Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(120)
Forma i typ
Książki
(119)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(3)
Artykuły
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(297)
wypożyczone
(24)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(64)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(59)
Wypożyczalnia Czarnków
(48)
Wypożyczalnia Trzcianka
(38)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(47)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(35)
Czytelnia Wągrowiec
(20)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Szemińska Alina
(4)
Tomczak Joanna
(4)
Ziętara Renata
(4)
Bogdanowicz Marta
(3)
Derewlana Hanna
(3)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(3)
Kalbarczyk Anna
(3)
Mikosza Lucyna
(3)
Nartowska Hanna
(3)
Paluch Anna
(3)
Wosińska Beata
(3)
Zielińska Ewa
(3)
Blythe Sally Goddard
(2)
Cieśla Elżbieta
(2)
Fleck-Bangert Rose
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Hornowski Bolesław
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Kielin Jacek
(2)
Kulesza Ewa Maria
(2)
Lisicki Michał
(2)
Macińska Magdalena
(2)
Marek Elżbieta
(2)
Naprawa Renata
(2)
Papp Luca
(2)
Półtorak Agata
(2)
Rokicińska Iwona
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Skura Małgorzata
(2)
Sumińska Dorota
(2)
Słyszowa Stefania
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Andruszko Robert
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barzykowski Krystian
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Borkowska Aneta
(1)
Burkacka-Mielcarz Julia
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Carlson Elizabeth A
(1)
Chermet-Carroy Sylvie
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chrzanowska Danuta
(1)
Collins W. Andrew
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dmochowska Maria
(1)
Dudak Anna
(1)
Dziejowska Joanna
(1)
Dzierżanka-Wyszyńska Anna
(1)
Egeland Byron R
(1)
Filipczuk Halina
(1)
Fuks Agata
(1)
Goddard Sally
(1)
Greszta Elżbieta
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Klara
(1)
Guttmejer Ewa
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Janiszewska Bożena
(1)
Jasiński Tomasz J
(1)
Jurek Anna
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kamińska Dorota
(1)
Karczmarzyk Małgorzata Anna
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kałużny Anna
(1)
Kluza Joanna
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kolankiewicz Marta
(1)
Kopik Aldona
(1)
Korendo Marta
(1)
Kozłowska Katarzyna
(1)
Kościelska Małgorzata
(1)
Koźniewska Elżbieta
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Krzykowski Grzegorz
(1)
Kurowska Marlena
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Litwińska Katarzyna
(1)
Maryniak Agnieszka
(1)
Matuszewski Andrzej
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(1)
Nadrowska Katarzyna
(1)
Nosek-Kozłowska Katarzyna
(1)
Ochmański Marian
(1)
Okraska-Ćwiek Beata
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Opiat Jan Marian
(1)
Orzeł Olga
(1)
Pecyna Maria Bogumiła
(1)
Polewczyk Irena Mirosława
(1)
Pomianowska Zofia
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria
(1)
Putko Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(120)
Język
polski
(119)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Dziecko
(85)
Dojrzałość szkolna
(33)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(24)
Diagnoza pedagogiczna
(23)
Nauczanie początkowe
(13)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(11)
Mowa
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Rysunek
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Rodzice
(6)
Gry i zabawy
(5)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Osobowość
(5)
Sztuka dziecka
(5)
Zachowanie
(5)
Afazja
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Klasa szkolna (socjol.)
(4)
Uczenie się
(4)
Wychowanie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Choroby dziecięce
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Młodzież
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pisanie
(3)
Rodzina
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Test Rysunku Postaci Ludzkiej
(3)
Testy
(3)
Testy psychologiczne
(3)
Zdolności
(3)
Żłobki
(3)
AFA-Skala
(2)
Agresywność
(2)
Ankieta
(2)
Badania jakościowe
(2)
Czytanie
(2)
Diagnoza
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Mózg
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Neuropsychologia
(2)
Pedagogika
(2)
Przedszkola
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Rozumienie
(2)
Ruchy
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjalizacja
(2)
Sprawność motoryczna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Słuch
(2)
Układ nerwowy
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Wywiad socjologiczny
(2)
Zespół ADHD
(2)
Adopcja
(1)
Alkoholizm
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Badania przesiewowe
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Domy dziecka
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Edukacja medialna
(1)
Eksperyment
(1)
El'konin, Daniil Borisovič
(1)
Elektroencefalografia
(1)
Elektrofizjologia
(1)
Folklor
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Informatyka
(1)
Jąkanie
(1)
Język polski
(1)
Klimat szkoły
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kultura masowa
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Województwo wielkopolskie
(1)
Gatunek
Raport z badań
(9)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Opracowanie
(3)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Poradniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Rysunek
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Ilustracje
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Sprawdziany i testy dla przedszkoli
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Tytuł czasopisma
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
120 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86044, 86043, 86045 (3 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42554 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. W książce znajduje się: arkusz monitoringu rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (arkusz ten zawiera obszary, działy, podstawę programową, treści nauczania oraz polecenia i pytania skierowane do ucznia objętego badaniem wiadomości i umiejętności z różnych zakresów wynikających z realizacji podstawy programowej), analiza jakościowa i ilościowa wyników przeprowadzonej diagnozy z wykorzystaniem opracowanego narzędzia badań, czyli arkusza monitoringu rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; diagnoza rozwoju społeczno-emocjonalnego i poznawczego ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym - podsumowanie wyników jakościowych i ilościowych arkusza monitoringu rozwoju ucznia, informacja o stopniu opanowania przez ucznia wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39778 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32721 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64652 P 3,5 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109017 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepeł­nosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla uczniów oraz instrukcja i tabela z punktacją dla przeprowadzającego diagnozę: nauczyciela, terapeuty, oligofrenopedagoga.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39777 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64651 P 3,5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89996, 89997 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45198 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36772 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 168)
Autorka przedstawia problem percepcji słuchowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w niezwykle szerokim kontekście - uwzględnia rolę tej percepcji w procesie uczenia się i rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka, podkreśla związek zachodzący między umiejętnością różnicowania dźwięków werbalnych i niewerbalnych. Zaprezentowane badania pokazują, że ocena przetwarzania przez wspomnianą grupę dzieci bodźców słuchowych powinna być dokonywana nie tylko w ramach działań logopedycznych, ale także służyć może diagnozie psychologicznej. W książce podjęta została próba odpowiedzi na pytanie, która grupa rówieśników (pełnosprawnych czy niepełnosprawnych) będzie korzystniejszą socjosferą dla rozwoju percepcji słuchowej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108169 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49129 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32511 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59404, 59406, 59405 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31566, 31567, 31569, 31568 (4 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22700, 22701 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28987, 28986 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41894, 41893, 41895 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera cztery rozdziały. Pierwszy dotyczy wyjaśnień terminologicznych oraz merytorycznych uzasadnień dla używania takich pojęć, jak dojrzałość szkolna, gotowość szkolna, przygotowanie do szkoły. Drugi ukazuje strukturę testu do badania gotowości dziecka do nauki szkolnej. Rozdział trzeci omawia związki gotowości szkolnej z osiągnięciami szkolnymi dzieci. Treścią rozdziału czwartego jest skupienie uwagi na gotowości dziecka do nauki jako efektu rozwoju i uczenia się - w interakcji z gotowością szkoły do pełnowartościowej pracy z dziećmi rozpoczynającymi naukę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91758, 91757, 91759 (3 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106491 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52387, 46561, 42590 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37493 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30507 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42773, 41322, 44036 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96731, 96730 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44842 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61727 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61363 P 4,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych oraz ocenić wyniki. Książka została podzielona na trzy części: w części pierwszej przedstawiono serię testów przesiewowych dla dzieci w wieku 4-7 lat, pozwalających sprawdzić obecność trzech odruchów, kontrolę równowagi statycznej, koordynację, percepcję wzrokową oraz integrację wzrokowo-ruchową. W części drugiej omówiono podobną serię testów przesiewowych dla dzieci od siódmego roku życia wzwyż. Część trzecia zawiera pełen program ćwiczeń integrujących, który można realizować w pracy z całą klasą lub też z mniejszymi grupami dzieci w trakcie jednego roku szkolnego. Sally Goddard Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobia i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), Jak osiągać sukcesy w nauce (2011).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110060 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40352 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64911 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza przedszkolna : karty pracy / [aut. Agnieszka Biela]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2015. - [1], 27, [1], 27 k., [2] s. : il. (gł. kolor.) ; 29 cm.
Karty pracy umożliwiają profesjonalne przeprowadzenie obowiązkowej diagnozy przedszkolnej. Zawierają 27 jednostronnych kart (30 zadań) jesiennych i 27 jednostronnych kart (30 zadań) wiosennych oraz dwa arkusze wyników. Wraz z przewodnikiem metodycznym, zawierającym opisy obserwacji, Karty pracy stanowią doskonały, przejrzysty materiał umożliwiający poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dziecka oraz sprawdzenie i podsumowanie jego wiedzy i umiejętności. Karty pracy pomogą obiektywnie ocenić osiągnięcia przedszkolaków w kontekście zapisów podstawy programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik edukacyjny upowszechniający wiedzę o kształtowaniu kompetencji i postaw społecznych w świecie, w warunkach procesów globalizacji i internacjonalizacji. Znakomita pomoc metodyczna ułatwiająca zarówno budowanie poczucia podmiotowości i wolności, jak i wychowanie w duchu demokracji i poszanowania ponadczasowych wartości ogólnoludzkich. Autobiografia wskazuje potrzebę prowadzenia dialogu międzykulturowego. Na przykładzie spotkania ludzi reprezentujących różne grupy narodowe, etniczne czy religijne pokazuje, jak czerpać korzyści z tego zdarzenia, by stało się przyczyną głębszego zrozumienia ludzi innych kultur i systemów światopoglądowych, a w konsekwencji - pełnego zaangażowania w rzeczywistość międzykulturową. Publikacja może służyć nauczycielom i rodzicom na zajęciach grupowych lub indywidualnych, w warunkach edukacji formalnej i nieformalnej, a także osobom uczącym się samodzielnie, w celu autodiagnozy. Znacznym rozszerzeniem problematyki dialogu międzykulturowego, zaprezentowanej w książce, jest płyta CD z Autobiografią spotkań międzykulturowych, zawierająca warstwę teoretyczną - w postaci kontekstu i koncepcji, a także praktyczną - w formie kart z pojęciami do dyskusji, ilustracji i ich opisów oraz wskazówek i formularza informacji zwrotnych dla osób wspierających uczenie się: nauczycieli, edukatorów i przedstawicieli organizacji pozarządowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103228, 103229 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47444, 47446, 47445 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38234, 38233 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31590, 31591, 31592 (3 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44265, 44264, 44267, 44266 (4 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63270 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała ta książka. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Opracowanie udostępnia nauczycielowi profesjonalne gotowe narzędzia diagnostyczne. Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że według autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków opracowań poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu. W książce znajdują się m.in. najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole, podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy, informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje, opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci, opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej, nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań, eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje, cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo, sposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci. Zawiera arkusze diagnostyczne i rysunki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105861, 105864 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47560, 48558 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31701 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44442 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63447 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90042, 90043, 90044, 90078 (4 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42901, 42439 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42607 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej