Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(441)
IBUK Libra
(37)
Forma i typ
Artykuły
(271)
Książki
(163)
Publikacje fachowe
(108)
Publikacje dydaktyczne
(75)
Publikacje naukowe
(73)
E-booki
(37)
Proza
(14)
Poradniki i przewodniki
(6)
Druki ulotne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Gry i zabawki
(1)
Muzyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(311)
wypożyczone
(37)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(53)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(47)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(49)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(53)
Wypożyczalnia Złotów
(60)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(31)
Czytelnia Wągrowiec
(18)
Informatorium
(7)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(17)
Autor
Naprawa Renata
(16)
Tanajewska Alicja
(16)
Łoskot Małgorzata
(9)
Niedbalski Jakub
(7)
Brzezińska Anna Izabela
(5)
Błeszyński Jacek
(5)
Hinz Magdalena
(5)
Kijak Remigiusz
(5)
Parchomiuk Monika
(5)
Łabiński Jerzy
(5)
Żuchowska-Skiba Dorota
(5)
Bartoszak Patrycja
(4)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Kaczan Radosław
(4)
Klaro-Celej Lidia
(4)
Krukowska Małgorzata
(4)
Nowak Anna
(4)
Szeroczyńska Małgorzata
(4)
Buchnat Marzena
(3)
Całek Grzegorz
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Głukowska-Sobol Agnieszka
(3)
Kilian Marlena
(3)
Konieczna Iwona
(3)
Kownatka-Ruszkowska Agnieszka
(3)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Muzyka-Jacheć Katarzyna
(3)
Orłowska Małgorzata
(3)
Piotrowski Konrad
(3)
Ploch Leszek
(3)
Pouch Monika
(3)
Szczęsna Dorota
(3)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(2)
Baczała Ditta
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamila
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bartol Izabella
(2)
Bednarczyk Dorota
(2)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Bąbka Jarosław
(2)
Czepczyński Wiktor
(2)
Dyduch Ewa
(2)
Długołęcka Alicja
(2)
Fidowicz Alicja
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Florkowski Antoni
(2)
Fornalik Izabela
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Grzegorczyk-Dłuciak Nela
(2)
Grzywacz Maria
(2)
Haman Anna
(2)
Jamioł Marta
(2)
Karasowska-Deptuch Magdalena
(2)
Karwacka Monika
(2)
Kijak Remigiusz J
(2)
Kirenko Janusz
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Kossowska Agnieszka
(2)
Kołodziej Agnieszka
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Kucharczyk Izabella
(2)
Kupczyk Żaneta
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Lussa Nina
(2)
Mach Cecylia
(2)
Maj Konrad
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Marchel Tomasz
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Michalak Karolina
(2)
Miracka Paulina
(2)
Mitoraj-Hebel Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(2)
Norkowska Ewa
(2)
Nowotny Janusz
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Ostrowska Antonina
(2)
Pasternak Edward
(2)
Paszkowska Katarzyna
(2)
Pawelczak Katarzyna
(2)
Piotrowska Sara
(2)
Piwowońska Joanna
(2)
Pulcyn Tadeusz
(2)
Racław Mariola
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Rycielski Piotr
(2)
Sadowska Sławomira
(2)
Smolińska Katarzyna
(2)
Sochacka Monika
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Sypniewska Marika
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Szostak Barbara
(2)
Sęk Helena
(2)
Wiśniewska Marta
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(217)
2010 - 2019
(170)
2000 - 2009
(63)
1990 - 1999
(26)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(349)
1989-2000
(21)
Kraj wydania
Polska
(477)
Ukraina
(2)
Język
polski
(475)
ukraiński
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(99)
Pedagodzy szkolni
(70)
Terapeuci
(45)
Wychowawcy klas
(37)
Pedagodzy
(33)
Specjaliści terapii uzależnień
(31)
Bibliotekarze
(28)
Rodzice
(28)
Nauczyciele bibliotekarze
(25)
Szkoły specjalne
(23)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(20)
Dyrektorzy szkół
(18)
Dzieci
(17)
Pedagodzy specjalni
(17)
6-8 lat
(15)
Szkoły podstawowe
(13)
Terapeuci zajęciowi
(13)
9-13 lat
(11)
Lekarze
(11)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Logopedzi
(9)
Sportowcy
(9)
Biblioterapeuci
(8)
Psycholodzy
(8)
0-5 lat
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Dorośli
(6)
Szkoły wyższe
(5)
Uczniowie szkół specjalnych
(5)
Fizjoterapeuci
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Studenci
(4)
Arteterapeuci
(3)
Coachowie
(3)
Gimnazja
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(3)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(3)
Socjoterapeuci
(3)
Uczniowie
(3)
Chorzy i niepełnosprawni
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Klasa 6.
(2)
Kobieta
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Nauczyciele plastyki
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Psychiatrzy
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Rehabilitanci
(2)
Szkoła podstawowa
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Klasa 7.
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(1)
Bibliolodzy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 7
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8
(1)
Klasa 8.
(1)
Menedżerowie
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczyciele tańca
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Neurolodzy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Organizacje pozarządowe NGO
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Wolontariusze
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(23)
LIteratura ukraińska
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością
(123)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(71)
Dziecko z niepełnosprawnością
(69)
Niepełnosprawność
(67)
Niepełnosprawność intelektualna
(44)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(42)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(39)
Szkolnictwo specjalne
(28)
Nauczanie
(27)
Rehabilitacja medyczna
(24)
Dzieci
(23)
Terapia zajęciowa
(21)
Niepełnosprawni
(18)
Autyzm
(17)
Edukacja włączająca
(17)
Integracja społeczna
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Seksualność
(16)
Kształcenie integracyjne
(15)
Pedagogika specjalna
(15)
Uczniowie
(14)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(13)
Wsparcie społeczne
(13)
Arteterapia
(12)
Jakość życia
(12)
Młodzież
(12)
Rodzina
(12)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(12)
Aktywność fizyczna
(11)
Biblioteki szkolne
(11)
Biblioterapia
(11)
Dziecko autystyczne
(11)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(11)
Dziecko
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Wykluczenie społeczne
(10)
Agresywność
(9)
Kompetencje społeczne
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Poczucie własnej wartości
(9)
Rodzice
(9)
Szkolnictwo
(9)
Uczucia
(9)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Rynek pracy
(8)
Tolerancja
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Bezrobocie
(7)
Dziecko chore
(7)
Leczenie
(7)
Muzykoterapia
(7)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Opieka społeczna
(7)
Samodzielność
(7)
Sport
(7)
Wychowanie
(7)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(7)
Chorzy w rodzinie
(6)
Czytanie
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(6)
Fizykoterapia
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Metody nauczania
(6)
Nauka pisania
(6)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(6)
Postawy
(6)
Psychoterapia
(6)
Schizofrenia
(6)
Stres
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Wspomaganie rozwoju
(6)
Zespół Downa
(6)
COVID-19
(5)
Dostępność architektoniczna
(5)
Inność
(5)
Jąkanie
(5)
Mowa
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Niewidomi
(5)
Osobowość
(5)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(5)
Przemoc
(5)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(5)
Terapia behawioralna
(5)
Trudne sytuacje życiowe
(5)
Wsparcie edukacyjne
(5)
Wychowanie seksualne
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Aktywizacja zawodowa
(4)
Autodestruktywność
(4)
Biblioteki dla chorych i niepełnosprawnych
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dobrostan psychiczny
(4)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Empatia
(4)
Głuchoniewidomi
(4)
Temat: dzieło
"Ten gruby"
(1)
Temat: czas
2001-
(148)
1901-2000
(6)
1989-2000
(5)
1801-1900
(3)
1989-
(3)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(38)
Francja
(2)
Niemcy
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Tokio (Japonia)
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(231)
Artykuł z czasopisma fachowego
(114)
Artykuł z czasopisma naukowego
(76)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(40)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(28)
Materiały pomocnicze
(24)
Praca zbiorowa
(22)
Karty pracy ucznia
(18)
Scenariusz zajęć
(17)
Opracowanie
(16)
Ćwiczenia i zadania
(16)
Artykuł problemowy
(15)
Poradnik
(15)
Raport z badań
(15)
Case study (studium przypadku)
(14)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(13)
Opowiadania i nowele
(13)
Monografia
(12)
Podręcznik
(8)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(6)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(5)
Wywiad dziennikarski
(5)
Broszura
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Program nauczania
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Artykuł fachowy
(3)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(3)
Artykuł z czasopisma sportowego
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Relacja
(3)
Album
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(2)
Artykuł z czasopisma teologicznego
(2)
Bibliografia
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Encyklopedie
(2)
Felieton
(2)
Gry sportowe
(2)
Informator
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Wiersze
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biografia
(1)
Czasopismo muzyczne
(1)
Formularze i druki
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Kamishibai
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura w języku ukraińskim
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatr japoński
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(290)
Socjologia i społeczeństwo
(68)
Psychologia
(56)
Medycyna i zdrowie
(24)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Kultura i sztuka
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Kultura fizyczna i sport
(7)
Językoznawstwo
(6)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Religia i duchowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(55)
Wychowanie na Co Dzień
(28)
Szkoła Specjalna
(18)
Głos Pedagogiczny
(15)
Biblioteka w Szkole
(14)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(14)
Pedagogika Społeczna
(13)
Praca Socjalna
(12)
Dyrektor Szkoły
(9)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(6)
Polityka Społeczna
(5)
Biblioterapeuta
(4)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Guliwer
(4)
Poradnik Bibliotekarza
(4)
Remedium
(4)
Wszystko dla Szkoły
(4)
Wychowawca
(4)
Biblioteka Publiczna
(3)
Bibliotekarz
(3)
Chowanna
(3)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(3)
Meritum
(3)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(3)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(2)
Bliżej Przedszkola
(2)
Charaktery
(2)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(2)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(2)
Plastyka i Wychowanie
(2)
Terapia
(2)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(2)
Świat Problemów
(2)
Życie Szkoły
(2)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Drama
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Integracja
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Kultura i Społeczeństwo
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Pedagogika Pracy
(1)
Polonistyka
(1)
Przyjaciel Dziecka
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(1)
Wychowanie Na Co Dzień
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
478 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pierwszy tom z nowej serii wydawniczej SOCIALITER powstającej we współpracy z Instytutem Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW. Publikacja dotycząca polityki publicznej w obszarze niepełnosprawności prezentuje w sposób kompleksowy główne rozwiązania systemowe dotyczące wsparcia dla osób niepełnosprawnych. Autorka najpierw odnosi się do samego zjawiska niepełnosprawności i kwestii terminologicznych, następnie przedstawia zagadnienia związane z orzekaniem o niepełnosprawności, dane dotyczące populacji osób z niepełnosprawnością w Polsce, a także instytucjonalny rozwój polskiego systemu wsparcia osób z niepełnosprawnościami od 1989 roku. Podejmuje też niezwykle ważne kwestie związane z reprezentacją polityczną osób z niepełnosprawnościami oraz z dialogiem między władzami a środowiskiem społecznym, w tym ideę interwencji publicznej w obszarze niepełnosprawności. Systematycznie zostały omówione konkretne obszary wsparcia publicznego dla osób z niepełnosprawnościami, w podziale na wsparcie o charakterze pieniężnym i niepieniężnym, a w obszarze niepieniężnym – na sfery prywatną i społeczną. Zaprezentowano też wybrane wyzwania związane z podejmowaniem interwencji publicznych w obszarze niepełnosprawności, takie jak m.in.: trudności związane ze złożonością systemu, kontrowersje wokół odpłatności za wsparcie, problematyka opiekunów osób z niepełnosprawnościami oraz zagadnienia dotyczące wpływu społecznego na podejmowanie interwencji publicznych. Wskazano również możliwe korekty instytucjonalne. Do publikacji dołączony jest aneks obejmujący wybrane przepisy regulujące podstawowe zadania jednostek samorządu terytorialnego w obszarze niepełnosprawności oraz główne przepisy odnoszące się do omówionych obszarów wsparcia. Całościowość opisu i analizy polityki publicznej wobec niepełnosprawności jest największą zaletą pracy, która stanowi ważny wkład w dorobek studiów nad niepełnosprawnością w Polsce. W jednej monografii, opartej na spójnej i konsekwentnie realizowanej metodologii badawczej, dokonana zostaje analiza następujących zagadnień: kwestii terminologicznych dotyczących zjawiska niepełnosprawności, mechanizmów orzekania o niepełnosprawności, statusu społeczno-ekonomicznego i demograficznego populacji osób z niepełnosprawnością w Polsce, reprezentacji politycznej osób z niepełnosprawnościami, dialogu między władzami a środowiskiem społecznym osób z niepełnosprawnościami, instytucjonalnego rozwoju polskiego systemu (od roku 1989). (…) Praca powinna stać się ważnym elementem listy lektur w zakresie analizy funkcjonowania polityk publicznych w Polsce, ale także takich zagadnień, jak funkcjonowanie trzeciego sektora w obszarze polityki publicznej i mechanizmy rzecznictwa na rzecz interesów defaworyzowanych grup społecznych. Politycy – szczebla zarówno ogólnokrajowego, jak i lokalnego – oraz ich zaplecze doradcze stanowią również potencjalny krąg odbiorców pracy, gdyż stanowi ona wyczerpujący przegląd najistotniejszych zagadnień odnoszących się do ważnego obszaru polityki społecznej w Polsce. (Z recenzji prof. Barbary Gąciarz) Szczególnymi odbiorcami tej książki powinni być studenci pracy socjalnej, pedagogiki, psychologii oraz pracownicy socjalni. Generalnie grono osób, którym bliskie są takie zagadnienia, jak miejsce osoby z niepełnosprawnościami w społeczeństwie, sytuacja prawna osób z niepełnosprawnościami. W zasadzie ta książka (…) powinna trafić do rąk pracowników wszystkich instytucji pomocy społecznej, organizacji pozarządowych zajmujących się wspieraniem rodzin, do fundacji i instytucji, których celem działań jest szeroko rozumiana pomoc i wsparcie dla osób z niepełnosprawnością. Książka powinna też trafić do rąk uczestników szkolenia specjalizacyjnego Organizacja Pomocy Społecznej (…). Powinna być lekturą obowiązkową również dla wykładowców na tej specjalizacji. (Z recenzji prof. Anny Michalskiej) Seria wydawnicza SOCIALITER powstaje we współpracy Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW i Wydawnictw Uniwersytetu Warszawskiego. Ukazują się w niej publikacje przedstawiające rezultaty interdyscyplinarnych studiów i badań nad funkcjonowaniem społeczeństwa. Ich tematyka obejmuje zagadnienia kryminologii, pedagogiki, penitencjarystyki, polityki publicznej, prawa, psychologii i socjologii. Prace publikowane w serii są adresowane do akademików, badaczy, studentów oraz osób zaangażowanych w życie publiczne. Rada Redakcyjna serii: Aleksander Manterys (przewodniczący), Bartłomiej Skowroński, Dagmara Woźniakowska-Fajst. ****** Disability as a field of public intervention Book on the public policy towards disability presents in a comprehensive manner the main system solutions for supporting disabled people in Poland. Selected problems related to the public interventions in the area of disability were also presented, and possible institutional adjustments were indicated. The SOCIALITER series is created in cooperation with the Institute of Social Prevention and Rehabilitation of the University of Warsaw and the publishing houses of the University of Warsaw. It contains publications presenting the results of interdisciplinary studies and research on the functioning of society. Their topics include the issues of criminology, pedagogy, penitentiary studies, public policy, law, psychology and sociology. The works published in the series are addressed to academics, researchers, students and people involved in public life. Editorial Board of the series: Aleksander Manterys (chairman), Bartłomiej Skowroński, Dagmara Woźniakowska-Fajst. ********* Dr Agnieszka Dudzińska - adiunkt na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego. --------- PhD Agnieszka Dudzińska - assistant professor at the Faculty of Applied Social Sciences and Rehabilitation at the University of Warsaw.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
(...) Celem pracy – jak piszą Autorzy – jest przekazanie informacji o sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce „różnym grupom odbiorców – takim, jak pracownicy organizacji pomocowych, stowarzyszeń i fundacji, zakładów opieki zdrowotnej, nauczycielom, a wreszcie osobom doświadczającym ograniczeń z powodu różnego rodzaju niepełnosprawności i ich rodziny oraz wszystkim zainteresowanym problemem nierówności społecznych” .(...) (...) uważam, że praca została poświęcona istotnemu problemowi społecznemu, a jej opublikowanie może zainteresować wielu czytelników. Pomoże bowiem zrozumieć sytuacje osób niepełnosprawnych w Polsce i być może przyczyni się do przekonania tych, którzy maja coś w tej kwestii do powiedzenia, że jeszcze bardzo wiele pozostało do zrobienia. (...) (...) Rozpoczęłam czytanie z zainteresowaniem – i tak też zakończyłam. Moje przekonanie o gorszej sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce znalazło swoje potwierdzenie – i to nie w obiegowych poglądach, a w twardych danych. Obraz sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce jest smutny, ale też rolą Autorów jest wyraźnie i głośne o tym pisanie – reszta należy nie tylko do osób podejmujących decyzje na poziomie instytucjonalnym, ale też do nas – czytelników lobbujących na rzecz tej grupy mieszkańców Polski. Prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM, Poznań Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorzy opublikowanych w numerze artykułów piszą m.in. o niemieckiej pedagogice kultury, próbie (re)konstrukcji pojęcia „ogłada”, ubóstwie dzieci, edukacji włączającej uczniów dotkniętych niepełnosprawnościami, a także o przyczynach, dla których nieletni stają się sprawcami czynów zabronionych. W dziale Materiały i sprawozdania z badań znajdują się teksty poświęcone selekcji uczniów u progu szkoły ponadpodstawowej, polsko-niemieckim badaniom kompetencji społecznych studentów, którzy przygotowują się do sprawowania opieki nad osobami starszymi czy autorskim badaniom dotyczącym wiedzy dzieci na temat pieniędzy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorzy pracy – na podstawie analizy historii życia osób, które doświadczyły ograniczenia sprawności – stawiają sobie za cel prześledzenie, w jaki sposób przemiany zachodzące w dynamicznie ujętym środowisku społecznym jednostki wpływają na kształt tych fragmentów jej biografii, które wiążą się z aktywnością zawodową. Posługując się metodą analizy biograficznej, prezentują i analizują losy sześciu osób z ograniczeniami sprawności, których historie życia (ujęte w aspekcie aktywności zawodowej) przypisują do jednego z czterech odmiennych, opisanych w pracy modeli trajektorii życia: „wznoszącej się”, „zablokowanej”, „opadającej” i „naprzemiennej”. (...) (...) Przedstawione [w części teoretycznej] myśli są niewątpliwie ważnym czynnikiem dla stymulowania rozwoju refleksyjności społecznej w obszarze dyskursu dotyczącego aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych, czy niepełnosprawności w ogóle. W tym kontekście warte są szerszego upublicznienia. Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi, SWPS w Warszawie (...) chciałabym wyraźnie podkreślić walory pracy – jest jasno skonstruowana, przekonująco wprowadza wątek patrzenia na karierę zawodową z indywidualnego punktu widzenia, dostarcza dowodu (w postaci konkretnych historii życia), że różnorodność awansu zawodowego wśród osób niepełnosprawnych jest podobna do tej, z jaką mamy do czynienia wśród osób sprawnych. Tak więc to my, „sprawni”, musimy zmienić swój punkt widzenia. prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM w Poznaniu, SWPS w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy resocjalizacyjnej pedagog nie tylko posługuje się posiadaną wiedzą i zdobytymi kompetencjami, lecz także wyciska na podopiecznym piętno własnej osobowości i stylu funkcjonowania, żeby pomóc mu zmienić swoje życie. Zadaniem wychowawcy jest dopasowanie posiadanej wiedzy i wykorzystywanych technik pracy z osobowością własną i podopiecznego. W niniejszej książce omówiono głównie kluczowe umiejętności i techniki stosowane w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi. Opisane umiejętności mogą być wykorzystywane zarówno w warunkach środowiska otwartego, placówkach resocjalizacyjnych pobytu dziennego, jak i ośrodkach całodobowych. Przedstawiona propozycja jest wynikiem przemyśleń i doświadczeń autora zdobytych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Autor uważa, iż teorie poznawczo-behawioralne są godne uwagi w pedagogice resocjalizacyjnej. Wskazują na nieadekwatne treści poznawcze osób niedostosowanych społecznie, zalecają określone strategie zaradcze oraz uczą specyficznych sposobów rozwiązywania problemów wykorzystując instrukcje, modelowanie, ukierunkowane ćwiczenia i informacje zwrotne. Dla pełniejszego zilustrowania problemu oraz ze względu na poruszany obszar i cel opracowania w książce zostały podane przykłady zaczerpnięte z doświadczenia zawodowego autora. W książce autor chce pokazać Czytelnikom możliwości wykorzystania w pracy resocjalizacyjnej empatii, autorytetu, asertywności, sposoby motywowania wychowanków oraz rozwiązywania problemów. Oddana do ich rąk książka opisuje między innymi, jak kształtować prospołeczne umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie. Uwzględnia wiele technik i umiejętności psychokorekcyjnych, takie jak: aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, rozmowy motywacyjne czy praca zorientowana na rozwiązanie problemu. Zdolność do kształtowania prospołecznych umiejętności u nieletnich niedostosowanych społecznie jest jedną z kluczowych kompetencji pedagoga resocjalizacyjnego, która determinuje efektywność podejmowanych przez niego oddziaływań. Im więcej będzie się o tym mówiło, pisało i uczyło, tym większe korzyści będą odnosiły osoby niedostosowane społecznie, praktycy oraz społeczeństwo. Książka ta będzie pomocna zarówno dla teoretyków, jak i praktyków. Ponieważ uwzględnia zarówno teoretyczny, jak i praktyczny aspekt resocjalizacji, jest ona skierowana do szerokiego grona odbiorców. Polecamy studentom, badaczom, pedagogom resocjalizacyjnym, psychologom i socjologom zainteresowanym tą tematyką. Dla badaczy może być inspiracją do rozwijania teorii i prowadzenia studiów nad skutecznością interwencji psychokorekcyjnych, a dla praktyków – do pewnych rozważań porządkujących ich warsztat pracy. Książka jest zaadresowana przede wszystkim do tych osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności wychowawcze potrzebne w pracy z osobami niedostosowanymi społecznie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną – odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia. Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji. W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnych szkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie. Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW (z recenzji)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace związane z szeroko pojętą aktywnością fizyczną i ruchem człowieka, wychowaniem fizycznym, wychowaniem zdrowotnym, sportem, rekreacją i turystyką oraz rehabilitacją i fizjoterapią. Obecnie czasopismo wydawane jest w czterech tomach rocznie i w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2010 roku otrzymało 2 punkty. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus oraz EBSCO. Tematem 39. tomu są m.in. zagadnienia związane z aktywnością ruchową i sportem osób pełno- i niepełnosprawnych: naukowa legitymizacja rehabilitacji cielesnej, koncepcja rehabilitacji w poglądach profesora Degi, trening cardio w leczeniu uzdrowiskowym, turystyka osób niepełnosprawnych, trening i odnowa biologiczna niepełnosprawnych sportowców, trening leczniczy w różnych jednostkach chorobowych, sprawność motoryczna dzieci i młodzieży pełnosprawnej i niepełnosprawnej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
DVD
W koszyku
(Biblioteka Fundacji Hospicyjnej ; 12)
Publikacja jest poradnikiem ukazującym przewlekłą chorobę dziecka w możliwie najszerszym spektrum. Obok praktycznych wskazówek, dotyczących pielęgnacji, rehabilitacji lub żywienia, czytelnik znajdzie tu również teksty poruszające aspekty psychologiczne, duchowo-religijne czy socjalno-bytowe, niezwykle ważne w ogarnięciu całości problemu. Obecność takich tematów jak edukacja, zdrowe rodzeństwo, śmierć, żałoba, wreszcie rola wolontariatu, daje pełen obraz książki, której celem jest dostarczenie wszechstronnej wiedzy rodzicom i opiekunom chorego przewlekle dziecka. Mamy nadzieję, że ten cel udało nam się zrealizować. Do książki dołączona jest płyta DVD wraz z filmem instruktażowym do poszczególnych rozdziałów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32249 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106045 A (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka poruszana w monografii odnosi się do zjawiska upośledzania dzieci i młodzieży z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną zarówno w środowisku integracyjnym, inkluzyjnym, jak i specjalnym. Środowisko edukacyjne należy do znaczących systemów społeczno-kulturowych, istotnych aren międzyludzkich interakcji wywierających wpływ na tożsamość osób z niepełnosprawnością. Opierając się na wywiadach przeprowadzonych z rodzicami osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną opracowałam konstruktywistyczno-interpretacyjną teorię ugruntowaną ulokowaną w paradygmacie krytyczno-emancypacyjnym. Początkowym celem podjętych badań jakościowych było poznanie przyczyn i uwarunkowań determinujących przenoszenie dzieci/uczniów z placówek integracyjnych, inkluzyjnych i specjalnych do ośrodków rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych (placówka specjalna), co w literaturze metodologicznej określane jest jako punkt uczulający. Zdefiniowany punkt uczulający pozwolił nakreślić pole empiryczne, dotrzeć do danych i sformułować problemy i pytania badawcze. Zatem koncepcja prezentowanych badań umożliwia poznanie przyczyn zmiany środowiska edukacyjnego, a w szczególności ukazanie mechanizmów i determinantów procesu upośledzania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (procesu centralnego), który jest zakotwiczony pod powierzchnią deklaracji, pozorowania i działań na rzecz „dobra dziecka”. Upośledzanie jest wytworem, a zarazem konsekwencją zastosowania wielu mechanizmów społecznych, w tym deprywacyjnych, spychających naznaczoną lub/i piętnowaną osobę na obszar demarkacji i marginalizacji. Determinantem interpretowanego procesu jest wielowymiarowa władza-wiedza, jak również dyskurs wpływający na doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziców. Jednym z kryteriów władzy są formy dominacji wyzwalające opór dzieci/młodzieży wobec doświadczanego ucisku. Ponadto upośledzanie uwarunkowane jest wielorakimi barierami, które wypaczają rozwój i tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną, to ograniczanie możliwości, zarówno w aspekcie indywidualnym, jak i społeczno-kulturowym. Istotnym wyznacznikiem tego procesu jest opresyjny, piętnujący i dyskryminujący dyskurs pedagogów oraz pracowników instytucji oświatowych, ich postawy, nastawienia, stereotypy, dysfunkcyjne relacje oraz etykietowanie i medykalizowanie (w tym psychiatryzowanie).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka dotyczy koncepcji i problemów związanych z dostosowaniem odbioru sztuk wizualnych do percepcji osób z różnymi dysfunkcjami, m.in. wzrokowymi, słuchowymi, intelektualnymi. Autorzy zaprezentowali działania środowisk muzealnych, historyków sztuki oraz traduktologów mierzących się z udostępnianiem sztuki odbiorcom z dysfunkcjami. To publikacja naukowa o niezwykle nowatorskiej metodzie w podejściu do tytułowych zagadnień. Zastosowane metodologie badawcze, mające swoje oparcie w naukach humanistycznych, społecznych, medycznych, a także prawnych, czynią z niej tom wzorcowy. Krąg potencjalnych odbiorców jest bardzo szeroki: od historyków sztuki i kulturoznawców, przez architektów, po specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, socjologii i opieki społecznej. To lektura dla każdego - współobywatela współistniejącego z obecnymi w naszym społeczeństwie osobami niepełnosprawnymi . Po jej przeczytaniu niejeden czytelnik zamieni pojęcie „wykluczenie” na „współistnienie”, a „inny” stanie się „taki sam” jak on sam. Prezentowana publikacja jest bardzo ważna, potrzebna i oczekiwana na polskim rynku wydawniczym. Z recenzji prof. zw. dr.hab. Jana Wiktora Sienkiewicza '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza na rynku wydawniczym publikacja, która prezentuje aktualną wiedzę z zakresu rehabilitacji i pielęgnowania osób niepełnosprawnych. W książce skupiono się przede wszystkim na zagadnieniach przydatnych w codziennej praktyce pielęgniarskiej. Poszczególne rozdziały omawiają pielęgnowanie i usprawnianie osób dorosłych oraz dzieci z niepełnosprawnością, np. po urazach, amputacjach. Publikacja zawiera również ryciny ilustrujące przykłady zabiegów usprawniających oraz udogodnienień technicznych, związanych m.in. z przenoszeniem i asekuracją osób niepełnosprawnych. Książka skierowana jest do pielęgniarek, studentów pielęgniarstwa, a także do osób sprawujących opiekę nad pacjentami niepełnosprawnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49400 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorzy artykułów opublikowanych w numerze piszą m. in. o: kształceniu rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym, edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością, gotowości integracyjnej i aprobacie społecznej uczniów liceów, reintegracji społecznej osób bezdomnych, usamodzielnieniu niesprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych. W dziale „Materiały i sprawozdania z badań” znajdują się teksty poświęcone problemom, z jakimi zmagają się nauczyciele dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz funkcjonowaniu w społeczeństwie dzieci i osób dorosłych z niepełnosprawnościami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasadniczym celem monografii było dokonanie oceny rozwiązań prawnych składających się na model ochrony wolności pracy osób z niepełnosprawnościami z perspektywy ich funkcji, jaką jest zapewnianie możliwości urzeczywistniania tej wartości w życiu społecznym. W związku z tym istotne stało się ustalenie okoliczności, które wpłynęły na powstanie i kształt modelowych rozwiązań służących ochronie wolności pracy osób z niepełnosprawnościami, a następnie ukazanie różnych środków prawnych wykorzystywanych do jej zapewniania, w zależności od dynamicznych uwarunkowań polityczno-ustrojowych oraz społeczno-gospodarczych, w tym od ewolucji postrzegania samej niepełnosprawności. Analizie poddano standardy międzynarodowe stosowane w celu zagwarantowania tej ochrony, co pozwoliło na dokonanie w ich kontekście oceny rozwiązań przyjmowanych w przeszłości i współcześnie w polskim ustawodawstwie. W rezultacie sformułowano postulaty wprowadzenia niezbędnych zmian oraz propozycje przyjęcia nowych rozwiązań prawnych, które służą efektywnej realizacji wolności pracy osób z niepełnosprawnościami z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań życia społecznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej