Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(154)
Forma i typ
Książki
(151)
Publikacje naukowe
(15)
Artykuły
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(341)
wypożyczone
(14)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(102)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(57)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(59)
Wypożyczalnia Trzcianka
(38)
Wypożyczalnia Złotów
(51)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(45)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Cęcelek Grażyna
(3)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Sołoma Luba
(3)
Woźnicka Elżbieta
(3)
Gołębiowski Bronisław
(2)
Korczyński Stanisław
(2)
Kwiatkowska Henryka
(2)
Kwiatkowski Stefan Michał
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Maciaszek Maksymilian
(2)
Malinowski Tadeusz
(2)
Pyżalski Jacek
(2)
Sikorska Joanna
(2)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(2)
Woroniecki Zdzisław
(2)
Woskowski Jan
(2)
Wędrychowicz Adam
(2)
Zahorska Marta
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Łukasik Joanna Małgorzata
(2)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Banach Czesław
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Baranowski Bolesław
(1)
Barton Len
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Borzęcka Anna (pedagogika)
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Chamcówna Mirosława
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Domosławski Artur
(1)
Dróżdż-Balkowska Monika
(1)
Dróżka Wanda
(1)
Dybek Halina
(1)
Dąbek Wanda Barbara
(1)
Flis-Czerniak Elżbieta
(1)
Fluda-Krokos Agnieszka
(1)
Fudali Robert
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław
(1)
Geryk Żaneta
(1)
Giryński Andrzej
(1)
Gogol-Drożniakiewicz Barbara
(1)
Gołek Bartłomiej
(1)
Grabowski Henryk
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Heller Włodzimierz
(1)
Iwanowski Wojciech
(1)
Jabłońska Maria
(1)
Jakimiuk Beata
(1)
Janiak Anna Maria
(1)
Janik Beata
(1)
Jankowska Katarzyna
(1)
Jarosz Beata (filolog)
(1)
Jaworska Bolesława
(1)
Jówko Ewa
(1)
Kafar Marcin Andrzej
(1)
Kamińska-Juckiewicz Małgorzata
(1)
Karkowska Magda
(1)
Kasperek Ewa
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Kawula Stanisław
(1)
Kiszczak Maria Teresa
(1)
Klimczyk Piotr
(1)
Kocór Maria
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kopciewicz Lucyna
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kosmala Janina
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kozieł Beata
(1)
Kozioł Edward
(1)
Kołodziejska Elżbieta
(1)
Kończyk Romuald
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Kuchcińska Maria
(1)
Kulesza Marta
(1)
Kunicka Małgorzata
(1)
Kuźma Józef
(1)
Kwiecień Magdalena
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Kwilecki Andrzej
(1)
Lemańska-Lewandowska Ewa
(1)
Leśnik Augustyn
(1)
Liberska Hanna
(1)
Librachowa Maria
(1)
Majerek Bożena
(1)
Malina Alicja
(1)
Malinowska Joanna
(1)
Marczuk Stanisław
(1)
Małyska Aldona
(1)
Meighan Roland
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(27)
1980 - 1989
(9)
1970 - 1979
(16)
1960 - 1969
(4)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
Kraj wydania
Polska
(154)
Język
polski
(151)
nieznany (po)
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczyciele
(141)
Uczniowie
(35)
Szkolnictwo
(21)
Postawy
(17)
Nauczanie
(12)
Kształcenie
(10)
Oświata
(10)
Pedagogika
(9)
Młodzież
(7)
Rodzina
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Rola społeczna
(6)
Wychowanie
(6)
Pedeutologia
(5)
Rodzice
(5)
Szkoły
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Kultura szkoły
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Praca
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Satysfakcja zawodowa
(4)
Szkolnictwo podstawowe
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Uczenie się
(4)
Wiedza
(4)
Absolwenci szkół wyższych
(3)
Adaptacja społeczna
(3)
Dyscyplina szkolna
(3)
Dziecko
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Gimnazja
(3)
Kobieta
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Płeć
(3)
Samopoznanie
(3)
Spostrzeganie interpersonalne
(3)
Studenci
(3)
Wieś
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Agresywność
(2)
Anoreksja
(2)
Aspiracje
(2)
Autoprezentacja
(2)
Autorytet
(2)
Bulimia
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Higiena
(2)
Homoseksualizm
(2)
Innowacje
(2)
Internet
(2)
Język polski
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kształcenie podyplomowe
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura
(2)
Kuratorzy (prawo)
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież wiejska
(2)
Nastolatki
(2)
Nałóg
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Nowotwór
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pracoholizm
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Samorząd gminny
(2)
Sekty i ruchy religijne
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Socjopedagogika
(2)
Stres zawodowy
(2)
Szkolnictwo niepubliczne
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wartość
(2)
Wykształcenie
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Łódź
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Światopogląd
(2)
Życie codzienne
(2)
AIDS
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Temat: czas
1989-
(31)
2001-0
(28)
2001-
(14)
1901-
(9)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Leeds (Wielka Brytania, hrabstwo West Yorkshire)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wieś
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Łódzkie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Raport z badań
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Biografia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(2)
Wychowanie na co Dzień
(1)
154 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86280, 86281, 86279 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100673, 100674 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33180 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultury oporu w szkole : działania, motywacje, przestrzeń / Anna Babicka-Wirkus. - Stan prawny na 1 listopada 2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2019. - 304 strony : ilustracje ; 21 cm.
(Kultura Szkoły ; 4)
Książka ukazuje relacje pomiędzy kulturą dominującą szkoły a kulturą oporu tworzoną przez aktywnie działające podmioty (uczniów, nauczycieli, rodziców) i stanowiącą integralny element codzienności szkoły. Przedstawia fenomen tak zwanego „drugiego życia szkoły”, w którym dochodzi do legitymizacji i walki o obowiązujące znaczenia i symbole. Autorka podkreśla, że szkoła jest nie tylko instytucją przekazującą wiedzę o obowiązujących normach, regułach i wartościach, lecz także przestrzenią umożliwiającą zaangażowanym podmiotom przekraczanie ograniczeń narzuconych przez kulturę dominującą. W książce zostały omówione takie zagadnienia jak: - cechy szkolnych kultur oporu, - uczestnictwo w grach szkolnych jako przejaw dominacji lub podporządkowania, - specyfika oporu uczniów, nauczycieli i rodziców wobec hegemonii szkoły, - przestrzenie występowania oporu w szkole, - potencjał wyzwolenia ulokowany w kulturach oporu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115302 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86712, 86711 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolna rzeczywistość we współczesnym zglobalizowanym świecie z jednej strony fascynuje, a z drugiej przeraża. Nie ma wątpliwości, że dzisiejszy uczeń i nauczyciel mają ogromne możliwości rozwoju. W dobie technicyzacji edukacji powstaje wiele przestrzeni otwierających człowieka na pomnożenie swoich możliwości i zasobów. Szkoła staje się miejscem twórczego odkrywania świata, drugiego człowieka, a w konsekwencji siebie. Nie można jednak nie zauważać zmarnowanych szans w środowisku szkolnym. Szkoła może się bowiem jawić jako miejsce pełne zagrożeń i powielanych stereotypów.? [...] Książka jest znakomitym kompendium wiedzy na temat wybranych zjawisk dotykających współczesną szkołę.? [...] publikacja wpisuje się w nurt dyskusji nad reformą edukacji i jej skutkami. Może stanowić leitmotiv dla dalszych poszukiwań twórczej edukacji, w której postulat indywidualizacji procesu nauczania i uczenia się oraz wychowania będzie zrealizowany. [...] to ważna pozycja dotycząca szkolnej rzeczywistości. Powinni po nią sięgnąć wszyscy, którzy zarówno zawodowo, naukowo, jak i praktycznie zajmują się edukacją, wychowaniem, kształceniem dzieci i młodzieży. [z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza Mastalskiego]. W klasycznej literaturze pedagogicznej o szkole traktuje się przede wszystkim pozytywnie, biorąc pod uwagę jej misję, a nie to, jaka rzeczywiście jest. Od czasu ukazania się pracy Illicha Społeczeństwo bez szkoły nasila się jednak nurt krytyczny wobec szkoły jako instytucji. Z jednej strony w debacie publicznej, a także w pracach naukowych zarzuca się jej nieudolne wykonywanie najważniejszych funkcji: wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej i środowiskowej. Z drugiej strony szkoła jako instytucja wciąż trwa i nie widać możliwości zastąpienia jej w skali masowej przez instytucje alternatywne. Pozostaje więc systematyczne doskonalenie szkoły, a to z kolei jest uzależnione od wcześniejszych diagnoz różnych zakresów jej funkcjonowania. [...] Zebrane opracowania tworzą publikację, która może pobudzić dalszą dyskusję o kondycji szkoły i jej zadaniach w szybko zmieniającym się społeczeństwie. [z recenzji prof. zw. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108062 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 519.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100758 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100759 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura nauczycieli a kultura uczniów : implikacje wychowawcze / Ewa Jówko. - Warszawa : Difin, 2016. - 162 strn : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Publikacja przedstawia nowe spojrzenie na kulturę szkoły poprzez kulturę człowieka (nauczyciela i ucznia), a nie tylko kulturę organizacji. W prezentowanej monografii ukazano, że aspekt dotyczący kultury uczniów i nauczycieli stanowi podwalinę dla kultury każdej szkoły. Autorka jest przekonana, że to właśnie ostatni z wymienionych czynników, głównie jednak kultura nauczycieli, ma decydujące znaczenie w kształtowaniu kultury pracy szkoły: klimatu społecznego, stylu kierowania, oraz stosunków interpersonalnych pomiędzy wszystkimi podmiotami edukacyjnymi. Weryfikacja wiedzy o kulturze szkoły (szczególnie kulturze osobistej i osobowej nauczycieli oraz uczniów) i jej bogacenie wydaje się konieczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112850 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51359, 50814 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40955 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33740 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65770 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80634, 79271 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39357 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37892, 37891 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54279, 54280 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Praca wpisuje się bardzo wyraźnie w nurt socjologii ciała oraz w nurt pedagogicznych analiz kultury szkoły. Podstawowym przedmiotem zainteresowania są relacje (wspomnienia) absolwentek różnych typów szkół dotyczące represyjnego wymiaru pedagogicznej pracy szkoły - represjonowania wyglądu fizycznego (strój, fryzura, makijaż). Badania empiryczne w których brało udział ok. 200 kobiet (absolwentek) wskazują na powszechność tego typu przemocy (zazwyczaj za przemoc nieuważnej), podobną strukturę doświadczenia przemocy oraz konsekwencje w postaci specyficznych kobiecych dyspozycji kształtowanych w szkole ("siedzieć cicho").
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103332 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47344 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37883 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31542 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44042 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63213 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór tekstów zawartych w tej książce dotyczy szeroko pojętej edukacji w sytuacji gwałtownych zmian jej kontekstów politycznych, kulturowych i gospodarczych po 1989 roku w Polsce. (...) Na nasze polskie i regionalne przeobrażenia "socjalizmu" w demokrację, gospodarkę rynkową i otwarcie na Zachód nałożyły się globalne procesy technologiczne, ekonomiczne, informacyjne, komunikacyjne i kulturowe porzucania epoki nowoczesności na rzecz epoki ponowoczesnej, a w kulturze i nauce trwał i trwa zwycięski pochód postmodernizmu - jako zwycięski wobec oświecenia i pozytywizmu sposób myślenia, wartościowania i zachowań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105854 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48374 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44932 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65566 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zadowolenie nauczycieli z pracy edukacyjnej przejawia się w ocenie czerpanej z niej satysfakcji i świadomym docenianiu wartości z niej płynących, zarówno w wymiarze osobistym, jak i społecznym. Jest wynikiem swoistej równowagi między oczekiwaniami a osiągnięciami zawodowymi. W związku z tym, że satysfakcja jest stanem emocjonalnym powstałym w wyniku spełnienia oczekiwań związanych z pracą zawodową, kierujący szkołą oraz władze administracyjne, powinny stwarzać nauczycielom jak najdogodniejsze warunki do efektywnej pracy. Podjęta w książce problematyka satysfakcji zawodowej nauczycieli ma na celu bliższe poznanie tego zjawiska; zarówno źródeł satysfakcji jak i przyczyn jej obniżania się lub braku, a także wypracowanie wskazań zmierzających do przekształcenia niezadowolenia w zadowolenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakie są typy oporu młodego człowieka w okresie dorastania występujące w szkole i gdzie tkwią jego źródła to najczęściej zadawane pytania przez współczesnego nauczyciela oraz rodziców. Książka pomaga zrozumieć problematykę oporu, przedstawiając jego podstawy w aspekcie filozoficznym, psychologicznym i pedagogicznym. Prezentuje również wyniki badań, pozwalających stwierdzić, jakimi cechami charakteryzują się uczniowie marginalizowani w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38373 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63513 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102464, 102465 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46747 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43696 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85744, 85745 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40955, 37716 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Merytoryczna warstwa książki zawiera syntetyczny i znakomicie opracowany przekaz podstawowych informacji z zakresu zarządzania, w szczególności procesu motywowania.Autorka dokonała kompetentnej, wnikliwej i dobrze przemyślanej analizy problematyki związanej z zagadnieniem motywacji w specyficznej organizacji, jaką jest niepubliczna szkoła wyższa w polskich organizacjach tego typu. Wiarygodnie przedstawiła badany problem w dwóch aspektach: poznawczym i aplikacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105526 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem opracowania jest wiedza społeczna uczniów, rodzaj wiedzy jednostki, jaką konstruuje ona w interakcjach i współdziałaniu z innymi tj. dziećmi i dorosłymi, co stwarza warunki do budowania obrazu siebie, innych i otaczającego świata w realnym kontekście społeczno-kulturowym. Zakres tematyczny tak pojmowanej wiedzy społecznej rozszerza się i nie jest kojarzony wyłącznie z treściami dawnego środowiska społeczno-przyrodniczego, lecz wyraźnie poza nie wykracza. Miejsce "starej", programowej tematyki, sprowadzającej aktywność dziecka wyłącznie do sfery rodzinnych obowiązków i klasowych powinności, zastępują aktualne problemy, ujęte z perspektywy dziecka żyjącego w wielowymiarowym i skonfliktowanym świecie. Realne stają się wówczas szanse na podejmowanie tematów dotyczących życia codziennego dzieci, problemów egzystencjalnych, rasowych, demograficznych, kwestii religijnych czy aspektów politycznych. Punktem odniesienia w przyjęciu takiego rozumienia wiedzy społecznej jest osadzenie rozważań w kontekście paradygmatu konstrukcjonizmu poznawczego i społecznego. Oba odsłaniają mechanizm tworzenia się wiedzy społecznej uczniów, wskazują na potrzebę poszerzania tematyki społecznej z racji dokonujących się przemian społeczno-kulturowych i zmieniających się potrzeb rozwojowych dzieci. Próba oglądu praktyki szkolnej wydaje się z tej perspektywy ciekawa i ważna. W opracowaniu została ona dokonana z perspektywy nauczycieli klas I-III, by poznać, jakie znaczenia nadają oni pojęciu "wiedza społeczna" i w jaki sposób mogą one rzutować na charakter znaczeń nadawanych przez uczniów. Z badań nad osobistymi teoriami pedagogicznymi wynika wyraźnie, że rzutują one na charakter edukacji uprawianej przez nauczycieli. Celem opracowania nie jest jednak zrekonstruowanie nauczycielskich ideologii, lecz jedynie odsłonięcie jednego z jej elementów, tj. tworzonych przez pedagogów koncepcji wiedzy, w tym społecznej. Zadaniem publikacji nie jest również ukazanie poprawnego modelu wiedzy społecznej, lecz raczej jego rekonstrukcja, polegająca na wydobywaniu sensów i wymiarów, które mogą być znaczące dla lepszego i głębszego rozumienia wiedzy społecznej przez uczniów wczesnej edukacji, a w przyszłości stanowić podstawę do redefiniowania pojęcia. Z uwagi na takie założenia koncepcja badań osadzona została w paradygmacie interpretatywnym, upatrując w nim możliwości zdobycia nowej wiedzy, nowego poznania, a nie wyłącznie sprawdzania już istniejących teorii. W ramach paradygmatu interpretatywnego zdecydowano się na perspektywę fenomenograficzną, uznając ją za najlepszą formę legitymizacji myślenia jednostkowego i kolektywnego nauczycieli wczesnej edukacji o wiedzy społecznej uczniów. W efekcie podstawą prowadzonej analizy, a następnie interpretacji były wyłonione w toku badań kategorie opisu odzwierciedlające nauczycielskie widzenie świata i rozumienie wiedzy (społecznej) uczniów i jej źródeł. Uzyskane kategorie opisu pozwoliły odsłonić jakościowo różne sposoby doświadczania przez nauczycieli edukacji i związanych z nią procesów. W pierwszej kolejności odzwierciedlany był świat bezpośrednio postrzegany przez badanych, a potem świat widziany przez badacza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczenie edukacji zdrowotnej, zagadnień profilaktyki, szeroko rozumianej aktywności i działań prozdrowotnych wzrasta wraz ze zmianami cywilizacyjnymi, wymuszającymi zmianę nawyków, sposobu odżywiania, tempa życia i form aktywności. Autorzy starają się zgłębić aktualne tendencje w zakresie zachowań prozdrowotnych, zmian w stylu życia oraz stopnia świadomości zdrowotnej całych populacji i społeczności - dzieci, uczniów, osób dorosłych, przedstawicieli różnych grup zawodowych o różnych problemach zdrowotnych i sprawnościowych. Edukacja zdrowotna i profilaktyka w wielu zakresach stanowi obszar działań pedagogów i pracowników socjalnych, a przede wszystkim nauczycieli wszystkich poziomów, stąd głównie do tych grup zawodowych kierowana jest niniejsza publikacja. Niemniej styl życia oraz zachowania prozdrowotne pozostają w kręgu zainteresowań coraz liczniejszych grup.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104092 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38727 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31932 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44297 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63411 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej