Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(98)
IBUK Libra
(16)
Forma i typ
Książki
(81)
Publikacje dydaktyczne
(32)
Publikacje naukowe
(18)
E-booki
(16)
Publikacje fachowe
(14)
Artykuły
(11)
Druki ulotne
(5)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(157)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(36)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(19)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(19)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(15)
Wypożyczalnia Złotów
(22)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(13)
Czytelnia Wągrowiec
(14)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(12)
Autor
Naprawa Renata
(10)
Tanajewska Alicja
(10)
Szkurłat Elżbieta (1951- )
(4)
Zenderowski Radosław
(4)
Gajda Janusz
(3)
Hibszer Adam (1964- )
(3)
Rudniański Jarosław
(3)
Baraniak Barbara
(2)
Kowalczuk Urszula
(2)
Książyk Łukasz
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Kłodnicka Olga
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Słupek Kazimierz (pedagogika)
(2)
Adamczewski Jakub
(1)
Adams Scott
(1)
Angiel Joanna
(1)
Apanowicz Jerzy
(1)
Bachmat Paweł
(1)
Bajan Magdalena
(1)
Balicki Janusz
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Barszczowska Ewa
(1)
Bartkowiak Ryszard
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bil Ireneusz
(1)
Brdulak Jacek
(1)
Breczko Jacek
(1)
Choina Miłosz
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czajka Karolina
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Daley James G
(1)
Deutsch Stacia
(1)
Deutsch Stacia. Dziewczyny Kodują
(1)
Doliński Dariusz
(1)
Dudek Sandra
(1)
Dybska-Jakóbkiewicz Irena
(1)
Dyrda Beata
(1)
Ganczarek Iwona
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Guzowski Andrzej
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Górski Grzegorz Paweł
(1)
Głuchowska Hanna
(1)
Hann Christopher Michael
(1)
Humięcka Beata
(1)
Jabłońska Anna
(1)
Jaroń Lilla
(1)
Jędrusik Maciej
(1)
Kamińska Barbara
(1)
Kiszczak Maria Teresa
(1)
Kociubiński Krzysztof
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Kowalewski Mirosław
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(1)
Krawczyk Zbigniew
(1)
Kulesza Wojciech
(1)
Lasmanowicz Renata
(1)
Lelusz Henryk
(1)
Leoński Zbigniew
(1)
Lerch-Henczko Maria
(1)
Lewicka Maria
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Mayer Teresa
(1)
Milcarz Andrzej
(1)
Milewski Roman
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Muskała Maciej
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Ostaszewski Janusz
(1)
Ozimek Ewa
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pieter Józef
(1)
Pietraszewska Eugenia
(1)
Pietruk Witold
(1)
Piotrowski Paweł
(1)
Piróg Danuta (1975- )
(1)
Piskorz Sławomir
(1)
Plit Florian
(1)
Porożyński Henryk
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rajs Glazar Agnieszka
(1)
Rittel Stefan Jerzy
(1)
Rosłan Katarzyna
(1)
Sajdak-Michnowska Eulalia
(1)
Sarczyńska Anna
(1)
Sałamacha Przemysław
(1)
Sepkowska Zofia
(1)
Siemaszko Andrzej
(1)
Smolińska Katarzyna
(1)
Sowa Kazimierz Zbigniew
(1)
Surendra Sebastian
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Syguła-Iwaniuk Magdalena
(1)
Szlachta Bogdan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(53)
Kraj wydania
Polska
(114)
Język
polski
(109)
nieznany (po)
(3)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(15)
Szkoły podstawowe
(11)
Szkoły specjalne
(11)
Rodzice
(10)
Szkoły wyższe
(10)
Dzieci
(9)
Terapeuci zajęciowi
(9)
6-8 lat
(8)
Pedagodzy specjalni
(7)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Klasa 1.
(4)
Nauczyciele geografii
(4)
Uczniowie szkół specjalnych
(4)
9-13 lat
(3)
Dorośli
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Przedszkola
(3)
Studenci
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Szkoły średnie
(2)
0-5 lat
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Nauka pisania
(16)
Praca dyplomowa
(13)
Nauczanie
(11)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(11)
Nauka
(10)
Nauka czytania
(10)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(10)
Czytanie
(9)
Praca
(9)
Nauka liczenia
(8)
Nauki ekonomiczne
(8)
Geografia (przedmiot szkolny)
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Metodologia
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Nauczyciele
(5)
Nauki społeczne
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Dziecko
(4)
Język polski
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Nauka społeczna Kościoła katolickiego
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Rynek pracy
(4)
Autorytet
(3)
Bezrobocie
(3)
Czasopisma w pracy szkoły
(3)
Czytanie globalne
(3)
Edukacja domowa
(3)
Emisja głosu
(3)
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1770-1831)
(3)
Indywidualny tok nauki
(3)
Jan Paweł II
(3)
Język migowy
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Małżeństwo
(3)
Mowa
(3)
Mysłakowski (1890-1971)
(3)
Pedagogika humanistyczna
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika religijna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Praca umysłowa
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Samobójstwo
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Twórczość
(3)
Uczenie się
(3)
Wojnar Irena
(3)
Wychowanie narodowe i państwowe
(3)
Wychowanie patriotyczne
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(3)
Adaptacja
(2)
Adopcja
(2)
Afazja
(2)
Agresywność
(2)
Autyzm
(2)
Biblioterapia
(2)
Bioetyka
(2)
Croce Benedetto (1866-1952)
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Demokracja
(2)
Dilthey Wilhelm (1833-1911)
(2)
Dogoterapia
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Domy dziecka
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dyslalia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Ekonomia
(2)
Etyka
(2)
Falkowski, Jakub
(2)
Filozofia
(2)
Fizykoterapia
(2)
Fonogesty
(2)
Gentile Giovani (1875-1944)
(2)
Geografia
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Grzegorzewska, Maria
(2)
Górski Karol (1903-1988)
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Głusi
(2)
Han-Ilgiewicz, Natalia
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Hulek, Aleksander
(2)
Implanty
(2)
Innowacje
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Jedlewski, Stanisław
(2)
Joteyko, Józefa
(2)
Jąkanie
(2)
Kerschensteiner Georg (1854-1932)
(2)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
1801-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Warszawa
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Arabia Saudyjska
(1)
Czarnogóra
(1)
Kosowo
(1)
Niemcy
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Ukraina
(1)
Łekno (woj. wielkopolskie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(27)
Karty pracy ucznia
(22)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(11)
Materiały pomocnicze
(11)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(4)
Poradnik
(4)
Monografia
(3)
Poradniki
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Encyklopedie
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Encykliki
(1)
Gry i zabawy
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(40)
Nauka i badania
(20)
Geografia i nauki o Ziemi
(12)
Historia
(6)
Językoznawstwo
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Architektura i budownictwo
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Geografia w Szkole
(3)
Dyrektor Szkoły
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Geografia w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Świetlica w Szkole
(1)
114 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W dniach 20-21 września 2017 roku Wydział Nauk Ekonomicznych obchodził jubileusz 70-lecia istnienia. Program uroczystości obejmował uroczyste otwarte posiedzenie Rady Wydziału Nauk Ekonomicznych oraz jubileuszową konferencję naukową pt. „Nauki ekonomiczne w XXI wieku – wyzwania, dylematy, perspektywy”. W uroczystościach wzięło udział około 450 osób z całej Polski – przedstawicieli szeroko pojętego środowiska akademickiego: pracowników naukowych aktywnych zawodowo i emerytowanych, studentów, absolwentów oraz administracji. Podczas konferencji wygłoszono około 120 referatów, które zebrano w cztery publikacje: monografię naukową oraz trzy tomy prac naukowych. Tom pierwszy, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 490, zawiera artykuły z obszaru geografii społeczno-ekonomicznej oraz gospodarki przestrzennej. Tom drugi, Prace Naukowe Uniwersytetu ekonomicznego we Wrocławiu nr 498, zawiera artykuły z obszaru międzynarodowych stosunków gospodarczych. Niniejsza publikacja stanowi tom trzeci i obejmuje artykuły tematycznie powiązane z ekonomią, finansami oraz naukami o zarządzaniu. Artkuły ze względów praktycznych zostały uszeregowane w porządku alfabetycznym. Tematyka artykułów z obszaru ekonomii wiąże się ściśle z kryzysami w gospodarce światowej, z uwzględnieniem takich ich aspektów, jak teoretyczne aspekty kryzysów ekonomicznych, przyczyny oraz przebieg kryzysów ekonomicznych, metody przewidywania i przeciwdziałania kryzysom ekonomicznym, ekonomiczne, ekologiczne i społeczne skutki kryzysów ekonomicznych, a także rola współpracy międzynarodowej w przeciwdziałaniu kryzysom ekonomicznym i łagodzeniu ich skutków. Dodatkowo podjęto zagadnienia ekonomii ekologicznej i zrównoważonego rozwoju. Tematyka artykułów z obszaru finansów dotyczy głównie finansów korporacyjnych – wyzwań i dylematów stojących przed tą subdyscypliną w XXI wieku. Autorzy poruszyli kwestie związane z wpływem polityki fiskalnej na decyzje finansowe, narzędziami zarządzania finansowego, oceną sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa, wyborem i oceną projektów inwestycyjnych oraz ładem korporacyjnym. Podjęli także zagadnienia związane z bankowością i jej dylematami oraz wyzwaniami w XXI wieku. Artykuły z obszaru nauk o zarządzaniu dotyczą zagadnień związanych z osiągnięciami, praktycznymi zastosowaniami oraz wyzwaniami rozwojowymi tej dyscypliny nauki. W szczególności opracowania te dotyczą aplikacyjności koncepcji zarządzania, koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu i zagadnień związanych z jej implementacją, ewolucji zarządzania zasobami ludzkimi, marketingu w kształtowaniu zachowań konsumentów, procesów i projektów w organizacji, tworzenia innowacji, a także usług w erze digitalizacji. Organizatorzy konferencji dziękują uczestnikom za trud przygotowania i wygłoszenia referatów oraz napisania artykułów i już dziś serdecznie zapraszają do udziału w kolejnych konferencjach organizowanych przez Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Aleksandra Szpulak, Wawrzyniec Michalczyk
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Oddawany w ręce Czytelników tom Współczesne problemy w nauce, dydaktyce i praktyce rachunkowości zawiera wybrane artykuły przygotowane na Ogólnopolski Zjazd Katedr Rachunkowości, który odbył się w Poznaniu w dniach 20-22 września 2017 r. Organizatorem Zjazdu, odbywającego się pod hasłem Rachunkowość 2.0. Współczes- ne problemy w nauce, dydaktyce i praktyce rachunkowości, była Katedra Rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jest to jeden z trzech zbiorów artykułów przygotowanych na konferencję. Autorzy nadesłali w sumie ponad 90 opracowań, a organizatorzy zarekomendowali artykuły do publikacji, doceniając ich wartość merytoryczną. Po uwzględnieniu anonimowych recenzji ustalono ostateczną listę opracowań do druku. Celem zjazdu była wymiana doświadczeń i poglądów na temat nauki, dydaktyki i praktyki rachunkowości, a efektem przeprowadzonych prac jest między innymi publikacja, którą z wielką przyjemnością prezentujemy. W nauce o rachunkowości podejmowane są próby opracowania nowych modeli, koncepcji, metod wyceny czy prezentacji informacji w sprawozdaniach finansowych, niezbędnych w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej. Artykuły przygotowane przez uczestników konferencji, a jednocześnie pracowników katedr rachunkowości z uczelni z całej Polski, dotyczą ważnych zarówno dla praktyki, jak i dla teorii rachunkowości zagadnień. Rozważania prowadzone w poszczególnych artykułach charakteryzują się różnym poziomem szczegółowości oraz prezentują aspekty zarówno teoretyczne, jak i praktyczne. Również problematyka poruszona w opracowaniach jest bardzo zróżnicowana, co przesądziło o uszeregowaniu artykułów w kolejności alfabetycznej, według nazwisk autorów – niemniej jednak można pokusić się o podział opracowań na cztery grupy. Pierwsza, największa, grupa artykułów dotyczy sprawozdawczości, głównie sprawozdawczości finansowej, w tym audytu sprawozdań finansowych, sprawo- zdawczości zintegrowanej, zawierającej nie tylko dane finansowe. W tej grupie znajdują się też artykuły dotyczące nowych rozwiązań w sprawozdawczości finansowej. Druga grupa opracowań związana jest z szeroko rozumianą rachunkowością zarządczą, a trzecia z ogólnymi problemami rachunkowości, takimi jak zmieniające się wymogi prawne czy zagrożenia związane z nierzetelnymi informacjami przekazywanymi interesariuszom, rozliczanie podatków czy nauczanie rachunkowości. Organizatorzy konferencji chcieliby w tym miejscu podziękować polskiemu przedstawicielstwu ACCA za dofinansowanie niniejszej publikacji. Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Ogólnopolskiego Zjazdu Katedr Rachunkowości Marek Cieślak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Absolutyzm Anarchizm Autorytaryzm Autorytet Banki Bezrobocie Bioetyka Bóg Chrześcijaństwo Cnota (filoz.) Cykl koniunkturalny Kultura Demografia Demokracja Dialog społeczny Etyka społeczna Działalność charytatywna Egalitaryzm Ekologia Ekonomia Elita społeczna Encykliki społeczne Etyka Gospodarka Faszyzm Feudalizm Polityka Filozofia Finanse publiczne Plan gospodarczy Grzech Ideologia Imperializm Indywidualizm (filoz.) Inflacja Integracja europejska Siła robocza Kapitał społeczny Kara śmierci Nauka społeczna Kościoła katolickiego Komunikacja społeczna Komunitaryzm Konserwatyzm Związki wyznaniowe Liberalizm Makroekonomia Marksizm Migracje Mikroekonomia Mniejszości (socjol.) Nauki społeczne Monarchia Nacjonalizm Nierówności społeczne Niewolnictwo Obywatel Rynek Osoba Państwo Partie polityczne Patologia społeczna Pieniądz Polityka społeczna Ponowoczesność Porządek społeczny Postęp Postmodernizm Praca Prawa człowieka Prawo Produkt krajowy Psychologia społeczna Racja stanu Rasizm Religia Republika Rodzina Rynki finansowe Samorząd Sekty Słuszność (prawo) Socjalizm Socjologia i społeczeństwo Socjologia polityki Socjologia prawa Społeczeństwo obywatelskie Ekonomia społeczna Społeczność lokalna Społeczność międzynarodowa Sprawiedliwość Sumienie Szkoły katolicko-społeczne Ruchy katolicko-społeczne Teologia Teologia polityczna Konsumenci (ekon.) Przedsiębiorstwo Teoria wyboru publicznego Terroryzm Tomizm Totalitaryzm Tradycja Umowa społeczna Ustrój polityczny Władza Własność Wojna Pokój Masoneria Wolność Wzrost gospodarczy Zarządznie Zasady życia społecznego Zmiana społeczna Związki zawodowe Społeczeństwo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94037 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34831 P (42) (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41571 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60186 P 5,4 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Przemiany we współczesnej gospodarce światowej nie tracą na prędkości w ostatnich latach, a na wielu płaszczyznach obserwuje się wręcz ich przyspieszenie. Postępującej od długiego już czasu globalizacji i regionalizacji z jednej strony towarzyszą procesy integracji i liberalizacji handlu, a z drugiej – przeciwstawne im tendencje dezintegracyjne i protekcjonistyczne. Coraz większego znaczenia nabierają innowacje, m.in. finansowe, dążenie do zrównoważonego rozwoju, intensywne migracje, problemy kulturowo-społeczne czy pogłębiające się konflikty ekonomiczne pomiędzy krajami. Za tymi przemianami próbują podążać również uczeni, poddając analizom poszczególne sfery krajowych i ponadnarodowych gospodarek, próbując opisywać i wyjaśniać zależności między nimi oraz formułując ważne wnioski i zalecenia dla decydentów. Ważną płaszczyzną badań jest także weryfikacja dotychczasowych teorii, paradygmatów i okrzepłych fundamentów procesów poznawczych, czasem nie przystających już do współczesnego turbulentnego otoczenia, częstokroć zaskakującego nagłymi zwrotami, czy do bieżącego układu sił i interesów, kształtującego otaczającą nas gospodarkę światową. Prezentowany Czytelnikowi tom „Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” zawiera rezultaty prac badaczy reprezentujących większość polskich ośrodków naukowych zajmujących się problematyką międzynarodowych stosunków gospodarczych. Artykuły dotyczą bardzo zróżnicowanej tematyki, tak jak zróżnicowane są procesy zachodzące w globalnej ekonomii. Są tu teksty poświęcone zagadnieniom ujmowanym w skali kraju, np. firmom z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce, sektorowi usług biznesowych, partycypacji Polski w globalnych łańcuchach wartości, perspektywom rozwoju gospodarki Rosji, polityce imigracyjnej Australii czy kryzysowi zadłużenia Portoryko. Inne opracowania poruszają kwestie regionalne – polityki innowacyjne krajów Ameryki Łacińskiej, problemy Grupy Wyszehradzkiej, skutki „klątwy surowcowej” dla Azerbejdżanu, Kazachstanu oraz Rosji, konsekwencje brexitu dla budżetu Unii Europejskiej, możliwe scenariusze reform Europy w dobie kryzysu itd. Dużo miejsca poświęcono łańcuchom wartości – tej problematyki dotyczą aż trzy artykuły. W niniejszym tomie inspirację również może odnaleźć osoba zainteresowana problematyką różnic kulturowych w negocjacjach, handlu zagranicznego i pozycji konkurencyjnej Polski i Unii Europejskiej, dysproporcjami rozwojowymi, relacjami gospodarczymi Chin, przepływami bezpośrednich inwestycji zagranicznych, koncepcją globalnych dóbr publicznych, migracjami międzynarodowymi czy polityką regionalną, spójności i rolną Wspólnoty Europejskiej. Życzymy Czytelnikowi satysfakcji z lektury niniejszego tomu, licząc na przychylny odbiór i nawiązanie naukowego dyskursu. Wawrzyniec Michalczyk, Aleksandra Szpulak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Instytut Wymiaru Sprawiedliwości powstał w roku 1990 z połączenia Instytutu Badania Prawa Sądowego przy Ministerstwie Sprawiedliwości oraz Instytutu Problematyki Przestępczości przy Prokuraturze Generalnej. Główną sferą aktywności naukowej IWS jest prowadzenie badań empirycznych w dziedzinie prawa cywilnego, gospodarczego, rodzinnego, karnego oraz kryminologii, w tym zwłaszcza badań akt spraw sądowych i prokuratorskich. Instytut zajmuje się - ponadto monitorowaniem tendencji przestępczości, polityki kryminalnej oraz funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46606 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Editorial This English-language issue of The Sociological Review contains a selection of texts originally written in Polish and published in our journal in 2009. The selection has not been made at random. Two texts refer to Jan Lutyński’s concept of apparent actions (cf. The Sociological Review 1/2009). M. Czyżewski develops the concept further, indicating its applicability in the contemporary social life. The analyzed field is the university and public debates. A. Golczyńska-Grondas and A. Kretek-Kamińska apply the idea of apparent actions to the functioning of social services. Another matter of interest is the status of higher education in Poland. The problem is interesting to researchers as well as to the entire milieu of scientists and politicians. Articles by M. Czyżewski, K. Karczmarczuk and A. Boczkowski represent the trend of self-analysis of the situation of universities in the period when decisions are made as to the future of higher education. The article on the relations between the state and ethnic groups of Chile has a different and exceptional character, as it discusses the methods of dealing with a multicultural society.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85053 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29427 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39025, 39023 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka artykułów składających się na niniejszy zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień dotyczących rozwoju naukowego zarządzania w minionych wiekach, oceny przemian gospodarczych i społecznych w Polsce w ostatnim ćwierćwieczu, kultury bezpieczeństwa pracy i efektywności szkoleń pracowników z zakresu ergonomii i bhp, rozwoju nowych rodzajów turystyki w kraju i za granicą, znaczenia organizacji pozarządowych w rozwijaniu działalności turystycznej w jednostkach samorządu terytorialnego. W artykułach zaprezentowano również koncepcję oceny efektywności kontraktów menedżerskich w przedsiębiorstwach komunalnych, opisano technologie informatyczne wspomagające osoby z niepełnosprawnością ruchową w sterowaniu komputerem, w ostatnim artykule dokonano oceny przemian w zakresie warunków pracy i wypadkowości w polskich przedsiębiorstwach w latach 2011–2016, ze szczególnym uwzględnieniem wypadkowości kobiet.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dwadzieścia lat temu w wigilijny poranek zmarł nagle profesor dr hab. Andrzej Nadolski – wybitny mediewista, archeolog, bronioznawca. Był człowiekiem wyjątkowego formatu. Jego życiorys odzwierciedla skomplikowane dzieje minionych dziesięcioleci, a Jego spuścizna naukowa do dziś wpływa na kształt pasji naukowych kolejnych pokoleń badaczy. Urodził się w Krakowie 26 listopada 1921 r. w rodzinie kultywującej tradycje patriotyczne, doceniającej potrzebę znajomości rodzimej historii, kultury oraz przyrody. Kilka miesięcy przed wybuchem drugiej wojny światowej uzyskał maturę w Gimnazjum im. Księcia Józefa Poniatowskiego w Warszawie. Od stycznia 1942 r. walczył w oddziałach Armii Krajowej obwodu grójeckiego „Głuszec”. Zaraz po zakończeniu wojny, w 1945 r. rozpoczął studia archeologiczno-historyczne, początkowo na Uniwersytecie Jagiellońskim, następnie na Uniwersytecie Łódzkim. Tu w 1949 r. otrzymał tytuł magistra filozofii w zakresie prehistorii, a w 1951 r. stopień doktora na podstawie rozprawy Studia nad uzbrojeniem polskim w X, XI i XII wieku (Łódź 1954). Praca ta stała się fundamentalnym dziełem polskiej szkoły bronioznawstwa historycznego, które do dziś, mimo upływu już ponad pół wieku, w wielu aspektach zachowuje aktualność. W 1962 r. mianowany został profesorem nadzwyczajnym, w 1970 r. otrzymał nominację na profesora zwyczajnego. Pracę zawodową rozpoczął w 1946 r. w Zakładzie Prehistorii Uniwersytetu Łódzkiego. Na uczelni tej pełnił liczne funkcje, był. m.in. kierownikiem Katedry Archeologii, w latach 1965-1968 prorektorem, a następnie od 1968 do 1969 r. rektorem. Prowadził wykłady także i na innych uczelniach: w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych, w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim i Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jako „professeur associéé” wykładał w École des Hautes Études en Sciences Sociales w Paryżu. Równolegle do działań dydaktycznych od 1949 r. uczestniczył w pracach badawczych Kierownictwa Badań nad Początkami Państwa Polskiego, przekształconego conego w 1953 r. w Instytut Historii Kultury Materialnej Polskiej Akademii Nauk (obecnie: Instytut Archeologii i Etnologii PAN). Od 1961 r., aż do momentu przejścia na emeryturę w 1991 r. pełnił funkcję kierownika Zakładu Archeologii Polski Środkowej IHKM (dziś: Ośrodek Badań nad Dawnymi Technologiami IAE PAN). Profesor Andrzej Nadolski był autorem ponad dwustu publikacji, w tym kilkunastu książek; wieloletnim redaktorem naczelnym „Acta Archaeologica Lodziensia”, założycielem i redaktorem „Fasciculi Archaeologiae Historicae”, nauczycielem wielu archeologów, pod Jego kierunkiem powstało kilkadziesiąt prac magisterskich i 10 doktorskich, kierował badaniami archeologicznymi wielu stanowisk (m.in. grodzisko i kolegiata w Tumie pod Łęczycą, grodziska w Czermnie nad Huczwą i Spicymierzu nad Wartą, wieś średniowieczna w Drácy w Burgundii, pobojowisko grunwaldzkie). Był członkiem licznych polskich i zagranicznych towarzystw i komitetów naukowych. Uhonorowano go szeregiem odznaczeń: m.in. Złotym Krzyżem Zasługi, Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski, Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polsk oraz Krzyżem Partyzanckim. Te podstawowe fakty biograficzne nie są w stanie oddać rozległych horyzontów Jego zainteresowań. Nieprzeciętna erudycja Andrzeja Nadolskiego w zakresie poznania kultury materialnej średniowiecza czy szeroko pojętej wojskowości, przejawiała się także w jego działalności popularyzatorskiej. Obok ogromnej wiedzy odznaczał się bowiem umiejętnością jasnego wywodu, zrozumiałego dla szerokich rzesz słuchaczy. Z wielką przyjemnością uczestniczył więc w pracach wystawienniczych, wygłaszał odczyty, współpracował nawet z twórcami filmowymi. By jednak suchość zwięzłych biogramów, w różnych miejscach publikowanych, wzbogacić barwami wielości pasji i różnorodności działań Profesora Andrzeja Nadolskiego w dwudziestą rocznicę śmierci grono Jego przyjaciół, kolegów, uczniów podjęło inicjatywę zorganizowania konferencji naukowej mu poświęconej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Maria Lewicka : Dyskusja wokół tekstu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [Discussion around the paper “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists” by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna], s. 289–294; Tomasz Witkowski, Paweł Fortuna : O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych [On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists], s. 295–308; Hanna Brycz : O prowokacji, czystości i uczonych [On provocation, purity and scientists], s. 309–312; Szymon Chrząstowski : O dialogu (a raczej jego braku) między psychologami akademickimi i psychoterapeutami [On the dialogue (or its lack) between psychotherapists and academic psychologists], s. 313–317; Maciej Dymkowski : W sprawie teoretycznego zaplecza psychoterapii [On the theoretical basis of psychotherapy], s. 318–320; Tadeusz Gałkowski : O strategiach wobec psychobiznesu [Strategies concerning psycho-business], s. 321–325; Janusz Grzelak : Czy krzywe prostuje krzywe? [Do curves straighten curves?], s. 326–328; Grzegorz Gustaw, Krzysztof Brocławik : Homeopatia Witkowskiego [Yet another hoax], s. 329–335; Maciej Haman : Racjonalne powody akceptacji koncepcji pseudonaukowych: dążenie do prostoty,społeczny podział pracy w nauce i fałszywe dychotomie pojęciowe [Rational reasons for acceptance of pseudoscientific theories: Need for simplicity,division of labor in science, and false conceptual dichotomies], s. 336–340; Jarosław Klebaniuk : Nie warto, panie Witkowski, czyli dlaczego trudno walczyć z pseudonauką [It is useless, Mr Witkowski – or why is it so difficult to fight pseudo-science?], s. 341–345; Wojciech Kulesza : O paranaukowym paradowodzie na paranaukowość nauki, czyli o prowokacji dziennikarskiej,ale nie naukowej [On the quasi-scientific quasi-proof of the quasi-scientific character of science or on the journalist but not scientific provocation], s. 345–348; Wiesław Łukaszewski : Kto kogo? Komentarz do artykułu Tomasza Witkowskiego i Pawła Fortuny „O psychobiznesie, tolerancji i odpowiedzialności, czyli strategie czystych uczonych” [By who to whom? Commentary on the article by Tomasz Witkowski and Paweł Fortuna: “On psycho-business, tolerance and responsibility or strategies employed by pure scientists”], s. 349–352; Krzysztof Mudyń : Miejsce nauki i psychologii w kulturze zdominowanej ideologią wolnego rynku [The place of science and of psychology in a culture dominated by the ideology of a free market],s. 353–361; Michał Parzuchowski : O nieskuteczności prowokowania nieufności [On the ineffectiveness of provoking distrust], s. 362–365; Paweł Smółka : Jak psychologowie akademiccy mogą przeciwdziałać szerzeniu się „szamańskich praktyk” na rynku usług psychologicznych? [How can academic psychologists counteract the dissemination of malpractices on the market of psychological services?], s. 366–369; Maciej Świeży : Czy „naukowe” oznacza „skuteczne”? [Does “scientific” mean “effective”], s. 370–371; Tomasz Witkowski , Paweł Fortuna: Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? [If everything is alright why is everything so wrong?], s. 372–382.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Psychologia Społeczna nr 4(19)2011 Psychologia Społeczna jest kwartalnikiem, organem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100822, 100823 (2 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44689 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42348 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64091 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika kultury w zarysie / Janusz Gajda. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2016. - 318 stron ; 24 cm.
Praca Pedagogika kultury w zarysie pomyślana została jako podręcznik akademicki i ma wszelkie szanse, żeby stać się publikacją zaliczaną do kanonu lektur na wielu kierunkach studiów humanistycznych, a przede wszystkim na kierunkach „pedagogika” i „kulturoznawstwo”. Autor – wybitny znawca i reprezentant pedagogiki kultury – przedstawił rodowód tego kierunku czy nurtu myśli pedagogicznej, nakreślił dzieje kształtowania się założeń filozoficznych i metodologicznych pedagogiki kultury, przywołał poglądy klasyków tego kierunku (tworzących w Polsce i w innych krajach). Przyjęty w tej pracy układ chronologiczno-problemowy pozwala śledzić losy pedagogiki kultury i jej zwolenników, pozwala także dostrzec dokonujące się przemiany i uwarunkowania przemian w pojmowaniu oraz uprawianiu pedagogiki kultury. prof. dr hab. Tadeusz Lewowicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41072 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej