Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(49)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(105)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(26)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(16)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(14)
Wypożyczalnia Trzcianka
(13)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(22)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(1)
Autor
Czech-Włodarczyk Celina
(2)
Dobrołowicz Justyna
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Kamińska Aleksandra
(2)
Oleśniewicz Piotr
(2)
Potulicka Eugenia
(2)
Żegnałek Kazimierz
(2)
Apanel Danuta
(1)
Barczak Maciej
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarski Henryk
(1)
Betscher Barbara
(1)
Białożyt Katarzyna
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Broniek Michał
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Brzeziński Jerzy Marian
(1)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Drabik-Podgórna Violetta
(1)
Dubis Małgorzata
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Giddens Anthony
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Górka Barbara
(1)
Harbatski Andrei
(1)
Hildebrandt Dobrochna
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Jaskulska Anna
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Knasiecka-Falbierska Karina
(1)
Korczak Jarosław
(1)
Kozielska Maria
(1)
Krysztofik-Gogol Elżbieta
(1)
Królak Zygmunt
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kwiatkowska-Ciotucha Dorota
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Kławsiuć-Zduńczyk Anna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Madej-Babul Magdalena
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Marek Zbigniew
(1)
Marody Mirosława
(1)
Mikruta Adam
(1)
Oleś Piotr K
(1)
Ośko Stanisław
(1)
Pfeiffer Agnieszka
(1)
Pikuła Norbert
(1)
Pluskota Anna
(1)
Podgórny Marek
(1)
Przybylski Błażej
(1)
Rorat Marzena
(1)
Rzymełka-Frąckiewicz Agata
(1)
Siara Olga
(1)
Smak Ewa
(1)
Straus Grażyna
(1)
Sutton Philip W
(1)
Szapiro Tomasz
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Szulżycka Alina
(1)
Tomanek Paweł
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(45)
nieznany (po)
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Kształcenie
(29)
Szkolnictwo
(9)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Nauczyciele
(5)
Uczniowie
(5)
Globalizacja
(4)
Internet
(4)
Oświata
(4)
Poradnictwo zawodowe
(4)
Rodzina
(4)
Siła robocza
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Wieś
(4)
Nierówności społeczne
(3)
Płeć
(3)
Rynek pracy
(3)
Wartość
(3)
Wybór kierunku kształcenia
(3)
Wybór zawodu
(3)
Choreoterapia
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Edukacja medialna
(2)
Informatyka
(2)
Integracja europejska
(2)
Nauczanie
(2)
Oceny szkolne
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Praca
(2)
Przestępczość
(2)
Regionalizm
(2)
Rolnictwo
(2)
Ruchy społeczne
(2)
Społeczeństwo
(2)
Starość
(2)
Terroryzm
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Biurokracja
(1)
Czas wolny ucznia
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo młodzieżowe
(1)
Demokracja
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Filmoterapia
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Gospodarka
(1)
Informacja
(1)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inwalidztwo
(1)
Jakość życia
(1)
Kadry
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Klasy społeczne
(1)
Kleszczyna
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej
(1)
Kształcenie zintegrowane
(1)
Lektura szkolna
(1)
Literatura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Marketing polityczny
(1)
Maturzyści
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Miasta
(1)
Migracje
(1)
Ministerstwo Edukacji Narodowej
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nacjonalizm
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Temat: czas
2001-0
(19)
2001-
(6)
1901-
(2)
1945-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Portugalia
(1)
Rosja
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Publicystyka polska
(2)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
49 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110824, 110825 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33633 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34077 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64126 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka traktuje poradnictwo całożyciowe jako nowe wyzwanie wynikające ze zmieniającej się w błyskawicznym tempie rzeczywistości, przede wszystkim zaś z dynamiki świata pracy. […] Autorka wychodzi z założenia, że tradycyjne formy poradnictwa dostępne osobom zainteresowanym uzyskaniem porady odnośnie do efektywnego konstruowania swojej drogi edukacyjnej i zawodowej nie spełniają pokładanych w nich oczekiwań. Jednostka nie tyle potrzebuje dziś porady, gdzie się zatrudnić, ile skazana jest na podejmowanie odważnych decyzji na temat wyboru kierunku kształcenia, instytucji oświatowych, formy i miejsca nauki, profilu doskonalenia i dokształcania zawodowego. Być może to najbardziej istotne pytanie brzmi: jak się uczyć, by zapewnić sobie życiowy sukces? Autorka udziela wielu wskazówek, których urzeczywistnienie może w znaczący sposób usprawnić funkcjonowanie poradnictwa zawodowego, przekształcając je w dużej mierze w poradnictwo całożyciowe, uwzględniające obok aspektów kariery zawodowej także wymiar edukacyjny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109013 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33221 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67042, 64989 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112188 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51083 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66192 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106622 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (m.in.: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową - jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi - różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne m.in.: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji - rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga - w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma być przede wszystkim podręcznikiem do zajęć z pedagogiki porównawczej, a także socjologii wychowania czy polityki oświatowej. Znajdują się w niej również treści dotyczące wychowania przedszkolnego czy nauczania początkowego. Odbiorcami tej publikacji mogą być pedagodzy zatrudnieni w różnych instytucjach i na rozmaitych stanowiskach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106121 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32294 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45112 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zaprezentowane w recenzowanym tomie rozważania w dużej mierze opisują niepożądane zjawiska w obrębie współczesnej szkoły, jej środowiska wewnętrznego i bezpośrednio z nią powiązanego, jak: rodzina uczniów czy najbliższa społeczność lokalna. Każda inicjowana świadomie zmiana społeczna rodzi oprócz skutków zamierzonych także szereg niepożądanych zjawisk, które zazwyczaj - ze względu na słabość nauk humanistycznych, społecznych i ekonomicznych oraz złożoność materii - trudno jest precyzyjnie przewidywać, zwalczać i kontrolować. Prezentowane teksty ujawniają zagrożenia, niedostatki, problemy do rozwiązania - przez co książka stanowić może impuls do szerszej społecznej dyskusji nad stanem i kondycją współczesnej polskiej szkoły". Z recenzji wydawniczej dr hab. Inetty Nowosad
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33252 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113930 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2342 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57985 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Umieszczenie dziecka niepełnosprawnego w szkole specjalnej, wynikające z rekwalifikacji, staje się porażką decyzyjną. Mam tu na myśli przede wszystkim rodziców, ale też nauczycieli i dyrektorów szkół integracyjnych, którzy przyjmując dziecko ze zróżnicowanymi zaburzeniami funkcjonalnymi, decydują się na zadanie przekraczające ich możliwości dydaktyczno-wychowawcze. Należy jednak zauważyć, że uczniowie zmieniający placówkę (z integracyjnej na specjalną) to również absolwenci gimnazjów niepodejmujący dalszego kształcenia w systemie edukacji integracyjnej. Sygnalizowana w książce problematyka zwraca uwagę na fakt selekcji "niewygodnej" dla ogólnej idei edukacji integracyjnej. Wielu jej zwolenników uważa, że wszyscy niepełnosprawni, bez względu na rodzaj i stopień niepełnosprawności, powinni być objęci nauczaniem ogólnodostępnym. Mając wątpliwość, czy integracja jest możliwa dla ogólnej populacji dzieci z niepełnosprawnością, szczególnie ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju i upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, postanowiłam zająć się tą problematyką. Podjęty temat jest wyrazem wieloletniego zainteresowania zagadnieniem rekwalifikacji uczniów z niepełnosprawnością, którzy zmieniają szkołę często w trakcie roku szkolnego. Badania dały mi okazję do rozmów z nauczycielami szkół integracyjnych na temat sytuacji dzieci z niepełnosprawnością w byłych placówkach, ich możliwości i trudności, jakie napotykają w codziennej pracy. Istotna była ocena tej sytuacji przez rodziców, którzy podejmowali decyzję o edukacji dziecka w kształceniu integracyjnym. Interesowały mnie opinie, czy wybór szkoły integracyjnej spełnił ich oczekiwania. Przeprowadzone badania wydają się kluczowe dla całego systemu edukacji obejmującego kształcenie dzieci niepełnosprawnych, ale też umożliwiają wyznaczenie bardziej szczegółowych kierunków badawczych i szerszego poznania procesów selekcji międzyszkolnej tej grupy uczniów. Tematem niniejszej rozprawy stały się uwarunkowania rekwalifikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107084 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48066 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65153 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57971 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Wiedza z zakresu psychologicznych podstaw nauczania oraz uczenia się, najważniejsze prawidłowości odnoszące się do procesu uczenia się i nauczania, zasady konstruktywistycznego podejścia do uczenia się i nauczania, praktyczne implikacje opisywanych idei, analiza problemów nauczania na początku XXI wieku, wnikliwe analizy psychologiczne pobudzające do refleksji, tworzenia nowych lub zmiany własnych sposobów nauczania, atrakcyjna i komunikatywna forma prezentowanych treści uwzględnia najwyższe standardy naukowości i potrzeby czytelników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47118 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37839 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31536 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44018 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63222 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest poświęcona analizie przemian współczesnego środowiska szkolnego w perspektywie rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Autorka podjęła również problematykę funkcjonowania pokolenia tzw. cyfrowych tubylców w zmediatyzowanym świecie, przedstawiając bogaty przegląd literatury polskiej i zagranicznej. Jako przedmiot badań przyjęła poziom kompetencji informacyjnych uczniów po ukończeniu kształcenia gimnazjalnego oraz zależność między wybranymi czynnikami a stopniem umiejętności informacyjnych młodzieży. Dokonała analizy stanu kompetencji informacyjnych uczniów szkoły średniej, liceów ogólnokształcących i techników. Sprawdziła, w jakim stopniu czynniki, takie jak na przykład płeć, typ szkoły, status wykształcenia rodziców, pochodzenie środowiskowe, poziom aktywności kulturowej rodziny, osiągnięcia szkolne różnicują poziom kompetencji informacyjnych. Jak określila Autorka, kieruje tę pracę do osób zainteresowanych rozwojem kompetencji informacyjnych uczniów, jakością kształcenia i kondycją edukacji, gdyż to dzięki ich działaniom możliwa stanie się realizacja wizji nowej kultury uczenia się, przyczyniającej się do określenia na nowo szkolnych środowisk przetwarzania informacji i tworzenia wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111536, 110057 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50591 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41051 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32974 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65508 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia jest wynikiem wieloletnich badań Autorki nad dynamiką rozwoju systemu kształcenia integracyjnego w Polsce z uwzględnieniem przemian w zakresie dostosowań architektonicznych, bazy dydaktycznej, charakterystyki ilościowej i jakościowej środowiska uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz […] nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w placówkach kształcenia integracyjnego, a także instytucji wspierających oświatowe działania integracyjne w naszym kraju. Ukazuje więc pełną panoramę kształcenia integracyjnego w Polsce w podanych w tytule cezurach czasowych. […] Autorka sięga również do rozwiązań edukacji integracyjnej stosowanych w wybranych krajach Europy i Japonii. To z kolei daje możliwość spojrzenia na polski system w szerszym kontekście. Danuta Apanel, jako historyk wychowania, pamiętała też o genezie koncepcji teoretycznych kształcenia integracyjnego oraz ich twórcach. Należy podkreślić również, że książka obejmuje zakresem swoich badań […] zarówno teorię, jak i praktykę edukacyjną dotyczącą tego problemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40703 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33609 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest próbą diagnozy aspiracji i planów życiowych młodzieży liceów publicznych i niepublicznych oraz czynników je warunkujących. Wpisuje się więc w nurt badań, który pozwoli prognozować kierunek zmian aspiracji młodzieży w następnych latach oraz wyznaczać obszar działań w zakresie preorientacji zawodowej. Być może także przyczyni się w jakimś stopniu do podniesienia poziomu poradnictwa zawodowego w szkołach. Wykorzystanie wiedzy z tego zakresu powinno pozwolić na racjonalne zagospodarowanie czasu pobytu młodych ludzi w liceum w celu wszechstronnego ich rozwoju. Jeśli szkoła ma się wywiązać z tych zadań, to jej najmocniejszą stroną powinny być odpowiednie kompetencje nauczyciela gotowego podjąć wysiłek związany z przygotowaniem młodego pokolenia do sprostania wyzwaniom bliskiej i odległej przyszłości, do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, samodzielnego i odpowiedzialnego poszukiwania własnego miejsca w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47713 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37765 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: Wstęp; Waldemar Furmanek - Zagubione i zaniedbane obszary polskiej pedagogiki; Kazimierz Szmyd - Edukacja dla kultury humanistycznej wobec przesilenia aksjologii wychowawczej postmodernizmu; Antoni Zając - Uczenie się w cyberprzestrzeni przez zapping: sprzeczność "cyfrowy uczeń" - "analogowy nauczyciel"; Marian Kopczewski - Przemoc i agresja w szkole; Małgorzata Kutyła - Indywidualne i społeczne znaczenie wartości wykształcenia; Ryszard Kalamarz - Edukacja do starości jako istotne zadanie andragogiczne (na przykładzie wybranych środowisk województwa podkarpackiego); Małgorzata Półtorak - Zwiększanie szans dzieci z dysleksją rozwojową na sukces edukacyjny w szkole; Leszek Szuty - Neurofizjologiczne metody wspomagania rozwoju dzieci; Aleksandra Dumara - Zjawisko pornografii jako zagrożenie w procesie rozwoju dzieci i młodzieży; Aleksandra Kopeć - Zwiększenie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez efektywne wykorzystanie czasu wolnego na przykładzie wychowanków Domu Dziecka; Magadalena Madej-Babula - Promocja zdrowia w szkole wyższej - oczekiwania a rzeczywistość; Karolina Chojna - Rodzina jako podstawowe środowisko profilaktyki w opinii studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104535 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47904 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38505 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63562 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej