Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(28)
Forma i typ
Artykuły
(16)
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(7)
Gry i zabawki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Dyduch Ewa
(2)
Klaro-Celej Lidia
(2)
Kołodziej Agnieszka
(2)
Marchel Tomasz
(2)
Szostak Barbara
(2)
Baran Barbara
(1)
Bereta Katarzyna
(1)
Biniszewska Katarzyna
(1)
Boniecki Stanisław
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bula Danuta
(1)
Błażejewska-Stuhr Katarzyna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Długołęcka Alicja
(1)
Fidowicz Alicja
(1)
Fingas-Śniegoń Beata
(1)
Iwanek Małgorzata
(1)
Jabłonowska-Turkiewicz Agata
(1)
Jacoń Magdalena
(1)
Jacoń Piotr
(1)
Jasielska Aleksandra
(1)
Jąderek Izabela
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Kniaginin-Ciszewska Maria
(1)
Koczwara Anna
(1)
Kościółek Maria
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Malinowski Wiktor
(1)
Michalak Karolina
(1)
Mikrut Adam
(1)
Okuniewska Joanna
(1)
Pająk Katarzyna
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pasymowski Andrzej
(1)
Pietrucha-Rejman Magda
(1)
Piotrowska Sara
(1)
Pozdał Michał
(1)
Prokop Marcin
(1)
Rajewska de Mezer Joanna
(1)
Rubik Anja
(1)
Stein Agnieszka
(1)
Stuhr Maciej
(1)
Surowiecka Marcelina
(1)
Suwała Denis
(1)
Synowiec Karolina
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Wojciechowska Martyna
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Żebrowska Aleksandra
(1)
Żebrowski Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Lekarze
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Młodzież
(11)
Dzieci
(8)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Młodzież z niepełnosprawnością
(4)
Agresywność
(3)
Motyw literacki - niepełnosprawność
(3)
Niepełnosprawność intelektualna
(3)
Uczniowie
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
BHP
(2)
Bezpieczeństwo zdrowotne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Literatura dla dzieci i młodzieży
(2)
Literatura dla dzieci i młodzieży a niepełnosprawność
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Rozgrzewka sportowa
(2)
Sport
(2)
Sprzęt sportowy
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Twórczość
(2)
Urazy
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Zdrowie fizyczne
(2)
Autodestruktywność
(1)
Biblioterapia
(1)
Ciwoniuk, Barbara
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko transpłciowe
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internaty
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (2006)
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla dzieci i młodzieży - motyw
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Medycyna
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Nauczanie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pomoc postpenitencjarna
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Przemoc
(1)
Przestrzeganie zaleceń terapeutycznych
(1)
Psychoedukacja
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój seksualny
(1)
Samobójstwo
(1)
Seksualność
(1)
Socjoterapia
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły zawodowe specjalne
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Trening Zastępowania Agresji
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Twórczość osób chorych i z niepełnosprawnością
(1)
Uczucia
(1)
Więźniowie
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Zatrudnienie wspomagane
(1)
Zdolności manualne
(1)
Temat: dzieło
"Ten gruby"
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(15)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Poradnik
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Informator
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Guliwer
(4)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(3)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(3)
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Głos Pedagogiczny
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Remedium
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 798.)
Monografia poświęcona jest teoretyczno-praktycznym podstawom konstruowania programów psychoedukacyjnych w pracy z osobami z niepełnosprawnością, rozwijaniu zasobów osobowościowych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, wspieraniu rozwoju psychomotorycznego osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz wspomaganiu rozwoju samostanowienia dorosłych osób z niepełnosprawnością. Z zawartych w książce propozycji programowych skorzystać mogą pedagodzy specjalni, rehabilitanci, terapeuci zajęciowi, nauczyciele, czy też psycholodzy pracujący z osobami z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114612 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41379 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji została opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (NI). Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej, badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym językiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43285 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36377 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49432 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Nikt nikogo nie uczy, jak być rodzicem. W rolę mamy, czy taty trzeba wejść niejako z marszu, a potem na własną rękę szukać dróg w świecie pełnym stereotypów, uprzedzeń i sprzecznych informacji. A jednocześnie radzić sobie z codziennością w domu, w którym dzieci zmagają się ze swoją rozwijającą się seksualnością, uczą się swoich granic i budują poczucie własnej wartości.” - Anja Rubik 81% rodziców chciałoby dowiedzieć się więcej o tym, jak rozmawiać z dzieckiem o seksualności, 45% przyznaje, że nie wie, ile dziecko w danym wieku powinno wiedzieć, 44% dostrzega skrępowanie dziecka i nie umie sobie z nim poradzić. Książka „#SEXEDPL. Dorastanie w miłości, bezpieczeństwie i zrozumieniu. Przewodnik dla rodziców” powstała po to, aby pomóc tym, którzy chcą świadomie wspierać swoje dzieci na kolejnych etapach ich rozwoju i dojrzewania. Publikacja ma pomóc rodzicom przygotować się na wszelkie rozmowy związane z rozwijającą się seksualnością ich dzieci w różnym wieku, przekazać wiedzę o zmianach, które zachodzą zarówno w ciele jak i umyśle dzieci, przełamać tabu i zwalczać szkodliwe stereotypy wokół dorastania, praw człowieka i seksualności. Na zebrane przez Fundację SEXEDPL w całej Polsce pytania odpowiedzą najlepsi w kraju specjalistki_ści w tematyce rozwoju seksualności dzieci na poszczególnych etapach wiekowych. Dodatkowo w podręczniku znajdą się rozdziały dla i o rodzicach dzieci LGBT+ oraz dzieci z niepełnosprawnością ruchową. Książka jest zapisem rozmów znanych i lubianych rodziców z wybranym specjalistą_ką, w podziale na 5 grup wiekowych obejmujących dzieci od 1 miesiąca do 18 roku życia, wyznaczonych zgodnie z obowiązującymi standardami edukacji seksualnej. Swoimi wątpliwościami podzielili się Joanna Okuniewska, Kasia Błażejewska-Stuhr i Maciej Stuhr, Ola i Michał Żebrowscy, Martyna Wojciechowska, Marcin Prokop oraz Magda i Piotr Jacoń. Wśród ekspertów znaleźli się Basia Baran – psycholożka i seksuolożka, Alicja Długołęcka – pedagożka, doktor nauk humanistycznych i edukatorka seksualna, Agnieszka Stein – psycholożka z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem we wspieraniu dzieci oraz rodziców, Małgorzata Iwanek – psycholożka, seksuolożka oraz edukatorka seksualna, Iza Jąderek – psycholożka, psychoterapeutka oraz seksuolożka kliniczna, a także Michał Pozdał – seksuolog i psychoterapeuta. W projekt zaangażował się również fotograf Stanisław Boniecki, który wykonał znajdujące się w książce zdjęcia rodzin z całej Polski. Spektakularny sukces pierwszej książki wydanej przy współpracy Wydawnictwa W.A.B oraz założonej przez Anję Rubik Fundacji SEXEDPL („#SEXEDPL. Rozmowy Anji Rubik o dojrzewaniu, miłości i seksie” sprzedano ponad 200 tys. egzemplarzy) potwierdził, jak bardzo potrzebna jest w Polsce prawdziwa edukacja seksualna, bez stereotypów i oceniania. Od tamtej pory do Fundacji zgłosiło się wiele osób sygnalizujących potrzebę rozbudowania swojej wiedzy. Wśród nich znalazła się ogromna ilość rodziców zwracających się o pomoc, zadając konkretne pytania, prosząc o porady i pomysły, jak podejść do danego tematu związanego z seksualnością, samoakceptacją i emocjami ich dzieci w różnym wieku. Pytania te zainspirowały powstanie kolejnej książki poświęconej tematowi seksualności, tym razem dedykowanej właśnie rodzicom. „#SEXEDPL. Dorastanie w miłości, bezpieczeństwie i zrozumieniu. Przewodnik dla rodziców” jest projektem non-profit. Wydawnictwo W.A.B. oraz wiele z osób zaangażowanych w projekt zrezygnowało z zysków z książki. Zysk ze sprzedaży zostanie całkowicie przekazany na rzecz działalności Fundacji SEXEDPL. Dlaczego warto sięgnąć po ten przewodnik? Z książki czytelnicy dowiedzą się: Jak wychować dzieci, aby akceptowały siebie i znały swoją wartość? Jak wspierać dziecko w okresie dojrzewania? Jak bez skrępowania rozmawiać z dziećmi o seksualności?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43198 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 919)
Jednym z istotnych problemów społecznych XXI wieku jest przygotowanie zawodowe i aktywizacja na rynku pracy osób z niepełnosprawnością intelektualną. Treść rozdziału pierwszego obejmuje kwestie praw i wolności człowieka rozpatrywane z punktu widzenia osób z niepełnosprawnością. Zagadnienia związane z przygotowaniem osób z niepełnosprawnością intelektualną do pracy i zatrudnienia na różnych szczeblach edukacji stanowią treść rozdziału drugiego. W trzecim rozdziale opracowania znajdują się informacje na temat prawnych uwarunkowań zatrudnienia osób z niepełnosprawnością na krajowym rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 281)
Publikacja jest zbiorem usystematyzowanych rozważań dotyczących wykluczenia społecznego w różnych aspektach występowania zjawiska. Ukazuje multiprzyczynowość i wielowymiarowy charakter problemu, jego znane i nieznane przejawy, skutki polegające na wielopoziomowej, relatywnej deprywacji. Autorzy przeprowadzają Czytelnika przez problematykę wykluczenia jednostki i rodziny, wynikającego z przemian społecznych, gospodarczych czy politycznych współczesnego świata oraz opisują działania z zakresu profilaktyki i wsparcia jednostek narażonych na ekskluzję społeczną lub będących już na marginesie życia społecznego.
Monografia jest zbiorem usystematyzowanych rozważań dotyczących wykluczenia społecznego w różnych aspektach występowania zjawiska. Ukazuje multiprzyczynowość i wielowymiarowy charakter problemu, jego znane i nieznane przejawy, skutki polegające na wielopoziomowej, relatywnej deprywacji. Autorzy przeprowadzają czytelnika przez problematykę wykluczenia jednostki i rodziny, wynikającego z przemian społecznych, gospodarczych czy politycznych współczesnego świata. Charakteryzują środowiska funkcjonowania człowieka odpowiedzialne za kreowanie wykluczenia (środowisko szkolne, enklawy biedy), rozważają czynniki generujące ekskluzję społeczną (niepełnosprawność psychiczna, fizyczna, dysfunkcje wynikające z wieku – faktu bycia osobą starszą), powodujące niemożność pełnego uczestnictwa społecznego, brak dostępu do praw społecznych, dóbr publicznych, instytucji jednostek, grup społecznych. W książce poruszono problem wykluczenia społecznego osób opuszczających zakłady karne oraz ich rodzin. Omówiono kwestie możliwości i barier readaptacji i inkluzji społecznej jednostek posiadających w swej biografii pobyt w instytucji o charakterze totalnym. Autorzy poszczególnych rozdziałów rozważając kwestie wykluczenia i jego przyczyn, opisują działania z zakresu profilaktyki i wsparcia jednostek narażonych na ekskluzję społeczną lub będących już na marginesie życia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115456 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej