Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(56)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Artykuły
(34)
Książki
(22)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje naukowe
(13)
E-booki
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(8)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(8)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(10)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Łoskot Małgorzata
(5)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Niemierko Bolesław
(2)
Rusin Kinga
(2)
Szedzianis Elżbieta
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Alenowicz Magdalena
(1)
Biernacka Anna
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Burak Katarzyna
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Durda Marek
(1)
Dymara Bronisław
(1)
Elsner Danuta
(1)
Fogt Andrzej
(1)
Glinka Beata
(1)
Harland Martyna
(1)
Jacek Piekarski
(1)
Jaworska Barbara
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Kamińska Paulina
(1)
Karczmarzyk Małgorzata
(1)
Kałuba-Korczak Anna
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Kreutz Mieczysław
(1)
Kędzia Marta
(1)
Latoś Agnieszka
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lisiński Marek
(1)
Maciejewska Jadwiga
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Magdoń Wojciech
(1)
Maison Dominika
(1)
Marchel Paweł
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Mielczarek Robert
(1)
Nalaskowski Aleksander
(1)
Pachociński Ryszard
(1)
Pecyna Maria
(1)
Pietrzak Bogusław
(1)
Ples Marek
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Skorny Zbigniew
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Stępień Beata
(1)
Stępień Bogna
(1)
Szarucki Marek
(1)
Tomczyk Łukasz
(1)
Turowski Jan
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(6)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(64)
Język
polski
(64)
Odbiorca
Nauczyciele
(26)
Pedagodzy
(20)
Dyrektorzy szkół
(6)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele biologii
(2)
Psycholodzy
(2)
Biolodzy
(1)
Coachowie
(1)
Lekarze
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Sportowcy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Metody badawcze
(41)
Nauczanie
(11)
Szkolnictwo
(11)
Uczniowie
(9)
Badania naukowe
(8)
Metodologia
(8)
Pomoce dydaktyczne
(7)
Efektywność nauczania
(6)
Metoda badawcza
(6)
Obserwacja (metoda badawcza)
(6)
Eksperyment
(5)
Metody aktywizujące
(5)
Nauczyciele
(5)
Młodzież
(4)
Nadzór pedagogiczny
(4)
Psychologia
(4)
Rodzice
(4)
Współdziałanie
(4)
Badania jakościowe
(3)
Samopoznanie
(3)
Wychowanie
(3)
Zarządzanie
(3)
Zastosowanie i wykorzystanie
(3)
Biologia
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dzieci
(2)
Geografia
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Oceny szkolne
(2)
Pedagogika
(2)
Praca
(2)
Praca zespołowa
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zwalczanie
(2)
"Warsztaty przyszłości"
(1)
Action Research
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Arteterapia
(1)
Badania ewaluacyjne
(1)
Badania ilościowe
(1)
Barwy
(1)
Bezzałogowe statki powietrzne
(1)
Biologia (przedmiot szkolny)
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Chemia
(1)
Classroom
(1)
Czytelnictwo
(1)
Decyzje
(1)
Dokumentacja szkolna
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dzieciobójstwo
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edmondo
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Efekty uczenia się
(1)
Efektywność
(1)
Eksperymenty
(1)
Ewaluacja
(1)
Fizyka
(1)
Gleba
(1)
Godność ludzka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Historia
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Internauci
(1)
Internet
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Język dziecka
(1)
Kadry
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Media społecznościowe
(1)
Menedżerowie
(1)
Meteorologia
(1)
Metoda problemowa
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzyka
(1)
Męskość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niepowodzenie
(1)
Od 1989 r.
(1)
Organizacja pracy
(1)
Osobowość
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(31)
Artykuł z czasopisma fachowego
(28)
Poradniki
(6)
Scenariusze zajęć
(6)
Ankieta
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Stan badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(36)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Nauka i badania
(3)
Psychologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(17)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Biologia w Szkole
(2)
Gazeta Szkolna
(2)
Bliżej Przedszkola
(1)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Kierowanie Szkołą : wkładka do czasopisma Nowe w Szkole
(1)
Polityka Społeczna
(1)
Poradnik Językowy
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
64 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy numer czasopisma „Ekonomia” zawiera artykuły przygotowane przez uczestników konferencji pn. „Ekonomia instytucjonalna wobec nowych zjawisk gospodarczych”, poświęcone zagadnieniom ekonomicznym wyjaśnianym za pomocą badań nad instytucjami. Instytucje, rozumiane jako normy prawne i normy społeczne oraz mechanizmy ich egzekwowania, są przedmiotem większości artykułów, które mają formę rozważań teoretycznych bądź prezentacji wyników badań empirycznych. Część opracowań zawartych w tym zeszycie tworzą także publikacje, których autorzy podjęli dyskusję dotyczącą metody badawczej ekonomii. Krytyka ekonomii, jej ograniczonych zdolności do wyjaśniania wyborów dokonywanych przez osoby gospodarujące oraz formułowania predykcji odnośnie do przebiegu zjawisk makro-ekonomicznych nasiliła się w ostatnich latach pod wpływem badań psychologii ekonomicznej oraz w związku z ostatnim kryzysem finansowym. Zagadnienia metodo-logiczne mają znaczenie fundamentalne dla ekonomii jako nauki, z tego powodu artykuły poświęcone tym problemom otwierają niniejszy zeszyt.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Artykuły opublikowane w niniejszym tomie przedstawiają kierunki i różne aspekty rozwoju metod i technik badań marketingowych, które odgrywają szczególną rolę w zwiększaniu poziomu wiedzy, będącej obecnie coraz ważniejszym zasobem przedsiębiorstwa. Rozwój badań marketingowych ma charakter wielokierunkowy, a wyrazem tego jest powstawanie nowych podejść badawczych, znajdujących zastosowanie w rozwiązywaniu różnych problemów decyzyjnych z zakresu marketingu w przedsiębiorstwach i innych podmiotach rynku. Rozwojowi metod ilościowych towarzyszy wzrost znaczenia badań jakościowych, wynikający zarówno z samej ich specyfiki, jak i ze zmian zachodzących na rynku oraz powstawania nowych paradygmatów nauk społecznych. Jednocześnie w literaturze coraz częściej wskazuje się na wymóg triangulacji, który dotyczy w szczególności badań etnograficznych i łączenia metody obserwacji z metodą wywiadu. Do rekomendowanych rozwiązań w zakresie triangulacji w obszarze badań jakościowych należy także postępowanie polegające na wykorzystywaniu w projekcie badawczym semiotyki i pogłębionych wywiadów indywidualnych lub zogniskowanych wywiadów grupowych. W procesach tworzenia wiedzy marketingowej niejednokrotnie użyteczna może być również triangulacja badań jakościowych i ilościowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja mieści się w tradycji badań metodologicznych o charakterze krytyczno­konstruktywnym, z nastawieniem na rekonstruowanie praktyk badawczych. [...] Wybrane jej rozdziały są nasycone oryginalnością stawianych tez o charakterze innowacji metodologicznych, w szczególności w odniesieniu do relacji między metodologią normatywną i opisową. [...] Trudno doszukiwać się analogicznych, tak rozbudowanych konstruktów w polskiej i zagranicznej literaturze metodologicznej. Są one wynikiem wielu pomysłów autorskich i wspólnych namysłów, dyskusji i kontrowersji, uwolnienia myślenia metodologicznego od klasycznych ram naukowości. Szczegółowe zagadnienia rzadko są podejmowane w literaturze metodologicznej, tym bardziej zasługują na wyeksponowanie i rozwijanie. [...] Mimo że książka stanowi zestawienie tekstów w większości wcześniej publikowanych, to charakteryzuje je spójność podejścia analityczno-interpretacyjnego, co czyni zeń swoisty „podręcznik” metodologii badań pedagogicznych utrzymanych w paradygmacie konstruktywistycznym. Z recenzji prof. dr. hab. Dariusza Kubinowskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jest to pierwsza tego typu książka na rynku wydawniczym w Polsce. W sposób kompleksowy omawia zagadnienia metodologiczne w zakresie wykorzystania metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości. Stanowi efekt dziesięcioletniej pracy Autorów w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu i jakości, oparty na zrealizowanych grantach finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki, prezentacjach referatów na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Część badawcza dotycząca analizy dorobku międzynarodowego w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu została zrealizowana w ramach w projektu badawczego pt. „Influence of organisation and management methodology on new theory development: The perspective of basic and applied research” realizowanego przez Marka Szaruckiego w School of Management, University College London, w ramach Programu im. Bekkera „Średniookresowa mobilność naukowców” finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Narodowej (NAWA), grant nr PPN/BEK/2018/1/00429/U/00001. Monografia może być wykorzystywana przez studentów kierunków biznesowych, którzy są zainteresowani tą problematyką. Z pewnością zainteresuje młodych adeptów budowania warsztatu naukowego i badawczego, doktorantów wszystkich form kształcenia na studiach III stopnia. Z uwagi na podjęty problem badawczy omawiane zagadnienia będą stanowić również swoisty przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i wszystkich tych, którzy w swej aktywności zawodowej nieustannie szukają nowych pomysłów rozwiązywania problemów zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Istniejący od wielu lat na rynku jedyny nowoczesny podręcznik dotyczący metodologii badań nad edukacją. Główna idea podręcznika opiera się na jego interakcyjności: Czytelnik jest prowadzony krok po kroku po treści podręcznika, angażowany w wykonywanie zadań testujących rozumienie tekstu. Zadania sprawdzające rozumienie tekstu nie są abstrakcyjne, lecz nawiązują do doświadczeń edukacyjnych Czytelnika. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów pedagogiki, doktorantów studiów pedagogicznych, nauczycieli, a także dla socjologów i psychologów edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej