Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(133)
Forma i typ
Książki
(132)
Poradniki i przewodniki
(2)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(443)
wypożyczone
(32)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(86)
Czytelnia Piła
(16)
Wypożyczalnia Chodzież
(76)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(80)
Wypożyczalnia Trzcianka
(70)
Wypożyczalnia Złotów
(71)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(56)
Czytelnia Wągrowiec
(16)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(5)
Dymara Bronisława
(3)
Janowska Zofia
(3)
Niemierko Bolesław
(3)
Rogers Bill
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Wosik-Kawala Danuta
(3)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(3)
Łobocki Mieczysław
(3)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Chętkowski Dariusz
(2)
Dix Paul
(2)
Dudzikowa Maria
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gołębiowski Bronisław
(2)
Jagieła Jarosław
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kałuszyński Maciej
(2)
Kopciewicz Lucyna
(2)
Kwiatkowska Henryka
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Petlák Erich
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Sawiński Julian Piotr
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Adamek Irena
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Barnes Douglas R
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bauer Joachim
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Baś Joanna
(1)
Beadle Phil
(1)
Biała Monika
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Branna Danuta
(1)
Brol Ewa
(1)
Bronk Dorota
(1)
Brookhart Susan M
(1)
Błeszyńska Helena
(1)
Chałasiński Józef
(1)
Cholewa-Gałuszka Bogusława
(1)
Cholewińska-Szkolik Aniela
(1)
Cierniak Krzysztof
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Claparéde Édouard
(1)
Corso Michael J
(1)
Czernik Jakub
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dawid Łucja
(1)
Dewey John
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dyrda Beata
(1)
Dąbkowska Monika
(1)
Dąbkowski Mirosław
(1)
Ernst Ken
(1)
Fajfer Agnieszka
(1)
Fenyvesiová Lívia
(1)
Filipczuk Halina
(1)
Fudali Robert
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gilly Michel
(1)
Gorczyca Joanna
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gurycka Antonina
(1)
Harbatski Andrei
(1)
Huget Patrycja
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Jankowski Bogdan
(1)
Janowski Andrzej
(1)
Jaroszewska Monika
(1)
Jastrząb Bogusława
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Jówko Ewa
(1)
Kaleta Kinga
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karwatowska Małgorzata
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kasprzak Antonina
(1)
Kawula Stanisław
(1)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(1)
King Gail
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kojs Wojciech
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kołodziejska Elżbieta
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(87)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(133)
Język
polski
(129)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
14-18 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Nastolatki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczyciele
(112)
Uczniowie
(74)
Rodzice
(30)
Stosunki interpersonalne
(21)
Nauczanie
(20)
Wychowanie
(16)
Szkolnictwo
(14)
Dziecko
(13)
Uczniowie gimnazjów
(12)
Współdziałanie
(12)
Komunikacja interpersonalna
(11)
Uczenie się
(11)
Wychowawstwo
(11)
Nauczanie początkowe
(9)
Zachowanie
(9)
Agresywność
(8)
Dyscyplina szkolna
(8)
Kształcenie
(8)
Motywacja uczenia się
(8)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Komunikacja społeczna
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Ocenianie kształtujące
(7)
Oceny szkolne
(7)
Oświata
(7)
Postawy
(7)
Psychologia wychowawcza
(7)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Konflikt
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Edukacja międzykulturowa
(5)
Grupy rówieśnicze
(5)
Interakcja wychowawcza
(5)
Klasa szkolna (socjol.)
(5)
Komunikacja niewerbalna
(5)
Matematyka
(5)
Młodzież
(5)
Młodzież trudna
(5)
Osobowość
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Przemoc w szkole
(5)
Socjalizacja
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Wartość
(5)
Autorytet
(4)
Gimnazja
(4)
Kultura
(4)
Pedagogika
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Płeć
(4)
Rodzina
(4)
Stres
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Uczucia
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Wypalenie zawodowe
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Etyka
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Innowacje
(3)
Internet
(3)
Kara (psychol.)
(3)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(3)
Mowa
(3)
Muzyka
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nagrody
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Nierówności społeczne
(3)
Przemoc
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Szkoła
(3)
Sztuka
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Wychowanie patriotyczne
(3)
Zaufanie
(3)
Zdolności
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Alkoholizm
(2)
Asertywność
(2)
Bezrobocie
(2)
Coaching
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dobro
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dziecko chore przewlekle
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko wiejskie
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Temat: dzieło
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Temat: czas
1989-
(11)
2001-0
(9)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(15)
Podręczniki
(4)
Poradniki
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Poradnik
(2)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Film
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film polski
(1)
Gry komputerowe
(1)
Legendy i podania
(1)
Listy
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(3)
133 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30239 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To nie jest dzieło drętwego teoretyka. Autor spędził pół życia w wielkomiejskich szkołach, pracując z dziećmi, pomagając im zrozumieć świat, a przede wszystkim samych siebie. W książce zdradza tajniki zawodu, od pozornych drobiazgów związanych z utrzymaniem dyscypliny w trudnej klasie po szczegółowe wskazówki dotyczące planowania lekcji i sprawdzania prac. "Chwytliwo-banalny tytuł książki Phila Beadle'a How to teach (Jak uczyć) prowadzi do odkrycia dalekich od ogólnikowych teorii, silnie zakorzenionych w praktyce, potraktowanych z dużą dozą humoru i obnażającą szczerością zagadnień dotyczących wymagającej, lecz - jak się okazuje już po pierwszych stronach lektury - nie tak trudnej do opanowania sztuki przekazywania wiedzy. To niezastąpiony poradnik nie tylko dla nauczycieli rozpoczynających pracę w szkole. [...] Bazując na swym ogromnym doświadczeniu, jak również problemach wynikłych z niedoskonałego systemu edukacji w Wielkiej Brytanii, autor dosłownie wnika w umysły nauczycieli i uczniów na całym świecie. Nawet rodzicom da szybki wgląd w zakres zadań i strategii stosowanych w klasie i udzieli konkretnej odpowiedzi na odwieczne pytanie: "Dlaczego w szkole jest nudno?". Ja sama, z zaledwie kilkuletnim stażem lektora i pedagoga, zyskałabym o wiele więcej, gdyby ktoś wręczył mi egzemplarz tej książki, zamiast rozdawać pieczątki pod niekończącą się listą obowiązkowych doszkalających kursów. To bardziej opłacalna inwestycja. Uprzedziłam już kilku znajomych, że nareszcie powstało kompendium wiedzy o tym, "jak być najlepszym nauczycielem, którym możesz zostać", będzie nareszcie trafione, koloru fioletowego". [Ewa Cisowska, lektor, pedagog]]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106128 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49560 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście - jak pyta D. Klus-Stańska - zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważne, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych. [...] Monografia jest ważnym przyczynkiem do dyskusji nad konstruowaniem takiego modelu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w którym kompetencje kreatywne nauczyciela staną się nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne, ponieważ [...] potrzebny staje się człowiek ,,wielowymiarowy", charakteryzujący się mobilnością, synergetyzmem, otwartością i wyobraźnią, umiejący pokonywać trudności i przekraczać granice własnych możliwości, ale też człowiek o analityczno-syntetycznym spojrzeniu na świat. [prof. UAM, dr hab. Hanna Krauze-Sikorska]. Autorki zmuszają czytelnika do refleksji nad celowością, metodami i skutecznością pracy nauczycielskiej. Udowadniają, że kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji są i powinny być przedmiotem uwagi i dyskusji nad problematyką kształcenia nauczycieli. [prof. UŚ, dr hab. Urszula Szuścik]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107683 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48947, 49287 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39351 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32533 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45556 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest dla czynnych zawodowo nauczycieli oraz studentów kierunków pedagogicznych. Ma ona - zgodnie z założeniem autorów - charakter teoretyczno-praktyczny, miejscami wręcz instruktażowy, o czym świadczą zamieszczone w niej wykresy i tabelki oraz aneksy zawierające m.in. anonimową ankietę. Praca stanowi próbę rekapitulacji poglądów pedagogicznych powszechnie znanych, podkreśla jednak duże znaczenie interakcji w procesie wychowawczo-edukacyjnym. Jej zaletą jest to, że nie ogranicza się do opisu metod, form i technik komunikacyjnych, lecz stara się skoncentrować na osobowym, ludzkim wymiarze relacji w szkole. Głównym celem książki jest "nakłonienie czytelników - studentów pedagogiki, nauczycieli, ale też rodziców - do tego, by przypomnieli sobie, że w pracy nauczyciela z uczniem nie chodzi tylko o zdobywanie nowych wiadomości, zdolności i nawyków (...) To jak uczeń czuje się w szkole, w jaki sposób szkoła pomaga mu odnaleźć się w zespole uczniów, jak prowadzi go i jak pomaga mu we właściwym kształtowaniu obrazu samego siebie, w jaki sposób podchodzą do niego nauczyciele - wszystko ma ogromny wpływ na ucznia i wyniki jego nauki". W końcowej części książki autorzy przytaczają różne - zarówno pozytywne, jak i negatywne - przykłady rozwiązywania trudnych sytuacji i problemów w pracy pedagogicznej, dzięki czemu ich rozważania nie są zawieszone teoretycznej próżni. Tego rodzaju publikacja może być ważnym bodźcem w humanizowaniu procesu nauczania, któremu, podobnie jak wielu innym dziedzinom naszego życia społecznego, zagraża nieustannie syndrom "wyścigu szczurów".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104366 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38468 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31874 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44619 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Magia Szkoły jest książką napisaną w dużej mierze na wzór SERMONES. Przedstawione zostały tutaj problemy z rożnych półek tej wielkiej biblioteki, która zawsze gotowa jest wspomóc nasze myślenie o świecie. W każdym przypadku czytelnik otrzyma równocześnie zaproszenie do współmyślenia dotyczącego owego magicznego miejsca - szkoły, zaproszenie do dołączenia do większego SERMONES. Rozdziały książki stanową więc propozycje swoistej rozmowy z czytelnikiem, prawie wszystkie autor przedstawiał na spotkaniach, a niektóre stały się źródłem publikacji naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112568 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Książka podkreśla znaczenie opinii uczniów w procesie nauczania oraz dostarcza praktycznych rad, jak sprawić, aby odgrywały one w nim kluczową rolę. Przekonuje, że aspiracje uczniów mogą pomóc w wyznaczeniu nowych, wartościowych celów w szkolnictwie i w efekcie nowego kierunku w edukacji. Pokazuje także, iż uczniowie, którzy mają świadomość, że są słuchani rozwijają poczucie własnej wartości, angażują się w istotny sposób i dostrzegają znaczenie swojej nauki w szkole. Prezentując skuteczną strategię osiągnięcia prawdziwego partnerstwa między nauczycielami i uczniami, autorzy wskazują, w jaki sposób: zadawać właściwe pytania i wykorzystać informacje uzyskane na podstawie odpowiedzi, zaangażować uczniów w procesy decyzyjne prowadzące do poprawy sytuacji w szkole, wprowadzać w życie model rozwoju aspiracji, który wspiera uczniów w pełnym wykorzystaniu swoich możliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110607, 110608 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50703 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40079 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32997 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść: Jak utrzymać dyscyplinę w klasie? Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami i kształtować kulturę osobistą uczniów? Jak zawierać kontrakty w klasie? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tej publikacji. Poznaj i zastosuj najlepsze sposoby na zdyscyplinowanie swojej klasy! Książka zawiera: scenariusze zajęć wychowawczych; scenariusze spotkań indywidualnych z uczniami; arkusze obserwacji i ankiety dla uczniów; scenariusze zajęć warsztatowych i spotkań interwencyjnych; narzędzia do autoanalizy; wzory i przykłady kontraktów klasowych/indywidualnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105456 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38923 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32178 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W środkach masowego przekazu, dyskusjach autorytetów w dziedzinie wychowania i nauczania coraz częściej słyszy się głosy o kryzysie współczesnej szkoły w aspekcie jej funkcji wychowawczej. Odbiorca masmediów jest wręcz bombardowany informacjami na temat niewłaściwych zachowań uczniów, naruszających nie tylko reguły obowiązujące w szkole, ale również powszechnie uznawane normy społeczne. Tego typu informacje kończą się najczęściej pytaniami - co będzie dalej z polską szkołą, w jakim kierunku ona zmierza? Jedną z przyczyn takiej sytuacji jest najprawdopodobniej fakt, że współczesna polska szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na nauczanie nie zaś na wychowanie, które jest realizowane niejako "po drodze", może trochę "na siłę". Konsekwencją postrzegania szkoły jedynie przez pryzmat jej funkcji kształcącej jest fakt, że nauczyciele czują się niejednokrotnie zwolnieni od prowadzenia działalności wychowawczej. Wychowanie staje się jedynie domeną wychowawcy klasy (ma on "wychować" ucznia w trakcie jednej godziny wychowawczej w tygodniu!) bądź pedagoga szkolnego. Zwłaszcza ten ostatni staje się w szkole swego rodzaju "specjalistą od spraw wychowawczych", co z jednej strony należy uznać za właściwe, jednak oczekiwanie, iż "załatwi" on wszelkie problemy wychowawcze wydaje się już być mało realne. Publikacja dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z uczniem. Książka zainteresuje wychowawców, studentów pedagogiki, psychologii i kierunków studiów nauczycielskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110595 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107851 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49137, 49531, 49585 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39480 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32546 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45641 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie - dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli. W części pierwszej - Współczesny nauczyciel wobec zmiany w edukacji - autorzy tekstów podejmują ważne kwestie związane z budowaniem autorytetu nauczyciela, ze stylami i metodami jego pracy pedagogicznej zarówno w przedszkolach, jak i szkołach. Wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, autorzy wskazują w swoich artykułach na sposoby ich rozpoznania oraz uwzględniania w praktyce pedagogicznej. Podkreślają wagę właściwej komunikacji między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. Przedstawiają możliwości wdrożenia w polskich szkołach wartościowych koncepcji i systemów kształcenia, mniej lub bardziej znanych w światowych systemach edukacyjnych. Teksty zawarte w części drugiej, zatytułowanej Rodzic - dziecko - nauczyciel w aktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej, odnoszą się do zagadnienia współpracy rodziców (i rodziny) z nauczycielami pracującymi w przedszkolach i szkołach. Ukazano w nich znaczenie dzieciństwa spędzanego w rodzinie, przedszkolu i szkole oraz wagę udziału rodziców w edukacji dzieci. Przedstawiono dylematy rodziców związane z pójściem dziecka do przedszkola, podjęciem przez nie obowiązku szkolnego oraz ich poglądy na temat osoby nauczyciela. Podjęto wątek zmiany w komunikacyjnej przestrzeni edukacji, a także problematykę uwarunkowań i implikacji współczesnego wychowania w rodzinie w kontekście „zatracenia” w cyberprzestrzeni czy nieharmonijnego rozwoju dzieci oraz zagadnienie kryteriów oceny warunków rozwoju dzieci w rodzinie. Oddając do rąk Czytelników ten tom, wyrażamy nadzieję, że jego lektura będzie przyczynkiem do podjęcia lub pogłębienia badań nad dzieciństwem i edukacją małego dziecka. Beata Oelszlaeger-Kosturek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113996 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51021 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41200 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33930 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47680 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66061 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78635, 78637, 78636 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38668 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28610 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37358, 37359 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: Mirosław R. Dąbkowski, Społeczny kontekst zastraszania; Monika I. Dąbkowska, Kontekst psychospołeczny zastraszania (bullyingu) - styl atrybucji uczniów szkół gimnazjalnych a przemoc rówieśnicza; Sławomira Sadowska, Oblicza szkolnych relacji rówieśniczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w badawczych poszukiwaniach nauk społecznych odwołujących się do perspektywy podmiotowej; Ioannis Tsiantis (red.), Vademecum nauczyciela. Program zajęć klasowych profilaktyki zastraszania i przemocy w szkole; Barbara Mikołajczyk-Kant, Poprawa relacji w grupie rówieśniczej i w otoczeniu grupy jako sposób przeciwdziałania przemocy; Artur Kołakowski, Jak pomóc rodzicom i nauczycielom dzieci mających problemy z zachowaniem; Mirosław R. Dąbkowski, Wstępne spostrzeżenia z implementacji Programu zajęć klasowych Profilaktyki Zastraszania i Przemocy w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103516, 103517 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48282 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37875 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31914 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 22)
Tom pomyślany jako podsumowanie serii okazał się podwójnym pożegnaniem - zamierzonym pożegnaniem z serią oraz, niestety, pożegnaniem z Autorką. [...] Przychodzi smutne skojarzenie z mądrą myślą wyrażoną przez księdza Jana Twardowskiego - trzeba się śpieszyć, by dzielić dobro. Pozostaje po Bronisławie Dymarze dobra pamięć, pamięć o szlachetnym Człowieku, zaangażowanej Nauczycielce, Autorce oryginalnych prac. Sięgajmy zatem do Jej dzieł i przeżywajmy tę formę - także ważnego - współbycia. [...] Powstała książka niewielka pod względem objętości, ale spełniająca wiele funkcji. Jest to podsumowanie serii, ale również przegląd poglądów, koncepcji i teorii wychowania, a także praktyk edukacyjnych z XIX i XX wieku. Ponadto jest to oryginalna propozycja teoretycznej refleksji o dziecięcości oraz inspiracja do studiów i badań nad edukacją małych dzieci. Publikacja spełnia też funkcje promocji wartościowych lektur i zapewne będzie wykorzystana jako pewnego rodzaju przewodnik po literaturze, a więc okaże się przydatna nauczycielom, studentom i w ogóle osobom zainteresowanym edukacją małych dzieci. Sądzę, że przyczyni się również do kształtowania jeszcze większej wrażliwości środowisk akademickich na sprawy współczesnej oświaty. Może wreszcie stać się impulsem do ożywienia społecznych dyskusji o istocie, powinnościach i praktyce edukacji - szczególnie edukacji małych dzieci. Jak na jedną niewielką książkę to bardzo dużo. [z recenzji prof. zw. dr. hab. Tadeusza Lewowickiego]. Ten tom jest jeszcze jednym krokiem ku kreowaniu przestrzeni dialogicznego i egzystencjalno-personalnego współbycia nauczycieli/wychowawców z dziećmi/wychowankami. To nie jest książka o kopernikańskim przewrocie w pedagogice, o inwersji pedagogicznych ról, ale o współtworzeniu przez oba światy (dzieci i dorosłych) wspólnotowych przestrzeni czy środowisk życia, w których każdy zyskuje moc swojego rozwoju i odnajduje sens uspołecznienia. [...] z jednej strony ocala ona od zapomnienia ewolucję poglądów i normatywnych oczekiwań wobec transgresji pedagogiki autorytarnej ku pedagogice humanistycznej, a z drugiej strony stanowi propozycję nowych modeli poznawczych, dzięki którym staje się możliwe odczytywanie wielowymiarowości obu światów: dziecięcego i dorosłego. Całość została napisana mądrze, oparta na bogactwie źródeł i subtelnej wrażliwości ich ponow(n-)ego odczytania, budzi zainteresowanie i chęć do polemik czy konstruowania własnych projektów badawczych. [...] Rozprawa pozwala nam dotknąć słów, które są adresowane do kolejnych pokoleń pedagogów. [...] Nie zamykajmy zatem tej serii, bo - jak pisała ulubiona przez B. Dymarę laureatka Nagrody Nobla - Wisława: Tego nie robi się dzieciom. [z recenzji prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 107073 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48884 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja wspiera się na dwóch autorskich paradygmatach: pierwszy ujmuje teorię biokultury człowieka, drugi - związany z pierwszym - ujmuje nauczanie jako kształtowanie umysłu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytając dzisiaj książkę Deweya Szkolą i dziecko, której pierwsza wersja ukazała się w Nowym Jorku w 1900 roku, odnosi się wrażenie, ze poglądy wówczas zaprezentowane są ciągle świeże i aktualne. Według Deweya szkoła to przede wszystkim dziecko, a nauczyciel jest po to, by mu pomagać. Wychowywać, według niego, to wprawiać w ruch te wszystkie siły wewnętrzne, które stanowią osobowość każdego dziecka. Rolą nauczyciela jest odwoływać się do zdolności wrodzonych, aby je budzić i umiejętnie nimi kierować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103486, 103485 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38121 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65875 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41792 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59955 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101096, 101095 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawiona praca naukowa cechuje się ważnymi refleksjami dydaktycznymi godnymi zastosowania w procesach nauczania. W części pierwszej autorzy - pedagodzy z wielu ośrodków akademickich analizują nminimalizację niepowodzeń edukacyjnych jako priorytet w dziedzinie kształcenia. Szczególne miejsce poświęcono zatem przeciwdziałaniu i analizie niepowodzeń szkolnych, problemowi analfabetyzmu, motywowaniu do nauki uczniów sprawiających trudności wychowawcze. W części drugiej analizie poddane zostały relacje szkoły i środowiska jako przestrzenie edukacyjnego dialogu, omówiono kompetencje emocjonalne nauczyciela, ale także uwagę zwrócono na nowe tendencje w kształceniu, jakie niesie edukacja medialna. Przedstawiono także zagrożenia, jakie może powodować cyberświat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109553 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49278 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46033 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64655 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36084 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42683 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej