Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(433)
IBUK Libra
(36)
Forma i typ
Artykuły
(267)
Książki
(160)
Publikacje fachowe
(106)
Publikacje dydaktyczne
(72)
Publikacje naukowe
(71)
E-booki
(36)
Proza
(14)
Poradniki i przewodniki
(6)
Druki ulotne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Gry i zabawki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Muzyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(305)
wypożyczone
(39)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(53)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(46)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(49)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(53)
Wypożyczalnia Złotów
(58)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(30)
Czytelnia Wągrowiec
(18)
Informatorium
(7)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(17)
Autor
Naprawa Renata
(16)
Tanajewska Alicja
(16)
Łoskot Małgorzata
(8)
Niedbalski Jakub
(7)
Brzezińska Anna Izabela
(5)
Błeszyński Jacek
(5)
Parchomiuk Monika
(5)
Żuchowska-Skiba Dorota
(5)
Bartoszak Patrycja
(4)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Hinz Magdalena
(4)
Kaczan Radosław
(4)
Kijak Remigiusz
(4)
Klaro-Celej Lidia
(4)
Krukowska Małgorzata
(4)
Nowak Anna
(4)
Szeroczyńska Małgorzata
(4)
Łabiński Jerzy
(4)
Buchnat Marzena
(3)
Całek Grzegorz
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Głukowska-Sobol Agnieszka
(3)
Kilian Marlena
(3)
Konieczna Iwona
(3)
Kownatka-Ruszkowska Agnieszka
(3)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Muzyka-Jacheć Katarzyna
(3)
Orłowska Małgorzata
(3)
Piotrowski Konrad
(3)
Ploch Leszek
(3)
Pouch Monika
(3)
Szczęsna Dorota
(3)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(2)
Baczała Ditta
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamila
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bartol Izabella
(2)
Bednarczyk Dorota
(2)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Bąbka Jarosław
(2)
Czepczyński Wiktor
(2)
Dyduch Ewa
(2)
Długołęcka Alicja
(2)
Fidowicz Alicja
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Florkowski Antoni
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Grzegorczyk-Dłuciak Nela
(2)
Grzywacz Maria
(2)
Haman Anna
(2)
Jamioł Marta
(2)
Karasowska-Deptuch Magdalena
(2)
Karwacka Monika
(2)
Kijak Remigiusz J
(2)
Kirenko Janusz
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Kossowska Agnieszka
(2)
Kołodziej Agnieszka
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Kucharczyk Izabella
(2)
Kupczyk Żaneta
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Lussa Nina
(2)
Mach Cecylia
(2)
Maj Konrad
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Marchel Tomasz
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Michalak Karolina
(2)
Miracka Paulina
(2)
Mitoraj-Hebel Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(2)
Norkowska Ewa
(2)
Nowotny Janusz
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Ostrowska Antonina
(2)
Pasternak Edward
(2)
Paszkowska Katarzyna
(2)
Pawelczak Katarzyna
(2)
Piotrowska Sara
(2)
Piwowońska Joanna
(2)
Pulcyn Tadeusz
(2)
Racław Mariola
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Rycielski Piotr
(2)
Sadowska Sławomira
(2)
Smolińska Katarzyna
(2)
Sochacka Monika
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Sypniewska Marika
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Szostak Barbara
(2)
Sęk Helena
(2)
Wiśniewska Marta
(2)
Wojciechowska Anna
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(212)
2010 - 2019
(168)
2000 - 2009
(61)
1990 - 1999
(26)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(342)
1989-2000
(21)
Kraj wydania
Polska
(468)
Ukraina
(2)
Język
polski
(466)
ukraiński
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(95)
Pedagodzy szkolni
(68)
Terapeuci
(45)
Wychowawcy klas
(35)
Pedagodzy
(32)
Specjaliści terapii uzależnień
(31)
Bibliotekarze
(28)
Rodzice
(28)
Nauczyciele bibliotekarze
(25)
Szkoły specjalne
(22)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(20)
Dyrektorzy szkół
(18)
Pedagodzy specjalni
(17)
Dzieci
(16)
6-8 lat
(14)
Szkoły podstawowe
(13)
Terapeuci zajęciowi
(12)
9-13 lat
(11)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(11)
Lekarze
(10)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Sportowcy
(9)
Biblioterapeuci
(8)
Logopedzi
(8)
0-5 lat
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Psycholodzy
(7)
Dorośli
(6)
Uczniowie szkół specjalnych
(5)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Arteterapeuci
(3)
Coachowie
(3)
Fizjoterapeuci
(3)
Gimnazja
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Socjoterapeuci
(3)
Studenci
(3)
Uczniowie
(3)
Chorzy i niepełnosprawni
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Klasa 6.
(2)
Kobieta
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Nauczyciele plastyki
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Psychiatrzy
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Rehabilitanci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Klasa 7.
(1)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(1)
Bibliolodzy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Menedżerowie
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczyciele tańca
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Neurolodzy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Organizacje pozarządowe NGO
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Wolontariusze
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(22)
LIteratura ukraińska
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością
(121)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(69)
Dziecko z niepełnosprawnością
(68)
Niepełnosprawność
(66)
Niepełnosprawność intelektualna
(43)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(41)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(37)
Szkolnictwo specjalne
(28)
Nauczanie
(25)
Rehabilitacja medyczna
(24)
Dzieci
(23)
Terapia zajęciowa
(20)
Niepełnosprawni
(18)
Autyzm
(17)
Edukacja włączająca
(17)
Integracja społeczna
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Seksualność
(16)
Kształcenie integracyjne
(15)
Pedagogika specjalna
(14)
Uczniowie
(14)
Wsparcie społeczne
(13)
Młodzież
(12)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(12)
Rodzina
(12)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(12)
Arteterapia
(11)
Biblioteki szkolne
(11)
Biblioterapia
(11)
Dziecko autystyczne
(11)
Jakość życia
(11)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(11)
Aktywność fizyczna
(10)
Dziecko
(10)
Wykluczenie społeczne
(10)
Agresywność
(9)
Kompetencje społeczne
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Osoby w wieku starszym
(9)
Poczucie własnej wartości
(9)
Rodzice
(9)
Szkolnictwo
(9)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Rynek pracy
(8)
Tolerancja
(8)
Uczucia
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Bezrobocie
(7)
Dziecko chore
(7)
Leczenie
(7)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Opieka społeczna
(7)
Samodzielność
(7)
Sport
(7)
Wychowanie
(7)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(7)
Chorzy w rodzinie
(6)
Czytanie
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(6)
Fizykoterapia
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Metody nauczania
(6)
Muzykoterapia
(6)
Nauka pisania
(6)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(6)
Postawy
(6)
Psychoterapia
(6)
Schizofrenia
(6)
Stres
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Wspomaganie rozwoju
(6)
Zespół Downa
(6)
COVID-19
(5)
Dostępność architektoniczna
(5)
Inność
(5)
Jąkanie
(5)
Mowa
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Niewidomi
(5)
Osobowość
(5)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(5)
Przemoc
(5)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(5)
Terapia behawioralna
(5)
Trudne sytuacje życiowe
(5)
Wsparcie edukacyjne
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Aktywizacja zawodowa
(4)
Autodestruktywność
(4)
Biblioteki dla chorych i niepełnosprawnych
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dobrostan psychiczny
(4)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Empatia
(4)
Głuchoniewidomi
(4)
Głusi
(4)
Temat: dzieło
"Ten gruby"
(1)
Temat: czas
2001-
(143)
1901-2000
(6)
1989-2000
(5)
1801-1900
(3)
1989-
(3)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(38)
Francja
(2)
Niemcy
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Tokio (Japonia)
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(227)
Artykuł z czasopisma fachowego
(113)
Artykuł z czasopisma naukowego
(76)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(40)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(28)
Materiały pomocnicze
(23)
Praca zbiorowa
(22)
Karty pracy ucznia
(18)
Scenariusz zajęć
(17)
Ćwiczenia i zadania
(16)
Artykuł problemowy
(15)
Opracowanie
(15)
Poradnik
(15)
Raport z badań
(15)
Case study (studium przypadku)
(14)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(13)
Monografia
(12)
Opowiadania i nowele
(12)
Podręcznik
(7)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(6)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(5)
Wywiad dziennikarski
(5)
Broszura
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Program nauczania
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Artykuł fachowy
(3)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(3)
Artykuł z czasopisma sportowego
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Relacja
(3)
Album
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(2)
Artykuł z czasopisma teologicznego
(2)
Bibliografia
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Encyklopedie
(2)
Felieton
(2)
Gry sportowe
(2)
Informator
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Wiersze
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biografia
(1)
Czasopismo muzyczne
(1)
Formularze i druki
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Kamishibai
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura w języku ukraińskim
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatr japoński
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(285)
Socjologia i społeczeństwo
(68)
Psychologia
(55)
Medycyna i zdrowie
(23)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Kultura i sztuka
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Kultura fizyczna i sport
(7)
Językoznawstwo
(6)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Religia i duchowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(54)
Wychowanie na Co Dzień
(26)
Szkoła Specjalna
(18)
Głos Pedagogiczny
(15)
Biblioteka w Szkole
(14)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(14)
Pedagogika Społeczna
(13)
Praca Socjalna
(12)
Dyrektor Szkoły
(9)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(6)
Polityka Społeczna
(5)
Biblioterapeuta
(4)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Guliwer
(4)
Poradnik Bibliotekarza
(4)
Remedium
(4)
Wszystko dla Szkoły
(4)
Wychowawca
(4)
Biblioteka Publiczna
(3)
Bibliotekarz
(3)
Chowanna
(3)
Meritum
(3)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(3)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(2)
Bliżej Przedszkola
(2)
Charaktery
(2)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(2)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Plastyka i Wychowanie
(2)
Terapia
(2)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(2)
Świat Problemów
(2)
Życie Szkoły
(2)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Drama
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Integracja
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Kultura i Społeczeństwo
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Pedagogika Pracy
(1)
Polonistyka
(1)
Przyjaciel Dziecka
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(1)
Wychowanie Na Co Dzień
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
469 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Problematyka podjęta w [książce] wykracza poza wąsko pojęte zagadnienia funkcjonowania osób niepełnosprawnych w rolach zawodowych. Wchodzi w szerszy obszar zjawisk określanych jako marginalizacja społeczna, gdzie o pozostawaniu osoby lub grupy (także niepełnosprawnej, choć nie tylko) „w centrum” społeczeństwa, lub na jego „obrzeżach”, decyduje nie tylko ogólnie pojęty status zawodowy, ale również wiele innych, często powiązanych z nim czynników. Te inne czynniki to m.in. umiejscowienie w strukturze demograficznej, cechy osobowościowe, obiektywny stan organizmu, subiektywne postrzeganie własnej osoby i własnego miejsca wśród innych, czy wreszcie sposoby reagowania owych innych w interakcjach z osobą niepełnosprawną, jak też reakcje już nie poszczególnych osób, ale złożonych i różnorodnych struktur szeroko pojętego otoczenia społecznego. Czynniki te, wzajemnie ze sobą powiązane, różnymi ścieżkami wpływają zarówno na możliwości osiągnięcia (oraz samo posiadanie) takiego lub innego statusu zawodowego, jak też są współtworzone przez ów osiągnięty (lub niekiedy przypisany) status. Relacje pomiędzy wszystkimi tego typu zjawiskami, będącymi korelatami statusu zawodowego osób niepełnosprawnych, znajdują swoje miejsce w analizach zaprezentowanych w opiniowanej pracy. (...) Kluczową wartością przewijającą się w prowadzonych analizach nie jest „sucho” rozumiane zatrudnienie osoby niepełnosprawnej, ale jej humanistycznie pojęty rozwój oraz jakość życia. Zdobycie i posiadanie pracy staje się cenne o tyle, o ile przyczynia się do rozwoju osoby i wyższej jakości jej życia. Ale osobisty rozwój i zadowolenie z życia (traktowane tu jako aspekt i wskaźnik jego jakości) przyczyniać się może także do zdobycia lepszego (z punktu widzenia „zakorzenienia” w społeczeństwie) statusu zawodowego. Ten z kolei jest ważnym, ale tylko elementem szerszego – wyżej wartościowanego niż sama praca – statusu społecznego, który nie zawsze musi wyrażać się przez sam fakt posiadania pracy (bo ważna jest także jej jakość), ani też w ogóle nie musi wiązać się z zatrudnieniem (bo rozwój i podnoszenie jakości życia może dokonywać się także zupełnie innymi ścieżkami – z pominięciem kariery zawodowej). (...) Dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie Pracę czyta się z dużym zainteresowaniem i z ogromną łatwością nie tylko ze względu na przystępność języka, ale przede wszystkim z uwagi na fakt, że jest to lektura zrozumiała dla wszystkich psychologów bez względu na to, z jaką dziedziną psychologiczną jako dyscypliną macierzystą się identyfikują. (...) Jestem przekonany, że książka znajdzie odpowiedni odzew w szerokich kręgach czytelników, do których jest adresowana – studentów psychologii, nauczycieli, dydaktyków, organizatorów oświaty zajmujących się problematyką niepełnosprawności, jak i wszystkich zainteresowanych refleksją nad motywami i zasadami działania człowieka z możliwymi dysfunkcjami w przestrzeni fizycznej (materialnej), społecznej i rynku pracy. Prof. dr hab. Augustyn Bańka Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca (...) nie tylko jest aktualną diagnozą stanu rehabilitacji zawodowej w Polsce ale jest to diagnoza wyjątkowa. Zadziwiająco proste rozwiązanie diagnostyczne polegające na wykorzystaniu wiedzy ekspertów i samych osób niepełnosprawnych na temat barier utrudniających zatrudnienie dostarczyło wyjątkowo wnikliwych informacji. Można je odnaleźć w rozdziałach poświęconych omówieniu aktywności zawodowej niewidomych, niesłyszących, osób z uszkodzeniem aparatu ruchu, przewlekle chorych somatycznie i posiadających zaburzenia psychiczne. Konfrontacja dwóch punktów widzenia powoduje, że te niezależne ustalenia zyskują na wiarygodności. Warto podkreślić, że redaktorzy monografii (a jednocześnie twórcy całego projektu badawczego) nie zrezygnowali z tradycyjnych sposobów badania tego problemu. Mamy więc w opracowaniu wyodrębnione rozdziały poświęcone problematyce prawnej zatrudniania osób niepełnosprawnych, przygotowaniu zawodowemu tej grupy osób, ustaleniom statystyczno-demograficznym oraz ocenie roli mediów w promocji zatrudniania osób z uszkodzeniami fizycznymi i psychicznymi. Każdy z tych rozdziałów został napisany z dużym znawstwem a wyniki prowadzonych analiz mają duże znaczenie praktyczne. Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii I: OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
(...) Praca zogniskowana jest na poszukiwaniu i analizie relacji zachodzących pomiędzy cechami wychowania, z jakimi zetknęły się i doświadczały w dzieciństwie badane osoby niepełnosprawne, a ich późniejszą aktywnością zawodową i wybranymi aspektami szerzej rozumianego sukcesu życiowego. Autorzy uznają, że „sposób wychowania dziecka od najmłodszych lat w ogromnym stopniu decyduje o tym, na ile będzie ono przygotowane do radzenia sobie w życiu i do podejmowania oraz efektywnego wypełniania zadań okresu dorosłości”. Jednym z takich ogólnie pojętych zadań jest przynoszące satysfakcję funkcjonowanie na rynku pracy. Tak więc problem aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych rozpatrywany jest tutaj jako odłożony efekt wychowania. Wychowanie – określone jego cechy – może wyposażyć człowieka w osobisty kapitał, który bądź to procentuje w dorosłości, bądź staje się dla danej osoby życiowym balastem, nie tylko w sytuacjach dotyczących zatrudnienia i funkcjonowania w rolach zawodowych. Z takiego punktu widzenia podjęte tu analizy nabierają szerokiego wymiaru praktycznego, bo pozwalają skupić się na pytaniu: ? jak wychowywać dzieci z ograniczoną sprawnością, aby łatwiej poradziły sobie w późniejszym dorosłym życiu (zwłaszcza zawodowym)? oraz ? jak wychowywać dzieci pozbawione deficytów sprawności, aby w razie ewentualnego ich nabycia lepiej mogły odnaleźć się na rynku pracy? Pytanie to (jeżeli szerzej spojrzymy na problem wyzwań rozwojowych i potraktujemy niepełnosprawność jako jedno z nich) można sformułować bardziej ogólnie: ? jak wychowywać dzieci, aby lepiej radziły sobie w życiu, nawet gdy szczęśliwie zachowają pełną sprawność do późnych lat? Autorzy recenzowanej pracy próbują dostarczyć czytelnikom przystępnej, choć oczywiście cząstkowej odpowiedzi na tego typu pytania. (...) (...) Praca Anny Brzezińskiej i Radosława Kaczana jest również cenną pozycją z tego względu, że uważnego czytelnika zmusza do refleksji na temat edukacji i wychowania (nie tylko osób niepełnosprawnych) – refleksji, która może niepokoić wychowawców opierających swe działania na wiedzy moralizatorskiej i powierzchownej zarazem. W konkluzji chcę zaznaczyć, że pozycja ta jest – w moim przekonaniu – pracą godną szerokiego upowszechnienia ze względu na jej liczne, przywołane wyżej walory. dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
(...) Liczne badania wykazały ponad wszelką wątpliwość, że gdy zawodzi leczenie profesjonalne, gdy rehabilitacja wyczerpuje swoje możliwości w usuwaniu trwałych dysfunkcji, zawsze jeszcze pozostaje w odwodzie wsparcie społeczne. W sytuacjach nawet najbardziej beznadziejnych troska bliskich osób pomaga odnaleźć ulgę w cierpieniu i mobilizuje do działania w celu poprawy własnego losu. Tak więc wiedza o tym, jak przedstawia się ten rodzaj pomocy osobom niepełnosprawnym aktualnie w Polsce, może wpłynąć na doskonalenie rehabilitacji jako całościowego systemu oddziaływań na osoby niepełnosprawne. Niniejsza monografia dobrze realizuje to zadanie. Bez nadmiernego teoretyzowania ale też bez nadmiernych uproszczeń, przedstawiona została autorska koncepcja wsparcia, która jest w jakimś stopniu syntezą dotychczasowych ustaleń psychologii na temat tego procesu. Jednocześnie konkretyzacja wsparcia polegająca na sprowadzeniu go do kilku podstawowych wymiarów jest trafieniem w dziesiątkę – każdy z tych wymiarów jest ważny, jeśli chodzi o skuteczną pomoc osobom niepełnosprawnym. Zaletą tej części opracowania jest również promocja wsparcia społecznego wśród osób profesjonalne i nieprofesjonalnie pomagającym niepełnosprawnym. Prawdę mówiąc, tylko przedstawiciele nauk społecznych mają pełną świadomość znaczenia wsparcia społecznego udzielanego osobom niepełnosprawnym. Lekarze, pielęgniarki, fizjoterapeuci, członkowie rodzin osób niepełnosprawnych a nawet woluntariusze nie zdają sobie często sprawy z wartości działań, które podejmują a które sprowadzają się do wspierania informacyjnego i emocjonalnego. Także osoby niepełnosprawne nie dysponują wystarczającą wiedzą na ten temat, a mogliby lepiej wspierać się wzajemnie. Oddawana do rąk Czytelników monografia jest rodzajem vademecum dla tych wszystkich osób. prof. dr hab. Stanisław Kowalik (...) intencją Autorów jest nie tyle odkrywanie jedynie słusznych prawd i płynących z nich jednoznacznych wniosków praktycznych, gotowych do bezpośredniego i natychmiastowego wdrożenia, ile przygotowanie (z rzetelnością naukowego warsztatu) „pożywki” przeznaczonej zarówno dla autorefleksji osób, których bezpośrednio dotyczy problem niepełnosprawności, jak dla namysłu tych, którzy profesjonalnie zajmują się pomaganiem tym pierwszym. Zatem praca, przynajmniej gdy idzie o jej cele, pozostaje w nurcie bliższym refleksji humanistycznej, niż scjentystycznej. Zważywszy, że problematyka niepełnej sprawności plasuje się raczej w tych sferach społecznego dyskursu i praktyki pomocowej, które zaliczają się do obszaru „wrażliwych”, stanowisko przyjęte przez Autorów wydaje się godne docenienia. dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka dotyczy niezwykle ważnej kwestii, jaką jest analiza codziennego funkcjonowania osób z ograniczeniem sprawności na rynku pracy w warunkach permanentnej zmiany. W badaniach autorów uosabiają okres transformacji ustrojowej w Polsce. Zainteresowania autorów koncentrują się na poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, jak fakt stania się osobą niepełnosprawą przed 1989 rokiem lub po tej dacie różnicuje tego rodzaju pod względem charakterystyk socjo-demograficznych, aktywności zawodowej, kapitału społecznego i jakości życia. Zmiany, które Autorzy badali i o których piszą nie są łatwe do obserwacji czy kontroli. Mimo to Autorom udało się z powodzeniem zweryfikować hipotezę, w myśl której zmiana systemowa oddziaływała na sytuację socjo-demograficzną, jakość życia i aktywność zawodową osób z ograniczeniem sprawności za sprawą ewoluującego społecznego wizerunku osoby niepelnosprawnej. Tak więc, badania przeprowadzone przez Autorów dają spójny obraz nie tylko tego, na ile zmiana transformacyjna wpłynęła na sytuację psychospołeczną osób z ograniczeniem sprawności, ale równie to, jakie mechanizmy kryją się za stwierdzonymi związkami. Autorzy pracy w sposób przekonujący dowodzą, że chociaż okres transformacji ustrojowej z punktu widzenia osoby z ograniczoną sprawnością charakteryzował się dwiema tendencjami działającymi w przeciwnych kierunkach – ekskluzji i inkluzji społecznej – to jednak ogólny bilans tych zmian niesie za sobą więcej korzyści niż zagrożeń dla środowiska osób z ograniczoną sprawnością. Pracę jako ciekawą i przydatną w pełniejszym i lepszym rozumieniu szczegółowych obszarów funkcjonowania osób z ograniczoną sprawności w warunkach nieustających zmian makroekonomicznych. Prof. dr hab. Augustyn Bańka Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak – uczniów z niepełnosprawnością wzroku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorzy książki podejmują temat niezwykle istotny z punktu widzenia problematyki i polityki przeciwdziałania nierównościom społecznym – w tym zapobiegania zjawiskom wykluczania osób i całych grup społecznych z rynku pracy. Piszą o tym, że jedną z takich grup podlegających wykluczaniu – i dodatkowo bardzo liczną – są w Polsce osoby niepełnosprawne. Zwłaszcza te, które ukończyły swoją edukację ogólną nie osiągnąwszy dyplomu uczelni wyższej. Książka adresowana jest głównie – w intencji Autorów – do władz uczelni wyższych, organizacji zajmujących się w uczelniach problemami osób niepełnosprawnych oraz do samorządów studenckich. Wydaje się, że ze względu na przedstawiane w niej treści, jej odbiorcami mogłaby być cała społeczność akademicka, a ponadto wszystkie osoby, środowiska oraz instytucje, które mają jakikolwiek wpływ na przebieg kształcenia osób z ograniczeniami sprawności na wszystkich poziomach edukacji – by stymulowały i wspierały niepełnosprawnych w ich karierze edukacyjnej, zmierzającej do zdobycia dyplomu akademickiego. Wśród adresatów powinni znaleźć się również politycy odpowiedzialni za kształt rozwiązań prawnych i systemowych dotyczących rehabilitacji społecznej i zawodowej tej marginalizowanej grupy. (...) Zaletą pracy jest przystępność całości jej struktury oraz języka i toku prezentacji. Autorzy prowadzą Czytelnika przez poszczególne ustalenia i wypływające z nich cząstkowe wnioski aż do rzeczowo ukazanych i niebanalnych rekomendacji ogólnych. Ich względnie powszechne zastosowanie w uczelniach wyższych zapewne przyczyni się do zwiększenia zainteresowania osób niepełnosprawnych możliwościami ukończenia studiów, a z całą pewnością podniesie komfort i efektywność studiowania tych osób. dr Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi SWPS w Warszawie (...) Istotną zaletą pracy jest próba zestawienia informacji z wielu różnych, często rozproszonych, źródeł. Nieczęsto zdarza się trafić na opracowania, w których autorzy biorą pod uwagę nie tylko własne dane, ale starają się zbudować spójny obraz analizowanego stanu rzeczy, bazując na różnych źródłach informacji. (...) To jest rzeczywiście raport (a nie tylko deklaracja autorów) opisujący sytuację osób niepełnosprawnych w Polsce, pragnących kontynuować edukację na studiach wyższych. Co ważniejsze – w pracy przytaczane są także liczne przepisy i rozporządzenia dotyczące osób niepełnosprawnych, jak również wewnętrzne ustalenia różnych uczelni dobrze ilustrujące moc – a częściej niemoc – w rozwiązywaniu problemów studentów niepełnosprawnych. prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM w Poznaniu SWPS w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii II: PRZECIW WYKLUCZANIU Z RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja prezentuje autorski model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością skoncentrowany na interakcjach rodzice – dziecko. Wyróżniono tu sześć cech, którymi powinny charakteryzować się interakcje wspomagające rozwój: okazywanie dziecku miłości, wrażliwe odpowiadanie na zachowania dziecka, podzielanie tematu interakcji, dopasowywanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, wzajemność oraz kierowanie zachowaniem dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi klasyczny wzorzec sposobu ujmowania problematyki uczestnictwa jednostki w działalności zawodowej jako ważnego aspektu ludzkiej egzystencji, w tym i osób z ograniczeniami sprawności. Obejmuje sprawy zadowolenia z życia, dotyczy aspektów socjodemograficznych, kapitału osobistego i społecznego, kompetencji osobistych oraz uwarunkowań aktywności zawodowej osób z ograniczeniami sprawności w aspekcie czynników wspomagających i czynników ryzyka. Autorzy przestrzegają przed wysokim poziomem gotowości do udzielania wszelkiego wsparcia tego rodzaju osobom przez środowisko. Jest to czynnik ryzyka grożący stagnacją rozwoju osoby niepełnosprawnej, odbiera poczucie podmiotowości; człowiek staje się przedmiotem w rękach innych. Czytelnikami monografii powinny być nie tylko służby społeczne, zajmujące się aktywizacją zawodową osób niepełnosprawnych, ale także osoby zajmujące się polityką społeczną oraz socjologowie i psycholodzy zajmujący się orientacją i poradnictwem zawodowym. Monografia z pewnością należeć będzie do kanonu lektury studentów interesujących się psychologią pracy i zarządzania zasobami ludzkimi. prof. dr hab. Roman Ossowski Należy podkreślić bardzo dobry warsztat badawczy. Autorzy posługują się nie tylko metodami z zakresu badań psychologicznych, ale formułują wiele trafnych spostrzeżeń z zakresu polityki społecznej i polityki zatrudnienia. Są one zweryfikowane przy pomocy dobrze dobranych narzędzi statystycznych. Wnioskowanie statystyczne jest w pełni zasłużone, a zastosowane metody świadczą o znajomości tej problematyki, podnosząc jednocześnie dzięki weryfikacji wartość badania i wynikających z niego wniosków. Pochwalić należy także bardzo ładny, klarowny język, jakim posługują się Autorzy, Nie ma w nim paranaukowych sformułowań, dzięki czemu książka, nie tracąc waloru pracy naukowej, jest przystępna w warstwie opisującej wyniki dla przeciętnego czytelnika. Dla niego także ważne są wnioski, a wśród nich ten, który mówi, że osoba niepełnosprawna, jeśli ma wsparcie w swoim najbliższym otoczeniu, czyni wysiłki w celu podniesienia swoich kwalifikacji oraz poprawia wartość pozostającego w jej dyspozycji kapitału społecznego, ma szanse na osiąganie satysfakcji zawodowej i zdobycie uznania. dr hab. Piotr Błędowski, prof. SGH Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych . Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii I: OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorka przygląda się temu, jak odbiera i jak ustosunkowuje się do osób niepełnosprawnych umysłowo społeczeństwo i nauka. Gdzie są przez nie wytyczane granice człowieczeństwa i czy można w ogóle te granice wytyczać. Jak człowieka niepełnosprawnego intelektualnie definiowały różne systemy filozoficzno-socjologiczne-psychologiczne od Oświecenia począwszy. Kolejna publikacja Elżbiety Zakrzewskiej-Manterys związana z tematyką upośledzenia umysłowego (książkę Down i zespół wątpliwości. Studium z socjologii cierpienia wydała w 1995 r.). Przez te wszystkie lata problematyka upośledzenia umysłowego stanowiła jeden z głównych obszarów zainteresowań badawczych autorki. W prezentowanej książce, autorka nazywa rzeczy po imieniu, ma odwagę pisać wprost, o upośledzeniu umysłowym, co stanowi niebywałą siłę tego tekstu i sprawia, że jest on prawdziwy i wiarygodny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 281)
Publikacja jest zbiorem usystematyzowanych rozważań dotyczących wykluczenia społecznego w różnych aspektach występowania zjawiska. Ukazuje multiprzyczynowość i wielowymiarowy charakter problemu, jego znane i nieznane przejawy, skutki polegające na wielopoziomowej, relatywnej deprywacji. Autorzy przeprowadzają Czytelnika przez problematykę wykluczenia jednostki i rodziny, wynikającego z przemian społecznych, gospodarczych czy politycznych współczesnego świata oraz opisują działania z zakresu profilaktyki i wsparcia jednostek narażonych na ekskluzję społeczną lub będących już na marginesie życia społecznego.
Monografia jest zbiorem usystematyzowanych rozważań dotyczących wykluczenia społecznego w różnych aspektach występowania zjawiska. Ukazuje multiprzyczynowość i wielowymiarowy charakter problemu, jego znane i nieznane przejawy, skutki polegające na wielopoziomowej, relatywnej deprywacji. Autorzy przeprowadzają czytelnika przez problematykę wykluczenia jednostki i rodziny, wynikającego z przemian społecznych, gospodarczych czy politycznych współczesnego świata. Charakteryzują środowiska funkcjonowania człowieka odpowiedzialne za kreowanie wykluczenia (środowisko szkolne, enklawy biedy), rozważają czynniki generujące ekskluzję społeczną (niepełnosprawność psychiczna, fizyczna, dysfunkcje wynikające z wieku – faktu bycia osobą starszą), powodujące niemożność pełnego uczestnictwa społecznego, brak dostępu do praw społecznych, dóbr publicznych, instytucji jednostek, grup społecznych. W książce poruszono problem wykluczenia społecznego osób opuszczających zakłady karne oraz ich rodzin. Omówiono kwestie możliwości i barier readaptacji i inkluzji społecznej jednostek posiadających w swej biografii pobyt w instytucji o charakterze totalnym. Autorzy poszczególnych rozdziałów rozważając kwestie wykluczenia i jego przyczyn, opisują działania z zakresu profilaktyki i wsparcia jednostek narażonych na ekskluzję społeczną lub będących już na marginesie życia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115456 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo pomocy społecznej / Iwona Sierpowska. - Wydanie 2. - Warszawa : Wiolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2007. - 251 stron ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Publikacja stanowi kompleksową analizę zagadnienia prawnej regulacji pomocy społecznej. Przedstawia jej ewolucję, strukturę organizacyjną, zadania i perspektywy rozwoju, prezentuje system świadczeń i tryb postępowania w udzielaniu pomocy. Książka mimo charakteru podręcznikowego zawiera elementy opracowania systemowego, rozważania teoretyczne i komparatystyczne, które pozwalają ocenić miejsce i znaczenie pomocy społecznej w systemie prawa. Problematyka pomocy społecznej przedstawiona jest na tle poglądów doktryny i orzecznictwa sądowego, z uwzględnieniem uaktualnień ustaw i najnowszych przepisów wykonawczych. Książka jest przeznaczona nie tylko dla studentów wielu kierunków akademickich i absolwentów uzupełniających swoje wykształcenie w ramach specjalizacji, szkoleń i studiów podyplomowych, ale także dla pracowników urzędów administracji i jednostek organizacyjnych pomocy społecznej, osób zajmujących się pracą socjalną i poradnictwem, pedagogów, psychologów, kuratorów sądowych, pracowników służby zdrowia. Opracowanie jest drugim wydaniem książki. Zawiera aktualizacje źródeł prawa i uzupełnienia dotyczące analizy aktów normatywnych, orzecznictwa oraz poszerzoną notę bibliograficzną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116869 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42533, 42304 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
(...) Nie sposób wymienić wszystkich walorów recenzowanej pracy. Książka stanowi kompendium wiedzy o niepełnosprawności a jej praktyczny wymiar posłuży do zmiany polityki społecznej w tym segmencie jej działania. Mam świadomość i pewność, że jest to na rynku wydawniczym niezwykle ważna i nowatorska pozycja poświęcona złożonej i trudnej problematyce niepełnosprawności. Jestem pewna, że będzie cieszyła się zainteresowaniem przedstawicieli wielu dyscyplin ale też i praktyków zajmujących się problematyką niepełnosprawności i osobami niepełnosprawnymi (lekarze, pielęgniarki, politycy społeczni, pedagodzy, socjologowie, psychologowie, pracownicy socjalni, rehabilitanci, przedstawiciele administracji lokalnej i organizacji pozarządowych i inni.). Jestem też przekonana, że pozycja ta będzie funkcjonowała jako podręcznik uniwersytecki i wejdzie w skład klasycznych pozycji z tego zakresu. (...) Praca jest autorską propozycją polityki społecznej ukierunkowanej na tę grupę osób i ich otoczenie społeczne (z uwzględnieniem rodziny, szkoły, zakładu pracy, społeczności lokalnej). Jest to propozycja całościowego (holistycznego) rozwiązywania problemów, tak jak wieloaspektowa (holistyczna) jest koncepcja postrzegania przez Autora problemu ograniczonej sprawności. prof. dr hab. Zofia Kawczyńska-Butrym (...) Publikacja jest bardzo wartościowym opracowaniem, porządkującym dość chaotyczną dotychczas wiedzę o niepełnosprawności, zadaniach polityki wobec tego zjawiska i wobec osób nią dotkniętych. Autor dokonał wszechstronnego przeglądu sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce, wskazując na najważniejsze zadania polityki wobec tej grupy osób. Szczególnie cenna jest w mojej opinii warstwa aplikacyjna publikacji. Książka może być traktowana przez czytelników jako nie tylko kompendium wiedzy o społecznych aspektach niepełnosprawności, ale i przewodnik wskazujący, w jaki sposób wiedzę te można wykorzystać. Omawiana publikacja powinna być przeczytana nie tylko przez pracowników nauki i studentów zajmujących się problematyką polityki społecznej, ale bezwzględnie powinna również trafić do samorządowców na poziomie gminy, powiatu, a także województwa. dr hab. Piotr Błędowski, prof. SGH Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych . Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii I: OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców: zarówno osób z różnymi ograniczeniami sprawności, jak do ogółu osób znajdujących się w ich otoczeniu – tu zwłaszcza do tych tworzących społeczne środowisko ich pracy (pracodawców, menedżerów przedsiębiorstw, współpracowników), do rodzin, w których dorastają i funkcjonują osoby niepełnosprawne, do ich wychowawców, nauczycieli, szkoleniowców, a wreszcie do profesjonalistów zajmujących się niepełnosprawnością (pomagających niepełnosprawnym i organizujących dla nich wsparcie instytucjonalne). Intencją autorów jest stymulowanie tworzenia społecznego systemu pomocy i wsparcia (rozumianego bardziej jako sieć jednostkowych działań i interakcji, niż instytucji i organizacji) dla aktywności zawodowej osób z ograniczoną sprawnością – osiągane poprzez inspirowanie pomysłów i działań wymienionych wyżej grup adresatów. Nawiązują w ten sposób do takiej idei i mechanizmu życia wspólnotowego, który Anthony Giddens nazywa „refleksyjnością społeczną”. Podobnie jak ów prominentny brytyjski socjolog wydają się podzielać przekonanie, że nagłośnienie problemu w szerokich kręgach społeczeństwa przyczyni się do tego, że wielu ludzi (bardziej jednostki niż formalne struktury społeczne) podejmie różnorodną aktywność, mającą na celu przezwyciężenie negatywnie ocenianych zjawisk (i wspieranie pozytywnych) w oparciu o przesłanki wynikające z ich analizy. dr Krzysztof Puchalski Jest pewne, że książka wypełnia w istotny sposób lukę, jaka istnieje w tej dziedzinie na polskim rynku wydawniczym. Praca nosi wyraźnie piętno osobistych przemyśleń oraz poszukiwań badawczych. Przez to jest oryginalna, wciągająca w lekturę, a jednocześnie dobrze pokazuje problemy osób z ograniczoną sprawności, które są jakoś znane, w większości znajome lub nawet bliskie, ale nigdy wcześniej nie ujmowane w tak przystępny, precyzyjny i nowatorski sposób. Autorzy z powodzeniem starają się znaleźć indywidualny sposób, dotychczas przez nikogo nie stosowany, pokazania w naukowy sposób problemu pracy, jakości życia codziennego funkcjonowania, oraz perspektyw rozwoju osób z ograniczoną sprawnością, wobec których istnieje wiele stereotypów, uprzedzeń i uproszczeń. Jestem pewien, że praca ta jest od dawna oczekiwana i że zostanie dobrze przyjęta. Na polskim rynku wydawniczym oraz w polskich opracowaniach naukowych brak jest analiz, które w takim szerokim zakresie obejmowałyby problematykę satysfakcji z pracy osób z ograniczeniem niepełnosprawności. prof. dr hab. Augustyn Bańka Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Artykuły zaprezentowane w monografii są odpowiedzią na sytuację, jaka zaistniała w związku z pandemią COVID-19 i jej konsekwencjami odnoszącymi się zarówno do obecności technologii informatycznych we wszystkich obszarach życia społecznego, jak i powszechności ich wykorzystania. Celem publikacji jest więc zobrazowanie złożoności i dynamiki zachodzących procesów wirtualizacji życia społecznego i ich wpływu na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami, także z uwzględnieniem ostatnich wydarzeń związanych ze światową epidemią. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się m.in. na: sposobach wykorzystania Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami, edukacji online i kompetencjach cyfrowych osób z niepełnosprawnościami, wirtualnej aktywności obywatelskiej oraz aktywności społecznej i politycznej osób z niepełnosprawnościami. Istotny nacisk został też położony na wymiar aplikacyjny przygotowywanych tekstów. Publikacja łączy w sobie zarówno cechy opracowania naukowego, opartego na badaniach własnych poszczególnych autorów, jak i wnioski mające charakter rekomendacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej