Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(227)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Artykuły
(130)
Książki
(91)
Publikacje dydaktyczne
(31)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(8)
Proza
(7)
Filmy i seriale
(3)
Gry i zabawki
(3)
E-booki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(297)
wypożyczone
(42)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(56)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(43)
Czytelnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(48)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(52)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(59)
Czytelnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(41)
Czytelnia Wągrowiec
(11)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(8)
Autor
Goetz Magdalena
(6)
Schaffer H. Rudolph
(5)
Wojciechowski Aleksander
(5)
Brzezińska Anna
(4)
Deptuła Maria
(4)
Smykowski Błażej
(4)
Urban Bronisław
(4)
Van Laere Karolina
(4)
Cywińska Małgorzata
(3)
Kuszak Kinga
(3)
Lepalczyk Irena
(3)
Pawlak Agnieszka
(3)
Pilch Tadeusz
(3)
Rechnio-Kołodziej Beata
(3)
Tłuściak - Deliowska Aleksandra
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Chodkowska Maria
(2)
Dąbkowska Monika
(2)
Dąbkowski Mirosław
(2)
Fuchs Birgit
(2)
Herzberg Marta
(2)
Janukowicz Maria
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Kałuba-Korczak Anna
(2)
Kubiak Hanna
(2)
Molnár Ferenc
(2)
Perkowska Monika
(2)
Regucki Dariusz
(2)
Rusin Kinga
(2)
Ruszkowska Marta
(2)
Staroń Przemysław
(2)
Sufa Beata
(2)
Winczura Barbara
(2)
Wołkowicz Marcin
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Święcicka Justyna
(2)
Alley Robert W
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Atelak Cezary
(1)
Auer Jim
(1)
Bachno Ewa
(1)
Bakiera Lucyna
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Bee Helen L
(1)
Białecka Bogna
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bochno Ewa
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bolińska Marta
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Boyd Denise
(1)
Bożek Michał
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Brożek Michał
(1)
Brzezińska Agnieszka
(1)
Buczek Artur
(1)
Budzbon-Szymańska Dagmara
(1)
Budzińska Nadia
(1)
Bugaj Anna
(1)
Cain Susan
(1)
Cenini Alfredo
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Chrzan Beata
(1)
Ciereszko Agnieszka
(1)
Coyne Iain
(1)
Cyrklaff Magdalena
(1)
Czerwińska Aneta
(1)
Czubak Joanna
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Deka Aleksandra
(1)
Dembiński Mariusz
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dyrda Beata
(1)
Espelage Dorothy L
(1)
Famuła - Jurczak Anita
(1)
Fudali Maria
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Ganew Ewa
(1)
Gellert Aleksandra
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Godlewska Aleksandra (1974- )
(1)
Gogolin Anna
(1)
Golan Anna
(1)
Goscinny René
(1)
Gregorczuk Monika
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Grzeszkiewicz Bożena
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Guz Sabina
(1)
Górski Patryk
(1)
Humięcka Beata
(1)
Huup Stephen
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Jagła Aleksandra
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Jankowska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(92)
2000 - 2009
(81)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(101)
1989-2000
(4)
1901-1914
(2)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(228)
Język
polski
(227)
angielski
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(57)
Pedagodzy
(30)
Pedagodzy szkolni
(16)
Wychowawcy klas
(14)
Dzieci
(11)
Nauczyciele przedszkoli
(11)
Dyrektorzy szkół
(10)
9-13 lat
(7)
Terapeuci
(7)
Rodzice
(6)
6-8 lat
(5)
Młodzież
(5)
14-17 lat
(4)
Dorośli
(4)
Szkoły podstawowe
(3)
Bibliotekarze
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 6.
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Przedszkola
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły średnie
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Biblioterapeuci
(1)
Biolodzy
(1)
Coachowie
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 5.
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Film polski
(3)
Literatura węgierska
(2)
Literatura francuska
(1)
Temat
Grupy rówieśnicze
(194)
Grupa rówieśnicza
(29)
Przemoc w szkole
(28)
Agresywność
(25)
Rodzina
(25)
Uczniowie
(25)
Dziecko
(23)
Wychowanie w rodzinie
(18)
Uczucia
(17)
Młodzież
(16)
Odrzucenie rówieśnicze
(15)
Relacje międzyludzkie
(15)
Zachowanie
(15)
Rodzice
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Klasa szkolna (socjologia)
(13)
Nauczyciele
(13)
Godzina wychowawcza
(12)
Niedostosowanie społeczne
(12)
Dzieci
(11)
Osobowość
(11)
Poczucie własnej wartości
(11)
Psychologia rozwojowa
(10)
Stosunki interpersonalne
(10)
Cyberprzemoc
(9)
Klasa szkolna (socjol.)
(9)
Komunikacja interpersonalna
(9)
Mowa
(9)
Piaget, Jean
(9)
Przyjaźń
(9)
Socjalizacja
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(8)
Szkolnictwo
(8)
Asertywność
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(7)
Patologia społeczna
(7)
Praca zespołowa
(7)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(7)
Płeć
(7)
Rozwiązywanie konfliktów
(7)
Ubóstwo
(7)
Vygotskij, Lev Semenovič
(7)
Wychowanie
(7)
Adaptacja społeczna
(6)
Dojrzałość emocjonalna
(6)
Konflikt szkolny
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Młodzież trudna
(6)
Nastolatki
(6)
Postawy
(6)
Wcześniak
(6)
Wychowawstwo
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Bezrobocie
(5)
Czytanie
(5)
Dziecko chore
(5)
Dziecko z zespołem Downa
(5)
Dziedziczność
(5)
Grupy społeczne
(5)
Instytucje nonprofit
(5)
Integracja społeczna
(5)
Internet
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Konflikt
(5)
Muzykoterapia
(5)
Noworodek
(5)
Pamięć
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Pedagogika zabawy
(5)
Pisanie
(5)
Socjometria
(5)
Śmierć
(5)
Alkoholizm
(4)
Autorytet
(4)
Bezdomność
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Hospicja
(4)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Lęk
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Poznanie
(4)
Przedszkola
(4)
Psychologia
(4)
Stres
(4)
Szkoły
(4)
Umysł
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Zespół ADHD
(4)
Autodestruktywność
(3)
Autyzm
(3)
Biblioterapia
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Temat: dzieło
Pál-utcai fiúk
(1)
Temat: czas
2001-
(40)
2001-0
(4)
1801-1900
(2)
1989-
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Budapeszt (Węgry)
(2)
Japonia
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(98)
Artykuł z czasopisma fachowego
(57)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(14)
Artykuł z czasopisma naukowego
(12)
Scenariusz zajęć
(9)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(8)
Podręczniki akademickie
(8)
Poradnik
(6)
Raport z badań
(6)
Opracowanie
(5)
Dokumenty audiowizualne
(4)
Film edukacyjny
(4)
Gry i zabawy
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Karty do gry
(3)
Plansze do gry
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Powieść
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Czasopisma alternatywne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dokument audiowizualny
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film edukacyjny polski
(1)
Graffiti
(1)
Gry komputerowe
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Legendy i podania
(1)
Lektura z opracowaniem
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
PYTANIE
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(123)
Psychologia
(21)
Medycyna i zdrowie
(15)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Rozwój osobisty
(4)
Językoznawstwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(15)
Remedium
(11)
Dyrektor Szkoły
(7)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(7)
Bliżej Przedszkola
(5)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(4)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(4)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(4)
Nowa Szkoła
(4)
Psychologia w Szkole
(4)
Wszystko dla Szkoły
(4)
Wychowanie na co dzień
(4)
Życie Szkoły
(4)
Edukacja i Dialog
(3)
Nauczyciel i Szkoła
(3)
Opieka Wychowanie Terapia
(3)
Wychowanie na Co Dzień
(3)
Biblioteka w Szkole
(2)
Chowanna
(2)
Sygnał
(2)
Wychowanie w Przedszkolu
(2)
Biologia w Szkole
(1)
Charaktery
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Głos Nauczycielski
(1)
Język Polski w Szkole - gimnazjum
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(1)
Kultura i Społeczeństwo
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Serwis Informacyjny Narkomania
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Wychowawca
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
Świat Problemów
(1)
229 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia najważniejsze zagadnienia i obszary badawcze współczesnej psychologii. Książka Spencera Rathusa obejmuje zarówno podstawy tej gałęzi wiedzy, takie jak definicja, zakres i historia psychologii, koncepcje psychologiczne człowieka oraz metody badawcze stosowane przez psychologów, jak i jej bardziej zaawansowane działy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33693 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45208 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102777 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31294 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43797 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63680 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Przyjaciele...? [Film] / reż., scen. Dariusz Regucki ; scen. Olga Estera Regucka zdj. Michał Brożek ; konsult. Iwona Anna Wiśniewska ; wyst. Aleksandra Deka [i in.]. - Wersja polska. - Sosnowiec : Projekt-Kom, cop. 2013 - 1 dysk optyczny (DVD) (ok. 27 min) : dźw., kolor. ; 12 cm + scenariusze przeprowadzenia trzech lekcji na podstawie filmu "Przyjaciele...?" : 4 s. ; 18 cm.
Film porusza trzy problemy: presji grupy - która skutkuje wagarami, tolerancji i cyberprzemocy. W konwencji fabularnej opowiadamy historie trzech chłopaków. Główny bohater Marek nie ma kolegów. Jest bardzo dobrym uczniem, ale pochodzi z ubogiej rodziny. Bardzo chciałby się z kimś zaprzyjaźnić. Daniel i Sebastian, zakładają tajne przymierze i ślubują, że będą przyjaciółmi na dobre i na złe. Sebastian jest bardzo zazdrosny o przyjaźń z Danielem, dlatego kiedy Daniel proponuje Markowi, żeby był w ich klubie, wpada na pomysł ośmieszenia Marka. Jego zazdrość i złośliwość doprowadza do sytuacji bardzo niebezpiecznej. Wagary, włamanie do szkoły, pożar w pracowni komputerowej i dramat Marka, który ucieka z domu, nie umiejąc poradzić sobie z presją otoczenia. Sebastian umieszcza film z ich eskapady do szkoły w internecie, przedstawiający Marka jako bandytę. Czas trwania filmu 21 min + komentarz do każdego tematu ok. 3 min. każdy. Po obejrzeniu filmu uczeń: zna treść filmu i komentarz pedagoga-psychologa Pani Iwony Wiśniewskiej; zna definicję presji grupy, wartości, tolerancji, przemocy i cyberprzemocy; zdaje sobie sprawę z konsekwencji ulegania presji grupy; potrafi wykonać pracę „ cechy dobrego kolegi i koleżanki” dostrzega różnicę w zachowaniach, które są społecznie tolerowane od nietolerowanych; potrafi wykonać ćwiczenie „kryształ wartości „ oraz krzyżówkę; dowie się jakie są niebezpieczeństwa związane z ujawnieniem swoich danych osobowych, zdjęć, filmów na portalach społecznościowych; potrafi napisać krótką informację w formie e-mail dotyczącą postępowania w sytuacji doświadczenia cyberprzemocy. Do filmu dołączone są trzy konspekty do przeprowadzenia zajęć z uczniami. W filmie występuje znana i poważana pedagog - psycholog Pani Iwona Anna Wiśniewska, która udziela trzech komentarzy do każdego poruszanego tematu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 2609 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Mobbing i przemoc pojawiają się w toku całego ludzkiego życia: od wieku przedszkolnego po senioralny. Można je odnaleźć we wszystkich szczegółowo opisanych w tej książce kontekstach: domowym (rodzina, relacje intymne), instytucjonalnym (szkoła, dom dziecka, zakład karny), w cyberprzestrzeni. Mają one poważne konsekwencje psychiczne i fizyczne dla osób w nie uwikłanych, wiążą się także z kosztami dla rodzin, szkół, organizacji i społeczeństwa. Przedstawiono w niej teorie wyjaśniające występowanie zjawiska przemocy wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, przeanalizowano dynamikę zjawiska, wyniki współcześnie prowadzonych badań oraz oddziaływań profilaktycznych i terapeutycznych podejmowanych w poszczególnych kontekstach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105703, 109928 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49986 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38802 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32174 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44931 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowy cel, jaki towarzyszył pisaniu tej książki związany był z przekonaniem o służebności pedagogiki wobec praktyki społecznej, co wyrażało się w założeniu dotyczącym możliwości wykorzystania wniosków wyprowadzonych z badań empirycznych, w celu modernizowania i optymalizowania rzeczywistości oświatowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104317 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47933, 47896 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38450 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31857 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest opis zmian rozwojowych zachodzących w okresie adolescencji w kontekście współczesnych przemian cywilizacyjnych. Autorki opisują teoretyczne modele rozwoju, by następnie przejść do analizy zadań rozwojowych okresu dorastania. Charakteryzują standardy młodzieży dotyczące atrakcyjności i sprawności fizycznej, kształtowanie się tożsamości płciowej, zmiany w zakresie relacji z rówieśnikami i dorosłymi oraz wymagania, jakie stawia przed młodzieżą system edukacji i rynek pracy. Odrębne rozdziały poświęcono rozwojowi poznawczemu młodzieży i kształtowaniu się osobowości. Ostatnia cześć publikacji dotyczy światopoglądu i i systemu etycznego dorastających ludzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107078 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48904 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39478 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45640 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64290 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 173)
Autor z dużym znawstwem i wnikliwością analizuje, a także porównuje i zestawia ze sobą dwie koncepcje rozwoju: koncepcje L.S. Wygotskiego i E.H. Eriksona. Choć powstawały one w różnych okresach historycznych i w różnych warunkach społecznych, ich wspólną cechą jest uwypuklenie roli kontekstu historycznego w rozwoju człowieka, a także wskazanie na szczególną rolę kryzysów rozwojowych. Autor - nie gubiąc tego, co jest w każdej z koncepcji specyficzne i odmienne - buduje model przebiegu rozwoju w okresie dzieciństwa i młodości, integrując wiedzę pochodzącą z dzieł wspomnianych psychologów. W modelu tym zostały zestawione wszystkie kryzysy rozwojowe (zarówno kryzysy strukturalne opisane przez L.S. Wygotskiego, jak i funkcjonalne, wskazywane przez E.H. Eriksona) na tle okresów rozwoju stabilnego. Autor w sposób bardzo uporządkowany, wręcz metodyczny, scharakteryzował znaczenie każdego wyodrębnionego etapu w linii rozwoju, wskazał na problemy i niebezpieczeństwa związane z nieumiejętnym odczytywaniem możliwości jednostki lub pozostawianiem dziecka bez potrzebnej mu pomocy. Pokazuje z jednej strony różnicowanie się funkcji psychicznych, wzrost świadomości działań i samoświadomości niezbędnych dla tworzenia się autonomii jednostki, z drugiej zaś - wyłaniające się nowe jakości ego, które nakładają się na rozwój opisywanych funkcji psychicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108937 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44869 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102216 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48269 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37522 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31275 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44377 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62708, 64636, 63942 (3 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zwrócono uwagę na ukazanie specyfiki i sposobów organizowania warunków rozwojowych dziecka niepełnosprawnego funkcjonującego w różnych środowiskach społecznych. Publikacja zawiera teoretyczne uwarunkowania niepełnosprawności, jak również praktyczne sposoby jej diagnozy i przykłady działań wspomagających. Przedstawione przykłady możliwych działań rehabilitacyjnych, w których uczestniczą dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, są ukierunkowane przede wszystkim na zredukowanie zdiagnozowanych już problemów oraz wsparcie całych rodzin w podejmowaniu aktywności społecznej w ich naturalnym środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Jak pomóc dziecku w adaptacji do rzeczywistości szkolnej oraz przezwyciężeniu tremy i nieśmiałości? Jak chwalić je i motywować do nauki, nauczyć radzenia sobie z agresją rówieśników oraz konstruktywnego wyrażania własnych emocji? Na wiele wyzwań można się przygotować! Ten poradnik to obowiązkowa lektura dla zaangażowanych i świadomych rodziców, których dzieci wkrótce rozpoczną obowiązek szkolny lub wchodzą w okres dorastania, a także dla pedagogów i psychologów dziecięcych pracujących z uczniami w każdym wieku. Pomoże zrozumieć potrzeby dziecka, rozwijać jego możliwości i wiarę we własne siły, przeciwdziałać wielu problemom, a także budować wzajemne porozumienie. Bardziej niż narzekania, nakazów i zakazów dzieci potrzebują mądrego wsparcia! W poradniku znajdziesz: - przykłady scenek i możliwych sposobów postępowania w konkretnych sytuacjach, np. gdy nauczyciel nie reaguje w ważnej sprawie, gdy dziecko spotyka się z niesprawiedliwą krytyką lub jest świadkiem przemocy w szkole - kwestionariusze dla rodziców, nauczycieli i pedagogów, które pomogą rozpoznać niepokojące zachowania u dzieci i w porę zareagować - szeroki zakres tematów związanych z funkcjonowaniem dziecka w środowisku szkolnym, rówieśniczym i rodzinnym Monika Gregorczuk - psycholog, psychoterapeutka, trenerka umiejętności psychospołecznych i treningu interpersonalnego PTP. Prowadzi zajęcia na Wydziale Psychologii UW oraz szkolenia dla edukacji i biznesu. Barbara Kołtyś - psycholog i psychoterapeutka, prowadzi warsztaty, szkolenia oraz grupy wsparcia dla dzieci, rodziców i nauczycieli oraz psychoterapię indywidualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110462 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49684 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43263 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32985 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49404 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65081 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Włączenie Polski do struktur Unii Europejskiej stało się bezpośrednim i/lub pośrednim źródłem wielu zmian w zakresie mobilności Polaków. Używanie terminu "eurosierota" wobec dzieci euroemigrantów może pełnić funkcję negatywnej etykiety, uruchamiającej, zwłaszcza w środowisku szkolnym, niekorzystne dla stygmatyzowanych zjawiska. Wiodąca rola w tej analizie przypada koncepcjom determinizmu językowego oraz konstruktywizmu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48540 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38819 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32189 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45024 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64593 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje problematykę dotyczącą czynników społecznych warunkujących przejmowanie przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym agresywnych zachowań prezentowanych w dedykowanych im programach telewizyjnych. Wśród dużej grupy mediów elektronicznych szczególne miejsce zajmuje telewizja. Jej dostępność i liczba odbiorców sprawiają, że stanowi ona medium dominujące w codziennym życiu i wywierające duży wpływ na dorosłych i dzieci. Kontakt dziecka z telewizją zaczyna się bardzo wcześnie, a czas poświęcony na jej oglądanie coraz bardziej się wydłuża. Z jednej strony jest on pozytywny – telewizja jest ważnym źródłem wiedzy z różnych dziedzin, poszerza zakres pojęć, wzbogaca język. Z drugiej może wpływać destrukcyjnie na zachowanie i emocje dzieci (powodując wzrost agresji czy inne zachowania nieakceptowane społecznie). Dziecko w wieku przedszkolnym nie potrafi jeszcze oddzielać świata fikcyjnego od realnego. Wierzy, że świat jest taki, jaki ogląda w telewizji. A ponieważ małe dzieci uczą się przez naśladownictwo, mogą brać przykład z oglądanych bohaterów. Może to prowadzić nie tylko do wzrostu agresji u dziecka, ale też do usprawiedliwiania własnych agresywnych zachowań. Stąd zasadne wydaje się poszukanie odpowiedzi na pytania: Jakie czynniki społeczne warunkują przejmowanie przez dzieci agresywnych zachowań prezentowanych w programach telewizyjnych dla dzieci? Na ile czynniki rodzinne, czynniki związane ze środowiskiem rówieśniczym czy miejscem zamieszkania warunkują przejmowanie takich zachowań przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej.)
Podręcznik prezentuje kluczowe zjawiska rozwojowe charakterystyczne dla okresu dzieciństwa. Omawia rozwój emocjonalny, poznawczy i poznawczo-społeczny oraz ich znaczenie dla funkcjonowania dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39031 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45094 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdy zna więcej mitów, niż mu się wydaje, ale każdy ma też zawsze do dyspozycji naukę, która podpowiada właściwą drogę. Czy na podstawie kształtu brzucha ciężarnej kobiety można odgadnąć płeć dziecka? Czy znieczulenie zewnątrzoponowe w trakcie porodu niesie ze sobą wysokie ryzyko powikłań? Czy wywołuje u dzieci nadaktywność? Czy dzięki chodzikom dzieci zaczynają szybciej chodzić? Czy przemawianie do dziecka pieszczotliwym językiem opóźnia moment, kiedy zaczyna ono normalnie mówić? Czy szczepionki powodują wzrost zachorowań na autyzm? Czy zmuszanie dzieci do zjedzenia „wszystkiego, co mają na talerzu”, sprzyja rozwijaniu zdrowych nawyków żywieniowych? Czy wyimaginowani przyjaciele są oznaką społeczno-emocjonalnych problemów u dziecka? Stehen Hupp i Jeremy Jewell opisują najbardziej rozpowszechnione mity dotyczące rozwoju i wychowania dziecka. Przedstawiają badania naukowe obalające niesłuszne i często szkodliwe przekonania dotyczące różnych aspektów rozwoju, proponują oparte na dowodach naukowych praktyki i zalecenia. Objaśniają źródła błędnych koncepcji i zachęcają do sceptycznego, krytycznego podejścia do literatury dla rodziców i sensacyjnych medialnych doniesień. Chcielibyśmy, aby nasza książka była dla rodziców i studentów pomocą w wyrobieniu sobie krytycznego podejścia do wyszukiwania wartościowych informacji, aby za jej przyczyną sięgnęli po poradniki i inne źródła, które czerpią z badań naukowych. Mamy nadzieję, że w ten sposób rodzice (i przyszli rodzice) będą mogli wykorzystać naszą książkę jako metaporadnik. Tradycyjne poradniki skupiają się na szczegółach jednego tematu, tymczasem nasz metaporadnik omawia szeroki zakres tematów i odsyła czytelników do poradników tradycyjnych (opartych na badaniach naukowych). Dużo miejsca poświęcamy tu tłumaczeniu, dlaczego nie zgadzamy się z wieloma inteligentnymi ludźmi, i dołożyliśmy starań, aby nie zamieszczać tu twierdzeń, które inni sceptycy mogliby obalić w przyszłości. Z tekstu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41833 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34879 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia aktualny stan wiedzy na temat rozwoju społecznego dziecka. Jest przeznaczony dla studentów psychologii i innych nauk społecznych, zarówno tych, którzy mają pewną wiedzę na temat rozwoju, jak i tych, którzy takiej wiedzy nie posiadają. Przedstawione treści dotyczące rozwoju społecznego dzieci oraz młodzieży są uporządkowane problemowo, lecz jednocześnie tak, aby ukazać prawidłowości rozwojowe. Głównym tematem książki jest socjalizacja, a zatem to, w jaki sposób człowiek - istota biologiczna staje się istotą społeczną, co więcej, tak niezwykle złożoną i doskonałą jednostką społeczną. Nie pomijając kwestii, które od dawna stanowiły ważne zagadnienia w tej dziedzinie, książka prezentuje najnowsze badania dotyczące genetyki zachowania, dziecięcych teorii umysłu, rozwoju przywiązania w okresie średniego i późnego dzieciństwa oraz dynamiki zmian w systemach rodzinnych. Przedstawiając wyniki badań w kontekście celów i pytań badawczych oraz ich teoretycznego zaplecza, profesor Schaffer prezentuje również metody i techniki stosowane do uzyskania tych właśnie wyników. Wskazuje także, jakie jest znaczenie i waga badań nad rozwojem społecznym. Czyni to, opisując implikacje wyników badań dla rozwiązań podejmowanych w odniesieniu do kwestii praktycznych, jak np. opieka i wychowanie dziecka w przedszkolu czy żłobku, rozwój zachowań antyspołecznych czy konflikty w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105848, 104355 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46051, 47597 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36718 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45161 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63435 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielu dzieciom dzieje się krzywda. Prawdę mówiąc, tak wiele z nich podlega rozmaitym zagrożeniom (przerywanie nauki w szkole, picie alkoholu, narkotyzowanie się, nie chciane ciąże, przestępczość, przemoc, samobójstwa), że w konsekwencji zagrożone jest całe społeczeństwo. Nauczyciele, terapeuci, pracownicy socjalni, psychologowie i pracownicy służb społecznych, którzy mają do czynienia z młodzieżą i jej rodzinami, dobrze znają te problemy i ich zasięg. Są one odbiciem społeczeństwa w stanie zagrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31893, 32040 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46813 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1: Odkrywanie natury dziecka; Rozdział 2: Istota dzieciństwa; Rozdział 3: Początek życia; Rozdział 4: Tworzenie związków; Rozdział 5: Rozwój emocjonalny; Rozdział 6: Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego; Rozdział 7: Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju; Rozdział 8: Dzieci jako osoby przetwarzające informacje; Rozdział 9: Posługiwanie się językiem; Rozdział 10: Ku dojrzałości. [G]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49399 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej