Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2386)
IBUK Libra
(69)
Forma i typ
Książki
(1521)
Artykuły
(829)
Publikacje dydaktyczne
(682)
Publikacje fachowe
(90)
E-booki
(69)
Publikacje naukowe
(65)
Publikacje popularnonaukowe
(35)
Proza
(16)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(11)
Poradniki i przewodniki
(10)
Czasopisma
(8)
Druki ulotne
(8)
Komiksy i książki obrazkowe
(6)
Publikacje informacyjne
(6)
Gry i zabawki
(5)
Mapy
(4)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Audiobooki
(2)
Filmy i seriale
(2)
Grafiki
(2)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(2928)
wypożyczone
(109)
nieokreślona
(20)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(550)
Czytelnia Piła
(41)
Wypożyczalnia Chodzież
(508)
Czytelnia Chodzież
(21)
Wypożyczalnia Czarnków
(333)
Czytelnia Czarnków
(45)
Wypożyczalnia Trzcianka
(377)
Czytelnia Trzcianka
(14)
Wypożyczalnia Złotów
(458)
Czytelnia Złotów
(56)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(483)
Czytelnia Wągrowiec
(93)
Informatorium
(11)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(12)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(46)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(9)
Autor
Słobodzian Maria
(23)
Usidus Mirosław
(21)
Suchodolski Bogdan
(18)
Kaczanowska Edyta
(16)
Zaparucha Aleksandra
(16)
Angiel Joanna
(13)
Wrona Jerzy
(13)
Fidyk Marta
(12)
Szacki Jerzy
(12)
Dziadek Marian
(11)
Figa Maria
(11)
Naprawa Renata
(11)
Nowak Stefan
(11)
Skup-Stundis Teresa
(11)
Tanajewska Alicja
(11)
Wibig Tadeusz
(10)
Hinz Magdalena
(9)
Lange Oskar
(9)
Macheta Stanisław
(9)
Szmidt Zofia
(9)
Śródka Andrzej
(9)
Jagielski Mieczysław
(8)
Pacholarz Piotr
(8)
Pawlak Mirosław
(8)
Pilna Dorota
(8)
Such Jan
(8)
Szymański Józef
(8)
Świerzbińska H
(8)
Żurawicki Seweryn
(8)
Amsterdamski Stefan
(7)
Babbie Earl R
(7)
Chwastniewska Danuta
(7)
Karcz Anna
(7)
Tokarczyk Roman Andrzej
(7)
Walicki Andrzej
(7)
Barańska Małgorzata
(6)
Bartoszewska Maria
(6)
Becker Joseph A
(6)
Betkiewicz Witold
(6)
Cendrowska Aleksandra
(6)
Discovery
(6)
Maślankiewicz Kazimierz
(6)
Michalczyk Jadwiga
(6)
Mijakowska Katarzyna
(6)
Ogonowski Zbigniew
(6)
Osiatyński Wiktor
(6)
Stasiewicz-Jasiukowa Irena
(6)
Wróblewski Andrzej Kajetan
(6)
Wójtowicz Bożena
(6)
Alasuutari Pertti
(5)
Arystoteles
(5)
Barwinek Grażyna
(5)
Bogdanowicz Marta
(5)
Butryn Stanisław
(5)
Denzin Norman K
(5)
Dowgiałło Zygmunt
(5)
Erazmus Edward
(5)
Gołdowska Małgorzata Ewa
(5)
Hagemejer Helena
(5)
Hałaczek Jagna
(5)
Hałoń Edward
(5)
Iłowiecki Maciej
(5)
Jan Paweł II papież
(5)
Jaszecka Karolina
(5)
Kmita Jerzy
(5)
Kłos Agnieszka
(5)
Lincoln Yvonna S
(5)
Linda Alina
(5)
Losantos Cristina
(5)
Maciejewska Maria
(5)
Majewska Emilia
(5)
Mikulski Kazimierz
(5)
Pieter Józef
(5)
Piróg Danuta
(5)
Piskorz Sławomir
(5)
Podemski Krzysztof
(5)
Roca Elisenda
(5)
Ryszka Franciszek
(5)
Stachowska Krystyna
(5)
Stankiewicz Wacław
(5)
Szkurłat Elżbieta (1951- )
(5)
Tomanek Paweł
(5)
Tracz Mariola
(5)
Ulatowska Irena
(5)
Voisé Waldemar
(5)
Zawadzki Zdzisław
(5)
Abramowicz Dawid
(4)
Augustyniak Michał
(4)
Bażańska Teresa
(4)
Bujak Franciszek
(4)
Czaja Stanisław
(4)
Czerni Sergiusz
(4)
Czerniak-Czyżniak Marta
(4)
Drzewiecki Marcin
(4)
Dziamski Seweryn
(4)
Filipowicz Stanisław
(4)
Flick Uwe
(4)
Goćkowski Janusz
(4)
Guzowska Beata
(4)
Hibszer Adam (1964- )
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(304)
2010 - 2019
(411)
2000 - 2009
(592)
1990 - 1999
(348)
1980 - 1989
(334)
1970 - 1979
(339)
1960 - 1969
(83)
1950 - 1959
(33)
1940 - 1949
(4)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
1870 - 1879
(1)
200 - 209
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(485)
1989-2000
(10)
1901-2000
(4)
1945-1989
(4)
2013
(2)
1801-1900
(1)
2012
(1)
Kraj wydania
Polska
(2449)
Wielka Brytania
(2)
Niemcy
(1)
nieznany (pol)
(1)
Rosja
(1)
Język
polski
(2318)
nieznany (po)
(115)
angielski
(12)
niemiecki
(5)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele geografii
(548)
Nauczyciele przedszkoli
(91)
Nauczyciele
(78)
Dzieci
(61)
6-8 lat
(51)
Szkoły podstawowe
(38)
Młodzież
(30)
Nauczyciele języka polskiego
(30)
Nauczyciele fizyki
(29)
Rodzice
(28)
Szkoły wyższe
(24)
Wychowawcy małych dzieci
(24)
0-5 lat
(23)
Szkoły średnie
(21)
9-13 lat
(19)
Przedszkola
(19)
Nauczyciele nauczania początkowego
(16)
Terapeuci zajęciowi
(13)
Psychiatrzy
(12)
Psychoterapeuci
(12)
Specjaliści terapii uzależnień
(12)
Szkoły specjalne
(11)
Klasa 1.
(10)
Pedagodzy
(10)
Dyrektorzy szkół
(9)
Gimnazja
(9)
Klasa 2.
(9)
Klasa 3.
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Pedagodzy szkolni
(9)
Wychowawcy klas
(9)
Dorośli
(8)
Studenci
(8)
Pedagodzy specjalni
(7)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Bibliotekarze
(6)
Nauczyciele biologii
(6)
Psycholodzy
(6)
14-17 lat
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Nauczyciele bibliotekarze
(5)
Nauczyciele chemii
(5)
Szkoły ponadgimnazjalne
(5)
Licea
(4)
Uczniowie szkół specjalnych
(4)
Klasa 6.
(3)
Klasa 7.
(3)
Lekarze
(3)
Literaturoznawcy
(3)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 8.
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Sportowcy
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Terapeuci
(2)
Wychowawcy świetlic
(2)
Architekci krajobrazu
(1)
Coachowie
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Edukatorzy
(1)
Geolodzy
(1)
Hydrolodzy
(1)
Inżynierowie
(1)
Inżynierowie budownictwa
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Klasa 4
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5
(1)
Klasa 6
(1)
Klasa 7
(1)
Klasa 8
(1)
Muzykolodzy
(1)
Nauczyciele gimnazjów
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Neurolodzy
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Pracownicy naukowo dydaktyczni
(1)
Socjolodzy
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły branżowe II stopnia
(1)
Technika
(1)
Technikum
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Wojsko
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(20)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura katalońska
(3)
Literatura angielska
(2)
Literatura hiszpańska
(2)
Film angielski
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura pakistańska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Nauka
(480)
Nauki społeczne
(259)
Nauki ekonomiczne
(162)
Nauki przyrodnicze
(121)
Nauki polityczne
(116)
Geografia - nauczanie
(112)
Nauka czytania
(110)
Geografia - nauczanie - konspekty lekcji
(92)
Geografia (przedmiot szkolny)
(76)
Metodologia
(75)
Nauka pisania
(69)
Filozofia
(68)
Technika
(55)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(48)
Nauka społeczna Kościoła katolickiego
(45)
Socjologia
(39)
Polityka
(37)
Geografia
(36)
Kultura
(36)
Polska
(36)
Matematyka
(35)
Język polski
(31)
Nauczanie
(31)
Ekonomia
(28)
Geografia - nauczanie - szkoła podstawowa
(28)
Historia
(28)
Przedszkole - nauka czytania i pisania
(28)
Szkolnictwo wyższe
(28)
Pedagogika
(26)
Przyroda
(26)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(25)
Czytanie
(24)
Język polski - nauka o języku
(24)
Geografia - nauczanie - gimnazjum
(23)
Geografia - nauczanie - szkoła średnia
(23)
Język rosyjski
(23)
Nauczanie początkowe
(23)
Nauka liczenia
(23)
Badania naukowe
(22)
Oświata
(22)
Teoria poznania
(22)
Marksizm
(21)
Szkolnictwo
(21)
Publicystyka polska
(19)
Ideologia
(18)
Nauki pomocnicze historii
(18)
Nauki empiryczne
(17)
Regionalizm - nauczanie
(17)
Język polski (przedmiot szkolny)
(16)
Nauczyciele
(16)
Religia
(16)
Dziecko
(15)
Geografia - nauczanie - środki dydaktyczne ( pomoce dydakty
(15)
Gospodarka
(15)
Historiografia
(15)
Prawo do nauki
(15)
Wiedza
(15)
Ziemia
(15)
Metody nauczania
(14)
Wychowanie obywatelskie
(14)
Dzieci
(13)
Praca dyplomowa
(13)
Turystyka
(13)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(13)
Wynalazki
(13)
Czytanie sylabowe
(12)
Etyka
(12)
Fizycy
(12)
Prawo
(12)
Przedszkole - nauka czytania
(12)
Psychologia
(12)
Wychowanie
(12)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(12)
Środowisko przyrodnicze
(12)
Demokracja
(11)
Geografia regionalna - nauczanie
(11)
Innowacje
(11)
Oświecenie
(11)
Polska Akademia Nauk
(11)
Prawa człowieka
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Język niemiecki
(10)
Mózg
(10)
Nauki kognitywne
(10)
Państwo
(10)
Postęp techniczny
(10)
Sport
(10)
Trudności w nauce
(10)
Uczniowie
(10)
Biologia
(9)
Filozofia chrześcijańska
(9)
Fizyka
(9)
Gry edukacyjne
(9)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(9)
Język angielski
(9)
Kształcenie
(9)
Nauki humanistyczne
(9)
Praca
(9)
Rodzina
(9)
Społeczeństwo
(9)
Temat: dzieło
"Ecclesiam suam"
(1)
"Pacem in terris"
(1)
Biblia. NT
(1)
Biblia. ST
(1)
C (język programowania)
(1)
Czas nieutracony
(1)
Córki przeznaczenia (film indyjski)
(1)
Kreator
(1)
Nauka ku czytaniu dziatkam małym pisma polskiego
(1)
Okresowa rewolucja (film)
(1)
Pan Jowialski
(1)
Panie Przodem (film)
(1)
Slumdog Millionaire (film)
(1)
Squid game (serial filmowy)
(1)
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(124)
1901-
(83)
1801-
(44)
1901-2000
(34)
1801-1900
(25)
1701-
(20)
1701-1800
(18)
1989-
(16)
1501-
(12)
1601-1700
(12)
1601-
(11)
1401-1500
(10)
1501-1600
(10)
1201-1300
(9)
1301-1400
(9)
1989-2000
(9)
2001-0
(9)
1101-1200
(7)
1945-1989
(7)
1001-1100
(6)
1401-
(6)
100-1 p.n.e.
(4)
200-101 p.n.e.
(4)
300-201 p.n.e.
(4)
400-301 p.n.e.
(4)
901-1000
(4)
1-100
(3)
101-200
(3)
1939-
(3)
1945-
(3)
201-300
(3)
301-400
(3)
401-500
(3)
501-600
(3)
601-700
(3)
701-800
(3)
801-900
(3)
1901-1914
(2)
1918-
(2)
500-401 p.n.e.
(2)
600-501 p.n.e.
(2)
700-601 p.n.e.
(2)
800-701 p.n.e.
(2)
do 801 p.n.e.
(2)
1201-
(1)
1301-
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Temat: miejsce
Polska
(79)
Świat
(21)
Kraków (woj. małopolskie)
(6)
Warszawa
(5)
Niemcy
(4)
Piła (woj. wielkopolskie)
(4)
Rosja
(4)
Europa
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Ukraina
(3)
Wielka Brytania
(3)
Wielkopolska
(3)
Celebes (Indonezja ; wyspa)
(2)
Francja
(2)
Indie
(2)
Japonia
(2)
Lwów (Ukraina)
(2)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(2)
Piła (woj. wielkopolskie ; okolice)
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Śląsk
(2)
Afryka
(1)
Algieria
(1)
Antarktyda
(1)
Antarktyka
(1)
Arabia Saudyjska
(1)
Arktyka (region)
(1)
Austria
(1)
Azja Środkowa
(1)
Bałtyk (wybrzeże)
(1)
Betlejem (Palestyna)
(1)
Bełchatów (woj. łódzkie)
(1)
Bliski Wschód
(1)
Borneo
(1)
Bretania (Francja)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Cambridge (Wielka Brytania, hrabstwo Cambridgeshire)
(1)
Chorwacja
(1)
Chotelek (woj. świętokrzyskie, pow. buski, gm. Busko-Zdrój)
(1)
Czarnobyl (Ukraina)
(1)
Czarnogóra
(1)
Czechy
(1)
Darmstadt (Niemcy ; okolice)
(1)
Dolina Śmierci (Stany Zjednoczone)
(1)
Egipt
(1)
Etiopia
(1)
Filipiny
(1)
Finlandia
(1)
Galapagos (Ekwador ; archipelag)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Grecja
(1)
Gwda (rzeka)
(1)
Góry Świętokrzyskie
(1)
Hiszpania
(1)
Indonezja
(1)
Izrael
(1)
Jukatan (półwysep)
(1)
Junnan (Chiny ; prowincja)
(1)
Kijów (Ukraina)
(1)
Kiruna (Szwecja)
(1)
Korea Południowa
(1)
Kosowo
(1)
Kraje bałkańskie
(1)
Kraków
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Kuryle (Rosja ; wyspy)
(1)
Kłodzko
(1)
La Rochelle (Francja)
(1)
Las Vegas (Stany Zjednoczone, stan Nevada)
(1)
Legenda
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mojave (Stany Zjednoczone ; pustynia)
(1)
Morze Kaspijskie
(1)
Morze Śródziemne
(1)
Mount Everest (góra)
(1)
Mołdawia
(1)
Negew (Izrael ; pustynia)
(1)
Noteć (rzeka)
(1)
Ocean Indyjski
(1)
Padwa
(1)
Petersburg (Rosja)
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Poitiers (Francja)
(1)
Polska Zachodnia
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Powiat pilski (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Region kaspijski
(1)
Rugia (Niemcy ; wyspa)
(1)
Rumunia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Rzym
(1)
Sahara (pustynia)
(1)
Siedmiogród (Rumunia ; kraina historyczna)
(1)
Sierakowski Park Krajobrazowy (obszar)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Sudan Południowy
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(771)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(544)
Artykuł z czasopisma fachowego
(176)
Artykuł z czasopisma naukowego
(53)
Scenariusz zajęć
(46)
Opracowanie
(41)
Ćwiczenia i zadania
(40)
Materiały pomocnicze
(31)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(28)
Podręczniki akademickie
(28)
Praca zbiorowa
(27)
Artykuł problemowy
(25)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(24)
Karty pracy ucznia
(22)
Poradnik
(22)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(21)
Artykuł z czasopisma technicznego
(21)
Biografia
(16)
Monografia
(15)
Opowiadania i nowele
(15)
Wydawnictwa popularne
(15)
Publikacja bogato ilustrowana
(14)
Podręcznik
(13)
Artykuł z czasopisma medycznego
(12)
Encyklopedie
(12)
Książka do wypełniania
(9)
Materiały konferencyjne
(9)
Broszura
(8)
Podręczniki
(8)
Portrety
(8)
Biografie
(7)
Czasopisma naukowe polskie
(7)
Gry edukacyjne
(7)
Księgi pamiątkowe
(7)
Raport z badań
(7)
Wydawnictwa dla dzieci
(7)
Atlas geograficzny
(6)
Poradniki
(6)
Poradniki dla nauczycieli
(6)
Słowniki angielsko-polskie
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(5)
Artykuł z czasopisma historycznego
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Bajki i baśnie
(5)
Literatura
(5)
Pomoce dydaktyczne
(5)
Wywiad dziennikarski
(5)
Artykuł naukowy
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(4)
Fotogramy
(4)
Informatory
(4)
Legendy i podania
(4)
Publikacje dla dzieci
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(4)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(3)
Dokument audiowizualny
(3)
Encyklopedia
(3)
Esej
(3)
Gry i zabawy
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Kamishibai
(3)
Katalogi zbiorów
(3)
Kazania
(3)
Książka do kolorowania
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Program nauczania
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Słownik terminologiczny
(3)
Słowniki polskie
(3)
Słowniki terminologiczne
(3)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(3)
Anegdoty
(2)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(2)
Artykuł z czasopisma literackiego
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Dokumenty audiowizualne
(2)
Encykliki
(2)
Encyklopedie dla dzieci
(2)
Felieton polski
(2)
Film dokumentalny
(2)
Kompendia i repetytoria
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura polska
(2)
Mapa historyczna
(2)
Mapy dla dzieci
(2)
Mowy
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Relacja z podróży
(2)
Rękopisy
(2)
Słownik niemiecko-polski
(2)
Teatr japoński
(2)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Album
(1)
Anegdoty polityczne polskie
(1)
Anegdoty polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Geografia i nauki o Ziemi
(609)
Edukacja i pedagogika
(368)
Nauka i badania
(164)
Historia
(44)
Socjologia i społeczeństwo
(41)
Językoznawstwo
(40)
Fizyka i astronomia
(38)
Inżynieria i technika
(24)
Medycyna i zdrowie
(24)
Biologia
(20)
Psychologia
(17)
Chemia
(8)
Ochrona środowiska
(8)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Literaturoznawstwo
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(5)
Filozofia i etyka
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Matematyka
(5)
Religia i duchowość
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Podróże i turystyka
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Historia i nauki pomocnicze
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Kulinaria
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Tytuł czasopisma
Geografia w Szkole
(502)
Bliżej Przedszkola
(59)
Geografia w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(46)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(24)
Wychowanie w Przedszkolu
(24)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(21)
Alkoholizm i Narkomania
(12)
Język Polski w Szkole Średniej
(12)
Wychowanie na Co Dzień
(10)
Wychowanie na co Dzień
(9)
Kwartalnik Pedagogiczny
(7)
Edukacja Wczesnoszkolna
(6)
Życie Szkoły
(6)
Biblioteka w Szkole
(4)
Dyrektor Szkoły
(4)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(4)
Biologia w Szkole
(3)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(3)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(3)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(3)
Edukacja i Dialog
(3)
Język Polski w Szkole
(3)
Polonistyka
(3)
Świetlica w Szkole
(3)
Chemia w Szkole
(2)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(2)
Gazeta Szkolna
(2)
Język Polski w Gimnazjum
(2)
Język Polski w Liceum
(2)
Języki Obce w Szkole
(2)
Kultura i Edukacja
(2)
Monitor Prawny Dyrektora Szkoły : miesięcznik dyrektora szkoły
(2)
Nauczyciel i Szkoła
(2)
Ojczyzna Polszczyzna
(2)
Pamiętnik Literacki
(2)
Poradnik Językowy
(2)
Remedium
(2)
Szkoła Specjalna
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Świat Problemów
(2)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Język Polski w Szkole - Gimnazjum
(1)
Język Polski w Szkole IV-VIII
(1)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Kultura, Oświata, Nauka : miesięcznik Stowarzyszenia PAX
(1)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Praca Socjalna
(1)
Progress in Economic Sciences : czasopismo naukowe Instytutu Ekonomicznego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile. Nr 1(2014)
(1)
Promocja Zdrowia. Nauki Społeczne i Medycyna: Czasopismo interdyscyplinarne
(1)
Przedszkolak i Uczeń
(1)
Przegląd Humanistyczny
(1)
Psychologia Wychowawcza
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Tygodnik Nowy
(1)
Wiadomości Historyczne
(1)
Wiedza i Życie : miesięcznik Towarzystwa Wiedzy Powszechnej
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
Wychowawca
(1)
Świat Nauki
(1)
2455 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Encyklopedia Politologii jest owocem pracy specjalistów Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych. W doborze tematów uwzględnili oni najważniejsze i najbardziej interesujące rozwiązania ustrojowe. Encyklopedia zawiera ok. 2000 haseł dotyczących m.in.: zasad funkcjonowania współcześnie istniejących państw; terminów z teorii prawa, polityki, ekonomii i socjologii; instytucji wchodzących w skład systemu politycznego, gospodarczego i społecznego; Opracowanie jest nieocenionym kompendium wiedzy o społeczeństwie i świecie współczesnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90108/T.2 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46746 p (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka.)
Pierwszy z dwóch tomów stanowiących interdyscyplinarną pracę zbiorową poświęconą fenomenowi człowieczeństwa, jaki podejmuje od lat redaktorka książki. Problematyka ta była przedmiotem konferencji naukowej na Uniwersytecie Warmińsko- Mazurskim (Olsztyn, 2008). Publikacja obejmuje aspekty subiektywne, jak i ponadczasowe istoty człowieka, temat wizji człowieka w literaturze i sztuce, jak też zagadnienia związane z uwarunkowaniami życia naszej cywilizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109853 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46132 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dwadzieścia lat temu w wigilijny poranek zmarł nagle profesor dr hab. Andrzej Nadolski – wybitny mediewista, archeolog, bronioznawca. Był człowiekiem wyjątkowego formatu. Jego życiorys odzwierciedla skomplikowane dzieje minionych dziesięcioleci, a Jego spuścizna naukowa do dziś wpływa na kształt pasji naukowych kolejnych pokoleń badaczy. Urodził się w Krakowie 26 listopada 1921 r. w rodzinie kultywującej tradycje patriotyczne, doceniającej potrzebę znajomości rodzimej historii, kultury oraz przyrody. Kilka miesięcy przed wybuchem drugiej wojny światowej uzyskał maturę w Gimnazjum im. Księcia Józefa Poniatowskiego w Warszawie. Od stycznia 1942 r. walczył w oddziałach Armii Krajowej obwodu grójeckiego „Głuszec”. Zaraz po zakończeniu wojny, w 1945 r. rozpoczął studia archeologiczno-historyczne, początkowo na Uniwersytecie Jagiellońskim, następnie na Uniwersytecie Łódzkim. Tu w 1949 r. otrzymał tytuł magistra filozofii w zakresie prehistorii, a w 1951 r. stopień doktora na podstawie rozprawy Studia nad uzbrojeniem polskim w X, XI i XII wieku (Łódź 1954). Praca ta stała się fundamentalnym dziełem polskiej szkoły bronioznawstwa historycznego, które do dziś, mimo upływu już ponad pół wieku, w wielu aspektach zachowuje aktualność. W 1962 r. mianowany został profesorem nadzwyczajnym, w 1970 r. otrzymał nominację na profesora zwyczajnego. Pracę zawodową rozpoczął w 1946 r. w Zakładzie Prehistorii Uniwersytetu Łódzkiego. Na uczelni tej pełnił liczne funkcje, był. m.in. kierownikiem Katedry Archeologii, w latach 1965-1968 prorektorem, a następnie od 1968 do 1969 r. rektorem. Prowadził wykłady także i na innych uczelniach: w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych, w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim i Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jako „professeur associéé” wykładał w École des Hautes Études en Sciences Sociales w Paryżu. Równolegle do działań dydaktycznych od 1949 r. uczestniczył w pracach badawczych Kierownictwa Badań nad Początkami Państwa Polskiego, przekształconego conego w 1953 r. w Instytut Historii Kultury Materialnej Polskiej Akademii Nauk (obecnie: Instytut Archeologii i Etnologii PAN). Od 1961 r., aż do momentu przejścia na emeryturę w 1991 r. pełnił funkcję kierownika Zakładu Archeologii Polski Środkowej IHKM (dziś: Ośrodek Badań nad Dawnymi Technologiami IAE PAN). Profesor Andrzej Nadolski był autorem ponad dwustu publikacji, w tym kilkunastu książek; wieloletnim redaktorem naczelnym „Acta Archaeologica Lodziensia”, założycielem i redaktorem „Fasciculi Archaeologiae Historicae”, nauczycielem wielu archeologów, pod Jego kierunkiem powstało kilkadziesiąt prac magisterskich i 10 doktorskich, kierował badaniami archeologicznymi wielu stanowisk (m.in. grodzisko i kolegiata w Tumie pod Łęczycą, grodziska w Czermnie nad Huczwą i Spicymierzu nad Wartą, wieś średniowieczna w Drácy w Burgundii, pobojowisko grunwaldzkie). Był członkiem licznych polskich i zagranicznych towarzystw i komitetów naukowych. Uhonorowano go szeregiem odznaczeń: m.in. Złotym Krzyżem Zasługi, Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski, Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polsk oraz Krzyżem Partyzanckim. Te podstawowe fakty biograficzne nie są w stanie oddać rozległych horyzontów Jego zainteresowań. Nieprzeciętna erudycja Andrzeja Nadolskiego w zakresie poznania kultury materialnej średniowiecza czy szeroko pojętej wojskowości, przejawiała się także w jego działalności popularyzatorskiej. Obok ogromnej wiedzy odznaczał się bowiem umiejętnością jasnego wywodu, zrozumiałego dla szerokich rzesz słuchaczy. Z wielką przyjemnością uczestniczył więc w pracach wystawienniczych, wygłaszał odczyty, współpracował nawet z twórcami filmowymi. By jednak suchość zwięzłych biogramów, w różnych miejscach publikowanych, wzbogacić barwami wielości pasji i różnorodności działań Profesora Andrzeja Nadolskiego w dwudziestą rocznicę śmierci grono Jego przyjaciół, kolegów, uczniów podjęło inicjatywę zorganizowania konferencji naukowej mu poświęconej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Numer rozpoczyna się od rozważań teoretycznych dotyczących dwóch problemów: wybranych zagadnień metodologicznych z zakresu bezpieczeństwa i badań na tym polu oraz prawa gospodarczego wobec wyzwań współczesności (tekst w języku rosyjskim). Zeszyt zawiera także artykuły poświęcone m.in. modelom zarządzania i nadzoru nad jakością w kształceniu, dydaktyce i badaniach naukowych oraz pojęciu „Lexit” odnoszącemu się do brytyjskiej antyunijnej i pozalaburzystowskiej lewicy, która uczestniczyła w kampanii brexitowej w 2016 roku. Quality of education, didactics and research in higher education. „Lexit” – a non-Labour, anti-EU British left towards Brexit.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka stanowi propozycję socjologicznej analizy polskiej historiografii dziejów najnowszych, traktującą tworzenie historii Polski jako typ polityki publicznej. Na podstawie bogatego materiału empirycznego i korzystając z wielu metod badawczych, przede wszystkim socjologii pól Pierre’a Bourdieu, autor dowodzi, że polityka ta prowadzona była, choć nieco innymi metodami, zarówno w okresie Polski Ludowej, jak i po upadku komunizmu. W tym ujęciu badani przez niego historycy jawią się też jako współtwórcy tak rozumianej polityki historycznej, z konieczności uwikłani w procesy instrumentalizacji historii, które Valentin Behr bada w sposób systematyczny w kategoriach związków pomiędzy polami społecznymi. W pracy wskazano na liczne i czasem nieoczywiste elementy ciągłości „pola polskiej historiografii”, w tym stałe tendencje łączące okresy PRL i III RP. Autor proponuje perspektywę traktującą tworzenie historii Polski jako typ polityki publicznej. Studium stanowi istotny wkład do wiedzy o polskiej historiografii dziejów najnowszych, ale przede wszystkim do socjologii wiedzy i badań nad polską inteligencją. Autonomię historii najnowszej oraz zmieniające się historycznie polityczne ograniczenia, jakim podlega, zanalizowano na dwóch płaszczyznach: na poziomie prowadzonej przez władze państwowe polityki historycznej oraz samych badań historycznych. Pierwszy zakres dotyczy ograniczeń politycznych pochodzących z zewnątrz pola historii oraz sposobów, w jaki historycy się do nich dostosowują. Drugi zaś – politycznych ograniczeń istniejących wewnątrz pola, które przejawiają się intelektualnym zaangażowaniem historyków i odnoszą się również do rywalizacji właściwej polu akademickiemu. […] Oba te rodzaje napięć zmniejszają niezależność badań historycznych. W pracy podjęto próbę ukazania, w jaki sposób logika wewnętrznej rywalizacji na polu historii polega właśnie na pozycjonowaniu się wobec pochodzących z zewnątrz ograniczeń, […] mogą[cych] jednocześnie stać się zasobami dla aktorów, którzy je sobie przyswoją. (Ze Wstępu) Biorąc pod uwagę rozmach prezentowanego dzieła, stanowi ono bez wątpienia pionierskie, systematyczne badanie ewolucji pola wybranej nauki i jej elit, i będzie niezwykle ważnym punktem odniesienia dla wszystkich badaczy dziejów polskich elit i nauki polskiej, a jednocześnie niebywale istotnym łącznikiem pomiędzy badaniami krajowymi a międzynarodowymi. (Z przedmowy prof. Tomasza Zaryckiego) Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Książka Valentina Behra stanowi ciekawy i odmienny od dotychczasowych ujęć wkład do debaty nad polityką historyczną jako zjawiskiem. Umieszcza je poza zaangażowanymi ideowo i politycznie sporami historyków, znajdując inny kontekst – [analizując je] jako wyraz prowadzonych przez państwo polityk publicznych, ale także rozpatrując historyków jako aktorów istotnych w ich tworzeniu i wdrażaniu. (Z recenzji dr hab. Agnieszki Kolasy-Nowak) Historia polskiego środowiska historycznego badana była dotąd innymi metodami, niż zrobił to Valentin Behr. Podejście Behra do historiografii i historyków w powojennej Polsce nie było dotąd stosowane i w tym sensie jest nowatorskie i godne upowszechnienia. [...] Dodatkową zaletą książki Behra jest fakt, że charakteryzuje ją większa swoboda i klarowność interpretacji, która przynajmniej częściowo związana jest pewnie z faktem, że Behr nie był uczestnikiem opisywanego świata i gier w polu polskiej historiografii. (Z recenzji prof. Anny Sosnowskiej-Jordanovskiej) ********* Postwar Polish Historiography as a Battle Field. A Study in Sociology of Knowledge and Politics The book proposes a sociological analysis of Polish historiography of the contemporary period that treats the creation of Polish history as a type of public policy. Based on rich empirical material and using a number of research methods, most notably Pierre Bourdieu’s sociology of fields, the author argues that policy of this kind was pursued, albeit using somewhat different methods, both in the People’s Republic of Poland and after the fall of communism. In keeping with this approach, the historians he studies are also seen as co-creators of historical policy, inevitably entangled in processes of instrumentalizing history, which Valentin Behr systematically investigates in terms of interrelations between social fields. ********* Dr Valentin Behr (ORCID 0000-0001-6735-8793) – socjolog afiliowany w Centrum Badawczym SAGE (CNRS i Uniwersytet Strasburski). Uzyskał stopień doktora nauk politycznych na Uniwersytecie Strasburskim w 2017 roku. Były pracownik naukowy na Uniwersytecie Warszawskim (Instytut Studiów Społecznych im. Profesora Roberta Zajonca oraz Ośrodek Kultury Francuskiej i Studiów Frankofońskich). Jego główne zainteresowania badawcze obejmują politykę historyczną, socjologię wiedzy i idei oraz socjologię elit.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka artykułów składających się na niniejszy zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień dotyczących rozwoju naukowego zarządzania w minionych wiekach, oceny przemian gospodarczych i społecznych w Polsce w ostatnim ćwierćwieczu, kultury bezpieczeństwa pracy i efektywności szkoleń pracowników z zakresu ergonomii i bhp, rozwoju nowych rodzajów turystyki w kraju i za granicą, znaczenia organizacji pozarządowych w rozwijaniu działalności turystycznej w jednostkach samorządu terytorialnego. W artykułach zaprezentowano również koncepcję oceny efektywności kontraktów menedżerskich w przedsiębiorstwach komunalnych, opisano technologie informatyczne wspomagające osoby z niepełnosprawnością ruchową w sterowaniu komputerem, w ostatnim artykule dokonano oceny przemian w zakresie warunków pracy i wypadkowości w polskich przedsiębiorstwach w latach 2011–2016, ze szczególnym uwzględnieniem wypadkowości kobiet.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Psychologia Społeczna nr 4(19)2011 Psychologia Społeczna jest kwartalnikiem, organem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W polskim piśmiennictwie naukowym systematyczne przeglądy literatury są wciąż nową, nieznaną formą eksploracji wątków tematycznych. W światowej nauce odchodzi się od narracyjnych przeglądów literatury na rzecz analiz usystematyzowanych, replikowalnych i w rezultacie jasno ukazujących to, co warto badać, gdyż zawiera potencjalnie dużą wartość naukową. Książka jest jedną z nielicznych (a pierwszą, która przedstawia liczne przykłady zastosowania omawianej tematyki w naukach ekonomicznych, i to w tak szerokim ujęciu) na polskim rynku pracą obrazującą, na czym polega systematyczny przegląd literatury, w tym analiza bibliometryczna. Pokazuje, do czego takie przeglądy prowadzą: jak przekonująco (bo transparentnie, przy podaniu powtarzalnej metody) pozwalają wyłonić z naukowego gąszczu piśmienniczego te wątki, które warto badać przy wykorzystaniu określonych teorii i metod oraz jakie pytania lub hipotezy badawcze są warte dalszego dociekania. Książka jest adresowana do młodszych naukowców (doktorantów, doktorów) i osób aspirujących do zostania akademikami. Może być też pomocna w pisaniu prac magisterskich w częściach poświęconych przeglądowi literatury naukowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Część pierwsza (A-K) tomu trzeciego "Portretów Uczonych" zawiera eseje biograficzne poświęcone wybitnym postaciom, których najbardziej znacząca działalność naukowa i dydaktyczna przypadła po 1945 roku. Mowa będzie zatem o osobach stopniowo, ale konsekwentnie odtwarzających Uniwersytet po zniszczeniach wojennych oraz budujących jego pozycję społeczną i rangę naukową. Przedstawione w tomie trzecim "Portretów” grono 186 uczonych cechuje duże zróżnicowanie. Niektórzy z nich urodzili się jeszcze w XIX wieku, wyższe wykształcenie zdobyli w czasie I wojny światowej lub tuż po niej, kariery zawodowe rozpoczynali i kontynuowali w latach II Rzeczypospolitej, po II wojnie stając się środowiskowymi autorytetami. Inni decydowali się na emigrację, zrywając więzi z Uniwersytetem, ale zarazem odnosząc niekwestionowane sukcesy naukowe i utrzymując kontakty z krajem. Byli jednak i tacy, którzy właśnie wtedy, po wojnie, z zagranicy do kraju przyjechali. Skomplikowanie ludzkich losów spowodowało, że decyzja o przypisaniu konkretnej postaci do tomu drugiego lub trzeciego musiała mieć charakter arbitralny. Najliczniej na kartach niniejszego tomu są reprezentowani uczeni urodzeni pomiędzy wielkimi wojnami, ukształtowani w dwudziestoleciu i z takim zapleczem moralnym oraz intelektualnym funkcjonujący w powojennej rzeczywistości. Pojawiają się tu także osoby, których całe świadome życie, łącznie z intelektualną formacją, upłynęło w czasach PRL oraz w okresie po odzyskaniu przez Polskę pełnej suwerenności. Część tekstów powstała specjalnie na potrzeby Monumentów, wiele było pisanych przez bliskich współpracowników danego uczonego, niektóre są przedrukami wcześniejszych publikacji. Zamierzeniem redaktorów naukowych nie było stworzenie zbioru zwięzłych biogramów typu słownikowego, lecz przybliżenie zainteresowanym czytelnikom najwybitniejszych postaci środowiska uniwersyteckiego – stąd teksty zarówno eseistyczne czy wspomnieniowe, jak i bardziej naukowe, obudowane odnośnikami i przypisami. Przy każdym eseju zamieszczono także standardowy biogram encyklopedyczny. Trzy tomy "Portretów Uczonych" (podzielone na sześć części) zawierają teksty o wybitnych uczonych – profesorach Uniwersytetu Warszawskiego, których działalność naukowa, praca dydaktyczna i organizacyjna pozostały w pamięci szeroko pojmowanego środowiska naukowego. Bohaterowie esejów są związani ze wszystkimi dziedzinami nauki reprezentowanymi na Uniwersytecie Warszawskim: humanistycznymi, społecznymi, ścisłymi, przyrodniczymi, medycznymi i artystycznymi. Wybór nie był łatwy i wymagał wielu konsultacji. Warto zaznaczyć, że lista uczonych ograniczona jest do osób nieżyjących. ********* Dr hab. Waldemar Baraniewski – historyk sztuki, profesor w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego i na Wydziale Zarządzania Kulturą Wizualną Akademii Sztuk Pięknych. Prof. dr hab. Wojciech Tygielski – historyk czasów nowożytnych, profesor zwyczajny. Zajmuje się historią społeczną Polski i Europy w XVI–XVII wieku, kontaktami polsko-włoskimi oraz podróżami w okresie nowożytnym, a także dziejami dyplomacji. Przez wiele lat związany z Instytutem Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskał magisterium (1977), doktorat (1983), habilitację (1992) i tytuł profesora (2006). Wykładał też w Centrum Europejskim UW oraz w Akademii Teatralnej w Warszawie. Obecnie pracuje w Instytucie Historii Sztuki UW. Dyrektor Instytutu Polskiego w Rzymie oraz radca tamtejszej Ambasady RP (1993–1995); prodziekan Wydziału Historycznego ds. ogólnych (1999–2002), prorektor Uniwersytetu Warszawskiego ds. badań naukowych i współpracy z zagranicą (2002–2008). Członek redakcji rocznika „Odrodzenie i Reformacja w Polsce”, członek Komitetu redakcyjnego rocznika „Kronika Zamkowa”, wiceprzewodniczący Rady Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, członek Rady Muzeum Historii Polski. W latach 2010–2012 oraz od 2014 roku członek Rady Narodowego Centrum Nauki. Przez 3 kadencje uczestniczył w pracach Rady Historyków (Rady ds. Numizmatycznych) przy Zarządzie NBP. Prof. dr hab. Andrzej Kajetan Wróblewski – fizyk i historyk fizyki, emerytowany profesor Uniwersytetu Warszawskiego, członek PAN i PAU, przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Historii Nauki PAN, autor artykułów i książek z dziedziny fizyki i historii fizyki, m.in. "Prawda i mity w fizyce" (1981, 1987), "Historia fizyki od czasów najdawniejszych do współczesności" (2006).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wznowienie biografii Marcelego Nenckiego, patrona Instytutu Biologii Doświadczalnej PAN, który w 2018 roku obchodzi 100-lecie swojego istnienia, a w 2017 roku świętował 170 rocznicę urodzin uczonego. Marceli Nencki, jeden z najwybitniejszych przyrodników polskich XIX wieku, zajmował się zagadnieniami na pograniczu chemii i medycyny, był autorem wielu prac m.in. z chemii fizjologicznej i bakteriologii, pracował na stanowisku profesora uniwersytetu w Bernie, a następnie sprawował funkcję kierownika Zakładu Chemii Instytutu Medycyny Doświadczalnej w Petersburgu. Zapisał się w historii nauki jako badacz biosyntezy kwasu moczowego, współodkrywca struktury hemu oraz podobieństw budowy chlorofilu i hemoglobiny. Autorka tej biografii Aniela Szwejcerowa była przez wiele lat pracownikiem, a następnie kierownikiem Biblioteki Instytutu Biologii Doświadczalnej PAN im. M. Nenckiego. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100822, 100823 (2 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44689 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42348 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64091 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika kultury w zarysie / Janusz Gajda. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2016. - 318 stron ; 24 cm.
Praca Pedagogika kultury w zarysie pomyślana została jako podręcznik akademicki i ma wszelkie szanse, żeby stać się publikacją zaliczaną do kanonu lektur na wielu kierunkach studiów humanistycznych, a przede wszystkim na kierunkach „pedagogika” i „kulturoznawstwo”. Autor – wybitny znawca i reprezentant pedagogiki kultury – przedstawił rodowód tego kierunku czy nurtu myśli pedagogicznej, nakreślił dzieje kształtowania się założeń filozoficznych i metodologicznych pedagogiki kultury, przywołał poglądy klasyków tego kierunku (tworzących w Polsce i w innych krajach). Przyjęty w tej pracy układ chronologiczno-problemowy pozwala śledzić losy pedagogiki kultury i jej zwolenników, pozwala także dostrzec dokonujące się przemiany i uwarunkowania przemian w pojmowaniu oraz uprawianiu pedagogiki kultury. prof. dr hab. Tadeusz Lewowicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41072 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej