Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(39)
Forma i typ
Artykuły
(28)
Publikacje fachowe
(21)
Książki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(10)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Ławicka Joanna
(5)
Charbicka Magdalena
(2)
Gosztyła Małgorzata
(2)
Baj-Lieder Marta
(1)
Banasiak Anna
(1)
Berger Dorita S
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Borg Skoglund Lotta
(1)
Brennan Cait
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bąbik-Bronić Katarzyna
(1)
Błaszczak Amanda
(1)
Błaż Agata
(1)
Cook Katie
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Franków Łukasz
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Ignaczewska Beata
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kaufman Raun K
(1)
Krawczyk Anna
(1)
Krzysztofik Karolina (psycholog)
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Maćkowska Ewa
(1)
Michalak Karolina
(1)
Niezabitowska Agata
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Pisula Ewa
(1)
Polak-Janik Ewelina
(1)
Pontis Marco
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Rodi Melissa
(1)
Sierocka-Rogala Marta
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Składanowska Kinga
(1)
Solecka-Nowak Dominika
(1)
Stalka-Jarska Joanna
(1)
Stefanow Agnieszka
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Urbaniak-Piotrowska Marta
(1)
Ward-Hawkes Jenna
(1)
Wilde Kate
(1)
Wirażka Anna
(1)
Wojewódzka Emilia
(1)
Wydra Magdalena
(1)
Żurek Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Nauczyciele
(14)
Pedagodzy szkolni
(10)
Terapeuci
(10)
Rodzice
(9)
Pedagodzy
(8)
Specjaliści terapii uzależnień
(8)
Psychoterapeuci
(3)
Osoby z autyzmem
(2)
Wychowawcy klas
(2)
8-12 lat
(1)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3058)
Nauczanie
(2972)
Dziecko
(2711)
Literatura polska
(2310)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2160)
Poezja polska
(2113)
Matematyka
(1989)
Wychowanie
(1983)
Nauczanie początkowe
(1768)
Szkolnictwo
(1746)
Uczniowie
(1668)
Młodzież
(1615)
Rodzina
(1532)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1445)
Pedagogika
(1389)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1071)
Dzieci
(1055)
Język angielski
(1033)
Sztuka
(1012)
Zarządzanie
(978)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(955)
Kobieta
(907)
Psychologia
(905)
Kultura
(895)
Uczucia
(881)
Oświata
(864)
Literatura
(849)
Psychoterapia
(835)
Język niemiecki
(825)
Publicystyka polska
(818)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Osobowość
(785)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(759)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(728)
Chemia
(700)
Rodzice
(673)
Kształcenie
(668)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(621)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(610)
Internet
(606)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(595)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(586)
Biologia
(578)
Edukacja medialna
(578)
Przemoc w szkole
(570)
Alkoholizm
(563)
Gry edukacyjne
(556)
Relacje międzyludzkie
(551)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Komunikacja społeczna
(541)
Metody nauczania
(541)
Etyka
(534)
Socjologia
(532)
Agresywność
(529)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(521)
Biblioterapia
(519)
Technika
(518)
Autyzm
(504)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(498)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(487)
Nauka
(480)
Zachowanie
(476)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Postawy
(451)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Historia (przedmiot szkolny)
(433)
Narkomania
(433)
Promocja czytelnictwa
(432)
Pomoce dydaktyczne
(430)
Przyroda
(419)
Wychowanie seksualne
(418)
Patologia społeczna
(412)
Polityka międzynarodowa
(411)
Marksizm
(409)
Temat: czas
2001-
(27)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(26)
Artykuł z czasopisma fachowego
(17)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(9)
Poradnik
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Case study (studium przypadku)
(4)
Artykuł problemowy
(2)
Poradniki
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(13)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(13)
Głos Pedagogiczny
(6)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Szkoła Specjalna
(2)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Praca Socjalna
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Życie Szkoły
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Muzyka od najmłodszych lat towarzyszy nam w nauce, zabawie i wypoczynku. Wiele dzieci w spektrum autyzmu czuje z nią naturalną więź. Nie zawsze jednak łatwo jest im uczestniczyć w zajęciach muzycznych i rozwijać swój talent. Książka Dority S. Berger pokazuje, jak pokonać tę trudność i wykorzystując muzykoterapię, wspomagać ich rozwój intelektualny, emocjonalny i sensomotoryczny. Autorka, psychoterapeutka i pianistka, wyjaśnia, w jaki sposób nauka gry na instrumencie uczy systematyczności i stanowi trening umiejętności społecznych. Opisuje różnice między lekcjami muzyki, umuzykalnianiem a muzykoterapią i tłumaczy, jak stosowanie tej ostatniej może pomóc w radzeniu sobie z konkretnymi problemami. Praktyczne wskazówki Berger pomogą wprowadzić muzykę do codziennego życia dziecka, wybrać odpowiedni dla niego instrument i motywować je do ćwiczeń. Poradnik zawiera również informacje na temat przygotowania dziecka do występów publicznych i udziału w koncertach oraz zapobiegania przeciążeniu sensorycznemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117820 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36193 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody i techniki stosowanej analizy zachowania. Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116424 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42729 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49202 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68082 P 4,1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdy z nas jest inny. Mamy różny wygląd, wzrost, figurę, kolor włosów. Różnimy się tym, co lubimy i czego nie lubimy. Wszyscy mamy swoje wyjątkowe talenty. Oznacza to, że bycie innym jest zupełnie normalne! Z tej książki twoje dziecko dowie się, co oznacza bycie w spektrum autyzmu i co niezwykłego dzieje się w jego mózgu. Zrozumie także, w jaki sposób autyzm czyni je kimś wyjątkowym. W rezultacie poczuje się dobrze ze sobą! „Ja i mój autyzm” to wspierający przewodnik dla dzieci w wieku 8–12 lat. Zawiera trzydzieści pięć ćwiczeń i kwizów, które pomagają nabrać pewności siebie i lepiej zrozumieć otaczający świat. Dzięki pracy z tą książką dziecko: nauczy się lepiej radzić sobie z emocjami; pozna swoje mocne strony; rozwinie umiejętność komunikowania się z innymi ludźmi; zrozumie, jak dbać o siebie i dlaczego jest to ważne; pozna sposoby na rozwiązanie konfliktu; dowie się, jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie. Wszystkie ćwiczenia, wskazówki i strategie bazują na metodach zweryfikowanych w badaniach naukowych, w tym na zasadach stosowanej analizy zachowania oraz terapii akceptacji i zaangażowania. Katie Cook jest pedagożką oraz certyfikowaną analityczką zachowania, a także autorką bestsellera Rozwój dziecka z autyzmem .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53739 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: - niemówiącego - posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową - przejawiającego echolalię - z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117985 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36165 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Gdy był małym chłopcem, Raun Kaufman został zdiagnozowany przez ekspertów jako dziecko w spektrum autyzmu, o IQ poniżej 30, wymagające specjalistycznej opieki medycznej. Lata później ukończył studia z zakresu Etyki Biomedycznej na Uniwersytecie Browna, stał się znanym i cenionym ekspertem od zaburzeń ze spektrum autyzmu, a przede wszystkim najlepszym dowodem na to, że wyjście z autyzmu jest możliwe. Jak? Dzięki programowi Son-Rise, rewolucyjnej metodzie stworzonej przez rodziców Kaufmana. Historia Rauna została opowiedziana w bestsellerowej książce „Przebudzenie naszego syna” i poruszającym filmie telewizyjnym pod tytułem „Son-Rise: a Miracle of Love”. W książce „Autyzm. Przełom w podejściu” Raun Kaufman, opierając się na swoim doświadczeniu, a także przypadkach rodzin, którym pomógł wyprowadzić dzieci z autyzmu, przedstawia zasady programu Son-Rise. Wyjaśnia, jakie to uczucie być dzieckiem autystycznym, i pokazuje, w jaki sposób rodzice mogą na nowo rozbudzić nadzieję, pomóc swoim dzieciom zaadaptować się w świecie i funkcjonować jak większość społeczeństwa. Książka Rauna Kaufmana to przede wszystkim zbiór praktycznych strategii, które można stosować od zaraz. Znajdziesz w niej: przełomowe informacje i zasady, dzięki którym każdy rodzic ma szansę dotrzeć do swojego dziecka i nawiązać z nim porozumienie; wyjątkowe metody, oparte na bezpieczeństwie emocjonalnym, pomagające stworzyć dziecku przestrzeń, w której może powoli otwierać się na innych i nawiązywać społeczne relacje; sposoby pracy, które przystosowują dzieci autystyczne do przebywania wśród ludzi i stworzą grunt pod budowanie w nich pewności siebie; strategie, dzięki którym zniwelowanie stresu, strachu i poczucia wyobcowania u dziecka staje się proste i dostępne dla rodziców, opiekunów i osób pracujących z osobami ze spektrum zaburzeń autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118164 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem podjętych w książce analiz jest scharakteryzowanie wzorców zróżnicowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) poprzez poziom reaktywności sensorycznej i poziom rozwoju teorii umysłu. Opis tych wzorców pozwala na sformułowanie propozycji uporządkowania oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z ASD. Publikacja zawiera także historyczne i aktualne koncepcje wyjaśniające genezę i przebieg ASD, przebieg i rozwój procesów przetwarzania sensorycznego oraz rozwój teorii umysłu. Zaprezentowane treści są źródłem wiedzy m.in. dla: terapeutów, nauczycieli, rodziców i członków rodzin dzieci z ASD, a także studentów psychologii, pedagogiki i logopedii planujących zaangażowanie zawodowe w rehabilitację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pozycja ta odpowie na potrzeby każdego Czytelnika chcącego lepiej rozumieć, bardziej akceptować i efektywniej wspierać osoby z ASD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35864 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej