Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(505)
IBUK Libra
(30)
Forma i typ
Książki
(341)
Artykuły
(163)
Publikacje popularnonaukowe
(35)
Publikacje fachowe
(31)
E-booki
(30)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje naukowe
(25)
Poradniki i przewodniki
(22)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Proza
(5)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(669)
wypożyczone
(72)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(170)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(117)
Czytelnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(109)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(90)
Czytelnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(109)
Czytelnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(73)
Czytelnia Wągrowiec
(32)
Informatorium
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(8)
Autor
Strelau Jan
(10)
Czepulis-Rastenis Ryszarda
(9)
Nęcka Edward
(9)
Jankowski Andrzej
(8)
Czerniawska Ewa
(7)
Czub Magdalena
(7)
Usidus Mirosław
(7)
Gmosińska Danuta
(5)
Goleman Daniel
(5)
Woźniak Violeta
(5)
Gardner Howard
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Schilling Dianne
(4)
Wątor Wojciech
(4)
Zimbardo Philip G
(4)
Ames Louise Bates
(3)
Baker Sidney M
(3)
Bostrom Nick
(3)
Gilewicz Joanna
(3)
Halicka Agnieszka
(3)
Johnson Robert L
(3)
Kopik Aldona
(3)
Kozłowski Waldemar
(3)
Ledzińska Maria
(3)
Lewicka Maria
(3)
Matczak Anna
(3)
Materska Maria
(3)
McCann Vivian
(3)
Olejnik Marian
(3)
Osho
(3)
Piaget Jean
(3)
Piotrowska Anna
(3)
Przylipiak Mirosław
(3)
Płóciennik Elżbieta
(3)
Salovey Peter
(3)
Sternberg Robert J
(3)
Suświłło Małgorzata
(3)
Szutta Artur
(3)
Sękowski Andrzej Edward
(3)
Umińska Agnieszka
(3)
Waliś Robert
(3)
Łuczyński Jan
(3)
Żarnowski Janusz
(3)
Baborski Andrzej
(2)
Bauer Joachim
(2)
Bielska Beata
(2)
Bieluga Krystyna
(2)
Birch Ann
(2)
Borkowska Anna
(2)
Bragdon Allen D
(2)
Chałasiński Józef
(2)
Ciarkowska Wanda
(2)
Cywińska Małgorzata
(2)
Dawid Jan Władysław
(2)
Fazlagić Jan
(2)
Gamon David
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Geller Tatiana
(2)
Gregorczyk Grażyna
(2)
Grzywna Marek
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Gąsiorowska Agata
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Hornowski Bolesław
(2)
Ilg Frances L
(2)
Inhelder Bärbel
(2)
Jagiełło Michał
(2)
Jedlińska Joanna
(2)
Johnson Paul
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Karpowicz Paweł
(2)
Karwowski Maciej
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Lauster Peter
(2)
Lipiński Andrzej
(2)
Lotkowska Katarzyna
(2)
Matras-Mastalerz Wanda
(2)
Mazurek Krzysztof
(2)
Michalska Jowita
(2)
Minge Krzysztof
(2)
Minge Natalia
(2)
Molik Witold
(2)
Nordengen Kaja
(2)
Pachociński Ryszard
(2)
Pająk Kazimierz
(2)
Palska Hanna
(2)
Piber Andrzej
(2)
Polak Katarzyna
(2)
Przetacznikowa Maria
(2)
Rossowski Dariusz
(2)
Rybakiewicz Justyna
(2)
Seligman Daniel
(2)
Shapiro Lawrence E
(2)
Skoczko Milena
(2)
Skorwider Max
(2)
Sluyter David J
(2)
Smok Barbara
(2)
Stańczak Małgorzata
(2)
Taraszkiewicz Małgorzata
(2)
Tomaszewski Tadeusz
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(137)
2010 - 2019
(160)
2000 - 2009
(121)
1990 - 1999
(65)
1980 - 1989
(30)
1970 - 1979
(12)
1960 - 1969
(7)
1950 - 1959
(1)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(188)
1989-2000
(9)
1901-2000
(5)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(533)
Francja
(1)
Język
polski
(522)
nieznany (po)
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(48)
Dyrektorzy szkół
(18)
Pedagodzy
(18)
Dorośli
(16)
Pedagodzy szkolni
(16)
Filozofowie
(14)
Nauczyciele etyki
(14)
Nauczyciele filozofii
(14)
Bibliotekarze
(13)
Nauczyciele bibliotekarze
(13)
Szkoły ponadpodstawowe
(13)
Biblioterapeuci
(12)
Coachowie
(11)
Psycholodzy szkolni
(11)
Młodzież
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Dzieci
(8)
9-13 lat
(7)
Nauczyciele języków
(6)
Rodzice
(6)
Nauczyciele języka polskiego
(5)
Psycholodzy
(5)
6-8 lat
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Wychowawcy klas
(4)
0-5 lat
(3)
Nauczyciele informatyki
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Socjoterapeuci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Terapeuci
(3)
Doradcy zawodowi
(2)
Menedżerowie
(2)
Dyrektorzy przedsiębiorstw
(1)
Ekonomiści
(1)
Informatycy
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Politolodzy
(1)
Politycy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Inteligencja (psychol.)
(124)
Inteligencja emocjonalna
(115)
Sztuczna inteligencja
(93)
Uczucia
(54)
Inteligencja (socjol.)
(46)
Osobowość
(43)
Inteligencja
(42)
Dziecko
(39)
Uczenie się
(37)
Inteligencja (psychologia)
(32)
Myślenie
(32)
Zdolności
(27)
Pamięć
(25)
Inteligencje wielorakie
(23)
Nauczanie
(23)
Uczniowie
(23)
Chat GPT-3
(20)
Twórczość
(18)
Inteligencja sztuczna
(17)
Kształcenie
(17)
Młodzież
(17)
Psychologia
(17)
Stres
(17)
Motywacja
(16)
Samopoznanie
(16)
Mózg
(15)
Nauczyciele
(14)
Psychologia rozwojowa
(14)
Dziecko zdolne
(13)
Filozofia (przedmiot szkolny)
(13)
Myślenie twórcze
(13)
Spostrzeganie
(13)
Poczucie własnej wartości
(12)
Umysł
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Agresywność
(11)
Poznanie
(11)
Psychologia społeczna
(11)
Płeć
(11)
Technologia informacyjna (IT)
(11)
Testy na iloraz inteligencji
(11)
Zmysły
(11)
Świadomość
(11)
Gry edukacyjne
(10)
Gry i zabawy umysłowe
(10)
Lęk
(10)
Psychoterapia
(10)
Rodzina
(10)
Empatia
(9)
Internet
(9)
Język
(9)
Kreatywność
(9)
Zachowanie
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Inteligencja społeczna
(8)
Język polski
(8)
Metody nauczania
(8)
Mowa
(8)
Sen
(8)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(8)
Temperament
(8)
Uwaga (psychol.)
(8)
Adopcja
(7)
Biblioterapia
(7)
Chatbot
(7)
Komunikacja społeczna
(7)
Przemoc
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Świadomość społeczna
(7)
Asertywność
(6)
Biblioteki szkolne
(6)
Coaching
(6)
Emocje
(6)
Etyka
(6)
Grupy rówieśnicze
(6)
Kadry
(6)
Małżeństwo
(6)
Nauczanie języków obcych
(6)
Praca
(6)
Regulacja emocji
(6)
Rozwód
(6)
Rzeczywistość wirtualna
(6)
Testy
(6)
Wychowanie
(6)
Adaptacja
(5)
Alkoholizm
(5)
Choroby psychiczne
(5)
Cyberbezpieczeństwo
(5)
Depresja psychiczna
(5)
Dzieci
(5)
Inteligencja (socjologia)
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Kultura
(5)
Nauka
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Piaget, Jean
(5)
Pisanie
(5)
Pojęcia
(5)
Psychologia poznawcza
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Temat: dzieło
Kultura (czasop. ; Paryż)
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )655
(1)
Temat: czas
2001-
(56)
1901-
(12)
1801-
(6)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
2001-0
(4)
1801-1900
(3)
1945-1989
(2)
1989-
(2)
1701-
(1)
1918-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Białoruś
(1)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Bronowice Małe (Kraków ; część miasta)
(1)
Chiny
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Pomorze Gdańskie
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Prusy Zachodnie
(1)
Suwałki (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Targówek (Warszawa ; część miasta)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Łomża (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(96)
Artykuł z czasopisma fachowego
(78)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(31)
Artykuł z czasopisma naukowego
(23)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(22)
Opracowanie
(22)
Poradnik
(16)
Ćwiczenia i zadania
(15)
Artykuł z czasopisma filozoficznego
(14)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(13)
Poradniki
(11)
Wydawnictwa popularne
(10)
Podręczniki
(8)
Artykuł z czasopisma technicznego
(7)
Podręcznik
(7)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(6)
Podręczniki akademickie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Dokumenty elektroniczne
(5)
Monografia
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Raport z badań
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Gry komputerowe dla dzieci
(3)
Gry komputerowe edukacyjne
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Antologia
(2)
Artykuł z czasopisma związkowego
(2)
Czasopisma katolickie polskie
(2)
Encyklopedie
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Publicystyka polska
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Czasopisma literackie
(1)
Czasopisma literackie polskie
(1)
Czasopisma o sztuce
(1)
Czasopisma polonijne
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopisma popularno-naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
E-booki
(1)
Esej
(1)
Fantastyka
(1)
Film
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Komentarz
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Opisy przypadków [Typ publikacji]
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Powieść
(1)
Powieść kryminalna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Science fiction
(1)
Szkice literackie
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(125)
Psychologia
(66)
Informatyka i technologie informacyjne
(37)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Inżynieria i technika
(12)
Medycyna i zdrowie
(10)
Filozofia i etyka
(9)
Rozwój osobisty
(9)
Językoznawstwo
(6)
Biologia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Nauka i badania
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Filozofuj! : magazyn popularyzujący filozofię
(14)
Charaktery
(12)
Biblioteka w Szkole
(10)
Głos Pedagogiczny
(9)
Bliżej Przedszkola
(7)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(7)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(7)
Psychologia Wychowawcza
(7)
Przegląd Psychologiczny
(6)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(5)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(5)
Meritum
(4)
Psychologia w Szkole
(4)
Życie Szkoły
(4)
Chowanna
(3)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(3)
Polonistyka
(3)
TIK w Edukacji
(3)
Trendy
(3)
Dyrektor Szkoły
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Edukacja i Dialog
(2)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(2)
Gazeta Szkolna
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Kultura i Społeczeństwo
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Przegląd Oświatowy
(2)
Remedium
(2)
Biblioteka Publiczna
(1)
Biblioterapeuta
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Język Polski w Szkole IV - VI
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Matematyka
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Problemy Narkomanii
(1)
Społeczeństwo Otwarte
(1)
Studia Socjologiczne
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
Wiadomości Historyczne
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
Wychowawca
(1)
Świat Problemów
(1)
535 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego / Brunon Hołyst ; t. 4.)
W tomie 4 cyklu zostały opisane zagrożenia naturalne i cywilizacyjne, wynikające z narastania terroryzmu, konfliktów i problemów społecznych, coraz większej liczby odnotowywanych chorób cywilizacyjnych, wyczerpania nieodnawialnych źródeł energii oraz zasobów planety, a także wielu aspektów codziennego życia niosących ze sobą brak poczucia bezpieczeństwa człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50478 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46655 (1 egz.)
E-book
W koszyku
„Teksty z Ulicy. Zeszyt memetyczny” to jedyne w kraju czasopismo naukowe, poświęcone badaniu zjawisk społecznych i kulturowych w perspektywie memetycznej. Od 2005 roku publikuje artykuły naukowe, monograficzne i przeglądowe badaczy reprezentujących różne dyscypliny nauk społecznych, przyrodniczych i humanistycznych, którzy aplikują memetykę do swych warsztatów badawczych. Jest to czasopismo interdyscyplinarne, obrazujące ewolucję teorii memu oraz możliwości jej stosowania w analizie i interpretacji zachowań społecznych (mody, kulty, epidemie, ideologie), w badaniu języka mediów ( memy internetowe, netlore, netykieta), komunikacji społecznej (np. reklama), replikacji pamięci kulturowej (tradycje, kultura masowa i popularna, cyberkultura) oraz koewolucji genetyczno-kulturowej i ewolucji maszyn. Publikuje również dyskusje, polemiki i recenzje prac interesujących dla memetyki i jej krytyków. Posiada wersję online w otwartym dostępie www.memetyka.us.edu.pl Na liście ministerialnej B – 5 punktów. Siedziba Redakcji: Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Śląski, Plac Sejmu Śląskiego 1, 40-032 Katowice. Redaktor naczelna: dr hab. Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska, e-mail: dobroslawa.wezowicz-ziolkowska@us.edu.pl. Aktualny numer jest poświęcony dyskusjom z Susan Blackmore i jej teoriami człowieka jako maszyny memowej. Temat został sprowokowany spotkaniem z Autorką „ The Meme Machine”, jakie odbyło się w Warszawie na Wydziale Lingwistyki Stosowanej na specjalne zaproszenie dra Roberta Borocha - redaktora tematycznego tego numeru.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii : 7 walizek : Teczka. Część 2 / Danuta Gmosińska, Violeta Woźniak. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012. - Teczka. Część 2 : [48] k. tabl. ; il. ; 30 cm +Dok. towarzyszący : 77, [3] s.
Jest to pozycja adresowana do terapeutów oraz nauczycieli języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum. Przedstawiona w niej metoda zakłada, że każdy z nas posiada nie jedną, a siedem różnych inteligencji (teoria H. Gardnera). Są to: inteligencja słowna, wizualno-przestrzenna, logiczno-matematyczna, muzyczna, fizyczno-kinestetyczna, interpersonalna i intrapersonalna. To, które z nich są dominujące, decyduje, jakie metody są najskuteczniejsze do przyswajania wiedzy, także ortografii. Autorki proponują ćwiczenia i scenariusze zajęć, na których angażowane będą wszystkie sfery. Dzięki temu wszyscy uczniowie będą mieli szanse osiągnąć sukces, a lekcja zyska na atrakcyjności. W teczce, znajdują się wszystkie potrzebne teksty i inne materiały (m.in. karty pracy do skserowania). Znajduje się także zbiór ponad 700 wyrazów z rz, ż, ó, u, h i ch do wycięcia i wykorzystania w takcie zabaw (ortobanki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 493/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii : 7 walizek : Teczka.Część 1 / Danuta Gmosińska, Violeta Woźniak. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012. - Teczka. Część 1 : 44 s., [24] k. tabl. ; il. ; 30 cm +Dok. towarzyszący : 77, [3] s.
Jest to pozycja adresowana do terapeutów oraz nauczycieli języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum. Przedstawiona w niej metoda zakłada, że każdy z nas posiada nie jedną, a siedem różnych inteligencji (teoria H. Gardnera). Są to: inteligencja słowna, wizualno-przestrzenna, logiczno-matematyczna, muzyczna, fizyczno-kinestetyczna, interpersonalna i intrapersonalna. To, które z nich są dominujące, decyduje, jakie metody są najskuteczniejsze do przyswajania wiedzy, także ortografii. Autorki proponują ćwiczenia i scenariusze zajęć, na których angażowane będą wszystkie sfery. Dzięki temu wszyscy uczniowie będą mieli szanse osiągnąć sukces, a lekcja zyska na atrakcyjności. W teczce, znajdują się wszystkie potrzebne teksty i inne materiały (m.in. karty pracy do skserowania). Znajduje się także zbiór ponad 700 wyrazów z rz, ż, ó, u, h i ch do wycięcia i wykorzystania w takcie zabaw (ortobanki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 492/1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ramach innowacyjnych pomysłów wniesionych do nauki, publikacja prezentuje nową metodę nauczania języka polskiego (piramida mediacji). Pokazuje też możliwości wykorzystania jej jako metody ponadprzedmiotowej. Zawiera propozycje nowych rozwiązań maturalnych, wykorzystujących zaproponowaną metodę w kontekście kształcenia różnych typów inteligencji uczniów, zarówno zdolnych, jak i z dysfunkcjami, pod kątem krytycznej i alternatywnej akceptacji zainteresowań i fascynacji młodzieży. Głównym efektem takiej edukacji ma być nakierowanie uwagi nauczycieli na innowacyjność i nietypowość rozwiązań po to, aby wychować radosnych i twórczych młodych ludzi, którzy potrafiliby bezkonfliktowo i mediacyjnie, zarówno obecnie, jak i w przyszłości, rozwiązywać swoje problemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106797, 106718 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48527 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39098 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32347 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45258 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64225 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Historia robotyki i sztucznej inteligencji jest pod wieloma względami także historią prób opanowania takich technologii przez ludzkość. Od czasu powstania praskiego Golema toczą się dyskusje na temat tego, jaki stopień niezależności powinny mieć takie jednostki i jak się upewnić, że nie zwrócą się przeciwko nam, jej wynalazcom. Liczne najnowsze postępy we wszystkich aspektach badań, rozwoju i wdrażania inteligentnych systemów są dobrze nagłośnione, ale kwestie bezpieczeństwa i ochrony związane ze sztuczną inteligencją są rzadko poruszane. Książka Sztuczna inteligencja. Bezpieczeństwo i zabezpieczenia, której redaktorem jest Roman V. Yampolskiy, skupia się na tym fundamentalnym problemie. Publikacja składa się z rozdziałów autorstwa czołowych badaczy zajmujących się bezpieczeństwem sztucznej inteligencji, dotyczących różnych aspektów problemu sterowania sztuczną inteligencją w odniesieniu do rozwoju bezpiecznej sztucznej inteligencji. Książka jest pierwszym wydanym tomem poświęconym wyzwaniom związanym z konstruowaniem bezpiecznej i zaawansowanej inteligencji maszynowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia-Etologia-Genetyka jest serią wydawniczą z pogranicza psychologii i biologii. Adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych następującymi obszarami badawczymi: mechanizmy zachowania, rozwój osobniczy i ewolucyjny zachowania, różnice indywidualne, rola czynników genetycznych i środowiskowych w kształtowaniu zachowania, porównawcza analiza zachowania się różnych gatunków zwierząt (w tym człowieka), zastosowania psychologii, etologii i genetyki zachowania. Publikowane są wyniki badań, osiągnięcia teoretyczne oraz propozycje zastosowań w działalności praktycznej. Seria wydawana jest wraz z Interdyscyplinarnym Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Praca wpisuje się w najlepszy nurt tradycji kontekstualnych badań empirycznych języka dziecka z pogranicza językoznawstwa i psychologii rozwojowej, wyznaczony m.in. przez nazwiska J.B. de Courtenaya, S. Szumana, G.W. Shugar, M. Smoczyńskiej, M. Przetacznikowej, L. Kaczmarka, M. Kielar-Turskiej i in.; dodajmy – badań poszerzonych jednak o nowatorską propozycję kognitywnej metodologii opisu. […] Książka odznacza się przemyślaną konstrukcją podporządkowana kognitywnej oraz psycholingwistycznej metodologii, skoncentrowaną na problemie organizowania i wyrażania w języku wiedzy o emocjach podstawowych (takich jak radość, smutek, złość, strach, wstręt, wstyd, ciekawość) oraz niektórych emocjach pochodnych (podziw, tęsknota i zdziwienie) przez dzieci pozostające na różnych etapach rozwoju poznawczego. (Z recenzji prof. dr. hab. Jana Ożdżyńskiego)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pamiętnik Krystyny Śreniowskiej stanowi niezwykle cenne źródło historyczne. Poszczególne etapy zawodowego i rodzinnego życia Autorki związane były z losami wielkich ośrodków polskiej kultury – Lwowa, Krakowa, okupacyjnej i powstańczej Warszawy, a po 1945 roku - Łodzi. Śreniowska z dużą zwięzłością, a zarazem przenikliwością potrafiła ukazać zmieniające się od czasów II Rzeczpospolitej nastroje i postawy polskiej inteligencji, zwłaszcza środowisk zajmujących się nauką oraz dydaktyką uniwersytecką. [...] Nie tylko historyków, ale też prawników, socjologów, literaturoznawców. [...] Wątki ogólnonarodowe, ideologiczne i polityczne splatają się w tym pamiętniku w naturalny sposób z wątkami osobistymi. [...] Książka dostarcza bogatych informacji o dziejach polskiej nauki historycznej, a także innych obszarów humanistyki, zwłaszcza w czasach Polski Ludowej. Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Wierzbickiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Robert J. Sternberg - klasyk amerykańskiej psychologii, twórca koncepcji edukacji dla mądrości, jeden z najczęściej cytowanych autorów w naukach humanistycznych – wraz ze współautorkami przygotowali podręcznik metodyczny dla nauczycieli wszystkich szczebli edukacyjnych. Przedstawili strategie dydaktyczne mające na celu nie tylko kształtowanie tradycyjnych umiejętności analitycznych u uczniów, lecz także wychowywanie ich na szczęśliwe osoby. Przy każdej prezentacji Czytelnik znajdzie zwięzły wstęp teoretyczny, cele ćwiczeń, zadania dydaktyczne z prostymi instrukcjami, narzędzia do samooceny oraz przykłady lekcji z różnych etapów kształcenia. „Podręcznik jest próbą dydaktycznej aplikacji wniosków z badań, które mają usprawnić nabywanie ważnych kompetencji osobowościowych przez ucznia żyjącego w nowym tysiącleciu.” prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że inteligentny potrafi wyjść z sytuacji, w którą mądry nigdy się nie wpakuje. Autor nieznany Gdyby chodzący po ateńskich ulicach Sokrates nie wierzył w uczenie mądrości, nie zatrzymywałby ludzi, aby rozmawiać z nimi i uświadamiać im różne niemądrości. Platon nie zakładałby Akademii, a Arystoteles – Liceum. Wielu innych filozofów nie pisałoby dzieł o mądrości, którą warto krzewić. Do podobnego wniosku prowadzą koncepcje i badania psychologiczne w XXI wieku, które sugerują, że można jej nie tylko uczyć, ale nawet nauczyć. O ile łatwo znaleźć książki lub artykuły poświęcone mądrości z perspektywy teoretycznej, o tyle trudno o praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość. Oto książka, która próbuje tę lukę wypełnić. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko przegląd filozoficznych i psychologicznych koncepcji mądrości. Autor odpowiedział na pytania czy bycie mądrym jest związane z wiekiem, płcią, poziomem inteligencji, wykształceniem, bogactwem i wieloma innymi cechami, czy mądrość jest przedmiotem refleksji w edukacji, biznesie i służbie zdrowia. Zamieścił także serię praktycznych ćwiczeń pozwalających rozwinąć refleksyjność, krytyczne myślenie, emocjonalny dystans oraz inne cechy uznawane za atrybuty mądrości. Dr Sławomir Jarmuż podjął odważną próbę przedstawienia zagadnienia zarówno od strony teoretycznej, jak i aplikacyjnej. Książka jest ciekawa, skłaniająca do myślenia, wolna od górnolotnych uniesień – dość częstych w literaturze mądrościowej. Byłoby dobrze, gdyby trafiła do nauczycieli, do managerów, do lekarzy, do aktywistów społecznych. Oczywiście, powinna trafić do studentów psychologii skażonych często pedagogiką konformizmu, posłuszeństwa, uległości i obojętności na los innych ludzi. Z recenzji prof. dr hab. Wiesława Łukaszewskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce Sztuczna inteligencja. Co każdy powinien wiedzieć Jerry Kaplan analizuje złożone problemy dotyczące sztucznej inteligencji jasnym, nietechnicznym językiem. • Czy maszyny naprawdę mogą przewyższyć ludzką inteligencję? • Jak sztuczna inteligencja wpłynie na nasze miejsca pracy i dochody? • Czy robot może świadomie popełnić przestępstwo? • Czy maszyna może być świadoma albo posiadać wolną wolę? Wiele systemów sztucznej inteligencji uczy się teraz z doświadczenia i podejmuje działania wykraczające poza zakres tego, do czego zostały pierwotnie zaprogramowane. W związku z tym rodzą one kłopotliwe pytania, na które społeczeństwo musi znaleźć odpowiedź. • Czy naszemu osobistemu robotowi należy pozwolić stać za nas w kolejce albo zmusić go do zeznawania przeciwko nam w sądzie? • Czy tylko my ponosimy wyłączną odpowiedzialność za wszystkie jego działania? • Jeśli załadowanie umysłu do maszyny okaże się możliwe, czy to nadal będziemy my? Odpowiedzi mogą zaskakiwać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej