Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(4579)
IBUK Libra
(53)
Forma i typ
Artykuły
(2640)
Książki
(1924)
Publikacje dydaktyczne
(343)
Publikacje fachowe
(323)
Publikacje naukowe
(174)
E-booki
(53)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje informacyjne
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(8)
Filmy i seriale
(7)
Proza
(5)
Czasopisma
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Gry i zabawki
(1)
Poezja
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(4699)
wypożyczone
(243)
nieokreślona
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1053)
Czytelnia Piła
(147)
Wypożyczalnia Chodzież
(785)
Czytelnia Chodzież
(19)
Wypożyczalnia Czarnków
(705)
Czytelnia Czarnków
(13)
Wypożyczalnia Trzcianka
(665)
Czytelnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(730)
Czytelnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(571)
Czytelnia Wągrowiec
(142)
Informatorium
(11)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(33)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(38)
Zbiory specjalne Złotów-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(10)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(3)
Autor
Łoskot Małgorzata
(43)
Goetz Magdalena
(39)
Elsner Danuta
(34)
Kordziński Jarosław
(31)
Skrzyński Dariusz
(31)
Łuba Małgorzata
(22)
Śliwerski Bogusław
(19)
Dzierzgowska Irena
(18)
Garstka Tomasz
(17)
Pomianowska Małgorzata
(17)
Banach Czesław
(16)
Krawcewicz Stanisław
(16)
Kwiatkowska Henryka
(15)
Pecyna Maria
(15)
Kazimierowicz Marek
(14)
Nowak Małgorzata
(14)
Jankowska Anna
(13)
Kruk Bartosz
(13)
Bugdalski Bogdan
(12)
Janowski Andrzej
(12)
Korczewska Elżbieta
(12)
Niemierko Bolesław
(12)
Pielachowski Józef
(12)
Sawiński Julian Piotr
(12)
Stępniowski Ignacy
(12)
Tanajewska Alicja
(12)
Denek Kazimierz
(11)
Lewowicki Tadeusz
(11)
Magda-Adamowicz Marzenna
(11)
Skwark Dorota
(11)
Łyszczarz Michał
(11)
Dudzikowa Maria
(10)
Leśniewska Katarzyna
(10)
Hoffman-Lipska Ewa
(9)
Kloskowska Adriana
(9)
Korczyński Stanisław
(9)
Kotowska Maria
(9)
Kowalski Artur
(9)
Kwieciński Zbigniew
(9)
Rusiecki Józef
(9)
Woynarowska Barbara
(9)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(9)
Łukasik Joanna
(9)
Łysek Jan
(9)
Żegnałek Kazimierz
(9)
Gąsiorek Piotr
(8)
Koć-Seniuch Genowefa
(8)
Kropiwnicki Jan
(8)
Lesińska Joanna
(8)
Majchrzak Marcin
(8)
Marciniak Lidia
(8)
Murawska Ewa
(8)
Sewastianowicz Monika
(8)
Szymański Mirosław Józef
(8)
Wiłkomirska Anna
(8)
Łobocki Mieczysław
(8)
Łukasik Joanna Małgorzata
(8)
Bielski Janusz
(7)
Gajdzica Zenon
(7)
Godlewski Michał
(7)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(7)
Janus-Sitarz Anna
(7)
Jeżowski Antoni
(7)
Klus-Stańska Dorota
(7)
Komorowska Hanna
(7)
Kosiba Grażyna
(7)
Kwiatkowski Stefan Michał
(7)
Leja Leon
(7)
Madalińska-Michalak Joanna
(7)
Maszczak Tadeusz
(7)
Nowacki Tadeusz Wacław
(7)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(7)
Pankowska Dorota
(7)
Piszko Agata
(7)
Szempruch Jolanta
(7)
Taraszkiewicz Małgorzata
(7)
Wołczyk Jerzy
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Zawadowska Janina
(7)
Zielińska Ewa
(7)
Appelt Karolina
(6)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(6)
Dróżka Wanda
(6)
Dwojewski Dariusz
(6)
Dylak Stanisław
(6)
Gerlach Ryszard
(6)
Górna Hanna M
(6)
Jakóbowski Jan
(6)
Kiełb Anna
(6)
Kotarbiński Tadeusz
(6)
Kowal Stanisław
(6)
Kowolik Piotr
(6)
Krukowska Małgorzata
(6)
Naprawa Renata
(6)
Nowosad Inetta
(6)
Ostrowska Małgorzata
(6)
Pachociński Ryszard
(6)
Parzęcki Ryszard
(6)
Pery Andrzej
(6)
Pilch Tadeusz
(6)
Rok wydania
2020 - 2024
(428)
2010 - 2019
(1347)
2000 - 2009
(1662)
1990 - 1999
(746)
1980 - 1989
(159)
1970 - 1979
(150)
1960 - 1969
(87)
1950 - 1959
(43)
1940 - 1949
(6)
1930 - 1939
(3)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1624)
1989-2000
(196)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-20002001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4632)
Język
polski
(4526)
nieznany (po)
(78)
angielski
(5)
włoski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(939)
Dyrektorzy szkół
(509)
Pedagodzy
(239)
Pedagodzy szkolni
(185)
Wychowawcy klas
(175)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(94)
Nauczyciele bibliotekarze
(89)
Bibliotekarze
(88)
Lekarze
(74)
Sportowcy
(74)
Nauczyciele języka polskiego
(61)
Dorośli
(57)
Terapeuci
(51)
Nauczyciele akademiccy
(49)
Pracownicy oświaty
(48)
Nauczyciele języków
(44)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(37)
Socjoterapeuci
(37)
Wychowawcy małych dzieci
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(28)
Nauczyciele zawodu
(21)
Rodzice
(17)
Szkoły podstawowe
(15)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(14)
Nauczyciele muzyki
(14)
Wychowawcy świetlic
(13)
Nauczyciele biologii
(12)
Nauczyciele geografii
(11)
Biolodzy
(10)
Dzieci
(10)
Nauczyciele historii
(10)
Przedszkola
(9)
Muzykoterapeuci
(8)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(8)
Psycholodzy szkolni
(8)
Młodzież
(7)
6-8 lat
(6)
Pracownicy socjalni
(6)
Szkoły średnie
(6)
Dyrektorzy przedszkoli
(5)
Nauczyciele matematyki
(5)
Nauczyciele techniki
(5)
Studenci
(5)
Szkoły wyższe
(5)
0-5 lat
(4)
Animatorzy kultury
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Klasa 6.
(4)
Biblioterapeuci
(3)
Gimnazja
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Nauczyciele fizyki
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Specjaliści terapii uzależnień
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Uczniowie
(3)
9-13 lat
(2)
Coachowie
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele chemii
(2)
Nauczyciele plastyki
(2)
Psycholodzy
(2)
14-17 lat
(1)
14-18 lat
(1)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
Analitycy ochrony środowiska
(1)
Animatorzy
(1)
Artyści
(1)
Doradcy metodyczni (pedagogika)
(1)
Dyrektorzy
(1)
Historycy
(1)
Informatycy
(1)
Kuratorzy oświaty
(1)
Literatura polska
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Logopedzi
(1)
Menedżerowie
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Poziom nauczania Gimnazja
(1)
Poziom nauczania Szkoły podstawowe
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Socjolodzy
(1)
Teapeuci zajęciowi
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Wydawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(19)
Film polski
(4)
Literatura angielska
(2)
Film amerykański
(1)
Film duński
(1)
Film holenderski
(1)
Film szwedzki
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczyciele
(2172)
Uczniowie
(313)
Nauczanie
(241)
Szkolnictwo
(206)
Nauczyciel - uczeń - stosunki
(184)
Nauczyciel - zawód
(139)
Pedagogika
(131)
Wychowanie
(123)
Nauczyciel - awans
(120)
Nauczanie początkowe
(111)
Nauczyciel - kształcenie
(103)
Rodzice
(101)
Awans zawodowy
(99)
Nauczyciel - doskonalenie
(98)
Współdziałanie
(89)
Dziecko
(86)
Nauczyciel - zdrowie
(85)
Oświata
(83)
Nauczyciele przedszkoli
(80)
Doskonalenie zawodowe
(79)
Wychowanie przedszkolne
(77)
Nauczyciel - kompetencje
(76)
Nauczyciel - przygotowanie do zawodu
(75)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(75)
Karta Nauczyciela
(71)
Kształcenie
(71)
Język polski
(65)
Nauczyciele nauczania początkowego
(64)
Prawo oświatowe
(64)
Uczenie się
(64)
Wypalenie zawodowe
(61)
Komunikacja interpersonalna
(58)
Relacje międzyludzkie
(57)
Nauczyciel - autorytet
(56)
Stosunki interpersonalne
(56)
Nauczyciel
(55)
Nauczyciel - ocena
(54)
Kształcenie nauczycieli
(50)
Nauczyciel - etyka
(50)
Praca
(48)
Dyrektorzy szkół
(47)
Postawy
(47)
Autorytet
(45)
Matematyka
(45)
Nauczanie początkowe - nauczyciel
(45)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(43)
Kompetencje zawodowe
(43)
Oceny szkolne
(42)
Komunikacja społeczna
(41)
Komunikowanie się
(41)
Ocena pracowników
(41)
Dziecko zdolne
(40)
Przemoc w szkole
(40)
Szkoły
(40)
Młodzież
(39)
Pedeutologia
(39)
Nauczyciel - osobowość
(38)
Niepowodzenia szkolne
(38)
Nauczyciele bibliotekarze
(37)
Stres
(37)
Materiały repertuarowe - Dzień Nauczyciela
(36)
Szkolnictwo specjalne - nauczyciel
(35)
Wychowawstwo
(35)
Agresywność
(34)
Nauczanie na odległość
(33)
Nauczyciel - postawa
(33)
Gry i zabawy
(31)
Nauczyciele akademiccy
(31)
Wychowanie fizyczne - nauczyciel
(31)
Biblioteki szkolne
(30)
Osobowość
(30)
Szkolnictwo wyższe
(30)
Uczucia
(29)
Wychowanie w rodzinie
(29)
Dzień Nauczyciela (14 października)
(28)
Muzyka
(28)
Nauczyciele języka polskiego
(28)
Samokształcenie
(28)
Zachowanie
(28)
Zarządzanie oświatą
(28)
Zawód
(28)
Motywacja uczenia się
(27)
Nauczyciel - rozwój osobisty
(27)
Ocenianie kształtujące
(27)
Pamiętniki polskie
(27)
Kształcenie ustawiczne
(26)
Nadzór pedagogiczny
(26)
Nauczyciel - innowator
(26)
Wychowanie fizyczne
(26)
Dojrzałość szkolna
(25)
Języki obce - nauczyciel
(25)
Efektywność nauczania
(24)
Języki
(24)
Metody nauczania
(24)
Dyscyplina szkolna
(23)
Edukacja międzykulturowa
(23)
Innowacje
(23)
Przedszkola
(23)
Etyka
(22)
Etyka zawodowa
(22)
Temat: dzieło
Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela
(2)
Biblia
(1)
Kryzysowy Niezbędnik Nauczyciela
(1)
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Temat: czas
2001-
(737)
1989-2000
(93)
1989-
(80)
2001-0
(61)
1901-
(37)
1901-2000
(25)
1801-1900
(10)
1945-1989
(7)
1801-
(6)
1701-
(5)
1918-
(4)
1939-
(4)
1918-1939
(3)
1701-1800
(2)
1901-1914
(2)
1945-
(2)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
2001
(1)
2009-2010
(1)
Temat: miejsce
Polska
(120)
Piła (woj. wielkopolskie)
(17)
Piła - nauczyciele
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Województwo małopolskie (1999- )
(4)
Europa
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Niemcy
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Ukraina
(3)
Wielkopolska
(3)
Województwo lubelskie (1999- )
(3)
Województwo mazowieckie (1999- )
(3)
Afryka
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Finlandia
(2)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(2)
Uganda
(2)
Wielka Brytania
(2)
Włochy
(2)
Złotów (woj. wielkopolskie)
(2)
Śląsk
(2)
Albigowa
(1)
Białoruś
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz
(1)
Bydgoszcz (okręg)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chełm (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dania
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Galicja
(1)
Głomsk (woj. wielkopolskie)
(1)
Indie
(1)
Japonia
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Kietlin (woj. łódzkie, pow. radomszczański, gm. Radomsko)
(1)
Krajenka (woj. wielkopolskie)
(1)
Kresy Wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Leeds (Wielka Brytania, hrabstwo West Yorkshire)
(1)
Lipiny (woj. mazowieckie, gm. Odrzywół)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Meksyk
(1)
Nowa Święta (woj. wielkopolskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Pilanie
(1)
Piła - nauczyciele - wspomnienia
(1)
Piła - poezja
(1)
Piła - seniorzy
(1)
Podlasie (Polska ; region)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Podróżna (woj. wielkopolskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Prusy Królewskie
(1)
Radawnica (woj. wielkopolskie)
(1)
Radom (woj. mazowieckie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Sudan Południowy
(1)
Szczecin (okręg)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwecja
(1)
Tanzania
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Wersk (woj. wielkopolskie)
(1)
Wielki Buczek (woj. wielkopolskie, pow. Złotów)
(1)
Wielkopolskie, województwo
(1)
Wietnam
(1)
Wieś
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Wrocław (województwo dolnośląskie)
(1)
Wyspy Owcze (Dania)
(1)
Wągrowiec (woj. wielkopolskie)
(1)
ZSRR
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Zakrzewo (woj. wielkopolskie, pow. Złotów)
(1)
Złotów(woj.wielkopolskie)
(1)
Łódzkie, województwo (od 1999)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2205)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1168)
Poradniki dla nauczycieli
(394)
Artykuł z czasopisma naukowego
(302)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(88)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(80)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(77)
Poradniki dla rodziców
(41)
Artykuł z czasopisma związkowego
(38)
Czasopismo pedagogiczne
(37)
Raport z badań
(37)
Praca zbiorowa
(34)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(33)
Opracowanie
(30)
Poradnik
(30)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(28)
Scenariusze zajęć
(28)
Materiały pomocnicze
(27)
Poradniki
(22)
Scenariusz zajęć
(21)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(20)
Monografia
(20)
Ćwiczenia i zadania
(19)
Materiały konferencyjne
(18)
Podręczniki akademickie
(18)
Artykuł z czasopisma sportowego
(16)
Wywiad dziennikarski
(16)
Artykuł z czasopisma historycznego
(15)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(14)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(14)
Artykuł problemowy
(13)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(11)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(10)
Podręczniki
(10)
Scenariusz
(10)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(8)
Biografie
(8)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(8)
Czasopismo muzyczne
(6)
Dokumenty audiowizualne
(6)
Dokumenty elektroniczne
(6)
Film edukacyjny
(6)
Pomoce dydaktyczne
(6)
Ankieta
(5)
Artykuł fachowy
(5)
Artykuł z czasopisma literackiego
(5)
Dokumenty dźwiękowe
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Pamiętniki polskie
(5)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(4)
Dane statystyczne
(4)
Film polski
(4)
Gry komputerowe
(4)
Księgi pamiątkowe
(4)
Literatura
(4)
Podręcznik
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(4)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(4)
Scenariusz imprezy szkolnej
(4)
Scenariusze imprez szkolnych
(4)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(4)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(3)
Bajki i baśnie
(3)
Biografia
(3)
Esej
(3)
Gry i zabawy
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Komentarz
(3)
Opowiadanie dziecięce polskie
(3)
Powieść
(3)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Sprawdziany i testy dla szkół zawodowych
(3)
Utwory sceniczne dla dzieci
(3)
Wzory dokumentów
(3)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo informacyjne
(2)
Elementarze
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Komentarz do ustawy
(2)
Kompendia i repetytoria
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Listy
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Programy nauczania dla gimnazjów
(2)
Raport
(2)
Scenariusze przedstawień teatralnych
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Studium przypadku (case study)
(2)
Tablice i wzory
(2)
Ustawa
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(2)
Akty prawne
(1)
Albumy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2644)
Socjologia i społeczeństwo
(129)
Psychologia
(111)
Językoznawstwo
(44)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(33)
Medycyna i zdrowie
(31)
Historia
(30)
Kultura fizyczna i sport
(17)
Geografia i nauki o Ziemi
(14)
Literaturoznawstwo
(13)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(11)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Nauka i badania
(9)
Matematyka
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(6)
Filozofia i etyka
(5)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Fizyka i astronomia
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Chemia
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły
(256)
Nowa Szkoła
(128)
Gazeta Szkolna
(124)
Głos Pedagogiczny
(109)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(86)
Biblioteka w Szkole
(76)
Życie Szkoły
(75)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(74)
Edukacja i Dialog
(66)
Ruch Pedagogiczny
(66)
Bliżej Przedszkola
(58)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(55)
Psychologia w Szkole
(55)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(54)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(48)
Nauczyciel i Szkoła
(44)
Meritum
(43)
Wychowawca
(43)
Nowe w Szkole
(40)
Przegląd Oświatowy
(38)
Wychowanie na Co Dzień
(38)
Chowanna
(37)
Kwartalnik Pedagogiczny
(35)
Sygnał
(34)
Wychowanie w Przedszkolu
(33)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(31)
Języki Obce w Szkole
(31)
Polonistyka
(27)
Lider
(25)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(25)
Szkoła Specjalna
(24)
Forum Oświatowe
(21)
Kultura i Edukacja
(21)
Remedium
(21)
Szkoła Zawodowa
(18)
Tygodnik Nowy
(18)
Wszystko dla Szkoły
(18)
Wychowanie na co dzień
(17)
Świetlica w Szkole
(16)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(14)
Głos Nauczycielski
(13)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(12)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(12)
Biologia w Szkole
(10)
Geografia w Szkole
(10)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(10)
Nauczanie Początkowe
(10)
Pedagogika Pracy
(10)
Przysposobienie Obronne - Obrona Cywilna w Szkole
(10)
Amicus : Niezależna Szkoła w Polsce
(9)
Język Polski w Gimnazjum
(9)
Kultura Fizyczna
(9)
Poradnik Bibliotekarza
(9)
Wiadomości Historyczne
(9)
Społeczeństwo Otwarte
(8)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(8)
Opieka Wychowanie Terapia
(7)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(6)
Niebieska Linia
(6)
Pedagogika Społeczna
(6)
Psychologia Wychowawcza
(6)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(6)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(6)
Wychowanie Muzyczne
(6)
Edukacja Medialna
(5)
Matematyka
(5)
Studia Edukacyjne
(5)
Uczyć lepiej
(5)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(5)
Zeszyty Szkolne
(5)
Edukacja Wczesnoszkolna
(4)
Edukacja dla Bezpieczeństwa
(4)
Język Polski w Liceum
(4)
Język Polski w Szkole
(4)
Język Polski w Szkole IV-VI
(4)
Język Polski w Szkole Średniej
(4)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(4)
TIK w Edukacji
(4)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(3)
Język Polski w Szkole IV - VI
(3)
Kierowanie Szkołą : wkładka do czasopisma Nowe w Szkole
(3)
Monitor Prawny Dyrektora Szkoły : miesięcznik dyrektora szkoły
(3)
Nowa Edukacja Zawodowa
(3)
Problemy Narkomanii
(3)
Przegląd Psychologiczny
(3)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(3)
Trendy
(3)
Tygodnik Pilski
(3)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(3)
Wychowanie Na Co Dzień
(3)
Charaktery
(2)
Chemia w Szkole
(2)
Drama
(2)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Język Polski w Szkole - gimnazjum
(2)
Nowe Horyzonty Edukacji
(2)
Nowe w Szkole : Kierowanie Szkołą
(2)
Otwarta Szkoła
(2)
Polityka Społeczna
(2)
Poradnik Językowy
(2)
4632 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94979, 95288, 94980, 95287 (4 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46947, 44220 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36181 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45191 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61276 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika – wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie „ Jak to robić?”, zamiast „Po co?”, „Dlaczego?”, „Jaki to ma sens?” i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza książka powstawała etapami, między 2019 a 2020 rokiem. Złożyłem ją w całość z kilku powodów, z których teraz dwa wydają mi się najważniejsze. Po pierwsze – można dzisiaj postawić taką tezę – edukacja w Polsce nie po raz pierwszy od 1989 roku znajduje się w momencie przełomowym i to nie tylko z powodu wcielania w życie kolejnych reform, które z różnym skutkiem wpływają na kondycję szkoły. Polityka oświatowa wprawdzie jest istotna dla podejmowanych tu rozważań, ale funkcjonuje raczej w tle omawianych teorii humanistycznych i społecznych. Mam na myśli szerszy niż polityka plan, związany z przemianami kultury w XXI wieku. Mój cel to zatem wskazanie najważniejszych przejawów transformacji w obszarze pedagogiki, oświaty czy metod nauczania, jakie dokonały się w ciągu ostatnich lat – z nastawieniem na ich społeczny i kulturowy charakter. Po drugie zmienia się przestrzeń relacji humanistyki, edukacji i mediów cyfrowych. Na tym styku powstają nowe zjawiska i problemy – można o nich przeczytać w poszczególnych wywiadach, ale także w części zatytułowanej Humanistyka transferu, która razem z wywiadami tworzy integralną całość. Nie brakuje tu zatem takich tematów, jak społeczny status zawodu nauczycielskiego, kryzysy we współczesnej edukacji czy nauczanie zdalne. „Po szkole”, sformułowanie tytułowe, oznacza zatem także rozmaite przemiany szkolnej rzeczywistości – jak będzie się ona kształtowała w najbliższym czasie? Jednym z prawdopodobnych kierunków tych transformacji, który należy poważnie rozpatrywać, może być rozluźnianie instytucjonalnych rygorów wewnątrz szkolnej przestrzeni relacji: społecznych, administracyjnych, wychowawczych, dydaktycznych, metodycznych etc. To intrygująca wizja szkoły „po szkole”: odinstytucjonalizowanej, zdecentralizowanej, intelektualnie nieskrępowanej – funkcjonującej na zasadzie swobodnego przepływu (transferu) wiedzy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77165/Cz.3, 77157/Cz.3, 77173/Cz.3 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43626, 37250 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Daniel Bar-Tal: Podstawy kulturowe i dynamika nierozwiązywalnych konfliktów: podejście socjopsychologiczne [Cultural foundations and dynamics of intractable conflicts: A socio-psychological approach], s. 7–22; Jan Cieciuch: Pomiar wartości w zmodyfikowanym modelu Shaloma Schwartza [The measurement of values in the refined Schwartz’s theory], s. 22–41; Aleksandra Cisłak, Aleksandra Szymków: Lepsi martwi niż żywi: spostrzeganie heroizmu uczestników wydarzeń historycznych [Better dead than alive: Heroism perception of participants in historical events], s. 42–52; Monika Wróbel: Praca emocjonalna a wypalenie zawodowe u nauczycieli: moderująca rola inteligencji emocjonalnej [Emotional labor and burnout in teachers: The moderating role of emotional intelligence]; s. 53–66; Aleksandra Jerzmanowska: Empatia oraz decentracja interpersonalna a radykalność postaw społecznych [Empathy and interpersonal decentration and the radicalism of social attitudes], s. 67–79; Oleg Gorbaniuk: Korelaty dyspozycyjnych wizerunków krajów: analiza danych zagregowanych [he macro-correlates of dispositional country image: Aggregated data analysis], s. 80–95; Antoni Wontorczyk, Maria Brudnik: Cechy temperamentu jako predyktory wypalenia zawodowego u nauczycieli wychowania fizycznego [Temparamental traits as predictors of professional burnout among physical training teachers], s. 96–110.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ta skierowana jest do studentów kierunków pedagogicznych oraz wszelkich specjalności nauczycielskich, którzy w planie studiów realizują zajęcia „Emisja głosu”. Pozyskanie przez nich kompetencji, czyli wiedzy, umiejętności i postaw związanych z prawidłowym posługiwaniem się aparatem mowy, jest warunkiem koniecznym w życiu zawodowym, w świadomym i higienicznym posługiwaniu się głosem, a także profilaktyce zapobiegania chorobom głosu. Sądzę, że jest to bardzo wartościowa pozycja dla wszystkich chcących świadomie i odpowiedzialnie traktować narzędzie mowy. (Z recenzji dr hab. Zofii Bernatowicz)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorzy podjęli ważny problem, który stosunkowo rzadko jest przedmiotem szerzej zakrojonych badań. (…) Przyjęcie postawy asertywnej pozwala jednostce na bycie sobą, akceptowanie siebie, swobodne wyrażanie opinii i emocji, a także na okazywanie sobie szacunku, z jednoczesnym poszanowaniem praw innych ludzi. Są to umiejętności niezbędne współczesnemu człowiekowi dla satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie. (…) Należy podkreślić dużą wartość poznawczą pracy, która wynika z faktu, iż dostarcza wielu cennych informacji zweryfikowanych empirycznie w badaniach przeprowadzonych w grupie nauczycieli reprezentujących różne szczeble edukacji. (…) Porządkuje wiedzę dotyczącą problematyki asertywności, rozproszoną na co dzień w licznych opracowaniach naukowych, i przedstawia ją w formie przystępnej dla potencjalnego czytelnika. (…) Uważna lektura pozwala także znaleźć wiele odniesień do praktyki edukacyjnej, które mogą mieć zastosowanie w pracy wychowawczej nauczycieli. Wykorzystanie przez nich odpowiednich wniosków i propozycji rozwiązań zawartych w pracy oraz włączenie ich do określonych strategii edukacyjnych mogłoby ułatwić rozwój postawy asertywnej u wszystkich partnerów interakcji zachodzących w szkole (…) [ Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Mieczysława Radochońskiego]
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca w swoim przedmiocie badań obejmuje rozważania ukazujące nowatorskie prowadzenie zintegrowanych zajęć muzycznych na pierwszym etapie kształcenia ogólnego. W projekcie szczególny nacisk został położony na rozwijanie postawy twórczej i kreatywnej aktywności uczniów metodami aktywizującymi, realizowanymi podczas szkolnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Zaprezentowany w pracy materiał może zainspirować czytelników do refleksji nad efektami pracy w zawodzie nauczyciela nauczania początkowego. Jest również wartościowym źródłem innowacyjnych rozwiązań w obszarze rozwijania kreatywnej aktywności twórczej, a także stymulowania uczniów do wielorakiej działalności muzycznej. Zabiegi te w procesie zintegrowanych zajęć muzycznych pozwolą na wywołanie korzystnych zmian w zachowaniu dziecka oraz wyposażą uczniów w kompetencje niezbędne w dalszej edukacji i życiu społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Puszczałam na lekcji film. Miałam kłopot ze sprzętem. Był obraz, były napisy, ale dźwięk był bardzo cichy. Próbowałam go podgłośnić, majstrowałam przy komputerze, nie widząc ekranu. Zajęło mi to dużo czasu (jakieś dziesięć minut). Kiedy wreszcie się udało, wstałam i wtedy zobaczyłam, że niechcący wyłączyłam obraz. Przez dziesięć minut klasa siedziała w ciszy, przed pustym ekranem, udając przede mną, że ogląda film. Woleli nic nie robić, niż powiedzieć mi, że wyłączyłam obraz. Dlaczego? Bo byłam dla nich nikim. Nieważną osobą od nieważnego dla nich przedmiotu. [fragment książki] Jak zostaje się nauczycielem w Polsce? Ile tak naprawdę zarabia nauczyciel i jak długo trwają wakacje? Czy wszyscy rodzice są roszczeniowi, a dzieci rozwydrzone? Kto nie szanuje „belfrów” i kim są dla systemu szkolnictwa? Czym różni się praca w szkole państwowej i prywatnej? I o co chodzi z tą Finlandią? Na te i wiele innych niełatwych pytań odpowiadają sami nauczyciele. Autorka przeprowadziła kilkadziesiąt rozmów z przedstawicielami tej profesji, którzy bez ogródek opowiadają o swojej drodze zawodowej i doświadczeniach. Mówią, co trzyma ich w pracy i wzbudza nadzieję, a co pozbawia ich złudzeń i skłania do odejścia. To szczera i bezkompromisowa opowieść o polskim systemie nauczania, z którą każdy może skonfrontować własne wyobrażenia. Joanna Sokolińska – socjolożka i reporterka, współautorka książek Rodziny himalaistów i Mów o mnie ono. Była złą uczennicą. Utrzymuje kontakty z kilkorgiem wspaniałych eksnauczycieli jej dzieci. Dwoje z nich wypowiada się w tej książce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia pt. Ewaluacja w edukacji – teoria i praktyka jest publikacją prezentująca rozważania pedagogów, nauczycieli i osób, którzy problem ewaluacji podnoszą w swoich opracowaniach i badaniach. Jest to problem złożony i trudny w swojej warstwie teoretycznej i jego praktycznym wymiarze oraz skutkach psychologicznych. Szczególnie praktyka nauczycielska w sposób niejednoznaczny bada i wyjaśnia tę problematykę, co prezentują teksty monografii. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, którym drogie jest dobro wychowanka i jego edukacja. Stanowi ona kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu problematyki ewaluacji w praktyce edukacyjnej. Monografia może stanowić źródło inspiracji w rozważaniach nad zagadnieniem ewaluacji i jej wdrożenia w rzeczywistość edukacyjną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Podręcznik metodyczny wykorzystuje obecny stan wiedzy o rozwoju psychoruchowym i procesie uczenia się dzieci w budowaniu modeli metodycznych w wychowaniu i kształceniu przedszkolaków, konkretyzuje ponadczasowe wartości pedagogiki przedszkolnej, z respektowaniem aktualnych regulacji prawnych działalności pedagogicznej wychowania przedszkolnego, uwzględnia zmiany w wychowaniu rodzinnym i oczekiwania rodziców przedszkolaków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 106064 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50008 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38907 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32261 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45084 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64024 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 324, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji - uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających różnych chorób, niepełnosprawności, sytuacji traumatycznych, zaniedbań środowiskowych itp.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112118 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50878 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40683 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33392 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46695 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66085 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66553 P 3,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W monografii „(Auto)refleksja pedagogiczna nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Wgląd w praktykę” ukazano teoretyczne, metodologiczne i empiryczne aspekty codziennej pracy nauczyciela na I etapie kształcenia. Praca dotyczy swoistej refleksji i autorefleksji nauczyciela, który na co dzień powinien umieć optymalnie zaprojektować, zaplanować i zorganizować, a następnie zrealizować, skontrolować i ocenić nie tylko pracę uczniów (w ramach procesu nauczania-uczenia się), ale i swoją własną. Podjęto próbę ukazania nowego ujęcia refleksji i autorefleksji nauczyciela w kontekście teorii uczenia się przez działanie Wojciecha Kojsa i ukazanej w jej ramach istoty działania badawczego podmiotu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka pracy w najszerszym rozumieniu dotyczy emocji i ich znaczenia w wychowaniu, dlatego adresowana jest do praktyków i teoretyków zainteresowanych edukacją, a szczególnie tym, co dzieje się na styku wychowania i kultury emocji. Każdą wspólnotę charakteryzuje ton emocjonalny, który jest kulturowym przejawem jej funkcjonowania. Nie inaczej jest w przypadku szkoły, która niewątpliwie jest miejscem doświadczania emocji – toczy się w niej życie codzienne, a uczestnicząc w tkance społecznej, przeżywamy, wyrażamy i tłumimy emocje. Współcześnie rośnie zainteresowanie emocjami w pedagogice i jednocześnie odczuwamy zmiany kultury emocjonalnej, których źródło tkwi między innymi w przemianach więzi w rodzinie i inwazyjności mediów. W książce opisano symptomy jednoczesnego ocieplania (zdziczenia) i chłodzenia (komercjalizacji) kultury w ogóle oraz podjęto próbę opisu kultury emocjonalnej szkoły, zwłaszcza tego jakie emocje i ich kulturowe skrypty ujawniają się oraz kształtują codzienność klasy szkolnej. W książce zaprezentowano modele teoretyczne i skonstruowane na ich podstawie narzędzia do badania klimatu emocjonalnego klasy (Kwestionariusz Klimat Emocjonalny-Uczeń) oraz pracy emocjonalnej nauczyciela (Kwestionariusz Praca Emocjonalna Nauczyciel). W części badawczej autor podejmuje próbę wskazania i opisania tych czasoprzestrzeni życia w szkole, w których uczniowie i nauczyciele doświadczają i wyrażają emocje, między innymi po to by odpowiedzieć na pytanie jaka jest kultura emocjonalna szkoły, która ujawnia się w klimacie codziennych interakcji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W monografii „Kultura emocjonalna szkoły – czasoprzestrzenie doświadczania emocji” autorzy podejmują wątki w ramie pojęciowej wyznaczanej kategorią kultury emocjonalnej. Mówią różnymi głosami, ale każdy z nich sprzeciwia się ignorowaniu emocji w edukacji (uczeniu, relacjach wychowawczych, rozwoju), każdy z nich odczytuje znaczenie kultury emocjonalnej jako kontekstu wychowania i wskazuje na obszary działań pedagogicznych, w których emocje są warunkiem sine qua non zaistnienia sytuacji i relacji o znaczeniu edukacyjnym. Zachowania i zdarzenia emocjonalne, aprobowane i tłumione formy ekspresji, pozornie mało ważne z punktu widzenia „misji” szkoły i nauczyciela, są soczewką jej kultury emocjonalnej, a codzienność jest jej źródłem i przejawem. Kultura emocjonalna deklarowana w oficjalnej narracji szkoły „wybrzmiewa” jednak w jej codzienności, w rytuałach, regułach i znaczeniach nadawanych sytuacjom edukacyjnym, a nawet zadaniom stawianym przed uczniem i nauczycielem w formalnych i nieformalnych oczekiwaniach. To, do jakich emocji odwołuje się nauczyciel (pedagog, wychowawca), kierując pracą w grupie, a także to, jak pracuje z emocjami własnymi i klasy, determinuje klimat emocjonalny – umowną powierzchnię (warstwę wyczuwaną) kultury emocjonalnej szkoły. W zbiorze tekstów pojawią się głosy, które dysponują „dowodami”, że edukacja otwarta na emocje nie jest tylko dobrym doświadczeniem, ale ma głęboki sens – emancypuje, a nie ogranicza, rozwija, a nie klasyfikuje, ponieważ pozwala przeżywać, a nie tylko zapamiętywać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (…) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowania i kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50061 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39658 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46016 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64635 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Adresatami publikacji są wszyscy ci, którzy mają kontakt z dziećmi i młodzieżą niedostosowanymi społecznie i dążą do tego, aby ich praca wychowawcza stała się bardziej skuteczna, tj.: rodzice, nauczyciele, wychowawcy, opiekunowie grupy, ale także studenci pedagogiki, psychologii, socjologii. Mam nadzieję, że zawarte w niej rozważania okażą się przydatne w projektowaniu indywidualnych programów pracy z wychowankiem niedostosowanym społecznie na poziomie stawiania diagnozy, tworzenia samego programu i doboru właściwych metod. Pozwolą spojrzeć na wychowanka niedostosowanego społecznie nie tylko jako na osobę, która przysparza swoim zachowaniem wielu problemów, ale także jako na człowieka, który doświadcza wielu trudności, niepowodzeń, nie potrafi odnaleźć się w istniejącej rzeczywistości, przez co sam jest nieszczęśliwy i cierpi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109648 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49488 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39844 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32802 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46093 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64642 P 4,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka wyrasta z przekonania o niesłuszności nagminnej krytyki edukacji. Autorka sugeruje, że docenienie szkoły może inspirować do podejmowania późniejszych prób zmiany kształcenia na lepsze. Dezaprobata raczej konserwuje dawne przyzwyczajenia niż wspiera w szukaniu nowych rozwiązań. Badaczka przekonuje, że konsekwencji jednostronnych i przez to niebezpiecznych sądów doświadczamy w procesie kolejnych reform. Przygląda się kierunkom zmian w najnowszych podręcznikach polonistycznych i zestawia je z uwagami czynionymi już w latach 90. XX wieku. Prezentuje materiały wywiedzione wprost z praktyki. Porównuje edukację w Polsce i szkole międzynarodowej. Opisuje działania inspirowane przez historyka, nauczycielki plastyki i przedsiębiorczości, a także efekty lekcji języka polskiego i przedmiotu nazwanego oblicza współczesnej kultury. Wiele z analizowanych propozycji miało miejsce w latach 2018/2019 oraz 2019/2020. Bohaterami większości tekstów są uczennice i uczniowie, a w centrum uwagi usytuowane są ich szkolne teksty. Metodyczny konkret nie tylko służy oglądowi edukacyjnej rzeczywistości. Umożliwia jej zdecydowanie bardziej panoramiczne obrazowanie, osadzenie na tle dawniejszej i współczesnej myśli metodycznej. Dokumentację tegoż stanowią przywoływane prace dotyczące rozmaitych opcji dydaktycznych. Różnice między nimi otwierają przed szkołą sferę wolności, zapewniając nauczycielkom i nauczycielom wybór najbliższej im koncepcji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej