Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(91)
Forma i typ
Książki
(90)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Muzyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(240)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(52)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(41)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(34)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(31)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(34)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(27)
Czytelnia Wągrowiec
(7)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(9)
Autor
Wyczesany Janina
(6)
Gajdzica Zenon
(5)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(5)
Naprawa Renata
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(3)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Krukowska Małgorzata
(3)
Ludkiewicz Eliza
(3)
Masłowska Joanna
(3)
Serafin Teresa
(3)
Bednarz Marzena
(2)
Belzyt Joanna
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Dudek Sandra
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Ludkiewicz Bartosz J
(2)
Michalska-Balcerek Lucyna
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Palak Zofia
(2)
Parys Katarzyna
(2)
Pawlak Agnieszka
(2)
Pliwka Aneta
(2)
Radzka Katarzyna
(2)
Szczepańska Lidia
(2)
Szostak Barbara
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Baran Jadwiga
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batko Ewa
(1)
Bednarczyk Łukasz
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brożek Katarzyna
(1)
Byra Stanisława
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Cytowska Beata
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dudak Anna
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Klaro-Celej Lidia
(1)
Klinik Anna
(1)
Kluczkowska Karolina
(1)
Koaliszyn Krystyna
(1)
Kojs Wojciech
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korzeniewska Ewa
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krefft Anna
(1)
Królowa Stanisława
(1)
Kukla Daniel
(1)
Kuligowska Krystyna
(1)
Langa Dariusz
(1)
Leśniewska Katarzyna
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Lubocka Weronika
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Malendowicz Janina
(1)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(1)
Michalska Katarzyna
(1)
Mikruta Adam
(1)
Morszczyńska Urszula
(1)
Muszyńska Irena
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Orłowska Beata A
(1)
Pakuła Magdalena
(1)
Pawlis Marta
(1)
Pawlus Marta
(1)
Piotrowska Magdalena
(1)
Ploch Leszek
(1)
Prüfer Paweł
(1)
Puchała Ewa
(1)
Rempel Wiesława
(1)
Rudek Iwona
(1)
Sikora Beata
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sniezhko Olga
(1)
Sowińska Magdalena
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Strutyńska Mirosława
(1)
Sztreker Aleksandra
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Tersa Karolina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(91)
Język
polski
(90)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Teapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(40)
Dziecko niepełnosprawne
(31)
Pedagogika specjalna
(27)
Niepełnosprawni
(19)
Kształcenie integracyjne
(18)
Szkolnictwo specjalne
(16)
Język polski
(13)
Nauczanie
(10)
Mowa
(9)
Niedorozwój umysłowy
(9)
Niepełnosprawni umysłowo
(8)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(7)
Integracja społeczna
(7)
Młodzież niepełnosprawna
(7)
Nauczyciele
(7)
Pedagodzy specjalni
(7)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Gry edukacyjne
(6)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Agresywność
(5)
Autyzm
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Głusi
(5)
Niewidomi
(5)
Poczucie własnej wartości
(5)
Rodzina
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(4)
Psychoterapia
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Słuch
(4)
Uczniowie
(4)
Biblioterapia
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(3)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Klasa szkolna (socjol.)
(3)
Kobieta
(3)
Lęk
(3)
Matematyka
(3)
Metoda Petö
(3)
Pedagogika
(3)
Pomoc postpenitencjarna
(3)
Przedszkola specjalne
(3)
Rodzice
(3)
Samobójstwo
(3)
Socjalizacja
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Wolontariusze
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zachowanie
(3)
Zespół ADHD
(3)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(3)
Adaptacja
(2)
Adopcja
(2)
Afazja
(2)
Alkoholizm
(2)
Bezdomność
(2)
Bezrobocie
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dogoterapia
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Domy dziecka
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dyslalia
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja domowa
(2)
Emisja głosu
(2)
Falkowski, Jakub
(2)
Fizykoterapia
(2)
Fonogesty
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Grzegorzewska, Maria
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Han-Ilgiewicz, Natalia
(2)
Hulek, Aleksander
(2)
Implanty
(2)
Indywidualny tok nauki
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Jedlewski, Stanisław
(2)
Joteyko, Józefa
(2)
Jąkanie
(2)
Język angielski
(2)
Język migowy
(2)
Kariera
(2)
Kirejczyk, Kazimierz
(2)
Temat: czas
2001-0
(18)
1989-
(11)
1901-
(2)
2001-
(2)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Warszawa
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Piosenka dziecięca polska
(3)
Encyklopedie
(2)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół specjalnych
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów specjalnych
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
91 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zespołu nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów prowadzacych zajęcia z uczniem w przedszkolach, szkołach i placówkach. Poradnik przybliżający nauczycielom i specjalistom zadania Zespołu, sposób organizacji jego pracy, z uwzględnieniem najważniejszych aspektów, które należy wziąć pod uwagę, by zaplanowane dla ucznia formy wsparcia były rzeczywiście najlepsze. Znajdują się tam praktyczne podpowiedzi, w jaki sposób opracować kartę indywidualnych potrzeb ucznia, plan działań wspierających oraz indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46363 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101438 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47730 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31554 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64227 P 1,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (m.in.: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową - jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi - różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne m.in.: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji - rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga - w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49010 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27366, 27365 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Idea społecznej integracji osób niepełnosprawnych, po blisko czterdziestoletniej obecności na gruncie polskim, nadal wzbudza wiele emocji, prowokuje do dyskusji, staje się inspiracją do podejmowania różnorodnych działań na rzecz osób niepełnosprawnych. Samo ujęcie istoty społecznej integracji i jej uwarunkowań uległo w tym czasie znacznym przemianom, co wymusiło także nowe spojrzenie na rozwiązania integracyjne w systemie edukacji. Temat pracy zrodził się z koncepcji społecznej integracji, rozumianej jako dynamiczny proces zmian psychospołecznych, dokonujących się w naturalnym środowisku życia osób niepełnosprawnych, w tym szczególnie w ich wzajemnych ustosunkowaniach i zachowaniach z osobami pełnosprawnymi [...]. Zmiany te mają doprowadzić do tego, by osoby niepełnosprawne pozostawały w więziach społecznych z innymi ludźmi, miały poczucie akceptacji przez nich i przynależności do grupy społecznej, którą tworzą, oraz by uczestniczyły podmiotowo w życiu tej grupy, mając możliwość realizowania swoich potrzeb psychicznych, co szczególnie istotne jest w przypadku dzieci. Społeczną integrację dzieci niepełnosprawnych należy więc rozumieć jako swoisty proces kształtowania pozytywnych interakcji psychospołecznych między nimi i pełnosprawnymi rówieśnikami oraz umacniania więzi między tymi dziećmi poprzez wpływanie na sferę ich emocji, przekonań i systemu wartości. Proces społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych w środowisku szkolnym może być skuteczny tylko dzięki wzbogaceniu oddziaływań wychowawczych, realizowanych z dziećmi szczególnie na zajęciach pozalekcyjnych, gdyż w toku tradycyjnej lekcji niewiele jest takich sytuacji, które kształtują u dzieci altruizm, prospołeczność i umożliwiają im nawiązywanie swobodnych kontaktów, współistnienie, współdziałanie i współprzeżywanie. Skuteczność procesu społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych i pełnosprawnych zależy także od kompetencji wychowawczych uczących je nauczycieli, niezbędnych w kształtowaniu pozytywnych stosunków między tymi dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47901 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dyskusja dotycząca problemu startu zawodowego osób z niepełnosprawnością jest tematem istotnym dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa i jakości życia poszczególnych jego uczestników. W myśl obecnie obowiązującej polityki społecznej osoby z niepełnosprawnością nie tylko mogą, ale są wręcz zachęcane do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim. Wciąż jednak struktury samorządowe nie są wystarczająco przygotowane do wspierania tego typu inicjatyw - pisze we wstępie autorka opracowania, wskazując równocześnie na sposoby i modele naprawcze tego wycinka społecznej rzeczywistości. Rozważa ona poszczególne elementy składające się na jakość życia i udział i ich wpływ na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością. Głównym z nich jest edukacja, czyli "jeden, z pierwszych obszarów, w których może dojść do zniesienia barier różnicujących pozycję osoby w grupie, a tym samym dać wszystkim równe szanse dostępu". Publikacja jest próba dopełnienia twierdzenia o niezwykle istotnej wadze prawidłowego diagnozowania rezultatów działań edukacyjnych podejmowanych wobec osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104751 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47722 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38474 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44464 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pewny Start)
"Mój dobry rok. Ola, Adam i ich rok" to zbiór czytanek, które pomagają kształtować kompetencje społeczne uczniów. Bohaterowie, Ola i Adam, uczestniczą w różnych sytuacjach społecznych związanych z porami roku, świętami, wydarzeniami rodzinnymi i prezentują modelowe zachowania, typowe dla wieku i specyfiki funkcjonowania ucznia z niepełnosprawnością intelektualną. Teksty są łatwe do czytania, każdy z nich jest opatrzony kolorową ilustracją. Wszystkie czytanki mają 2 wersje: pełen tekst oraz tekst z lukami do uzupełnienia za pomocą naklejek dołączonych do publikacji. Czytanki zostały wzbogacone o ćwiczenia oraz krzyżówkę, zamieszczoną na końcu publikacji. Publikacja "Mój dobry rok. Ola, Adam i ich rok" składa się 20 czytanek oraz 2 kart z naklejkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (między innymi: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową – jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi – różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne, między innymi: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji: rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga – w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41049 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65181 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno - Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska. Do podręcznika „Ja i mój świat” przygotowano prezentacje multimedialne, zabawy i piosenki dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W pudełku znajdują się 2 płyty: płyta CD z nagraniami piosenek, których tematyka jest ściśle związana z treścią podręcznika, każda z 24 piosenek została nagrana w wersji wokalnej i instrumentalnej; płyta DVD, na której znajdują się 23 prezentacje multimedialne, które stanowią atrakcyjną, innowacyjną dla uczniów pomoc dydaktyczną, utrwalającą zdobytą wiedzę, oraz opisy zabaw i gier rozwijających kompetencje społeczne oraz pomocnych do przeprowadzenia zajęć, a także teksty i zapisy nutowe piosenek z płyty CD oraz opracowane do nich zabawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 2734/2, DVD. 2733/1 (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Pedagogika upośledzonych umysłowo : wybrane zagadnienia / Janina Wyczesany. - Wyd. 9. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011. - 204, [1] s. : il. ; 24 cm + dysk optyczny (CD) - Zbiory Audiowizualne
Treść: Wprowadzenie do pedagogiki upośledzonych umysłowo; Rozwój opieki i szkolnictwa specjalnego dla osób upośledzonych umysłowo w Polsce; Rozwój opieki i edukacji specjalnej w niektórych krajach europejskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103315 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 1: JESIEŃ to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Zarówno układ, jak i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 527 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest vademecum standardów organizacji kształcenia specjalnego w szkołach publicznych i niepublicznych oraz innych placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego. Omówiono w niej sposoby realizacji kształcenia różnych grup uczniów niepełnosprawnych oraz możliwe formy spełniania przez nich obowiązku szkolnego i obowiązku nauki na wszystkich etapach edukacyjnych, w szczególności przez: zagwarantowanie przez władze lokalne edukacji dostosowanej do potrzeb, możliwości i talentów tych uczniów; łączenie zajęć edukacyjnych z organizacją zajęć rewalidacyjnych, kreatywności i sportowo-rekreacyjnych; tworzenie strategii wyrównywania szans edukacyjnych dzieci z różnymi niepełnosprawnościami oraz prowadzenie kształcenia specjalnego najbliżej miejsca zamieszkania. Opracowanie pozwoli rodzicom, nauczycielom, dyrektorom placówek oświatowych oraz organom prowadzącym na lepszą organizację nauki dzieci niepełnosprawnych, prawidłowe rozumienie i stosowanie przepisów prawa oraz wypełnianie obowiązków organizatorów oświaty. Kuratorom ułatwi monitorowanie i ocenę realizacji prawa dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do działań edukacyjnych dostosowanych do ich potrzeb i możliwości rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104312 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32204 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umieszczenie dziecka niepełnosprawnego w szkole specjalnej, wynikające z rekwalifikacji, staje się porażką decyzyjną. Mam tu na myśli przede wszystkim rodziców, ale też nauczycieli i dyrektorów szkół integracyjnych, którzy przyjmując dziecko ze zróżnicowanymi zaburzeniami funkcjonalnymi, decydują się na zadanie przekraczające ich możliwości dydaktyczno-wychowawcze. Należy jednak zauważyć, że uczniowie zmieniający placówkę (z integracyjnej na specjalną) to również absolwenci gimnazjów niepodejmujący dalszego kształcenia w systemie edukacji integracyjnej. Sygnalizowana w książce problematyka zwraca uwagę na fakt selekcji "niewygodnej" dla ogólnej idei edukacji integracyjnej. Wielu jej zwolenników uważa, że wszyscy niepełnosprawni, bez względu na rodzaj i stopień niepełnosprawności, powinni być objęci nauczaniem ogólnodostępnym. Mając wątpliwość, czy integracja jest możliwa dla ogólnej populacji dzieci z niepełnosprawnością, szczególnie ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju i upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, postanowiłam zająć się tą problematyką. Podjęty temat jest wyrazem wieloletniego zainteresowania zagadnieniem rekwalifikacji uczniów z niepełnosprawnością, którzy zmieniają szkołę często w trakcie roku szkolnego. Badania dały mi okazję do rozmów z nauczycielami szkół integracyjnych na temat sytuacji dzieci z niepełnosprawnością w byłych placówkach, ich możliwości i trudności, jakie napotykają w codziennej pracy. Istotna była ocena tej sytuacji przez rodziców, którzy podejmowali decyzję o edukacji dziecka w kształceniu integracyjnym. Interesowały mnie opinie, czy wybór szkoły integracyjnej spełnił ich oczekiwania. Przeprowadzone badania wydają się kluczowe dla całego systemu edukacji obejmującego kształcenie dzieci niepełnosprawnych, ale też umożliwiają wyznaczenie bardziej szczegółowych kierunków badawczych i szerszego poznania procesów selekcji międzyszkolnej tej grupy uczniów. Tematem niniejszej rozprawy stały się uwarunkowania rekwalifikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107084 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48066 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33720 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść książki jest rezultatem kilkuletnich badań nad integracyjną formą kształcenia prowadzonych na terenie województwa śląskiego w latach 2007-2010. Podjęta problematyka została ulokowana w kontekście sytuacji trudnych związanych z codzienną pracą w klasie integracyjnej. Dotyczy ona między innymi organizacji pracy lekcyjnej, oceniania, kwalifikowania uczniów do zespołu klasowego, rozmieszczenia uczniów w przestrzeni sali lekcyjnej, kwalifikacji i kompetencji nauczycieli pracujących w tych klasach. Zagadnienia te zostały osadzone w licznych kategoriach analitycznych zaczerpniętych z pola różnych nauk społecznych i humanistycznych (np. w koncepcjach antynomii, wiedzy potocznej, kapitału społecznego, wsparcia czy konfliktu). Ostatni rozdział części empirycznej książki zawiera opinie nauczycieli o korzyściach i sytuacjach pozytywnych omawianej formy kształcenia. Prócz części empirycznej książka zawiera szerokie wprowadzenie obejmujące dyskusję nad zasadnością podziału badań na teoretyczne i praktyczne w pedagogice, ze szczególnym uwzględnieniem eksploracji kształcenia integracyjnego, oraz zakończenie ukazujące drogi badawcze kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103707 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47556 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38197 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31676 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44323 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101354, 101820 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46774 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33714 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 592 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38759, 38758 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95251/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43083 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej