Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(503)
IBUK Libra
(28)
Forma i typ
Książki
(339)
Artykuły
(162)
Publikacje popularnonaukowe
(35)
Publikacje fachowe
(30)
E-booki
(28)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje naukowe
(25)
Poradniki i przewodniki
(20)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Proza
(5)
Druki ulotne
(1)
Poradniki
(1)
Dostępność
dostępne
(665)
wypożyczone
(74)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(170)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(117)
Czytelnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(109)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(90)
Czytelnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(108)
Czytelnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(72)
Czytelnia Wągrowiec
(32)
Informatorium
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(8)
Autor
Strelau Jan
(10)
Czepulis-Rastenis Ryszarda
(9)
Nęcka Edward
(9)
Jankowski Andrzej
(8)
Czerniawska Ewa
(7)
Czub Magdalena
(7)
Usidus Mirosław
(7)
Gmosińska Danuta
(5)
Goleman Daniel
(5)
Woźniak Violeta
(5)
Gardner Howard
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Schilling Dianne
(4)
Wątor Wojciech
(4)
Zimbardo Philip G
(4)
Ames Louise Bates
(3)
Baker Sidney M
(3)
Bostrom Nick
(3)
Gilewicz Joanna
(3)
Halicka Agnieszka
(3)
Johnson Robert L
(3)
Kopik Aldona
(3)
Kozłowski Waldemar
(3)
Ledzińska Maria
(3)
Lewicka Maria
(3)
Matczak Anna
(3)
Materska Maria
(3)
McCann Vivian
(3)
Olejnik Marian
(3)
Osho
(3)
Piaget Jean
(3)
Piotrowska Anna
(3)
Przylipiak Mirosław
(3)
Płóciennik Elżbieta
(3)
Salovey Peter
(3)
Sternberg Robert J
(3)
Suświłło Małgorzata
(3)
Szutta Artur
(3)
Sękowski Andrzej Edward
(3)
Umińska Agnieszka
(3)
Waliś Robert
(3)
Łuczyński Jan
(3)
Żarnowski Janusz
(3)
Baborski Andrzej
(2)
Bauer Joachim
(2)
Bielska Beata
(2)
Bieluga Krystyna
(2)
Birch Ann
(2)
Borkowska Anna
(2)
Bragdon Allen D
(2)
Chałasiński Józef
(2)
Ciarkowska Wanda
(2)
Cywińska Małgorzata
(2)
Dawid Jan Władysław
(2)
Fazlagić Jan
(2)
Gamon David
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Geller Tatiana
(2)
Gregorczyk Grażyna
(2)
Grzywna Marek
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Gąsiorowska Agata
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Hornowski Bolesław
(2)
Ilg Frances L
(2)
Inhelder Bärbel
(2)
Jagiełło Michał
(2)
Jedlińska Joanna
(2)
Johnson Paul
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Karpowicz Paweł
(2)
Karwowski Maciej
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Lauster Peter
(2)
Lipiński Andrzej
(2)
Lotkowska Katarzyna
(2)
Matras-Mastalerz Wanda
(2)
Mazurek Krzysztof
(2)
Michalska Jowita
(2)
Minge Krzysztof
(2)
Minge Natalia
(2)
Molik Witold
(2)
Nordengen Kaja
(2)
Pachociński Ryszard
(2)
Pająk Kazimierz
(2)
Palska Hanna
(2)
Piber Andrzej
(2)
Polak Katarzyna
(2)
Przetacznikowa Maria
(2)
Rossowski Dariusz
(2)
Rybakiewicz Justyna
(2)
Seligman Daniel
(2)
Shapiro Lawrence E
(2)
Skoczko Milena
(2)
Skorwider Max
(2)
Sluyter David J
(2)
Smok Barbara
(2)
Stańczak Małgorzata
(2)
Taraszkiewicz Małgorzata
(2)
Tomaszewski Tadeusz
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(134)
2010 - 2019
(159)
2000 - 2009
(121)
1990 - 1999
(65)
1980 - 1989
(30)
1970 - 1979
(12)
1960 - 1969
(7)
1950 - 1959
(1)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(186)
1989-2000
(9)
1901-2000
(5)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(529)
Francja
(1)
Język
polski
(518)
nieznany (po)
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(48)
Dyrektorzy szkół
(18)
Pedagodzy
(18)
Dorośli
(15)
Pedagodzy szkolni
(15)
Filozofowie
(14)
Nauczyciele etyki
(14)
Nauczyciele filozofii
(14)
Bibliotekarze
(13)
Nauczyciele bibliotekarze
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
Biblioterapeuci
(11)
Coachowie
(10)
Psycholodzy szkolni
(10)
Młodzież
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Dzieci
(7)
9-13 lat
(6)
Nauczyciele języków
(6)
Rodzice
(6)
Nauczyciele języka polskiego
(5)
Psycholodzy
(5)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Wychowawcy klas
(4)
0-5 lat
(3)
6-8 lat
(3)
Nauczyciele informatyki
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Socjoterapeuci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Terapeuci
(3)
Doradcy zawodowi
(2)
Menedżerowie
(2)
Dyrektorzy przedsiębiorstw
(1)
Ekonomiści
(1)
Informatycy
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Politolodzy
(1)
Politycy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Inteligencja (psychol.)
(124)
Inteligencja emocjonalna
(113)
Sztuczna inteligencja
(93)
Uczucia
(53)
Inteligencja (socjol.)
(46)
Inteligencja
(42)
Osobowość
(42)
Dziecko
(39)
Uczenie się
(37)
Inteligencja (psychologia)
(32)
Myślenie
(32)
Zdolności
(27)
Pamięć
(25)
Inteligencje wielorakie
(23)
Nauczanie
(23)
Uczniowie
(23)
Chat GPT-3
(20)
Twórczość
(18)
Inteligencja sztuczna
(17)
Kształcenie
(17)
Młodzież
(17)
Psychologia
(17)
Stres
(17)
Motywacja
(16)
Samopoznanie
(16)
Mózg
(15)
Nauczyciele
(14)
Psychologia rozwojowa
(14)
Dziecko zdolne
(13)
Filozofia (przedmiot szkolny)
(13)
Myślenie twórcze
(13)
Spostrzeganie
(13)
Poczucie własnej wartości
(12)
Umysł
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Agresywność
(11)
Poznanie
(11)
Psychologia społeczna
(11)
Płeć
(11)
Technologia informacyjna (IT)
(11)
Testy na iloraz inteligencji
(11)
Zmysły
(11)
Świadomość
(11)
Gry edukacyjne
(10)
Gry i zabawy umysłowe
(10)
Lęk
(10)
Psychoterapia
(10)
Rodzina
(10)
Empatia
(9)
Internet
(9)
Język
(9)
Kreatywność
(9)
Zachowanie
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Inteligencja społeczna
(8)
Język polski
(8)
Metody nauczania
(8)
Mowa
(8)
Sen
(8)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(8)
Temperament
(8)
Uwaga (psychol.)
(8)
Adopcja
(7)
Biblioterapia
(7)
Chatbot
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Przemoc
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Świadomość społeczna
(7)
Asertywność
(6)
Biblioteki szkolne
(6)
Coaching
(6)
Emocje
(6)
Etyka
(6)
Grupy rówieśnicze
(6)
Kadry
(6)
Małżeństwo
(6)
Nauczanie języków obcych
(6)
Praca
(6)
Regulacja emocji
(6)
Rozwód
(6)
Rzeczywistość wirtualna
(6)
Testy
(6)
Wychowanie
(6)
Adaptacja
(5)
Alkoholizm
(5)
Choroby psychiczne
(5)
Cyberbezpieczeństwo
(5)
Depresja psychiczna
(5)
Dzieci
(5)
Inteligencja (socjologia)
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Kultura
(5)
Nauka
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Piaget, Jean
(5)
Pisanie
(5)
Pojęcia
(5)
Psychologia poznawcza
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Temat: dzieło
Kultura (czasop. ; Paryż)
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )655
(1)
Temat: czas
2001-
(56)
1901-
(12)
1801-
(6)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
2001-0
(4)
1801-1900
(3)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
1701-
(1)
1918-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Białoruś
(1)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Bronowice Małe (Kraków ; część miasta)
(1)
Chiny
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Pomorze Gdańskie
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Prusy Zachodnie
(1)
Suwałki (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Targówek (Warszawa ; część miasta)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Łomża (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(96)
Artykuł z czasopisma fachowego
(77)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(30)
Artykuł z czasopisma naukowego
(23)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(22)
Opracowanie
(22)
Poradnik
(15)
Artykuł z czasopisma filozoficznego
(14)
Ćwiczenia i zadania
(14)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(13)
Poradniki
(11)
Wydawnictwa popularne
(10)
Podręczniki
(8)
Artykuł z czasopisma technicznego
(7)
Podręcznik
(7)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(6)
Podręczniki akademickie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Dokumenty elektroniczne
(5)
Monografia
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Raport z badań
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Gry komputerowe dla dzieci
(3)
Gry komputerowe edukacyjne
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Antologia
(2)
Artykuł z czasopisma związkowego
(2)
Czasopisma katolickie polskie
(2)
Encyklopedie
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Publicystyka polska
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Czasopisma literackie
(1)
Czasopisma literackie polskie
(1)
Czasopisma o sztuce
(1)
Czasopisma polonijne
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopisma popularno-naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
E-booki
(1)
Esej
(1)
Fantastyka
(1)
Film
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Komentarz
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Opisy przypadków [Typ publikacji]
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Powieść
(1)
Powieść kryminalna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Science fiction
(1)
Szkice literackie
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(125)
Psychologia
(64)
Informatyka i technologie informacyjne
(37)
Socjologia i społeczeństwo
(22)
Inżynieria i technika
(12)
Filozofia i etyka
(9)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rozwój osobisty
(9)
Językoznawstwo
(6)
Biologia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Nauka i badania
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Filozofuj! : magazyn popularyzujący filozofię
(14)
Charaktery
(11)
Biblioteka w Szkole
(10)
Głos Pedagogiczny
(9)
Bliżej Przedszkola
(7)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(7)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(7)
Psychologia Wychowawcza
(7)
Przegląd Psychologiczny
(6)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(5)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(5)
Meritum
(4)
Psychologia w Szkole
(4)
Życie Szkoły
(4)
Chowanna
(3)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(3)
Polonistyka
(3)
TIK w Edukacji
(3)
Trendy
(3)
Dyrektor Szkoły
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Edukacja i Dialog
(2)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(2)
Gazeta Szkolna
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Kultura i Społeczeństwo
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Przegląd Oświatowy
(2)
Remedium
(2)
Biblioteka Publiczna
(1)
Biblioterapeuta
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Język Polski w Szkole IV - VI
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Matematyka
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Problemy Narkomanii
(1)
Społeczeństwo Otwarte
(1)
Studia Socjologiczne
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
Wiadomości Historyczne
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
Wychowawca
(1)
Świat Problemów
(1)
531 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce Sztuczna inteligencja. Co każdy powinien wiedzieć Jerry Kaplan analizuje złożone problemy dotyczące sztucznej inteligencji jasnym, nietechnicznym językiem. • Czy maszyny naprawdę mogą przewyższyć ludzką inteligencję? • Jak sztuczna inteligencja wpłynie na nasze miejsca pracy i dochody? • Czy robot może świadomie popełnić przestępstwo? • Czy maszyna może być świadoma albo posiadać wolną wolę? Wiele systemów sztucznej inteligencji uczy się teraz z doświadczenia i podejmuje działania wykraczające poza zakres tego, do czego zostały pierwotnie zaprogramowane. W związku z tym rodzą one kłopotliwe pytania, na które społeczeństwo musi znaleźć odpowiedź. • Czy naszemu osobistemu robotowi należy pozwolić stać za nas w kolejce albo zmusić go do zeznawania przeciwko nam w sądzie? • Czy tylko my ponosimy wyłączną odpowiedzialność za wszystkie jego działania? • Jeśli załadowanie umysłu do maszyny okaże się możliwe, czy to nadal będziemy my? Odpowiedzi mogą zaskakiwać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Olivia urodziła się w wylęgarni, dorastała w wychowalni i bardzo tęskni za miłością. Cezar kocha Olivię i chyba nie ma znaczenia, że jego miłość to misternie skomponowany system złotych płytek i rząd cyfr. Olga pamięta dawne czasy i bardzo chciałaby do nich wrócić. Zapisz zmiany to słodko-gorzka opowieść o świecie, w którym spełniają się marzenia o posłusznych technologiach: ludzie współistnieją z humanoidami, a wyrafinowane urządzenia, wykorzystujące sztuczną inteligencję, sprawiają, że granice między nimi stają się płynne. Katarzyna Zawodnik próbuje pokazać i pogodzić ze sobą wiele perspektyw i kluczowych momentów ludzkiego życia (dziecięctwa, młodości, odchodzenia). Dominika Matuła, domi-czyta.pl: Katarzyna Zawodnik przedstawia dystopijny świat nowej Ameryki, w której społeczeństwem kieruje sztuczna inteligencja, a ludzie koegzystują z humanoidalnymi robotami. Czy można stworzyć jak najbardziej ludzką maszynę, a jednocześnie pielęgnować w ludziach człowieczeństwo w nieludzkich czasach? Oto jest pytanie, na które autorka szuka odpowiedzi. Gorąco polecam. Dominika Rygiel, bookiecik.pl Futurystyczna, a może profetyczna wizja świata? To zaskakująco udana próba pokazania, jak nikła i płynna jest granica między człowiekiem a robotem i jak wiele dylematów moralno-etycznych może wprowadzać takie współistnienie. Katarzyna Zawodnik urodziła się w 1991 roku. Studiowała polonistykę, mieszka w Krakowie. Jest freelancerką, zajmuje się transkrypcją nagrań, amatorsko śpiewa. Jest niewidoma, jest wierząca, ma rodzinę i przyjaciół nie do przecenienia. Twierdzi, że ma w sobie dużo ciekawości, lubi ludzi i chętnie słucha ich opowieści. Zapisz zmiany to jej debiut.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem serii przewodników metodycznych Edukacja dla mądrości, jest wskazanie praktycznych i metodycznych wskazówek pozwalających nauczycie­lom, wychowawcom i rodzicom uczniów organizować warunki rozwijania mądrości oraz zdolności sprzyjających mądremu myśleniu i działaniu. W pierwszej części tej serii zostały przedstawione propozycje metodyczne służące rozwijaniu mądrości dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów w szkole podstawowej, natomiast w tej części autorka zaproponowała scenariusze ćwiczeń i zajęć na poziomie ponadpodstawowym. By jednak umożliwić czytelnikom jedynie tej książki poznanie podstaw teoretycznych edukacji dla mądrości, podobnie jak w części pierwszej z tej serii, zostały tu zaprezentowane najistotniejsze informacje dotyczące koncepcji rozwijania mądrości w szkole. Prezentowana publikacja stanowi praktyczny przewodnik metodyczny dla nauczycieli gimnazjów i liceów zakresie rozwijania mądrości dzieci. Kolejny tom po publikacji dla przedszkoli i szkół podstawowych. W książce zaprezentowano syntetycznie koncepcję edukacji dla mądrości oraz dostarczono nauczycielom konkretnych narzędzi do wykorzystania w pracy edukacyjnej i wychowawczej z młodzieżą w postaci ćwiczeń proponowanych w codziennych sytuacjach edukacyjnych oraz scenariuszy zajęć.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czy sztuczna inteligencja pozbawia nas pracy? Algorytmy przejmują władzę nad światem? Czy big data sprawia, że jesteśmy bezustannie inwigilowani, a ogromna ilość danych zastępuje ekspertów i naukowców? Cokolwiek sądzimy na te tematy, jedno jest pewne – istnieje heterogeniczne środowisko ludzi zajmujących się tzw. „sztuczną inteligencją” czy tzw. „big data” od strony technicznej oraz metodologicznej. Pole ich działania nazywane jest data science, a oni – data scientists. Publikacja to pierwsza monografia socjologiczna dotycząca data science i pierwsza praca w naukach społecznych, w której data science zostało zbadane jako społeczny świat w rozumieniu Adele E. Clarke. Podejście to pozwala spojrzeć na data science, nazwane dekadę wstecz w „Harvard Business Review” „najseksowniejszym zawodem XXI wieku”, zarówno z perspektywy jego uczestników, jak i z lotu ptaka, w relacji do akademii, biznesu, prawa, mediów czy polityki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Daniel Bar-Tal: Podstawy kulturowe i dynamika nierozwiązywalnych konfliktów: podejście socjopsychologiczne [Cultural foundations and dynamics of intractable conflicts: A socio-psychological approach], s. 7–22; Jan Cieciuch: Pomiar wartości w zmodyfikowanym modelu Shaloma Schwartza [The measurement of values in the refined Schwartz’s theory], s. 22–41; Aleksandra Cisłak, Aleksandra Szymków: Lepsi martwi niż żywi: spostrzeganie heroizmu uczestników wydarzeń historycznych [Better dead than alive: Heroism perception of participants in historical events], s. 42–52; Monika Wróbel: Praca emocjonalna a wypalenie zawodowe u nauczycieli: moderująca rola inteligencji emocjonalnej [Emotional labor and burnout in teachers: The moderating role of emotional intelligence]; s. 53–66; Aleksandra Jerzmanowska: Empatia oraz decentracja interpersonalna a radykalność postaw społecznych [Empathy and interpersonal decentration and the radicalism of social attitudes], s. 67–79; Oleg Gorbaniuk: Korelaty dyspozycyjnych wizerunków krajów: analiza danych zagregowanych [he macro-correlates of dispositional country image: Aggregated data analysis], s. 80–95; Antoni Wontorczyk, Maria Brudnik: Cechy temperamentu jako predyktory wypalenia zawodowego u nauczycieli wychowania fizycznego [Temparamental traits as predictors of professional burnout among physical training teachers], s. 96–110.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W monografii omówiono rezultaty wybranych prac badawczych zaprezentowanych podczas konferencji „Informatyka w zarządzaniu (IwZ’2022)”, która odbyła się w dniach 1-2.12.20222 r. w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Książka zawiera czternaście artykułów, w których szczegółowo przedstawiono takie zadnienia, jak: metody neuronauki poznawczej w badaniu doświadczenia użytkowników; rola i ocena wykorzystania usług chmurowych w wirtualizacji procesów kształcenia uczelni wyższych; The Method of Finding High-Runner Products in the Assortment; behawioralne aspekty zarządzania niepewnością projektów e-Zdrowie; transformacja cyfrowa i implikacje dla strategii oraz zmiany organizacyjnej – przegląd literatury; strategia innowacyjna tworzenia Przedsiębiorstwa 4.0 jako elementu transformacji cyfrowej – studium przypadku Orange; strategia innowacyjna tworzenia Przedsiębiorstwa 4.0 jako elementu transformacji cyfrowej – studium przypadku Orange; metoda wielokryterialnego wspomagania decyzji SAW w wyborze dostawcy systemów informatycznych; model systemu Business Intelligence do analizy danych i podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie; komunikacja oparta na platformie Microsoft Teams w procesie dydaktycznym szkoły wyższej w rzeczywistości postpandemicznej w ocenie studentów; komunikacja oparta na platformie Microsoft Teams w procesie dydaktycznym szkoły wyższej w rzeczywistości postpandemicznej w ocenie studentów; społeczeństwo informacyjne czy cyfrowe?; postrzeganie przez studentów możliwości wykorzystania zarządzania procesowego w usprawnianiu organizacji; identyfikacja potrzeb konsumentów w zakresie zakupu i użytkowania technologii rzeczywistości rozszerzonej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja opisuje zmiany związane z transformacją cyfrową zachodzące w obszarze funkcjonowania rynku, produkcji, konsumpcji, pracy i państwa nowej generacji z perspektywy ekonomii i socjologii. Wychodząc od określenia „przemysł 4.0”, obejmującego sztuczną inteligencję, Big Data, Internet Rzeczy, algorytmizację, automatyzację, komunikowanie się maszyn i in. autorki przybliżają główne obszary gospodarki cyfrowej: rynek 4.0, produkcję 4.0, konsumpcję 4.0, globalizację 4.0, a także państwo 4.0. Omawiają specyfikę nowego, sieciowego (nielinearnego) modelu biznesowego. Zwracają uwagę na wpływ procesów platformizacji i automatyzacji na konsumpcję i rynek pracy oraz na zmiany zachodzące w sposobie funkcjonowania państwa w wyniku wdrażania nowych technologii. Podkreślają również znaczenie nowych technologii, a zwłaszcza nowych modeli biznesowych, dla procesów globalizacji, głównie w jej wymiarze gospodarczym. Każdy z rozdziałów kończy się krótkim podsumowaniem omawiającym ewolucję opisywanego obszaru od poziomu 1.0, odpowiadającego pierwszej rewolucji technologicznej i przemysłowej, do poziomu 4.0, wyłaniającego się w rezultacie dokonującej się właśnie czwartej rewolucji. Znakomite źródło wiedzy na temat transformacji cyfrowej, związanych z nią korzyści i zagrożeń. Książka adresowana do badaczy, decydentów, przedsiębiorców, pracowników, edukatorów i konsumentów. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). The publication describes the changes related to digital transformation in the functioning of the markets, production, consumption, work and the new generation state from the perspective of economics and sociology. Starting with the definition of “industry 4.0”, which encompasses artificial intelligence, Big Data, the Internet of Things, advanced algorithms, automatization and machine to machine communication, the authors outline the main fields of digital industry. They discuss the specificity of the new network business model and emphasise the influence of platformization and automatization on consumption and the job market and on changes in the functioning of states, resulting from the implementation of new technologies. They also underline the importance of new technologies in globalisation processes.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Chcesz zrozumieć, jak nawiązywać głębokie relacje i skutecznie komunikować się w różnych kontekstach życia? Odkryj siłę umiejętności interpersonalnych! Sprawdź, jakie masz mocne strony w tej dziedzinie, a jakie aspekty warto rozwijać. Przedstawiamy e-book "Samoocena umiejętności interpersonalnych". W jego treści znajdziesz 40 stron pełnych wiedzy, której głównym elementem jest kwestionariusz samooceny. Skupia się on na 6 kluczowych umiejętnościach: komunikacja werbalna, aktywne słuchanie, współpraca w grupie, inteligencja emocjonalna, zarządzanie sobą w czasie oraz przywództwo i umiejętności lidera. Umiejętności interpersonalne są fundamentem naszego codziennego życia: w rodzinie, w pracy, podczas spotkań towarzyskich czy w trakcie studiów. Zrozumienie i rozwijanie tych umiejętności może przynieść korzyści zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nasz kwestionariusz to idealne narzędzie nie tylko dla osób indywidualnych, ale także dla wykładowców, trenerów (TUS), mediatorów, doradców zawodowych, pedagogów czy psychologów, którzy chcą włączyć ten materiał do swoich szkoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] Marta Witkowska, Patrycja Naumczyk, Krzysztof Jodzio: Nadciśnienie tętnicze w ujęciu neuropsychologicznym [Neuropsychology of hypertension], s. 7–22; Judyta Gulatowska, Paweł Ostaszewski, Maciej Trojan: Stabilność grupy społecznej jako czynnik wpływający na nasilenie wokalizacji 22 kHz u szczurów [Social group stability as a factor influencing 22 kHz ultrasound vocalizations in rats], s. 23–36; Karol Lewczuk: Dwie strony medalu? Impulsywność oraz skłonność do ryzyka w kontekście Regulacyjnej Teorii Temperamentu oraz efektywności podejmowania decyzji [Two sides of the same coin? Impulsivity and venturesomeness in the context of Regulative Theory of Temperament and decision making effectiveness], s. 37–54; Julia Małgorzata Szymańska: Osobowość a centralność wybranych aspektów religijności [Personality and centrality of chosen religiosity dimensions], s. 55–68; Sławomir Postek, Maria Ledzińska: Temperamentalne predyktory stresu informacyjnego w grupie menadżerów wysokiego szczebla [Temperamental predictors of information stress in high ranking managers], s. 69–87.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Coraz bardziej widoczna obecność pojęcia i problemu modernizacji w polskim dyskursie publicznym świadczy o tym, że jednym z istotnych czynników kształtujących społeczny proces modernizacji Polski stają się dyskursy modernizacyjne. Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” stanowi próbę przyjrzenia się temu fenomenowi, a zwłaszcza wielorodności dyskursów modernizacyjnych, ich przemianom i mechanizmom lokowania w rzeczywistości społecznej, a także ich odniesieniom ideologicznym. W prezentowanych artykułach zastosowane zostały różnorodne (i komplementarne wobec siebie) ujęcia i perspektywy badawcze. Na problematyce ekonomicznej, czy raczej ekonomiczno-społecznej (zawierającej również akcenty nauk o polityce i polityce publicznej/społecznej) koncentrują się teksty Włodzimierza Anioła oraz Agnieszki Dziedziczak-Foltyn i Kazimierza Musiała. Dwa inne artykuły dotyczą aspektów kulturowych (Karol Franczak) i kulturowo- -psychologicznych (Tomasz Zarycki). Z kolei Maciej Kassner omawia kwestię modernizacji w kontekście integracji europejskiej i w odniesieniu do doniosłych koncepcji socjologicznych. Nieco inny charakter mają dwa ostatnie artykuły, które na podstawie materiałów prasowych analizują rocznicowe echa Okrągłego Stołu (Konrad Kubala) oraz schematy interpretacji (tzw. ramy) transformacji gospodarczej (Wojciech Rylukowski). Uzupełnienie tomu stanowi esej recenzyjny autorstwa Lucyny Prorok, poświęcony książce Włodzimierza Anioła Szlak Norden, traktującej o możliwościach adaptowania w Polsce skandynawskich rozwiązań w dziedzinie polityki społecznej, a także recenzje dwóch książek: Adama Leszczyńskiego Skok w nowoczesność (podejmującej zagadnienie modeli modernizacji w krajach peryferyjnych) oraz Wojciecha Musiała Modernizacja Polski (oferującej rekonstrukcję rządowych strategii modernizacyjnych w Polsce).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Obserwowany w ostatniej dekadzie nowy etap rozwoju miast w kierunku smart & sustainable cities wymaga wiedzy zarówno o naturze zmian, jak i dostępnych możliwościach pozwalających na bogacenie się miast i wzrost poziomu życia ich mieszańców w warunkach określonych strategią Przemysłu 4.0 oraz strategią zrównoważonego, odpowiedzialnego rozwoju. Dzięki tej monografii Czytelnik zapozna się z kontekstem strategicznym transformacji cyfrowej miast, a także z zarysem nowej metodyki zarządzania projektami miejskimi, uwzględniającej korzyści oraz bariery ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. W publikacji omówiono też podstawy teoretyczne koncepcji smart & sustainable city i aktualne trendy w transformacji cyfrowej miast. Ilustracyjny przykład wykorzystania zaprezentowanych nowych idei odnosi się do wystawy Horticultural Expo 2024, która ma być zorganizowana przez miasto Łódź. Książka jest adresowana do szerokiego grona osób zainteresowanych tworzeniem innowacyjnych rozwiązań w środowisku miejskim, a także zarządzaniem transformacją cyfrową miast.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer specjalny (część II): Psychologia kulturowa [Special issue (part II): Cultural psychology] Redaktor numeru: Anna Kwiatkowska [Editor: Anna Kwiatkowska] W numerze [Contents] Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska, Jerzy Wierzbiński, Anna Olga Kuźmińska: Porównywalność danych sondażowych zebranych w różnych krajach [Comparability of survey data collected in different countries], doi: 10.7366/1896180020142901, s. 128–143; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kulturowa adaptacja Międzykulturowej skali radzenia ze stresem (Cross-Cultural Coping Scale, CCCS) Kuo, Roysircara i Newby-Clarka [Cultural adaptation of Cross-Cultural Coping Scale – CCCS, by Kuo, Roysircar and Newby-Clark], doi: 10.7366/1896180020142902, s. 144–164; Kuba Kryś, Karolina Hansen: Tylko głupcy uśmiechają się do obcych? Analiza różnic kulturowych w postrzeganiu społecznym inteligencji i szczerości osób uśmiechniętych [Only the stupid smile at strangers? Analysis of cultural differences in social perception of intelligence and honesty of smiling individuals], doi: 10.7366/1896180020142903, s. 165–178; Monika Biłas-Henne, Paweł Boski: Bufor wielokulturowy [Multicultural buffer], doi: 10.7366/1896180020142904, s. 179˜–199; Katarzyna Lubiewska: Znaczenie kolektywizmu i indywidualizmu dla zachowań rodzicielskich matek oraz przywiązania polskich i niemieckich nastolatków w perspektywie hipotezy kulturowego dopasowania [Cultural fit hypothesis: The impact of individualism-collectivism on maternal parenting and adolescent attachment in Germany and Poland], doi: 10.7366/1896180020142905, s. 200–219; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Piergiorgio Argentero, Sergiu Baltatescu, Gopa Bardhwaj, Marcin Bukowski, Rachel Calogero, Melania Chargazia, Amanda Clinton, Murnizam Hj. Halik, Dzintra Ilisko, Narine Khachatryan, Martina Klicperova-Baker, Monika Kovacs, Eva Letovancova, Kadi Liik, Jarosław Michałowski, Ivo Nord, Elena Paspalanova, Pablo Perez de Leon, José Techera, Mariano Rojas, Joanna Różycka, Beate Seibt, Iryna Semkiv, Habib Tiliouine, Ha Khanh Truong, Alain Van Hiel, Kees van den Bos, Eduardo Wills-Herrera: Kulturowe wymiary postaw roszczeniowych [Cultural dimensions of entitlement], doi: 10.7366/1896180020142906, s. 220–240.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Spis treści [Contents] Marta Snarska : Obiektywna i spostrzegana natura dzielonych zasobów a preferencje alokacyjne [Objective and subjective nature of distributed resources as determinants of allocation preferences], s. 7–26; Anna Siwy-Hudowska, Anna Kieszkowska-Grudny : Osobowość makiaweliczna i jej czynniki w porównaniach międzypłciowych: znaczenie inteligencji emocjonalnej i lęku [Machiavellian personality and its factors in gender comparisons: The role of emotional intelligence and anxiety], s. 27–41; Jarosław Klebaniuk : Orientacja na dominację społeczną i usprawiedliwianie systemu w kontekście nierówności międzypaństwowych [Social dominance orientation and system justification in the context of international inequalities], s. 42–56; Bogdan Wojciszke, Monika A. Szlendak : Skale do pomiaru orientacji sprawczej i wspólnotowej [Scales measuring agency and communion], s. 57–70; Katarzyna Szczucka : Polski Kwestionariusz Perfekcjonizmu Adaptacyjnego i Dezadaptacyjnego [The Polish Adaptive and Maladaptive Perfectionism Questionnaire], s. 71–95.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce autorzy poruszają wiele istotnych kwestii związanych z rozwojem nowych technologii i sztucznej inteligencji. Niewątpliwie ich rozwój będzie się przyczyniał do rozwoju naszego kraju i świata. Należy pamiętać,że rozwój to nie tylko korzyści, ale i zagrożenia. Mamy nadzieję, że książka ta skłoni czytelnika do refleksji i odpowiedzi na pytanie, czy nowe technologie i sztuczna inteligencja zdominują życie człowieka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gdy wypowiadam słowo „innowacja”, pierwsza sylaba odnosi się już do historii techniki. Dokonania w dziedzinie sztucznej inteligencji osiągnęły oszałamiającą skalę, a kolejne innowacje zagęszczają sieć interakcji ludzi z cyfrowymi artefaktami. Wynalazki budzą podziw i przerażenie. Jest to widoczne w badaniach prowadzonych w ramach cyberpsychologii, których przedmiotem jest głównie „ciemna strona” relacji człowiek−technologia: od lęku przed cyfryzacją, poprzez liczne uzależnienia, po niepokój związany z perspektywą pojawienia się systemów o nadludzkich możliwościach. Czy nowe technologie są jedynie źródłem stresu i niepokoju? Czy cyberpsychologia musi być uprawiana wyłącznie w wiktymologicznym ujęciu? Paweł Fortuna proponuje rozszerzenie badań nad interakcjami człowieka ze sztucznymi jednostkami o wymiar będący domeną psychologii pozytywnej, a więc dobrostan rozumiany jako optymalne funkcjonowanie lub prosperowanie. Nową perspektywę określa mianem pozytywna cyberpsychologia i w kolejnych rozdziałach odsłania drzemiący w niej naukowy oraz praktyczny potencjał. Autor prowadzi Czytelnika przez uniwersum jednostek, które bazują na sztucznej inteligencji, a następnie prezentuje realne i ewentualne przykłady systemów hybrydowych wpływających na poprawę satysfakcji z życia oraz wspierających rozwój wybranych sił psychicznych: kreatywności, dzielności, dobroci, przywództwa, pokory i nadziei. Refleksja psychologiczna jest przy tym spleciona z rozważaniami dotyczącymi istoty człowieczeństwa, transhumanizmu oraz futurologicznych wizji „silnej” sztucznej inteligencji. Trzeba dać szansę na pozytywne spotkanie ludzkiej mądrości z cyfrową technologią. Pierwszym i podstawowym krokiem jest lepsze poznanie sztucznych jednostek, które już są obecne na deskach teatru życia codziennego a kolejnym krytyczne spojrzenie na możliwości kształtowania wartościowych interakcji z nimi. Jeśli idea tworzenia pozytywnych systemów się sprawdzi, będzie można ją przekazać ludziom młodym. Zaproponujmy im coś więcej niż nowy smartfon, wi-fi i pakiet przestróg przed sidłami uzależnień. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorami poszczególnych rozdziałów są wykładowcy Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, którzy aktywnie biorą udział w rozwoju sztucznej inteligencji. W rozdziale pierwszym znajdują się informacje o historii, charakterze i zastosowaniach sztucznej inteligencji. Rozdział drugi traktuje o podstawowym nie tylko dla sztucznej inteligencji zagadnieniu przeszukiwania przestrzeni stanów w poszukiwaniu rozwiązań zadanego problemu. Towarzyszy temu omówienie metod optymalizacji, które wskazują najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia przyjętego kryterium. Tematem kolejnego rozdziału jest uczenie maszynowe. Rozdział czwarty został poświęcony archi-tekturom sztucznych sieci neuronowych, w tym sieciom głębokim. W rozdziale piątym znajduje się prezentacja i dyskusja dotycząca wzajemnych związków etyki i sztucznej inteligencji, ze szczególnym naciskiem na konieczność przedstawiania wyników działania systemów SI w sposób zrozumiały dla człowieka. Każdy rozdział jest opatrzony notą bibliograficzną, która podaje pozycje rozszerzające omówiony materiał. Książka może służyć jako podręcznik i wsparcie dydaktyczne wykładów z zakresu SI, a czytelnik powinien wiedzieć, jak dane są reprezentowane w postaci cyfrowej, umie czytać pseudokod i potrafi programować strukturalnie. Przedstawione metody autorzy wyjaśniają w sposób intuicyjny, ale dbają też o precyzję, wykorzystują przykłady i podają algorytmy. Kontynuacją książki jest tom prezentujący metody sztucznej inteligencji dla różnych grup zastosowań, m.in. analizy danych strukturalnych (tabelarycznych), analizy tekstów w języku naturalnym, analizy sekwencji biologicznych, widzenia maszynowego, przetwarzania mowy oraz bezpieczeństwa systemów SI.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii oraz językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej