Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(389)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(329)
Artykuły
(48)
Publikacje dydaktyczne
(42)
Publikacje fachowe
(40)
Publikacje naukowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(8)
E-booki
(6)
Druki ulotne
(3)
Gry i zabawki
(2)
Proza
(2)
Ebooki
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(855)
wypożyczone
(131)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(171)
Czytelnia Piła
(15)
Wypożyczalnia Chodzież
(170)
Czytelnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(144)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(131)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(157)
Czytelnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(93)
Czytelnia Wągrowiec
(54)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(14)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(23)
Autor
Tońska-Szyfelbein Anna
(11)
Szłapa Katarzyna
(8)
Tomasik Iwona
(8)
Wrzesiński Sławomir
(8)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(7)
Bogdanowicz Marta
(6)
Kaczmarek Leon
(6)
Porayski-Pomsta Józef
(6)
Stecko Elżbieta
(6)
Brzezińska Anna
(5)
Błeszyński Jacek
(5)
Głuchowska Hanna
(5)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(5)
Koźmiński Łukasz
(5)
Matecki Maciej
(5)
Milewski Stanisław
(5)
Misiewicz Tomasz
(5)
Młynarska Małgorzata
(5)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(5)
Piaget Jean
(5)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(5)
Tarkowski Zbigniew
(5)
Winczura Barbara
(5)
Balejko Antoni
(4)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(4)
Gunia Grażyna
(4)
Korczewska Elżbieta
(4)
Krzywda-Pogorzelski Maciej
(4)
Mystkowska Halina
(4)
Naprawa Renata
(4)
Paluch Anna
(4)
Radwańska Anna
(4)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(4)
Szewczyk Małgorzata
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Baczała Ditta
(3)
Bierońska Elżbieta
(3)
Chmielewska Elżbieta
(3)
Domagała Aneta
(3)
Harwas-Napierała Barbara
(3)
Knapik Irmina
(3)
Korendo Marta
(3)
Kozubek Joanna
(3)
Kołudzka Janina
(3)
Kurowska Marlena
(3)
Maurer Alicja
(3)
Mikosza Lucyna
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Owieśna Monika
(3)
Patalon Mateusz
(3)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria
(3)
Przybyla Olga
(3)
Schaffer H. Rudolph
(3)
Smereka Tomasz
(3)
Trempała Janusz
(3)
Vygotskij Lev Semenovič
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Węsierska Katarzyna
(3)
Łomża Justyna
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Baran Jolanta
(2)
Bekus-Richane Marzena
(2)
Blau Melinda
(2)
Bryńska Anita
(2)
Błeszyński Jacek Jarosław
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(2)
Cytowska Beata
(2)
Czapla Joanna
(2)
Czaplewska Ewa
(2)
Czekański Marek
(2)
Dell Carl W
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(2)
Górna Hanna M
(2)
Hogg Tracy
(2)
Hołyńska Bożena
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(2)
Jurkowski Andrzej
(2)
Kaca Przemysław
(2)
Kaczmarek Bogusława Beata
(2)
Kelman Elaine
(2)
Kielar-Turska Maria
(2)
Knapp Julie
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Kowalska Iwona
(2)
Krakowiak Kazimiera
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Krupa Dorota
(2)
Kudelska Małgorzata
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Kuś Joanna
(2)
Lubner-Piskorska Anna
(2)
Lutomierska Aleksandra
(2)
Majorek Czesław
(2)
Nowak Jadwiga
(2)
Pawlik Olga
(2)
Piechowicz-Kułakowska Celina
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(41)
2010 - 2019
(221)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(39)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(12)
1960 - 1969
(7)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(106)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(395)
Język
polski
(384)
nieznany (po)
(6)
Odbiorca
Logopedzi
(29)
Nauczyciele
(29)
Nauczyciele przedszkoli
(27)
Rodzice
(25)
Pedagodzy
(13)
Dzieci
(11)
0-5 lat
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
Przedszkola
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Szkoły podstawowe
(7)
6-8 lat
(6)
Pedagodzy specjalni
(6)
Pedagodzy szkolni
(6)
Terapeuci
(6)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Psycholodzy
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Młodzież
(3)
Specjaliści terapii uzależnień
(3)
Tyflopedagodzy
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Dyrektorzy przedszkoli
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dziecko głuche
(2)
Lekarze
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
9-13 lat
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neurologopedzi
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Mowa
(311)
Dziecko
(166)
Logopedia
(95)
Język polski
(64)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(54)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(45)
Zaburzenia mowy
(36)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(34)
Słuch
(32)
Jąkanie
(31)
Dziecko autystyczne
(30)
Gry edukacyjne
(28)
Terapia logopedyczna
(27)
Autyzm
(26)
Czytanie
(26)
Dziecko głuche
(26)
Dziecko niepełnosprawne
(23)
Korekcja mowy
(23)
Myślenie
(23)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(23)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(22)
Afazja
(20)
Pisanie
(20)
Dzieci
(19)
Dziecko niedosłyszące
(19)
Język dziecka
(19)
Dysleksja i dysgrafia
(18)
Wychowanie przedszkolne
(17)
Gry i zabawy
(16)
Wychowanie w rodzinie
(16)
Psychologia rozwojowa
(15)
Nauczanie początkowe
(14)
Komunikacja niewerbalna
(13)
Komunikacja werbalna
(13)
Psychoterapia
(12)
Wcześniak
(12)
Dziecięce porażenie mózgowe
(11)
Muzykoterapia
(11)
Noworodek
(11)
Pedagogika specjalna
(11)
Poczucie własnej wartości
(11)
Dojrzałość emocjonalna
(10)
Dwujęzyczność
(10)
Dyslalia
(10)
Dziecko z zespołem Downa
(10)
Głusi
(10)
Komunikacja społeczna
(10)
Komunikacja wspomagająca
(10)
Niepełnosprawni umysłowo
(10)
Pamięć
(10)
Sprawność motoryczna
(10)
Dojrzałość szkolna
(9)
Dziecko jąkające się
(9)
Grupy rówieśnicze
(9)
Komunikacja interpersonalna
(9)
Mutyzm
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Rodzice
(9)
Rodzina
(9)
Uczucia
(9)
Wychowanie
(9)
Zespół Aspergera
(9)
Zespół Downa
(9)
Dziecko z zespołem Aspergera
(8)
Kształcenie integracyjne
(8)
Młodzież
(8)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(8)
Uczenie się
(8)
Wspomaganie rozwoju
(8)
Wymowa
(8)
Zespół ADHD
(8)
Afazja dziecięca
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(7)
Język migowy
(7)
Metoda Dobrego Startu
(7)
Niemowlę
(7)
Poznanie
(7)
Uczniowie
(7)
Zachowanie
(7)
Zmysły
(7)
Agresywność
(6)
Choroby dziecięce
(6)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(6)
Lęk
(6)
Matematyka
(6)
Metoda Petö
(6)
Metoda Sherborne
(6)
Mowa niewyraźna
(6)
Nauczanie
(6)
Osobowość
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Rozwój mowy
(6)
Socjalizacja
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Wady rozwojowe
(6)
Wzrok
(6)
Diagnoza logopedyczna
(5)
Dogoterapia
(5)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(5)
Temat: czas
2001-
(22)
1989-2000
(2)
1918-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Wielka Brytania
(1)
Województwo wielkopolskie
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(51)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(38)
Artykuł z czasopisma fachowego
(35)
Materiały pomocnicze
(12)
Podręczniki akademickie
(10)
Poradniki
(10)
Poradniki dla rodziców
(10)
Poradnik
(9)
Poradniki dla nauczycieli
(9)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Dokumenty elektroniczne
(6)
Monografia
(6)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Gry komputerowe dla dzieci
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Karty pracy ucznia
(4)
Podręczniki
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Artykuł fachowy
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Opracowanie
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Encyklopedie
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Wiersze
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Efekty dźwiękowe
(1)
Film
(1)
Gry planszowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Legendy i podania
(1)
Listy
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dydaktyczna
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki dla terapeutów
(1)
Programy nauczania
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Stan badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(88)
Psychologia
(19)
Językoznawstwo
(18)
Medycyna i zdrowie
(13)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(13)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(7)
Głos Pedagogiczny
(5)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(4)
Poradnik Językowy
(3)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(3)
Remedium
(2)
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Logopedia
(1)
Przedszkole
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Twoje Dziecko
(1)
Życie Szkoły
(1)
395 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (…) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowania i kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50061 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39658 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46016 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64635 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101678, 101677 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43952 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65703 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 11)
Tom stanowi kontynuację treści zawartych w tomie 10. Zawarte są tu teksty ujmujące problematykę współdziałania poprzez pewne interpretacje teoretyczne i ich odniesienia do praktyki, wzbogacone często opisem konkretnych technologii działania. Książka ta cechuje się żarliwością i zaangażowaniem autorów w sprawy dziecka. Rozdział I zajmuje się analiza tytułowego pojęcia współdziałania oraz pojęcia dialogu, samorządności i demokracji w wybranych koncepcjach edukacyjnych (c. Frieneta, J.Deweya). Rozdział II eksponuje interakcje pomiędzy dzieckiem a nauczycielem, mówi o integracji uczniów niepełnosprawnych w przeciętnej klasie szkolnej, o komunikacji interpersonalnej. Rozdział III zawiera głównie rozprawy, w których dąży się do "wyostrzenia" pojęcia integracji - jej form i nowych przestrzeni współdziałania jako drogi poszukiwania wartości, omawia następujące obszary integracji: tematyczno-problemową, czynnościowo-strukturalną, czasoprzestrzenno-interpesonalną, autokreacyjną. Publikacja wzbogaca wiedzę o nowych przestrzeniach, metodach i formach współdziałania. Ukazuje potrzebę więzi, dialogu, bezpiecznej współpracy i przyjaźni. Wskazuje, że waloryzacja międzyosobowej przestrzeni odbywa się poprzez uznanie ponadkulturowych wymiarów dobra, piękna i prawdy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107844/Cz.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48883 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64815 P 2,6 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dobre myśli [Pomoce dydaktyczne] : karty afirmacyjne dla dziewczynek / Patrycja Juszkat. - Warszawa : Wydawnictwo Zyski S-ka, 2017. - Pudło ( [52] k. tabl kol. ; [52] naklejki) : il. ; 18x13 cm. +Broszura : 25s. ; il. :
Któż nie marzy, żeby jego dziecko było mądre, odważne, silne, przebojowe? Żeby z łatwością pokonywało przeszkody, panowało nad emocjami… Nierealne? Zbyt idealistyczne? Dlaczego jednak nie spróbować, żeby tak było? Dlaczego nie zbliżyć się do tego ideału? Niewątpliwą pomocą mogą się okazać DOBRE MYŚLI, które są doskonałym narzędziem do pracy z córką. Odpowiednio wykorzystane nie tylko spowodują, że owocnie spędzisz z ną czas, nie tylko wzmocnią więź między Wami; ale sprawią także, że Twoje dziecko wejdzie w dorosłość z prawidłowo ukształtowanym poczuciem własnej wartości, konsekwentnie i śmiało realizując własne cele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 623 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wydanie I tej publikacji ukazało się w 2015 r. Książka spotkała się z szerokim odbiorem i ze wszech miar okazała się publikacją społecznie użyteczną. Stało się tak dlatego, że w polskiej literaturze przedmiotu, poświęconej mowie dziecka, brak tego typu opracowań. Dwa studia zawierają – z jednej strony – przegląd teorii badań mowy dziecka, z drugiej – prezentują zagadnienia werbalnej normy rozwojowej oraz periodyzacji rozwoju mowy dziecka. Wszystko to jest uporządkowane zgodnie z koncepcją Autora, opatrzone przez niego komentarzem interpretacyjnym oraz uzupełnione własną propozycją periodyzacji mowy. W sumie więc książka profesora Józefa Porayskiego-Pomsty odgrywa rolę rodzaju przewodnika po skomplikowanych meandrach metodologii badań rozwoju mowy dziecka w jej pełnym przekroju chronologicznym, zawierając przy tym oryginalną koncepcję autorską w tym zakresie. Mowa dziecka to niezwykle interesujący poznawczo obszar badań, daje bowiem możliwość zbliżenia się do bodaj jednej z najbardziej tajemniczych właściwości istoty ludzkiej, jaka wiąże się z mową i myśleniem. […]. Badając mowę dziecka, próbujemy odpowiedzieć na pytania, jakie nurtowały ludzi od zawsze: jak ukształtował się język w rozwoju gatunku ludzkiego, jaką rolę odegrał w rozwoju gatunku, jak przebiegał jego rozwój, jaki jest jego wpływ na kształtowanie się osoby, społeczeństwa, kultury, co się dzieje, kiedy człowiek mówi, jakie są skutki mówienia i inne.. Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: – Studium I. Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad mową dziecka przedstawia stan, historię oraz główne kierunki badań na tle kierunków głównie lingwistycznych; – Studium II. Zagadnienie normy rozwojowej werbalnej. Problemy periodyzacji rozwoju mowy stanowi z kolei przegląd polskich badań nad mową dziecka. Znajdują się w nim zinterpretowane przykładowo przez autora opracowania wyniki badań nad wybranymi aspektami akwizycji systemu językowego dzieci polskich przedstawionych w wybranych pracach wybitnych polskich autorów oraz autorska propozycja nowej periodyzacji rozwoju mowy dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Nasze Przedszkole. Program do edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci sześcioletnich wspomaga rozwój aktywności dzieci sześcioletnich. Powstał na bazie programu Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagajacej rozwój aktywności dzieci. Zawiera dodatkowe treści dotyczące poszczególnych aktywności: społecznej, językowej, poznawczej, artystycznej, ruchowej i zdrowotnej. Dodatkowo wyodrębniona została aktywność techniczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109878 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46194 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: Studium I Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad mową dziecka przedstawia stan, historię oraz główne kierunki badań na tle kierunków głównie lingwistycznych; Studium II Zagadnienie normy rozwojowej werbalnej. Problemy periodyzacji rozwoju mowy z kolei stanowi przegląd polskich badań nad mową dziecka. Znajdują się w nim m.in. przykładowo zinterpretowane przez autora opracowania wyniki badań nad wybranymi aspektami akwizycji systemu językowego dzieci polskich przedstawionych w wybranych pracach wybitnych polskich autorów oraz propozycja autorska nowej periodyzacji rozwoju mowy dziecka. W przeglądzie tym Autor starał się oddać główne kierunki i tendencje rozwojowe badań nad mową dziecka. Mowa dziecka to niezwykle interesujący poznawczo obszar badań, daje bowiem możliwość zbliżenia się do bodaj jednej z najbardziej tajemniczych właściwości istoty ludzkiej, jaka wiąże się z mową i myśleniem. Badając mowę dziecka, próbujemy odpowiedzieć na pytania, które nurtowały ludzi od zawsze: jak ukształtował się język w rozwoju gatunku ludzkiego, jaką rolę odegrał w rozwoju gatunku, jak przebiegał jego rozwój, jaki jest jego wpływ na kształtowanie się osoby, społeczeństwa, kultury, jak język wpływa na rozwój gatunku ludzkiego, co się dzieje, kiedy człowiek mówi, jakie mogą być skutki mówienia i inne. To wszystko możemy obserwować niejako in statu nascendi, obserwując proces kształtowania się mowy małego dziecka. /ze Wstępu/
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Na rynku wydawniczym dostępnych jest mnóstwo poradników dla rodziców. Dlaczego wybrać właśnie tę książkę? To nie tylko czytelne kompendium wiedzy na temat procesów rozwojowych, jakim podlega dziecko od narodzin do trzeciego roku życia, ale także źródło sprawdzonych porad. Doktor Thomas B. Brazelton, znakomity amerykański pediatra z niemal pięćdziesięcioletnią praktyką, pokazuje, jak mądrze prowadzić dziecko między innymi przez problemy z karmieniem, usypianiem, dyscypliną czy nauką korzystania z toalety. Skupia się przy tym na tak zwanych punktach zwrotnych, a więc tych momentach, które budzą największy niepokój rodziców. Często łączą się one z regresja w rozwoju i wywołują obawy, że dzieje się coś niedobrego. Ta przepełniona empatią książka w przystępny sposób pomaga rodzicom dzielnie walczyć z typowymi problemami rozwojowymi i wychowawczymi dziecka od narodzin do trzeciego roku życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48507 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci potrzebują ruchu, aktywności i działania. Chcą zdobywać nowe doświadczenia, które są niezbędne dla ich prawidłowego rozwoju. Zabawy zebrane w tym tomie zachęcają do aktywnego ruchu, uczą umiejętności społecznych, poznawczych i językowych. Motywują dzieci do efektywnej pracy, wpływają także na rozwój zdolności motorycznych. Znajdziemy tu zabawy rozwijające kompetencje społeczne, ćwiczenia wspierające rozwój mowy i zmysłów, zabawy matematyczne i muzyczne. Każda z nich to zaproszenie do twórczej i kreatywnej pracy - wszystkie propozycje zabaw przewidziane zostały dla dzieci między 3 a 10 rokiem życia. Odbiorcy: nauczyciele przedszkoli i pionu edukacji wczesnoszkolnej, także rodzice, pragnący zorganizować dzieciom twórczo czas. Jest to praktyczny zestaw zabaw, ćwiczeń i gier ruchowych, jest pełny ciekawych pomysłów, z których skorzystają zarówno specjaliści, jak i rodzice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108708, 110293 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49677 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32850 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45898 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest wynikiem naukowej debaty i refleksji na tematy ważne i aktualne w pedagogice specjalnej, w której na przestrzeni ostatnich lat rozwinęło się wiele koncepcji w rozmaitych jej płaszczyznach. Zmiany te uwarunkowane są przemianami zarówno politycznymi i społecznymi, jak i rozwojem nauk humanistycznych, medycznych, społecznych oraz elektronicznych i informatycznych. Ta niezwykle cenna publikacja wskazuje rozwój istniejących subdyscyplin i powstanie nowych. Przedstawia różnorodne koncepcje i wielość obszarów istotnych dla teorii i praktyki współczesnej pedagogiki specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104601 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48001 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39530 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31939 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44681 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64238 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest zbiorem doniesień rozproszonych w mało dostępnym piśmiennictwie medycznym, pisanych przede wszystkim z nadzieją, że zwrócą one uwagę lekarzy, psychologów i logopedów na problemy dzieci z zaburzonym w różnym stopniu, nieprawidłowym porozumiewaniem się językowym. Autorce zależało szczególnie na wskazaniu faktu oczywistego, iż rozwój języka i mowy nie rozpoczyna się w określonym momencie życia i rozwoju dziecka, a trwa od jego początku. Przyjęcie takiej zasady ujmowania rozwoju mowy przez lekarzy w zdecydowany sposób zmieni charakter pracy logopedów z korekcyjnej na stymulująco-korygującą oraz włączy ich do zespołów niezbędnych specjalistów zajmujących się dzieckiem od urodzenia. Publikacja spełni swoje zadanie, jeżeli zachęci lekarzy i logopedów do wyjścia z zaklętego kręgu pozornych nieważności problemów, niemożności działań i małej wiary w swoje możliwości. Obecne wydanie zawiera materiały już opublikowane w niewielkim nakładzie, jednakże ze względu na duże zainteresowanie nimi logopedów oraz lekarzy drukuje je po raz wtóry, z pewnymi zmianami, jednocześnie dodając dwa rozdziały. Informacje płynące od logopedów i rodziców o tym, że stosują proponowane ćwiczenia, widzą ich skuteczność oraz czekają na dalsze, są nieocenionym bodźcem w żmudnej pracy i zachętą do ciągłych poszukiwań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości autorstwa Davida R. Shaffera oraz Katherine Kipp to nowoczesny podręcznik akademicki, który przybliża nie tylko najważniejsze klasyczne koncepcje teoretyczne, ale także najnowsze wyniki badań i powstające na ich podstawie modele. Autorzy podręcznika w przystępny sposób opisują również „niepsychologiczne” zagadnienia - odnoszące się do genetyki, medycyny, a nawet statystyki - nieodłącznie związane z procesem rozwoju. Poruszają też zagadnienia dotychczas pomijane, takie jak porównania międzykulturowe czy analiza zróżnicowania zjawisk ze względu na płeć. Z perspektywy studentów na szczególne wyróżnienie zasługuje sam układ książki. Każdy z 15 rozdziałów wzbogacany jest przykładami z życia, które obrazują omawiane teorie. Rozdziały są zakończone rozbudowanymi materiałami ułatwiającymi organizowanie materiału i umożliwiającymi jego powtórkę. Utrwalanie poznanych treści jest możliwe dzięki syntetycznemu podsumowaniu, przypomnieniu najważniejszych terminów oraz serii pytań sprawdzających, zarówno w formie quizu, jak i pytań problemowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110696 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41700, 40166 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33225 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46509 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64995 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83427, 83426, 83428 (3 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83429 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41523 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32499 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63256 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56638 P 4,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słownik zawiera najważniejsze zagadnienia, pojęcia oraz terminy z dziedziny pedagogiki i psychologii, które zostały przedstawione w bardzo przystępny sposób. Publikacja ta pomoże w rozwiązaniu problemów szkolnych, jak również w pogłębianiu wiedzy na własny użytek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103905 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47688 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47600 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38114 P (50) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31930 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44292 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68124 P 2,1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38700 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25708 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32253 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej