzej
(14)
Krajewska Katarzyna
(14)
Wentrych Agnieszka
(14)
Filipczuk Halina
(13)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(13)
Olechnowicz Hanna
(13)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(12)
Spionek Halina
(12)
Tońska-Szyfelbein Anna
(12)
Zielińska Ewa
(12)
Korczewska Elżbieta
(11)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(11)
Skorek Ewa Małgorzata
(11)
Szłapa Katarzyna
(11)
Tomasik Iwona
(11)
Wrzesiński Sławomir
(11)
Jakacka Ewa
(10)
Jegier Aneta
(10)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(10)
Pańczyk Jolanta
(10)
Przetacznikowa Maria
(10)
Rose Colin
(10)
Szuman Stefan
(10)
Ames Louise Bates
(9)
Camarda Sylwia
(9)
Dryden Gordon
(9)
Kopczyńska-Sikorska Jadwiga
(9)
Nowak Izabela
(9)
Winczura Barbara
(9)
Łoskot Małgorzata
(9)
Baker Sidney M
(8)
Borkowska Maria
(8)
Bugajska Agnieszka
(8)
Ilg Frances Lillian
(8)
Obuchowska Irena
(8)
Protasewicz Ewelina
(8)
Tyszkowa Maria
(8)
Cioch Agnieszka
(7)
Hopkins Amanda
(7)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(7)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(7)
Korendo Marta
(7)
Kranowitz Carol Stock
(7)
Mikler-Chwastek Anna
(7)
Piszczek Maria
(7)
Popielarska Aniela
(7)
Przetacznik-Gierowska Maria
(7)
Przylipiak Mirosław
(7)
Skura Małgorzata
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Wojciechowski Aleksander
(7)
Wolański Napoleon
(7)
Święcicka Ewa
(7)
Cytowska Beata
(6)
Franus Edward
(6)
Hornowski Bolesław
(6)
Jackowska Anna
(6)
Kaczmarek Leon
(6)
Kawula Stanisław
(6)
Kielar-Turska Maria
(6)
Kozubek Joanna
(6)
Kołodziej Katarzyna
(6)
Lisicki Michał
(6)
Makiełło-Jarża Grażyna
(6)
Mihilewicz Stanisława
(6)
Okuniewski Juliusz
(6)
Owczarek Sławomir
(6)
Schaffer H. Rudolph
(6)
Sikorska Iwona
(6)
Szcześniak Beata
(6)
Trawińska Hanna
(6)
Waliś Robert
(6)
Wiącek Renata
(6)
Wiśniewska Marta
(6)
Wolańczyk Tomasz
(6)
Białecka Bogna
(5)
Birch Ann
(5)
Chrzanowska Danuta
(5)
Dmochowska Maria
(5)
Dymara Bronisława
(5)
Jabłoński Sławomir
(5)
Komender Jadwiga
(5)
Kopik Aldona
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(5)
Kulisiewicz Beata
(5)
Kuszak Kinga
(5)
Langowska Mariola
(5)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(5)
Minge Krzysztof
(5)
Minge Natalia
(5)
Nartowska Hanna
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(298)
2010 - 2019
(903)
2000 - 2009
(534)
1990 - 1999
(216)
1980 - 1989
(135)
1970 - 1979
(106)
1960 - 1969
(46)
1950 - 1959
(20)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(3)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(621)
1989-2000
(36)
1901-2000
(13)
1945-1989
(7)
2001-
(1)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(2260)
nieznany (??p)
(1)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(2215)
nieznany (po)
(40)
nieznany (0 p)
(1)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(212)
Rodzice
(142)
Nauczyciele przedszkoli
(141)
Pedagodzy
(91)
Pedagodzy szkolni
(59)
Dzieci
(55)
Wychowawcy małych dzieci
(43)
Wychowawcy klas
(42)
Terapeuci zajęciowi
(39)
6-8 lat
(36)
0-5 lat
(31)
Nauczyciele nauczania początkowego
(31)
Szkoły podstawowe
(30)
Psycholodzy
(27)
Terapeuci
(26)
Przedszkola
(23)
Logopedzi
(18)
Szkoły specjalne
(18)
9-13 lat
(16)
Dyrektorzy szkół
(15)
Dorośli
(13)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(12)
Nauczanie początkowe
(11)
Studenci
(11)
Szkoły wyższe
(11)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(10)
Coachowie
(9)
Klasa 1.
(9)
Klasa 2.
(9)
Klasa 3.
(9)
Młodzież
(9)
Pedagodzy specjalni
(9)
Biblioterapeuci
(8)
Psychoterapeuci
(8)
Specjaliści terapii uzależnień
(8)
Lekarze
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Psycholodzy szkolni
(7)
Sportowcy
(7)
Bibliotekarze
(6)
Nauczyciele bibliotekarze
(6)
Gimnazja
(5)
Klasa 7.
(4)
Klasa 8.
(4)
Nauczyciele gimnazjów
(4)
Uczniowie szkół specjalnych
(4)
Wychowawcy
(4)
Fizjoterapeuci
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Tyflopedagodzy
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Biolodzy
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Neurologopedzi
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
14-17 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Bibliolodzy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Endokrynolodzy
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pediatrzy
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychologowie
(1)
Rehabilitanci
(1)
Rodziece
(1)
Seksuolodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(25)
Literatura angielska
(6)
Literatura włoska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Muzyka polska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Temat
Dziecko
(1285)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(358)
Wychowanie w rodzinie
(281)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(220)
Wychowanie przedszkolne
(190)
Mowa
(179)
Dzieci - rozwój
(165)
Dzieci
(154)
Nauczanie początkowe
(130)
Gry i zabawy
(120)
Wychowanie
(108)
Młodzież
(106)
Czytanie
(104)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(100)
Dysleksja i dysgrafia
(95)
Pisanie
(92)
Dziecko niepełnosprawne
(88)
Niepowodzenia szkolne
(86)
Dojrzałość szkolna
(82)
Gry edukacyjne
(80)
Psychologia rozwojowa
(76)
Dziecko autystyczne
(75)
Logopedia
(72)
Język polski
(70)
Zachowanie
(70)
Uczucia
(69)
Rodzice
(68)
Autyzm
(64)
Nauczanie
(64)
Rodzina
(64)
Osobowość
(57)
Uczenie się
(56)
Słuch
(55)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(53)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(53)
Wspomaganie rozwoju
(50)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(49)
Gry i zabawy ruchowe
(49)
Niemowlę
(48)
Diagnoza pedagogiczna
(47)
Rozwój emocjonalny
(47)
Uczniowie
(47)
Zespół ADHD
(47)
Myślenie
(42)
Agresywność
(38)
Dziecko trudne
(36)
Spostrzeganie
(36)
Rozwój poznawczy
(35)
Pedagogika specjalna
(34)
Sprawność motoryczna
(34)
Matematyka
(33)
Psychoterapia
(33)
Psychologia wychowawcza
(32)
Dziecko zdolne
(31)
Poczucie własnej wartości
(31)
Wzrok
(31)
Dziecko z ADHD
(30)
Psychologia dziecka
(30)
Pamięć
(29)
Przedszkola
(29)
Gry i zabawy dziecięce
(28)
Socjalizacja
(28)
Terapia zajęciowa
(28)
Uczniowie klas początkowych
(28)
Metoda Montessori
(26)
Zabawa
(26)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(25)
Metoda Dobrego Startu
(25)
Muzykoterapia
(25)
Rozwój fizyczny dziecka
(24)
Stosunki interpersonalne
(24)
Zmysły
(24)
Myślenie twórcze
(22)
Nauczyciele
(22)
Stres
(22)
Zdolności
(22)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(21)
Samodzielność
(21)
Twórczość
(21)
Dziecko chore
(20)
Grupy rówieśnicze
(20)
Komunikacja interpersonalna
(20)
Telewizja
(20)
Choroby dziecięce
(19)
Kształcenie integracyjne
(19)
Lęk
(19)
Poznanie
(19)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(19)
Muzyka
(18)
Odżywianie
(18)
Sztuka
(18)
Twórczość dzieci i młodzieży
(18)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(18)
Wcześniak
(18)
Dojrzałość emocjonalna
(17)
Dziecko niedosłyszące
(17)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Integracja sensoryczna
(17)
Jąkanie
(17)
Noworodek
(17)
Temat: czas
2001-
(142)
1989-
(20)
1989-2000
(15)
2001-0
(10)
1901-
(3)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1945-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-20002
(1)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Stargard Szczeciński (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (Polska ; region)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(369)
Artykuł z czasopisma fachowego
(221)
Ćwiczenia i zadania
(110)
Poradnik
(88)
Poradniki
(87)
Poradniki dla rodziców
(81)
Artykuł z czasopisma naukowego
(51)
Opracowanie
(41)
Poradniki dla nauczycieli
(40)
Podręczniki akademickie
(33)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(31)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(30)
Praca zbiorowa
(25)
Scenariusz zajęć
(24)
Materiały pomocnicze
(22)
Podręcznik
(22)
Monografia
(20)
Wydawnictwa popularne
(18)
Podręczniki
(14)
Karty pracy ucznia
(13)
Raport z badań
(12)
Scenariusze zajęć
(12)
Gry i zabawy dziecięce
(11)
Artykuł problemowy
(9)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(9)
Dokumenty dźwiękowe
(8)
Książka do wypełniania
(8)
Opowiadania i nowele
(8)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(8)
Wywiad dziennikarski
(8)
Gry i zabawy
(7)
Gry i zabawy umysłowe
(7)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(7)
Artykuł fachowy
(6)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(6)
Dokumenty elektroniczne
(6)
Publikacje dla dzieci
(6)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(6)
Artykuł z czasopisma sportowego
(5)
Dokumenty audiowizualne
(5)
Film edukacyjny
(5)
Poradnik dla rodziców
(5)
Wiersze
(5)
Wydawnictwa dla dzieci
(5)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Bajki i baśnie
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Gry komputerowe dla dzieci
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół
(4)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(4)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Dokumenty elektroniczny
(3)
Program autorski (pedagogika)
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Film polski
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry komputerowe
(2)
Książki mówione
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Program nauczania
(2)
Rysunek
(2)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(2)
Ćwiczenia i zadania dla dzieci
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Audiobooki
(1)
Broszura
(1)
Cytaty
(1)
Czasopismo dla rodziców
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dyskusja
(1)
E-booki
(1)
Efekty dźwiękowe
(1)
Elementarze polskie
(1)
Encyklopedie
(1)
Gry planszowe
(1)
Gry sportowe
(1)
Ilustracje
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki do kolorowania
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(633)
Psychologia
(202)
Medycyna i zdrowie
(68)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(56)
Socjologia i społeczeństwo
(32)
Rozwój osobisty
(26)
Językoznawstwo
(17)
Kultura i sztuka
(6)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(54)
Głos Pedagogiczny
(44)
Wychowanie w Przedszkolu
(38)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(26)
Remedium
(26)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(24)
Życie Szkoły
(24)
Edukacja i Dialog
(13)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(12)
Wychowanie na Co Dzień
(10)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(10)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(9)
Gazeta Szkolna
(8)
Nauczyciel i Szkoła
(8)
Charaktery
(7)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(7)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(7)
Edukacja Wczesnoszkolna
(6)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(6)
Szkoła Specjalna
(6)
Wychowanie na co dzień
(6)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(6)
Dyrektor Szkoły
(4)
Lider
(4)
Meritum
(4)
Nowa Szkoła
(4)
Biblioteka w Szkole
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(3)
Poradnik Językowy
(3)
Problemy Alkoholizmu
(3)
Psychologia Wychowawcza
(3)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(3)
Wychowawca
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Chowanna
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Forum Oświatowe
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Kultura Fizyczna
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Logopedia
(2)
Nauczanie Początkowe
(2)
Opieka Wychowanie Terapia
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Rewalidacja
(2)
Ruch Pedagogiczny
(2)
Wychowanie Muzyczne
(2)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(1)
Biblioterapeuta
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Głos Nauczycielski
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Nowa Polszczyzna
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Polonistyka
(1)
Problemy Rodziny
(1)
Przyjaciel Dziecka
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(1)
Sygnał
(1)
2264 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Głównym celem niniejszego opracowania jest próba poszerzenia przestrzeni dyskusyjnej oraz praktycznych rozwiązań metodycznych o zakres edukacji geometrycznej. Doskonaląc praktykę kształcenia geometrycznego dzieci i młodzieży, warto sięgnąć do tradycji pedagogicznych i jednocześnie promować nowe, innowacyjne rozwiązania metodyczne, sprawdzone metody i formy pracy oraz przydatne środki dydaktyczne. Opracowanie to próbuje dążyć do realizacji tych celów. Opiera się na założeniu, że w kształceniu geometrycznym powinno dominować podejście całościowe, oparte na teoriach psychopedagogicznych i matematycznych. Dlatego też znaczną jego część poświęcono teoretycznym aspektom rozwijania intuicji geometrycznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99798, 99799 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46614 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36909 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30958 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43456, 44966, 43191 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64997 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja prezentuje autorski model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością skoncentrowany na interakcjach rodzice – dziecko. Wyróżniono tu sześć cech, którymi powinny charakteryzować się interakcje wspomagające rozwój: okazywanie dziecku miłości, wrażliwe odpowiadanie na zachowania dziecka, podzielanie tematu interakcji, dopasowywanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, wzajemność oraz kierowanie zachowaniem dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: Studium I Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad mową dziecka przedstawia stan, historię oraz główne kierunki badań na tle kierunków głównie lingwistycznych; Studium II Zagadnienie normy rozwojowej werbalnej. Problemy periodyzacji rozwoju mowy z kolei stanowi przegląd polskich badań nad mową dziecka. Znajdują się w nim m.in. przykładowo zinterpretowane przez autora opracowania wyniki badań nad wybranymi aspektami akwizycji systemu językowego dzieci polskich przedstawionych w wybranych pracach wybitnych polskich autorów oraz propozycja autorska nowej periodyzacji rozwoju mowy dziecka. W przeglądzie tym Autor starał się oddać główne kierunki i tendencje rozwojowe badań nad mową dziecka. Mowa dziecka to niezwykle interesujący poznawczo obszar badań, daje bowiem możliwość zbliżenia się do bodaj jednej z najbardziej tajemniczych właściwości istoty ludzkiej, jaka wiąże się z mową i myśleniem. Badając mowę dziecka, próbujemy odpowiedzieć na pytania, które nurtowały ludzi od zawsze: jak ukształtował się język w rozwoju gatunku ludzkiego, jaką rolę odegrał w rozwoju gatunku, jak przebiegał jego rozwój, jaki jest jego wpływ na kształtowanie się osoby, społeczeństwa, kultury, jak język wpływa na rozwój gatunku ludzkiego, co się dzieje, kiedy człowiek mówi, jakie mogą być skutki mówienia i inne. To wszystko możemy obserwować niejako in statu nascendi, obserwując proces kształtowania się mowy małego dziecka. /ze Wstępu/
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Prezentowana książka jest nie tylko zbiorem teoretycznych porad, ale przede wszystkim kopalnią praktycznych scenariuszy zabaw i zajęć. Zagadnienia teoretyczne porządkują wiedzę z zakresu teorii zabawy, psychologii rozwojowej oraz samego procesu edukacyjnego, jednym słowem są ściśle zakorzenione w przedszkolnej i szkolnej codzienności. „Wielki podręcznik dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych” jest bogatym i wartościowym merytorycznie zbiorem propozycji gier i zabaw, jakie można przeprowadzić z grupą dzieci. Zabawy i gry nadają się zarówno do wykorzystania na świeżym powietrzu, jak i w zamkniętych pomieszczeniach; jedne wymagają dużej grupy dzieci (jak grupa przedszkolna czy klasa szkolna), inne przeznaczono do realizacji z mniejszą liczbą uczestników. Można tu znaleźć zabawy dla dzieci przedszkolnych, a także dla uczniów szkoły podstawowej, a wiele z nich podlega modyfikacjom w zależności od wieku graczy. W książce uwzględniono zabawy różnego typu - ruchowe, językowe, matematyczne, ćwiczące umiejętność logicznego myślenia, rozwijające pamięć, uczące współdziałania itp.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110711, 109548 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49390 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40261 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32795 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46469 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64711 P 2,6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jako studentka psychologii dziecięcej zawsze głęboko zainteresowana problemami dobrobytu, które stają przed nami w związku z wychowaniem małych dzieci, w 1913 roku udałam się do Rzymu, aby osobiście zbadać rezultaty systemu wychowawczego Montessori. Wiele już napisano i powiedziano na temat rozwiązań tego systemu. Niewiele jednak przekazano światu informacji na temat losów indywidualnych dzieci, które rozwijały swoją osobowość poprzez autoedukację Montessori. Chciałam więc na miejscu zająć się obserwacją dzieci Montessori. Dzięki łaskawej uprzejmości dr Montessori, otrzymałam przywilej prowadzenia obserwacji w nowym przedszkolu Trionfale, gdzie mogłam prowadzić swoje badania od samego początku wdrożenia tej metody, oraz w przedszkolach Fua Famagosta i Franciscan Convent. Miałam również przywilej wysłuchania wykładu dr Montessori, która wyjaśniła pewne problemy w jej teorii edukacji, które nie były wcześniej nagłaśniane. Dzieci w wieku trzech, czterech i pięciu lat spotkałam otoczone licznymi obserwatorami pierwszej międzynarodowej grupy szkolonej przez Montessori. Mimo zamieszania były one jednak tak cudownie opanowane i samokontrolujące się, że przeszły przez te dni jakby samodzielnie. Widziałam tak znakomite dowody na integralność systemu Montessori, jak przypadki Otella, Bruna i innych, omówione na stronach tej książki. Poniższe strony to seria opisów prawdziwych przykładów rezultatów osiąganych u dzieci dzięki metodzie Montessori. Mam nadzieję, że jako realny zapis namacalnych wyników, przyczynią się one do większej wiary świata w odkrycie Montessori – odkrycie ducha dziecka. Carolyn Sherwin Bailey, Nowy Jork, 1915 r. SPIS TREŚCI: SPIS TREŚCI: WSTĘP DZIECI MONTESSORI Z MARGHERITĄ W DOMU DZIECIĘCYM Ukazanie mimowolnego wpływu prawdziwego środowiska Montessori VALIA Wychowanie fizyczne w systemie Montessori UWOLNIENIE STRASZLIWEGO OTELLA Przebudzenie sumienia poprzez kierowanie wolą CHRYSTUS W BRUNIE O nowym zmyśle duchowym OCZY W PALCACH MARIA Trening zmysłów Montessori GŁÓD RAFFAELA Nauczanie kolorów. Jego wartość STŁUMIENIE WOLI ANTONIA Kierowanie wolą dziecka LILIA ANDREI Metoda Montessori w Naturze CUD OLGI Czytanie i pisanie tak naturalne dla Twojego dziecka jak mowa KLARA – MAŁA MATKA Rozwój społeczny dziecka Montessori PICCOLA – MAŁA GOSPODYNI DOMU Pomocność dziecka Montessori ZABAWY MARIA Montessori i wyobraźnia dziecka WIELKA CISZA Rozwój umiejętności odpoczynku według Montessori
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wyniku szerokiego zainteresowania, jakie wzbudziła moja metoda wychowania dzieci, wydano pewne książki, które mogą się wydawać Czytelnikom autorytatywnymi wykładami systemu Montessori. Pragnę zdecydowanie stwierdzić, że niniejsza praca jest jedynym autentycznym podręcznikiem metody Montessori, a jedynymi innymi autentycznymi lub autoryzowanymi moimi pracami są Metoda Montessori i Antropologia Pedagogiczna. *** Dzieci muszą rosnąć nie tylko w ciele, ale także rozwijać się w duchu, a matka pragnie śledzić tajemniczą podróż duchową ukochanego dziecka, które jutro będzie inteligentnym, boskim stworzeniem, dorosłym człowiekiem. Aż do dnia dzisiejszego małe dziecko nie otrzymało racjonalnej pomocy w wypełnieniu tego żmudnego zadania. Jeśli chodzi o rozwój psychiczny dziecka, znajdujemy się w okresie równoległym do tego, w którym życie fizyczne pozostawione było na łasce przypadku i instynktu – w okresie, w którym śmiertelność niemowląt była plagą. To właśnie za pomocą naukowych i racjonalnych środków musimy ułatwić tę wewnętrzną pracę psychicznego przystosowania, która ma się dokonać w dziecku. Pracę, która w żadnym wypadku nie jest tym samym, co „jakakolwiek fizyczna praca lub produkcja”. Jest to cel, który leży u podstaw mojej metody wychowania i z tego powodu niektóre zasady, które w niej wyrażam, wraz z tą częścią, która dotyczy techniki ich praktycznego zastosowania, nie mają charakteru ogólnego, lecz odnoszą się do szczególnego przypadku dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat, tj. do potrzeb formacyjnego okresu życia. Moja metoda jest naukowa, zarówno w swej istocie, jak i w swym celu. Służy ona osiągnięciu bardziej zaawansowanego etapu postępu, nie tylko w kierunkach materialnych i fizjologicznych. Jest to próba dokończenia kursu, który higiena już obrała, ale dotąd został przyjęty jedynie przy leczeniu zaniedbań od strony fizycznej. dr Maria Montessori
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
DVD
W koszyku
Rodzinne przeboje : szkoła podstawowa. Cz. 1 i 2 [Film] / reż. i produkcja Wiktor W. Kammer ; scen. Anna Bugaj. - Kraków : Wydawnictwo i Hurtownia Rubikon Katarzyna Król, cop. 2014. - 2 dyski optyczne (DVD) (55 min) : dźw., kolor. ; 12 cm + Książka : 43, [1] s. ; 19 cm.
Rodzinne przeboje to serial 10 filmów do WDŻ dla uczniów szkoły podstawowej, który w przystępny sposób wprowadzi uczniów w temat funkcjonowania w rodzinie. Klasa V: Film 1 Witaj w domu. O funkcji opiekuńczej Film wprowadza w atmosferę życia rodziny, w której pojawia się maluszek - trzecie dziecko. Starsze dzieci, obserwując rodziców, poznają trud macierzyństwa i ojcostwa. Już wiedzą, że miłość to dawanie siebie drugiemu, co przynosi radość i spełnienie. Film 2 Babcia to babcia O rodzinie wielopokoleniowej Jak pomagać sobie nawzajem? Jak uczyć się empatii? Dlaczego życie rodzinne czasami wymaga wyrzeczeń, zmiany planów? Fabuła filmu zmusza do refleksji i podyskutowania na temat powyższych zagadnień. Film pomaga zrozumieć, na czym polega funkcja wychowawcza i psychiczno-uczuciowa rodziny. Film 3 Tak, zaoszczędziłem! O zarządzaniu rodzinnymi finansami Film jest obrazem realizacji funkcji ekonomicznej rodziny. Wtajemnicza dzieci w planowanie domowego budżetu, pokazuje, że to wcale nie jest takie łatwe. Porusza problem racjonalnego gospodarowania pieniędzmi i potrzebę oszczędności. Film 4 Przecież jesteś dziewczyną! O stereotypach płci W okresie dojrzewania nie zawsze łatwo o porozumienie i dobrą komunikację między dziewczętami i chłopcami. Obserwowane preferowanie kontaktów z osobami własnej płci czasem przybiera formę antagonizmu i stereotypizacji płci. Jak łagodzić tego typu zachowania? - o tym opowiadają filmowe scenki. Film 5 Nie wiem, co myśleć? O huśtawce nastrojów Przeplatające się emocje pozytywne i negatywne (euforia i smutek) to typowe stany uczuciowe charakteryzujące adolescentów. W tym okresie bywają one szczególnie nasilone. Rodzice i najbliższe otoczenie muszą wykazać się empatią, altruizmem i cierpliwością − filmowi rodzice również. Film 6 To ze mną też tak będzie? Kilka słów o dojrzewaniu Przychodzi czas, kiedy rodzice winni podjąć się niełatwego dla nich zadania, czyli rozmowy z dzieckiem o zmianach związanych z okresem dojrzewania. Filmowa mama i filmowy tata radzą sobie całkiem dobrze, ale liczą również na wsparcie szkoły. A więc dalszy ciąg rozmów na lekcjach WdŻ? Klasa VI : Film 7 Co to za zapach? O higienie nastolatków Jak właściwie się odżywiać? Dlaczego nastolatkom potrzebny jest ruch fizyczny? Jak się wdrożyć do higienicznego trybu życia? Na podstawowe pytania z zakresu higieny odpowiada film. W tym względzie jest dużo więcej zasad postępowania, które młody człowiek powinien poznać także w nauczaniu szkolnym. Film 8 Wstęp tylko w strojach wieczorowych! O ubiorze nastolatek Nadmierna erotyzacja młodych ludzi poprzez modę, media czy presję rówieśników może być przyczyną lekkomyślnego stosunku do spraw płci i zagrożeń ze strony otoczenia. Starsi to rozumieją, dlatego chcąc ochronić swoje dzieci przed niebezpieczeństwami, przyjmują postawę zdecydowaną, a zarazem wspierającą. Film 9 Co kolega może? Co kolega powinien?Kilka słów o koleżeństwie Rodzice wskazują swoim dzieciom wzory postępowania, również w sprawie ich kontaktów z rówieśnikami. Tłumaczą, na czym polega dobre koleżeństwo i na co możemy liczyć w przyjaźni; jakimi powinniśmy być kolegami i przyjaciółmi; jak rozwijać te więzi społeczne. Film 10 Spotkamy się w realu?O uzależnieniu od nowych technologii Czy zachowanie pieska na ekranie tableta jest ciekawsze niż w rzeczywistości? Dlaczego kontakty międzyludzkie są coraz krótsze, zdawkowe, ograniczone? Filmowe scenki mogą stać się pretekstem do klasowej dyskusji na temat uzależnienia od nowych technologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 2701/2, DVD. 2700/1 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jest to wznowienie uzupełnionego wydania „Zrównoważonego rozwoju dziecka w świetle nowych wyzwań“ z 2008 roku (Oficyna Wydawnicza IMPULS).Jak pisze Autorka we wstępie: Książka jest hołdem dziecku we mnie, które przez lata przypominało mi, że wszystko co dotyczy mnie jest żywe, obecne, choć głęboko „zakopane“ i wymaga uwagi, a przede wszystkim wyjścia naprzeciw fundamentalnej potrzebie bezwarunkowej miłości i akceptacji jego obecności. Potrzebuje ono bowiem nieustannej troski o harmonijny (zrównoważony) rozwój i wspieranie zdrowia na wszystkich jego poziomach. Książka jest propozycją skierowaną do twórców programów edukacyjnych dla nauczycieli, także tworzenia edukacji rodziców - wychowania do zdrowia, aby po latach nie trzeba było terapii w wielu sferach życia, tym samym jest częścią całożyciowej edukacji. Oby starczyło nam wyobraźni i cierpliwości na ten nieustanny kontakt z fundamentalnym fragmentem nas samych, korzeniami naszej historii, dla budowania harmonii w sobie, dziecku, rodzinie i świecie. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87099, 87100 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87101 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62277 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38337 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62925, 62801 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82041 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31893, 31892 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38556 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43969 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62228 P 1,4 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć − i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne − do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia jest wynikiem międzynarodowej współpracy naukowców i praktyków, którzy postawili sobie wspólny cel, jakim jest opracowanie zorientowanego na wsparcie podejścia do bardzo wrażliwych dzieci w ich najbliższym otoczeniu. Wysoka wrażliwość to cecha temperamentu, która charakteryzuje około 20% populacji. Badania potwierdzają, że osoby bardzo wrażliwe przetwarzają informacje i bodźce pochodzące z otoczenia silniej (intensywniej) i głębiej niż inni. Osoby te są bardziej wrażliwe, zarówno na pozytywne, jak i negatywne doświadczenia. Cecha ta nabiera szczególnego znaczenia, gdy mówimy o dzieciach. Dla dzieci bardzo wrażliwych nieodpowiednie warunki rozwoju mogą stać się szczególnie uciążliwe i w konsekwencji wpłynąć na ich przyszłość. Książka adresowana jest przede wszystkim do specjalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi w wieku 3–10 lat (nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy, pedagodzy), także dla studentów psychologii i pedagogiki oraz do tych, którzy ze względu na swoje zainteresowania lub obowiązki zawodowe angażują się we wspieranie dzieci, jak również do rodziców. Wiedza i wskazówki zawarte w publikacji ułatwiają zarówno pełniejsze zrozumienie natury wrażliwości, jak i skuteczniejsze wsparcie dzieci. Książka przybliża problematykę wrażliwości (jej fachowej nazwy, znaczenia i definicji), a także specyfiki zachowań osób wysoce wrażliwych. Charakteryzuje funkcjonowanie wrażliwego dziecka w sferze fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i interpersonalnej. Kompetencja w rozpoznaniu cechy (diagnoza pozytywna) powinna być początkiem procesu wspierania dzieci wysokowrażliwych, ich rodzin i najbliższego otoczenia. Książka zawiera również treści zorientowane na edukację i wsparcie wysoce wrażliwych dzieci. W badaniach nad rozwojem dziecka zwraca się szczególną uwagę na rolę warunków rozwoju, znaczenie odpowiedniej stymulacji. Źródłem stymulacji dla małego dziecka jest jego najbliższe otoczenie, zwłaszcza dom rodzinny, a następnie przedszkole i szkoła. Im młodsze dziecko, tym większe, ważniejsze dla rozwoju jest znaczenie stymulacji środowiskowej, a tym samym jakości środowiska. Publikacja przedstawia także perspektywę rodzicielską. Opisuje informacje, które wyjaśniają cechy dziecka, w tym aspekty funkcjonowania dziecka, które mogą być trudne dla rodzica. Szczególną uwagę zwraca się na sferę emocjonalną funkcjonowania dziecka, wyzwania rodzicielskie, a także specyficzne metody pracy z dzieckiem, w tym sugestie do działań zalecanych w pracy z bardzo wrażliwym dzieckiem. W monografii przedstawione zostały również ramy i praktyczne strategie, oparte na badaniach psychologicznych i neuronaukowych, mające na celu zrozumienie, w jaki sposób ucieleśniona edukacja ułatwia regulację i zintegrowane poczucie siebie oraz w ten sposób przyczynia się do zdrowia i dobrego samopoczucia bardzo wrażliwych dzieci. Treść obszaru wrażliwości temperamentalnej dziecka i umiejętności wspierające go mogą wzmocnić działania profilaktyczne szkoły, zwłaszcza w profilaktyce uniwersalnej. W związku z tym projektowanie wsparcia dla bardzo wrażliwych dzieci nie polega na modyfikowaniu ich cech. Świadoma praca nie oznacza ingerowania w tę cechę, akceptowania jej jako trudności lub problemu, z którym trzeba się uporać, ale polega na zapewnieniu warunków, w których bardzo wrażliwe dzieci będą miały równe szanse rozwoju swojego potencjału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niezwykle intensywne przemiany kulturowe i społeczne, a w konsekwencji przemiany w obyczajach i zachowaniach dzieci oraz młodzieży można lepiej zrozumieć, gdy wszechstronnie pozna się człowieka, także z punktu widzenia biologicznego. Studenci kierunków pedagogicznych w toku studiów poznają wiedzę z zakresu rozwoju i wychowania człowieka. Proponujemy im niniejszy podręcznik, który omawia ogólne zagadnienia rozwoju biologicznego człowieka oraz przedstawia całokształt przemian, jakim współcześnie podlegają ludzie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej