Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(21)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(17)
Artykuły
(4)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(12)
Wypożyczalnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Autor
Doliński Dariusz
(2)
Strelau Jan
(2)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Bruckman Amy S
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Dudel Barbara
(1)
Evans Dylan
(1)
Grandin Temple
(1)
Kulesza Katarzyna
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Mazurek Krzysztof
(1)
Mika Patrycja
(1)
Milata-Troinska Agata
(1)
Nosal Czesław Sławomir
(1)
Nęcka Edward
(1)
Osiejuk Emilia
(1)
Palusiński Kamil
(1)
Panek Richard
(1)
Putko Adam
(1)
Rode Magdalena
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Tryl Fabian
(1)
Zimny Zygmunt
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(22)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Myślenie
(12)
Myślenie twórcze
(7)
Dziecko
(4)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Osobowość
(3)
Twórczość
(3)
Badania naukowe
(2)
Kreatywność
(2)
Matematyka
(2)
Motywacja
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Poznanie
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia poznawcza
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Arteterapia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autystycy
(1)
Autyzm
(1)
Badania jakościowe
(1)
Behawioryzm
(1)
Burza mózgów
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Eksperymenty
(1)
Ewolucja
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Język migowy
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Lęk
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metafizyka
(1)
Myślenie dywergencyjne
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki empiryczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pamięć
(1)
Praca ręczna
(1)
Praca umysłowa
(1)
Proces twórczy
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Próba samobójcza
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia kryminalistyczna
(1)
Psychometria
(1)
Robótki ręczne
(1)
Rysunek
(1)
Samookaleczenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Samotność
(1)
Spostrzeganie
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Temperament
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Uczniowie
(1)
Umysł
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Wiedza
(1)
Więź rodzinna
(1)
Współdziałanie
(1)
Wywiad socjologiczny
(1)
Zachowanie
(1)
Zdolności
(1)
Zdolności manualne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zogniskowany wywiad grupowy
(1)
Temat: dzieło
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Świat Problemów
(1)
24 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48499 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60819 P 4,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ISSN 0083-4254 ; nr 143)
W monografii przedstawione jest zagadnienie dziecięcych teorii umysłu, dominujące w psychologii poznawczej oraz psychologii rozwojowej w ostatnim dwudziestoleciu. (...) Wielość i różnorodność badań z zastosowaniem coraz to nowych testów odwołujących się do naiwnych teorii umysłu wymagała od dawna podsumowania i pewnego uporządkowania. (...) Monografia stanowi obszerne i ciekawie przygotowane kompendium wiedzy o dziecięcych teoriach umysłu w dwóch fazach - jawnej i utajonej. Takiego opracowania w literaturze polskiej brakowało (...) wypełnia ono lukę w literaturze przedmiotu. [fragment recenzji prof. dr. hab. Barbara Bokus]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108914 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta wypełnia lukę w dotychczasowych działaniach porządkujących istniejące, jak i poszukujących nowych dróg pedagogicznego definiowania, poznawania i stosowania metod badań nad twórczością. (...) Czytelnik znajdzie tu materiał rzetelnie gromadzący aktualną analizę literatury przedmiotowej, ale też nowatorskie podejście do empirycznych działań. Będzie nim na pewno osoba akademicko zajmująca się zagadnieniami pedagogiki twórczości, ale także metodolog, poszukujący inspiracji (lub przestrzeni do dyskusji) dla własnych ustaleń badawczych. Książka zainteresuje z pewnością także studentów, bowiem teoretyczny wywód stanowić będzie doskonałe wprowadzenie do studiów nad zagadnieniami kreatywności. Odbiorcami staną się też nietuzinkowi nauczyciele, animatorzy działań twórczych, dla których refleksja nad wskazaniami teoretycznymi zyskuje w opracowaniu stosowaną prezentację empiryczną i stanowić może asumpt dla podjęcia własnych działań edukacyjnych w praktyce pedagogicznej i artystycznej. (z recenzji prof. Katarzyny Krasoń).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100702, 100703 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50506 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40550 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62879 P 1,2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92431, 92430, 92429 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42803 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Celem pracy jest wyróżnienie stylów myślenia nieletnich dziewcząt i chłopców - wobec których toczy się postępowanie sądowe - oraz określenie psychospołecznych i osobowościowych czynników warunkujących styl myślenia przestępczego nieletnich. Postawienie takiego celu wynika ze stwierdzenia, iż problematyka demoralizacji osób nieletnich odnosiła się w głównej mierze do teorii behawiorystycznych i psychoanalitycznych. Wyróżnienie stylów myślenia przestępczego nieletnich pozwoli na ukazanie różnic versus podobieństw w sposobie myślenia tych osób, w zakresie postrzegania świata, innych i siebie. W książce została ustalona wielopłaszczyznowa zależność między wyróżnionymi stylami myślenia o charakterze przestępczym a przejawami negatywnego funkcjonowania środowiska rodzinnego - przede wszystkim psychospołecznego funkcjonowania opiekunów (rodziców) nieletnich, jak również między wybranymi cechami osobowościowymi nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 108685 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56356, 54273, 57710 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66698 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Jak wygląda wewnętrzny świat osoby autystycznej? Fascynująca podróż do wnętrza autystycznego umysłu wiedzie przez rozmaite struktury mózgowe, geny oraz codzienne doświadczenia osób autystycznych i ich opiekunów. Temple Grandin, sama będąca osobą autystyczną, pokazuje, że kluczem do zrozumienia autyzmu są zmysły, których odmienne funkcjonowanie warunkuje sposób doświadczania świata. Przygląda się różnym typom myślenia, których właściwe wykorzystanie, może prowadzić do zdumiewających rezultatów. Książka uczy osoby autystyczne, ich rodziny, lekarzy i terapeutów, jak rozpoznać i wykorzystać potencjał drzemiący w mózgu autystycznym, a pozostałym czytelnikom pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie umysłu i działanie mózgu w ogóle. Krajobraz cywilizacyjny, w którym urodziłam się 65 lat temu, był bardzo odmienny od dzisiejszego. Przeszliśmy od zamykania dzieci z ostrym autyzmem w zakładach leczniczych do prób zapewnienia im spełnionego, najlepszego z możliwych sposobu życia. W tej książce poprowadzę czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy mojej podróży. Temple Grandin Temple Grandin jest profesorem zootechniki na Colorado State University oraz autorką wielu bestsellerowych książek przetłumaczonych na kilkanaście języków. W 2010 roku została uznana za jedną ze stu najbardzeij wpływowych osób według tygodnika „Time”. Oliver Sacks poświęcił jej tytułowy esej słynnej książki Antropolog na Marsie, a opowiadający o jej życiu film z Claire Danes w roli głównej zdobył Złoty Glob i siedem statuetek Emmy. Jako osoba autystyczna angażuje się w w badania naukowe i popularyzację wiedzy na temat tego zaburzenia. Richard Panek jest amerykańskim pisarzem i popularyzatorem nauki. W Polsce ukazała się jego książka Ciemna strona wszechświata (2011).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110882 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40279 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46996 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet stał się najważniejszym źródłem informacji dla znacznej części ludzkości. Społeczności internetowe - jak na przykład społeczność odpowiedzialna za tworzenie Wikipedii - stanowią kluczowe ogniwa współczesnego systemu kreacji i obiegu wiedzy. Jednak jak dużo wiemy o naturze i dynamice tych społeczności? Co sprawia, że możemy ufać efektom ich działalności - jeśli istotnie możemy im ufać? Czy Wikipedia i inne internetowe kompendia to wiarygodne źródła wiedzy, czy też powinniśmy je traktować z najwyższą ostrożnością? W tym przełomowym, interdyscyplinarnym studium Amy S. Bruckam dogłębnie rozważa te i pokrewne zagadnienia. Sięgając po ustalenia filozofii, socjologii, psychologii i medioznawstwa, autorka przystępnie wyjaśnia czym jest społeczność, co to jest wiedza, w jaki sposób Internet ułatwia tworzenie nowych rodzajów społeczności, a także jak wiedza jest kształtowana poprzez współpracę i konwersację online. Porusza przy tym zagadnienie tworzenia tożsamości w Internecie i jej wpływu na nasze interakcje w cyfrowym świecie oraz stara się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego w sieci występuje tak wiele niepożądanych zachowań i co możemy z tym zrobić. W dzisiejszych realiach głębokiego kryzysu zaufania, a jednocześnie coraz silniejszej zależności od Internetu jako najważniejszego medium informacyjnego, Czy można ufać Wikipedii to obowiązkowa lektura dla wszystkich fanów wiedzy i współczesności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117884 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115048 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51747 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41627 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34415 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47932 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115385 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28879, 28880 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia akademicka : podręcznik. T. 1 / red. Jan Strelau, Dariusz Doliński. - Wyd. 2 popr. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. - 965 s. : il., rys., wykr., portr. ; 29 cm.
Tom 1 obejmuje zagadnienia z zakresu podstaw psychologii, takie jak historia psychologii i jej filozoficzne podstawy, oraz metodologię badań. Treści zawarte w tym tomie koncentrują się również na psychologii osobowości, procesów poznawczych, emocji i motywacji oraz różnic indywidualnych. Psychologia to jedna z wiodących nauk społecznych, wpływająca zarówno na codzienne życie ludzi, jak i całych społeczności oraz kultur. Jest w związku z tym także jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin. Otrzymujecie Państwo rewelacyjny podręcznik na całe studia, który prezentuje wiedzę psychologiczną, pokazując jednocześnie, w jakich kierunkach rozwinęły się poszczególne subdyscypliny psychologii. Dwutomowy podręcznik Psychologia, pod redakcją prof. Jana Strelaua i prof. Dariusza Dolińskiego, zawiera najnowsze badania z zakresu psychologii opisane przez najwybitniejszych psychologów polskich, wykładających na najlepszych uczelniach wyższych w kraju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100700/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98701/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45675 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36693 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30664 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42788/T.1 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61985 P 5,2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Seria Krótki kurs to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Omawiając z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje autorzy-eksperci sprawiają, że tematy trudne stają się przystępne w lekturze. Emocje. Krótki kurs to przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących funkcjonowania ludzkich emocji. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania: • Czym są emocje? Kiedy zaczęto stosować termin „emocja”, prowadzić pierwsze badania naukowe i wyodrębniać tzw. emocje podstawowe? • Czy dobre życie polega na byciu wolnym od wszelkich namiętności? Jak kwestię emocji rozumieli filozofowie od czasów starożytności i jak zmieniało się to myślenie? • Czy przeżywanie emocji jest uwarunkowane kulturowo, czy biologicznie? Czy istnieją emocje wspólne wszystkim ludziom? Czy istnieją emocje typowe dla przedstawicieli pojedynczych kultur? • Czym są tzw. wyższe emocje poznawcze? • Co wiemy na temat ewolucji emocji? Czy gdybyśmy byli ich pozbawieni, jak Wolkanie ze Star Treka, funkcjonowalibyśmy lepiej? W jaki sposób emocje wpływają na przebieg procesów myślenia, zapamiętywania i podejmowania decyzji? • Dlaczego płaczemy? Czy jesteśmy jedynym gatunkiem w królestwie zwierząt, który w taki sposób reaguje na smutek? • Co wyniki badań naukowych mówią nam o poczuciu szczęścia? Czy nauka jest w stanie wyjaśnić, co czyni nas szczęśliwymi? • W jaki sposób możemy wpływać na swoje stany emocjonalne? Czy rozmowa o traumatycznych wydarzeniach leczy, czy pogarsza stan cierpiącej osoby? • Czy maszyny mogą odczuwać emocje? W tej książce postuluję powrót do koncepcji emocji jako sprzymierzeńców rozumu, a nie jego wrogów. Uważam, że badania naukowe nad emocjami są nie tylko możliwe, ale też że niosą ze sobą ogromną wartość. Wierzę, że jeśli uda się nam lepiej zrozumieć emocje, będziemy mogli wieść bogatsze, a nie uboższe życie. Zaznajomienie się z najnowszymi postępami nauki zajmującej się tymi tajemniczymi zjawiskami może być natomiast co najmniej ekscytujące. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne czasopismo humanistyczne, istniejące od 1957 roku. Do 2014 roku ukazywało się jako dwumiesięcznik, od 2015 roku jest kwartalnikiem. Publikowane są w nim artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszczane są również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej