Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(100)
Forma i typ
Książki
(100)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(285)
wypożyczone
(18)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(51)
Czytelnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(45)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(44)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(44)
Wypożyczalnia Złotów
(46)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(34)
Czytelnia Wągrowiec
(28)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Naprawa Renata
(15)
Tanajewska Alicja
(14)
Maternicka Kornela
(8)
Kielin Jacek
(4)
Wyczesany Janina
(4)
Gajdzica Zenon
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Baczała Ditta
(2)
Błeszyński Jacek
(2)
Chimicz Dorota
(2)
Cytowska Beata
(2)
Hulek Aleksander
(2)
Kamińska-Szewczyk Dorota
(2)
Klimek-Markowicz Katarzyna
(2)
Klinik Anna
(2)
Kott Tadeusz
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Mulart Joanna
(2)
Palak Zofia
(2)
Pawlak Agnieszka
(2)
Pilecki Jan
(2)
Piszczek Maria
(2)
Raszewska Maria
(2)
Sowa Józef
(2)
Winczura Barbara
(2)
Wrona Sylwia
(2)
Bac Aneta
(1)
Bednarz Marzena
(1)
Bladowska Joanna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borowska-Beszta Beata
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Durka Grażyna
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Fröhlich Andreas D
(1)
Garda-Łukaszewska Jadwiga
(1)
Godawa Joanna
(1)
Grodzicka Irena
(1)
Halbig Johannes
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Janosz Bożena
(1)
Janus Edyta
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Karaskova Vlasta
(1)
Karpowicz Paweł
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Kluczkowska Karolina
(1)
Korzeniewska Ewa
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kosterska Izabela
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kościelak Ryszard
(1)
Kościelska Małgorzata
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kuczkowski Jerzy
(1)
Kuś Joanna
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Langa Dariusz
(1)
Lansing Margaret
(1)
Lubocka Weronika
(1)
Ludkiewicz Bartosz J
(1)
Ludkiewicz Eliza
(1)
Mach Cecylia
(1)
Martowicz Zdzisława
(1)
Mański Arkadiusz
(1)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(1)
Michalska Katarzyna
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Miosga Lucyna
(1)
Miłosz Angelika
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Notbohm Ellen
(1)
Okoniewska Małgorzata
(1)
Osik-Chudowolska Danuta
(1)
Panek Edyta
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka
(1)
Pilecka Władysława
(1)
Pisula Ewa
(1)
Reichler Robert Jay
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Schopler Eric
(1)
Sherborne Veronica
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Sniezhko Olga
(1)
Sowińska Magdalena
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(99)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(96)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(75)
Niepełnosprawni umysłowo
(26)
Rehabilitacja medyczna
(23)
Pedagogika specjalna
(17)
Autyzm
(15)
Dziecko niepełnosprawne
(14)
Mowa
(13)
Niedorozwój umysłowy
(13)
Niepełnosprawni
(12)
Terapia zajęciowa
(12)
Dziecko autystyczne
(11)
Zespół Downa
(9)
Głusi
(7)
Integracja społeczna
(7)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(7)
Psychoterapia
(7)
Słuch
(7)
Zachowanie
(7)
Dziecięce porażenie mózgowe
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Niewidomi
(6)
Pedagodzy specjalni
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Arteterapia
(5)
Dziecko
(5)
Dziecko głuche
(5)
Dziecko z zespołem Downa
(5)
Głuchoniewidomi
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Metoda Petö
(5)
Muzykoterapia
(5)
Myślenie
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Socjalizacja
(5)
Szkolnictwo specjalne
(5)
Terapia behawioralna
(5)
Upośledzenie umysłowe
(5)
Wady rozwojowe
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(5)
Agresywność
(4)
Biblioterapia
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Hipoterapia
(4)
Metoda Sherborne
(4)
Młodzież niepełnosprawna
(4)
Niemowlę
(4)
Pamięć
(4)
Rehabilitacja zawodowa
(4)
Rodzina
(4)
Uwaga (psychol.)
(4)
Wolontariusze
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Zmysły
(4)
Afazja
(3)
Chorzy przewlekle
(3)
Dogoterapia
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Fizykoterapia
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Komputery
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Padaczka
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Programy nauczania
(3)
Rehabilitacja społeczna
(3)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(3)
Samobójstwo
(3)
Schizofrenia
(3)
Zespół ADHD
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Zespół Retta
(3)
Adaptacja
(2)
Adaptacja społeczna
(2)
Adopcja
(2)
Alkoholizm
(2)
Animaloterapia
(2)
Barwy
(2)
Choroby dziedziczne
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Domy dziecka
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Dorosłość
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dyslalia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Edukacja domowa
(2)
Emisja głosu
(2)
Erotyzm
(2)
Temat: czas
2001-0
(3)
1901-
(2)
2001-
(1)
Gatunek
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(9)
Podręczniki
(4)
Programy nauczania początkowego
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Encyklopedie
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów specjalnych
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
100 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Problematyka podjęta przez Autorkę jest bardzo ważna i dopiero dostrzegana. Przede wszystkim jest źródłem refleksji - po co kształcimy, zajmujemy się osobami niepełnosprawnymi intelektualnie. Jest jednak także refleksją nad podstawowymi problemami egzystencjalnymi: po co żyjemy, jak żyjemy i „do czego” żyjemy. Problem osób niepełnosprawnych, mimo że przez społeczeństwo dostrzegany, nadal jest marginalizowany. Rzadko podejmuje się rzeczową analizę usytuowania i upodmiotowienia tych osób, z jednoczesnym dopuszczeniem ich do udziału w życiu społecznym. Praca Doroty Chimicz jest w tym względzie bardzo ważna i potrzebna, z jednej strony ukazuje percepcję samych osób niepełnosprawnych (w porównaniu z grupą kontrolną), z drugiej zaś - oblicze tych osób, które stanowić powinno podstawę do refleksji dla szeroko rozumianego odbioru społecznego. Z recenzji dr. hab. Jacka J. Błeszczyńskiego, prof. UMK
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40278 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33214 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka pozwoli spojrzeć na proces rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego na podłożu genetycznym z perspektywy mało do tej pory eksplorowanej, mianowicie cech osobowych rehabilitantów i ich roli w tworzeniu optymalnych relacji z opiekunami dzieci i nimi samymi. Książka dotyka także subtelnego aspektu jakim jest wygląd twarzy dziecka rehabilitowanego. W przekonaniu autora zmieniona twarz może mieć istotny wpływ na tworzenie relacji ze specjalistami. Będą one tym lepsze, głębsze i trwalsze im bardziej specjalista (logopeda, nauczyciel, psycholog, fizjoterapeuta) będzie posiadał odpowiednie zasoby osobowe. Najbardziej istotny przekaz jaki może popłynąć z treści książki zawiera myśl, że twarz dziecka z zespołem genetycznym a także chorobą rzadką odgrywa niebagatelną rolę w tworzeniu całościowego obrazu tego dziecka w umysłach różnych profesjonalistów rehabilitujących to dziecko.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112181 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40662 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33475 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46891 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65617 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39695 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28975, 28974, 28973 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Konfucjusz mawiał: „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Ta myśl przyświeca również twórcom i propagatorom edukacji bazalnej, której głównym założeniem jest właśnie towarzyszenie dziecku w rozwoju, wspieranie go w poznawaniu i doświadczaniu otaczającej rzeczywistości. Nie chodzi tu o bierne przekazywanie wiedzy od nauczyciela do ucznia, ale o jej wspólne szukanie, nabywanie i utrwalanie. Andreas D. Fröhlich i współautorzy nie tylko szczegółowo charakteryzują zasady stymulacji bazalnej, ale przede wszystkim dokładnie pokazują, jak prowadzić ją na co dzień. Tłumaczą, jak planować zajęcia, jak wyznaczać i osiągać realne cele oraz jak wychowywać i przekazywać wartości. Dzielą się również wieloma propozycjami zajęć edukacyjnych dla dzieci z głęboką niepełnosprawnością. Opisywana przez nich metoda zyskała już uznanie specjalistów zachodnich, w Polsce zaś z każdym dniem zdobywa nowych zwolenników, którzy w swojej codziennej pracy przekonują się o jej skuteczności. Niniejsza książka będzie dla nich nieocenionym wsparciem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110478 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50007 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40346 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46378 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65070 P 3,5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42544 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95252/T.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43320 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzięki tej książce jaśniejsze staną się zasady rządzące światem osób niepełnosprawnych, szczególnie te związane z ich zachowaniem podczas zabawy. Przedstawione w pierwszej części najistotniejsze zagadnienia teoretyczne przełożone zostały na praktykę w części drugiej, w której zaprezentowano przykładowe inscenizacje zrealizowane z różnymi grupami ludzi upośledzonych (na pierwszym planie znajdują się tu ludzie z tak zwanym upośledzeniem umysłowym). Proponowane zabawy opatrzone są dokładnymi wskazówkami, które pomagają je dostosować do wymagań ludzi mających różnorakie ograniczenia. Wszystkie zgromadzone tutaj propozycje pokazują, jak udana i przyjemna może być wspólna zabawa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107005 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45967 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45304 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61293 P 1,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 13.)
Trzynasty tom serii, podobnie jak poprzednie, zawiera treści o stosunkowo wysokim stopniu ogólności; zostały one opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji oraz socjalizacji osób niepełnosprawnych. Wyróżnienie dwóch części tego opracowania - pierwszej, ukierunkowanej na procesy edukacyjne, a drugiej na socjalizację - jest zabiegiem umownie porządkującym strukturę tomu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106722, 106777 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33141 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47473, 45259 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76481, 76483, 76482 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28576 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53375 (1 egz.)
Książka
W koszyku
We współczesnym, wysoko rozwiniętym świecie, zaburzenia rozwoju o różnej etiologii dotyczą około 3% populacji dzieci. W ostatnich latach zaszły duże zmiany w poglądach na wrodzone zaburzenia rozwoju u dzieci, jednak nadal jest dużo niewiadomych i kontrowersji oraz zaniedbań w sferze diagnostycznej i terapeutyczno-rehabilitacyjnej. Nie docenia się dostatecznie potencjału rozwojowego dzieci z zaburzeniem rozwoju. W pierwszych latach życia, szczególnie w pierwszym roku rozwoju dziecka, istnieją największe możliwości przyspieszenia i wyrównania sprawności psychoruchowej dziecka i w przyszłości jego rozwoju intelektualnego. Autorzy podręcznika w każdym rozdziale podkreślają rolę wczesnej rehabilitacji, jak również wczesnej interwencji logopedycznej we wspomaganiu rozwoju dziecka z rzadkim zaburzeniem rozwoju. Celem książki jest przedstawienie aktualnej wiedzy medycznej, rehabilitacyjnej i logopedycznej obejmującej wspomaganie rozwoju dzieci z rzadkimi chorobami genetycznymi, a także przekazanie doświadczenia autorów, nabytego w ciągu wieloletniej pracy z dziećmi z wrodzonymi zaburzeniami rozwoju. Prezentowane zagadnienia rehabilitacyjno-logopedyczne przedstawiono na podstawie wybranych zespołów genetycznych uwarunkowanych różnymi mechanizmami (zespół Downa, zespół Pradera-Willego, zespół CHARGE i zespół Freemana-Sheldona) oraz złożonych problemów rozwojowych (brak i niedorozwój ciała modzelowatego oraz sekwencja zaburzeń tyłomózgowia Dandy-Walkera). Książka jest dedykowana lekarzom oraz specjalistom z dziedziny rehabilitacji, logopedii, psychologii oraz pedagogiki, którzy wspomagają rozwój dzieci z zaburzeniem rozwoju. Autorzy podręcznika prezentują holistyczne podejście do dziecka nieprawidłowościami rozwojowymi obejmując opieką i wsparciem również jego rodzinę. Pierwszy rozdział jest wprowadzeniem do złożonego zagadnienia (definicja, podziały, diagnostyka) wrodzonych zaburzeń rozwoju, wad narządów wewnętrznych oraz zespołów genetycznych. Oryginalnym podejściem do tego zagadnienia jest układ kolejnych rozdziałów dotyczących wspomagania rozwoju dzieci z konkretnymi zespołami genetycznymi. W pierwszej części tych rozdziałów autorzy przedstawiają wiedzę dotyczącą patomechanizmu powstawania zespołu, jego dziedziczenia i objawów - ma to na celu zrozumienie dziecka z wrodzonym zaburzeniem rozwoju, w kolejnych częściach rozdziałów autorzy szczegółowo opisują aktualną wiedzę teoretyczną oraz przedstawiają aspekty praktyczne wczesnej interwencji w leczeniu dzieci z konkretnymi zespołami genetycznymi lub grupami zaburzeń (rehabilitacji i opieki logopedycznej). Podkreślając partnerską współpracę z rodzicami dzieci z wrodzonymi zaburzeniami rozwojowymi, w ostatnim rozdziale książki przedstawiono rozważania i przemyślenia rodzica o jego roli w wychowaniu i edukacji dziecka z rzadką chorobą genetyczną. Z biegiem czasu to rodzice stają się najlepszymi specjalistami dla swoich dzieci z rzadkimi chorobami. Oni celnie i szybko identyfikują problemy oraz przeszkody w opiece nad dzieckiem z zaburzeniem rozwoju i wskazują optymalne rozwiązania. Autorzy mają nadzieję, że podręcznik ten przyczyni się do poprawy rozwoju dzieci z chorobami genetycznymi poprzez stosowanie wczesnej rehabilitacji i opieki logopedycznej oraz poprawy jakości życia ich rodzin poprzez lepsze rozumienie potrzeb dzieci z zaburzonym rozwojem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113738, 110387 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51119 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40222 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63717 P 7,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalistach pracujących z uczniami z niepełno-sprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, a także studentach pedagogiki specjalnej. Proponowany program umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwala na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiałów, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania. Ze względu na specyfikę zaburzeń w upośledzeniu umysłowym stopnia umiarkowanego układ treści ma charakter spiralny, czyli do poszczególnych cykli tema-tycznych powraca się, aby je pogłębić, zwiększając zakres wiedzy i opanowania umiejętności. Niniejsza publikacja została przygotowana w oparciu o rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 roku oraz z dnia 30 kwietnia 2013 roku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110883 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49972 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40194 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33210 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46540 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65179 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102244, 102245 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46444 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37656 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31347 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43857 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 62553 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 16.)
Stygmatyzacja i gettoizacja osób niepełnosprawnych wciąż jeszcze są, niestety, faktem. Mimo niewątpliwie rosnącego poziomu świadomości społecznej osoby te nadal postrzegane są jako äinneö, äobceö czy änapiętnowaneö. Warto zauważyć, że nie tylko mentalność społeczna, ale i brak możliwości swobodnego realizowania tak podstawowych praw, jak prawo do edukacji czy terapii, stygmatyzują osoby niepełnosprawne po raz drugi, tym razem nawet mimo najlepszych chęci otoczenia. Szeroko nagłaśniane akcje społeczne, gwałtowny rozwój wszelkich form wolontariatu oraz coraz większy udział organizacji pozarządowych mają na celu m.in. ukazanie podwójnej bariery, dzielącej społeczeństwo na przeciwstawne obozy: nie wystarczy zorganizować terapię, trzeba jeszcze umożliwić osobom niepełnosprawnym w niej udział; nie wystarczy ogłosić równość prawa do edukacji ľ trzeba jeszcze dostosować do nowych potrzeb szkołę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109934 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: – Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. – Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). – Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować – to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. – Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70985 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65557, 65556 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33968, 33969 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24696, 24695 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26735, 27961, 26734, 26099, 26736, 26098 (6 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32669, 32667, 32668, 32666 (4 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56620, 45799 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45800 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje niektóre metody usprawnienia dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD), takie jak: metodę Kabata, Bobathów, Petö, Vojty, Domana, Weroniki Sherborne, Bon Depart, hipoterapię, muzykoterapię oraz podejmuje problematykę osób z wadą słuchu. W książce opisane zostało także zagadnienie społecznego problemu, jakim jest zjawisko spożycia alkoholu przez młodzież. Autorzy artykułów swoje założenia i pomysły wywodzą z podstaw teoretycznych. Można to uznać za walor pracy dający szansę szerszego spojrzenia na problem niepełnosprawności. Adresatami publikacji mogą być psychologowie, pedagodzy, logopedzi, terapeuci pracujący z dziećmi, rodzice oraz kadra naukowa i studenci kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37942 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32290 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45314 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63999 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej