Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(87)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Artykuły
(80)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje naukowe
(9)
Książki
(7)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Autor
Stróżyński Klemens
(8)
Denek Kazimierz
(6)
Pecyna Maria
(6)
Elsner Danuta
(4)
Ciężka Beata
(3)
Nowak Małgorzata
(3)
Wolińska Grażyna
(3)
Kusztal Justyna
(2)
Lenart Renata
(2)
Piasecka Małgorzata
(2)
Piątek Karolina
(2)
Stożek Ewa
(2)
Trzcińska-Staszczyk Beata
(2)
Wlazło Stafan
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Biskup Urszula
(1)
Bobryk Blanka
(1)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Czech Kamil
(1)
Czeglik Agnieszka
(1)
Czub-Czech Agnieszka
(1)
Dobkowska Joanna
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Hibszer Adam (1964- )
(1)
Jabłonowska Małgorzata
(1)
Jakubowska-Mirek Monika
(1)
Jarosz Urszula
(1)
Jaśko Małgorzata
(1)
Kaczmarek Danuta
(1)
Kaleta Włodzimierz
(1)
Kalinowska Maria
(1)
Kapuścińska - Kozakiewicz Justyna
(1)
Kara Helena
(1)
Kazan Anna
(1)
Kluz Łukasz
(1)
Kocon Cezary
(1)
Kocurek Danuta
(1)
Konieczny Jolanta
(1)
Korporowicz Leszek
(1)
Kołodziejczyk Joanna
(1)
Krzemianowski Zenon
(1)
Leonowicz Grażyna
(1)
Lewandowska Małgorzata
(1)
Lis Ewa
(1)
Murawska Barbara
(1)
Mądrowska Wiesława
(1)
Niemierko Bolesław
(1)
Nowak Barbara
(1)
Nowotniak Justyna (pedagog)
(1)
Otręba Rafał
(1)
Pałczyńska Anna
(1)
Piróg Danuta (1975- )
(1)
Pituła Beata
(1)
Potulicka Eugenia
(1)
Rajtarski Leszek
(1)
Rechnio Beata
(1)
Rusin Kinga
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Staszek Janusz
(1)
Stec Jacek
(1)
Sury Zuzanna
(1)
Sułkowski Tomasz
(1)
Symela Krzysztof Franciszek
(1)
Szaleniec Henryk
(1)
Szczerba Ewa
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szwejka Łukasz
(1)
Trzcińska-Król Maria
(1)
Usarek Jagoda
(1)
Walczak Bartłomiej
(1)
Wasilewski Juliusz
(1)
Wiącek Krystyna
(1)
Wiśniewska Justyna
(1)
Wlazło Stefan
(1)
Zaręba Teresa
(1)
Łopacińska Ludmiła
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(76)
1989-2000
(8)
Kraj wydania
Polska
(92)
Język
polski
(92)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(39)
Nauczyciele
(30)
Pedagodzy
(12)
Bibliotekarze
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
Pracownicy oświaty
(4)
Wychowawcy klas
(4)
Dorośli
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Lekarze
(1)
Nauczyciele chemii
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Sportowcy
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Ewaluacja
(62)
Efektywność nauczania
(18)
Ewaluacja wewnętrzna
(15)
Szkoły
(15)
Jakość kształcenia
(12)
Nadzór pedagogiczny
(12)
Ewaluacja zewnętrzna
(11)
Szkolnictwo
(11)
Nauczanie
(6)
Oceny szkolne
(6)
Uczniowie
(6)
Nauczyciele
(5)
Zarządzanie jakością
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Metodologia
(3)
Osiągnięcia szkolne
(3)
Przedszkola
(3)
Autoewaluacja
(2)
Biblioteki pedagogiczne
(2)
Biblioteki publiczne
(2)
COVID-19
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Postawy
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Uzależnienia behawioralne
(2)
Wewnątrzszkolny system oceniania (WSO)
(2)
Biblioteki
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Certyfikacja
(1)
Chemia (przedmiot szkolny)
(1)
Coaching
(1)
Design thinking
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Egzaminy
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Epidemie
(1)
Geografia
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Lekcja odwrócona
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody badawcze
(1)
Nauczanie języka angielskiego
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Ocenianie
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Praca
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Produktywność pracy
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Psychoterapia
(1)
Raport ewaluacyjny
(1)
Rodzice
(1)
Rynek pracy
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Tożsamość zawodowa
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Uzależnienie od hazardu
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Zawód
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zintegrowany System Kwalifikacji
(1)
Temat: czas
2001-
(22)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(76)
Artykuł z czasopisma fachowego
(52)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Raport z badań
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(81)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Psychologia
(3)
Nauka i badania
(2)
Chemia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Językoznawstwo
(1)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły
(27)
Głos Pedagogiczny
(10)
Nowe w Szkole
(4)
Oświata Mazowiecka
(4)
Bibliotekarz
(3)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(3)
Kierowanie Szkołą : wkładka do czasopisma Nowe w Szkole
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Trendy
(3)
Wychowanie na Co Dzień
(3)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Bliżej Przedszkola
(1)
Chemia w Szkole
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Życie Szkoły
(1)
92 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ewaluacja w pracy nauczycieli : konteksty zawodowe i tożsamościowe / Zuzanna Sury. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2020. - 278, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Analizy zaprezentowane w książce koncentrują się wokół problematyki ewaluacji edukacyjnej. Autorka omawia teoretyczne podstawy badań ewaluacyjnych oraz postawy nauczycieli wobec ewaluacji, umieszczając je w kontekście zawodowym i tożsamościowym. Przyjmując metodologiczną perspektywę badań mieszanych, przedstawia przeprowadzone przez siebie analizy, zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Publikacja stanowi opis zróżnicowania postaw badanych wobec ewaluacji zewnętrznej, wewnętrznej i autoewaluacji oraz różnorodności sposobów rozumienia edukacji przez poszczególnych uczestników tego procesu. Rozprawa jest przykładem projektu umieszczonego na pograniczach i przecięciach wielu współczesnych, często niedocenianych w praktyce badawczej, dyskursów pedeutologicznych. Za bardzo trafną uznaję decyzję o wyborze ewaluacji jako przedmiotu zainteresowań. Należy to docenić w sytuacji, w której ewaluację w teorii i praktyce pedagogicznej zwykło się traktować w sposób powierzchowny, niepoparty pogłębionymi studiami wypracowanych dotychczas koncepcji, nurtów i modeli. Autorka swobodnie porusza się pomiędzy psychologią, ewaluacją oraz pedagogiką, nie tracąc z pola widzenia przyjętych celów. Przeprowadzone w takiej konwencji badania w nowym świetle przedstawiają osobę i pracę współczesnego nauczyciela. Z recenzji prof. dr. hab. Henryka Mizerka przygotowanej na konkurs PTP Autorka burzy stereotypy panujące wokół ewaluacji i rozwiewa mity z nią związane. Z pewnością książka Zuzanny Sury stanowi ważny wkład w rozwój nauk pedagogicznych, w zakresie pedeutologicznym, dydaktycznym i pedagogiki szkoły wyższej. Należy się spodziewać, że w pierwszej kolejności publikacja trafi do akademików. Zasadne jest również to, aby ją dystrybuować wśród praktyków – nauczycieli, dyrektorów szkół i innych osób zajmujących się ewaluacją. Gorąco polecam lekturę tej książki także tym, którzy odpowiadają za politykę edukacyjną. Z recenzji wydawniczej dr hab. Anny Perkowskiej-Klejman Zuzanna Sury – asystent w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Uzyskała wyróżnienie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w konkursie na najlepszą rozprawę doktorską obronioną w 2019 roku oraz Rady Wydziału Filozoficznego UJ za Tożsamościowe i zawodowe uwarunkowania postaw nauczycieli wobec ewaluacji własnej pracy. Prowadzi kursy związane z ewaluacją edukacyjną i metodologią badań pedagogicznych. W jej aktywności naukowej istotną funkcję pełnią dotychczasowe doświadczenia zawodowe. Pracowała w młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym i w szkole podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42617 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Monografia "Ewaluacja w profilaktyce i terapii zaburzeń behawioralnych" jest bardzo ważną pozycją zarówno ze względu na stosowanie w niej najnowszej terminologii, jak i zawarty zakres tematyczny. [...] mocną stroną publikacji jest opisanie programów profilaktycznych i terapeutycznych o potwierdzonej w ewaluacji skuteczności. [...] opisy programów niewątpliwie zainspirują praktyków do nowych działań. A to z pewnością przyczyni się do poszerzenia oferty profilaktycznej i terapeutycznej. Z recenzji dr Magdaleny Rowickiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117464 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53334 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42960 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36065 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49605 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68365 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia pt. Ewaluacja w edukacji – teoria i praktyka jest publikacją prezentująca rozważania pedagogów, nauczycieli i osób, którzy problem ewaluacji podnoszą w swoich opracowaniach i badaniach. Jest to problem złożony i trudny w swojej warstwie teoretycznej i jego praktycznym wymiarze oraz skutkach psychologicznych. Szczególnie praktyka nauczycielska w sposób niejednoznaczny bada i wyjaśnia tę problematykę, co prezentują teksty monografii. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, którym drogie jest dobro wychowanka i jego edukacja. Stanowi ona kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu problematyki ewaluacji w praktyce edukacyjnej. Monografia może stanowić źródło inspiracji w rozważaniach nad zagadnieniem ewaluacji i jej wdrożenia w rzeczywistość edukacyjną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych: • Przedmiot diagnozy. Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej. • Metody diagnostyczne. Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej. • Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej