Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(206)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(146)
Artykuły
(60)
Publikacje naukowe
(29)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(427)
wypożyczone
(34)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(86)
Czytelnia Piła
(18)
Wypożyczalnia Chodzież
(70)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(75)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(54)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(72)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(56)
Czytelnia Wągrowiec
(17)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Franczyk Anna
(8)
Krajewska Katarzyna
(8)
Gajdzica Zenon
(6)
Łoskot Małgorzata
(6)
Krztoń Alicja
(5)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(5)
Dymara Bronisława
(4)
Szczygieł Beata
(4)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Lepalczyk Irena
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Pilch Tadeusz
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Bogucka Jadwiga
(2)
Cytowska Beata
(2)
Cywińska Małgorzata
(2)
Denek Kazimierz
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Farnicka Marzanna
(2)
Guzy Anna
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Jakubowski Stanisław
(2)
Jegier Aneta
(2)
Klinik Anna
(2)
Kościelska Małgorzata
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Lis-Kujawski Andrzej
(2)
Naprawa Renata
(2)
Plichta Piotr
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Serafin Teresa
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Winczura Barbara
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Alenowicz Magdalena
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Appelt Karolina
(1)
Aronica Lou
(1)
Banach-Kaźmierczak Aleksandra
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartniczak Magdalena
(1)
Bednarski Henryk
(1)
Beytien Alyson
(1)
Białek-Graczyk Marta
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(1)
Bochenek Anna
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Bortnowski Stanisław
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Burdek Wioletta
(1)
Busiel Wojciech
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chmielewska Aleksandra
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Cybal-Michalska
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czupryniak Anna
(1)
Dembo Myron H
(1)
Duliński Tomasz
(1)
Dyduch Ewa
(1)
Dyrda Beata
(1)
Döpfner Ulrike
(1)
Fairbairn Gavin
(1)
Fairbairn Susan
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fus Anna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gasik Małgorzata
(1)
Gałązka Kinga
(1)
Gierczyk Marcin
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Grabowiec Anna
(1)
Grzegorczyk-Dłuciak Nela
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Guevara-Woźniak Patrycja
(1)
Guz Sabina
(1)
Hartkamp Peter
(1)
Hesse-Gawęda Anna
(1)
Honegger Fresco Grazia
(1)
Horyń Wojciech
(1)
Inglot Mieczysław
(1)
Izdebski Paweł
(1)
Jabłoński Sławomir
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jakóbowski Jan
(1)
Jankowska Małgorzata M
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Janowicz Jerzy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(101)
2000 - 2009
(60)
1990 - 1999
(23)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(75)
1989-2000
(7)
Kraj wydania
Polska
(207)
Język
polski
(199)
nieznany (po)
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(32)
Pedagodzy
(20)
Pedagodzy szkolni
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Wychowawcy klas
(7)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(4)
Rodzice
(4)
Socjoterapeuci
(4)
Terapeuci
(4)
Dorośli
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Studenci
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Kształcenie integracyjne
(96)
Kształcenie
(63)
Dziecko niepełnosprawne
(54)
Dziecko
(30)
Pedagogika specjalna
(27)
Dzieci
(24)
Nauczanie
(24)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(20)
Dziecko zdolne
(20)
Rodzice
(20)
Kształcenie rodziców
(16)
Dziecko autystyczne
(15)
Nauczyciele
(15)
Rodzina
(14)
Szkolnictwo specjalne
(14)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(14)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Niepowodzenia szkolne
(13)
Wychowanie
(12)
Wychowanie przedszkolne
(12)
Autyzm
(11)
Dziecko niewidome
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Gry i zabawy
(11)
Integracja społeczna
(11)
Szkolnictwo
(11)
Uczenie się
(10)
Uczniowie
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(9)
Dziecko chore
(9)
Dziecko niedosłyszące
(9)
Dziecko niedowidzące
(9)
Gry edukacyjne
(9)
Kształcenie ustawiczne
(9)
Pedagodzy specjalni
(9)
Agresywność
(8)
Dojrzałość szkolna
(8)
Dziecko trudne
(8)
Grupy rówieśnicze
(8)
Niedostosowanie społeczne
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Niepełnosprawni umysłowo
(8)
Dziecko głuche
(7)
Mowa
(7)
Pedagogika
(7)
Przemoc w szkole
(7)
Rehabilitacja medyczna
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Słuch
(7)
Wartość
(7)
Zdolności
(7)
Zespół ADHD
(7)
Edukacja włączająca
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Muzykoterapia
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Niedorozwój umysłowy
(6)
Niewidomi
(6)
Obowiązek szkolny
(6)
Pedagodzy
(6)
Psychoterapia
(6)
Tyflopedagogika
(6)
Bezrobocie
(5)
Biblioterapia
(5)
Domy dziecka
(5)
Dziecko z ADHD
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Głusi
(5)
Instytucje nonprofit
(5)
Internet
(5)
Matematyka
(5)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(5)
Młodzież trudna
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Socjalizacja
(5)
Ubóstwo
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Zachowanie
(5)
Bezdomność
(4)
Dziecko z FAS
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Dziecko z zespołem Downa
(4)
Hospicja
(4)
Język migowy
(4)
Klasa szkolna (socjol.)
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Ludzie starzy
(4)
Metody nauczania
(4)
Motywacja uczenia się
(4)
Muzyka
(4)
Myślenie
(4)
Młodzież
(4)
Oceny szkolne
(4)
Osobowość
(4)
Otyłość
(4)
Pamięć
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Temat: dzieło
Katechizm polskiego dziecka
(1)
Świerszczyk (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(33)
2001-0
(7)
1901-2000
(6)
1989-
(5)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Finlandia
(1)
Targówek (Warszawa ; część miasta)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(53)
Artykuł z czasopisma fachowego
(30)
Praca zbiorowa
(15)
Artykuł z czasopisma naukowego
(13)
Scenariusze zajęć
(5)
Monografia
(4)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Encyklopedie
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Biografia
(1)
Czasopismo dla dzieci
(1)
Debata
(1)
Fotografia
(1)
Komiksy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Referat
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(85)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Historia
(2)
Językoznawstwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(13)
Wychowanie na Co Dzień
(5)
Bliżej Przedszkola
(4)
Chowanna
(4)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Edukacja Wczesnoszkolna
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Lider
(1)
Matematyka
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Polonistyka
(1)
Praca Socjalna
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Przedszkole
(1)
Remedium
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Trendy
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
Wychowawca
(1)
Świat Problemów
(1)
Życie Szkoły
(1)
207 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Stąd niniejsza książka nie jest typowym poradnikiem odpowiadającym na praktyczne pytania typu "jak", nie jest również typowym podręcznikiem historiozoficznym zbierającym wszystkie możliwe teorie i pytania typu "co", a tym bardziej nie jest typowym dziełem zasad i reguł kanonicznych odpowiadających apodyktycznie na najważniejsze pytania typu "dlaczego". Chociaż w jakiejś mierze stara się odpowiedzieć na nie wszystkie jednocześnie, jakby powiedział Erich Fromm, w metajęzyku logiki paradoksalnej, aby w każdym kroku rodzica, opiekuna, wychowawcy i nauczyciela ukazywać możliwie największą głębię i dynamikę rozwoju oraz strukturalną złożoność przeciwstawnych procesów edukacyjnych. Z jednej strony, ma prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej - wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka; z jednej strony, ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, a z drugiej - przedstawić bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Powinno to zainteresować nie tylko faktycznych rodziców i wychowawców, ale również potencjalnych rodziców i tych, którzy mogą i powinni z nimi współpracować: studentów pedagogiki, nauczycieli, opiekunów społecznych, urzędników, dziennikarzy czy polityków, w trudnym procesie optymalnego rozwijania i formowania każdej ludzkiej istoty...[...] Niniejsza książka rozczaruje tego czytelnika, który oczekuje na podstawie atrakcyjnego jej tytułu gotowych (p)odpowiedzi, wskazówek czy metod, dzięki którym mógłby uczynić ze swojego dziecka geniusza. Autor sam o książce pisze tak: Z jednej strony ma ona prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej strony ma wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka, z jednej strony ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, z drugiej strony bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących, w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105769 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48290 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32201 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65612 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85823, 85822, 85821 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87113, 87112 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33663 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42595 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele Nauczycielom / red.nauk. Barbara Dymara ; 15)
Niniejsza książka jest XV tomem serii Nauczyciele-Nauczycielom, a zarazem drugą, obszerną częścią opracowania "Dziecko w świecie wartości". Tom ten składa się z pięciu części prezentujących bogactwo spojrzeń na problematykę wartości i wartościową edukację. Poszukiwanie ładu umysłu i serca jako drogi do wartości nad wartościami, którą jest szczęście stanowi główny wątek całej książki, a zarazem podstawę dociekań w rozdziale pierwszym. Szczególne miejsce w książce zajmuje prezentacja tzw. "pedagogiki serca". Pozycja ta dowodzi, że pedagogika serca, oparta na miłości generuje wiele innych wartości takich jak: życzliwość, współdziałanie, tolerancja, prawdomówność. Część druga prezentuje istotę pedagogiki serca, określa jej program oraz relacje między dziećmi a dorosłymi, akcentuję, że analfabetyzm emocjonalny dorosłych stanowi wielkie zagrożenie dla wychowania dziecka w szacunku do wartości, zawiera także opisy działań wychowawczych nawiązujących do konkretnych sytuacji. Część trzecia odsłania głębszy wymiar edukacji i znaczenie humanistycznego kształcenia, ukazuje proces przezwyciężania instrumentalnego podejścia do przyrody i nauki o Ziemi na rzecz kształtowania całościowego obrazu świata. Część czwarta uzasadnia potrzebę humanizacji społeczeństwa informacyjnego, mówi o potrzebie odbudowy przystani, jaka jest rodzina, uzależnieniu od gazety, radia, telewizji i komputera. Część piąta kontynuuje tę tematykę w aspekcie informacyjnym i edukacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42596 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40451 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63650 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98894, 98895 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36431 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43291 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Ekspresja emocjonalna w twórczości werbalnej dzieci siedmioletnich / Bożena Szymczakiewicz. // W: Psychopedagogiczne problemy edukacji dzieci i młodzieży / pod red. Jadwigi Włodek-Chronowskiej. - Kraków: UJ, 1996. - S. 43 - 50.
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 1951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94351, 94352 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44067 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy twoje dziecko odpowiada ci na pytania półsłówkami? Gdy pytasz, jak minął mu dzień w przedszkolu czy szkole, słyszysz zdawkowe „dobrze”, chociaż widzisz, że coś jest nie tak? Czy próby ciągnięcia za język kończą się awanturą i łzami? Jeśli tak, witaj w klubie rodzica! Codzienne rozmowy z dziećmi to często prawdziwe wyzwanie. Zwykła wymiana zdań może doprowadzić do ogromnej frustracji zarówno u dziecka, jak i u rodzica. Ale sztuki komunikacji z dziećmi – jak wielu innych umiejętności – można się po prostu nauczyć! Dzięki książce „Jak nie stracić kontaktu z dzieckiem i dogadać się w każdej sprawie” doświadczonej psycholożki Ulrike Döpfner dowiesz się: jak słuchać swoich dzieci i jak do nich mówić, by uwzględniać ich najważniejsze potrzeby, jak prowadzić z nimi ciekawe, ważne i dające do myślenia rozmowy, jakie pytania zadawać dzieciom, by poznać ich radości, zmartwienia, lęki i niepokoje, jak wspólnie cieszyć się z ich sukcesów, w jaki sposób formułować wątpliwości i wskazówki, by dziecko nie traktowało rozmowy z tobą jako przykrego obowiązku i okazji do konfliktu. I ty możesz się przekonać, że jak pisze autorka, „dobre rozmowy mają w sobie magię” i mogą się stać wspaniałym, niezapomnianym doświadczeniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42696 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35645 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94347, 94348 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44066, 44065 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35065 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30077 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43831, 41580 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 60269 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak - uczniów z niepełnosprawnością wzroku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34038 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66570 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 14)
Książka ujmuje problematykę wartości w szerokim zakresie. Ukazuje ich znaczenie dla edukacji, wydobywa istotne cechy samego pojęcia "wartości", przedstawia "typy omówień" funkcjonujące w literaturze i mowie potocznej, systematyzuje klasy wartości i przybliża, na podstawie wnikliwie opracowanych wyników badań, aksjologiczne barwy dziecięcego świata. To właśnie może stanowić o jej sile oddziaływania i użyteczności w wychowywaniu zarówno w szkole, jak i rodzinie. Końcowa część książki prezentuje sposoby wprowadzania dziecka w świat wartości rodzinnego domu, w którym stanowią one "nieodzowną busolę życia". Część pierwsza jest syntetycznym ujęciem dotyczącym sposobów definiowania pojęcia "wartości" i poszukiwania jego istotnych cech z punktu widzenie różnych dyscyplin naukowych. Akcentuje znaczenie rozpoznawania i wyjaśniania wartości za pomocą odpowiednio dobranych technik i narzędzi. Część druga akcentuje nieobecne jak dotąd w pedagogicznej aksjologii widzenie świata wartości przez dziecko. Część trzecia prezentuje cechy rodziny jako pierwotnego środowiska życia, w którym dziecko przyswaja pewne wartości, zaś wybory, których musi dokonywać dziecko, mogą być tylko wówczas korzystne, jeżeli będą prowadzić do samoakceptacji i więzi z podstawowymi wartościami: miłością, życzliwością i zrozumieniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105200/Cz.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 15)
Książka jest drugą, obszerną częścią opracowania. Tom ten składa się z pięciu części prezentujących bogactwo spojrzeń na problematykę wartości i wartościową edukację. Poszukiwanie ładu umysłu i serca jako drogi do wartości nad wartościami, którą jest szczęście stanowi główny wątek całej książki, a zarazem podstawę dociekań w rozdziale pierwszym. Szczególne miejsce w książce zajmuje prezentacja tzw. "pedagogiki serca". Pozycja ta dowodzi, że pedagogika serca, oparta na miłości generuje wiele innych wartości takich jak: życzliwość, współdziałanie, tolerancja, prawdomówność. Część druga prezentuje istotę pedagogiki serca, określa jej program oraz relacje między dziećmi a dorosłymi, akcentuje, że analfabetyzm emocjonalny dorosłych stanowi wielkie zagrożenie dla wychowania dziecka w szacunku do wartości, zawiera także opisy działań wychowawczych nawiązujących do konkretnych sytuacji. Część trzecia odsłania głębszy wymiar edukacji i znaczenie humanistycznego kształcenia, ukazuje proces przezwyciężania instrumentalnego podejścia do przyrody i nauki o Ziemi na rzecz kształtowania całościowego obrazu świata. Część czwarta uzasadnia potrzebę humanizacji społeczeństwa informacyjnego, mówi o potrzebie odbudowy przystani, jaka jest rodzina, uzależnieniu od gazety, radia, telewizji i komputera. Część piąta kontynuuje tę tematykę w aspekcie informacyjnym i edukacyjnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105201/Cz.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 613)
Głównym celem publikacji jest wsparcie działań pedagogów praktyków w ich codziennej, trudnej, ale jakże cennej pracy z osobami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i to zarówno w szkolnictwie specjalnym, integracyjnym, jak i ogólnodostępnym. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza poświęcona jest zagadnieniom diagnozy, organizacji oraz realizacji działań edukacyjno-terapeutycznych w integracyjnej formie kształcenia, druga dotyczy aktywizacji ucznia z niepełnosprawnością w ramach różnych zajęć edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106977 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
Prosisz dziecko, by wyłączyło telewizję, odrobiło lekcje, spakowało się do szkoły lub poszło spać. Wiesz, że słyszy, co mówisz, lecz ignoruje to. Prosisz ponownie i… nadal brak reakcji. Próbowałeś już wszystkiego, lecz żadna z tych metod nie działa. Znasz to, prawda? Ekspertka ds. wychowania, Amy McCready, organizatorka kursów Positive Parenting Solutions (Pozytywne metody wychowywania dzieci), przedstawia metodę, która eliminuje wielokrotne powtarzanie tego samego lub krzyczenie na dzieci. Proponuje rozwiązania pełne miłości i jednocześnie niezwykle skuteczne, jeżeli chodzi o skłanianie dzieci do pożądanych zachowań. Dwadzieścia trzy narzędzia przedstawione w tej książce są łatwe do zastosowania i bardzo efektywne. Każdy rozdział zawiera wiedzę popartą teorią z dziedziny psychologii, przykłady i metody eliminowania niepożądanych zachowań, jak również sposoby nauczania dzieci pozytywnych zasad postępowania. Porady te mają zastosowanie w stosunku do dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Przeczytaj Dziecko, czy muszę ci to jeszcze raz powtarzać? i odkryj na nowo uroki bycia rodzicem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113528 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51191 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41032 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34125 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47495 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej